הפועל באר שבע – אנחנו

אולי זה בהשראת מערבולת החגים שאנחנו סחופים בתוכה, ואולי ברוח המעבר המבלבל מעונה לעונה בהרף הזזת מחוג, אבל משחקי ומפגשי הספורט של סוף השבוע התאפיינו בעיקר בבלגן גדול וחוסר סדר והיררכיה. הגדולים מפסידים לקטנים, המאמינים מפתיעים את השאננים, הקבוצות החזקות לא מצליחות לגבור על החלשות, האלופות נכנעות לעולות החדשות (ולמי שלא מעודכן – לוינטל סיכם יפה).

ולנו לא נשאר אלא לקוות שבשעה כאוטית זו, קבוצתנו האהובה תהיה עבורנו אי של יציבות, אי ירוק בים של תוהו, בו אפשר לבטוח שיהיה שם בשבילנו בלב הסערה. כי כמו ניצולים מספינה שנטרפה תחת גלי גפילטע, דבש ונלסון ואלדז, אין דבר שאנו זקוקים לו יותר כעת מחוף מבטחים בדמותו של המקום הראשון בטבלה.

לפני

אבל הדרך לחוף המבטחים הזה עוברת באיצטדיון קשה מאוד, וסרמיל הבאר שבעי. אנחנו (כלומר, אני) לא יודעים הרבה על הקבוצה הבאר שבעית של העונה הנוכחית, אבל אנחנו יודעים שמשחק שם שחקן שכבר לבש ירוק, ושחקנים כאלה תמיד מסוכנים לנו. מדובר כמובן במאור מליקסון, המאור הקטן שהיה אמור להיות הכוכב הגדול הבא שלנו אבל איכזב והועזב, בצדק (ובניגוד לאחרים שלא מקיימים את ההבטחה כבר שנים והם ממשיכים לקבל קרדיט, לא חשוב שמותליאורפאלוב).

ויש שם גם את האח המיתולוגי, כלומר האח של המיתולוגי, דוד רביבו שכבר 400 קיצים מוזכר כמועמד למכבי והוא תמיד רוצה להוכיח. וגם אחד ליאור אסולין, שתמיד מרגיש לי מסוכן, מין טבז לעניים כזה, שלא מפסיק להציק ולהטריד ולנסות לגנוב כדורים. אז הגנה חיפאית יקרה, נא לא להתמסר ולשחק לידו משחקים. הבחור שועל.

אבל מה שמעניין אותנו זה אנחנו, ואצלנו השבוע מעניין במיוחד.

ההרכב

(ע"פ וואלה ספורט)

אמיר אדרי, עלי עוסמאן, שי מימון, איגנסיו קאנוטו, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, עידן ורד, מוחמד גדיר, ליאור רפאלוב, אייל גולסה, ולדימיר דבאלישווילי.

החששות בהרחבה

ההגנה מתייצבת לאט לאט. אדרי שומר על יכולת סבירה פלוס הצלות לא רעות מינוס בעיה בכדורי הגובה. מימון עדיין חסר ביטחון אבל נדמה שהמשחק נגד פ"ת – ובעיקר ההחלטה שלא להחתים בלם נוסף – עשו לו טוב, וקאנוטו הולך ומשתפר, וכבר אפשר לפקפק בהשערה שמראדונה היה על סמים כשזימן אותו לנבחרת ארגנטינה בשנה שעברה. עותמאן הוא הבאנקר שלנו עד עכשיו, ומסיללה אמור כבר לחזור להיות המגן השמאלי הטוב בארץ, אחרי שהבין שגם העונה יישאר בארץ הקודש.

ובקישור… הפתעה! ורד פותח במקום סילבה! (קצת מוזר לי הניסוח של אתר ערוץ 5, שכותב שאלישע "מתכנן הפתעה בהרכב" – ומיד מדווח מהי ההפתעה, ממש כמו וואלה. האם המובן של "הפתעה" השתנה בזמן שהייתי בארוחת חג? ואולי זו הפתעה רק לסילבה, שלא יכול לקרוא אתרים בעברית? אני מקווה שמישהו יגלה לו, כי יכול להיות שההפתעה הזו לא ממש תשמח אותו).

מה זה אומר? אחד משני דברים: שאלישע בונה על ורד כשחקן ה 50-50 שלו לצד קולמה, או שגולסה יעבור לשחק באמצע וקצת מאחורה וורד יישלח לאגף. האפשרות הראשונה בעייתית כי לפי אוהדי ירושלים (והמשחקים עד כה) ורד הוא שחקן אגף, ונדמה לי גם שהוא קצת רך בשביל להרוס התקפות של היריבה. האפשרות השניה דווקא מוצאת חן בעיני. גולסה נראה די אבוד עד עכשיו בתפקוד שלו באגף והחְזרה שלו לאמצע, כמו ששיחק בחלקים גדולים של העונה שעברה, היא אפשרות לא רעה. לעומת ורד הוא יכול לשחק 50-50, כי הוא יודע לשחק קשוח ואגרסיבי. ורד באגף ימין וגאדיר מצד שמאל, עם החלפה בצדדים במהלך המשחק, משלימים אגפים מלהיבי דמיון יחד עם עותמאן ומסיללה (בתנאי שוורד יציג סוף סוף שמץ ממה שמספרים עליו, ואולי השער במדי הצעירה הכניס בו קצת ביטחון).

