אנחנו – הפועל אשקלון

הבלוג, ובמיוחד כשהוא במצב רוח, לא כל כך אוהב ספיישלים חגיגיים, כתבות ברוח החג, אלגוריות לדמויות המגילה וכל הבלוז הזה. בכלל, הוא לא אוהב שמצפים ממנו לשמוח. מה שהוא כן אוהב לעשות כשמצפים ממנו לשמוח זה לעשות דווקא, ובמיוחד כשהוא במצב רוח. ולכן הוא דווקא לא ישמח היום. בפוסט זה לא תמצאו כל רוח היתולית מיוחדת, רפרורים להמן ולאחשוורוש או קלישאות ספורט פורימיות באופן כללי (וגם לא את שם התואר "פורימי". שונא אותו). אז בואו ניפטר מהן מהר: מכבי תתחפש לקבוצה, משייכנס הגול נרבה בשמחה, לא כל יום אשקלון, ניתן להם משלוח מנות, כל זה. פורים שמח חברים, אבל לא כאן. כאן מצב רוח.

לפני

(הרכב)

משחק קל. ממש כך. בלי התנצלויות או סייגים. משחק קל, אולי הכי קל השנה, וצריך לנצח אותו בקלות. נכון, השאננות מסוכנת, נכון, אשקלון תבוא להסתגר, נכון, מכבי לא מנצחת השנה לפני שהיא מוציאה לנו את הנשמה. ובכל זאת, משחק קל, שצריך לנצח בקלות.

צריך לנצח אותו בקלות כי אשקלון לא יודעת מי המאמן שלה, וסביר שגם במשחק עצמו תהיה שם איזו קומבינת עזורי יושב על כסא פלסטיק ליד דגל הקרן, מחפוד צועק הוראות מהיציע ואזוגי מאיים על מישהו. על הדשא, באותו הזמן, סביר שאשקלון לא תצליח לחבר מסירה אחת, יבוריאן ינסה להבקיע לבד והשוער המוזר של אשקלון יתלוש את השערות האחרונות שנותרו לו.

סליחה, לא צריך לנצח אותו בקלות. צריך להביס. איך אמר אלישע, "כולם מצפים שיהיה 0:3 בדקה ה-15?" זה בדיוק מה שאני מצפה לו. זה, ו- 0:5, 6, 7 בסוף המשחק. אולי הקבוצה שלנו לא משחקת משהו העונה, אבל משחק אחד של שישיה או שביעיה או לפחות חמישיה היא חייבת לתת השנה. חייב להיות משחק אחד שייכנס לנו לזיכרון מהעונה הזו. משחק אחד שיזכיר במשהו את האליפויות של פעם. רבאק, משחק אחד שייראה כמו המשחקים הטובים של הפועל.

חייב להיות משחק אחד שבו הכל מתחבר. הטכניקה של ורד-גולסה-רפאלוב, הכוח של חמד, הרגל השמאלית האימתנית של דבה (מה עם איזה שער בבעיטה חופשית, לדו?), משחק הראש של שַימון ופילאבסקי (מה עם איזה שער נגיחה מקרן, אנדריי?), הניסיון של בוקולי, המהירות של המגנים, יצר הכיבוש הבלתי ניתן לכיבוש של החלוצים, הרעב של שחקנים צעירים, התשוקה הטבעית למשחק, הרצון הספורטיבי הבסיסי להביס, לפרק, לרטש. חייב להיות משחק אחד כזה.

וזה צריך להיות מחר. למרות שגולסה משחק כביכול קשר אחורי. אני מאמין שמול אשקלון – מול אשקלון, בבית, למען השם – אלישע ירשה לו לשהות בעיקר מקדימה וירשה לנו לשחק סוף סוף עם קשר אחורי אחד. ואני מאמין שגולסה ינצל את זה, יחלק מסירות חכמות לכל עבר ופעם אחת לפחות גם ידרבל את הכדור יחד איתו אל תוך הרשת. אני מאמין שעותמאן ייקח את ההזדמנות שלו בשתי ידיים, יתן משחק טוב, יגביה מצוין לתומר ולדבה (שיבעט גם את הקרנות! בהחלט!) וישטוף את הקו הימני. אני מאמין שטוואטחה יחזור להשכיח את מסיללה עם חדירות מרהיבות משמאל, אני מאמין שוורד ייתן את המשחק הכי טוב שלו העונה, שרפאלוב יגלה שזה נחמד לשחק עם צעירים שיכולים ממש לרוץ לידו ועם שני חלוצים שיכולים למשוך את הבלמים הצידה ולפנות לו זווית לבעוט לשער, אני מאמין ששַימון ופילאבסקי לא יעשו אפילו טעות אחת בהגנה ושדוידוביץ', ששערו לא יסוכן כל המשחק בזכותם, בכל זאת יציל לפחות כדור אחד מהחיבורים. אני מאמין שחילופי המקום בהתקפה יעבדו, שהקרנות הקצרות יעשו את מה שהן אמורות לעשות, גם אם זה יהיה בטעות, אני מאמין שהקהל ייתן תצוגה נהדרת, אני מאמין שאלישע יעשה חילופים מצוינים, אני אפילו מאמין שהפעם לא נראה בטלוויזיה את הבחור עם חולצת "יאלה יאלה רפאלוב" (לשעבר "יעיש ז'ינו אני אוהב אותך") ביציע, אני מאמין שמחר הכל יתחבר, פעם אחת, פעם אחת מרהיבה, פעם אחת נהדרת ובלתי נשכחת!

ואז נוכל לחזור בשקט לנצחונות הקטנים, המתסכלים, המענים האלה, כשאנחנו לפחות יודעים שאנחנו מסוגלים אם אנחנו רק רוצים, ושאם אנחנו לא עושים את זה כל הזמן, זה רק בגלל שאנחנו רוצים לקחת אליפות אחת מגעילה ונבזית.

אין לי בעיה עם אליפות נבזית. כזאת עוד לא חוויתי. אבל מגיעה לנו פעם אחת העונה בה נרגיש שאנחנו באמת ראויים למקום הראשון, בלי להתנצל, בלי להצטדק. בלי להרגיש שגנבנו למישהו, בלי להרגיש שאנחנו בחסד ולא בזכות. ואני לא רואה הזדמנות יותר טובה מהמשחק מחר. המשחק הזה כמו סודר לנו מלמעלה, או מלמטה, או מאיפשהו, רק בשביל שהתקשורת תסתום קצת את הפה, שהאוהדים יזקפו סוף סוף את החזה, שהמצב רוח המחורבן שלי ישתפר קצת. וטוב, נו, גם בשביל פורים, שיהיה חג שמח.

נתראה אחרי ההתפוצצות.

נבואה? הפעם לא. דווקא.

