כמה מחשבות מפתיעות ולא מלוטשות לצורך התנעה מחדש

טוב, חזרתי. לארץ, ועכשיו גם לכאן. אולי באופן זמני, אולי לא.

*

חזרתי למדינה נהדרת מתמיד. רק לי זה נראה שיריב לוין, אופיר אקוניס, דני דנון וזאב אלקין נפגשים כל ערב בזולה של הכנסת, מעבירים ביניהם איזה ג'וינט דשן, מתחילים לזרוק רעיונות מופרכים לחוקים דמיוניים* ונקרעים מצחוק? כמה הם מופתעים למחרת כשהשטויות שהם המציאו בלילה זוכות להד מטורף ולתמיכה רחבה. מסתבר שיש הרבה אנשים בארץ שאוהבים לירות באוויר ולראות את השמאלנים רוקדים. דאנס מאדרפאקרס, דאנס! ואנחנו רוקדים, כמו מניאקים. חכו חכו, אתם תראו מה יקרה כשאנחנו נעלה לשלטון. (ספוילר: כלום) (עוד ספוילר: זה גם לא יקרה).

טוב, אין לי כוח לזה. מזל שיש לנו את קבוצתנו האהובה להתנחם בה. אמממ, בעצם

*

אין לי ממש סבלנות לכתוב, ובטח לא ללטש. אני משתמש בפוסט הזה כטיוטה, מדרון אייצ'טיאמאלי בו אני דוחף את הבלוג בתקווה שזה יעזור לו להתניע שוב, ושמשם זה כבר ילך יותר בקלות. אז הנה, לקראת המשחק הערב, כמה מחשבות לא מלוטשות שהצטברו אצלי עד עכשיו על מכבי ועל העונה. סביר שתמצאו את חלקן מפתיעות, ואחרות סתם מטומטמות. אתם מוזמנים כרגיל לחלוק בתגובות את הפתעתכם, או רחמיכם. אז קחו כוס מים ושבו:

1. אלישע צריך להיות מוחתם לעוד עונה

כבר עכשיו. ולא משנה מה תהיה התוצאה הערב ומה נשיג בסוף העונה. הקטע המעניין פה הוא שהתגובה לאמירה הזו תלויה באופן כמעט מוחלט בשאלה את מי המגיב אוהד. למי שאינם אוהדי מכבי חיפה זה עשוי להישמע מובן מאליו, בעוד בקרב האוהדים – לפחות אלה שאני שומע – להגיד דבר כזה זה כמעט בגדר פרובוקציה.

אלישע הוא אחד המאמנים הטובים שהיו לנו אי פעם. למעשה כתבתי וגנזתי לאחרונה פוסט שלם שדן בהצלחתו המסחררת של אלישע, ואולי אפרסם אותו בעתיד. אבל השורה התחתונה היתה זו: אלישע, בדרכו האנושית, עושה במכבי קסמים. בכל עונה, עם שחקנים שונים, הוא מצליח להביא אותנו להישגים בכלל לא מובנים מאליהם, ועושה את זה בדרך נעימה במיוחד (כמה נעים, מקסים וכן הוא בראיון הזה). ורק על זה מגיעה לו הארכת חוזה.

בנוסף, אם עד עכשיו היה ספק לגבי האופי שלו ויכולתו לשלוט בקבוצה, הרי שבמהלכים האחרונים עם דוידוביץ', ימפולסקי ועידן ורד הוא הוכיח שהוא מסוגל גם להיות "רע" כשהוא רוצה ולהחזיר לעצמו את השליטה בחדר ההלבשה (אמנם הוא עושה זאת תוך כדי הישענות על קטן, ואת זה אני לא אוהב, אבל זה עובד אז מי אני שאתערב). ואם היה ספק בקשר לרכות שלו, הנה גם הוא התפוגג.

אז אלישע, כבר עכשיו, צריך להיות מוחתם לעונה נוספת. הייתי כותב אפילו לשלוש שנים נוספות, אבל בינתיים שיטת ההחתמה-לעונה-אחת עובדת יופי, אז למה לשנות.

ורובן? שיחכה בסבלנות. או שיילך לאירופה, וככה יסדר לנו עוד קבוצה בחו"ל לאהוד.

2. תמיר כהן הוא התקווה היחידה שלנו

כן, גם אני לא מעריך אותו במיוחד. וכן, גם אני מתקשה מאוד לראות את הפרצוף המכביתלאביבי שלו מעל הסמל הירוק. עם זאת, כהן הוא הקשר האחורי היחיד שיש לנו שגם מסוגל לשחק קדימה וגם לא מתקרב בצעדי ענק לפרישה. הבחור יכול להיות גרזן כשהוא רוצה, יודע למסור כדורי עומק ולא רק רוחב, ואפילו – ירחם השם – יודע לבעוט לשער! כמה זמן לא היה לנו אחד כזה?

אז אני אוהב את מה שאלישע עושה איתו. את הקרדיט שהוא נותן לו, את הביטחון שהוא מנסה להחזיר לו. כי אם הוא יחזור לכושר טוב, הוא יכול להפוך את הקבוצה למועמדת מספר אחת לאליפות. הרי קשר אחורי טוב זה כל מה שחסר בשביל זה, שכן

3. יש לנו הגנה מצוינת

כן כן, מה ששמעתם. שאראנוב, למרות הטעות נגד לרנקה, הוא שוער טוב ובעיקר יציב. הוא אמנם לא דוידוביץ' מבחינת האינסטינקטים והחתוליוּת, אבל הוא גם לא אוי מבחינת השטויות. ואחרי השנה האחרונה – השנה המטופשת ביותר בחייו של דוידוביץ', ולא הייתי רוצה לראות את הפרצוף של ניר כשהוא יבין את זה – ברור שהוא גם תורם הרבה יותר לשקט בקבוצה. או לפחות לא תורם לרעש.

המגנים שלנו טובים. משומר, למרות התקופה הרעה שלו (ובהתחשב בכך שהדבר הכי מטומטם שעשה בה, העבירה נגד עכו, אולי הביא לנו ניצחון) כבר הוכיח שאין מגן ימני טוב ממנו שמשחק בארץ, בטח כל עוד עותמאן לא משחק. דגני הוא אלטרנטיבה יותר מראויה. וטוואטחה הראה בעונה שעברה שהוא המגן השמאלי הטוב בליגה, ואם הוא יעבוד עוד קצת על הפיזיות וישפר את חוש האחריות (זה קורה עם הגיל), הוא גם יהיה אחד הטובים שהיו לנו אי פעם. וזה לא דבר של מה בכך כשנזכרים בגלאם, גרייב ופיטר.

והבלמים. ובכן, אתם לא יודעים את זה כי לא כתבתי כאן אבל מתחילת העונה אני חושד שבוליאט הוא הוא החוליה החלשה בהגנה שלנו, ועם הזמן זה הולך ומתחוור כנכון. הוא לא איטי במיוחד ולא אידיוט במיוחד אבל גם לא בלם טוב במיוחד, וככל הנראה גם לא מנהיג. אבל לפחות בינתיים זה לא נורא וזה בטח יותר טוב מהאלטרנטיבה, שי מימון איציק כהן. מה שכן, יש לבוליאט המון מזל, כי הוא זכה לשחק לצד בלם שהולך להיות ענק.

