הפועל פ"ת – אנחנו

כפי שוודאי שמתם לב, הבלוג לקח לעצמו הפסקה קצרה מתוך הזדהות עם מצבה העגום של הקבוצה (שלוש תוצאות תיקו בשבעה משחקים, לעזאזל!). או כמחווה ליום ההולדת של הגדול מכולם-חוץ-מ, או כהצדעה אילמת ליום הזיכרון לרבין, או בגלל חוסר כללי באנרגיות. בכל אופן, הבלוג חוזר, והוא חוזר בקטן!

כידוע לכל חובב ספורט באשר הוא מקשיב לעופר שלח וחבריו, הדרך הכי טובה להיכנס חזרה למשחק אחרי תקופה חלשה היא לוותר על הנסיונות היומרניים למסירות בעקב או לחילופין אלי-הופים, ולהילחם בהגנה. על כן נשמור את כל ההמלצות, הקישורים, ההשמצות והקישקושים לפוסט אמצע שבוע כלשהו, אם עוד יהיו כאלה אי פעם (הכל כרגע נראה כל כך חיוור!) ונעבור מיד להגנה נמרצת על שמה הטוב של קבוצתנו, שלא רק שהיא נמצאת לאחרונה בעין הסערה, עליה גם לצאת היום למשחק חוץ לא קל, ועוד מול אצטדיון ריק (לא בגלל עונש חלילה, אלא רק בשל זהות היריבה, תכולת האצטדיון וחוקי היחסיות).

לפני

עין הסערה, אם כן. אלישע מקבל בראש על היכולת ההתקפית הדלה, שחר מבקש מקטן שיציל את הקבוצה, בנאדו הוא שיחת היום בלי שיצטרך לשחק בכלל, אבל הכל מתגמד ליד האירוע של השנה בחיפה, עזבו של השנה, של העשור: עוזי… לא, רגע, זה חוסר אחריות מצדי. קודם כל קחו כוס מים ושבו. ישבתם? נשימה עמוקה ו…

עוזי מור דיבר עם השחקנים.

אני חוזר, עוזי מור דיבר עם השחקנים. כן כן, נפל דבר בחיפה. אחרי שנים של שתיקה רועמת מצד הדמות המסתורית הזו, שהיתה ידועה עד כה כ"זה-שיושב-ליד-שחר-כשמצלמים-את-שחר-עושה-פרצוף-זועף-ביציע", האיש שאף אחד לא יודע מאין הגיע ובאיזה הקשר (אחת הסברות המעניינות ששמעתי מקשרות בינו לבין ראל, אך לא ידוע האם הוא ראל עצמו או אחד ממנהיגי החוצנים), ובכן, הוא סוף סוף פצה את פיו. ולא רק שהוא דיבר, אלא שלידינו אף הגיעה הקלטה בלעדית של נאומו של המנהיג המסתורי, והרי התמלול שלה, בלעדית לקוראי "מצד שני":

"כחכחכח… חבר'ה, רק רציתי להג… מה, יניב? מי אני? עוזי. עוזי מור. אז רק רצ… כן, ליאור? הסגן של שחר. הנאמבר טו שלו. לא, גוסטבו, לא נאמבר טו כזה. טוב, בעצם, אולי גם קצת כזה. אז רק רציתי להגיד שאתם מאוד כשרוניים, כחכחכח, ותמשיכו ככה, אהמממ, ותהיו כמו משפחה וכל זה, ותשחקו טו… פפפ, מה זה הריח הזה? מי עשה את זה? נו חבר'ה, למה אתם כאלה, תקשיבו לי, בבקשה, טוב יענקל'ה אמרתי לך שזה לא רעיון טוב, שחרר אותי מזה. יענקל'ה? למה אתה צוחק? מה, זה היית אתה? אוף, תמיד כשאתה עם קטן אתה נהיה כזה!".

(תודה למדליף האלמוני, תקבל היום נקודה בונוס בציון). ובכן, אם עד עברי פי מור נאלצנו להגיע, כנראה שהמצב באמת לא קל. אבל נדמה שהמצב בעייתי יותר מחוץ למגרש מאשר על המגרש עצמו. מצבנו בטבלה לא כזה נורא וגם מאזן ההפסדים הבלעדי שלנו גם הוא לא סיבה לקרוע קרע. אבל נדמה שיש איזה באזז שלילי סביב הקבוצה, כל מיני פרשנים שזה עתה למדו לכתוב או אחרים שמעולם לא היו באמת כאלה ששים לקפוץ על מה שהם חושבים לגוויה ולנקר בה, בתקווה שהעיסוק בגדוּלה תהפוך אותם לגדולים ושמישהו סוף סוף יתייחס אליהם. זה גורלן של אימפריות – תמיד יימצאו כמה נודניקים שיחשבו שהשריטות הקלות על הציפוי הן בעצם סדקים בחומה וינסו להיכנס ולהרחיב אותם.

