עובדים על זה

אין לי כל כך מצב רוח אז אשאיר הפעם את כל שאר הרוח למתי. אני אתמקד בכדורגל, כי נראה שהדבר הזה, או לפחות משהו שמזכיר אותו, מתחיל לחזור אט אט לקרית אליעזר.

הופמן

אז כדורגל יש. וגם קבוצה יש. אם לא לשנה הזו, לשנה הבאה. החדשות הטובות הן שדוידוביץ' שהכרנו סוף סוף חזר, שסוף סוף יש לנו בלם אחורי ראוי, שקטן נראה סוף סוף כמו מנהיג ושהחלוץ שלנו סוף סוף הבריא. החדשות הרעות הן שחצי מהשחקנים האלה כבר לקראת הסוף סוף של הקריירה שלהם. החדשות היותר רעות הן שגם מי שעתידו עוד לפניו יימכר כנראה ברגע שתהיה הצעה טובה.

אבל למה להתבאס? היה משחק לא רע הערב. התמנון היה בכל מקום, צ'וצ'ו נתן עוד משחק רגוע וטוב ואפילו בוליאט הסתפק בטעות אחת בלבד (מה שבלם טוב ושקט עושה למגנים האחרים, אנחנו נוכחים בזה כבר שנה שניה ברציפות). משומר היה משומר ודגני הופך להיות אחד השחקנים האהובים עליי בקבוצה. אם הייתי מקורב לטאלב טוואטחה הייתי מייעץ לו לחתום על החוזה שמכבי מציעה לו ומיד, כי ממש עוד מעט דגני הופך אותו למיותר.

יאיא לא היה רערע, אמנם אי אפשר להגיד שהוא היה טוב כי הפונקציה של המסירה קדימה עדיין תקולה אצלו, אבל בכל מה שקשור להגנה הוא עושה את העבודה ולפעמים גם מחפה על הטעויות של הבלמים. גולסה לא מוצא את עצמו, אבל מה הפלא כשהוא כל הזמן משחק בתפקיד לא לו. ימפולסקי די מגוחך ואני מקווה שהמשחק הזה הוכיח סופית לאלישע שהוא לא שווה הרכב. קטן היה טוב, כאמור, ויותר מהגליצ'ים והמלחמה אני שמח בשבילו על הבישול הנפלא, כי זה בדיוק מה שהוא צריך לעשות במכבי. אבל גם הגליצ'ים והמלחמה ראויים למחמאות. לשם שינוי הוא באמת סימן לאחרים את הדרך.

מוחא. אני חושב שהגיע הזמן שנפסיק להתייחס לגדיר בתור "השחקן המהיר בארץ" שצריך למצוא דרך לנצל את המהירות שלו באגפים, ונתחיל לשפוט אותו כחלוץ חוד לכל דבר. ככזה הוא עושה את העבודה בינתיים די טוב, מבקיע שערים ואפילו מוסר. אם אלישע יצליח להציל את הקריירה שלו, זה יהיה כמעט נס.

ותורג'מן הוא אולי נקודת האור הגדולה ביותר מבחינתי. לאט לאט הוא חצב את המקום שלו להרכב והוא מוכיח בכל שבוע שיש לו הרבה כדורגל. את הנעליים של שלומי אזולאי הוא כבר ממלא יפה, ונראה שהפוטנציאל שלו גדול לא פחות. אני מחבב מאוד את השחקן הזה, שיש לו טכניקה, מהירות ודחף כיבוש לאו בר כיבוש. אם יתפקס רק עוד קצת הוא יהיה אחד החלוצים הטובים בארץ.

*

אז גם עתיד יש. עם עמאשה, תורג'מן, אזולאי (בתקווה שיחזור), סולליך, גדיר (אם ישמור על יציבות), עוד חלוץ זר טוב וגוזלן ועטר מחכים בסבלנות לתורם, יש לנו אחלה התקפה. גם ההגנה שלנו נראית פתאום מבטיחה, עם צ'וצ'ו ופיליאבסקי (שהיה טוב מאוד היום), משומר, טוואטחה ודגני, ושוער – בין אם זה דוידוביץ' (מה, הוא באמת יישאר עוד עונה? מי חשב בתחילת העונה הזאת שזה יכול לקרות?) או שראנוב שעוד ישתפר.