סרי פאלח הולך ומסתמן כבנאדו הבא: שחקן שקט, יציב ובעיקר בלם מצוין. ברגע שהוא יבין כמה הוא טוב יכולים לקרות שני דברים – שהשתן יעלה לו לראש והוא יתחיל לעשות שטויות (אולי זה כבר התחיל לקרות), או שיהפוך להיות מנהיג. אם מישהו שם משגיח ודואג לנתב אותו לכיוון השני – ואין מישהו שאני סומך עליו יותר מאלישע שיעשה את זה – סרי בדרך הנכונה להיות שר ההגנה.

אז בינתיים, בזכות יכולתו של פלאח, בוליאט מספיק טוב בשבילנו. אבל בינואר צריך לנסות להביא מישהו אחר. ושווה גם לבדוק שוב את דגני בתפקיד הזה, למרות הפאשלות שעשה בפעם הקודמת. ויודעים מה, גם אם לא יהיה מחליף לבוליאט ונמשיך לספוג די הרבה שערים זה לא כזה נורא, כי העונה

4. ההתקפה שלנו מעולה

נכון, עדיין אין לנו ממש שיטת משחק מובחנת, משהו שאפשר להגיד עליו – מכבי חיפה משחקת ככה וככה. אבל אני חושב שאפשר להגיד שאלישע התחיל השנה לאמץ יותר את שיטת "הילד הרזה" והתחיל לוותר על שיטת "הילד השמן" (איזה קטע, גם את משל הילדים כתבתי לפני משחק נגד הפועל. מיסטי). בין אם המהלך הזה נכפה עליו בגלל סוג השחקנים המהירים שהגיעו השנה (עמאשה, ימפולסקי, עזריאל), ובין אם זה במכוון, מכבי משחקת הרבה יותר על מתפרצות מהירות מאשר על שליטה במשחק (כשאפשר, בכל זאת רוב הקבוצות עדיין באות להסתגר).

זו שיטה שמזכירה הרבה יותר את מכבי של פעם, זו שהאוהדים רצו לראות, זו שנותנת רביעיות וחמישיות, אבל גם מסתכנת יותר בהפקרת העורף ובספיגה (לא שזה עזר, האוהדים ימשיכו להתלונן גם אם ניתן שביעיות, כל עוד הם רוצים לראות את התלתלים על הקווים). מכבי משחקת הרבה יותר מהר מאשר בעונה שעברה והרבה יותר כאוטי. נראה שאלישע הבין שאליפויות הוא יכול להשיג, ועכשיו האתגר הוא גם להשביע את רצון האוהדים.

בכל מקרה, בשביל לשחק בשיטת "הילד הרזה", צריך להיפטר מהילד השמן. ולכן

5. דבאלישווילי צריך ללכת

כן, למרות הצמד ההוא והשער האחרון ולמרות כל הביקורות הטובות עליו לאחרונה, דבאלישווילי עשה את שלו במכבי וצריך להמשיך הלאה.

למה? כי הוא איטי מדי בשביל מכבי החדשה. בעונה שעברה הוא היה טוב לליגה – כי במשחקים בהם אנחנו שולטים, כלומר כל המשחקים, זה נהדר שיש שחקן חזק שיודע לשמור על הכדור, למסור ולנגוח; אבל רע לאירופה – כי למשחק על מתפרצות הוא איטי מדי וכבד מדי. השנה, כשעברנו לשחק גם בליגה יותר על מהירות ופחות על שליטה במשחק, הוא כבר לא מתאים, למרות שהוא באמת חלוץ מצוין. מבחינתי אפשר גם להחזיק אותו על הספסל לעיתות מצוקה, אבל זה לא ממש אפשרי כי – והנה מגיעה הסיבה העיקרית למה הוא צריך ללכת – הוא פשוט רוצה ללכת. נמאס לו, כבר הרבה זמן, הוא לא מרגיש כאן נוח והוא רוצה להתקדם.

אז זה שהוא פורח פתאום ומבקיע כשיש סקאוטים ביציע זה יופי, אבל זה לא מעיד בשיט על היכולת שלו אחרי שאלו ייעלמו משם. דבה הוא שחקן שתלוי מאוד במצב הרוח שלו, ומצב הרוח שלו כבר לא ירוק. על הספסל הוא מן הסתם לא יסכים לשבת, אז הגיע הזמן להגיד לו שלום ולתת צ'אנס לעזריאל ותורג'מן (היה גם איזה אחד דה חסוס, לא?) להראות מה הם שווים, ליד עמאשה הנהדר.

*

בקיצור, יש לנו קבוצה מצוינת עם סגל לאליפות. אז למה הדברים לא הולכים? למה אנחנו לא מתחברים ליותר משני נצחונות רצופים? אם הכל כל כך טוב, למה הכל כל כך לא משהו?

6. זה הכל עניין של מוטיבציה

אנחנו יודעים כבר שהקבוצה שלנו תלויה בעצמה יותר מבכל דבר אחר. כבר בעונה שעברה היינו צריכים בהרבה משחקים לחטוף גול בשביל להתחיל לשחק. העונה המגמה הזו נמשכת. למשחקים הגדולים, המעניינים, אלו שקל להרעיל את השחקנים לקראתם, הקבוצה מגיעה. הבעיה היא במשחקים הקטנים, אלה שהסקאוטים לא באים אליהם. במשחקים האלה הקבוצה נראית אפאטית, עייפה, שבעה. וזה די קל ופשוט לראות כבר בתחילת המשחק איך הקבוצה תשחק, כי יש שחקן אחד שמייצג את מצב הרוח הקולקטיבי של החבר'ה, מה שהתקשורת אוהבת לקרוא לו "הברומטר של הקבוצה". אתם יודעים מי זה.

7. ליניב קטן יש הזדמנות לפרוש כמו גדול

ברור לכולם שקטן לא יסחוב עוד הרבה זמן. יותר מדי פעמים שמענו בעונה שעברה על הגב הנגמר שלו, ועל כך שהוא משחק עם זריקות ובלי זין. אבל איכשהו העונה בקושי שמענו על זה. ויש איזו תחושה שקטן החליט להפסיק להתבכיין ולחזור להיות המנהיג שהיה לפני שלוש עונות.

הוא יורד לגליצ'ים, הוא רץ, הוא מנסה. הוא אמנם ממשיך עם נפנופי הידיים המעצבנים שלו אבל הוא לפחות מלווה אותם בדוגמה אמיתית. הוא אמנם תוקע לפעמים את ההתקפה אבל עדיין מצליח לנפק מסירות שמפצות על זה (נשכח לרגע את העובדה ששחקן שטוען לתואר "הטוב בארץ" עדיין לא מצליח, אחרי שנים של משחק, להשתמש ברגל שמאל). הוא אמנם ממשיך להיות מעורב בכל החרא שקורה בחדר ההלבשה, אבל לפחות הוכיח בגרות אמיתית ודאג לסולחה עם דוידוביץ'.

