דיכאון

מה יהיה?

הופמן

מה קורה? די הרבה האמת. טלטלות עזות. נדודים. בעיקר תלישוּת. אבל גם התחלות חדשות. השבוע מצאתי דירה. פרק פלורנטין עומד להתחיל בחיי. עכשיו רק נשאר למצוא עבודה. די קשה לחפש כשאתה לא יודע מה אתה מחפש. אני יודע שאני לא ממש רוצה להמשיך בפרסום. זה לא האזור שאני רוצה לבלות בו את רוב שעותיי. אבל אין הרבה רעיונות אחרים. תקשורת היא כבר לא ממש אופציה. הענף קורס. חשבתי לעבוד באיזה ארגון או עמותה. לתרום למקום שאני מזדהה עם ערכיו. הבעיה היא שעם ערכים היום אי אפשר לקנות אפילו מסטיק, שלא לדבר על בירה. אז אני ממשיך לחפש. אם תשמעו על משהו וגו'.

חיפושים, נסיונות, כשלונות. בעיקר תלישוּת. לא זמן הישגים והצלחות. שנת בניה.

*

טוב שיש עוד כמה גיבורים לתלות בהם עיניים מעריצות. האביר לועס המגנים, דון חמד איש לה חיפה, עושה חיל בספרד. אפרופו עיניים, אני מגלה יותר ויותר שפזילה קלילה היא אחת המגרעות החביבות עליי. היא שייכת למקרים המיוחדים האלה של דבר שהוא כשלעצמו מכוער, אבל מידה מסוימת ממנו היא די חיננית. הנה: ענת עצמון. קרן פלס. תומר חמד. לא מהממים?

כשאני חושב על זה, אולי פזילה קלה היא גם סימן להצלחה. הרי אני לא מכיר אף פוזל קלות שלא הצליח בתחומו. אז התחלתי לעבוד על הפזילה שלי. בהיעדר עבודה, אולי פזילה תעשה את העבודה.זה קל: מסתכלים על האצבע, ואז מקרבים ומרחיקים אותה מהאף. כן, זה מה שאני עושה רוב היום. ואני לא מתבייש בזה! טוב, אולי קצת. אבל במצבים קשים דרושים צעדים נואשים. הפוזלים לשלטון!

*

מה עוד? ריאל נראית טוב. יש מצב שהיא תיקח השנה. אבל אני לא מצליח להתרשם ממנה. ריאל נראית כמו כל קבוצה גדולה בעולם, רק משחקת שתיים שלוש דרגות יותר מהר מכולן, וזה מה שעושה אותה כל כך דורסנית. אי אפשר להשוות אותה לבארסה, שפשוט משחקת כדורגל מסוג אחר. אני עוד מחכה לקבוצה שתצליח לפצח את ברצלונה. בינתיים הכי קרובים שראיתי היו אספניול. כנראה שהקרבה העירונית עזרה להם להבין משהו על בארסה שהאחרות לא קולטות.

*

אה, ויש גם את זה. נאמר לי שיש קבוצה של חבר'ה שמשחקים כדורגל כבר תקופה די ארוכה תחת השם של הקבוצה שלי, ויש להם גם את החוצפה ללבוש את התלבושת של מכבי. אם עד אתמול עוד יכולתי לחיות עם זה בשלום, הרי שאתמול הם חצו את הגבול, כששיחקו עם, תחזיקו חזק, שחקן בשם עטר! כמה נמוך אפשר לרדת? הרי זה כבר חילול הקודש!

אני מתחיל לארגן תביעה ייצוגית על התחזות. אולי אפשר להכניס שם גם הונאה. אמרתי לכם, אני צריך את הכסף.

(ועל ארגון "היציע" שמעתם? גם אני לא, עד השבוע. שווה בדיקה. אולי רוחות השינוי הגיעו סוף סוף גם לכדורגל. וזה הקישור לעמוד בפייסבוק. יש מעט מאוד דברים שעשיתי להם כזה "לייק" מכל הלב).

מתי

בערך בדקה השבעים נגמרו לי הדימויים לגבי מצבנו. כן, גם עבור שפה שתשעים אחוזים מדובריה חיים על כדורים פסיכוטיים, יש גבול לכמה היא יכולה להיות עשירה בתיאורי דיכאון למיניהם.

