סיכומונה: לירן עונה אפורה/ מתי סין-קרונה

ושוב אנחנו מסכמים עונה. מתי מתחיל, אני אולי אצטרף – וגם אתם, קוראים ואוהדים חביבים, מוזמנים לשלוח אליי את סיכום העונה שלכם, ואולי תזכו להיכנס בשערי "מצד שני"! (וגם: אם אתם עדיין לא עוקבים אחרי סיקור אליפות העולם בשחמט בדה באזר, אתם מפסידים במט תורכי. הנה פוסט המשחק של היום).

*

אין בליבי דבר על האיש. אני זוכר אותו עוד כילד קטן, מגרבץ ביציע גימל, נואם נהמות, עם חולצה אפורה מידה אקסטרה סמול (כנגד כל המלעיזים שחושבים שהוא לא החליף לעולם חולצה) ואובססיה לעדשות מצלמה באשר הן.

בלעדי ל"מצד שני": לירן חולצה אפורה נתפס לראשונה עם הגב למצלמה

לירן חולצה אפורה היה יכול להיות תופעה נחמדה בתור קוריוז על האיש מחזית הפריים אבל (ושלא תחשבו חלילה שאני עומד להפיל על האיש את האשמה במצב הכדורגל כי הוא ממש לא אחראי לשום דבר רע), שפר מזלו ולירן חולצה אפורה הפך לאייקון בקנה מידה כזה שאם היו צריכים היום לעשות תשדיר שרות לכדורגל הישראלי שבאמת יסמן את ההוויה של מה שהלך פה השנה, יהיה זה סרטון בו עומד לירן חולצה אפורה במרכז הפריים, מניף ידו הימנית כלפי מעלה, אצבעו זקורה, מרכז הפריים צבעוני וחד כמו מסך HD עד כי ניתן לראות את כל גווני האפור בחולצה כולל הכתמים של העמבה, מאחוריו בשחור לבן מטושטש שחקני כדורגל נוגחים זה בזה, אוהדים זורקים מוטות, אלי טביב מעשן את המשכורת של עמרי קנדה, פרוספר אזגי מעשן את אלי טביב, הלוזונים עומדים הפוכים על במה ומחזיקים בצ׳ק מענק על מקום שלישי, אזברגה מחזיק את העין בתור לרופא אף אוזן גרון, שחקן ליגה א' חותם על חוזה בקבוצה ליגה ד' בקפריסין, ספסרים מוכרים הזמנות ליציע הכבוד שקיבלו ממנכ"ל הקבוצה, מאבטח עוצר ילד עם טרופית בכניסה לאצטדיון, וברקע בסראונד דיגיטלי נואם את נהמתו לירן חולצה אפורה "הו הו הו הו הו הו הו הו".

לירן חולצה אפורה הוא כרגע הדמות היחידה בארץ שמוכן שמותג חולצתו האפורה יהיה מזוהה עם הפגר הזה שנקרא כדורגל ישראלי. הפגר הזה כמותג, גם הוא מתהדר בלירן כמעצבן דעת קהל ומעמיד אותו לפני כל מצלמה בה המותג מצטלם כמו היה דוגמן הבית של וודקה גריי גוס.

אילו רצתה ההתאחדות לכדורגל לאושש טיפה את המותג "כדורגל ישראלי", ראוי היה אם היתה מכניסה לפריימים המצולמים שלה קצת משפחות וילדים ביציעי הכדורגל ולא רק את לירן ובני דמותו.

אבל ההתאחדות לכדורגל (כשגם לתקשורת חלק ניכר בכך) עושה ככל שאל ידה כדי להניס ילדים ממגרשי הכדורגל ונדמה שעומד להגיע היום שיצחק קדמן יתערב והפקרת ילד ביציעי האצטדיונים תהיה שקולה להרשמתו לקייטנה של ג'וזף קוני.

