אנחנו – הפועל פתח תקווה

אז אחרי שהתחממנו עם שתי הקבוצות האיזוטריות האלה, זו האלמונית מהאי הבריטי וההיא האנונימית מחצי האי האיברי, ואחרי שחיממנו את האווירה עם פוסט שמסתבר שהוא קונטרוברסלי שפורסם גם בבלוג של אלפסי דה באזר וקומם עליו אוהדי כדורגל שונים ומגוונים, מאוהדי אינטר בכלל ומוריניו בפרט, דרך סולדי ארסן ונגר, עבור בשונאי ברצלונה המרובים וכלה בסתם אנשים שחשבו שאני טועה (וצדקו במידה מסוימת, אבל אני מקווה שגם בטעויותיי, כמו בבדיחות, יש שמץ של אמת), ואחרי שבכלל התחמם כאן ואפשר להרגיש כבר את הקיץ בא בנחיריים, או לפחות את האביב (עדכון: לא בא ולא באטיח) – אחרי כל זה הגיע הזמן לחזור לטבור העולם ולדבר החשוב באמת: ההתמודדויות המקומיות בין בני טירת הכרמל רבתי לבין תושבי היישוב המסופח למחנה הצבאי סירקין.

יש שיטענו שגם המשחק השבוע רק חימום הוא, שכן בשבוע הבא נוסעים אנחנו לביקור גורלי מאין כמוהו בעיר הגדולה, להתמודדות ראש ראש עם הנמסיס הנצחי שלנו – או לפחות מאז העונה שעברה (עם רמזים מטרימים ב-86' ועוד קצת פה ושם) –  מועדון הפועל ממדינת תל אביב. ואני אומר: שטויות! כשם שליגת האלופות היא רק מתאבן לטורניר האמיתי, רק מרענן חיך לקראת המנה העיקרית, כך גם המשחקים המקומיים נגד "הקבוצות הגדולות" מתל אביב הם רק קישוט, ליווי צבעוני עמוס יחסי ציבור למשחקים הבאמת חשובים, המשחקים האפורים והקשים נגד הקבוצות הקטנות, שדווקא בגלל הצנעה בה הם מתקיימים, כל נצחון בהם הוא אולי לא חגיגה גדולה וססגונית, אבל הוא עונג פרטי, אינטימי ומדגדג לא פחות ואולי אף יותר מכל הפסטיבלים, ומה שבטוח, אלו המשחקים שמגדירים עבור עצמנו את היותנו אוהדים אמיתיים, כי אלה הם בדיוק אותם אש ומים ידועים מ"נלך אחרייך באש ובמים", ובלעדיהם אנחנו סתם הולכים אחריה, וסתם ללכת זה די משעמם.

ובכן, משחק כזה, חשוב, אמיתי, מגדיר ומרגש מאין כמוהו, מצפה לנו מחר.

לפני

אותם משחקים קשים וקרבות אפיים מול קבוצות מקומיות הביאו כצפוי לפציעות רבות ומגוונות. חלוצי קבוצתנו נפלו בהם אחד אחד ושניים סך הכל, ומשום שהיו רק שלושה כאלה מלכתחילה הם הותירו אותנו עם גיבור אחד אחרון לסמוך עליו, גיבור מסוקס שאמנם התחיל לפרוח אצלנו רק העונה (ולעומת גיבורים קודמים הוא גזוז תלתלים), אך בתעודותיו הישנות רשומים עשרות גליצ'ים ורגלי עץ במגרשי קצף וכפר גלים. גיבור זה, בן אובד ששב הביתה כדי לרשום פרק מפואר בתולדות הקבוצה (הפסל בדמותו כבר החל להיבנות בראשם של טובי האמנים החיפאיים), הוא זה שניתן בו את מבטחנו בשבועות הקרובים, כולל אותו משחק עונה מאיים המתקרב בצעדי ענק. מחר גיבורנו עומד למבחן נוסף ואם יעבור גם אותו בהצלחה, נוכל אולי להיות רגועים לקראת השבוע הבא.

ההרכב

עוד לא פורסם (עדכון: פורסם בוואלה! ספורט) ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אנדריי פיליאבסקי, אריק בנאדו, טאלב טואטחה; ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן, עידן ורד; תומר חמד.

החששות בהרחבה

ההגנה די התייצבה במשחק האחרון, ונקווה שפיליאבסקי ימשיך להוכיח שהוא בלם טוב ולא רק שהוא טוב יותר משימון ושדווידוביץ' סיים להקיא. משומר, אני מניח, ממשיך לקבל את חולצת ההרכב, ואני מתחיל לחשוש שעלי לא יחזיק מעמד עוד הרבה זמן על הספסל ובקרוב נתחיל לשמוע שמועות על עזיבה בסוף העונה. עם כל השבחים לאלישע על השחקנים שטיפח, אם עותמאן יעזוב זו תהיה נקודה שחורה גדולה ליד שמו, גדולה יותר מהנקודה הירוקה על כך שהביא אותו. טוואטחה, מהצד השני (ווהו! אה, בעצם לא בדיוק), הוא נקודה ירוקה כל כך גדולה שהוא מאיים לכסות את יבשת אסיה כולה, וגם את אפריקה השכנה, כולל דרום אפריקאי אחד מסוים.

בגזרת הקישור, לא ברור עדיין אם ליאור רפאלוב יוצנח מהפציעה הישר לחולצת ההרכב. לפי הכתבה הזו בוואלה, אלישע עדיין לא החליט אם לפתוח עם ליאור, וגם אם כן,במקום מי (כותב/עורך הכתבה מצליח לעשות את הבלתי אפשרי, לבשר שהוא יפתח כנראה במקום אחד מהקשרים האחוריים ומיד אחר כך לספר ששני הקשרים האחוריים ימשיכו בהרכב). נראה שבשל השיפור הגדול של גולסה בזמן האחרון, וההתעקשות הנצחית כנראה על קטן בהרכב, מי שייצא יהיה ורד, ואם זה יקרה זה חבל מאוד. התכוונתי כבר לשבח את אלישע על שהוא ממשיך לתת לוורד את הצ'אנס להוכיח את עצמו, אבל אם הוא כבר מודח מההרכב זה מוכיח שאלישע רק חיפש את ההזדמנות הראשונה להוציא אותו לטובת יקירו של שחר. אז בינתיים אלישע, כמו החתול של שרדינגר, הוא גם ראוי לשבחים וגם ראוי לגינוי, ורק ההרכב הרשמי יכריע (והנה הפוסט החביב שהזכיר לי את הניסוי החתולי המגניב).

