יומונדיאל: זה לא גשם, זה נוימן

יש משחקים שמתישים אותך ממש כאילו שיחקת בהם. מרוב מצבים, מתפרצות וריצות מצד לצד אתה מרגיש שכרגע היית על המגרש ושיחקת 90 דקות, וההרגשה כל כך ממשית שאתה לא מבין למה בת זוגך המומה כשאתה פושט את חולצתך המזיעה ומציע לה להחליף.

המשחק בין הולנד לסלובקיה היה מתיש מהסוג השני. כמו אחרי ארוחת הצהריים בעבודה, אתה מתעייף מזה שלא קורה כלום, שום דבר שיכול להכניס בך מעט אדרנלין. אתה רק רוצה לישון, לישון ולחלום שאתה שחקן בנבחרת הולנד אחרת, של פעם, עם חוליט וקומאן ורייקארד וכמובן באסטן, ואתם מתמסרים ביניכם ואף אחד לא יכול לחטוף, קומאן מתקל את חלוץ היריבה ומעביר לרייקארד שנותן קטנה לחוליט, שמקפיץ על החזה ומרים לוואן באסטן שבועט מהאוויר מעל ידיו של דסאייב, ואתה מאושער (מאושר מהשער) ורץ לעשות על ואן באסטן ערימת ילדים אבל אז לפתע אתה מתעורר בבהלה מקולו של השדר הצעקן, רק כדי לגלות ששחקן הולנדי שאת שמו אתה לא מכיר שם נפשו בכפו והעז להתקרב לרחבה, ואתה שם לב שהכתום שלו הוא אותו כתום אבל הולנד היא רק העתק דהוי של מה שהיתה פעם, ואתה נזכר שבמוסף היה כתוב שהיא גם לא באמת עזרה ליהודים בשואה, ואתה אומר לעצמך שזהו, כבר לא אכפת לך מהם, ולא מבין למה בכל זאת משהו בך קצת מתרגש ואיזה שביב תקווה ניצת כשאיזה ילד שחום במדים כתומים, שנכנס כמחליף, מנסה ממש לתקוף את השער ואפילו, ירחם השם, מעביר את המגן בין הרגליים.

דני נוימן, דה סיקוול

כבר כתבתי על האיש והתופעה בעבר, אך אני לא יכול להתאפק מלהזכיר אותו שוב, לאור מה שאני קורא עליו לאחרונה. לפני כמה ימים נתקלתי בכתבה מלפני חודש ב"זמן ירושלים", שם נוימן מדבר על היותו חבר ליכוד. חשבתי לכתוב על האפשרות שיש קשר בין זה לבין המינוי שניתן לו בערוץ 1, רק כדי לגלות שייגרמייסטר כבר כתב על זה השבוע ב"העין השביעית", שם סיפר שנוימן מודה ללא בושה שכנראה יש אנשים בכירים שרוצים ביקרו. והנה, גם היום מתפרסם ראיון עם נוימן, הפעם של אביעד פוהורילס בנרג'*, וגם שם הוא מנפנף בקשריו הטובים ובקרבתו לצלחת: "אני ביחסים טובים עם רובי, עם ביבי נתניהו, גלעד ארדן, אופיר אקוניס, משה כחלון, מוטי שקלאר ויורם כהן. וגם עם עוד שרים וח"כים שהם לאו דווקא מהמפלגה שבה אני תומך".

נוימן לא מסתפק בהפללה העצמית ומחליט גם לצאת למתקפה על אלה שמבקרים אותו, שעושים זאת לטענתו רק כי הוא אוהד בית"ר ואיש ליכוד (אולי שמישהו בסביבתו יספר לו כבר שהוא פשוט גרוע? זה נהיה מביך. ועדיף שזה יהיה תומך ליכוד, מעניין איזה תירוץ הוא ימצא אז). לדעתו, "90 אחוז מהם (המבקרים) לא גמרו כיתה ב'… רואים שהם אנלפביתים". להוכחת טענתו הוא מציין טוקבק של "ילד מפגר" (אח, כמה קלאסה) בו נתקל לאחרונה, אשר "כתב את המילה "להתבטא" בשני ת'". הייתי אומר שבכל הקשור ליכולת ביטוי על נוימן ליטול קורה מבין עיניו, אם לא הייתי מקווה שיום אחד הוא ייכנס לכאן ויקרא את זה – ועד שלמד להגיד מילים, למה לסבך אותו עם ניבים.

ובכן, מינויים פוליטיים נעשים כל הזמן מאחורי הקלעים ולרבים מהם אנחנו לא שמים לב, שכן חלקם אפילו – במקרה – מוצלחים. ונכון, בארץ פרימיטיבית כמו שלנו פרוטקציה היא עניין שבשגרה, ושיקום הקורא שאף פעם לא נעזר בקרובים או חברים בהשגת עבודה או בעניין ביורוקרטי. אבל זה כבר קיצוני. המופרכות שבמינוי נוימן היא כל כך בוטה, כל כך בפּנים, כל כך בשידור ישיר, יום יום ובלי שנוכל לברוח מזה – שזה כבר מעלה חימה. ואפילו מֵ"ם קוראת את הראיון איתו, מזדעזעת מהבנאליות של החוצפה ושואלת אותי: "איך אתם יכולים להמשיך לשמוע אותו?", והתשובה שלי היא, כמובן "איזו ברירה יש לנו?".