הכל עניין של מוטיבציה, והמוטיבציה של הקבוצה תלויה יותר מכל ברצון של יניב קטן. ואם גם קטן מבין שהעונה הזו עשויה להיות שירת הברבור שלו, ואם הוא כבר מפנים שהוא לא יותר גדול מהקבוצה אבל שאם ייקח אותה לאליפות גם השנה הוא עשוי להיזכר כאחד הגדולים ששיחקו בה – ייתכן בהחלט שזו תהיה שנה מוצלחת.

*

והדרך ל(עוד) שנה מוצלחת מתחילה הערב. בשנה שעברה התבוסה בבלומפילד היתה אולי הפילפל בתחת שהניע את החבר'ה להתעשת ולרוץ כל הדרך אל האליפות. השנה נראה שמתבוסה כזאת נתקשה מאוד להתאושש.

ולכן אני מצפה משאראנוב להיות יציב, מסרי להנהיג, מבוליאט לתמוך בסרי, מימפולסקי להראות שמקומו בהרכב, מהמגן השמאלי להזכיר את טאלנט טוואטחה מהעונה שעברה. מתמיר כהן לחזור לעצמו, מגולסה להיות גולסה, מוורד להבריק, מקטן להוות דוגמה, מדבה להרשים שוב את הסקאוטים ומעמאשה להראות שהאישור לשחק בנבחרת הוא רק טעות ביורוקרטית ושהוא ממשיך להיות שחקן זר לכל דבר, כלומר מדרגה אחת מעל השאר.

ומאלישע אני מצפה להיות אלישע הרגוע, עם החילופים החכמים, ולא להיכנס להיסטריה בפיגור ולהתחיל לזרוק חלוצים פנימה.

התוצאה? אני לא גרידי. שיהיה 0:3 ירוק.

*

וחוץ מזה? כאמור, המדרון חלקלק, המקארתיזם חוגג והתקווה דועכת. לפחות עולם הכדורגל כמנהגו נוהג, פחות או יותר. האוהדים שלנו קוראים לפטר את המאמן, בית"ר ממשיכה להיות גזענית, מכבי ת"א שוב מתפרקת, חיים שדמי עדיין כותב יפה. וגם: אלפסי עם אבחנה מעניינת על תופעה מגניבה, נמרוד עופרן מוואלה ספורט מגלה שהיחס לזרים זולג גם לכדורגל, ייגר מאיסטר ממשיך במלחמתו האמיצה והדון קישוטית נגד הידרדרות תקשורת הספורט, גיליתי בלוג כדורגל מעניין* (נסו את הפוסט הזה, או את זה)

…וחלפו חמש שנים מאז לכתו של עלי מוהר. מעניין איך הוא היה מתייחס לכל מה שקורה עכשיו. נדמה שהוא יכול היה להכניס קצת פרופורציות לתוהו ובוהו שמתרחש כאן, או לומר עליו משהו חכם ואופטימי, או לפחות להבריח אותנו דרך סדק בנייר העיתון אל מחוזות פאריס, שם נפוש לנו בצל העצים לצד שולחן עליו מונחים קפה מהביל וקרואסון, נביט בסיין, נקשיב לנגינת האקורדיאון של נגני הרחוב, ונשכח מהכל.

ומכיוון שהשנה לא נכתב שום דבר על מוהר שבאמת מזכיר אותו, נסתפק בטקסט הנהדר הזה שכתב עוזי ווייל שנתיים אחרי מותו. ומכיוון שאת השיר הכי אהוב עליי שכתב כבר פרסמתי כאן בעבר, נסתפק בשיר מקסים אחר, ונקווה שמשהו ממנו יצליח לחדור את בליל הרעש הצורם מסביבנו, ויחדור פנימה ויישאר, ויעזור לנו לא לפחד, לא לכעוס, ולהמשיך ללכת ישר.

*תודה לאיתמרק וליועד

*

עדכון: אל תצפו ל"אחרי", לא יהיו כאלה העונה. בטח לא אחרי משחקים כאלה. אבל הנה הסיכום העגום והדי מדויק של פרוסנר.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, קישור התקפי, שאלות ברומו של אדם, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

44 תגובות על כמה מחשבות מפתיעות ולא מלוטשות לצורך התנעה מחדש

  1. מיכל הגיב:

    הופמן, לאן נעלמת תגיד לי? ככה להשאיר אותנו בלי הגיגים, ועם גיגיות של דמעות על הקבוצה שלנו ומה שהיא עושה לנו. תשמע. הייתי בצד של אלישע, ואז נגדו, ואז לצידו ואז נגדו והחלטתי סופית כנראה: אי אפשר ככה. יותר מדי טעויות, פחות מדי רוע, יותר מידי בעיות ופחות מדי אירופה. אי אפשר להעלות את דגני מגן ימני מול לרנקה כשההגנה גם ככה רעועה; אי אפשר לעשות סדרת חינוך לשחקן הכי טוב שלנו בקבוצה על חשבון ההצלחה (בשביל מה אני באה לראות כדורגל אם לא בשביל גאונים כמו עידן ורד? הבנאדם גאון. וברור שהיום הוא יתן משחק אללה יוסתור רק בגלל העין שפתחתי פה); אי אפשר לא לנצל את המשאב האנושי הפחות מוגבל מבשנים שעברו שיש לנו העונה בקבוצה ואי אפשר להגיד דברים כמו "גם אם יהיו שמונה נקודות מהפועל תל אביב זה לא נורא", כי זה כן נורא. ובקיצור, נגמרה לי הסבלנות. אני חושבת שהוא אנדרייטד ברמות, ואני חושבת שהוא לא לומד מטעויות, וכל העונה הזו היא טעות אחת גדולה. מהרוטציה בעמדת השוער דרך חוסר הניצול של גולסה והמעבר של פיליאבסקי לביתר ודרך זרים כמו מרלון דה פאקינג חסוס. זה לא מתאים. לא אצלנו. ועכשיו גם אירופה הולכת. ובכל זאת לקח שלוש אליפויות (יסלח לי לוזון והמתימטיקה) והיה רחוק פנדלים מהצמפיונס, אז מה אני מבינה? אני מבינה שאם אין לך חשק לכתוב, זה כנראה מגיע ממקום מסויים. וכדורגל זה תשוקה, ואם היא הולכת, אבוי לנו. אז אולי זה הדבר שהכי חסר לאלישע. התשוקה, או העברת התשוקה אל הדשא, ואל היציעים, כי אין אותה בקבוצה.דבאשווילי הביתה, ושאראנוב בסדר (לא עילוי), ואת תמיר כהן אני עוד לא יודעת איך לאכול, וכל הזמן אני חושבת למה לא משחקים עם ימפולסקי ורד גולסה ועמאשה יחד – כי זו ההתקפה הכי מפחידה בארץ, ועם טיפשות אני כבר באמת לא מסתדרת. לא שהוא טיפש, אבל עכשיו כבר דצמבר והעונה מתרחקת. ואם הוא יאכיל את כולנו בכובעים שלנו שוב – אני אומר "אמן" ואחתים אותו לעשור. אבל זה לא נראה ככה. רחוק מזה. יאללה, בלומפילד.