0:3 ירוק. אבל כזה עם 5, 6, 7 שערים. ווהו! (מצד שני)

אחרי

(0:3 לנו)

טוב, כמובן שהפנטזיה שפרסתי פה ב"לפני" נידונה העונה להישאר בתחום המדע הבדיוני. כמובן שגם נגד הקבוצה הכי חלשה בליגה, שמשחקת בלי מאמן, בבית, אנחנו לא יכולים להבקיע יותר משלושה שערים סמליים. כמובן שדווקא במשחק בו לא ניתנה הנבואה הקבועה (אהמממ, האמנם?), היא התגשמה במדויק. וכמובן שעם כל הרצון של הבלוג להימנע מכך, פורים בכל זאת הראה את עצמו – כשבמקום התפוצצות אדירה על הדשא קיבלנו שלושה בומים קטנים מאקדח קפצונים.

בגדול

נו, זה מה יש. כנראה שגם אם נשחק נגד 11 טלוויזיות מקולקלות שיוצבו על הדשא במערך 4-4-2 ניראה ככה. זה הכי טוב שלנו העונה, עם תוספת של אקסטרה לחימה במשחקים נגד הגדולות.

פה ושם השחקנים מספקים רמזים לאיך הם היו יכולים להיראות, פה רפאלוב עם בעיטה חופשית טובה, שם דאבל פס יפה בין ליאור לוורד, פה איזה תרגיל קרן שעובד, שם איזו הנעת כדור מוצלחת שמביאה להזדמנות. מראים לנו מה היו יכולים לעשות, אם רק לא היו מוגבלים על ידי שיטה שמכריחה אותם להחזיר אחורה גם כשצריך ללכת קדימה, לחפש עוד מסירה הצידה כשאפשר לנסות לעבור את המגן, למסור שוב לשחקן האגף כשאפשר להיכנס במנהרה באמצע. הנעת הכדור הזו, שמתלבשת יופי על אלישע וה"סבלנות" שלו , עובדת יופי כשיש שחקנים שמנצלים את הנעת הכדור כדי לעשות כל הזמן תנועה לעומק כדי לקבל כדור. בליגה הישראלית זה סתם משעמם.

והם מוגבלים על ידי עצמם. חוסר ביטחון, עודף ביטחון, לא יודע מה זה, אבל משהו גורם לליאור רפאלוב, שאמור להיות אחד השחקנים הטכניים בליגה, לא להצליח להשתלט על כדור באופן קבוע. ומשהו גורם לתומר חמד, חלוץ הקבוצה שנמצאת במקום הראשון בליגת העל, לאבד חצי מהכדורים שמגיעים אליו בנגיעה הראשונה. אותו דבר עם דבאלישווילי, חלוץ נבחרת גיאורגיה, ובעצם עם כל השחקנים. משהו מפוזר, לא בפוקוס, לא מספיק חד.

יכול להיות שסגל השחקנים לא מספיק טוב. אבל זה לא מסביר את כמות האיבודים ואת התקיעוּת המתסכלת של ההתקפה שלנו. ואת האיטיות המשגעת הזו. כאילו אין בהם רצון לשחק, וכשהוא כבר מבצבץ מדי פעם הם כבר לא זוכרים איך עושים את זה.

ובכל זאת שיחקנו בסדר היום. ולקראת סוף המחצית הראשונה היו כמה דקות מצוינות. אם זה היה נגד בני יהודה או נתניה הייתי אפילו אומר ששיחקנו טוב. כמו פרומו מלהיב לסרט אקשן מרהיב, אבל בלי הסרט עצמו. זה מה יש.

ציונים

דוידוביץ' – 5. לא סוכן.

פיליאבסקי – 6. משחק שקט וטוב.

מימון – 6. אחלה משחק, הספסל עשה לו טוב.

טוואטחה – 6. עלה, עזר, תקף ואפילו בישל שער. הזימון לנבחרת עשה לו טוב.

עותמאן – 5. זו היתה הזדמנות להבין למה אלישע מעדיף את משומר. אייל הרבה יותר דומיננטי בהתקפה מאשר עלי, שבקושי תמך בוורד על הקו. יכול להיות שהיה משהו בדיבורים על עליה במשקל? אם הוא רוצה להיאבק על המקום שלו, כדאי שיחזור לכושר כבר במשחק הבא.

בוקולי – 8. תצוגת תכלית של קשר אחורי שגם תומך בהתקפה. על משחק כזה נגד קבוצה גדולה היה מקבל גם 9.

גולסה – 5. לא קשר אחורי. נגד אשקלון זה מספיק, אבל ההתקפה שלנו נפגעת בלעדיו.

רפאלוב – 7. בדיוק מסוג המשחקים שרפאלוב מצטיין בהם. לקח אחריות, בא לקבל את הכדור, אמנם איבד הרבה אבל היה פקטור משמעותי בהתקפה ואפילו ירד לגליצ'ים כמה פעמים.

ורד – 6. בכל פעם שהוא מקבל את הכדור יש תחושה שאם הוא יילך לבד הוא יוכל להגיע לשער. אבל גם הוא נדבק במחלת הסבלנֵת.

חמד – 6. שני שערים, מלחמה רגילה ולא הרבה חוץ מזה.

דבאלישווילי – 5. סביר וזהו.

מחליפים

קולמה – 5. חילוף מעצבן ופחדני של אלישע.

גדיר – 5. שיחק מעט ולא תרם.

אזולאי – שיחק מעט.

השחקן המצטיין

בוקולי. אם השחקנים שלנו היו לא חדים היום, בוקולי הראה חדות מהי. הקדים כל כדור יריב שעבר לידו, עשה המון תנועה מצוינת וגם מסר מדויק. היה תענוג לצפות בו.

עוד כמה מילים

ועכשיו אני רואה שגולסה, אולי השחקן היחיד שעוד היווה איזושהי הבטחה למשחק מהנה, עלול לגמור את העונה. האין זה סמל לכל העונה שלנו, עד שמשהו קצת עובד, הוא נשבר. עם כל היכולת הגרועה של הקבוצה, אם אלישע לוקח אליפות בעונה כזו בה כל השחקנים החשובים שלו נפצעו בשלב זה או אחר, זו חתיכת הישג. וחתיכת תעודת עניות לליגה.

תודות

לפרוספר אזגי. עם מאמן מתפקד אשקלון עוד היתה מוציאה פה תיקו.

פינת הטלוויזיה ע"ש ד. נוימן

אני לא מצליח להבין למה במאֵי השידורים חושבים שאני מעדיף לראות 20 שניות של רפי אוסמו או פאקינג ג'ון גרגורי בזמן שהמשחק משוחק. אם הייתי רוצה לראות סלבס של כדורגל יושבים ללא תנועה הייתי נכנס ל"גליצ'ים". איכשהו בשידורים האירופיים זה לא קורה בכלל. יכול להיות שהבמאים של שידורי הכדורגל פשוט לא רואים משחקי כדורגל?

