נשפך לי קצת אדום

– מהדורה מיוחדת! מהדורה מיוחדת! קבוצה ישראלית שלישית בליגת האלופות! –

כצפוי, הוויכוחים הפנימיים הרגילים. מצד אחד, הם יחגגו עכשיו בכל מקום. מצד שני (ווהו!), זה יהיה בעיקר על חשבון הצהובים (זה אחד הדברים היותר טובים בלאהוד קבוצה לא תל אביבית). מצד שלישי, הם יזכירו לנו שוב ושוב את התוצאות מהעונה שעברה. מצד רביעי, אנחנו נזכיר להם שאנחנו היינו כבר פעמיים, כולל פעם אחת לפני עידן הצרפתי הנדיב. מצד חמישי, לא יפסיקו להתעסק בהם בתקשורת. מצד שישי, קצת שקט תקשורתי זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. מצד שביעי, הם יארחו קבוצות מדהימות, אולי אפילו את מסי אהובי, והולכת להיות להם שנה כיפית בטירוף. מצד שמיני, אמממ, כחכחכח… אין לי צד שמיני. אני מקנא. בני זונות.

***

ועוד כמה קטנות על אתמול ועל הפועל.

1. הפועל בלי שכטר קבוצה די בינונית שתלויה בוורמוט ודה סילבה (אבל כששלושתם משחקים היא הקבוצה הכי טובה בארץ ויותר מזה).

תמונה נדירה מתוך קבר. אגב, לפני העניין של שכטר והכיפה הוא הסתכל לצד שמאל

2. זלצבורג קבוצה חלשה, שחוץ מהשחקן הבלונדיני (מס' 24) ואולי המחליף הברזילאי ההוא שנראה כמו ילד אין בה שום שחקן שיכול להחליף שחקן בהפועל.

3. זה אומר משהו על הסקאוטינג של קבוצות בדרג הבינוני באירופה, שהם מרכיבים בתקציב כזה קבוצה כל כך חלשה. היו קופצים לישראל ומביאים חצי הרכב בכלום כסף.

4. לאוהדי הפועל שמתלוננים על המשחק הגרוע של אתמול: אל תהיו חזירים. הפועל שיחקה חלש וגם זלצבורג שיחקה חלש, ההבדל ביניהן הוא שהפועל לא היתה צריכה לשחק יותר טוב. לא ברור לי למה זלצבורג לא תקפה עם 8 שחקנים מהדקה ה-80, לא היה להם מה להפסיד. אבל זה מסתדר עם הטיפשות הכללית שלהם.

5. אף אחד לא יזכור מחר איך הפועל שיחקה.

6. אני חושב שלמרות ההצהרות והאתוס הרומנטי, הנהלת הפועל מודה לאל על שאופ"א לא מאשרת לשחק בבלומפילד. המטרה בהשתתפות במפעל מבחינתה, ובצדק, היא למקסם את הרווחים, ובר"ג היא יכולה להרוויח כפול.

7.האוסטרים יצאו די אהבלים. אם אחרי ה 0-5, שטורם גראץ וקזינו זלצבורג הם עדיין לא הבינו שאסור להיות שאננים נגד קבוצות ישראליות, מדובר באנשים די מטומטמים.

8. אני קצת מרחם עליהם. לא מספיק שלקחנו מהם את השניצל והורדנו את הואלס לזנות, גם הרסנו להם את הכדורגל.

9. אבל זה בסדר. הכל נקמה על אתם-יודעים-מי.

10. בקשה לאוהדים: אולי תוותרו על השלטים המטופשים* של ה"לא מייצגים את ישראל"? הנה אתגר: במקום להתנשא מעל "הישראלים הפרימיטיביים", תשתמשו בהזדמנות הנדירה הזו להראות לעולם ולעצמנו פנים אחרות של ישראל. להראות שיש אלטרנטיבה: קבוצה ישראלית עם קפטן ערבי. קבוצה ישראלית שבה שחקן אחד חוגג גול עם כיפה ו"שמע ישראל", שחקן אחר מצטלב, והשלישי חוגג בכריעה והשתחוות לאללה. יודעים מה, יש פה רעיון לחגיגת שער יותר יצירתית מכל מה שראינו עד היום – תחשבו כמה יפה ומרגש זה יכול להיות, חגיגה של שלושה כאלה ביחד מול כל אירופה!