הבעיה שלנו, באופן די לא אופייני למכבי, נעוצה במרכז המגרש. בוקולי הנשמה כבר רץ על אדי הדלק האחרונים שלו ויאיא לא מספיק טוב כדי להיות הקשר האחורי המרכזי של מכבי. עתידו של גולסה שוב לא ברור, ורד לא יציב ונפצע הרבה יותר מדי וקטן, נו, קטן זה קטן, לכו תדעו מתי הוא והגב שלו יחליטו שלא בא להם יותר.

זה הולך ומתבהר: עתידה של הקבוצה תלוי בהבאתו של פליימייקר חדש, שיכול לנהל משחק, עם ראיית משחק טובה, ובעיקר אחד שיודע להעמיד חלוץ מול השער. אני לא יודע אם חן עזרא הוא הפיתרון, בקיץ חשבתי שגלבאן יכול לעשות את העבודה (אבל אני כבר לא בטוח), אולי זגורי יפתיע ואולי בכל זאת גולסה ישתלט על העמדה הזאת בסופו של דבר, אם יקבל את ההזדמנות. אבל אם יהיה לנו שחקן כזה וקשר אחורי טוב, יש לנו קבוצה טובה מאוד ואפילו מצוינת לשנה הבאה. עכשיו רק נשאר לדאוג שנוכל ליהנות מהקבוצה הזאת כמה שיותר, ובזירה הראויה למכבי. אירופה, היר ווי קאם.

כיף שאפשר לדבר על כדורגל שוב. כיף שיש על מה לשחק.

*

וזה פוסט חשוב של תומר חרוב. וברכות לאריאל גרייזס על ההצטרפות לדה באזר!

מתי

אחד הנושאים החברתיים הקרובים ביותר ללבי הוא זכויות העובדים. בתור בן לאבא שפוטר מהמפעל אחרי שלושים ושבע שנות עבודה בהן נתן את נשמתו ובריאותו עבור הצלחת המפעל ועבור כיכר הלחם שהביא לשולחן משפחתו יחד עם כרטיסים למשחק בשבת, גדלתי אני על הביוגרפיות של מנהיגי העובדים – יוסף שפרינצק, יצחק בן אהרון, ירוחם משל ועופר עיני (בביוגרפיה של עיני אהבתי מאוד את הרומן הסוער והמפתה עם המנכ"לית השווה של רשת עמל).

ירוחם משל מודה למשתתפים ועוזב את ההפגנה, ובכך יוצר את הפתגם "מודה ועוזב ירוחם", שמשמעותו השתנתה מאז

בנוסף, סיפרתי פה בעבר על הפנטזיות שלי על שלי יחימוביץ, פנטזיות עליהן אני מתענג כל אימת שאני זוכה לממש את זכותי להתפנות לשירותים בזמן העבודה, זכות שהגברת יחימוביץ הנפלאה הקנתה לי מתוקף חוק אותו יזמה וחוקקה.

זכויות עובדים, לדידי, הינם התשתית הבסיסית ביותר עליה נשענת החברה. תשתית שהיא פועל יוצא ישיר של חוק זכויות האדם וחירותו. תשתית שלולא היא, נידונה החברה לחזור אחורה אל חשכת הפיאודליזם פינת עבדי הקבלן, אל הימים בהם עבד של חברת שמירה מחייך אלינו בכניסה, קשור לדלת חי לפי שעה (תודה לעמיר לב על השורה הנפלאה). בקיצור ללא זכויות עובדים אנחנו נידונים לחיות את חיינו בימינו אנו: ימים בהם כדי לראות חזירים לא צריך לנסוע עד מזרע כשאפשר לעלות לקומות האחרונות בפרוייקט "פאק יו אתם שם למטה" ולדפוק בדלת.

ובכל זאת, למרות כל המשנה הלא סדורה האנטי קפיטליסטית על גבול הקומוניסטית ששטחתי פה לפניכם, הסתכלתי היום על יעקב שחר דרך המסך. הוא הביט על כר הדשא שם התנוענעו להם בעצלות 22 שחקנים שלכולם הוא משלם את המשכורת, כשאחד עשרה מהם בכלל עושים טובה שלבשו בגדי עבודה וגם הם לא בצבע הנכון (באלוהים ששמעתי שני שחקני בית"ר מנסים לברר מה אומר חוק הישיבה בעבודה – שגם אותו יזמה וחוקקה שלי יחימוביץ – וכל כמה זמן הם זכאים לקבל כיסא לשבת). עמדתי מול המסך והתחלתי לצעוק לטלוויזיה כמו פקיד אוצר אטום – "תפטר אותם! תפטר אותם, תלין להם שכר, תלין אותם באכסניה, תלין אותם באוהל, תלה אותם! רבאק זכויות עובדים, שיבוא עופר עיני לראות אותם זזים, שישלח אותם ללמוד מקצוע בעמל, שישלח אותם למסגריה ברכבת, שישלח אותם". ובתוך כל הצעקות על המסך אני פתאום קולט שלושה אנשים חרוצים, שלושה שבאו לעבוד ולא לעבודה, אחד עם משרוקית, שניים עם דגלים ואני עומד מול הטלוויזיה ואומר: "פשש איזה יופי. ככה שופטים כדורגל".