(עידכון: בעוד אני כותב פורסם ההרכב, ובכן – שבחים לאלישע שממשיך לתת קרדיט לחתול! סליחה, לוורד!)

בוקולי (מזל טוב אליל! נחמד לראות שם את פטריסיו סייג ברקע) וקולמה מתייצבים כזוג קשרים שמשלימים יפה אחד את השני, במיוחד ככל שבוקולי מעז יותר לעלות למעלה. גולסה הולך והופך לשחקן העונה שלנו (לצד טוואטחה שיסתפק בתואר "התגלית"), ועל קטן אין כבר מה להגיד, ונותר רק לקוות שיועיל יותר משיזיק. בשבוע הבא נצטרך אותו במיטבו, ואם לא במיטבו (זה כנראה כבר לא יקרה) אז לפחות סמכותי ומרגיע, כי הפועל מתחילים להיראות מפחידים כמו שהיו לקראת סוף העונה שעברה, ואם לא ננעץ מקל בגלגליהם עכשיו, יכול להיות מאוד שהם ימשיכו את המומנטום עד הצלחת השניה ברציפות.

ועל הגיבור גזוז התלתלים ולועס המגנים הניצב לבדו בהתקפה כבר דיברנו, ובתקווה עוד נדבר.

מי?

ורד/ רפאלוב. עם השיפור של גולסה ובוקולי ופציעת החלוצים, תמונת ההרכב מתחילה להיות מושלמת ורק מקום אחד נותר בלתי פתור – עמדת הקשר הימני (או השמאלי, אם רפאלוב יעלה וגולסה יוסט ימינה). ליאור ועידן יילחמו על המקום הזה, ולמשחק מחר יש חשיבות גדולה בתחרות הזו לקראת השבוע הבא: אם ורד לא יצליח להוכיח שהוא ראוי לחולצת ההרכב משחק שלישי ברציפות, ייגזר עליו לפנות את המקום לליאור כבר במהלך המשחק וכנראה מול הפועל. ואם ליאור יעלה בהרכב ויפגין משחק ירוד (וזה דווקא משחק מהסוג בו הוא נוהג להצטיין), ורד יקבל שוב את הצ'אנס להוכיח שהוא הראוי. ולא לשכוח את סולליק (אם הוא זומן לנבחרת הצעירה אני מבין שהוא כבר בריא) וגדיר שכבר עושים ריצת חימום באגף.

מה?

אם זה משחק בו תלוי המשך העונה של ורד/רפאלוב באגף הימני, ובהתחשב ביכולת הטובה של גולסה משמאל ובכך שמדובר בקבוצה שתבוא כנראה לסגור את האמצע ולצופף ברחבה, כל הנתונים מצביעים על משחק בו נצטרך להצטיין באגפים. הבעיה היא שאמרנו את זה גם במשחקים קודמים, וזה לא ממש עובד. ובכן, אחד הצטיינות באגפים, והפעם שיעבוד בבקשה! וזה כולל: שיתוף פעולה ותיאום טוב בין הקשר למגן שפותח לו אופציה למסירה (עם גולסה וטוואטחה זה כבר רץ יפה, הבעיה היא בעיקר בצד השני); הפעלה טובה של האגפים והנעת כדור מהירה מצד לצד ע"י קטן, קולמה ובוקולי; הגבהות טובות לראש הזהב שלנו כשאפשר; וכניסה לרחבה של גולסה ורפאלוב/ ורד דרך דריבלים ודאבל פאסים כשאי אפשר.

על היריבה

מבט על הרכב הפועל פ"ת מגלה לי להפתעתי שאני לא מכיר שם כמעט אף אחד, וכל שאני יודע עליהם זה שיש להם מאמן קריזיונר עם פה מלוכלך במיוחד. הקורא ב. תבורי מוזמן לספר לנו יותר בתגובות.

(עדכון: בני תבורי נענה לקריאה וכתב תגובה עשירה ויפה. בבלוג של בני תוכלו למצוא פוסט משלו לקראת המשחק הערב, מהצד הכחול כמובן)

גם השבוע

יצטיין מולנו שחקן שהשאלנו, והפעם: ישראל זגורי הלוהט.

סיבות לאופטימיות

אין זמן יותר טוב להתחבר סוף סוף מאשר במשחק לפני משחק העונה!

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

***

הודעה מנהלתית 1: אתם אוהדי חיפה שגרים במרכז? יקיר הבלוג עופר פרוסנר מחפש אתכם! לפאנל אוהדים-של-חיפה-שגרים-במרכז שממנו תצא כתבה לעיתון "כלבו" האגדי! זה יהיה נחמד אם אמכם החיפאית תפתח ביום שישי את העיתון, תראה את השם של הבן/ בת שלה, ותוכל לשוחח על זה עם חברותיה בקפה "הבנק", לא? אז קדימה, תנו לה את העונג הזה ופנו לעופר ב mcpross@gmail.com

הודעה מנהלתית 2: חלקכם אולי שם לב – הוספתי פה כפתור "לייק" ואפשרויות שיתוף למטה. אני לא מתכוון לבקש ממכם ללחוץ לייק, מי שמחבב יעשה את זה לבד – אבל שמתי לב שרבים קוראים את הבלוג דרך העמוד הראשי שם לא מופיע הכפתור, ונחמץ ליבי על אותם אומללים שנהנים מהבלוג ולא יודעים שהם יכולים בלחיצת כפתור לשתף בכך את חבריהם. בקיצור, קראתם בעמוד הראשי וחיבבתם? היכנסו-נא לפוסט עצמו וספרו לי (ועל הדרך למר צוקרברג). תודה!

