ממקום מושבי שאינו פה, שנה טובה

בטח שמתם לב שיצאתי לפגרה לא מתוכננת, אולי כתגובה נזעמת לפגרת הנבחרת והחגים שנחתה עליי די בהפתעה, ואולי כפיצוי על שאני לא יכול להרשות לעצמי לצאת לנופש, ובמקומו לקחתי לי כתחליף קצת הפסקה מהבלוג.

אז אני לא באמת פה, אני בחופש שמן הסתם יסתיים עם סוף הפגרה בליגה, ואולי עוד לפני, אם יהיה לי משהו להגיד. באתי לכאן רק לכמה דקות, להזכיר שאני חי ובעיקר לומר שנה טובה לכולכם.

***

כרגיל קצת מוזר לי לכתוב על "השנה שחלפה" ו"השנה הקרובה", כי תכל'ס ביום יום אני מתייחס הרבה יותר לשנה האזרחית מאשר לעברית. אבל ללוח השנה העברי יש כנראה איזו השפעה לא מודעת עליי, כי יש בכל זאת איזו הרגשה פנימית וחיצונית של סוף והתחלה חדשה.

עבורי זו היתה שנה בה התחלתי קצת לבקוע מהבֵּיצה: הפכתי לעצמאי בעסקיי (אני רעיונאי וכותב), פתחתי בלוג (תודה למונדיאל), פתחתי פייסבוק (לאחר התנגדות עקרונית ארוכה) ובכלל העזתי יותר – לכתוב, להגיב, להיחשף.

אני מקווה שהשנה הקרובה תמשיך עבורי את התהליך הזה. שאכתוב יותר, שאעז עוד יותר, שאהיה פעיל ויוזם יותר, שאתרחב יותר ואתכווץ פחות, שאפתח יותר ואצטנף פחות. אני לומד עם הזמן שככל שאני מתיר מעצמי את החיבוק העצמי הקושר והסוגר, ומתיר לידיי להתפרש לצדדים – אני מצליח יותר להרגיש את הרוח, וגם לחבק אחרים. אני מאחל לעצמי לפרוש את מוטת הידיים שלי ככל יכולתי.

לקבוצות שלי אני מאחל שנה של הצלחה.

למדינה שלנו אני מאחל שנה של חופש, של שוויון ושל אחווה. ובעיקר, שנה של תקווה. ואולי זה קצת מוגזם, אבל בכל זאת אעז ואאחל שהתקווה תתחיל סוף סוף להתממש.

ולכם אני מאחל שנה טובה. שיתגשמו משאלותיכם, כל אחד ומשאלותיו.

***

ולכבוד השנה החדשה, שיר יפה של זמרת שאני מאוד אוהב. אפשר לקרוא את המלים כאן, ולקוות יחד איתן שמישהו יבוא הביתה במהרה, הרי לכולנו יש מישהו שהיינו רוצים שיחזור הביתה, אם זה שחקן מקבוצתנו שיצא לכדרר בשדות זרים, אם זה מישהו שאהבנו שהלך לחיות במקומות אחרים, ואם זה בן משפחה, אהוב, או סתם מישהו שאנחנו מכירים, שחירותו נגזלה על לא עוול בכפו, והגיע הזמן שישוב להיות חופשי, ובין חברים.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה ארס בלוגיקה, כללי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על ממקום מושבי שאינו פה, שנה טובה

  1. רם הגיב:

    פוסט יפה שנה טובה וירוקה שתהיה אמן

    אהבתי

  2. הופ הגיב:

    רם – תודה. ואמן.

    אהבתי

  3. שמרלינג הגיב:

    שנה טובה לך, הופמן, ולכל באי הבלוג ואוהדי הירוקים!

    אהבתי

  4. מתי הגיב:

    שנה טובה ניר, טוב שבאת השנה, מקווה שתבוא לעוד הרבה שנים.
    אתמול הייתי בירושלים וכמו תמיד שם אני גולש לאורך חומות העיר העתיקה ומביט בה למען כל אותם דורות של דורות של מתפללים שחלמו על לשנה הבאה בירושלים ומעיני צופים להם יהודי גלות בבל ויהודי גלות ספרד וגרמניה ופולין ואתיופיה וכל גלויות מזרח אפריקה ורוסיה (ודי, מישהו במילא יעלב אז נפסיק פה עם הרשימה) ולא נותן לעצמי להתייחס למראה השכיח הזה עבורי כדבר שמובן מאליו. ואתמול בפעם הראשונה אני מרגיש שמה שאני רואה עדיין לא שלם מספיק עבור אותן עיניים צופות וגם אני צריך להתפלל לשנה הבאה בירושלים. לא הכבושה ולא הבנויה ולא המושחררת. לשנה הבאה בירושלים-עיר שלום.