    אהבתי

  2. אביעד הגיב:

    סוף סוף!!!

    תשמע, יש הרבה דברים כאן שאני לא מסכים איתם. ההגנה שלנו לא מצויינת. היא לא מספיק מתואמת ולא מספיק מנוסה.
    ההתקפה לא מספיק טובה (בעיקר כח בכל משחק נתון לפחות אחד מהצמד גולסה/ורד משחק והקבוצה הולכת אליהם וקפיצת המדרגה טרם באה).
    את דבא צריך לשכנע להישאר לפחות עד סוף העונה (עזריאל ותורג'מן לא עשו הכנה לעונה ולא מחוברים בשיט) כי טוב יותר לא נמצא עכשיו (או בכלל).
    אבל יש 3 דברים מרכזיים שבהם אני איתך: קטן גדול, אלישע גדול ותמיר כהן יכול להיות הצלחה.
    אלישע חוטף כ"כ הרבה חרא, רק שזה כאילו שיש דרך אחת שכולם רוצים שיילך בה והוא עושה ההיפך. בכל המבקרים הרבים של אלישע אין ממש טון אחיד על מה לא בסדר (חוץ מהכדורגל הלא מספיק טוב. כי זה באמת קל לשחק התקפי ושוטף כשבכל עונה עוזב חצי הרכב). לפעמים, הביקורת על אלישע מפחידה אותי. מפחיד אותי שנהפוך לסוג של מכבי ת"א. ים של דרישות שממוטטות את המערכת בכל שנה מחדש.
    אבל לא תמיד אני מבין אותו. לא מבין למה ימפולסקי מגן היום כשדגני ועותמאן בסגל. למה?

    טוב שחזרת. עכשיו אתה מוזמן לבוא לכדורסל בימי חמישי. כי מכבי ת"א סל לא מעניינת אותנו :)

    אהבתי

  3. הופמן הגיב:

    מיכל – תודה על הגעגוע. פיזית הייתי בגרמניה. עקבתי אחרי הקבוצה אבל לא מצאתי את תעצומות הנפש לכתוב עליה. תשוקה? זה בא והולך. אני לא מסכים עם הטענות שאלישע מיצה את עצמו בקבוצה, או שזה כמו העונה הרביעית של רוני לוי. איך פרגוסון לא מיצה את עצמו ביונייטד כבר 25 שנה? צריך ללמוד איך לשמר את התשוקה, וזה גם לוקח זמן. ואולי שווה לבדוק מה קורה בעונה החמישית? בינתיים המדד היחיד שיש לנו הוא הישגים ועמידה במטרות, ואת הקבלות האלה אלישע מציג. וטעויות נקודתיות לכולם יש.
    אבל אני מבין אותך. וגם אני לפעמים שונא את המשחק של הקבוצה ורותח על אלישע. השאלה מה אנחנו מדמיינים במקום. ואני לא בטוח שהתלתלים המסעירים יעשו עבודה יותר טובה, בתנאים האלה.
    אגב שמעתי אתמול שיר יפה של בני בשן שנקרא "מיכל", עם קליפ חמוד. חפשי בגוגל.
    אביעד – תודה. כן נו, ברור שההגנה לא מצוינת, עד עכשיו. אבל בפוטנציה היא כן. וגם ההתקפה הבריקה רק מדי פעם. אבל יש לה את היכולת. יש את השחקנים, זה מה שאני מתכוון. וצריך באמת להביא בלם מנוסה. זה יכול לעזור לסרי להתקדם עוד יותר מהר.
    לגבי ימפולסקי – כן, גם אני די חושש מהקטע הזה. אחד החסרונות הבולטים של אלישע זה הנטיה שלו להתאהב בניסויים היצירתיים של עצמו, עד שהם כושלים לחלוטין. אבל לכו תדעו, אולי זה הגרייב/ אלון חרזי הבא. בואו נראה.
    לעותמאן קצת התייאשתי מלחכות, ואני גם שומע שהוא שמן ולא ממש בכושר. לדגני הייתי נותן יותר צ'אנס. הוא נראה מוצלח וגם יש לו כריזמה שיכולה להפוך אותו לאהוד האוהדים הבא (זה לא קשה כשאתה מתמודד מול משומר).
    לגבי הכדורסל – האמת שאשמח, אהיה איתך בקשר.

    אהבתי

    • מיכל הגיב:

      גם אני לא חשבתי שאלישע מיצה את עצמו, אבל הוא מוכיח לי את זה כל שבוע מחדש, וזה מגיע למצב שאין לי ברירה אחרת – אלא להאמין לו. מה זה היה אתמול? כדורגל זה לא היה. ולא רק אתמול. יש לי אמונה בו כי הוא בנאדם שיודע להוציא ממשברים. הבעיה שלי היא שהשנה הוא בעצמו גרם לרובם של המשברים, ככה שהוא לא יכול גם להנות מהפתרון של המשבר (אם זה אכן יגיע). ובעיה חמורה יותר שיש לי אגב היא שיש ליקויים שאני לא יודעת אם אפשר לתקן אותם. מרכז השדה הוא דוגמא מצויינת, ותמיר כהן הוא לא שחקן, ובוקולי לא יכול לסחוב שנה שלמה, וגולסה לא יכול להיות פעם פה ופעם שם, אז אין לי פתרון. והחלוצים גם הם בעיה. כי דבאלשווילי כן ואז לא ואז כן ואז ממש לא. תחליט כבר, אדון מאמן, כי דצמבר, ושמונה נקודות, והלכה העונה קיבינימט. והכי עצוב בכל הסיפור הזה זה שאחרי כל מה שאלישע נתן, שזה על גבול הבלתי נתפס, הוא הולך לעזוב בטונים איומים ונוראיים. הקהל שלנו זה נושא לפוסט אחר.

      אהבתי

  4. שמרלינג הגיב:

    ידעתי!

    הופ, כיף לקרוא אותך שוב!
    עכשיו מחצית בבלומפילד. משחק נוראי של שתי הקבוצות וחיפה הצליחה להיות הגרועה יותר. נראה שאין סיבה להזדרז ולהחתים את אלישע דוקא עכשיו.
    תמיר כהן? כישלון. בניגוד למה שכתבת אני לא חושב שהבעיטה שלו אפקטיבית או שנסיונות המסירה שלו שווים אזכור. הוא מחלץ מעט כדורים יחסית ובגדול הוא השחקן הכי כושל שאני זוכר ששיחק בחיפה. ביחס למשכורתו. אני מקווה שהוא לא כאן להשאר.
    שחקני ההגנה של חיפה לא טובים וסרי פלאח הוא נקודת האור היחידה. איכשהו, דוקא אני מאמין בבוליאט וטוואטחה והמגן הימני המתחלף הם לדעתי החולשה הגדולה שלנו. משומר טיפש שזה משהו. טוואטחה אוורירי בהגנה. דגני ואיציק כהן מפוחדים וכנראה מעולם לא היו שחקנים מבטיחים באמת. שראנוב דוקא אתלטי במידה מספקת, אבל לא רואה את המשחק ולא מציל שערים כמו שמצופה משוער. לפחות בליגה הייתי רוצה להרגיש שהשוער שלנו מהווה ייתרון כלשהו על היריבה. בינתיים הוא חלש. איפה דוידוביץ', בנאדו, קייסי, חרזי ואיפה האוסף הבינוני שמשחק אצלנו עכשיו.
    ההתקפה של חיפה מורכבת מהמון כשרונות וזאת הסיבה שאני עדיין מאמין בעונה הזאת. ליעם (וויאם), ורד, גולאסה, קטן מעט משופר כשהוא משחק באמצע, יש עתודת חלוצים מבטיחה בספסל.
    איך איך איך בא לי ניצחון עכשיו :)