אחרי

איזה חכם אלישע, יא אללה. איזו הסחת דעת מבריקה הוא הנדס פה. מנצחים – אבל לא מוחצים. לוקחים את הנקודות, אבל בצורה הכי לא מרשימה שאפשר. בדיוק בקצב הנכון ככה שנשאר מקום ראשון, אבל שהאדומים בתל אביב יישארו רדומים. שיגידו על עצמם שהם כמו ברצלונה, שיגמרו על עצמם באתרי הספורט, בעוד אנחנו משחקים אותה מסכנים שמנסים לחבר שתי מסירות רצופות. עד שיגיע המשחק ונתפוצץ. את כל מה שהסתרנו יפה היום, נחשוף בשבוע הבא. הפועל לא יידעו מאיפה זה בא להם. מבריק, אלישע. מבריק.

בגדול

על הפנים. הפועל נכנסים לפורמה שמתחילה להזכיר את השנה שעברה, ואנחנו רק הולכים ומידרדרים. כל משחק יותר גרוע מהקודם. כאילו הגענו לשיא הפריחה שלנו ברצף השלישיות הבינוני הזה שהשגנו אז, ומאז אנחנו מתכווצים חזרה פנימה, לא עלובים, לא מלהיבים, סתם נמצאים. מונחים שם על המגרש, אוספים את הנקודות, הולכים הביתה, זה הכל. נדמה שאפילו הקהל שלנו מיישר קו עם הקבוצה. בעוד אוהדי הפועל מרימים ביציעים תפאורות ענק ומרביצים מפגנים ברמה של מצעד צה"ל, הקהל שלנו מסתפק ב"כולם לקפוץ" הישן והעייף, קצת קפיצות וצעיפים וכמובן השלט הקבוע של ואסילי (והפעם בניסיון נוגע ללב למנף את רוחות השינוי באזורינו להפיכה מקומית נגד המנכ"ל. האמת? הגיע הזמן שייקחו לו את המגפון המביך שלו. הבעיה שבלעדיו פתאום שומעים את השקט).

אלישע מדבר על סבלנות, סבלנות וסבלנות. אבל מה שחסר לנו זו דחיפות. איזושהי תחושה עצבנית שאם לא יבוא גול בקרוב מישהו יקבל בראש. אבל אלישע לא נותן בראש. הוא כל כך התמכר לטקטיקה של הנעת הכדור הסבלנית, שהוא לא שם לב שזה רק עוזר ליריבות שלנו להתארגן יותר טוב.

הנעת כדור נוסח ברצלונה זה נהדר, אם אתה עושה אותה במהירות של ברצלונה, ואם יש לך שחקנים כמו של ברצלונה שיכולים לחתוך את ההגנה במסירה ושחקנים אחרים כמו של ברצלונה שעושים מספיק תנועה בשביל לקבל אותה. כשאין לך כאלה זה פשוט לא עובד, ולנו אין לא את השחקנים, לא את המהירות, לא את התנועה וגם לא את המוסרים. דווקא היה לנו מוסר ברמה הזאת, אבל מתישהו בדרך מישהו חטף אותו והחזיר איזה שחקן לא מוכר שהוא לא חצי האיש ההוא.

אז אם אנחנו לא יכולים לשחק את משחק הנעת הכדור במהירות הנדרשת, אין סיבה שנשחק אותו בכלל. אפשר לתת ליריב לתקוף ולתפוס אותו פגיע בהגנה. זה בדיוק מה שקרה מהרגע שקולמה יצא, בחילוף לא רע שהיה הימור מסוים על ההגנה שלנו (ונחמד שסוף סוף אלישע מרגיש מספיק בטוח להמר על ההגנה) אבל נתן לנו קצת מהירות בהתקפה.

מה שעושה את החילוף הזה לרק "לא רע" ולא "מצוין" הוא שהמוחלף היה צריך להיות קטן. כי כל עוד משחקים את משחק הקולמה-או-בוקולי-החוצה-גולסה-יורד-לקישור האחורי, זה רק חצי עבודה. אמנם גולסה משחק יותר למעלה מקולמה אבל העליות והירידות האלה גומרות אותו.

אבל קטן, כבר למדנו, הוא לא בר החלפה. איזה מזל, אם כן, שהשריר של קטן עשה את מה שהביצים של אלישע לא יתנו לו לעשות בחיים, וסיפק לנו הצצונת ליקום המקביל בו אנחנו משחקים בלעדיו. והנה זה פלא: פתאום אנחנו רצים, פתאום עקבים, פתאום יש מהירות בהתקפה שלנו. עדיין לא ברור לשחקנים מי מקבל את הכדורים במקומו ומי אמור לחלק אותם, אבל נראה שוורד יכול לעשות את העבודה לא רע. בכלל, מעניין אותי לראות את וורד משחק באמצע במקום קטן ומחלק כדורים חכמים לחמד מקדימה, לגולסה משמאל, לרפאלוב או גדיר או סולליק מימין…

טוב, די לחלום, זה לא הזמן. בשבוע הבא משחק עונה, וכמו שנראינו היום, צריך להתחיל להתפלל שנצא מזה בשלום.

ציונים

דוידוביץ' – 7. משחק מצוין ושקט של ניר, שהציל אותנו לפחות פעם אחת מגול בטוח.

בנאדו – 6. שקט, רגוע, יציב.

פיליאבסקי – 7. משחק מעולה של אנדריי שלקח כל כדור, בים, באוויר וביבשה. משרה הרבה ביטחון ושקט לקראת השבוע הבא.

טוואטחה – 5. עלה הרבה אבל כלום לא הלך לו.

משומר – 6. ההתלבטות הקבועה שלי. מצד אחד כל כך דומיננטי וממשיך לבשל נהדר, מצד שני (וואהווה! שזה ווהו תימני) מאבד כל כך הרבה כדורים ועושה הכל כך הרבה שטויות. טוב, החלטתי שהוא כל כך מעצבן אותי שאני לא יכול לפרגן לו יותר מהציון הזה.