אני מאוד מקווה שהיום הזה עוד רחוק. עד אז עסוק ראש ממשלת הכדורגל במטרה אחת: איך הוא הופך להיות לירן חולצה אפורה של אירופה. שלשום באליאנץ ארינה הוא עשה את זה בגדול. בזמן שמיליארדים ברחבי העולם ראו את ראש ממשלת הליגה השישית בעולם מרייר על דרוגבה ישב לירן חולצה אפורה בביתו, חיכה שמכונת הכביסה תסיים את הכביסה של האפורים ואכל ת'לב.

*

וגם: בונוס מיוחד לקוראי הבלוג – חידון "מצא את ההבדלים"! בין הפותרים יוגרלו חולצה אפורה ותקליט שבור.

*

וגם שיר.

מודעות פרסומת

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, לירן עונה אפורה, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על סיכומונה: לירן עונה אפורה/ מתי סין-קרונה

  1. הופמן הגיב:

    טקסט מופתי. אני חושב שזה הפוסט הכי טוב שלך.

    אהבתי

  2. PERLA הגיב:

    הכל כבר נאמר. אין לי מה להוסיף לזה. (והוספתי את זה היום על המגרש).

    אהבתי

  3. תום א הגיב:

    מעולה. ההקבלה בין לירן ללוזון – מבריקה. לייק

    אהבתי

  4. מתי הגיב:

    תודה לכם. אני חייב להוסיף שהיה לי דיון סוער עם עצמי אם בכלל לפרסם את זה כי אני מאוד לא רוצה לגחך ככה על מישהו וזה די עולה לי בדם.
    בכל זאת פירסמתי כי מה שבאמת חורה לי בכדורגל זה לא הרמה הירודה ואני חושב שבאמת לא הרמה היא זו שמדירה רגליים של אוהדים מהמגרשים אלא העניין שלאנשים כמוני כמוך אין שום סיבה לבוא לראות כדורגל כי אף אחד לא ממש רוצה שתהיה שם. מכבי חיפה הקבוצה שלי עושה די הרבה כדי שאני אגיע למשחקים אפילו מעל ומעבר לכל קבוצה אחרת. מצד שני היא מארחת אוהדים של קבוצות אחרות ביציע לא נקי עם תת תנאים. במשחקים של קבוצות אחרות בכלל מתייחסים אל האוהד כחסר זכויות בסיסיות וכסרח עודף. הכדורגל נמכר לטלויזיה , למהמרים, לספסרים ושכחו בעצם מי הדמות שמחיה אותן. מי הדמות שבשבילו נועד המשחק ומי הדמות שתמשיך את השושלת ותקנה לכדורגל הישראלי חיים ארוכים באמצעות הדורות הבאים שגדלים על ברכיו.
    מן העבר השני ,אמצעי התקשורת מראים רק מתלהמים ובעצם מייצרים (בלי שמישהו ייתן על זה את הדעת ויכווין ויבין את המשמעות) תדמית נחותה לאוהדי הכדורגל, תדמית שלאנשים לא נעים להזדהות איתה.
    ההבנה השיווקית של המוצר שואפת אל מתחת לאפס ולאף אחד לא אכפת. לא חסרים בעולם מוצרים גרועים שבאמצעות הזדהות והקניית זהות מצליחים מאוד בשוק. כמה קל לעשות את זה עם כדורגל. הרבה יותר קל מלעשות את זה עם קוטג או טלפון סלולארי. הרי הבסיס לאהדה לא נשען על יכולת אלא על זהות והזדהות בגלל זה קבוצה בליגה גימל יכולה להביא למשחק חמשת אלפים צופים.
    מצטער על הפיזור בתגובה שלי אבל מקווה שהבנתם.
    בשורה התחתונה מזמינים היום כל מיני אישים לבחון את מצב הכדורגל בוועדה. מה אבי נמני יכול להוסיף? מה זאב זלצר יכול להוסיף? הם קנו פעם כרטיס לכדורגל? הם יודעים מה המחיר שמשלם אוהד כדורגל על שעה וחצי משחק כמשתתף פסיבי? הם יודעים משהו על תדמיות? על מיתוג? על זהות והזדהות? כלום. וזו נהמת ליבי המפוזרת ודי.

    אהבתי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s