אז לא. נכון שאנחנו לא נראים משהו, ונכון שאנחנו לא המכונה הירוקה של פעם, ונכון שהשנה כנראה שלא ניקח אליפות. אבל שחר עדיין כאן. ואת צריך להזכיר: כל עוד שחר לא מודיע חו"ח על פרישה, כל הדיבורים הדו-שנתיים על כך שהוא התעייף, או שנמאס לו, או שאין לו את היכולת, בטלים. וכל עוד הוא כאן, כל הפקפוקים במועדון מכבי חיפה הם כדורי סרק. כי שחר מוכיח לנו שוב ושוב, כבר עשרים שנה, שכל עוד הוא הקיסר, האימפריה הירוקה היא הדבר הכי יציב בלבנט. ולכן, יייקראו התופעות החולפות איך שייקראו – אלישע או עטר, בנאדו או מימון, עוזי מור או מפלצת הספגטי המעופפת – מאחוריהן יש מהות אחת, והיא לא חולפת, ובה אנחנו בוטחים (וכשגם היא תחלוף, עדיין יהיה את המועדון, שהיה קיים גם לפני בואו של שחר. אבל אז יהיה אפשר לקרוא לזה משבר. וכשנגיע אליו, נעבור אותו).

ואחרי שטיפלנו בזה, לדברים החשובים באמת – יש כדורגל היום!

(אגב, יש גם כדורסל היום: בצירוף מקרים מעצבן מתחיל ב-19 משחק מקביל של קבוצת הכדורסל המתחדשת שלנו, מול נתניה. כל מי שיש לו 5+death מתבקש להעביר מדי פעם לשידור מנתניה ולומר איזו מילת עידוד, אפשר גם בלב. כי כל טיפת אנרגיה אוהדת עושה הבדל, גם דרך המסך!)

ההרכב

(ע"פ וואלה! ספורט) אמיר אדרי; אייל משומר, איגנסיו קאנוטו, שי מימון, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, יניב קטן, ליאור רפאלוב; שלומי אזולאי, ולדימיר דבאלישווילי.

החששות בהרחבה

יניב חוזר לפתוח, אבל החדשות הלוהטות הן כמובן חזרתו להרכב של האיש ואיבודי הכדור, אייל משום-מה. כן, גם עותמאן הצטרף לדוידוביץ', וורד, גולסה וגדיר במסדר האבירים הפצועים, ועכשיו רק חסר שמסיללה ייפצע ואז נוכל להכריז רשמית על חוליית ההגנה החלשה של מכבי אי פעם.

לא נחזור לדוש יותר מדי בסוגיית מימון, ולו משום שהוא נתן משחק טוב בשבוע שעבר ומגיע לו שבוע של שקט. נסתפק בלומר שהמשחק היום בא בדיוק בזמן לשוער ולבלמים שלנו: הפועל פ"ת נראית חלשה מתמיד וגם מצבה בטבלה והמאזן שלה, שהוא תמונת מראה לשלנו, מראים את זה (והטבלה כידוע לא טועה, חוץ מבמקרים שבה היא משקפת את הטעויות של העסקנים שלנו). ואם זה לא מספיק, בפ"ת ממשיכים את שיתוף הפעולה רב השנים שלהם איתנו ומורידים לספסל גם את השחקן היחיד שמבקיע אצלם (אלא אם כן זה איזה טריק פסיכולוגי מתוחכם להפליא שהנחתו חסרת היסוד היא שמישהו בכלל מסתכל על ההרכב שלהם, והסליחה עם בני תבורי).

בקיצור, זו ה-הזדמנות של אדרי, מימון וקאנוטו לצבור כמה שיותר ביטחון שהם יכולים, וכדאי מאוד שיעשו את זה כי אתם-יודעים-מי מגיעה בשבוע הבא לקריית אליעזר, וכנראה שאין לנו אפילו פציעה של שכטר להיאחז בה. במילים אחרות, אם גם היום מול פ"ת המפורקת זה לא ייראה טוב, לקראת השבוע הבא נצטרך להעלות בהרכב גם את בנאדו וגם את פאלח יחד עם המימונוטו, בתקווה שכולם ביחד מספיק מהירים (ואם הם לא אז פשוט נעמיד את כולם על קו השער).