קולמה – 5. בהגנה כרגיל, אבל בהתקפה תקע אותנו היום יותר מכרגיל.

בוקולי – 5. הפתיע אותי שהוא נשאר וקולמה יצא. מלמד משהו על הביטחון של אלישע בו. השקיע והתאמץ כמו תמיד, אבל כנראה התרגש מהברכות ובהתקפה היה חלש.

גולסה – 6. מאוד דומיננטי, עשה הרבה תנועה ובישל את הגול הראשון, אבל רבאק, כמה איבודי כדור, וכמה נסיונות ללכת עם הראש בקיר! נדמה שאלישע מאפשר לו לעשות מה שהוא רוצה, אבל אייל עדיין מקבל הרבה החלטות לא נכונות. מה שכן, כיף לראות שהוא וורד ממש נהנים לשחק ביחד ולפרגן אחד לשני, והם סיפקו כמה צירופי מסירות יפים מאוד.

קטן – 4. התחיל לא רע, ניסה לבעוט לשער וגם סיפק שתי מסירות מצוינות לוורד, אבל נגמר כרגיל בדקה ה-30, וכרגיל כשהוא נגמר כל הקבוצה נגמרת איתו. חבל לי עליו שלא מושיבים אותו קצת על הספסל, לדעתי זה פוגע גם בו. במיוחד אם הוא משחק פצוע כמו שאומרים.

ורד – 7. לא משחק מזהיר שלו, אבל כמה מהלכים יפים במחצית הראשונה, שער אדיר והכנסת כדור יפהפיה למשומר בשני (ותודה למגן שנגע שם) מסדרים לו מקום בטוח בהרכב בשבוע הבא. למרות שעם אלישע, לכו תדעו.

חמד – 5. היה לו מאוד קשה לבד. ניסה ורצה, היה חם על שער שיכניס אותו לזון לקראת הפועל, אבל גדיר גנב לו אותו ברגע האחרון. נלחם והשקיע המון כרגיל.

מחליפים

רפאלוב – 4. כמה כדורים התבזבזו עליו. לא קיבל החלטה אחת נכונה.

גדיר – 6. נכנס, הכניס המון מהירות, הבקיע. לא צריך יותר. יש מצב שאלישע מפתיע איתו בהרכב בשבוע הבא.

עותמאן – שיחק מעט. חבל לי על הבזבוז שלו על הספסל, אבל כל עוד משומר מבשל שערים, אין לו סיכוי לשחק יותר.

השחקן המצטיין

פיליאבסקי. נכון, ורד סידר לנו את שני השערים, אבל זה לא היה משחק גדול שלו. אנדריי היה מעולה בהגנה, סיכל כל ניסיון של פ"ת להגיע לרחבה וגם הוציא כדורים לא רעים קדימה. חשוב שהוא יהיה טוב נגד הפועל, והמשחק היום מעורר תקווה שיהיה בסדר.

עוד כמה מילים

לקורא ב. תבורי: יש לכם קבוצה מצוינת, נמרצת ומלאה ביטחון, ואתם לא תרדו ליגה.

תודות

לשריר של קטן, שאיפשר לנו לחוות כמה רגעים מרגשים של תחושת דחיפוּת.

פינת הטלוויזיה ע"ש ד. נוימן

"אפילו בן ג'ונסון לא היה יכול להשיג את זה" (ד. נוימן, אחרי נסיון של שחקן חיפאי להגיע לכדור אבוד).

לרגע חשבתי שנוימן פיתח מודעות עצמית, אפילו הומור עצמי. יכול להיות שהוא שמע ריקושטים מהסביבה על האיזכור המטופש הקודם של ג'ונסון המסומם והחליט לצחוק קצת על עצמו ולהזכיר אותו שוב?

התשובה היא, מן הסתם: לאאאאאא. זה פשוט האתלט היחיד שהוא מכיר. ואולי הוא שוב מתוחכם מכולנו, והתכוון לבן ג'ונסון הזה, שבצעירותו נחשב לרוכב הרודיאו המהיר במערב.

וחוץ מזה, ערוץ 1. מודיעים על החילוף של קולמה שעה אחרי שהוא קרה. מראים את רפאלוב וכותבים עותמאן. והשיא, הבמאי מחליט לעבור לקלוז אפ נוגה על ורד בדיוק כשרפאלוב מקבל כדור לבד ברחבה. שלא לדבר על הפרסומות שהתחילו לרוץ גם כשהכדור משוחק. בקיצור, יפה שאתם משדרים ב HD אבל אם את מתכוונים לגרום לנו לשבור את הטלוויזיה כבר היה עדיף שנישאר בשמנות הזולות ההן.

השורה התחתונה

לקבוצה מהמקום הראשון יש בשבוע הבא סיכוי להפתיע את הקבוצה שבמקום השני.

השורה מתחת לשורה התחתונה

המשחק מול הפועל הוא ההזדמנות האחרונה של קטן העונה להראות שהשמועות על פרישתו ממשחק פעיל – תוך כדי משחק פעיל – היו מוקדמות.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

46 תגובות על אנחנו – הפועל פתח תקווה

  1. בני תבורי הגיב:

    חיפשתי בויקיפדיה את פירוש המילה נמסיס והסתבר לי שאני לא ממש יכול להשתמש בה בנוגע למכבי חיפה. אחרי הכל, איש במכבי חיפה, לא מבין השחקנים והצוות המקצועי, ובוודאי שלא מהאוהדים, אינו אשם בכך שיעקב שחר רצה מצויינות והשגים ומאיר שמיר רצה כסף. עד היום אני חושב ששניהם עשו עסקה מצויינת, רק שלגבי שוחרי טובתה של מכבי חיפה, העסקה הזו הביאה גם הרבה מאוד רגעים של אושר, ולאלה של הפועל פ"ת, עשור שלם של הרס וחורבן.
    אז החדשות הטובות הן שאתם לא הנמסיס שלי. אבל החדשות הרעות מבשרות על כך שתצטרכו להתאמץ מאוד מחר. כהופ לפני, גם אני עברתי על ההרכב של הפועל פ"ת וגם אני לא ממש יכול לחבר שם לפרצוף, אולי למעט יניב לוזון שגדל אצלנו וגיא צרפתי המוכר יותר. כל השאר זרים לי יותר משחקני מכבי חיפה. אבל בניגוד לאמור במשפט הקדום, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, במקרה שלפנינו אני דווקא כן מסתכל על המסגרת החיצונית ומבחינתי כל מי שלובש כחול, ראוי להערצתי, גם אם עד לפני שבועיים שיחק בנס טוברוק או בבית"ר/שמשון ת"א.
    שאיפות האליפות שלכם ידועות והיכולת שלכם במימוש שאיפות אלה, מוכרות ודי כואבות. העניין הוא, שאני רוצה שאת האצטדיון החדש והמפואר בפ"ת תחנוך כבר בתחילת העונה הבאה, קבוצה המשחקת בליגת העל וממש לא מזיז לי אם נצטרך לצורך זה גם להקשות עליכם ולגרום לכם להתאמץ יותר נגד הפועל ת"א. להפועל פ"ת יש מספיק צרות משלה, היא לא יכולה להרשות לעצמה לחלק מתנות. על הנייר, סבירה מאוד תוצאה דומה לזו שניבא הופ, אבל על הדשא מחר, אתם יודעים, לא תשחקו נגד נייר. תשחקו נגד קבוצה חלשה ופגועה שהצליחה, כנגד כל הסיכויים, לנצח בשלושת השבועות האחרונים את מכבי ת"א בגביע, את מכבי פ"ת בדרבי ואת הפועל באר שבע. זה לא אומר כלום לגבי התוצאה מחר, זה רק אומר שמשהו טוב קורה בפתח תקווה בכל הנוגע למוטיבציה ויכולת מנטלית אחרת מזו הידועה מתחילת העונה.
    לגבי המאמן יובל נעים. תראו, אני לא מחסידיו והתנהגות כמו שלו מאוסה עלי. יחד עם זאת, נדמה לי, שבכל הנוגע להפועל פ"ת, היד קלה מידי על מנגנון הענישה. ככה זה שאתה הופך לסחבה בידי "נדבן אוהד שרוף שבא מאהבה…". בינתיים, הישגי השבועות האחרונים מראים שנעים יודע משהו על הכנת קבוצה למשחקים ויותר מכך עושה רושם שהשחקנים מוכנים להתאמץ בשבילו.
    כותרות העיתונים של שלישי בבוקר יכולות לעסוק בהצגה הגדולה של מכבי חיפה, בשער של יניב קטן, לטעמי חולק עם עידן טל את משבצת השחקן האוברייטד של שני העשורים האחרונים בכדוטרגל הישראלי, אבל אולי גם בהפתעה קטנה. נחכה ונראה.

    אהבתי

  2. מתי הגיב:

    במשחק הקודם נגד הפועל פ"ת עשיתי כהרגלי בחלק די גדול ממשחקי החוץ (במיוחד נגד קבוצות קטנות) וישבתי בין אוהדי הפועל פ"ת ששרו ליובל נעים את המילים:"יובל נעים למרפסת, נהנ ה נה נהנהנה נהנהנה.."
    יש מישהו שיכול להסביר לי מה הם רצו שם? מה יש להם מיובל נעים במיוחד שאז הוא הגיע רק במחזור שלפני נראה לי.

    יצרתי קשר עם פרוסנר ואני מבטיח להקפיד לעשות לייק למרות שאני לא רוצה שיבואו לפה יותר מדי אנשים ויהיה לך רייטינג של ערוץ 2 ויתחילו לקפוץ לי פה פרסומות ויבוא איזה עורך מטעם האתר שיציע לך לצרף את ברקוביץ כדי שיהיו צחוקים וכדי למקסם רווחים

    אהבתי

  3. פרלה הגיב:

    סופסוף הרכב הממשיך שבועיים ברצף; גולסה שוב מלפנים; חלוצים זה ענין של בטחון (קולאוטי לא כבש ב- 9 משחקים ראשונים אצלנו); שיימון אפילו לא בסגל; פתח תקוה תבוא, כנראה,לשחק כדורגל. הכל מעורר אופטימיות. נקווה לא להתבדות.
    פרוסנר יכול גם לכתוב על הזן הנדיר באמת של האוהדים שנשארו בחיפה…

    אהבתי

  4. הופ הגיב:

    בני, איזה יופי של תגובה. תודה רבה!
    אתה צודק, נראה שמשהו טוב קורה בפתח תקווה ואולי נעים מצא סוף סוף את המקום שמאפשר לו להיות הוא ולמצות את היכולות שלו. אין לי שום דבר נגדו כמובן, אני ניזון רק מהתקשורת.
    נשמע שבאמת לא נשחק נגד נייר וכנראה גם לא נגד נמר של נייר, אלא מול קבוצה צעירה שנמצאת בכושר טוב. מקווה שלזכר ימים עברו בכל זאת תעשו איזו הפסקה בפורמה. ובלי קשר אני כמובן מאחל לכם לשחק באיצטדיון החדש כשאתם בליגת העל, זה יהיה מאוד מתסכל לשחק שנים באורווה רק כדי להגיע לאיצטדיון חדש ולשחק שם מול אל אהלי. ובכלל, מאחל לכם שתחזרו לימים הגדולים של פעם, עם שמיר או בלי שמיר. ימי ההתמודדויות הגדולות מולכם עוד לא פרחו מזכרוני, ושמעתי גם שלפני שנולדתי היו ימים עוד יותר יפים. מי יתן ותחזירו עטרה לאורווה (סליחה, ל… מה השם של החדש? אז לשם).

    אהבתי

    • בני תבורי הגיב:

      הופ,
      לגבי שמו של האיצטדיון החדש, אוהדי הפועל כמובן רוצים שייקרא על שם נחום סטלמך ולמרבה ההפתעה אפילו אבי לוזון תומך בכך. מצד שני, ראש העיר לוקח לעצמו את הקרדיט על בניית האיצטדיון ורוצה ששמו יונצח שם. מצד שלישי, קודם כל שיצא מפרשת השוחד האחרונה שהסתבך בה…
      את התגובה הזאת אני כותב מכרום, הדף נראה בסדר גמור, מקווה שאסתדר.