השורה התחתונה

בסך הכל ניצחנו, במשחק לא רע, עם כמה דקות מצוינות. אפשר לחייך קלות.

השורה מתחת לשורה התחתונה

מצד שני (ווהו חושש), גולסה.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

49 תגובות על אנחנו – הפועל אשקלון

  1. גלעד הגיב:

    יפה לראות שאתה אופטימי…
    לפי דעתי שוב יגמר 1 מקסימום 2-0 בעוד משחק חלש לקראת הפלייאוף…

    אהבתי

  2. הופ הגיב:

    תמיד אופטימי, הפעם הרשיתי לעצמי לגלוש לתחום הפנטזיה.
    אתה מן הסתם צודק.
    או שלא.
    אבל כנראה שכן.
    או שלא.

    אהבתי

  3. פרלה הגיב:

    לא חייבים להתפוצץ היום.
    מתחיל להתפתח אצלי חשק מוזר לאליפות "גנובה". גנבו לנו לפחות 3 או 4 כאלה לאורך השנים. תנו לאדומים סיבה נוספת לבכות.
    כל הליגה הזו זה פורים אחד גדול (ע"ע הליהוק של השמן והרזה מהפוסט ההוא).
    מצד שני! מסקרן לראות את הכשרון הגדול, שאני מאד מאמין שקיים בשחקנים שלנ,ו כאינדיויודואלים מתפוצץ על מישהו באופן קבוצתי ובדרך סותם לכולם את הפה.

    אהבתי

  4. הופ הגיב:

    לא חייבים, אבל זה יהיה כיף גדול. מגיע לנו קצת כיף, לא?

    אהבתי

  5. שי הגיב:

    לא רוצה משחק שיזכר,מהחשש של ״איך הפסדנו לאזגי״. תן לי אחד אפס קטן ומאכזב.

    אהבתי

  6. הופ הגיב:

    וואי וואי, מה שהקבוצה הזו עשתה לנו. אני מרגיש כאילו אני גולש בפורום השדים האדומים של לפני עשר שנים.
    מילא התשוקה של השחקנים, אבל איפה התשוקה של האוהדים?
    כשהקבוצה היתה למטה התייצבנו בשבילה. עכשיו כשאנחנו למטה, זה הזמן של הקבוצה להגיע. אני עדיין מאמין.

    אהבתי

  7. פרלה הגיב:

    הוויה הקובעת את התודעה. כגודל הציפיות גודל ההנאה או האכזבה.

    אהבתי

  8. הופ הגיב:

    החזקתי בעמדה הזו פעם. אחר כך הבנתי שמוטב להתאכזב לרגע פה ושם אם זה אומר שאנחנו מסתובבים אופטימיים ומחויכים במשך שאר הזמן. האופטימיות, מעבר לאווירה הטובה שהיא משרה, היא הרבה פעמים נבואה שמגשימה את עצמה (כמו הפסימיות).
    (אחר כך הבנתי שאתה לא ממש מחליט אם להיות פסימי או אופטימי, זה עניין של אופי)

    אהבתי

  9. פרלה הגיב:

    הסתובבתי מאד אופטימי לפני הפועל ת"א. בדיוק עד שאחי נכנס לאוטו כשהיינו בדרך לגינס(GUINESS) שלפני והודיע לי חד משמעית שהערב אנו חוטפים. יש לו חושים שאין דברים כאלה (מה שגרם לו, למשל, לא לראות את החורבן מול רוזנבורג – הוא פשוט ישב עם הפנים בין הידיים רגע לפני כולם).
    תיכף נפגוש אותו לצהריים ונקבל תחזית להערב.

    אהבתי

  10. יניב הגיב:

    תודה לך חברי לאופטימיות, על "לפני" שעושה חשק שיתחיל כבר.
    אני את הניצחון שלי כבר עשיתי היום, משומר על הספסל.
    אגב, ההוא עם החולצה של רפאלוב, הוא אח של יעיש בכבודו ובעצמו…

    נתראה אחרי….

    אהבתי

  11. הופ הגיב:

    בשמחה, אני את התפקיד שלי עושה, עכשיו תורם.
    אח של יעיש? לא יכל לסדר לו איזו חולצה יותר רצינית?

    אהבתי

  12. מתי הגיב:

    צריך להמציא בשבילך משפט חדש- שעונים עומדים, לא תמיד צודקים פעמיים ביום, לפעמים זורקים אותם לפני שנגמר היום.
    הייתי מבסוט שלא נתת תחזית על לפני כי באמת היינו צריכים לתת שש, שבע חתיכות, אולי שמונה, תשע. יחסי הכוחות לפני המשחק היו של ישראל נגד טייוואן לפני שטייוואן התחילו ליצר שעונים שעובדים לפחות יום אחד רצוף. נגמר בשלוש מאוד מאכזב למרות שהיו לך כמה פגיעות בול בתחזית ובמיוחד הבקענו שני שערים מקרנות שאחת מהן היתה קצרה.

    פרלה צודק, 11 אליפויות מפוארות יש לנו, חלקן מהמפוארות שהיו במדינת ישראל, כולן מהמוצדקות ביותר במדינת ישראל, רמסנו, דרסנו, החרבנו,בעטנו, הבקענו, קרענו, שרפנו את הדשא. אחרי העונה שעברה זה עושה לי טוב לבוא כמו במאחורי הסורגים למצלמה שבה אבי לוזון מסתכל עלינו ועל הכדורגל הישראלי ולהגיד לו-רוצה חרא? קח, קח חרא!. אני אפילו נהנה מאוד מזה. יש לנו קבוצה שנותנת כדורגל שגורם לך במקרה הטוב לרצות לבוא לרחל הביתה ולשבת עם אורי זוהר ואלטמן הקטן לראות לה מרמור ובמקרה הרע באמת לעזוב הכל ולחפש באינטרנט את הגרסה המנדרינית ללה מרמור. אבל עם כל זה, זו הקבוצה שלי שיש בה שחקנים שאני מאוד מזדהה איתם ומאמן שאני מאוד מזדהה איתו והמון המון רצון ואחריות ואמביציה ונשמה וזהו, זה מה שאני צריך כרגע , לא רוצה את כל הממבו ג'מבו של פעם, רוצה אליפות מגעילה שלוקחים עם שיניים חזקות ובלי להביט אחורה ולהגיד לכל מי שיבוא אלינו בטענות על האליפות המגעילה והדרך והבלה בלה בלה את מה שקשת ליבליך אומרת כשהיא רומסת את כולם בתור לכרטיסים להופעה של ג'סטין ביבר וקונה כרטיס כשלאחריה הקופות נסגרות: תאכלו תחת! תאכלו תחת כולכם!