אני אוהב את הקישור האחורי שכולל את קולמה ובוקולי. גוסטבו משלים יפה את הטרקטור הקולומביאני ויכול בניגוד אליו גם להוציא התקפות (גם סילבה יכול, אבל עליו כנראה כבר ויתרו סופית). מה שאני לא אוהב זה את השימוש בשני קשרים אחוריים במשחק כזה, בו יתרוננו במגרש אמור להיות מובהק (אלא אם כן בוקולי ישחק הרבה יותר קדימה מאשר בשבוע שעבר). אני יודע שזה נהיה סטנדרט אצלנו אבל במשחק מול אשדוד היה חסר לנו בבירור קשר התקפי אחד, והיום בהחלט היה אפשר לנסות לשחק עם קשר אחורי אחד בלי להסתכן יותר מדי.

נסתכל על זה אחרת: בהנחה שרפאלוב משמאל, מי משחק היום בימין? קטן? תעשו לי טובה. תום אלמדון ישחק באגף לפני שקטן יישלח לשם. מה שמסתמן הוא ששלומי אזולאי יישלח לאגף, והוא לא שחקן כנף. הייתי מעדיף את בוקולי על הספסל ואת סולליק מימין. כמו שזה נראה כרגע, זה 4-5-1 שמתחפש ל 4-4-2, ובמחיר בזבוז של חלוץ על הקו. (וכל מה שאמרתי בטל ומבוטל אם אלישע יפתיע ויציב את קולמה לבד מאחורה ואת בוקולי בעמדה ההיסטורית שלו מימין. נראה שאלישע חובב הפתעות ואולי זה השפן שהוא מכין להיום).

גם בשביל קטן, כמו עבור חוליית ההגנה, זה משחק טוב לחזור לכושר. כפי שאולי שמתם לב, אני לא מחבב בכלל את קטן-שאחרי-החזרה-מאנגליה (בתגובות שלי פה אני מנסה להסביר למה), אבל את המנהיגות אי אפשר לקחת ממנו, והיום נראה את ההבדל בין הקבוצה חסרת המנהיג שהיתה לנו בחודשיים האחרונים לבין הקבוצה כשיש לה כזה. כל השחקנים יידעו פתאום לאן להסתכל ולמי למסור, ואולי זה יסדר לנו קצת את משחק ההתקפה. נקווה רק שהוא לא ייגמר כהרגלו כבר במחצית הראשונה ויצליח לסחוב לפחות 60 דקות. ואם ייגמר, נקווה שאלישע ישים לב ויחליף אותו בסילבה או סינטיהו, וייתן את המושכות בידי ההוא שכיכב בשבוע שעבר, שעליו לא נאמר היום שום מילה כדי לא לנחס.

עוד סיפור מתפתח הוא דבלישווילי, שלאחרונה נראה יותר דבה מאשר שווילי, ולא מוצא את הרשת ובעיקר לא את עצמו. בשבילו ובשבילנו נחזיק אצבעות עוף סאצ'יבי שיחזור להבקיע כי הוא מסוג השחקנים שכמה שהם מבקיעים פחות, ככה הם מנסים להבקיע יותר וזה פוגע במשחק הקבוצתי. אזולאי לידו ינסה לשכוח את השבוע שעבר ולחזור לעצמו בגרסה משופרת, ואנחנו מצידנו ננסה לשכוח את כל הדיבורים וההשמצות של שוכני החורים וממתיני הפינות ולחזור להיות מה שהיינו, פעם, מזמן – מה שהוא עכשיו, קצת, ילדות נשכחת.

Go-to-Guy

טוב, קטן חוזר והכל חוזר לעבור דרכו. אם יש בו מעט חוכמה, שינסה לסחוב איתו את הקישור האחורי של פ"ת ולהשאיר שטחים פנויים לההוא-שנמצא-כרגע-בסוג-של-מומנטום.

המפתח

בשבוע שעבר ביקשתי, אלישע לא הקשיב וכולנו ראינו מה קרה, אז אולי הפעם: אלישע, לא באמת צריך שני קשרים מאחורה נגד פ"ת. תן לבוקולי לעלות ולהיות הערך המוסף שלנו.