מה שזה עוד אומר זה שאלישע לא כל כך מרוצה מסילבה. אני די מסכים איתו. הקשר הפורטוגלי המבטיח הראה עד עכשיו רק ניצוצות התקפיים לצד הרבה מסירות רוחב (שהיו אמנם יפהפיות אך הלכו, כדרכן של כאלה, לרוחב) ובעיקר איבודי כדור. לא מתאים ובטח לא למשחק חוץ קשה, כשכל כדור חשוב.

אבל יש עוד דבר. אלישע מתחיל להראות מהי ההיררכיה שלו, וזה לא מבשר טובות מבחינת סילבה שגם כשקטן פצוע, הוא לא בהרכב. נדמה לי שאם הוא לא יתחיל לנצל את ההזדמנויות שניתנות לו, הוא ולא קולמה, קאנוטו או מסיללה יהיה הראשון בתור להחלפה בינואר.

ויש בחור אחד בקבוצה שפגרת הנבחרות עשתה לו רק טוב. ליאור שלנו כמובן. ההבטחה הנצחית. התופעה הייחודית הזו ששמה רפאלוב, שיודע להתעלות על עצמו בתחילת עונות ובמשחקי מבחן (בעיקר נגד קבוצות קלות), ולהפתיע את כולם כשלא מצפים ממנו לכלום – אך כשהציפיות מתחילות להיערם הוא פשוט קורס תחתן.

כבר נמאס לי לכתוב את זה, אבל זו יכולה להיות ההזדמנות הגדולה של רפאלוב. קטן לא על המגרש, וצילו המאיים לא ידרוך על הצל של ליאור חסר הביטחון. השחקנים שלא ממש יודעים מה לעשות כשקטן לא בסביבה ימסרו מן הסתם את הכדור ליורש העצר. מה הוא יעשה עם הכדור? ייקח עליו את האחריות כמו שעשה בנבחרת מול מלטה, או שיברח ממנה כמו שעשה מול גיאורגיה? ינהיג את הקבוצה או שישאיר את הבמה לגולסה? הרבה תלוי במשחק הזה, כי כמו שנירַאה בחודש הקרוב בלי קטן, ככה נירַאה בשנים הבאות. בחודש הקרוב ייקבע אם ליאור רפאלוב הוא המנהיג הבא של חיפה, או שנצטרך לסמוך על טוב ליבו של גולסה.

האפשרות השניה היא המועדפת מבחינתי, אגב. מבחינת משחק נטו, אני מעריך את גולסה האחראי והבוגר הרבה יותר מאשר את ליאור השכונתי-משהו. הבעיה עם גולסה היא שלכו תסמכו על מי שכבר ברח פעם אחת. לליאור, לפחות, אין ממש לאן ללכת.

על מי אלישע סומך יותר? את זה נראה לפי התפקוד. אחד מהשניים, גולסה או רפאלוב, יתופקד באגף או כקשר אחורי לצד קולמה. השני יתופקד כשחקן חופשי מתחת לחלוץ, סטייל קטן. השחקן הזה הוא השחקן בו אלישע נותן את אמונו. זה לא אומר כמובן שום דבר לגבי המשחק הבא: לאלישע יש חודש, עד שקטן חוזר, לגלות מיהו האיש שלו בקבוצה. זה יהיה חודש בו נראה לפי יש אופי יותר גדול, שלא לומר ביצים יותר קשיחות.

והחודש הזה עשוי לספק לנו גם תשובה לשאלה הגדולה באמת: מיהו יורש העצר האמיתי למלך המזדקן והפצוע: זה המיועד, או הנסיך המיובא מנתניה. ואולי בכלל נגלה שאין כזה ושצפויות לנו כמה שנים קשות, ימים בהם אין מלך על הכרמל.

העובדה שהמשחק בחוץ יכול לבוא טוב למכבי. באר שבע לא תוכל להסתגר בהגנה, היא תיאלץ לתקוף מדי פעם, ויש לנו את חולית הקישור המושלמת למתפרצות, בלי קטן האיטי שקצת תוקע את המשחק אחרי הדקה ה-30. ואל תשכחו: בהתקפה יש לנו את חלוץ נבחרת גיאורגיה, שישראל סחטה ממנה תיקו השבוע. לא משהו לזלזל בו.

Go-to Guy

רפאלוב. או גולסה. בואו נראה מי יבוא לקבל את הכדור.

סיבות לאופטימיות

הקישור ההתקפי: עידן ורד, מוחמד גדיר, ליאור רפאלוב, אייל גולסה. ארבעה קשרי נבחרת, ישראלים, צעירים, רעבים ומהירים. אם זו לא סיבה לאופטימיות, אני לא יודע מה כן.

מילת המפתח

מהירות.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק! (והפעם זה הכרחי – עם פחות מזה לא נעלה לראש הטבלה, ונצטרך לראות את התחת האדום מעלינו. אני לא יכול לחשוב על מדרבן טוב יותר).