    שנה טובה ניר.

    אהבתי

  5. הופ הגיב:

    שמרלינג – תודה רבה ושנה טובה!
    מתי – מצטרף לתפילה שלך. שנה טובה.

    אהבתי

  6. שנה טובה, ניר. תקווה היא דבר חשוב מאוד, ואני חושב שאם האיחולים שלך להשארותה של התקווה איתנו שנה נוספת יתגשמו -דיינו.
    אה, קראתי שוב את הפוסט מההתחלה ועד הסוף. הוא מחזיק מים, למרות שהוא לא ממש על ספורט. חשבתי שאולי כדאי לומר.

    אהבתי

  7. הופ הגיב:

    תודה רועי. שנה טובה. למען האמת, לא איחלתי שהתקווה תישאר איתנו עוד שנה, אלא שתחזור לשכון בינינו. כי בימים אלה אני לא מרגיש שהיא איתנו. לא איתי, בכל אופן.
    ותודה מיוחדת על המשפט השני. בהחלט היה כדאי לומר. יש לך כנראה את היכולת המיוחדת הזו לקרוא את הרווחים שבין המלים.

    אהבתי

  8. עופר (הירוק) הגיב:

    הופ, שתהיה גם לך שנה טובה. וטוב שאתה כותב וטוב שאתה שם, ואני מאחל לך, שהכל יצליח לך. וגם לכל המגיבים. ואם אני יכול לאחל לך משהו יותר ספציפי אבל אמורפי – אז אגיד לך שאני מקווה שהתקווה תהיה שם כל הזמן. למרות, שאם היא לא אצלך ואתה מסתדר לא רע עד עכשיו… נאאא עזוב, שתחזור.

    אהבתי

  9. ניר,
    "ממקום מושבי שאינו פה, שנה טובה"- פשוט כותרת ענקית! לא יודע אם בכוונת מכוון אבל בשש מילים הצעת את אחד אחד הניתוחים האנתרופולוגיים המבריקים שקראתי בהקשר של החברה הישראלית בשנה החולפת.

    שנה טובה ומוצלחת, ניר. שייתגשמו כל משאלותיך לטובה.

    אהבתי

  10. פראליה הגיב:

    איך נכנעת לפייסבוק, האידיאליסטים מתמעטים ,לאן נגיע..
    יאללה שנה טובה וירוקה ועם הכי פחות שחיתות ורוע שאפשר, בריאות!

    אהבתי

  11. הופ הגיב:

    עופר – אם אני מסתדר לא רע בלעדיה, תחשוב מה יהיה כשהיא תגיע, ווה ווה. תודה רבה, שנה טובה גם לך. מאחל לך הצלחה באתה יודע מה, וגם באתה יודע מה השני.
    איציק – זה לא היה בכוונת מכוון אבל אהבתי את הפרשנות שלך :) אתה יודע איך זה, לפעמים כותבים משהו פשוט ואחר כך מבינים שהוא ביטא איזו תחושה עמוקה יותר. תודה, ושתהיה שנה טובה (וגם לקבוצתך, אני חושב שאתם בדרך הנכונה).
    פראליה – ראיתי אצל דורפן שאתה נגד הפייסבוק, ואני לגמרי מבין אותך. אני התמכרתי, וזה גוזל לי המון משעות היממה. אבל אני צריך את זה, גם בשביל העבודה, מה לעשות…
    מצטרף לאיחוליך לשנה החדשה. שנה טובה!

    אהבתי

  12. שי הגיב:

    שנה טובה מאושרת. שנה ירוקה נטולת קיזוז…

    אהבתי

  13. הופ הגיב:

    שי – בטוח שאתה רוצה לאחל את העניין הזה עם הקיזוז? בוא נדבר שוב במרץ :) בכל מקרה, תודה רבה ושנה טובה!

    אהבתי

  14. פינגבאק: פסט: היום יומוּ | מצד שני

כתיבת תגובה