גם השבוע

לא ננסה לבעוט מחוץ לרחבה. כלומר, חוץ מהניסיון הקבוע של משומר, שיילך מן הסתם ליציע, שיהיה מן הסתם ריק.

סיבות לאופטימיות

לא מדברים עליהן.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

אחרי

מה קטן הוא המרחק בין משחק לא רע שלנו, לפרקים שוטף, עם הנעת כדור מהירה לעיתים, הגנה שלא סופגת והתקפה בהתעוררות – לבין משחק די גרוע, ברובו איטי ותקוע, הגנה מבולבלת ותקופת שפל של חילופי מנהיגות! מה מהר חלף הרגע בו משחק בינוני ומעורר דאגה לקראת השבוע הבא והמאיים הפך לפתע לאותו משחק בדיוק, אבל נעים יותר בזיכרון, מבטיח יותר בדמיון, ומשרה אווירה אופטימית שתימשך כנראה כל השבוע!

יכולנו יותר, אבל גם מסיללה הבין שלא מגיע לנו וקטע את השער השני באיבו. 0:1, זה מה שהגיע לנו, זה בערך מה שהיינו צריכים, זה מה שצובע הכל בצבעים ורודים יותר, ורודים כמו התלבושת של הפועל אתמול. 0:1 שהוא ההבדל בין שבוע של חשש-מה לבין שבוע רגוע שיעבור עלינו בנינוחות (אך לא בשאננות ש-0:3 היה יוצר!) לקראת המשחק הגורלי המתרגש עלינו.

0:1, שהוא עוד משחק ללא הפסד, 0:1 ששומר אותנו גבוה בטבלה. 0:1 קטן פירקנו אותם, רק כמחווה כמובן לאוהד הפועל ההוא שהקבוצה שלו השתנתה לו קצת בשנים האחרונות והוא זקוק אולי עכשיו לחבורה אחרת לצפות בה כשנהיה לו משעמם למעלה. 0:1 שהעניק לכל הציונים שתראו עכשיו נקודה אחת יותר ממה שהם היו, אם לא היה שם באותו רגע השפיץ של דבלישווילי.

כמה

0:1 לנו

ציונים

אדרי – 6. יכולת יציבה, בלי טעויות, היה שם כשצריך בעת הכאוס הקטן בהתחלה וגם בהמשך. אפילו את כדורי הגובה המסוכנים הוא לקח. מעורר תקווה לקראת השבוע הבא (בהנחה שניר לא באמת יהיה כשיר כל כך מהר).

קאנוטו – 5. התחלה מבולבלת מאוד, בה היה נראה שהוא עומד להחליף את מימון כשחקן חסר הביטחון של השבוע. אחר כך התייצב.

מימון – 6. משחק טוב פלוס שלו. היה במקום לתקן את קאנוטו, וכשהפסקנו לפחד שיעשה טעות נזכרנו פתאום שיש לנו הגנה עם משחק גובה מצוין, בעיקר בזכותו. נקווה ששאב מהמשחק את כל הביטחון הנדרש לקראת השבוע הבא.

משומר – 5. הוצב למעלה במפתיע, הרבה לאיים בהתקפה ואפילו החמיץ נגיחה מול השער. אבל הבעיות המוכרות שלו דפקו אותו כרגיל: איבד הרבה כדורים ולא הצליח להגביה כמו שצריך. עותמאן, אתה חסר.

מסיללה – 7. לא מפסיק לאיים בכנף, עובר שחקנים בקלילות, יודע למסור פנימה ומנסה אפילו לבעוט לשער, ולא בפעם הראשונה השנה. חוץ מטעות אחת חמורה בהתחלה, מצוין. נראה שמתחיל לשעמם לו בהגנה והוא מנסה להגיע לגבולות חדשים.

קולמה – 7. לא מפסיק לרוץ, לתקל ולהפריע ליריבים. לפעמים תפקד כבלם וכשבוקולי יצא החזיק לבד את מרכז המגרש שלנו. גם הצהוב המוקדם לא מנע ממנו לשחק חזק ומצוין.

בוקולי – 6. עשה עבודה טובה כששיחק, בעיקר בהגנה אבל גם תרם קצת להתקפה. יש לנו חולית קישור אחורי טובה איתו ועם ג'ון בריון.

רפאלוב – 5. נזהרנו לא לנחס, אבל זה לא עבד. ירידה חדה מהשיא של שבוע שעבר, עם ניצוצות לקראת הסוף שקצת הזכירו אותו.