    אהבתי

  5. מתי הגיב:

    זהו הופמן, הבהרת כרגע את הנקודה למה הימין רודף אחריכם והאנשים שהזכרת למעלה חושבים השכם והערב איך לעצור אנשים כמוך- אתם פרובוקטורים!! לקחת את מכבי חיפה של העונה ולכתוב עליה את כל מה שכולם חושבים רק ההפך , זה בילעין, זה מגיע עליו גז מדמיע, זה הזמנה לתג מחיר או להשתקה או לעצירת מימון. מי מממן אותך??? הנשיא של שאלקה? על הדברים שכתבת קוראים חופש דיבור?

    הופמן, הלכת, חזרת, אנחנו קטסטרופה! אני מלפני חצי שעה מסתובב באתרים של בגדי ים ומחפש חוטיני (זה עושה טחורים?) לתחילת העונה בים. מכבי חיפה של העונה היא פשוט חושך מצרים (למרות שאין לי טענות לאף אחד וגם לא לאלישע ובסך הכל לחימה ורצון יש וזה מה שחשוב).

    וב שבאת. תשאר, סוף סוףף יהיה קצת מעניין לפני ואחרי משחקים.

    אהבתי

  6. הופמן הגיב:

    בקיצור – היה משחק די גרוע. של שתי הקבוצות. ואז הגול הזה. אין מה לעשות נגדו. אבל חבל שהוא פירק את הקבוצה.
    הניסוי עם ימפולסקי חיסל אותנו סופית בשער השני. וגם בוליאט לא טמן רגלו.
    אבל כרגיל, כמו שקטן בא הקבוצה באה. אפתיים, עייפים, איטיים, מגושמים. עצוב לראות את גולסה רץ לבד וכולם מסביב עומדים.
    תמיר כהן? בינתיים הוא כישלון. אבל התיק של המשחק הזה הוא לא עליו. בצוות של קשר אחורי הוא אמור להיות פחות ההורס ויותר הבונה. ההורס לא שיחק היום, ולבד נגד הפועל הוא לא יכול. הוא היה חלש היום, כמו כולם. חוץ משראנוב. הוא הרוויח שלא יתווכחו עליו איזה שבוע.
    זה היה יכול להיגמר אחרת, לא כי היינו טובים יותר (לא היינו. להפועל הגיע לנצח), אלא כי הגול הראשון היה די מקרי, והמקרים שלנו לא הפכו לגולים. היה צריך להיגמר 0:1 קטן וקלאסי להפועל. ועם קצת מזל גם תיקו. אבל זה לא מה שאנחנו צריכים לצפות לו.
    ניצחון בדרבי והפסד של הפועל וזה שוב 5. כלום לא גמור. על כל דבר חוץ מניצחון בדרבי אני לא רוצה לדבר בכלל.

    אהבתי

  7. יניב הגיב:

    וואי יש לי המון מה להגיד, כמעט על כל סעיף (5-7 מדוייקים בעיניי). אבל רגע לפני שאני מתחנן שיעלו את ערן רוזנבאום ודור כוכב מהנוער, אני רוצה לבקש מאלישע רק דבר אחד – למשך 3 משחקים רצופים, תשחק עם הרכב אחיד, כשכל השחקנים משחקים בעמדה הטבעית להם. אל תאנוס תפקיד על שחקן, רק כי בא לך/לשחר עליו בהרכב.
    לא יכול להיות מצב, בו מלך השערים, אחד הסקוררים הכי מדהימים שלבשו ירוק בשנים האחרונות, הוא הקשר השמאלי שלך, זה שיורד לרדוף אחרי מגינים ולעזור לטאלב. לא יכול להיות שאחד הקשרים ההתקפיים הטובים שלך, משחק כמגן ימני, לפני 3 שחקנים טבעיים לעמדה הזו.
    אני מאוד מעריך את אלישע, 3 פעמים מקום ראשון זה דבר מדהים בעיניי. הוא אחלה בנאדם וראוי לשבחים על השקט הטוב בקבוצה. הבעיה עם אלישע היא שהוא מתנהג כמו ישראלי סטיגמתי בארוחת בוקר במלון הכל כלול – כשיש לו מבחר גדול, הוא מערבב ומנסה לדחוף כמה שיותר, בכח.

    טוב שחזרת הופ, נקווה שהקבוצה תחזור איתך…

    אהבתי

  8. מיכל הגיב:

    איזו באסה, אלוהים ישמור….(אנחה)

    אהבתי

  9. פרלה הגיב:

    תישאר תישאר תישאר.
    את מה שיש לי לכתוב אשמור לצהריים כי עכשיו אני חיב לרוץ.
    בניגוד לחברים מאתמול, אני באמת חיב.

    אהבתי

  10. פרלה הגיב:

    0. הדבר הראשון שיעשו בוודאי כל המתנגדים לחקיקה הוא לבטל את החוקים. אם יש פגם מוסרי או אחר בחוקים אז הוא אינו נרפא גם אם האוחזים ברוב בבית המחוקקים הם בעלי דעה אחרת.
    1. אלישע לוי אינו פרגוסון. שפיגל היה הנסיון האחרון של שחר למנג'ר לטווח ארוך. וטוב שכך. אנחנו לא בנויים לזה.
    2. תמיר כהן יכול להיות בעל פוטנציאל, אבל בגילו ולאחר תקופת ההכשרה שעבר, דרושה סבלנות של נזיר כדי לתת לו מקום בהרכב עד סוף העונה רק כדי שנבדוק אם זה כדאי להמתין לו. אין לנו את הסבלנות הנדרשת. סליחה.
    3. סגל שחקני ההגנה שלנו בהחלט יכול להמשיך ולזכות בקרדיט. הבעיה היא במשחק ההגנה של כל הקבוצה. זה נראה כאילו אנו מתגוננים עם 5 שחקנים נגד אחד עשר (וגם תוקפים עם חמישה נגד אחד עשר) ולכן אנו נראים רע כל כך.
    4. דבה. הייתי מחתים אותו על החוזה הכי גבוה בקבוצה. חיפוש המחליף האלמוני עם הפוטנציאל הדמיוני יעלה הרבה יותר ממה שאפשר להרויח עליו בנקודת הזמן הזו. היכולת המוכחת שלו בעונותיו במועדון מצדיקה הארכת חוזה. הוא מייצר לעצמו מצבים ואנחנו לא במצב שמאפשר לשחק על מתפרצות כשרוב הזמן אנו אמורים להחזיק בכדור ולהיות דומיננטים. מה, ורד וגולסה יחכו שנחטוף כדור בהגנה?
    5. מוטיבציה?! יותר מדי משחקים שלנו נפתחים כשהקבוצה במצב MUTE. המשחק בגנק (ובכלל שלב המוקדמות), המשחק בלרנקה, המשחק בבוקרשט, המשחק מול מכבי ת"א, אתמול, ומול אשדוד, ועכו, ובנתניה, ובכלל. כאן האשם העיקרי של אלישע. זה נראה כאילו אין שום הכנה לחלק גדול מהמשחקים. ואני מחסידיו של אלישע במשך תקופה ארוכה מאד. מדי.
    טוב מאד שחזרת הופ אבל בינתיים אנו חלוקים על מרבית הטיעונים והמסקנות.
    אם כל הפסימיות, מדהים איך חושב הראש של האוהד. זה עדיין לא גמור.