בתמונה: ראובן עטר. בתמונת ההרכב: הבן שלו

עמדתי באמצע היציע, ריק מדימויים אבל לפחות נשארו לי עוד כמה סיגריות, מלפני הקופים, שרים במלוא גרונם ומנצלים עד תום את השפעת האקסטזי מהמסיבה אתמול. מאחורי הבבונים צועקים שאלישע מת, בחורה אחת עם אייפון ירוק וציפורניים שחורות הצהירה בפני החבר שלצידה שאם אנחנו יורדים ליגה היא הראשונה שקונה מנוי לשנה הבאה. ניסיתי להבין מה היא בדיוק רוצה להגיד אבל זה היה מורכב מדי עבורי, בשעה שעדיין לא הבנתי מה אני עושה פה בקור הזה עם פאקט סיגריות בכיס, שני זוגות גרביים, שלוש שכבות סוודר ומלאי מוגבל של דימויים על דיכאון, ואז הגיח הבן של רובן.

אוי רובן הגדול שבשביל נגיעה אחת שלו בכדור הייתי מוכן לעמוד ארבע שעות בגשם שוטף בקרית אליעזר, לחטוף דלקת ריאות ולאיים על אמא במסדרון של פנימית ג׳ ברמב"ם שאם היא לא מרשה לי לברוח מהפיג׳מה של הבית חולים ישר למספרה לעשות תלתלים ומשם למגרש לראות את המאסטרו מקפיץ ת'גבות מהנרווזה על ברקוביץ  ועל הדרך מבריש כמה קטנות לשחקני ההגנה הסהרוריים של הקבוצה היריבה, אני לא הבן שלה יותר. והנה הבן של רובן, בלי תלתלים, עם מבנה גוף של אתלט פיני, תאמינו לי, רק השרירים שיש לילד הזה באוזניים לאבא שלו לא היה בכל הגוף, וסוף סוף הבנתי למה באתי לכאן, הסתכלתי עליו ומילמלתי לעצמי שאם הילד הזה יתן רבע ממה שאבא שלו נתן, יהיה יופי.

ביציאה מהאצטדיון התפללתי בכל מעודי שאלישע לא יתפטר. רק לא עכשיו. אחרי שניצן שירזי קיבל את הפועל תל אביב ויובל נעים קיבל את בית"ר, עושה רושם שכל מי שהיה במשרדי היאחב״ל בקיץ קיבל לאמן קבוצה גדולה. עשיתי חשבון שהבא בתור זה תומר סיני. אללה יסטור.

*

דימויים על דיכאון אולי נגמרו אבל שירים, עדיין נשארו כמה מחרוזות.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, קישור התקפי, שאלות ברומו של אדם, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על דיכאון

  1. אביעד הגיב:

    "עושה רושם שכל מי שהיה במשרדי היאחב״ל בקיץ קיבל לאמן קבוצה גדולה. עשיתי חשבון שהבא בתור זה תומר סיני". מבריק. לוזון במקום צ'יזיק?

    אהבתי

  2. אני לקחתי את חברה שלי למשחק אתמול. היא לא אהבה את מה שראתה (חוץ מדבר אחד: "בואנה עופר, מתי הזה ממש חמוד"). לאלון תורג'מן הדבקנו את הכינוי "הילד המתקשה". את הריצה של סיידו היא אהבה, הצחיקה אותה. אחר כך נהיה קר.

    וברכות על המעבר לשכונה. אני רושם את שמי לביקור.

    אהבתי

  3. קרוקודייל דנדי הגיב:

    לפרוטוקול – אני פוזל סמוי. נפסלתי בגלל זה מקורס טיס. לפני כמה שנים הייתי בהלם מוחלט כשגיליתי שלא כל אדם מסוגל לעשות את מה שאני עושה כמשחק מגיל 5 – להפריד את מה שרואה עין ימין ממה שרואה עין שמאל, ולמעשה לראות דברים פעמיים.
    לא יודע אם אני נחשב מצליח בתחומי, אבל נתת לי אחושרמוטה מוטיבציה. איזה כיף

    אהבתי

  4. ערן הגיב:

    תמיד חשבתי שזה מאד משעמם לאהוד קבוצת תחתית
    אוהד הפועל (חיפה) אמר לי פעם שאין שמחה כמו שמחת ההישארות בליגה….
    אתם יודעים מה אני מתחיל לאהוב את חוסר המתח שרובץ עלי בימים אלה לפחות עד תחילת הפליאוף -(התחתון כמובן )
    אפילו הקהל משתף פעולה ונגד סכנין בשבוע שעבר החל לעודד בדקה ה 80 בקריאות :
    ״חיפה לא תרד….״….. היינו כהוזים !!!!!
    יהלי ( בני בן ה 3 ) אמר לי אתמול : ״ אבא ,נכון שאנחנו אוהבים את מכבי גם שהיא מפסידה ?״
    ובכן יהלי בימים כאלה אנחנו אוהבים אותה יותר

    אהבתי

  5. הופמן הגיב:

    באמת מבריק מתי. הרגת אותי בסוף.
    עופר, אתה מוזמן תמיד חביבי. קרוקודייל, ודאי שאתה מצליח בתחומך. אתה התנין הכי טוב שאני מכיר. בטח התנין הפוזל הכי טוב.
    ערן – במשפט האחרון הייתי על סף דמעה. נשבע לך.

    אהבתי

  6. מתי הגיב:

    תומר חמד פוזל? וואלה היה שווה לקרוא ת'בלוג כי באמת לא ידעתי ועכשיו אני הולך לחפש תמונות של האובייקט.
    אביעד, לוזון יכול מקסימום להחליף את דודו מכבי האפסנאי שנעלמו עיקבותיו.
    פרוסנר- כדאי שתזהר כי כל חברה של חבר שלי שאמרה עלי שאני ממש חמוד בסוף …התחתנה עם החבר. במקרה שלכם לא צריך להיזהר. תמשיכו זה טוב.
    קרוקודיל אתה כנראה היחיד בעולם שיכול לראות טניס מקו האורך.
    וערן- הילד בן שלוש וכבר יודע את כל התורה, הילד ענק.

    אהבתי

  7. פרלה הגיב:

    ערן – שהמחמאות לא יעלו לך ולו לראש. אחרת עוד לפני לה מאסיה הוא יתחיל לגוון צבעים בנעליים.
    הבת שלי, להבדיל, שואלת לטובת מי אנחנו אם מכבי מול בארסה? והתשובה: זוהר, תביני, אנחנו זה מכבי. אם את מקבלת מתנה את הכי שמחה בעולם. את מפרגנת גם לאחיך התינוק וגם להורים אבל את הכי שמחה כשזה שלך. ככה אם מכבי. את, אני והמועדון אחד. וזאת, מתי, כל התורה.
    רק איפה שכרה?
    הבלוג הזה באמת מתחיל להיות תחליף לדבר עצמו.

    אהבתי

  8. מיכל הגיב:

    תוך סכנה שאני נשמעת פאתטית – דווקא 20 הדקות האחרונות הזכירו לי קצת שבאתי למשחק כדורגל, והשכיחו ממני קצת את העובדה שכפות הרגליים שלי עמדו על סף כריתה מפאת חוסר זרימת דם. היה קר, היה עלוב, וגם את העובדה שרועי עטר עלה עם הספרה 11 ראוי להזכיר. בעונה כזו גם האפסנאי מפשל.

    אהבתי

  9. mirage הגיב:

    תומר חמד פוזל לצמרת החלוצים בליגה הספרדית….

    אהבתי

  10. mirage הגיב:

    off topic: ביום שישי המפגש הראשון (בנוכחות קהל) בין שתי קבוצות האוהדים:

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      יו, מגניב! מי שלא ינצח, עצם המפגש הזה הוא ניצחון לאוהדים.
      יש שידור איפשהו?
      וחוץ מזה – אתה יכול לחזור אליי למייל? nirhoffman שטרודל gmail.com

      אהבתי

      • mirage הגיב:

        בהחלט מתרגשים אצלנו. צפוי קהל גדול משני הצדדים. בעצם זה המפגש הרשמי השני בין הקבוצות. שיחקנו במגרש שלהם במחזור הפתיחה השנה. אבל הם גררו עונש מלפני שנה לכן היה משחק ללא קהל. היום זאת הפעם הראשונה בנוכחות קהל. לצערי נדמה לי שאין שידור. במשחק הקודם ערוץ הספורט שידר ואם אני לא טועה זה היה הפעם הראשונה ששודר משחק מליגה א'. אבי מלר שידר….שלחתי לך מייל.

        אהבתי

כתיבת תגובה