קטן – 4. מצטער, אבל זה היה פשוט גרוע. לא הזכיר בכלום את היכולת שלו מהעונה שעברה והעונה שלפניה. כבד, תוקע את המשחק ונדמה שאפילו המנהיגות מתחילה להישמט מידיו (ועוברת לרפאלוב?). ניתן לו את הקרדיט שזו עדיין הפציעה.

אזולאי – 7. משחק טוב מאוד של החלוץ הצעיר, שנראה עם הזמן יותר ויותר מבטיח. מאוד קבוצתי, בועט מצוין, והדריבל המפתיע שלו סידר לנו גול. איזה כיף.

דבלישווילי – 7. חזר לעצמו ובגדול, עם משחק עירני וחכם, נגיעות יפות וגול לקינוח. יש לנו התקפה לשבוע הבא.

מחליפים

סולליק – 5. הסיבוב שלו על המקום טוב והוא אנרגטי, והכניסה שלו שינתה לנו קצת את המשחק לטובה, בעיקר כי פתאום היתה אופציה בימין. אבל חוץ מלעבור 2-3 שחקנים בין הרגליים, איבד הרבה כדורים ולא הצליח לייצר מצבים.

סילבה – שיחק מעט וסיפק כמה גליצ'ים יפים.

חמד – שיחק 3 דקות שהספיקו להעיד על התסכול שלו.

השחקן המצטיין

שלומי אזולאי. תוקף את השער, אבל גם מחפש את החברים. מסיים התקפות אבל יודע גם לעצור ולספק כדור לשחקן במצב יותר טוב. תגלית העונה בינתיים.

עוד כמה מילים

אלישע באמת הפתיע בסוף ושלח את משומר להיות הקיצוני הימני שלנו בכל המחצית הראשונה. אני מהמר שאלישע צפה קצת בבארסה ובתפקוד של אלבס בשבועות האחרונים. הבעיה שמשומר הוא לא אלבס ואנחנו לא בארסה והמגמה ההתקפית הזו לא הביאה גולים וכמעט עלתה לנו בפיגור בהתחלה. בוקולי שיחק באמת קצת יותר למעלה וניסה לאיים על השער מרחוק, אבל זה לא הספיק ורק אזולאי ודבלישווילי הטרידו קצת את המלאבסים.

עד הדקה ה-60 בערך היינו די תקועים ולא הצלחנו לפצח את ההגנה הלבנה. פ"ת, כמו יותר מדי קבוצות העונה, הבינה מהר מאוד שאין לה עסק עם איזו קבוצת על, ולא פחדה לתקוף ולהציק, כשזגורי מזכיר שאולי יש לנו עוד קשר לבנות עליו לעתיד. אבדן יכולת ההרתעה הזה קצת מטריד. שחקני הפועל יושבים בבית ורואים מה עושה לנו קבוצה מאוד בינונית מירכתי הטבלה, ונדמה שהמראות לא מכניסים בהם הרבה פחד.

ברגע שסינטיהו נכנס התחלנו לשחק קצת יותר פתוח ועם הנעת כדור, ובשלבים מסוימים אולי היה אפשר אפילו לקרוא לזה טיקי (שזה כמו טיקי טאקה רק יותר באיטיות וכשכל כדור שלישי מגיע ליריבה). עם הדקות והעייפות של פ"ת הקצב השתפר, רפאלוב נכנס לאט לאט למשחק, ואז אזולאי הנהדר עשה למגן את מה שעשה שם, דבה עשה את התנועה המצוינת שעשה שם, ובאותו רגע היה אפשר ממש לראות איך הגול מנפח בבת אחת את הביטחון של השחקנים שלנו ומנקב את זה של שחקני פתח תקווה.

משם ועד הסוף זה כבר היה יותר טוב, והשבוע הכי חשובה התוצאה. אני לא רוצה לחשוב איזה מחול שדים היה השבוע בחיפה אם היינו חוזרים בלי ניצחון או חו"ח עם הפסד. אלישע השיג ניצחון לנשימה ולא פחות חשוב מוראלית, עוד משחק ללא הפסד. דבלישווילי חזר לעניינים, הרבה בזכות אזולאי המצוין. רפאלוב הגיע בסוף לרמה סבירה, קולמה ובוקולי ייצרו מרכז שדה אנרגטי ומבוצר, וכולם ביחד הציגו מכבי חיפה לא מבריקה ולא מוחצת, אבל מאוד מאוד חזקה. את הביטחון והשאננות הירוקה קצת איבדנו, אבל האופי שלנו נשאר כמו פעם, איתן יציב ומלא עוצמה, אופי של קבוצה שהיא קבוצת צמרת גם בעונותיה הפחות מלהיבות – וזה כבר נחמד.