אחרי

זה היה לא רע. לא רע בכלל. המשחק היה לא רע. התוצאה – בהתחשב בהרחקה – לא רעה. אבל הכי חשוב, שיחקנו בלי קטן, ושיחקנו לא רע, ואפילו טוב. וזה גורם לי להיות מאוד אופטימי.

כי השחקנים לא נבהלו מזה שקטן לא נמצא שם להחזיק להם את היד. הם היו רגועים, אחראים ואפילו שיחקו יפה, מהר, ובעיקר עם רעב. היה הרבה רעב על המגרש היום. רפאלוב היה רעב להוכיח שהוא כבר יכול לבד. גדיר היה רעב להוכיח שהתחלת העונה המוצלחת לא היתה מקרית. ורד היה רעב להראות סוף סוף למה הביאו אותו (ובהחלט הראה), וגולסה היה כל כך רעב שהוא אכל את הרגל של מליקסון (וגמר לנו את המשחק).

אבל רעב לא מספיק, צריך גם שיטת משחק. וגם את זה היה! אלישע כנראה לא קורא את הבלוג הזה ולא ציית לאפשרויות שהצבתי. גולסה אמנם תופקד קצת מאחורה אבל רפאלוב הוסט לאגף ומי שהיה השחקן החופשי היה בעיקר גדיר (קיבלנו רמז שזה מה שיהיה בכתבה עליו היום). ומה שהיה בעיקר, זה הרבה חילופי מקומות ותנועה. וזה עבד. המשחק שטף והיה מהיר, דינמי ויפה לעין. ואז בא גולסה.

כמה

1:1

ציונים

אדרי – 5. איזה ציון נותנים לשוער שהיה מצוין כל המשחק אבל בטעות קטסטרופלית אחת גרם לשער? הלכתי על הבחירה הקלה: פשרה בין מה שהגיע לו על פי 89 דקות לבין הציון ההולם את אותה שניה אומללה. ככה זה, קשים חיי השוער.

מימון – 6. משחק טוב שלו. אפילו טוב מאוד יחסית לפתיחת העונה הנוראית.

קאנוטו – 5. לא הסתדר עם ברנרדו ועם המהירות של מליקסון ואסולין.

עותמאן – 6. עבודה טובה בהגנה, לא סיפק את הסחורה בהתקפה.

מסיללה – 7. היה מצוין בהגנה ולא רע בהתקפה. להגיד תודה על כל דקה שהוא בארץ.

קולמה – 7. לא ייאמן כמה עבודה הבנאדם הזה עושה. יגידו עליו מה שיגידו, הטרקטור הזה מחזיק את החלק האחורי של מרכז המגרש לבד לגמרי.

גולסה – 5. עוד התלבטות: מכניסים את השטות של האדום לחישוב הציון או לא? טוב, אם את השטויות של אדרי מכניסים, אז גם את של גולסה. שיחק טוב עד שגמר אותנו.

רפאלוב – 4. איים פעם על השער, הכניס כדור אחד לגדיר. התמקד בלאבד כדורים. לא מספיק. לא בשביל להיות המנהיג הבא.

ורד – 7. טכני, תכליתי, יודע למסור וגם נלחם. וכמובן, השער. מצוין.

גדיר – 5. התאמץ ורצה, ויש לו גם חלק גדול בשער עם ההשארה הנהדרת לוורד, אבל חוץ מזה לא עשה הרבה. הוא נעלם כחלוץ ליד דבה, אני מעדיף אותו באגף.

דבלישווילי – 5. בזכות השער לא קיבל 3. לוקה במחלה הידועה בשם "תסמונת-אני חושב-שאני-יותר-טוב-ממה-שאני". שיתמקד במה שהוא יודע.

מחליפים

סילבה – 6. נכנס טוב למשחק, הוציא מתפרצות יפה (מסירה נהדרת לרפאלוב שהיתה יכולה להביא לשער, אם ליאור היה קצת יותר יניב במסירה האחרונה). יקבל צ'אנס במשחק הבא, בזכות גולסה.

שלומי אזולאי – לא שיחק מספיק בשביל ציון. למזלו. אם הייתי פרשן בריטי הייתי שואל "שלומי Who?!". בגלל שאני בלוגר ישראלי אסתפק בלומר WTF??? היה בהלם מוחלט. יכול להיות שהוא שחקן מצוין בפוטנציה, אבל רבאק, בשביל זה לגמור את תומר חמד?

בוקולי – לא שיחק מספיק בשביל ציון. בדקות ששיחק היה טוב והוכיח ששווה לחשוב עליו למשחק הבא. תמיד מספק את הסחורה.

השחקן המצטיין

קולמה. בלעדיו זה היה נגמר הרבה יותר גרוע.