      אהבתי

      • הופ הגיב:

        100 שקל שבסוף זה נקרא "איצטדיון לוזון"
        (ועוד 200 שמישהו ממשפחת לוזון ממונה לנהל אותו)

        אהבתי

        • שי הגיב:

          אני מוכן לראות בדרך לעבודה כל בוקר את שלט "היכל התהילה לכבודו של אבי לוזון" מתנוסס מעל לאצטדיון, אם הוא מבטל את הקיזוז

          אהבתי

  5. הופ הגיב:

    מתי – לא הבנתי אם "למרפסת" זה דבר טוב או רע. זה כמו "יניב בוא לפה?"
    לא יהיו פה פרסומות ולא יהיה ברקוביץ'! (נראה לי. השאלה כמה יציעו).
    מגניב שפנית לפרוסנר, כנראה שגם אני אהיה שם ואולי גם פראליה ובכלל נעשה איזה מפגשון קטן. אני חושב שהוא מחפש עוד אנשים אז חברים, פנו לפרוסנר, מסתמן שעלול להיות כיף.
    פרלה – יש סיבות לאופטימיות, יש כמה סיבות ללא, אני שמח שכרגיל אתה רואה את חצי המגרש המלא. את התודה שלך אני אעביר לבחור מראשל"צ שעוד לא שלחתי לו את העבודה שאני אמור לעשות לו. אני בטוח שהוא יתרגש לשמוע שיש אנשים שמרוצים מהעובדה שאני משקיע בבלוג ע"ח העבודה שלי.

    אהבתי

  6. פרלה הגיב:

    מחוץ לענין, לאור השער שכבש עטר (רועי. הבן של. בדרבי הנוער). מתעוררת מחשבה קונסיפרטיבית לפיה הוא לא יקודם לבוגרים כדי שלשחר לא יתחיל שוב בלגן עם יציע ג…

    אהבתי

  7. הופ הגיב:

    פרלה – להיפך, אם יקדם את רועי לבוגרים הוא יוכל להשתמש בזה כהוכחה ליציע ג' שאין לו שום דבר נגד עטר האב. השאלה אם אלישע ייתן לו לשחק…

    אהבתי

  8. mirage הגיב:

    חיפה תנצח 2-0
    פתח תקוה תנצח 3-2
    תיקו 2-2

    אהבתי

  9. הופ הגיב:

    מיראז' – LOL
    אהבתי את זה שקודם כל עשית ניסויים על פוסט אחר ורק אחר כך ניגשת לדבר האמיתי :) (במקרה בחרת את הפוסט על מכבי פ"ת או שזה מתוך הנחה שבהתחשב במספר האוהדים שלהם, זה הפוסט שהכי פחות ייכנסו אליו?).
    תמיד שאלתי את עצמי איך עושים את זה בלי סרגל הכלים של הוורדפרס. אז איך?

    אהבתי

    • mirage הגיב:

      נזכרתי שכתבת פעם שאחד היתרונות בכתיבת בלוג הוא שתמיד אפשר למחוק/להשמיט תחזיות לאחר מעשה ואז להכחיש שבכלל כתבת אותן. אז החלטתי להכחיש את התחזיות שלי למשחק היום כבר *לפני* מעשה. זה היה מקרי כמובן שערכתי ניסויים בפוסט על מכבי פ"ת אבל מצד שני (עוד ביטוי שאני שוקל לרשום במשרד הפטנטים) יצא טוב כי במקרה הכי גרוע יקראו אותם 10% מכל "בסיס האוהדים" של המועדון (חמישה בני משפחת לוזון). הייתי צריך לחפש איך עושים את זה ומצאתי את האתר הבא: http://www.tizag.com/htmlT בצד שמאל יש אפשרויות שונות לHTML. קו המחיקה (Strikethrough) לדוגמא הוא פה: http://www.tizag.com/htmlT/htmlstrikethrough.php

      אהבתי

      • הופ הגיב:

        :) מעולה. ככה אתה יוצא טוב בכל תוצאה חוץ משלוש התוצאות הספציפיות האלה. אני צריך לשקול לעבור לתחזית כזו – איזו תוצאה לא תצא!
        תודה על הקישור.

        אהבתי

  10. Ynon הגיב:

    "הישוב המסופח למחנה הצבאי סירקין" הרגת אותי… בתור מי שהיה שם שלוש שנים אני יכול להגיד שאין לך מושג כמה אתה צודק (או שאתה אומר את זה מניסיון)…

    אהבתי

  11. יניב הגיב:

    אפילו אני, שאני לא חיפאי, ישבתי בקפה "הבנק".
    רק על זה מגיע לך לייק…

    אהבתי

    • הופ הגיב:

      אי אפשר היה לעבור בניינטיז בחיפה ולא לשבת בקפה "הבנק".
      רגע, אתה לא חיפאי?! זה גורם לי להטיל ספק בכל מה שידעתי.

      אהבתי

      • יניב הגיב:

        זה בסדר, אני מהקריות.
        אחחח, תמיד רציתי להגיד את זה…

        אהבתי

        • הופ הגיב:

          מה בסדר בזה שאתה מהקריות? P:

          אהבתי

          • יניב הגיב:

            טוב יאללה, עוד תגובה.

            לדעתי ניר היה המצטיין, הודות לפדיחות ההגנתיות של טאלב.
            על הווהו התימני מגיע לך עוד לייק. לתימני עצמו מגיע ספסל.
            קטן מזכיר לי לפעמים למה אני לא מצהיר שאני והוא שכנים (שיט, חשפתי אותי).
            ותודה לצ'יזיק.

            אהבתי

          • הופ הגיב:

            אתה שכן של יניב? יש מצב שאתה מסדר לו איזו ישיבת ועד בית דחופה ביום ראשון הבא בסביבות שמונה?
            אני לא אוהב את הצ'יזיק הזה, אבל כנראה שבכל קבוצה צריך איזה פואד כזה שיודע להזיז דברים. ואין ספק שההזזה של המגאפון היא גולת הכותרת של הקריירה שלו עד כה.