    יאללה הופמן עזוב אותך מהאח הגדול, תן את האחרי נתנו לך עוד שעתיים ספייר.

    אהבתי

  13. הופ הגיב:

    תאכלו תחת! LOL
    דווקא לא רואה האח הגדול, התנתקתי מהטלוויזיה כזכור לפני חודש. משלים באינטרנט אחרי.
    נו כן, שתהיה אליפות מגעילה, לא אכפת לי. העיקר שתהיה. אני בטוח שבשנה הבאה זה לא ייראה אותו הדבר. אפילו אלישע עם סבלנות העל שלו לא יוכל לעמוד בזה.

    אהבתי

  14. מתי הגיב:

    אני גאה בך שבחרת בבוקולי למצטיין, האיש הזה לא נגמר. יצא לך לשמוע אותו בפינת הבישול של בוקולי בימי שלישי בתוכנית הרדיו הכי טובה שנעשתה אי פעם בישראל-בני ברדיו עם בני בשן בגלי צה"ל?
    בסך הכל שיחקנו היום כמו המעצבנים האלו ששואלים אותם למה התחפשו והם עונים-התחפשתי לעצמי. פשוט היינו היום מכבי חיפה של כל העונה.

    אהבתי

  15. הופ הגיב:

    פינת בישול של בוקולי? נשמע ענק. אני שם לי תזכורת ליום שלישי.

    אהבתי

  16. שי הגיב:

    חלוץ שם שני גולים ומקבל 5??
    זה מה שחלוץ מטרה אמור לעשות. לעמוד עם הגב לשער לקבל כדורים, לאבד 80% מהם ולשים גול מנצח. הגול השני זה כבר בונוס. ניר – לתיקונך

    אהבתי

    • הופ הגיב:

      קיבל 6, בדיקת עיניים דחופה – לטיפולך שי

      אהבתי

      • שי הגיב:

        ציונים זה לא הכל. חלוץ שמסיים משחק עם שני שערים בסך הכל, זכאי להערכה מעט חותר גבוהה.
        אם כבר מדברים על חמד, אני חושב שהוא החלוץ האידאלי עבור הסגנון של מכבי השנה. שים את שכטר או את תמוז בחוד שלנו והם הולכים לאיבוד כמו גאדיר. לתומר יש משחק ראש, והוא יודע לשמור על הכדור עם הגב לשער ולהסתובב.

        אהבתי

  17. פרלה הגיב:

    1. תודה רבה לפרוספר והסבוטאז'ים שהוכיחו שגם לאוהדים ביציע 2 יש גפיים. אחרי השלישי הם אפילו קמו ומחאו כפיים.
    2. חולק מאד על ההתייחסות לדבאלישווילי. חלוץ מצוין. בדיוק בתפר בין ליגת העלק לליגות באירופה שלא מאפשרות להביא זרים במחיר שווה לכל שחר. מגונן על הכדור. לפעמים מצליח להתקדם איתו מול שחקנים – דרך שחקנים- על שחקנים – מצד של שחקנים. חזק. לא נשבר. יודע לנגוח. רודף. נלחם. אמש גם עשה כמה פעולות טכניות שאפילו מול קונוסים (כמו אלו עם החולצות הכחולות) לא תמיד מצליחות.
    3. בוקולי הבלתי נלאה צריך לקבל חוזה ארוך טווח במועדון. הוא רוצה שנתיים ואני הייתי מחתים אותו לעשרים. שירוץ כל עוד הוא יכול ואח"כ יהיה סקאוט בדרום אמריקה/קולט זרים/חונך לדור הבא של הנוער והילדים וכיוצ"ב. שחקן קטרגל שמראה איך הלב הוא האיבר שגודלו הכי משפיע על יכולת המשחק (לפחות במקומותינו, כשהכשרון לא ממש הכרחי).
    4. שיימון התחיל את המשחק עם החזרה איטית ומוזרה לדוידוביץ' שלפיה לא היה בטוח בעצמו שהוא שוב בהרכב. בגול שלו הסתובבתי וצחקתי על ה"אוהדים" ב- 2 ואמרתי להם "עוד חילוף מנצח של אלישע". ככל שאחרים רוצים להעיף אותו כך אני מצדד בו. עם כל חוסר שביעות הרצון, אני עדיין לא רואה גוטמן נוסף על המדף. האחרים זה סתם הימור.
    חמש. שהפועל תתייאש.
    נ.ב. – עוד לפני המשחק אחי צפה את הבאות.
    תיבת ההצעות – הימורים על התוצאות ב"לפני". מצד שני – יביא נאחס. תמחקו.
    תיבת התלונות – גם אחד מיושבים מאחוריי התעצבן על אלישע כשקולמה נכנס. אני לא. ליאור כבר לא הלך כאילו מהר בשלב בו הוחלף וקולמה התאים במרכז השדה ואף אחד אחר לא היה רץ ומתקל כמוהו במאבק על שמירת שער נקי. המשחק המשיך עם 4 – 3 – 3 משמים. מה רציתם מאלישע?!
    פינת הפוליטיקה – לדאבון הלב, עמלק עוד יזכיר לכולנו את מה שאתם עושים את עצמכם ששכחתם.

    אהבתי

  18. הופ הגיב:

    שי – במשחקים אחרים, גם אם הבקיע פחות, הערכתי אותו יותר. אתמול הערכתי אותו ב-6. לא צריך לקחת את הציונים קשה מדי, זה עניין די סובייקטיבי. אין ספק שאת שלו הוא עשה אתמול.
    לגבי חמד או שכטר – מה שיניב אמר. זה נכון שלסגנון שלנו חמד מתאים, אבל אני חושב שלסגנון שלנו אנחנו לא מתאימים. ובכל מקרה, אובייקטיבית, שכטר חלוץ יותר טוב.
    פרלה – דבה חלוץ מצוין, אבל אתמול ולאורך העונה כולה הוא לא ממצה את יכולותיו (על כך ארחיב עוד רגע). בוקולי היה נהדר אבל הוא לא יציב, יש לו משחק עסל משחק בסל. אם יראה יציבות הוא יכול להיות קשר אחורי מצוין, אולי הכי טוב בליגה. את היכולות ואת המוטיבציה יש לו.
    החילוף של קולמה היה מעצבן כי בשלב הזה כבר היה ברור שאנחנו משחקים מול כלום. ואין צורך בשני קשרים אחוריים, במיוחד כשהנכנס לא יודע למסור קדימה. היה צריך מישהו שיעזור לנו לרמוס כדי להחזיר את הביטחון לשחקנים. דוגמה? נניח גדיר, שמחליף את ורד מימין וורד עובר לשחק קשר מרכזי מאחורי החלוצים. סתם רעיון. משהו יצירתי, אבל אלישע לפעמים לא מסוגל להיות יצירתי, וזה מעצבן אותי.
    תודה על ההצעות לפינות. בינתיים הנה פינת "היום שאחרי":
    אני חושב שהשחקנים שלנו טובים, אפילו טובים מאוד. זה שאנחנו מובילים את הליגה זה לא רק בזכות הגאונות של אלישע וחולשת הליגה אלא שגם איכותית כל אחד ואחד מהשחקנים עבר הרבה מבחנים ופילטרים – החל מקבוצת הנוער הכי טובה בארץ, דרך מבחני הנבחרת ונבחרות זרות וכלה במשחקים ברמה הכי גבוה באירופה – כדי להוכיח את עצמו.
    לא מזמן כתבתי גם שהסגל שלנו לא נופל מזה של הפועל, ברמת הפוטנציאל. השאלה מה עושים עם הפוטנציאל הזה. והמסקנה שלי, בעקבות המשחק אתמול – שהיה הזדמנות לבדוק מה הקבוצה שלנו מסוגלת לעשות מול קבוצה ברמה הכי נמוכה בליגה, בבית, עם השחקנים הכי טובים שלה (חוץ מפיטר ויניב, שכבר יש השלמה עם כך שכבר לא יחזור להיות שחקן מוביל בליגה) – היא שאנחנו לא מוציאים את המקסימום מהשחקנים שלנו. משהו בקבוצה לא דופק, משהו תקוע, איטי, מסורבל.
    יש אחראי אחד לבעיה כזו, והוא תמיד המאמן. המאמן הזה הצליח להוציא מחבורה של שחקנים צעירים וחסרי ניסיון אליפות לא צפויה, הגעה לליגת האלופות וקמפיין לא רע שם. אבל העונה, אני לא יודע אם זה גבול היכולת שלו או שילוב של חוסר מזל (שחקנים פצועים) עם שיטת משחק לא מתאימה, הוא לא מצליח להפיק מהם את המקסימום.
    אני לא חושב שחוסר השטף הוא המחיר שאנחנו צריכים לשלם על צבירת הנקודות הפנומנלית שלנו. אני חושב שהליגה עלובה השנה וכל מכבי חיפה מ 25 השנה האחרונות היתה דורסת אותה (למעט הפועל ת"א). אני מאמין שהיינו יכולים להיות באותו מקום ולשחק הרבה יותר טוב.
    חמד הוא חלוץ טוב אבל יש כל כך שטויות שהוא עושה שצריך לתקן, וזה לא קורה. ורד הוא קשר מעולה אבל לא מנצלים אותו מספיק. דבה הוא חלוץ מצוין שלא מקבל מספיק כדורים טובים לראש ולרגל. עם גולסה נעשה שיפור העונה כשהעבירו אותו קדימה, אבל שוב ושוב מתעקשים להחזיר אותו אחורה. גדיר הוא בזבוז נוראי. רפאלוב רק עכשיו מתחיל למצוא את עצמו, אולי.
    ובעיקר, המשחק שלנו לא זורם, מגושם, הולך יותר מדי אחורה והצידה. זה לא מפתיע. זה מה שאלישע רוצה: סבלנות, עוד מסירה, עוד הנעת כדור, עד שנפצח את הבונקר. מה שהוא לא מבין זה שאין פה ממש בונקר. הקבוצות הישראליות הקטנות לא יודעות לעשות בונקר כמו שהקבוצות הישראליות הגדולות לא יודעות להניע כדור במהירות. אפשר וצריך לחסל אותן, כמו שהיה צריך לפרק את אשקלון אתמול. אבל כנראה שפירוק הוא לא בלקסיקון של אלישע. הוא לא רוצה שישנאו אותו. הוא מעדיף לנצח באדיבות וללחוץ יד. זה בסדר גמור, זה אפילו מביא לנו מקום ראשון, אבל זה לא ממצה את היכולות שלנו.
    זה לא אומר שאלישע לא צריך להיות מאמן גם בעונה הבאה. אם הוא יביא אליפות אז בהחלט יגיע לו. אני מקווה שהוא יוכל לעשות שינוי בחשיבה (פלוס שניים או שלושה שחקני רכש שישדרגו אותנו), ולהיות קצת קילר. אוויר פסגות יכול לעשות את זה אחרי זמן מסוים.
    אבל אם לא ניקח, הוא יצטרך ללכת. את שלו הוא עשה בקידום שחקני הבית, אבל גם לשחק ככה וגם לא לקחת אליפות, מה הטעם? כבר עדיף להביא מישהו שקצת יחזיר את התשוקה לשחקנים ואת ההתלהבות לקהל.
    בינתיים אנחנו יכולים להודות לנמני על חולשת היריבות ולתמוך בקבוצה שלנו עד האליפות. בקיץ הסיפור יהיה אחר לגמרי.

    אהבתי

  19. פרלה הגיב:

    אין ספק שהאופן בו הובקעו השערים אמש מוכיח את טענתי הבסיסית מדי מחזור ובכל בעיטת קרן (איזו הגדרה מדויקת בעיטת קרן, סתמית בדרך כלל) – צריך להכניס מקסימום כדורים לרחבה וסטטיסטיקוס כבר יעשה מזה גול.
    היכולות ההגנתיות של היריבות לא מתקרבות בכלל למיומנות שאנו רואים בזירות אחרות ואפשר להיבבנות מזה לא מבחינת מבחן התוצאה.
    מהכיוון של היכולת בוודאי שניתן לצפות להרבה יותר. היו לא מעט עונות בהן לא נגררנו אחרי חולשת הליגה ולקחנו אליפויות מסוגים שונים ו"בלי מאמן".
    יכול מאד להיות שגילם הצעיר של השחקנים יחד עם שיטת הקיזוז משפיעים על צורת המשחק הזהירה.
    לא בכדי, ובניגוד ל D.N.A. של המועדון, אנחנו נופלים פחות מהפועל ת"א מול כלל היריבות. סגנון המשחק אינו דורסני כבעבר אבל עושה את העבודה. אלישע מביא למעשה 3 שנות רצף שלטוני עם סגל שאינו מזכיר את זה של רוני לוי בטריו שלו. והבריא את הסגל אחרי שנות ארקדי בהן רוני לוי לא הצליח להילחם בליגה. זה מדהים שהפועל ת"א לא הצליחה לשמור על מקום מעלינו במשך התקופה הזו ליותר משבת או שתיים ובאחת מהן נגנבה לנו אליפות.
    אני הייתי מחתים את אלישע להמשיך אלא אם תהיה קריסה מוחלטת, חס וחלילה וחס, בפלייאוף.
    שיפורי סקאוט ותקציב יכולים להועיל הרבה יותר מחילופי מאמן. הייתי מחזיר את קאנוטו (שרק הושאל) ונותן לו לשחק עם פיליאבסקי או עם אריק בשנה הבאה, תוך ניסיונות להציב את פיליאבסקי כבר השנה כקשר אחורי על קולמה או אפילו לידו. הוא רואה משחק, יודע למסור ומשתמש בגובה שלו טוב יותר מרוב השחקנים האחוריים שראיתי.