עוד כמה מילים

באשר למלחמות הירושה שדיברתי עליהם לפני: ובכן, שני הנסיכים לא הוכיחו שהם ראויים לכתר. האחד אמנם מוכשר אבל פחדן, קצת עצלן, מפוזר ומפונק. השני אמיץ, ערמומי, בטוח בעצמו ומאוד רוצה להוכיח, אבל לא יודע עדיין לשלוט ברוחו, תכונה חשובה מאוד למלך. ואם בנסיכים עסקינן, נאמר שהראשון לא הצליח לערוף את ראשו של הדרקון, והשני הצליח אבל בדרך ערף גם כמה ראשי אזרחים מסכנים. מלחמות הירושה יצטרכו להידחות בינתיים. מה שכן, ייתכן שהוכח היום שכלל לא צריך מלך, והממלכה תוכל להתנהל כאריסטוקרטיה (במובן האריסטוטלי). וזו בשורה לא פחות טובה.

תודות

הקהל. איזה כיף לראות אלפי אוהדים שנסעו עד לבאר שבע, ולשמוע אותם מעודדים כל הזמן. מרגש. גורם לי לרצות להיות אוהד אמיתי (כלומר, כזה שבאמת מגיע למשחקים של הקבוצה שלו).

השורה התחתונה

תחושת אכזבה, אבל אף אחד לא הבטיח לנו גן של שושנים. לפחות למדנו שאנחנו יכולים לשחק בלי קטן. אולי שיישאר פצוע עוד קצת?

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

22 תגובות על הפועל באר שבע – אנחנו

  1. שמרלינג הגיב:

    אתחיל בסיום שלך, איזה כיף שיש לנו כל כך הרבה צעירים חביבים בקבוצה. אני כולל בזה גם את עוס(ת)מן.
    ההכנסה של ורד להרכב זה סיפור מעניין בעיקר לאור הרמה הירודה שהציג לאחר שחזר מהפציעה ממש לא מזמן. אם ורד ייתן עונה טובה, ואפילו בינונית, בעונתו הראשונה בקבוצה זה יהיה הישג גדול לו ולקבוצה. בדיוק בגלל דברים כאלה אני כל כך אוהב את אלישע.
    ההימור שלי הוא שבלי קטן הקבוצה תתגלה כמסוכנת יותר. חבל שהוא שיחק כל כך הרבה זמן פצוע.
    כשכתבת על המלך של הכרמל, אני חשבתי דוקא דוידוביץ'. בן 34, פצוע, אחד הירוקים הגדולים אי פעם למרות הפאשלות המפורסמות. כמה פעמים הציל משחקים ביציאה מעולה מול חלוץ באחד על אחד?
    האם אדרי יהיה היורש? (זה לא נראה כך) אולי אלמדון יחזור מהקבר? יש מישהו בנוער? הלו?

    גולאסה. כבר זוכה לפעמים לכינוי פלופ או באסט. המשחקים הכי טובים שלו היו כששיחק קצת מאחור באמצע. הוא פיזי, הוא שואב ביטחון ומוטיבציה מלחימה על הכדור ואז גם פורץ קדימה. הוא צריך להיות הקשר לצידו של קולמה. אגפים זה לא הוא. יש לו את הכח והטכניקה במגרש צפוף ואולי גם נגלה בעיטה טובה לשער.
    זה מוביל אותי לתובנה שיש יותר מידי שחקנים בחיפה שמיקומם האופטימלי על המגרש לא ברור. יש שוער, ארבעה שחקני הגנה, קשר אחורי (מאוד אחורי…) וחלוץ מרכזי. ארבעת השחקנים האחרים תמיד מעוררים תהיות איפה הם יכולים לתרום יותר. קטן אלוף בעניין הזה. קשר כנף, חלוץ שני, שחקן חופשי אחרי החלוץ… פעם היה עולה לשחק אפילו חלוץ מרכזי (וטוב שזה נגמר). למה זה?
    אני מאמין שרפאלוב יהיה בשיאו כשיתנו לו לשחק מאחורי החלוץ, רק שזה יקרה באשדוד או פ"ת…

    אהבתי

  2. רגב הגיב:

    קצת הגזמת …. קטן לא איטי….
    אולי פיספסת את הבישול שלו נגד פ"ת…

    אהבתי

  3. הופ הגיב:

    שמרלינג – מסכים איתך לגבי ורד ומה שזה אומר על אלישע. עם כל הדיבורים על זה שהוא חביב מדי ונחמד מדי, פתאום הוא דופק החלטות שמוכיחות שיש לו ביצים גדולות. זה גם היה ככה בכמה משחקים בעונה שעברה בהם הוא הכניס מחליפים התקפיים כשהיינו ביתרון.
    גם אני כמוך חשבתי כמה פעמים שבעבר שכשקטן לא ישחק או כשיוחלף, הקבוצה תהיה טובה יותר. אבל איכשהו זה אף פעם לא קרה, ובמשחקים בהם הוא לא שיחק הבנתי למה הוא בכל זאת חשוב למאמנים ולקבוצה. כשהוא לא שם, השחקנים נראים חסרי ביטחון, ואני מסיק מזה שלמרות שלא רואים את זה מהיציע או בטלוויזיה, הוא היחיד שמוכן לספוג את הקללות של הקהל ולקחת אחריות כשאף אחד לא מוכן. וכמה שאני לא סובל את ההתנהגות שלו לפעמים ואת האדישות שלו על המגרש, עם השנים אני מבין יותר מה החשיבות שלו לקבוצה. בלעדיו השחקנים מרגישים אבודים. וזה גורם לי להבין למה קבוצה צריכה "מלך", מישהו שייקח את האחריות ויספוג את הביקורת.
    הבעיה עם קטן היא שככל שהוא יותר כזה, הוא פחות משקיע על המגרש, בניגוד למלכים אחרים (ג'רארד למשל, או צ'אבי, וסליחה משניהם על ההשוואה); ושהמעמד הזה לא משפר את יכולתו המקצועית (בניגוד לשניים שהזכרתי קודם, וגם לברקוביץ' ולעטר ולנמני) אלא במקרה הטוב משאיר אותה במקום.
    דוידוביץ' לדעתי לא יכול להיות מלך כזה, ולא בגלל שהוא שוער (שטראובר למשל הוא לגמרי זה – מוכן לספוג את הביקורות ואת שנאת האוהדים היריבים בשביל הקבוצה) אלא בגלל שאין לו את האופי לזה, הוא מופנם מדי ורגיש מדי (תכונה חיפאית די מובהקת, אגב. אנחנו צריכים מושבניקים וקיבוצניקים שינהיגו אותנו). וכשלוקחים בחשבון את הבעיה האישיותית של רפאלוב, נשארים רק עם גולסה. בעיני יש לו את האישיות המשולמת כדי להנהיג את הקבוצה אפילו בעשר השנים הבאות, אבל הבריחה שלו בשנה שעברה היתה סוג של הצהרה לגבי השאיפות האמיתיות שלו.
    מה שמחזיר אותנו לרפאלוב. נראה לי שהוא היחיד שאפשר לעשות לו עטר, כלומר להצליח להשאיר אותו בקבוצה במשך שנים. נדמה לי שאין לו את הדחף העצום הזה לצאת לאירופה. ואולי זה מה ששחר רואה בו. שילוב נוח בין פוטנציאל גדול לבין אופי ביתי ושמרני, שלא יברח למחוזות אחרים בהזדמנות הראשונה. אבל בשביל שהוא יהיה המלך הוא יצטרך להתחיל לממש את הפוטנציאל הזה.
    לגבי הבלגן בקישור, אני מסכים איתך. אני אנסה להסתכל על זה מזווית אופטימית ולומר שאלישע עדיין עושה ניסויים כדי לגלות מי מתאים לאיפה. ומזווית אופטימית עוד יותר אומר שאולי הבלגן הזה הוא שיטת משחק מתוכננת – החלפת תפקודים תמידית ומכוונת כדי לבלבל את היריב. בינתיים זה מבלבל אותנו, אבל אולי עם הזמן הם יפנימו את השיטה. בסך הכל פתיחת עונה. בינתיים מותר להתבלבל.

    אהבתי

  4. הופ הגיב:

    רגב – הייתי מוכן לטענה הזו :) בהתחלה כתבתי שקטן איטי ותוקע את המשחק, ואז נזכרתי בבישול שאתה מדבר עליו והוספתי את "אחרי הדקה ה-30". הבנאדם נגמר כבר במחצית הראשונה. ולחשוב שפעם הוא היה אחד השחקנים המהירים בארץ…
    יש שטוענים שהמנהיגות שלו, ראיית המשחק ויכולת המסירה מחפים על האיטיות ומביאים הוכחות בדמות בישולים ושערים חשובים. השאלה לדעתי היא לכמה הזדמנויות היינו מגיעים בלעדיו. פעם חיפה היתה קבוצה מהירה שיוצאת למתפרצות קטלניות בשיא המהירות. הוא (והמסירה האוטומטית של השחקנים אליו) הופך את המשחק שלנו למגושם ותקוע. לכן כל כך מעניין אותי לראות לראות מה אלישע מתכנן למשחקים בלעדיו. אולי יש סיכוי שנראה ניצוצות של הסגנון של פעם.

    אהבתי

  5. יניב הגיב:

    טוב נו, אני אגיד את זה-
    מכבי חיפה יותר טובה בלי קטן. כל מה שכתבת פה בתגובה למעלה נכון, פלוס העובדה שגם המסירות שלו הן לא מה שהיו פעם. נכון, היה לו בישול יפה נגד פתח תקווה, אבל זהו. הוא מנהיג, הוא מנהיג וזהו.

    אה רגע, לפני שאני הולך –
    ונאמר אמן!

    אהבתי

  6. הופ הגיב:

    יניב – מצטער אבל אני לא מסכים איתך. אני לא זוכר משחק אחד שמכבי היתה טובה יותר בלעדיו. שוב, היא צריכה להיות טובה יותר בלעדיו – כי הוא תוקע את המשחק. אבל בפועל בכל פעם שהוא לא משחק או מוחלף המשחק נהיה מבולבל ומבולגן. זו אשמת השחקנים אבל בעיקר אשמת המאמנים שנותנים לו כל כך הרבה כוח והשפעה על הקבוצה.
    וחוץ מזה… מזל טוב! ויום הולדת שמח! מאחל לך לחגוג היום עם ניצחון ירוק, ושהשחקנים יתנו כמה חתיכות (עוגה) לרגל האירוע!