(הרעיון חינם, על חשבון "מצד שני". אבל אם בשער השני תחשפו חולצה ועליה כתובת הבלוג, אני לא אתלונן)

11. (למרות שבעיני החגיגות שלא קשורות לדת הן הכי יפות ומהנות שיש**)

12. וכמובן, קבוצה ישראלית שבה הקהל מעודד גם כשהיא בפיגור. וזה אולי הדבר שאני הכי מקנא בו בהפועל.

***

וגם להפועל מגיע שיר. וגם הוא פרי עטו של אותו אוהד שלא זכה לראות את זה קורה (ואולי טוב שכך, כי אני לא יודע איך הוא היה מתמודד עם כל הכיפות האדומות האלה). אם חשבתם לרגע שלכבוד הפועל אני אשים את "אמרו לו" או חו"ח את "השדים האדומים", תחשבו שוב. בכל זאת זה בלוג ירוק פה. אני אשים שיר שאני אוהב, ומי שרוצה יכול כרגיל למצוא בו את ההקשרים המתאימים, להפועל שמרימה עוגן ומפליגה לים אחר; למסע הקרוב של האוהדים האדומים לאיים יפים יותר; או לי, שמה נשאר לי חוץ מלשבת על השטיח עם הקוניאק ולשיר בלי לוותר.

* לבעל הבלוג "כיכר המיואשים" שאני מקשר אליו כבר פעם שניה ברציפות: אני מתנצל על שלקחתי פוסט נדיר שלך על כדורגל והפכתי אותו לקרדום לחפור בו. אני חושב שהמטרה חשובה, וחוץ מזה, זה בטח לא מזיק לטראפיק שלך.

** תודה לאוריאל דסקל שחפר בנושא הקבוצה המגניבה הזו.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, כללי, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

22 תגובות על נשפך לי קצת אדום

  1. בכיף
    רק תזכור שהשלט בעברית הוא לא פונה לעולם. הוא פונה לשונאי הפועל (ונדמה שחוץ ממך זה כולם) שפתאום מתחרמנים מזה שברצלונה אולי תגיע.
    תודה שהם דוחים ולא מגיע להם לראות את השרוך של מסי על כל הטינופת שזרקו על הפועל.

    אהבתי

  2. הופ הגיב:

    כיכר – תודה :)

    1. לגבי הפניה פנימה ולא החוצה כתבתי לך אצלך (והקוראים מוזמנים לקפוץ ולראות). בקצרה – יש חשיבות גדולה בעיני בלהראות גם לאנשים פה בארץ שאפשר (וזה אפילו כיף!) לאהוד קבוצה שמתייחסת לערבים כשווים.
    2. אם זה פונה רק לשונאים אז למה השלט מתייחס לכל ישראל? בכך הוא גם מגדיר את כל ישראל כשונאי הפועל, וגם קצת תורם למצב הזה. מה שמביא אותי לסעיף הבא –
    3. כבר אמרו לפניי שהפועל קצת בנויה על שנאה ותחושת מצור
    http://debuzzer.com/dorfan/8177
    אז אני לא בטוח ששונאי הפועל עושים לכם רק רע. תודה שאתם קצת נהנים מזה.
    4. אלה שמתחרמנים מזה שברצלונה תגיע ויקנו כרטיס רק כדי לראות את השרוך של מסי הם הבעיה האחרונה שלכם. הבעיה הגדולה באמת תהיה בקרוב כל אוהדי הפועל החדשים – אלה שיתפסו טרמפ על ההצלחה אבל לא יתאימו לפרופיל גבוה-המצח שחלק מאוהדי הפועל מנסה ליצור (ואין לי שום בעיה כמובן עם מצח גבוה, חברי הטובים ביותר וכו', ואפילו הבחור המוזר הזה במראה לא חסר לו מצח).
    5. וזה הדבר שהכי מרתק אותי בקיץ הקרוב ובשנים הקרובות בכלל – איך יתמודדו אוהדי הפועל הוותיקים עם החדשים, שמיוצגים על ידי טביב, קצרה והכיפה של שכטר. ומה זה יעשה להפועל ולאתוס שלה. אולי יש כאן מקור לאופטימיות – האוהד שייצא מכור ההיתוך הזה יכול להיות פרוטוטיפ לאוהדים ישראלים ולישראלים החדשים בכלל.