    אהבתי

  11. פרלה הגיב:

    "עִם", כמובן.

    אהבתי

  12. הופמן הגיב:

    מיכל – תמיר כהן היה שחקן, לפחות עונה אחת. אז יש לו את הפוטנציאל. אם הוא יממש אותו או לא, זה כבר תלוי בו ובאלישע. בינתיים אני שומע שהולכים כנראה לשחרר אותו בינואר. אלא אם כן מביאים מישהו אחר במקומו (הניגרי עם השם היפני?), אני לא מבין את זה.
    לגבי אלישע – נסתרות דרכיו. אבל אני נותן לו את הקרדיט להוכיח את הדרך שלו עד סוף העונה. הרי כבר התייאשנו ממנו כמה וכמה פעמים בעבר ובכל פעם מחדש הוא הוכיח שהוא יודע מה הוא עושה.
    יניב – מסכים עם כל מה שכתבת. לדעתי יותר מ"עיניים גדולות", זה איזה תסביך של להראות לכולם שהוא לא כזה שמרן ו"מאמן קטן" כמו שחושבים. שיש לו את הביצים הנחוצות. אז הוא עושה ניסויים מטופשים, וזורק חלוצים בלי הכרה בפיגור, ומתעקש על השחקנים שלו גם כשהם לא טובים. חבל, כי קצת יותר שמרנות היתה יכולה לעזור לנו. שילמד קצת מקשטן.
    פרלה – שמח לראותך פה שוב. 1. לא ביקשתי להחתים אותו ל-25 שנה. ביקשתי להחתים אותו לשנה נוספת. אלישע הוא לא פרגוסון, אבל מכבי היא לא יונייטד. ובינתיים הוא עושה את העבודה. 2. הייתי רוצה שתהיה לנו הסבלנות הנדרשת. 3. מסכים. 4. כל זה לא רלוונטי כשהוא מת לעוף מפה. 5. נכון.
    זה לא כל כך מדהים לחשוב שזה לא גמור. כבר חווינו מהפכים גדולים יותר, לטובתנו ונגדנו. כלום לא גמור. אבל בתנאי שההפסד הזה קצת ינער אותם.

    אהבתי

  13. shmerlingz הגיב:

    מבין השלושה הבאים: אני, הופ, אלישע, אני הוא זה שאשם הכי פחות במצב.
    אני: תגובה נמהרת במהלך המשחק, שיר צולע (בכוונה כמובן)
    הופמן: הגירה לארץ מולדתם הרוחנית של קשטן וגוטמן, כמעט חיסול טוטאלי של הבלוג, שורשים תימניים מוסווים (אני אסביר: פעם תימנים היו חרזי וקיסי, היום זה משומר והופמן רחמנא ליצלן)
    אלישע: הקבוצה לא יודעת: להרים קרנות, להרים מהאגפים, להוציא חוץ, לנצל בעיטות חפשיות, להתנהל בלי להחזיר את הכדור אחורה לשוער, לא לספוג, לא לספוג המון, לא לספוג מידי פעם, תמיר כהן, קטן, עמאשה באגף, דובישוילי בישראל, טוואטחה ברגרסיה ועוד ועוד…
    shame on you!

    אהבתי

  14. שי הגיב:

    ברוך השב!!!
    כמו שכתבתי אצל פרוסנר, מזמן לא ראיתי קבוצה של מכבי חיפה כל כך חלשה כמו בשני המשחקים בלרנקה ובבלומפילד, ואז כשקראתי את הפוסט הזה שלך, נזכרתי שזה היורצייט של עלי מוהר, וכמאמר התחזית הקבועה שלו – פירקו אותנו! (ועוד פי 3 ממה שחזה תמיד..) ולרגע אחד היה לי פחות עצוב.. (או אולי יותר, גם כי לא נראינו כמו קבוצה, וגם כי הרבה יותר מדי זמן אין עלי מוהר ביננו)

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      יודע מה, יש בזה משהו. כשאני חושב על זה ככה אני מעריך הרבה יותר את שחקנינו שעשו את המחווה היפה הזאת למוהר. וכמה שהם היו יותר גרועים, ככה המחווה היתה יותר יפה. אז יוריצה, יניב, תמיר, ויאם, טאלב – כל הכבוד. בויאן, אייל – תתביישו!

      אהבתי

  15. barakb32 הגיב:

    חסרת לי. מזל שההפניה ממך הופיעה בסוף התגובות לפוסט של פרוסנר, אחרת לא הייתי יודע שחזרת.
    אם חלק מהדברים אני מסכים (בעיקר תמיר כהן). אם חלק פחות, אבל 4 הוא פשוט זוועה סטטיסטית. לפני הצמד של דבא נגד בית"ר התפלגות הכובשים שלנו היתה: וויאם 10, סארי 2 (?), 9 שחקנים עם שער אחד כ"א (ועליהם אמרו רבנן "גם תרנגול עיוור מוצא לפעמים גרגר"). אם אף שחקן חוץ מוויאם לא מהווה הרתעה ואיום על הגנת היריבה, מה הפלא שקשטן הצליח למצוא איזה סידור לנטרל את האיום היחיד (בניגוד לגוטמן, שלפני שלוש שנים התפרק לגמרי כדי לא להצמיד שחקן לקטן).