    אהבתי

  7. יניב הגיב:

    טוב נו, היא צריכה להיות טובה יותר בלעדיו…

    שוב תודה על הברכות! והיום, הטעם של סרדינים על האש הרבה יותר מתוק מעוגה….

    אהבתי

  8. שמרלינג הגיב:

    גולסה הרג אותנו. חבל…

    אהבתי

  9. אולי הגיב:

    הטבלה עדיין לא משקרת :)
    איך התחת האדום שלנו?
    פרגן קצת
    אנחנו חיים את הרגע…
    ברור לכולנו שזה זמני (אולי לא ב"ה)
    כייף להביט למטה ולראות ירוק

    אהבתי

  10. שי הגיב:

    "אדרי שומר על יכולת סבירה פלוס הצלות לא רעות מינוס בעיה בכדורי הגובה" לא יכולת לכתוב במקום זה
    "רפאלוב וגולסה מבשלים לגאדיר בדרך לשלושער"? |אייקון כועס|

    אובדן נקודות מרגיז שנובע מצעירוּת של גולסה ואדרי.

    אהבתי

  11. הופ הגיב:

    שמרלינג – אני לא יודע (הסכמתי איתך בפוסט, בשביל שפה אוכל להתווכח על זה). אנחנו לא הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שנשארה בעשרה שחקנים, ועם התנהלות נכונה היינו יכולים לשמור על היתרון ואפילו להבקיע עוד. החילוף של דבה היה נכון, גדיר הוא החלוץ המתאים למצב כזה וסילבה (מסתבר) יודע להוציא מתפרצות. אבל זה לא היה יצירתי מספיק. אולי בוקולי יותר מוקדם במקום ליאור. רפאלוב לא מספיק חכם ומנוסה בשביל לשלוט בקצב המשחק במצב כזה של מצוקה.
    שלא לדבר על ההכנסה התמוהה של אזולאי. אם היה מדובר בחלוץ מהיר למתפרצות, מילא. אבל הוא בחור די גדול ומגושם, לא בדיוק הסילון שאתה מצפה שיביאו כחלוץ נוסף ליד דבה וחמד האיטיים. צריך לדעת להתמודד עם מצב של עשרה שחקנים, ובמבחן הזה אלישע נכשל.
    אולי – באמת מחזה נדיר לראות את התחת האדום שלכם. רק אל תתרגלו לזה, שזה לא יהיה כואב כשייגמר :). לפרגן? אין בעיה, בכיף. אבל אתה צריך לייחל לימים שבהם אני לא אפרגן. אז תדע שחזרתם להיות הפועל של פעם…
    שי – LOL. ברור לך שאם הייתי כותב את מה שאתה אומר, גאדיר היה כותב שלושער עצמי. זה מה שמתוחכם בנאחס – תכתוב טוב, ניחסת, תכתוב רע, ניחסת.
    באמת מרגיז. אבל יודע מה? אני לא בטוח שהתל אביביות יוציאו נקודות בווסרמיל.

    אהבתי

  12. מתי הגיב:

    לא רע בהתחשב בעובדה שהתוצאות של מכבי חיפה אף פעם לא מי יודע מה מול מאמנים ששיחקו בחיפה-עיין ערך ראובן עטר, אלי כהן, מרקו בלבול, קלינגר בשבתו כמאמן מכבי ת"א, אלישע לוי בשבתו כמאמן בית שאן (וגם לפעמים כמאמן מכבי חיפה) .

    אהבתי

  13. הופ הגיב:

    מתי – לא בדקתי את זה אבל אני סומך עליך. שכחתי באמת לדבר על קלינגר. איך אהבתי אותו כשהייתי ילד.

    אהבתי

  14. שמרלינג הגיב:

    אולי, אתה נשמע בול כמו חבר טוב שלי. הוא כל כך שמח על הפגרה של הנבחרת כי זה נתן להפועל חיפה עוד שבועיים במקום הראשון. עכשיו עם סיום המחזור אני מתחיל לחשוש לו, הוא לא רגיל לזה :)

    הופ, ברור שאפשר היה לשמור על שער נקי או אפילו להבקיע ולנצח. אבל אם אני צריך לשים אצבע על הטעות הגדולה ביותר במהלך כל המשחק הזה הרי שזהו הצהוב השני של גולאסה. זה הרס אותנו.

    אהבתי

    • אולי הגיב:

      אנחנו לא רגילים לזה, תעשו לנו טובה תוציאו אותנו מהמצב שנקלענו אליו… זה לא בשבילנו… כיף לראות ירוק למטה… אבל לא נוכל להמשיך לעמוד בזה…שחס וחלילה זה ימשך יותר מידי זמן…
      עלינו ניכתב: "נולדו לסבול "
      אנחנו מאוד נהנים כרגע, (וזה לא קל לנו) אני אישית מעדיף אותכם מעלינו, יותר מכל קבוצה אחרת
      …סיכוי סביר שיסקלו אותי בקרוב כל האדומים

      אהבתי

  15. הופ הגיב:

    שמרלינג, אני לעומתך הייתי בוחר בטעות של אדרי. האדום של גולסה גמר לנו את המשחק היפה אבל לא הוא גרם לתיקו. מה שגרם לו היה צירוף של היסטריה, ניהול לא נכון של המשחק אחרי ההרחקה וטעות שוער קטסטרופלית. בסה"כ, אחרי ההרחקה שיחקנו עם חלוץ אחד פחות (חלוץ שגם ככה לא עשה הגנה). יכולנו להמשיך להניע כדור גם בלעדיו ויכולנו לצאת למתפרצות מסוכנות (זה היה אפילו יותר קל אחרי ההרחקה כי ב"ש יצאה קדימה). זה בקושי קרה.
    חוץ מזה שגם השער לא הגיע בגלל יתרון מספרי אלא ממצב נייח.