    אהבתי

    • הופ הגיב:

      ואולי זה מה שאני רוצה להגיד כאן וגם בתגובות אצלך – המקרה של הפועל יכול להיות מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית כולה, שנעה במהירות לקראת מפגש נפיץ בין "התל אביביים המנוכרים" (לצורך העניין, אוהדי הפועל) לבין "האחרים", שהם בעיקר תושבי הפריפריות המודרים מהשיח התקשורתי שנשלט על ידי תל אביב (להלן, אוהדי הפועל החדשים).
      אלה שמאלנים, חילונים, סוציאליסטים, אינטלקטואלים. ואלה ימין-מרכז, מסורתיים, ליברלים בחלקם, אינטלקטואלים ושאינם כאלה. (ההקצנה מכוונת; כשחוטבים מקרי מבחן עפים סטריאוטיפים). מה יקרה כשלא תהיה להם ברירה אלא להיפגש?
      האם יש פה סיכוי למפגש פורה שייצור אוהד הפועל חדש, ובהקבלה, ישראלי חדש? או שכל צד ייתבצר שוב במחנהו מלא עלבון ורוגז? האם יש סיכוי לפשרה בין ישראל התל אביבית (ולא רק תל אביבית, היא רק נושאת הדגל) לישראל הפריפריאלית?
      ובעיניי (הקצת נוירוטיות, אני מודה) השאלה גדולה יותר: האם יש סיכוי לישראל בכלל?
      במילים אחרות, ובהתחשב כמובן בחשיבות העצומה שאני נותן לכדורגל, נדמה לי שלא מעט תלוי בקמפיין שלכם באירופה. (אגב, הצלחה על המגרש יכולה לתרום למפגש הזה. כישלון עשוי להעביר את המאבק לשדות אחרים. זה לא מופרך: להצלחה או כישלון של נבחרות יש השפעה עצומה על מוראל לאומי).
      לכן אני גם נותן משקל רב לשלטים האלה שלכם. אני חושב שגם לנכונות של אוהדי הפועל לפנות פנימה ולהגיד "יש ישראל אחרת" במקום "אנחנו לא מייצגים את ישראל" יש חשיבות לא קטנה במפגש הזה.

      אהבתי

      • מה אנחנו חושבים על הסיכוי של המקום שנקרא ישראל, אתה יכול להבין מהשם של הבלוג שלנו.

        אני חושב שהסטריאוטיפים כבר מזמן לא נכונים ויש להפועל הרבה אוהדים מכל הסוגים, אפילו אוהדי מכבי לשעבר שנמאס להם מהמדמנה ביציעים.
        אבל השאלות שאתה מעלה הן מעניינות, מופע הכיפה נראה כמו לקיחת הישראליות בחזרה לידיים אבל גם כחוסר רגישות לבני דתות אחרות בקבוצה וכמובן לאוהדים הלא פגאנים. נראה שזה באמת ניסוי מעניין בסוציולוגיה איך יתחבר התמהיל הזה ביחד עם אותם טרמפיסטים של ליגת האלופות.

        ואני מסכים שיש בעיה מסוימת עם השלט, כי אתה למשל רוצה בנצחון הפועל באירופה ואתה ישראלי לא אוהד הפועל. אבל נראה לי שבמקרה הזה אתה נמצא בקומץ ואפשר לפתור את זה על בסיס אישי….