אבל יש ברירה. אני פשוט עוד לא יודע מהי. בינתיים כל שאני יכול לעשות הוא לכתוב על כך בבלוג ולקוות שמילותיי ומילותיהם של אחרים יעשו את דרכם למעלה, ושיש עוד כמה אנשים שם שמבינים שגם אם אף אחד לא יכול לעשות להם כלום כרגע, דברים כאלה מצטברים ובסופו של דבר יפגעו בהם (לפוליטיקאים שסתם אכפת להם או כאלה שמחזיקים, שומו שמיים, בערכים כמו יושר ונקיון כפיים, כבר מזמן הפסקתי לצפות).

(רק אל תגלו להם שזה לא באמת יפגע בהם, שהרי אנחנו יודעים יופי לאיים אבל ביום הבוחר אנחנו שוכחים ה-כל ומצביעים למי שאנחנו מצביעים תמיד, או למי שאבא שלנו הצביע, או למי שנראה לנו שהכי יפחיד את הערבים).

כנראה שנוימן זה מה שמגיע לנו.

בתמונה: פרשן כדורגל ישראלי. לא בתמונה: מישהו שמשתין עלינו בקשת

* כמובן שפוהורילס שכח לציין את העובדה שהוא עצמו מועסק במונדיאל באותו ערוץ בו מועסק נוימן. מעניין אם הראיון הוא יזמה אישית, של העיתון או של הערוץ, שביקש ממנו לערוך אותו כתגובה לביקורת הציבורית. גילוי נאות? הצחקתם אותי.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, יומונדיאל, כללי, תקשורת השרוכים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על יומונדיאל: זה לא גשם, זה נוימן

  1. דני הגיב:

    הופ, אני חבר של דני ואתה צריך להטבייש לך! היום למשל הוא גילה לנו שרובן מוצב מימין אבל תמיד הולך לאמצע, בזכות השמאלית שלו. אתה מכיר טוקבקיסטים שיודעים להבדיל בין ימין לשמאל? בקיצור, חפש!

    אהבתי

    • קצת מביך מצדך הגיב:

      אם אתה חבר של נוימן, יש לך על מה להיות נבוך. אם אתה לא באמת חבר שלו – יש לך הזדמנות להתנבך על העמדת הפנים המגוחכת. כך או כך, זמן בשבילך לחפש בעצמך!

      אהבתי

  2. מתי הגיב:

    ואלון נוימן לקח על עצמו את הקמפיין של רכבת ישראל בתור טאלנט. מושחתים!

    ולשאלתך מאתמול, אמרת י כבר בעבר שאני אוהד שלוש קבוצות בעולם: מכבי חיפה ,נבחרת ישראל וכל הקבוצות שמשחקות נגד גרמניה (למרות שבאמת קשה לשנוא אותם מאז שקלינסמן אימן אותם).

    אהבתי

  3. הופ הגיב:

    דני, אני מטבייש לי :)
    מתי, הנוימנים הם הלוזונים החדשים.

    אהבתי

  4. יניב הגיב:

    אני חושב שההגדרה שלו כבית"רי, ממצה כל פוסט שנכתוב אי פעם בגנותו.

    אהבתי

  5. הופ הגיב:

    יניב, כמה מחבריי הטובים ביותר הם בית"רים ואני יכול להעיד שהם בהחלט לא דני נוימנים. אני קורא לשלום ולכבוד בין המחנות :)
    אגב, אני מנצל את ההזדמנות להמליץ על הבלוג שלך (צריך ללחוץ על השם) ובמיוחד על הפוסט האחרון, על מחלת הפוטבולריה האימתנית

    אהבתי

  6. דייויד הגיב:

    דני נוימן הוא חרא עם חיוך על הפרצוף כי עובד על כולם כל הזמן. הפתרון היחיד, בהנחה שלא מעיפים אותו, הוא לא להתייחס לדרעק הזה,לשבת עם חברים לראות את המשחק ולא לשמוע את אוסף המילים המשונות שיוצאות לו מהפה

    אהבתי

  7. הופ הגיב:

    דייויד – בעבר, לצד הביקורת, קצת ריחמתי עליו בגלל הירידות והטוקבקים והעצומות נגדו. זה לא נעים כשכל המדינה נגדך, בטח כשיש לך משפחה וחברים שקוראים את זה. עכשיו עוד נשאר שמץ רחמים (בעיקר בגלל שאני לא מאמין לביטחון המופרז שהוא מבטא בראיונות), אבל הזלזול שלו והניפנוף המופגן וחסר הבושה בקשרים שלו מאוד מקלים עליי, ואני מוצא שאני שותף לתחושותיך.
    מה שנחמד זה שלא חייבים להתעלם ממנו בזמן משחק – לעתים קרובות הוא מהווה תוספת קומית שיכולה לשפר משחקים משעממים במיוחד. אולי אפשר אפילו למנף את העניין ולהמציא משחקי-נוימן (על משקל "משחקי שתיה") כגון "ספור את ה'מאיר' שלו", "מי יאתר ראשון את הסתירה הפנימית" והחביב עליי מכל, "בינגו תחזיות" (בקצרה – יש לרשום את תחזיותיו של נוימן, מי שמצליח להשלים ראשון שורה של תחזיות שלא התממשו, מנצח).

    אהבתי

    • צודק הגיב:

      כל עוד הביקורת שלנו נגדו עניינית – והיא בהחלט כזאת – אין סיבה שנרגיש אי נעימות. בהשוואה לסבל שנגרם למיליון ישראלים במשך שעתיים ביום בחודש האחרון, האכזריות שכרוכה בעקיצות המבודחות על האיש היא טיפה בים.

      אהבתי

  8. פינגבאק: סלט יריקות | מצד שני

  9. פינגבאק: בית"ר ירושלים – אנחנו | מצד שני

כתיבת תגובה