תודות

לקוון המשעשע והכריזמטי. אני חושב שהיתה שם עבירה ברורה על דבלישווילי, אבל טוב שהקוון התערב ושאדלר ביטל את הפנדל. השבוע היינו צריכים גול אמיתי ולא בספק-חוואה, או כזה שמדברים עליו במקום על הניצחון.

(עדכון מאוחר: אחרי צפיה נוספת אני עוד יותר בטוח שהיתה עבירה על דבאלישווילי – גם עבירה של השוער וגם עבירה של הבלם. יותר מכך – בזווית שבה העבירה נעשתה, לשופט היה הרבה יותר קל לראות אותה והוא בכלל לא היה צריך להיוועץ בקוון, שלא ראה את המגע כי השוער והבלם שעשו את העבירות הסתירו. כל מה שהוא ראה מהזווית שלו היה תוספת הקפיצה של דבה, שאמנם היתה קצת תיאטרלית אבל זה לא מבטל את הפנדל. וכל התשבוחות לקוון מהשדר והפרשן ומאוחר יותר משגיא כהן ומאתרי האינטרנט הן די מגוחכות ומעידות יותר על הצורך האופייני בעניין מאשר על בחינה אמיתית ורצינית של העובדות. ניחא. בזמנים בהם השופטים סופגים ביקורת, שיהיה להם לבריאות).

השורה התחתונה

לא שיא היופי אבל אם זה מה שצריך בשביל להוביל את הטבלה בישראל, שיהיה. כשנראה שאנחנו שם כדי להישאר, נתחיל לבקש גם נצחונות מלהיבים יותר.

השורה שמתחת לשורה התחתונה

בשבוע הבא הפועל והיום הזדחלה לה ללבב פנימה איזו תקווה שאולי בכל זאת ולמרות הכל, נפרק אותם. אפילו אם הפעם זה יהיה פירוק נוסח מוהר.

(ורק נוסיף באיפוק שגם האחות הצעירה והמסתמנת-כחתיכה מהכדורסל ניצחה היום, גם היא בחוץ, וזה כבר ממש סימן שיהיה לנו שבוע ירוק!)

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, ירוק עם כדור כתום, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

16 תגובות על הפועל פ"ת – אנחנו

  1. עופר (הירוק) הגיב:

    אין לי מושג מה לצפות היום במשחק, אבל תמיד כשאנחנו באים מול הפועל פ"ת, אני מאמין שננצח. אז גם היום.
    אני איתך בתוצאה.

    אהבתי

  2. הופ הגיב:

    ובכן, האמונה שלך יש לה על מה להישען – אם אני מבין נכון את מה שנכתב בוואלה ספורט, יש לנו 11 נצחונות רצופים נגדם!
    גם אני איתי בתוצאה אבל בינתיים זה רק מנחס, עוד לא היה לנו אף ניצחון כזה העונה.

    אהבתי

  3. בני תבורי הגיב:

    הופ,
    לי אין בכלל דילמה. ברור לי מי תנצח, למרות שנכון להיום אין לכם בהרכב אף אחד שגדל אצלנו…(פראליה תרגע, הומור ציני הוא הנשק של החלשים). הפועל פ"ת היא קבוצה חלשה ולא מאוזנת והסיבות לכך ממש לא חשובות. העובדה היא שאין לנו תשובה ראויה לאף קבוצה בליגה, ובוודאי לא למכבי חיפה. מרכיב ידוע באופי של הקבוצה שלי הוא היכולת להוציא קבוצות ויחידים ממשברים, כך שאל תתפלא שיחד עם נצחון שלכם היום, גם יניב קטן יבקיע. זה, בניגוד לתוצאה הצפויה, ירגיז אותי מאוד, כי אני באמת באמת חושב שמר קטן הוא אוברייטד.
    נקודת אור אחת שאני דווקא רואה אצלנו היא ספסולו של דודו ביטון, זהו פאן חדש ורענן בדרך הניהול של הפועל פ"ת ואני ממש מקווה שאף אחד שם לא יקבל רגליים קרות. מסתבר שלבחור יש סעיף בעייתי מאוד מבחינת הפועל פ"ת בחוזה, המאפשר לו לעבור בכל עת לקבוצה באירופה. אפשר לבוא בטענות להפועל פתח תקווה על שלא קראו בעיון את סעיפי החוזה, אבל כך או כך, הצעד הראשון להבראת הקבוצה היא להפסיק להיות חוות השבחה, בוודאי לא בשביל הנכלוליות ותאוות הבצע של איזקוביץ' מטוברוק. אני חושב שבעניין הזה דווקא מגיעות להנהלת הפועל מחמאות.