        דרך אגב הצ'יף האדום, מכיכר המיואשים נחטף ע"י כוחות הקפיטליזם, ברגע שיחזירו אותו אני בטוח שהוא יבוא לבקר ויהיה לו מה להגיד.

        אהבתי

        • הופ הגיב:

          אני מבין, אבל אני לא מאמין לכם. מי שמיואש מהמצב לא מקים ומנהל בלוג שמטרתו לתקן את המצב. מי שמנסה לתקן סימן שיש לו איזו תקווה (גם אם הוא לא חי פה, כמו שאני מבין מהניק שלך), ואני שמח על כך.
          להפועל יש אוהדים מכל הסוגים אבל יש גם איזה אתוס מסוים של אהדה שאליו ניסיתי לקלוע. הסטריאוטיפים לא נכונים כמובן וכמובן שאני חוטא למורכבות המצב, אבל לפעמים אני נאלץ לוותר על הניואנסים כדי להעביר מסר.
          אני מבין את ההתקוממות לנוכח "מופע הכיפה" וגם אני הרגשתי קצת אי נוחות כשהוא עשה את זה. עם זאת, כשאני חושב על זה עכשיו, הוא לא היה חסר רגישות יותר מתפילה של שחקן מוסלמי אחרי גול – ובמילים אחרות הוא לא היה חסר רגישות כלל. (אולי הדבר שהציק לי באותו רגע היה הגימיקיות שבמעשה. כיפה מהגרב, ברצינות? מה רע בסתם לשאת ידיים לשמיים ולהודות לאל שלך?)
          אני חושב שלמרבה האירוניה, בהתחשב בבסיס התמיכה של הפועל, זה היה מעשה חתרני מצידו של שכטר (לא משנה שהוא לא היה מודע לחתרנותו). מהבחינה הזו, הוא דווקא מאוד מתאים לכם. חיפאי לא היה עושה דבר כל כך פרובוקטיבי.
          לגבי ה"אתה רוצה בניצחון הפועל באירופה" – עד כאן. כמו שאמרתי בתחילת הפוסט הקודם, הייתי מפרגן בכיף אילולא קבוצתי שלי היתה קובעת שיאים שליליים בשנה שעברה, שיוזכרו עם כל גול שתבקיעו. לכן אני מאחל לכם הרבה כיף והרפתקאות, אבל שבסופן יגיעו תבוסות מרות וכואבות P:

          אהבתי

  3. אחד שפוגע הגיב:

    בלומפילד או רמת גן? אני חושב שרמת גן בלבד

    אהבתי

  4. יניב הגיב:

    כרגיל, טוב שאתה פה כשלי אין כח לכתוב.
    נתנחם בנתון המביש של הכדורגל הישראלי, כשקבוצה מסניפה את אירופה, לא נשאר לה כח להתעסק בחומר המקומי. וגם, נקווה שהנקודות שהם צברו באירופה, יעזרו לנו בשנה הבאה, ממש כמו שבזכותנו הצהבת הגיעה אז. וכמובן, נתפלל שאלוהים יגיע לארץ ונלך למחוא לו ולשרוכים שלו כפיים, מקרוב.
    וכל האדום הזה עשה לי רע, אז אני חייב להזכיר- http://www.youtube.com/watch?v=Hk8HZ13UMX4

    אהבתי

  5. הופ הגיב:

    אחד שפוגע – לא סתם פגעת, עשית פגע וברח :) רמת גן עדיף, בתור אוהד הפועל או אוהד כדורגל שרוצה שיהיו מספיק כרטיסים? אולי בכלל בתור חבר הנהלה? ואתה מתכוון מבחינה כספית או לא רק? בקיצור מי, מה, איפה ולמה? אתה מוזמן לפרט (ובכל מקרה, תודה על התגובה).