            אהבתי

  12. פרלה הגיב:

    1. אין מה לומר.
    2. בכל זאת צריך.
    3. נקודות.
    4. אחרי שיניב יצא זה היה כמו FAST FORWARD. מול הפועל ת"א האיטיות עלולה להיות בעוכרינו ומצד שני (הללויה) דווקא שם נזדקק לו כנראה. יהי רצון ויופיע למשחק הזה שוב כמו לפני שנתיים.
    חמש. לא נתייאש. דני נוימן: "במשחק הבא הכל יכול לקרות. הכל. ברור מי הפייבוריטים. אבל דווקא במשחקים הטובים יותר של חיפה בשנתיים האחרונות, חיפה הפסידה. ההפרש הנוכחי מונע מהמשחק להיות מכריע כפי שהיה אלמלא הקיזוז."

    אהבתי

  13. בני תבורי הגיב:

    בסוף מחצית ראשונה קיוויתי שלא נתפרק בשנייה. לא התפרקנו, אבל גם לא נראינו משולהבים כפי שצריכה להיראות קבוצה שעולה לחצי שני בפיגור. לקראת סוף המשחק קיוויתי שנבקיע שער כבוד כי לאור כמה דקות טובות חשבתי שאפשר לעשות את זה. גם זה לא קרה לצערי וברור לי למה. יותר מידי פעמים שחקנים בלבן ויתרו על המירוץ לכדור מיד כשראו שגם שחקן ירוק עושה את אותה דרך מהכיוון ההפוך. יותר מידי פעמים נלקחו החלטות לא נבונות ויותר מידי פעמים ההגנה שלנו אמנם לא מחאה כפיים להתקפות שלכם, אבל חוץ מזה השתדלה לא להפריע.
    אבל צריך לומר גם כמה מילים טובות. הצעירים של פ"ת לא התפרקו. היכולת שלהם באופן כללי לא רעה ונגד קבוצות פחות מפחידות מחיפה, הם יצליחו יותר. לומר שאני מרוצה מהם אחרי ההפסד של אתמול זה קצת פתטי, אבל לומר שאני מרוצה מהשינוי שחל שם בגישה ובעובדה שגם אתמול בהפסד הם נראו כמו קבוצה ולא כמו אוסף סמרטוטים, זה נכון.

    אהבתי

    • הופ הגיב:

      אני חושב שהם עמדו היטב בציפיות שהבעת בפוסט שלך לפני המשחק. היו מסודרים, שיחקו מהר וכמה שחקנים ממש הפתיעו אותי שם.
      מה שכן, צרפתי חייב לפתוח. אחד השחקנים הישראליים שאני יותר מעריך.

      אהבתי

  14. mirage הגיב:

    כפי שניבאתי:
    חיפה תנצח 2-0
    עכשיו אני מחפש את השיטה ב HTML שתמחוק את קו המחיקה רטרואקטיבית. חבל שאין באינטרנט את הדיו הזה שנעלם לאחר פרק זמן מסויים. זה כנראה יהיה הסטארט אפ שלי….

    אהבתי

  15. פראליה הגיב:

    למרות שהבנתי שהקוראים פה לא בעניין של שנות ה-80 ההסטוריות אני חייב לציין –
    הגול השני היה ג'סטה לשנות ה-50 –
    אם למישהו לא היה ברור מה הטרייד מארק הכי גדול של מכבי חיפה לדורותיה זה זה –
    להכנס עם הכדור לתוך השער.
    (מה שמדאיג הוא שאז לא לקחנו אליפויות).

    היו כמה פרקי זמן כמו לקראת סוף החצי הראשון שבהם מאד נהניתי מהתקפות נגיעה אחת שלנו, אין שום אפשרות במסגרת ההרכב הנוכחי לשחק ככה רב המשחק אבל הייתי שמח לקצת יותר מהחומר הזה.

    בכל מקרה מה שמדאיג אותי הוא בדיוק מה שאייל אמר בסיום –
    "אני מפחד (לא, לא מפחד..", נזכר שהוא בטלויזיה) ששוב חיפה תוביל והפועל תיקח אליפות על הקיזוז.

    אהבתי

  16. פראליה הגיב:

    ומה שיותר חשוב –
    עד שהחליט להכניס את רפאלוב לשחק בשמאל ונוצר בור באמצע שאליו היה חייב להישאב גולסה,
    מי הלך לשחק באמצע? גדיר ועותמאן.
    פשוט חבל, הנוכחות של גולסה באמצע הולכת להיות קטלנית בהנחה שמישהו יתן לו לשחק שם.

    אהבתי

  17. הופ הגיב:

    פרלה – ועכשיו מסתבר שקטן אולי לא יוכל לשחק. זה יהיה מעניין, מבחן בגרות לצעירים שלנו, כמו שכותב חמי אוזן:
    http://sports.walla.co.il/?w=//1796290
    מה שכותב אוזן זו כנראה הסיבה (חוץ מהרצון לרצות את הבוס שמשלם לקטן הרבה כסף) שאלישע ממשיך להרכיב את יניב: הוא אחד היחידים בקבוצה, והיחיד בהתקפה שיודע מה זה לתפקד במשחקים גדולים. אלישע נתן לו ביטחון בדיוק בשביל שיהיה מוכן למשחקים נגד הפועל ומכבי ת"א, ואם הוא לא ישחק זו יכולה להיות מכה קשה – אבל גם הזדמנות גדולה לתינוקות של אלישע להראות שהם יכולים לבד.
    בכל מקרה יהיה מעניין לראות איך יסתדרו בלי קטן. אם ישחקו כמו ששיחקו בלעדיו בליגת האלופות בשנה שעברה, יש מצב טוב שנצא משם עם יותר מתיקו.
    מיראז' – LOL. גם זה סוג של הצלחה, כמו שהיו נותנים בטוטו פרס למי שהצליח לפספס את כל התוצאות.
    פראליה – אכן, היו דקות במחצית הראשונה, וגם לקראת הסוף, שהזכרנו קצת את מכבי חיפה של פעם. הפיתרון פשוט אם כך: להגדיל את נפח הדקות האלה ולצמצם את הדקות בהן אנחנו עומדים על המגרש :)
    לגבי גולסה – יש לו את זה אבל אתמול הוא עצבן אותי. במקום לבעוט או לשחרר כדור הוא ניסה לעבור עוד אחד ועוד אחד. אבל השילוב שלו ושל ורד מתחיל להיות קטלני