    אהבתי

  4. שי הגיב:

    1:0 קטן, יש? יש
    0 במאזן ההפסדים עד כה יש? יש
    הטבלה מסודרת נכון, לפחות ל24 השעות הקרובות? – יש
    90 דקות שלמות אדרי את מימון את קאנוטו לא גררו כדור לכיוון האמצע? – יש

    נאום מפיל של חשב הקבוצה? – יש
    אפשר ללכת לישון עם חיוך

    אהבתי

  5. מתי הגיב:

    אני רואה שאתה לא מחלק ציונים אז אני אחלק: אנגלית-72, מתמטיקה-66, תנ"ך-55, היסטוריה-84 (הציון מתחלק ל-30 נקודות עבור הפרק מהשומר להגנה,25 נקודות על הפרק מהבילויים לחלוצים 22 נקודות על הפרק המשעמם ההוא נו… המשחק כן. (אם מספר הנקודות לא מסתדר משום מה עיינו בבקשה בציון במתמטיקה).

    אם יש דוגמא טובה למושג אחיזת עיניים זו הטבלה- מקום ראשון מכבי חיפה ואולי היא לא משקרת אבל לבטח היא מתעתעת. ובכל זאת אני מרוצה. אם מהשחקנים שיש למכבי חיפה ביציע אפשר להרכיב נבחרת למונדיאל אין לי למי להלין, אני גאה בקבוצה ובשחקנים שלמרות הכל עדיין לא הפסידו ועדיין לא התפרקו ואם זה יקרה ביום שני הבא אז זה יהיה טבעי ואן לא אני אתחיל להאמין באמת שיש סיכוי שנזכה באליפות.

    אהבתי

  6. הופ הגיב:

    בני, אני מבין את הרצון להיות קבוצה בפני עצמה ולא חוות השבחה, אבל למה החלוץ הזה צריך לסבול כי ההנהלה שלכם לא יודעת לקרוא חוזים (במקרה הטוב. במקרה הרע היא חתמה על החוזה כי מאוד רצתה את ביטון, ועכשיו היא מתנערת ממנו בציניות ועוד מענישה את הילד הנחמד הזה).
    יש לכם קבוצה לא רעה כמו שחשבתי. גיא צרפתי הוא אוצר, ואם ויסה יתרגם את היכולת שלך להניע את הקבוצה ולא רק לעשות תרגילים, ושאר הצעירים ימשיכו לשחק ככה, יש לכם אולי על מה לבנות העונה.
    שי – סיכום תמציתי ומדויק משלך לא יכולתי לכתוב. לילה טוב :)
    מתי – גם אני יצאתי גאה בסוף. בהמשך לתעודה שלך, אנחנו מזייפים קשות ויש לנו 30 בזמרה, ובכל זאת יהיה לנו השבוע מצב רוח לשיר, או לפחות לזמזם באופטימיות.

    אהבתי

  7. בני תבורי הגיב:

    הופ,
    להגיד שמישהו לא קרא את החוזה זו אמירה הטעונה הוכחה. אינני יודע אם זה מה שבאמת קרה, אבל אברר ואדע בקרוב. אפילו אם כן, אין כל סיבה להמשיך בטירוף שהרס לנו את הקבוצה. העתיד של דודו ביטון חשוב לי פחות מזה של הפועל פתח תקווה ובוודאי שאין כל סיבה לעזור לו להבנות על טעות.
    לעצם המשחק, הקבוצה שלי נראתה טוב יותר משחשבתי לפני המשחק וחבל שלא הצלחנו להשיג אפילו נקודה, מצד שני, אני ריאלי לגמרי וברורים לי הבדלי הרמות בכל פראמטר. יהיה לנו מאבק קשה מאוד נגד הירידה.