אז אנא קומו על רגליכם והריעו לבחורים בכחול וגם בירוק (למרות הכל הם באמת ניסו לשחק כדורגל ואם לא הבונקר של בית"ר יכול להיות שהיו מצליחים) על עוד שבוע שזז לכיוון סיום הליגה בלי שנזכור משהו מהעונה הזו אבל יותר חשוב, גם בלי שיהיה משהו שנרצה לשכוח.

*

ניסיתי למצוא סיבה טובה לשים את השיר הזה, שיר מעולה מהאייטיז שנזכרתי בו השבוע (בעזרתה האדיבה של עי"ן). לצערי לא מצאתי, לשמחתי זה לא ממש משנה כי אני אשים אותו בכל מקרה. ולמי שממש זקוק לקישור – המשחק היה אתמול, השיר נקרא "אתמול", וזה מספיק טוב. [הופמן]

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

17 תגובות על עובדים על זה

  1. פרלה הגיב:

    כיף לקרוא כמו תמיד.
    הופמן – רבאק, לדגני אין מה לחפש באגף שמאל. יש לו שטיק אחד להעביר לרגל ימין ולהודות לאלוהים כשזה מצליח או לרדוף אחרי מי שחוטף לו (וכשמולנו תעמוד קבוצה רצינית = שאינה בית"ר, זה יהיה הרבה פחות נעים) כשזה לא הולך.
    זה היה משחק נדיר שבו עשר דקות הטילו בי ייאוש קודר על השעה וחצי שנותרה לי באצטדיון. אפילו התקשיתי להלין על שכניי המקטרים כי בתוכי גדשה הסאה מהבלגן וחוסר התוחלת.
    ללא משחק אגפים. בשמאל – הנ"ל ובימין משומר ודלה בחוסר תאום כמו קלידים לא מכוונים.
    ללא מרכז שדה כפסנתר שגם קלידיו לא כווונו מזמן. ואחד מהם בכלל ברח מהרמוניקה.
    מזל שמאחור היו הזקן והקרח ומלפנים היו סוסים צעירים ומלך אחד קטן.
    קבוצה גדולה מנצחת גם משחקים כאלה.
    אז אולי אנחנו חוזרים להיות קבוצה גדולה.

    אהבתי

  2. מיכל הגיב:

    טוב, מזל שנהייתם צמד, כי בלי מתי לא בטוח שהייתי סגורה על זה שהייתי במגרש הנכון אתמול…הופמן, נהיית רכרוכי לעת פלייאוף עליון? זה כדורגל זה? איזה משחק ואיזה נעליים. ועוד יא יא? ג'יזס. הנה שחקן שגם כשאני באה ומתיישבת לי ביציע חמש בלי שום ציפיות ואפילו הנאה מהכלום שנהיינו, מצליח להוציא ממני "בן זונה מטומטם מי עשה ממך כדורגלן" אחת לעשר דקות בערך. וקטן? אני לא אקח ממנו את המסירה הגאונית למוחא, אבל גם הוא תרם את חלקו לסיגריות שעישנתי אתמול. ב-כ-ל מקרה, דגני – מתפתחת שם אהבה, ואני מתאהבת רק בשחקנים עם כשרון וביצים. לא פחות! אז הנה דגני מפלס את דרכו לרשימה המצומצמת של יקיריי. כדורגלן, סוף סוף כדורגלן. ולעומת צד שמאל שלנו אתמול, מי ראה את צד ימין? מה נהייה ממך, אייל משומר… וימפולסקי. איך שמחתי שהחתימו אותו, ואיזה פלופ הוא הפך להיות. ושוב לחיוב: מוחא. תמיד הייתי בעדו. טראבל מייקר מהסוג שבא לי לביית (על המגרש כמובן). אבל שימו הכל בצד. כמה האוהדים של ביתר מושכים אש, כמה. כאילו, הנה אוהדים שלא מעניינים אותי, והנה הם גורמים לי להתעניין בהם עם הטמטום של הבערת כסאות וקללות ומכות. אז השיר "יום שישי ערוץ הספורט שעה שלוש" היה גולת הכותרת של אתמול. זה, וההצלות של דוידוביץ. למדתי להעריך אותו מחדש. קרה, טעיתי, טועים.עינינו לעונה הבאה, ולמאמן הבא, ולמרכז השדה הבא. (ואם אפשר, לנצח את הפועל עכו, ל-נ-צ-ח את הזחוחים מוולפסון, ל-נ-צ-ח את הכולירות שמעבר לכביש, ולסיים את הסיבוב עם טעם מתוק)

