מגיע לילה/ פוסט אורח מאת מתי סין-קרונה

טוב, להתעלם לגמרי מהמשחק נגד בני יהודה הערב יהיה מעשה לא ספורטיבי אשר נוגד את רוח הבלוג. ולכן – לפני: אין לי מושג אפילו מי עולה היום. הנבואה: אין לי מושג ירוק! אחרי: אנחנו עדיין אלופים!
בקיצור, עזבו אתכם משטויות (לירוי מי?), קבלו עוד פוסט אורח לסיכום העונה, הפעם של יקיר הבלוג מתי

*

מגיע לילה. הלילה הוא זמן טוב עבור המחשבות הרעות. הראש מונח על הכרית ואט אט המוח מתרוקן מטרדותיו היומיומיות ולמקום שמתפנה מתגנבים להם ממחבואם, כמו סרטנים היוצאים ממחילותיהם, הפחדים והדאגות הקיומיות. מוציאים את עיניהם הבולטות מן המחילה, מסובבים אותן 180 מעלות וכשהשטח נקי מכל בדל מחשבה, יוצאים להם במחולות שיכורים מצד לצד ומחרבים בתנועתם כל פיסת שלווה שניקרת בדרכם.

מגיע לילה ואני, אני רק רוצה לישון. עפעפיי נטרקים באבחה ומשאירים מאחוריהם זוג עיניים הדורשות מרגוע. אך מאחורי אותם עיניים, מאחוריהן סוער ורוגש צער עולמי וצער העולם כולו המכביד על מוח קטן ותלוש שמנסה, חסר אונים, להביא מנוחה לגוף כבד ועייף.

כשהייתי ילד לימד יהונתן גפן את כולנו לספור כבשים לפני השינה. אני מרגיע את עצמי לפני השינה בכל מיני זוטות חסרות משמעות, נתונים סטטיסטיים מופרכים (הידעתם שהאזור הצפון מערבי של הארץ הוא מספר אחד בליגה השנה? ארבע קבוצות האזור הנ"ל – מכבי חיפה, מכבי נתניה, הפועל חיפה והפועל עכו גברו על ארבע קבוצות האזור הדרום מערבי – מכבי ת"א, הפועל ת"א, עירוני אשדוד ועירוני אשקלון בשמונה נקודות, כשהאזור הגרוע ביותר הוא הדרום מזרחי) והתחבטויות הרות גורל בשאלות כמו האם יש יותר טיפות מים בים או יותר גרגירי חול ביבשה.

וכל זאת כדי לגרש את סרטני הדאגות אל מחילותיהם ולהביא מנוחה ליגע.

בליל יום שלישי האחרון הנחתי את ראשי על הכר. המוח התרוקן אט אט מטרדות היומיום ומן המחילות הציצו עיני הסרטנים וארבו למקום פנוי באונותי בו יוכלו לכרסם לי את הלילה. העיניים נעצמו, סרטן אמיץ יצא ממחילתו בו בזמן שלנגד עפעפיי החתומים עברה כתובת אש זוהרת עם המספר – 1984. ממגירת מוח ישנה וסדוקה נשלף גזיר עיתון ובו תמונה של משה סלקטר נוגח לרשת חשופה. גזיר העיתון נעלם כהרף עין וכתובת אש בוהקת נצצה שוב והפעם עם המספר 1985 ושוב מגירה נפתחת ויוצאת ממנה תמונה של אצטדיון קרית חיים, גם היא עברה לה ושוב כתובת אש – 1989 ומגירה וג'וני הרדי ואמציה לבקוביץ מתחבקים. עבר, כתובת – 1991. תמונה – החולצה של ויקטור צ'אנוב. כתובת – 1994. תמונה – טבלת הליגה, 0 הפסדים. והן ממשיכות לעבור בסך, הכתובות והתמונות, כמו הכבשים של יהונתן גפן. 2001 איימה להעיר את הסרטנים ממחילותיהם כשעברה תמונת אמיר ראנד אך אז הגיעה הכתובת הבוהקת – 2002. התמונות כבר התחילו להיטשטש ועל טשטושן חיפו כתובות אש זוהרות יותר ויותר. 2004. 2005. 2006. 2009.

ואז הגיעה תורה של 2011, היא עמדה שם מעט יותר מאחיותיה. נוצצת, חדשה וגדולה, בליל נעים של תמונות, קולות וריחות שטף את חושי ונעלם לו בבת אחת כשנרדמתי.

בבוקר התעוררתי לעוד יום רגיל כששיר נעים התנגן בי ולא הירפה עד הבוקר שלמחרת.

מתי סין קרונה

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה אליפות בת מצווש, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, ספסל האורחים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על מגיע לילה/ פוסט אורח מאת מתי סין-קרונה

  1. פרלה הגיב:

    מתי – כתוב יפה ומרגש.
    עוד עיטור שיש להשתבח בו לאליפות המיוחדת הזו בה זכינו. כאילו ניתנה לנו האפשרות לחוויה אחרת מזו המוכרת לנו כשאנו זוכים באליפות. בזכות כל הנסיבות המיוחדות.
    עכשיו עוד "סרטן דאגה" מבצבץ לפנינו.

    אהבתי

  2. דודו הגיב:

    מתי יא דראעק. בשביל לקרוא קטעים כאלו שלך אני עוד ארצה אליפויות של מכבי חיפה (ובאין אליפות בבאר שבע. ז"א משהו שקורה תדיר זה שלושים וחמש שנה אני בד"כ בעד ביטול האליפות .

    אהבתי

  3. יניב הגיב:

    מעולה וזהו. חבל להוסיף.

    אהבתי

  4. ניר הופמן הגיב:

    נהדר מתי. גם אני מתמודד לאחרונה עם בעיות שינה. הרבה פעמים אני מנסה לשחזר סצנות מהמשחק שראיתי באותו ערב, ועכשיו נתת לי רעיון מצוין לערבים בהם אין משחק (חבל שהזיכרון שלי על הפנים ואני לא זוכר כלום. אבל אולי דווקא התרגיל הזה יעזור).

    אהבתי

  5. מתי הגיב:

    תודה לניר ותודה לכולכם.

    אהבתי

  6. פראליה הגיב:

    נשבע לכם ששנים לא הלכתי לישון עם מהלכים ממשחקים (העייפות, הגיל, טרדות החיים) ובשבוע האחרון זה קורה לי כל לילה, איזה דבר זה האליפות הזאת.

    אהבתי

להשאיר תגובה