    אהבתי

  8. פראליה הגיב:

    1. אפרופו קטן מגן, שמתם לב שגם אתמול הוא היה באחד-על-אחד קלאסי על השוער ובחר לחתוך הצידה כדי חו"ח להמנע מהחמצה מביישת?
    2. משומר טוען חזק לדאבל השחקן הכי גרוע והכי טיפש של חיפה בכל הזמנים, פשוט מבייש ששחקן שכ"כ לוקה ביסודות וכ"כ לא מבין את המשחק הפשוט הזה, לובש את המדים של מועדון שפעם היה בוחר את השחקנים שלו ובמיוחד את הרכש שלו, בפינצטה.
    3. השריקה של הקוון היתה שריקה ששורקים למועדון קטן.
    4. דבה אחד החלוצים הבודדים שהדעיכה שלו לא מורידה לו את הביטחון לתת גול.
    4. בני, יש לכם קבוצה חמודה שיודעת לשחק, בהצלחה בהמשך.

    אהבתי

  9. הופ הגיב:

    בני, אני חושב שהאמירה הזו לא פחות טעונה הוכחה מהאמירה לפיה כשחתמו על החוזה "נעשתה טעות תמימה". זה לא שהחוזים האלה זה משהו שחותמים עליו כלאחר יד. אבל אני לא יודע את הפרטים, ואני סומך עליך שתברר.
    ברור שהעתיד של הפועל פ"ת חשוב לך יותר אבל אני לא מאמין שהעתיד שלה יקום ויפול על דודו ביטון, ואולי כדאי להסיק מסקנות מהמקרה הזה לעתיד ולא להפוך אותו לקורבן של שידוד המערכות.
    בגדול אני מאמין ברלטיביזם תרבותי בכל מה שקשור לספורט, כלומר – מי שעוסק בענייני הקבוצה הוא אנשי המועדון ואוהדי הקבוצה בלבד. ולכן אפסיק כעת להתערב בעניינים הפנימיים שלכם.
    מאחל לכם מכל הלב להישאר בליגה ולנצל את העונה הזו לבנות מודל חדש של קבוצה, כזה שאתה ושאר האוהדים רוצים לראות.

    אהבתי

  10. הופ הגיב:

    פראליה – נקודות יפות.
    1. קטן בדעיכה, ונראה לי שהוא גם קצת בפאניקה מכל הצעירים שמשתלטים לו על הקבוצה. היה רגע בהתחלה שהוא עשה איזה דריבל נחמד וחשבתי שהוא חוזר לעצמו, אבל לא, וחבל. אנחנו צריכים אותו טוב גם בשנה שנתיים הקרובות, ובטח בשבוע הבא.
    2. אני קצת מרחם על משומר, כי נדמה שהוא באמת רוצה. אבל אתה צודק – זה לא זה.
    3. יש בזה משהו.
    4. אבחנה יפה. באמת יש בו משהו מאוד עיקש וביטחון מהסוג ה"ראש קשה". הוא לא יוותר ולא יחשוב לרגע שהוא פחות טוב. גם כשהיו סביבו דיבורים השבוע התגובה שלו היתה יפה ומאופקת, משהו בסגנון: יש תקופות כאלה, אני אצא מזה.
    4. מסכים איתך.

    אהבתי

  11. שי הגיב:

    24 שעות חלפו, והטבלה ממשיכה להיות מסודרת בסדר הנכון…
    אפשר להמשיך לישון עד יום שני הבא..

    אהבתי

  12. הופ הגיב:

    בני – תכל'ס הם היו צריכים להפסיד. הפועל חיפה החמיצה שם כמה וכמה הזדמנויות – או יותר נכון שטראובר לקח. הצלה כמו ההצלה ההיא שלו לא ראיתי הרבה בחיי.
    המקום הראשון נראה לי ממש לא חשוב עכשיו, ובמיוחד אם לוקחים בחשבון את הקיזוז. בשנה שעברה הובלנו כמעט כל השנה, זה לא עזר במיוחד כידוע.
    זאת בכלל שאלה מעניינת – מה עדיף, להיות במקום הראשון רוב השנה או במקום השני? יותר קשה כשנושפים בעורפך בלי הפסקה או לנסות כל הזמן להידבק לקבוצה המובילה? נראה לי שרצי מרתון יכולים לתת תשובות מעניינות לשאלה הזו.

    אהבתי

  13. פינגבאק: סיפור של חורף, או יותר? פוסט אורח מאת פרלה | מצד שני

כתיבת תגובה