    אהבתי

  3. הופמן – אני מצטרף למיכל. כדורגל לא היה כל כך אתמול. בשבילי הרגע הטוב ביותר היה השירה של הקהל – בעיקר הלהיט תנו לערן שווארמה. יאיא באמת היה חלש אתמול, עם מסירה אחת (אתה יכול לבדוק את זה) שהייתה גם קדימה וגם מדוייקת. קטן, חוץ מהבישול, היה נוראי עם בעיטות לא מכוונות או סתם לא לעניין ודווקא גדיר שהיה בסדר אתמול, קיבל מקלחת מוקדמת.

    אני מאוד מרוצה שעמאשה חזר לשחק, זה כן. נראה שיש תקווה לעונה הבאה, אבל אבל צריך באמת לסיים עם ניצחונות כמו שמיכל כתבה.

    ומתי – כרגיל, שירה.

    אהבתי

  4. תום א הגיב:

    דגני הולך ומסתמן כמי שצריך להיות המגן הימני שלנו. לגבי עמדת המגן השמאלי, אנחנו בבעיה – בנינו על טוואטחה בזכות היכולות ההתקפיות, אבל גילינו שהוא לא שחקן הגנה גדול.

    אהבתי

  5. הופמן הגיב:

    פרלה – תודה. משמאל, מימין, תן לי את דגני איפה שאתה רוצה. איך מיכל כתבה: שחקן עם כישרון וביצים. בדיוק. בלי בולשיט, בלי פוזות, פשוט הולך בכל האגרסיביות לכדור, מוציא אותו ויוצא קדימה. הוא צריך לשפר את העליות שלו, עם זאת. קצת יותר תעוזה נוסח טוואטחה והוא יכול להיות מגן ענק.
    מיכל ועופר – באו נפתח את זה. אני ראיתי את השוער הכי טוב בליגה, בלם מהטובים בליגה ולצידו בלם קשוח ואימתני, שני מגנים טובים, קשר אחורי שסוגר לבדו את כל חצי המגרש של מכבי (פעם אחת הוא הציל בעצמו שער בטוח במתפרצת, ממש ברחבת החמש, אני יכול למצוא לינק אם תרצו), קפטן שסוחב את כל הקבוצה ללחץ מצוין ומחלק מסירה גאונית לשער, כישרון צעיר ששורף את האגף וכישרון פחות צעיר שכובש כבר פעם שניה בשלושת המשחקים האחרונים. השליטה של מכבי היתה מוחלטת ורק הצטיינות של הבלמים של בית"ר מנעה פה שלוש או ארבע אפס.
    מצד שני (ווהו!), יאיא באמת לא מסוגל למסור קדימה, ימפולסקי גרוע ולקטן כבר היו ימים יותר טובים. ורתחתי בכל פעם שגולסה החזיר עוד מסירה אחורה במקום לגדל כבר ביצים ולנסות לחדור את ההגנה של בית"ר, כי הוא יכול.
    אז זה לא היה מדהים או מפעים אבל זה היה לא רע לעומת רוב העונה המחורבנת הזאת, וזה היה בעיקר מבטיח, כי נדמה היה שהשחקנים שכחו לרגע מהביקורת ומהמריבות (טוב היה שם איזה קטע מפחיד אחד כשקטן צעק על ניר) וחזרו לנסות לנצח בכל מחיר. וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים עכשיו.
    (אה, וגם ראיתי את זה ב HD. בהחלט יכול להיות שזה עשה הכל הרבה יותר יפה)
    תום – הסיכוי שדגני יחליף את משומר בימין כל עוד אלישע פה שואף לשי מימון.
    מתי – טור נהדר. "22 שחקנים שלכולם הוא משלם את המשכורת" – מבריק.