    אהבתי

  20. הופ הגיב:

    אני לא יודע כמה זה סגנון המשחק ש"עושה את העבודה" וכמה זה כוח ההרתעה שלנו. כל הקבוצות, כולל הפועל ת"א ואולי להוציא את בית"ר ומכבי ת"א, באות להסתגר נגדנו. כוח ההרתעה שצברנו כ"מכבי חיפה" שווה לנו חצי נקודה מראש, ובליגה הפחדנית והלא יציבה שהיא כרגע ליגת העל מעט מדי קבוצות באות למשחק מולנו בגישה קצת תבוסתנית.
    הבעיה היא שכל משחק כמו זה של אתמול רק פוגע בכוח ההרתעה הזה, ועוד מעט, כשקבוצות יהיו במלחמה נגד הירידה ועל מקום באירופה, הן לא יוותרו כל כך מהר. אם זה יקרה, אנחנו לא ניקח אליפות השנה, כי יש לנו יותר מדי חולשות שאפשר לנצל, ואחרי הקיזוז פערי הנקודות יימחקו בקלות תוך משחק אחד או שניים.
    הדבר היחיד שעושה אותי אופטימי הוא כתבות כמו זו. התקשורת מקטינה אותנו ומציבה אותנו כאנדרדוג, ואני חושב שמעמדת האנדרדוג יהיה לנו יותר קל להיאבק על האליפות מאשר כפייבוריטים. זה הוכח בשלוש העונות האחרונות: בעונה הראשונה היינו אנדרדוג ולקחנו אליפות, בעונה השניה קרסנו תחת הציפיות, וגם בעונה הזו לא ציפו מאיתנו (ואנחנו לא ציפינו מעצמנו) להוביל את הטבלה בשלב כזה. מאוד יכול להיות שאלישע מתפקד יותר טוב כשהוא ב"סרט מלחמה". אז בשביל אליפות אולי כדאי להנמיך ציפיות ולהפוך את זה למלחמה, אבל בשביל המועדון שלנו אני לא רוצה להנמיך ציפיות, לא כדרך קבע.
    שוב, יכול להיות שכמה עונות בצמרת ישנו משהו בראש של אלישע, אני מאמין שאנשים יכולים להשתנות. אם הוא יקח אליפות מגיע לו שנבדוק את זה. אבל אם הגישה שלו לא תביא תוצאות, אני לא רואה סיבה להמר ברוח המועדון שלנו על שינוי האופי שלו.

    אהבתי

  21. דודו הגיב:

    אפילו כמהתלה פורימית אני לא חושב שההגדרה "מאמן מתפקד" מתאימה למי שהיה שם עד השבוע.
    מדובר באיש שהביא (גם השנה) קרוב ל 20 שחקנים, לא השאיר שום דבר מהעונה הקודמת ואחרי זה אמר (עפ"י הפרוטוקולים של זקני אשקלון) שאם היה יכול היה מחליף 7-8 שחקנים.

    אהבתי

  22. פרלה הגיב:

    יפה לוואלה ספורט שתחזיתם מתבדה תוך משחק אחד באשדוד. אחוזי צבירת הנקודות עד כה לא מלמדים אותם דבר. אחלה שימשיכו לנחס. לא להיות חזירים. התיקו טוב לנו כי הוא ממשיך להרדים אותם. את השלוחה הקטלונית בלבנט. גדולים. מבקיעים בכל רגע שרק רוצים. במידת הצורך אפילו יצליחו לקבל 5 נקודות על נצחון. החלמה מהירה לגולסה.

    אהבתי

  23. הופ הגיב:

    פרלה, תשמע, המשחק הזה של הפועל הזה הוא הדבר שהכי חששתי ממנו בעולם. בשנה שעברה משחק כזה בדיוק (מול נתניה) היה מה שגרם לי לחשוב לראשונה שיש מצב שאנחנו לא ניקח את האליפות. הם הראו שהם בלתי שבירים וקיבלו ביטחון שהביא להם בסופו של דבר שער אליפות בדקה ה 90. תיקו כזה הוא יותר טוב מניצחון. הוא מראה על אופי מדהים שאני לא בטוח שיש לנו.
    הסיבה היחידה שלי לאופטימיות היא שכל זה כבר קרה בשנה שעברה, ואני מתקשה להאמין שההיסטוריה תחזור על עצמה במדויק.

    אהבתי

    • שי הגיב:

      זחיחות ויהירות ואמונה שהשם והסופרלטיבים שכותבים עליך בעיתון יביאו את השערים ואת הנקודות מעצמם – הם לא נחלתה הבלעדית של מכבי חיפה.
      עם כל הביקורת, לעיתים קטנונית ולעיתים מוצדקת, אלישע הביא את מכבי חיפה למקום שהאליפות תלויה אך ורק בו ובשחקניו. אם נוציא 6 מתוך 9 הנקודות שנשארו בקופה, לא נפסיד בפליי-אוף וננצח את הפועל ת"א במשחק העונה – האליפות שלנו.

      אהבתי

  24. שמרלינג הגיב:

    אז מה, שקל מכר את המשחק? הגול הראשון שספג היה פשוט מגוחך. בגול השלישי שחקן אשדוד החליט לתקל אותו באוויר. הרבה נאחס היה להפועל בשביל להגיע למצב של 0:3, הרבה מאוד מזל בשביל 3:3. סך הכל, אני לא חושב שהתיקו הזה יתרום להם בעתיד, אובדן נקודה דוקא יכול להפריע.
    טענת, הופ, שיש לנו סגל מוכשר כמו הסגל של הפועל. אני לא מצליח לראות כיצד. ההתלהבות מחמד היא ברמת הסימפטיה שלנו כאוהדים לבחור, אבל אסור להתבלבל ולראות בו פוטנציאל. הוא לא אחד מ5 החלוצים הישראלים הטובים בליגה. אם מוסיפים גם את הזרים הוא נבעט מהעשיריה. דבא, חמד, רפאלוב ביום ממוצע, קולמה, משומר/עותמן, קטן הנוכחי, אלו חבר'ה שאני מחבב מאוד אבל יודע שהם בינוניים לחלוטין. אם היו כל אלה משחקים באשדוד, הם לא היו מועמדים לאליפות. הבלם שהוביל שינוי בקבוצה כבר בן 38 (נדמה לי), הקשר המרכזי המצטיין גם כבר מבוגר ולא בשיאו, גולאסה מסכן, ורד טוב בעיקר מהספסל, גאדיר… מתגעגעים אליו, טוואטחה הוא פוטנציאל להיות הטוב בתפקידו בארץ אבל עדיין זאת שנתו הראשונה וזה ניכר. אז נכון, אם מדברים על פוטנציאל, אנחנו לא רעים. אבל המציאות היא שאם ניקח אליפות זה יהיה בעיקר בזכות הרוח ולא קשור לכישרון.