    אהבתי

  18. הופ הגיב:

    עוד טור על המשחק
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1216495.html
    לא יודע, דווקא נחמד לי שמקטינים אותנו לפני השבוע הבא

    אהבתי

  19. הופ הגיב:

    תאמין לי מיראז', אני לא יודע כבר מה לעשות עם הפועל האלה. בעבר הייתי עט על כל כתבה על הסכסוכים שם, כאילו כל אחת כזו מבשרת את הסוף שלהם. אבל אחרי כל המלחמות, אחרי אירועי הלב של גוטמן (שיהיה בריא), אחרי הפציעה של שכטר ואחרי העזיבה של דה סילבה, הם עדיין נראים מצוין ואפילו משתפרים.
    זה כנראה הזמן שלהם, ושום דבר לא יוכל לקלקל את זה.
    אולי רק ניחוסים כמו זה :)

    אהבתי

  20. מתי הגיב:

    לדעתי מכבי חיפה לא מרדימה את הפועל ת"א לקראת יום ראשון כי עם כל הכדורגל הלא אטרקטיבי שמכבי חיפה מציגה היא עדיין הקבוצה הכי חזקה והיריב הכי קשה שיש לכל קבוצה אחרת בארץ. היציבות, העמידה הנכונה על המגרש, האחריות של השחקנים ,הסבלנות ובמיוחד המחוייבות של כולם כאיש אחד לקבוצה הופכת את מכבי חיפה ליריב קשה לפיצוח ואני לא יודע אם להפועל ת"א יש את הכלים להפיל את מכבי חיפה על הרגליים חוץ מהכלי שהשתמשו בו במשחק הקודם ובמשחקים באירופה שאני מאמין שהפועל ת"א לא יעיזו להשמש בה בבלומפילד ובמיוחד (בתקווה) שישארו עם 11 שחקנים.
    לפיכך ועל פי כל מה שכתבתי אני צופה שנובס 1-0 אבל נצא מבלומפילד חזקים ויציבים כמו שגברים יוצאים מהלוויה-עם ראש מורם ,שפתיים חשוקות ולחלוחית קטנה בעין.

    אהבתי

  21. הופ הגיב:

    מתי – נכון, היתרון שלנו הוא בעוצמה ובנחישות הבלתי מתפשרת. אבל כל העוצמה הזו לא שווה כלום אם כשמגיעים להתקפה עומדים חסרי אונים ולא יודעים מה לעשות, וזה מה שקרה ברוב המשחק ביום שני.
    אני מאוד מקווה שהפועל לא תבוא לסגור את המשחק כי אם מול קבוצות חלשות יותר אנחנו מתקשים לפצח בונקר, מול הפועל אין סיכוי (וכבר ראינו שמתפרצת אחת מספיקה להם לגמור את הסיפור).
    בקיצור, אנחנו צריכים לשחק חכם ואולי אפילו לוותר קצת על העוצמה הזו ולאפשר להם לתקוף כדי שנוכל לצאת לעקיצות מהירות (ולכן אולי גדיר צריך לפתוח, נראה לי שאם קטן לא ישחק זה מה שיקרה).
    אני לעומתך מקווה שנצא מבלומפילד כמו שגברים אמיתיים מהסרטים יוצאים מהלוויה – עם הבת של המנוח, בדרך לסקס פרוע במכונית. אני לא יודע מה המטפורה הזו אומרת חוץ מזה שאני קצת חרמן.

    אהבתי

  22. הופ הגיב:

    במחשבה שניה, קטן בטוח יפתח. פשוט עושים לו עכשיו בקבוצה נוהל יוסי בניון – בונים את זה ככה שהוא ייצא גיבור שמשחק למרות הפציעה.

    אהבתי

  23. פרלה הגיב:

    בתקשורת מתחילים לטפטף את ליאור בחזרה להרכב. מבחינתי, רק אם זה במקום קטן. אם זה במקום בוקולי או קולמה ובמחיר ההאחרה (מילה חדשה) של גולסה אז אני אתחיל להתעצבן ולהתבאס עוד לפני שריקת הפתיחה. אבל מצד שני (יופי נחמה) למי אכפת. מההתבאסות/ התעצבנות שלי…

    אהבתי

  24. הופ הגיב:

    קשה לי להאמין שאלישע יוותר על קולמה או בוקולי נגד הפועל. אבל באמת אי אפשר לדעת איתו.

    אהבתי

  25. הופ הגיב:

    הדבר הכי מצחיק שראיתי לאחרונה:

    (תודה לנאמן "מצד שני" עמית שור)

    אהבתי

  26. הופ הגיב:

    הדבר הכי לא מצחיק שראיתי לאחרונה:
    http://www.nrg.co.il/online/71/ART2/215/816.html?hp=71&loc=10
    (אלא אם כן זה איזה טריק פסיכולוגי)

    אהבתי

    • שי הגיב:

      יאללה
      מחכים כבר לפוסט ה"לפני" של הפועל.
      יש לי הרבה מה להגיד (במיוחד שנפרק אותם) ואני לא רוצה לבזבז את זה על פ"ת

      אהבתי

      • הופ הגיב:

        הגיע הזמן שיהיה לך מה להגיד, לאחרונה אתה מסתפק בסמיילים ולינקים.
        אני מקווה שאצליח להעלות את הלפני בשבת, בלי נדר.

        אהבתי

  27. פינגבאק: אנחנו – הפועל תל אביב | מצד שני

כתיבת תגובה