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      ברק, אני לא מקבל את המשפט הראשון שלך. תעשה מנוי ולא תזדקק לקישורים אצל פרוסנר! (משמאל למעלה, מתחת לסטטוספורט).
      זוועה סטטיסטית? הסטטיסטיקה אומרת שאנחנו מקום שני בליגה בשערי זכות, במרחק שלושה שערים בלבד מהצמד המהולל דמארי את תמוז. אבל אני מסכים שצריך יותר איומים. אחת הבעיות שלנו היא הקישור הקדמי. קטן כבר לא מבקיע, ורד לא מבקיע מספיק וגולסה מוצא את עצמו בעמדות אחוריות מדי לעיתים קרובות מדי

      אהבתי

  16. תום א הגיב:

    ניר, ברוך השב!
    יש לי המון דברים להגיד, אני הולך לירות אותם באויר בלי סדר אקראי. אז ככה:
    1. אלישע אחראי על פתיחת העונה הנוראית בליגה עם ההרכבים המשונים שהוא זרק למגרש (השיא היה בסכנין), אבל בשבועות האחרונים יש מגמת שיפור מצידו (השיא היה נגד עכו – ניהול משחק מבריק). למרות ההפסד להפועל, אין לי טענות אליו. ההרכב היה נראה מבטיח (אולי היה צריך את בוקולי במקום תמיר אבל זה לא חוכמה בדיעבד), והוא לא אשם שקטן חזר להיראות בן 40, ושגולסה ועמאשה נפצעו בפתיחה ושיחקו פצועים.
    2. הקבוצה הזאת לא יודעת מה עושים במצבים נייחים. זה פשוט לא יאומן. קרן, בעיטה חופשית, לא משנה מה, הכדור לא מגיע לשום כתובת. מה הם עושים באימונים? זה לגמרי אשמת המאמן. גם בהגנה במצבים נייחים אנחנו נראים זוועה, כל כדור חופשי נגדנו זה דפיקות לב מואצות.
    3. תמיר כהן כבר מספיק זמן בקבוצה בשביל שנוכל כבר לגבש עליו דיעה מוצקה. אז נכון שיש לו פוטנציאל, אבל חצי עונה עברה, וזה פשוט לא זה. הוא לא מחובר לקבוצה, הוא לא מספק את הסחורה, די. חייבים מחליף.
    4. בוליאט בלם טוב מאוד. הפציעה מאחוריו, המשפחה שלו כבר בארץ, רואים שיפור מתמיד. נגד הפועל הוא נתן את המשחק הטוב ביותר שלו. ההגנה שלנו טובה, והיא תלך ותשתפר. טוואטחה ופאלח עוד צעירים, הם רק יהיו יותר טובים עם הזמן. פאלח מזכיר לי מאוד את שמעון גרשון (אם שמעון גרשון היה שמאלי).
    5. דגני הוא פלופ. מהרכישות המיותרת בתולדות הקבוצה. אני לא רואה שום אור בקצה המנהרה אצלו.
    אם לסכם את העונה עד עכשיו, נפלנו על שלושה דברים:
    1. קשר אחורי – בוקולי נוראי השנה, יאיא הורס את משחק ההתקפה, ועל תמיר אין מה להוסיף.
    2. לא הבאנו מחליף לרפאלוב, ומאז שהוא עזב חסר שחקן יצירתי ברוטציה בקישור (שמעתי שיש אחד שמככב בהפועל עכו). מה שמפיל עוד עומס על קטן שגם ככה אנחנו תלויים בו לחלוטין.
    3. ביש המזל בתחילת העונה של פציעת שני הבלמים – נגד זה אין הרבה מה לעשות. שיט הפנס, ואתה מוצא את עצמך עם דגני ואיציק כהן. נקוה שבוליאט ופאלח יישארו בריאים.
    אז מה צריך לעשות? לא להיכנס לפאניקה, שני שינויים ואנחנו יכולים שוב להתמודד על התואר. לשחרר בצער רב את דבא (מסכים איתך לגמרי) כדי לפנות מקום לזר ולהכניס קצת כסף לפני שהוא עוזב, לתת לדה חסוס צ'אנס (מקוה שאין שם איזה בעיה רפואית בלתי פתירה, לבחור יש פוטנציאל גדול), ולהביא קשר אחורי זר. זה המפתח לכל העונה. קשר אחורי טוב שיודע גם להוציא התקפות, יאפשר לנו להוציא את קטן מההרכב כשהוא לא כשיר, ישאיר את ורד בהרכב ביחד עם שני חלוצים, ויפנה את גולסה לעמדה הטבעית שלו.
    האם נצליח להציל את העונה? התשובה בשני המשחקים הבאים (הדרבי ושאלקה). שני נצחונות, ונשכח מההפסד להפועל.
    ועוד משהו אחרון – קצת מחשבה לעתיד – יענקלה, תביא את ניר ביטון, הוא תפור עלינו, והוא יכניס לך הרבה כסף עוד כמה שנים. פספסת את טוטו, פספסת את אלרואי, אל תפספס את הדבר הבא.

    אהבתי

  17. mirage הגיב:

    רגע, לא היית? לא הבחנתי…סתם,סתם בצחוק. בטח שהבחנתי. אבל חשבתי שהשארת לנו זמן לקרוא את הפוסט האחרון מ 24.8. לאלה מאיתנו שיש להם קושי בהבנת הנקרא והנכתב. מה,כבר עוד פוסט? אל תגזים. זה קצב מטורף לפרסם שני פוסטים בשלושה חודשים פלוס….יקח לי עד אפריל לעכל את כל האבחנות הדקות בפוסט הנוכחי. וגם לקרוא את התגובות המלומדות זה משימה כבדה ביותר. צריך להשאיר זמן לאכילה ושינה. להבין את הביטוי "מדרון אייצ'טיאמאלי " דרש יומיים. בקיצור אפשר לתמצת את העונה בינתיים: מישהו הפך את הליגה על הראש.מעצמות כמו קרית שמונה, עכו,רמת השרון ואשדוד מובילות וקבוצות קטנות כמו מכבי תל אביב, אתם ואלה בצהוב-שחור שאת שמם לא נפרט מתקשים. עונה מעניינת. רק אצל קשטן אין אפס והוא ממשיך בשלו. אז תגיד, הלכת לראות את קבוצת הכדורגל מהעיר בה שהית? הליגות הנמוכות שולטות! זה מניסיון….

    אהבתי

  18. barakb32 הגיב:

    ועוד משהו לגבי סעיף 7: השחקן הטוב בעולם לא ידע להשתמש ברגל ימין (אבל הוא שלט בשני הנחיריים)

    אהבתי

  19. הופמן הגיב:

    תום – תודה. העניין של הכדורים הנייחים זה לא ייאמן, ומה שעוד יותר מרגיז זה שזו כבר שנה אני לא יודע איזו ברציפות שאנחנו לא מצליחים להפיק מהם שום תועלת. וגם אני מחבב את ניר ביטון.
    מיראז' – LOL. לא הלכתי ואני לא חושב שהיתה לעיר נופש הזאת קבוצה בכלל. אבל שיחקתי לא מעט, על דשא! ואפילו שחזרתי את ימיי כחלוץ כובש כקדם, לצד נערים בני 20 פלוס מינוס. אני עדיין חושב שאני יכול להשתלב במכבי. מה חדש איתכם? המשחק בינינו מתקרב?
    ברק – בסדר. כשיניב ישחק כמוהו אני מוכן שיכרתו לו את הרגל השמאלית. האמת שלא הספקתי לראות הרבה ממנו אז בוא תספר לי – גם כשאליו הכדור הגיע לרגל ימין הוא בזבז שעה בניסיון להעביר אותו לרגל שמאל? אם אני זוכר נכון הוא היה זריז מספיק כדי שזה לא יפריע לו. אצל יניב זה מגושם ועצוב.
    יפה, אני רואה שהפרובוקציות עבדו והצלחתי להביא את כולם. כשקוראים את הפוסט אחרי המשחק הוא נראה קצת מביך, אני מודה. אבל ב 0:5 הבא שלנו אתם תקראו לי נביא!