    אהבתי

    • פרלה הגיב:

      שמרלינג,
      אבדן 2 נקודות. כל הבוקר אני מריץ הראש מה עדיף 2 ציפורים ביד או אחת על העץ. לא מצליח להתאים את המטאפורה לסיטואציה.
      הופ,
      ברור שכבר כשאשדוד הובילה חשבתי על נתניה דאשתקד. בכל זאת, היתה להם מחצית שלמה והם לא ניצחו. ואיבדו 2 נקודות (אחת מקוזזת). נראה שהרווחנו משהו מהרביעיה שספגנו שלאחריה הפסידו בטדי, ניצחו בקושי את אשקלון בגביע וסכנין בליגה ואז אתמול. הם מפתחים הסתמכות על יכולת המהפך ואנחנו למודי ניסיון מר. סוף הצדק לנצח?!

      אהבתי

    • שי הגיב:

      אתה יודע מה – אולי זאת הסיבה שלמרות שזאת אחת מהקבוצות החלשות יותר של מכבי חיפה בעשורים האחרונים, אני כל כך אוהב אותה. חוכמה קטנה לקנות חצי נבחרת ישראל להוסיף זר שהיה כוכב על באליפות בקבוצה אחרת – והנה סידרת לרוני לוי קריירה.
      בקבוצה שכל השחקנים שלה מזוהים עם מכבי חיפה (לא נכנס לנוקדנות אם גולסה שחקן בית או לא..) שלא שומעים ממנה בתקשורת על "מקורבים לשחקן" שלא מרוצים ממעדם בספסל, או דורשים לפתוח את החוזה לעונה הבאה. ושהשחקן הכי חשוב שלה הוא קולמה, ועדיין מובילה את הליגה ברב המחזורים – אני גאה.
      ואני לא חושב שתומר חמד הוא איברהימוביץ' או דויד וויה, אבל מבין ארבעת החלוצים שלנו הוא המתאים ביותר לסגנון שהקבוצה משחקת. חוששתני שגם חלוצים שדירגתם מעליו בחמישייה הפותחת היו נראים פחות טוב במשחק ההגבהות מהאגפים שלנו.

      אהבתי

  25. פרלה הגיב:

    שי,
    אני מסכים עם כל מילהחוץ מהטענה בסוף לפיה יש לנו משחק הגבהות. כשיש כאלו הן מסתיימות באחוזים יפים של שערים. אנחנו דווקא מכדררים ומתמסרים יותר מדי, בשים לב לתחלופה בהרכב, לאי התיאום המספיק ולחוסר הדיוק. אני חושב שאם היינו מגביהים, מקפיצים וחותכים את הרחבה עם יותר כדורים יחס השערים שלנו היה משתפר פלאים. החידוש של טוואטחה במשחקיו הראשונים היה בדיוק בנקודה הזו.

    אהבתי

    • שי הגיב:

      זאת בדיוק הבעיה, כדורים מגיעים לחלוצים בהגבהות של המגינים מהאגפים. כשהכדור במרכז הוא עובר עוד מסירת רוחב לדוידוביץ, או לעוד דריבל של רפאלוב שנתקע בקיר.

      אהבתי

  26. הופ הגיב:

    שמרלינג, לא מסכים איתך. יש לנו את אחד הסגלים הטובים בארץ, לדעתי בכל עמדה משחק אחד השחקנים הטובים בארץ בתפקידו. זה לא בגלל שהשחקנים כל כך מדהימים (יכול להיות שהם בינוניים כדבריך, אם אתה משווה לסגל שלנו מלפני 15 שנה) אלא בגלל שבשאר קבוצות הליגה אין שחקנים יותר טובים. הכל יחסי.
    וחוץ מזה, כישרון איז אוברייטד. לא יודע אם ראית בדה באזר את הדיונים על שחר פאר. אולי יש לה פחות "כישרון" מלדודי סלע, אבל יש לה את היכולת לעבוד קשה ולשמור על יציבות, וזה לא פחות חשוב ואולי יותר. אם ורמוט המבריק בא למשחק יום כן יום לא, אני מעדיף שחקן פחות מבריק שבא כל יום. וחמד מספק לי את זה. אולי השערים שלו לא מדהימים, אבל הוא נותן אותם.
    מבחינתי חמד צריך להיות שחקן מכבי חיפה כל הקריירה שלו. שיעלה מהספסל או יפתח בהרכב לפי הצרכים, אבל המחויבות שלו שווה יותר שערים מהכישרון של הרבה שחקנים אחרים.
    שי ופרלה – הסגנון שלנו הוא להניע כדור כאילו במטרה למצוא את הפרצה, אבל לעיתים רחוקות יש למישהו את הביצים להיכנס לפירצות האלה, שבהגנות הליגה שלנו נמצאות בהמוניהן (ועל כך תלונותיי על הפנמת היתר של ה"סבלנות" ו"העיקר לא לאבד כדור"). ואז כשנמאס להם להניע, הם עוברים להגביה כדורים לרחבה.
    חמד כמעט לא יוצר לעצמו מצבים אבל הוא מאסטר בניצול חצאי הזדמנויות, כמעט כל הגולים שלו הם כאלה. כאמור הייתי שמח לראות אותו במכבי כל החיים. הייתי שמח גם לראות לידו איזה שכטר כזה, מישהו עם מהירות ובעיקר עם אומץ וחוצפה. בשלב הזה גם דבה מספיק טוב.

    אהבתי

  27. פרלה הגיב:

    כשיהיה הרכב קצת יותר יציב אני מקווה שמסירות עומק של גולסה – ורד ימצאו חלוץ שמגיע בתזמון נפלא ומרשית. היה פעם אייל כזה אצלנו.