    אהבתי

  16. רגב הגיב:

    יותר מדי פרגון מחצית שניה גרועה…
    רפאלוב צריך לשחק ואפילו לפתוח אבל בבני יהודה…
    לא תרם או הוביל…
    החילוף של הגאורגי לא נכון.. צריך משהו שיודע להחזיק כדור..
    ראינו אחרי הוצאת רפאלוב והכנסת חלוץ שהתייצבו..

    אהבתי

  17. מנטיסה הגיב:

    הופ, אני פשוט לא מבין את שיטת הציונים שלך. אדרי צריך לקבל יותר מ-5. נכון שהוא טעה טעות תהומית, אבל הוא הציל אותנו מלפחות 3 גולים בטוחים ואני חושב שלמרות הגול מגיע לו לפחות 6. לגולסה ממש לא מגיע לקבל 5. במקרה הטוב 4 וגם זה כי אני נדיב. הוא לא עשה כלום ותקע אותנו עם ההרחקה המטופשת. אני חייב לציין שמאז אפיזודת לאציו גולסה פשוט נעלם. אולי כדאי להתקשר למשטרה ולבקש שיאתרו את הנעדר. אולי זה אחיו (שדרך אגב גם אמור לשחק בחיפה לפי דעתי) שמחליף אותו. אין לי מושג.
    לעניין סוגיית קטן, אני חושב שהגיע הזמן שאלישע או מישהו בצוות הניהולי ימצא מנהיג חדש ומהר. קטן הוא פשוט עגלה. אין לי הגדרה אחרת. מדי פעם מוציא מסירה טובה אבל ברוב הפעמים הוא תוקע את הכדור אצלו ומאבד אותו וכשהוא לא מקבל את הכדור, הוא מתחיל לצעוק גם אם הוא היה במרחק 80 מ' מהכדור/המסירה שהמוסר נתן הובילה לשער/היו בערך 4 שחקנים בין המוסר לבינו. לא צריך להוסיף שזה לא ממש עוזר לבטחון של השחקנים הצעירים. אני את האמת קיוויתי שגולסה ייקח את התפקיד על עצמו ואולי עוד 3 שנים כשהוא יעבור לאירופה (כשיגיע לו), נמצא מישהו אחר. בינתיים אין תקווה, והתקווה לקבל את זה מרפאלוב היא חלום באספמיה כי רפאלוב בעיקר חושב על התספורת הבאה שלו ולא על המשחק. יותר מדי אגו ופחות מדי אתלטיות בשחקן אחד.
    ולעניין השוער, אני מאוד מעריך את המשחקים של אדרי אבל אני ממש מתפלל לחזרתו של דוידוביץ (למרות הטעויות שקורות לו מדי פעם). לאדרי אין יכולת להרים את עצמו מעל הקרקע ליותר מ-15 ס"מ. הוא כל כך כבד שזה מטורף. בימים כאלה אני מתפלל לחזרתו של רפי כהן והיציאות לכדורי הגובה שלו, לעומת אדרי.
    בעניין חלוץ, אני ממש לא יודע מה נעשה ? דבאלאשווילי כל כך איטי שזה מדהים. לפחות אתמול הוא קצת מסר אבל כשחשבתי שהסיפורים על שלומי אזולאי והיותו ה"שלומי" הבא הם יותר מסתם נבואה, הגיעה אתמול והצלחנו למצוא מישהו שיותר איטי מדבלא. יכול להיות שזה בגלל ההתרגשות אבל מהירות זה משהו שלא צריך להיות מושפע מהתרגשות ואת זה לא ראיתי אתמול. ואת האמת, הופ, אני חייב להסכים, אתמול הכנסתו של תומר חמד הייתה הכרחית כי הוא בהחלט יותר מהיר משני המוזכרים לעיל וזה מה שהיינו צריכים בסוף המשחק לטובת ההתקפות המתפרצות.
    לסיכום, אני פשוט לא מבין איך אתם מרוצים מהמשחק של חיפה אתמול. בסופו של דבר, חוץ מהשער, אני לא זוכר הזדמנויות מסמרות שיער של חיפה שבהן אוהד כהן נאלץ למתוח את איבריו. זה שמניעים כדור יפה במרכז המגרש לא הופך את המשחק למשחק טוב. זה כבר משחק שני רצוף שמכורתנו לא מגיעה למצבים ולא נראה כרגע שזה הולך להשתפר.