    אהבתי

    • תום א הגיב:

      "בלם מהטובים בליגה" – אתה קצת ממעיט בערכו של צוצליץ, או לחילופין מפריז ביכולות הבלמים בליגה. זה ברור לי לגמרי שצוצליץ הוא הבלם הכי טוב בליגה. הוא פה לגמרי במקרה, בגלל משבר כלכלי שקורה במדינה ים-תיכונית אחרת, הוא לא שייך לליגה שלנו. ראו את זה מהרגע הראשון. והוא שלנו לכמה שנים טובות. רכש ענק. טפו טפו טפו רק שלא ייפצע לנו.

      אהבתי

      • הופמן הגיב:

        הייתי נותן לו עוד כמה משחקים, ומול קבוצות חזקות (יש פה אולי 2 כאלה) לפני שהייתי מכתיר אותו. אבל הוא בהחלט נראה טוב בינתיים.

        אהבתי

  6. ערן הגיב:

    מתי / הופמן -נהניתי כרגיל…..
    מה שמפחיד עכשיו זה ההכרזות ״שסיימנו את המשבר ״ מה שמוריד את הסיכוי לניצחון בעכו……
    הגנת הברזל כבר לא ספגה 2 משחקים – ואנחנו מקבלים זאת בטבעיות…….
    היום פורסם שטרם הפסדנו עם דוידוביץ העונה-פשוט הזוי.
    לתחושתי יענקלה משאיר את אלישע….

    אהבתי

    • מתי הגיב:

      וואלה. באמת לא הפסדנו העונה עם דוידוביץ? כן. הוא ירד לספסל רק אחרי הרביעייה שהוא חטף בבוקרשט. לטענתי שראנוב שוער נהדר אבל אין לו מושג בכדורגל. זה לא רק הניסיון של דוידוביץ אלא זה גם היכולת שלו להנהיג הגנה מלפניו.

      אהבתי

  7. פרלה הגיב:

    ערן – הדאגות שלך מוצדקות אבל לא בטוח שהן צריכות להיות דאגות.
    אם אלישע ינווט אחרי ההתנגשות בקרחון לחוף מבטחים אז הוא ראוי לעונה נוספת. ואם לא אז הוא לא יחנוך עימנו את הארינה בדרום העיר.
    ביחס לעכו וניר אתה צודק בהחלט. גם נאחם וגם בטחון יתר. מתכון לכשלון.

    אהבתי

  8. מתי הגיב:

    פרלה באמת מכבי חיפה דומה לפסנתר לא מכוון.
    מיכל אל תסמכי על האבחנות שלי בגל הנוגע לכדורגל. אני לא כל כך מבין בכדורגל. זה הופמן פה על תקן המקצוען.
    פרוסנר- מילה טובה מאוד באמת מגיעה לקהל של מכבי העונה. הוא הדבר הכי טוב שיש לנו העונה.
    תום-דגני באמת הולך. לגבי מסתמן תן לו עוד קצת זמן.
    הופמן- אני לא משוכנע שזו הקבוצה שנראה בשנה הבאה. אני כן משוכנע שאלישע ישאיר בסיס טוב ואם תהיה לזה המשכיות יגיע לו הקרדיט.

    אהבתי

  9. הופמן הגיב:

    בנוגע לקהל – זו העונה שמפרידה את האוהדים מכל השאר.

    אהבתי

  10. barakb32 הגיב:

    אגב "22 שחקנים שלכולם הוא משלם את המשכורת" – משהו שמתבשל אצלי כבר כמה שבועות (למעשה, מאז ששמרלינג סיפר שהוא חטף מכות בטדי):

    צריך לעשות עצומה של אוהדי מכבי חיפה שדורשת משחר להפסיק לתמוך בבית"ר ואפילו להחרים אותה (לא לקנות ממנה שחקנים, לא למכור ולא להשאיל). לי, ואני מקווה שלכולנו, נמאס מהגזענות, מהאלימות ומההצטדקות של קורנפיין ונידם בבית הדין (עד שקורנפיין לא יביא שחקן ערבי מגיע לית"ר שהאוהדים שלה הם אלה שיורידו אותה ליגה). אם אפשר – לגייס גם את האוהדים של הקבוצות האחרות

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      זה רעיון לא רע ברק. עם כל הסימפטיה שיש לי לבית"ר (ולחברים שאוהדים אותה), אני חושב שהמדיניות הגזענית שלה היא הרסנית ופוגעת בסיכויים שעוד נותרו לנו לעשות שלום עם שכנינו ובתוכנו.
      אם תיזום עצומה כזו אני מבטיח לקדם אותה פה בבלוג.

      אהבתי

כתיבת תגובה