    אהבתי

  28. mirage הגיב:

    יש משהו משותף בין המשחק לפני שנה (היחיד שבמקרה הייתי בו) והמשחק מול אשדוד: בשניהם אניימה לא שיחק. אבל לפני שנה לפחות לנתניה היה "תירוץ"- היו להם הרבה פציעות והם עלו בהרכב שכלל בערך 50% שחקני נוער. והיה ברור לכל מי שהיה במגרש ש" נגמר להם האוויר" והם פשוט התמוטטו. בנוסף זה היה משחק חוץ. אבל איזה תירוץ יש לאשדוד לוותר כך לאחר שמובילים 3-0 ועוד בבית?! אסור היה להם לסגת במחצית השנייה. שמעתי שיש קריאות לפטר את גרגורי. אולי בצדק. חוץ מזה לקחתי דבר אחד מהמשחק-ניר ביטון! נדמה לי שהוא אחד הצעירים הטובים ביותר שראיתי בארץ זה הרבה מאד זמן.

    אהבתי

  29. הופ הגיב:

    מיראז' – אניימה הוא הדבר הכי טוב שקרה למועדון הפועל תל אביב זה שנים, והמקרה שלו מחזק את דעתי שקבוצות עשירות בארץ צריכות לחפש את הזרים הטובים קודם כל בתוך הליגה ואז להסתכל החוצה.
    תוצאות משחקים כמו אלה לדעתי בכלל לא תלויות באשדוד או בנתניה. אם הפועל מחליטה לנצח, היא מנצחת. היא עד כדי כך חזקה. מה שטוב (מבחינתנו) זה שהמועדון הזה נלחם יותר נגד עצמו מאשר נגד כל קבוצה אחרת. הטרנדיות שלהם, התקשורת שלפעמים מוטה לטובתם, המרכזיות, התל אביביות, האהבה העצמית – כל זה עובד נגדם.
    אני זוכר שניר ביטון זומן לנבחרת ומיד הוצב בהרכב, זו היתה הפתעה אז אבל מאז ראיתי אותו כמה פעמים ויש לו את זה לגמרי. שחקן גבוה עם בעיטה טובה ובעיקר המון ביטחון וקור רוח. בקבוצה גדולה הוא היה מקבל הרבה יותר תשומת לב.

    אהבתי

  30. ברק הגיב:

    לכל מי שמתבכיין על הפציעה של גולסה והפציעות בכלל – פציעות זה רק 30% מנחוס. השאר זה מאמן כושר לא מקצועי (מכבי ת"א בתוכנית המחכימה של עמנואל רוזן לפני כמה שנים), אורח חיים לא ספורטיבי, עומס יתר על שחקנים צעירים מדי ולחץ על שחקנים עם פציעה מוקדמת לחזור מוקדם מדי. כששחקן סוחב פציעה ישנה, צריך גם רופא טוב שידע איך למנוע ממנה לחזור או לייצר פציעות חדשות (עקב שינויי תנוחה ותנועה שנועדו לעקוף את הפציעה).

    ח"ח לשי – הוא הגדיר את הסיבה שאני נהנה מהעונה הזו בצורה מדוייקת. אני מסגים שהפועל טובים מאיתנו. הטיעון שלי הוא שההתקפה שלהם טובה מאתנו- זו עובדה סטטיסטית. אם אנחנו רוצים לטעון שאנחנו טובים הם בגלל שהעמידה הטקטית שלנו על המגרש יותר טובה, ובגלל זה אנחנו סופגים פחות – אני לא הייתי רוצה להיות במקום הברומרי הזה.

    אהבתי

  31. הופ הגיב:

    ברק – אם האחוזים שלך נכונים, מישהו צריך לשלם בראשו (פיטורים, לא גיליוטינה חו"ח) על מה שקורה במכבי השנה.
    לגבי הטיעון שלך – לא הבנתי למה אתה שופט לפי ההתקפה ומתעלם מההגנה. היא לא חלק ממד האיכות של קבוצה? ומאזן הנצחונות וההפסדים הוא לא עובדה סטטיסטית?
    אני מתקשה מאוד להכריע "איזו קבוצה טובה יותר" ברגע נתון. רק משחק ראש בראש יכול אולי להעיד (ובגלל אלמנט המזל הגדול, אולי דרושה סדרת משחקים לשם כך). אבל לאורך זמן, אין כמו טבלה לשקף את התשובה. *כרגע* הפועל ת"א אולי בכושר טוב יותר (לא לפי המשחק האחרון). *העונה* אנחנו טובים יותר. אני יכול גם להגיד לך בכמה טובים יותר: בדיוק ב 4 נקודות.

    אהבתי

  32. ברק הגיב:

    לגבי הפציעות של שנה שעברה- זה אלישע שצריך לשלם בראש. כבר כתבתי איפשהו (פה או בטוקבק) בסביבות מחזור 25 של שנה שעברה שאני לא מבין למה מושכים את כיאל, משומר וקטן עם הפציעות למשחקים על נקודה וחצי כשאו-טו-טו יש משחקים שהם באמת על שלוש עד שש נקודות.

    לגבי ההשוואה להפועל – אלישע אולי התאים אותנו יותר טוב ללייגה הישראלית (הידועה בכינויה ליגת העאלק), אבל קשה לי להאמין שאם אנחנו עולים *היום* לליגת האלופות נוציא משהו יותר טוב מהפעם האחרונה. בטח לא את מה שהפועל הוציאה.

    אהבתי

  33. הופ הגיב:

    אני לא מאמין שאלישע מעלה מישהו לשחק אם הרופא לא מאשר לו.

    אהבתי

  34. mirage הגיב:

    לגבי "ברירת מחדל"….למילה default באנגלית, יש חד משמעית מובן שלילי. במילון הזה למשל http://www.merriam-webster.com/dictionary/default יש 5 הגדרות שונות ובארבע הראשונות מופיעה המילה failure (כישלון). גם הגדרה 5a שלילית ורק הגדרה 5b היא ניוטרלית (אבל ממש לא חיובית).

    אהבתי

  35. הופ הגיב:

    תודה :), נחמד שהגעת משם לפה לכתוב לי את זה (למתעניינים – מיראז' מתייחס לדיון הזה אצל קרמר, בעקבות תגובה 24)
    הזדמנות להערה כללית – גם אני לקחתי לי פגרה קטנה, כנראה שאני צריך לצבור קצת אנרגיות. בדיוק כשהתכוונתי לכתוב שוב נפלתי למשכב, וזה סיפק לי תירוץ לנוח עוד קצת. בקרוב, אני מקווה, אחזור – ובקטן!

    אהבתי

    • mirage הגיב:

      דבר ראשון-תרגיש טוב.
      דה באזר הוא אתר מיוחד במינו. בדרך כלל אני קורא כתבה ואז אם אני חושב להגיב מתברר לי ש-א) הכתבה היא מלפני שבוע ו-ב) יש כבר 700 תגובות בהן אמרו כבר כל מה שרציתי לומר ועוד הרבה שלא חשבתי עליו בכלל. לכן פרסמתי את התגובה כאן כי הנחתי שתראה אותה.

      אהבתי

כתיבת תגובה