    אהבתי

  18. הופ הגיב:

    רגב – רוב המחצית השניה באמת היתה גרועה, מאז ההרחקה. וב-10 הדקות האחרונות הם שוב ניסו לשחק קצת. ככה שזה תלוי מאיזו זווית אתה מסתכל: אתה אומר שחצי משחק שיחקו גרוע, אני אומר ששיחקו לא רע בכלל במשך 60-65 דקות (הגול היה בדקה 50, ההרחקה ב-57), ושיחקו גרוע, לחוץ ומבולבל במשך 25-30 דקות. בשביל משחק חוץ בווסרמיל, ב-10 שחקנים, זה לא כזה נורא בעיני ואפילו טוב.
    לגבי החילוף של דבה – רעיון מעניין. אני חושב שאם הולכים על מתפרצות אז החילוף נכון, כי דבה רק יתקע אותן. אבל יכול להיות שאתה צודק והיו צריכים להישאר איתו בשביל החזקת הכדור (בהנחה שהוא יודע להחזיק כדור, כן? ולא מאבד אותו אחרי 3 שניות) ובשביל לא לשדר הסתגרות. ה"התייצבות" בסוף היא לא הוכחה לכלום – זה היה אחרי שב"ש השוותה והיתה מרוצה מהתיקו והאוהדים דחפו את מכבי לתקוף. ובטח שהיא לא היתה בזכות אזולאי.
    רפאלוב באמת היה גרוע. ובכלל, לא יכול להיות שהוא משחק ככה ואחר כך יש לו את החוצפה ללכלך על שחקנים אחרים בגלוי – http://sports.walla.co.il/?w=/7/1732602, ושלא נדבר על כל ההדלפות, שאני חושד שמגיעות בעיקר ממנו – http://www.sport5.co.il/HTML/articles/Article.64.85499.html
    לדעתי רפאלוב לחוץ פחד שגולסה יתפוס את מקומו בהרכב וכיקיר האוהדים, והוא מנסה (אולי בעזרת קטן ידידו) להוציא אותו לא בסדר מול האוהדים (כתבתי על זה תגובה בוואלה, אך היא לא פורסמה – כנראה שמישהו שם רוצה ביקרו של רפאלוב. מעניין למה). ההתנהלות של רפאלוב באופן כללי לא ממש סימפטית, בלשון המעטה. זה מתבטא גם במשחקי הכבוד עם גדיר (בלינק שנתתי בגוף הפוסט), וגם בכל הדיבורים המיותרים על סרט הקפטן (בכתבות אליהן קישרתי פה בתגובה). רפאלוב עוד לא עשה חצי דבר שעושה אותו ראוי לסרט, אבל הוא מתנהג כאילו הוא מלך הכרמל. עד שאנחנו נפטרים מהאגו של קטן וכבר יש לנו אגו חדש? לכן אני נוטה להסכים איתך – להיפטר, ומהר.

    אהבתי

  19. הופ הגיב:

    מנטיסה – אני מסכים עם רוב מה שכתבת. לגבי אדרי התלבטתי, ראית, אבל לא יכולתי לתת לו 6 עם טעות כזו נוראית. ולגבי גולסה – יכול להיות שאני מפרגן לו קצת יותר מדי אבל זה בעיקר כי אני נוטה להעריך שחקנים שנלחמים ומראים רצון הרבה יותר משחקנים כשרוניים ואדישים. גם ההרחקה שלו היתה בעיני תוצר של עודף מוטיבציה ולא של שגיאה גסה (הצהוב הראשון באמת היה מטומטם, הצהוב השני היה מטומטם רק בגלל שהוא לא זכר את הצהוב הראשון… לפחות הוא ניסה לחלץ כדור ולא להבקיע ביד כמו ארבייטמן נגד מאלמו). אני לא חושב שהגורם לירידה שלו היא לא רק פרשת לאציו אלא גם שאלישע תקע אותו באגפים וזה לא מתאים לו. אתמול כשהיה במרכז המגרש זה נראה קצת יותר טוב בעיניי.
    לגבי קטן – אתה יכול להבין את עמדתי מהכתוב בפוסט ובתגובות. אשמח אם נוכל לשחק בלעדיו, אבל לא נראה לי שזה יקרה בקרוב. כנראה ששחר מגונן עליו או משהו בסגנון, אני לא ממש יודע. אבל זו בדיוק הסיבה שהייתי מרוצה מהמשחק אתמול – בלי קטן השחקנים בד"כ נראים אבודים, ואתמול הם לא נראו ככה. מסכים לגבי אדרי ורפאלוב, וגם שיש לנו בעיה להגיע למצבים. אבל זו רק תחילת העונה. אני מאמין שעם הזמן השחקנים יתחברו אחד לשני ולשיטה (אם כל מיני "גורמים בקבוצה" לא יצליחו לפרק אותם בדרך), ושאתמול היה הצעד הראשון בדרך לשם.

    אהבתי

  20. פינגבאק: בני יהודה – אנחנו | מצד שני

  21. פינגבאק: סיפור של חורף, או יותר? פוסט אורח מאת פרלה | מצד שני

כתיבת תגובה