    אהבתי

    • barakb32 הגיב:

      זה לא הפרובוקציות. באמת התגעגענו לפה. התאמת מחזוריות הפוסט למשחקים של מכבי זה משהו שהיה חסר לי בדה-באזר (ולא רק זה)

      אהבתי

      • הופמן הגיב:

        תודה ברק. זה כיף לשמוע.
        התכוונתי ברצינות – כמי שראה את מראדונה באופן די קבוע, איך הוא הסתדר עם זה שאין לו ימין? פשוט העביר כל כדור שהגיע אליו לשמאל?

        אהבתי

        • barakb32 הגיב:

          בימים ההם לא היו רואים כדורגל באופן די קבוע.
          חוץ מזה, הייתי בכיתה ו' – לא ידעתי להסתכל על הדברים האלה. רק אחרי זה קראתי על זה

          אהבתי

          • הופמן הגיב:

            אה נו, אז אנחנו פחות או יותר באותו גיל. אני זוכר אותו רק מ 90' והלאה. אני לא יודע אם הוא לא השתמש בכלל ברגל השניה. אצל קטן זה קיצוני, נראה שהוא איבד ביטחון לגמרי ברגל החלשה שלו.

            אהבתי

  20. mirage הגיב:

    מוקדם עדיין לומר משהו בעניין המפגש בינינו. עד אז יש לנו דרך ארוכה ומאבק קשה במיוחד. גם מקום ראשון לא מבטיח עליית ליגה! והפרחים לאבי לוזון….כל משחק השנה הוא קריטי והאוהדים סיכמו כבר שזה לא לבעלי לב חלש. בינתיים המצב טוב אבל זה יוכרע רק בדקה ה-99. הנה הטבלה המעודכנת: http://www.katamon.co.il/tables.asp

    אהבתי

  21. mirage הגיב:

    אין מבחנים. יש משהו אחר. עקב העובדה שמצמצמים את ליגת העל יש השפעה על כל הליגות האחרות. אנחנו בליגה א' דרום. יש גם ליגה א' צפון. בכל אחת מהן יש 16 קבוצות. בסוף העונה יהיה פלייאוף בין אלה שיסיימו במקום הראשון והמנצחת תעלה ללאומית. רק קבוצה אחת מ-32! אבל אנחנו עוד לא שם. בינתיים הראש הוא רק במשחק הבא. נזכרתי במשהו אחר. יחד איתנו בליגה יש את הפועל כפר שלם שמארחים במגרש בשכונת התקוה. אולי בא לך לראות משחק? אם כן תסמן כבר עכשיו בלוח שלך את יום שישי ה-23 במרץ. מה דעתך?

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      נשמע אחלה, אבל אשמח אם תזכיר לי. אני לא יודע אפילו מה קורה איתי מחר אחרי המצעד בבוקר :)

      אהבתי

    • barakb32 הגיב:

      אני כבר כמה זמן חולם להקים קבוצת Groundhoppers פנים-ישראלית שתנסה להגיע לכל הקבוצות וכל המגרשים בארץ. המכשלה היחידה זה אישה ושתי בנות…

      נשמע שאתם בדרך להגשים את החלום הזה…

      אהבתי

      • mirage הגיב:

        בהחלט. אין לך מושג באיזה "מגרשים" היינו בליגות הנמוכות. חשבתי פעם לערוך חידון באתר דה-באזר. כמה מהמומחים (הבאמת אדירים!) שם יכלו להגיד לי היכן הקבוצות הבאות משחקות את משחקי הבית?
        1) בני יצ'אלאל
        2) מועדון ספורט צעירי אלהושלה
        3) הפועל צעירי אלמחדי
        4) מכבי שגב שלום
        5) מכבי השקמה חן
        6) הפועל חורה
        7) מכבי עירוני ג'ת אלאהלי
        בכולם היינו או שנהיה. ויש עוד הרבה….

        אהבתי

  22. מיכל הגיב:

    חזרתי אתמול מהמגרש חולה. פיזית. קפקאתי מקור, וכל כך כעסתי והתעצבתי, שחזרתי חולה. והלוואי והיה את מי להאשים, אבל זה הכל. לא יעזור שינוי בהרכב ולא יעזור רכש כזה או אחר. סגל גרוע, קבוצה גרועה. אתמול למעט בוקולי ו-ורד אף אחד לא היה על המגרש. אני שואלת את עצמי ממרום גילי המופלג, למה לעזאזל אני צריכה את זה.ועם כל זה, הקהל משגע אותי. 2-1 זו עילה לבוז. כאילו, די. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לי זה שאני לא אבין מה לי ולעוד ה 10,000 שמסביבי.

    אהבתי

    • תום א הגיב:

      אני דוקא חושב שכן יש את מי להאשים.
      הקבוצה שלנו יהירה: ברוב המשחקים פותחים בהילוך ראשון במקום בהילוך חמישי, מנסים לעבור שחקנים בחצי שלנו במצבים שכל איבוד כדור זה גול במתפרצת, שאננים ביתרון ולא ממשיכים לדרוס…
      ויש לנו שמאמן שמשדר: יהיה בסדר, תהיו סבלניים, הגולים יגיעו, אל תישברו אם נחטוף, לא נורא אם יהיה 8 הפרש מהפועל… במקום לשדר: אתם לא יורדים מהדשא בלי 3 נקודות, מי שמשתעשע עם הכדור בחצי שלנו במקום למסור או להרחיק עף ליציע, תלחצו אותם מהשניה הראשונה…
      המאמן הזה לא יכול להחזיר את הרעב למועדון.
      והמאמן הזה לא מסוגל להגיד לקטן: אני צריך אותך בתור זה שעולה מהספסל במחצית השניה כשלא הולך ומביא לנו את הניצחון, במקום להיות זה שפותח בהרכב וגומר את האויר אחרי 15 דקות.
      אלישע תודה על הכל, אבל באמת שכבר מיצית. אנחנו צריכים להחזיר את הרעב. ואת היכולת. ואת הדרך (קבוצה של שחקני בית עם חיזוק איפה שצריך, ולא קבוצה ששולחת את שחקני הבית שלה להתחשל בקבוצות אחרות, וקונה שחקנים אחרים במקומם, שגרים בתל אביב ובנתניה ולא מעניין אותם הדרבי של חיפה). אני לא חושב שהשחקנים לא טובים, אני חושב שהם לא מחוייבים. וזאת אחריות של מאמן.
      ראובן אידיאלי לתפקיד המאמן הבא.

      אהבתי

    • הופמן הגיב:

      מבין אותך מיכל. למה את צריכה את זה? כי צריך קצת לחוות את התחתית לפני שעולים שוב למעלה. בפעם הבאה שניקח אליפות זה יהיה יותר מתוק.
      תום – מסכים עם ההנחות, חולק על המסקנה.

      אהבתי

כתיבת תגובה