    אהבתי

  6. הופ הגיב:

    יניב – אני איתך בכל הנחמות, או החצי נחמות :) ובמיוחד מצטרף לתקווה – אם אלוהים יגיע אני אפילו אודה (לו, כמובן) על כך שהפועל עלתה.
    תודה על התזכורת, אין לי רמקולים כרגע אז שרדתי עד שניה 46 (מה שאפשר לי לראות את המחזה המופלא – בשניה 00:40 בערך – של פיני זהבי, עם הסיגר בפה, מחכך ידיים בהנאה, ואם לא הייתי אוהד ירוק הייתי אומר שהוא נראה ממש כמו נבל בסרטים המצוירים).

    אהבתי

  7. דוד הגיב:

    בקשר ל -10
    תן להם לתלות איזה שלטים שהם רוצים.
    כל עוד הם שרים את הימנון ליגת האלופות הישראלי – "אוי יו יו אוי אוי ליגת אלופות" (והוא כבר הושמע אתמול ביציעים וגם מתחת לבית שלי ) הם מיצגים את אחרון הישראלים .
    תודו שהשיר דוחה מטופש ומתלהב מדי

    אהבתי

    • הופ הגיב:

      דוד – אני מתנצל מקרב לב על שהתגובה אושרה רק עכשיו ובאיחור רב, משום מה היא נזרקה אוטומטית לספאם ובמקרה נתקלתי בה כרגע.
      לעניין התגובה – מודה שהשיר די דוחה וחסר יצירתיות להחריד, אבל חייב להודות גם שבשעת ההתרגשות אחרי זלצבורג (שלנו) שרתי אותו בהתלהבות ובגרון ניחר, ואולי הסוד שלו הוא שאין בו מילים מיותרות, פשוט שמחה טהורה ומטופשת. (ואוהדי הפועל בטח יגידו ששמעת טרמפיסטים. שהם יתלהבו מליגת האלופות כאחרון הישראלים?).

      אהבתי

  8. יניב ג״מ הגיב:

    9 – אנדי הרצוג?

    אהבתי

  9. הופ הגיב:

    יניב – LOL.
    (הזדמנות טובה להמליץ לקוראים להקליק על השם שלך, ללחוץ פליי רנדומלי ולהתענג על מוזיקה נהדרת שלצערי הרב נמנעת ממני כי הלכו לי הרמקולים).

    אהבתי

  10. פראליה הגיב:

    סליחה שנעדרתי שבוע, זה לא יקרה יותר,
    עונה שעברה, על הבית של ראפיד וינה ולסטיק, הבכיין אמר "קיבלנו בית של צ'מפיונס",
    מה יגיד העונה – "קיבלנו בית של אינטרטוטו" ?

    אהבתי

  11. הופ הגיב:

    פראליה, הההיעדרות השניה שלך הגיעה מוקדם מהצפוי! העונש שלך: לכל תגובה אתה צריך להוסיף משהו טוב על אלי גוטמן P:
    באמת בכיין. בדקות שעוד היה סיכוי להדחה של הפועל, כמעט גמרתי רק מלחשוב על ההתבכיינות שלו אחרי המשחק.
    לצערי הרב הוא גם מאמן מצוין.

    אהבתי

  12. פראליה הגיב:

    אני מקבל את העונש בהכנעה. דבר ראשון טוב על אלי גוטמן, כשהיה בחור יותר חיובי, יותר חיפאי ויותר מלא שימחת חיים היה יושב בצורה שקדנית ומנומסת מאחורי הגדר של קצף (היום – "מגרשי "אבי רן") ורושם מערכי אימון של שלמה שרף, יותר טוב מזה?

    אהבתי

  13. הופ הגיב:

    LOL. אבל מה אתה עשית שם לעזאזל? היית הולך לראות אימונים?

    אהבתי

  14. פראליה הגיב:

    מממ, איזו שאלה, וגם הייתי מביא להם כדורים בימים שהם לא ממש אהבו את המסגרת (וגם בלי שכר, רק מאהבה) אבל זה כבר נושא לפרק בספר שלי..

    אהבתי

  15. הופ הגיב:

    נשמע מרתק… אני מבקש לשריין לי מראש עותק עם הקדשה :)

    אהבתי

  16. פראליה הגיב:

    אתה בדרך להוכיח את עצמך כראוי לכך :)

    אהבתי

כתיבת תגובה