הפועל ב"ש – אנחנו. נקודת התחלה

אין לנו אלא לייחל שתהיה שנה טובה יותר.

מתי

מט סנדלרים. אפילו לא. אם במט סנדלרים נכנעים תוך ארבעה מהלכים, מכבי חיפה סוגרת את הבאסטה אחרי המהלך השלישי עוד לפני ערב ראש השנה.

קריסת הקונספציה. שוב אני אומר שהייתי בעד המהלך להשאיר את הבסיס של הסגל ולבנות עליו את הקבוצה (כאילו מישהו שאל אותי בכלל). ועכשיו בדיעבד ניתן לראות בבירור שאין מה לבנות על הסגל הקיים. דיברנו על הפוטנציאל הגדול הגלום בסגל הזה אבל אין מאחוריו כלום. יניב קטן והגמדים. לו היה עוד שחקן אחד שמפיק מעצמו את הפוטנציאל היינו יכולים להרים קצת את הראש מעל המים, אבל אין כזה. לצערי גם לא נראה לי שיהיה.

כמו ג'וקים מסוממים בתוך בקבוק. מצטער על הבוטות אבל כשראיתי אתמול את מכבי חיפה, הביטוי הגזעני הזה של רפול הסתובב לי בתוך הראש. אוסף של שחקנים מבוהלים עד אימה, אין אף שחקן שמקבל כדור לרגל ויודע מה לעשות איתו, יותר מזה, אף אחד לא יודע איפה אמורים להיות השחקנים האחרים, למי אפשר למסור ואיפה קיבינימט השער.

3-3-4: אסי ישראלוף כמאמן ב"ישראלים" היה ודאי אומר על זה: "מה זה פה, אתם עושים לי שעטנז?".
3-3-4 זה רוזנטל, ארמלי וסלקטר. שמאמנים כמו גוטמן וקלינגר ועכשיו גם עטר יפסיקו לעבוד עלינו בעיניים ולשחק 1-5-4 במסווה של 3-3-4. אתה רוצה לשחק עם שלושה חלוצים אז שים שלושה חלוצים. מה שיוצא מבן הכלאיים הזה הוא שאין לא קישור ולא התקפה. בכלל לראות את צ'וצ'אליץ ואחר כך פילאבסקי מוליכים כדור במרכז המגרש זה כבר בכלל בדיחה.

תכלה שנה וקללותיה. זו היתה אחת השנים העלובות של מכבי חיפה בשלושים השנים האחרונות. והנה עוד כמה שעות השעון יהפוך לנו את המזל ויהיה טוב. בטוח שיהיה טוב. הנה באה שנה וברכותיה.

שנה טובה לכולם.

הופמן

אני לא יכול ממש לדבר על המשחק כי את רובו לא ראיתי. חזרתי מסוף שבוע מרגש בעמאן ואיכשהו, בלי לקוות בכלל ובסיוע כביש 6 ומונית ספיישל תל אביבית הצלחתי להגיע ל 30 הדקות האחרונות.

ואולי טוב שכך יצא, כי בדקות האחרונות ראיתי קבוצה אולי לא כל כך מחוברת וקצת אבודה, אבל כזו שנלחמת, בעשרה שחקנים, בשביל המאמן שלה, על הנקודה הראשונה שלה העונה ובשביל טיפה, רק טיפה קטנטנה של תקווה לאוהדים.

ומשום שפספסתי את כל הרע, אני יכול (טוב נו – אני רוצה) להצביע רק על הנקודות הטובות שיצא לי לראות:

ראיתי שחקן חדש שמאוד רוצה וגם די מצליח לתפקד לא רע בתפקיד לא לו שנכפה עליו במהלך המשחק, משחק קדימה ולא הצידה ואפילו כמעט מבקיע.

ראיתי שוער שלא נותן הרבה ביטחון אבל גם לא עושה יותר מדי טעויות. ראיתי בלם צעיר שכבר הוספד אחרי שני משחקים מוכיח שוב שהוא פוטנציאל אמיתי להילחם על המקום בהרכב. ראיתי חלוץ מצוין שחזר לשחק ועוד ישוב לכבוש, ראיתי חלוץ אחר שכבר שב. ראיתי קפטן נלחם, מתאמץ, מנהיג ומצליח גם לחלק מסירות חכמות ולבשל גול, ראיתי קשר צעיר שנותן את כולו כשהקבוצה במצוקה, וקשר צעיר אחר שמנסה בכל כוחו לנצח את המשחק, גם אם לא כל כך בהצלחה.

ראיתי קבוצה שאכפת לה. ראיתי קבוצה שלא מסכימה להפסיד יותר, ויוצאת ממשחק חוץ קשה, שהלך והסתבך, עם נקודה.

אז נכון, נמנעתי מלראות כל מיני דברים אחרים, כמו יותר מדי איבודי כדור, קושי להתמודד עם מרכז שדה מעובה וחוסר יכולת לשחק דרך האגפים כי עדיין לא יודעים להרים כדור, ותלות שהיא עדיין גדולה מדי בשחקן ותיק ומאמן שעדיין לא סגור על תכנית המשחק שלו; ופספסתי, כך הסתבר לי, טעות מטופשת של השחקן החדש לעיל וטעות עוד יותר מטופשת של מי שהוכתר על ידי המערכת לאחרונה כאחד השחקנים היותר אינטליגנטיים שלנו; ובאופן כללי לא ראיתי משחק לא טוב נוסף בשורה של משחקים מדכאים –

אבל, כאמור, לא ראיתי את כל זה, ומפני ששנה חדשה בפתח, ושנה חדשה טוב להתחיל עם תקווה חדשה, ומפני שהשבוע מצטרפים לשורותינו עוד שני שחקנים חדשים וישנים, ומפני שאפילו ההרחקה לא כזו נוראית כי היא פותרת איזו למאמן איזו דילמונת קטנה –

ומפני שסוף סוף השגנו נקודה ראשונה, אחת מני רבות אני בטוח, רבות כגרעיני רימון –

מפני כל אלה אני אופטימי, וגם אם זה בגלל שאני בדרך כלל אופטימי, אולי כי אין ברירה אלא להיות אופטימי, אחרת בשביל מה בעצם –

אני בכל זאת חושב שיש מקום לתקווה. כי שנה הלכה ונקודה סוף סוף באה, ובסופו של דבר, בהתחשב במהלך המשחק, זו נקודה טובה.

תודו שזו נקודה טובה.

*
שנה טובה וירוקה לכולנו, גם לצבעים האחרים.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על הפועל ב"ש – אנחנו. נקודת התחלה

  1. מיכל הגיב:

    מתי, לא היית מספיק בוטה. לא יודעת מה הם חושבים להם שם במסדרונות אבל כמות הקלקולים, כמו שהיה אומר שרף, בלתי נתפסת. מה שעוד יותר מטריד זה ששופכים שם כסף אבל במקומות לא נכונים. אולי יבוא מישהו ויאיר את עיניי על הלוגיקה מאחורי עשרות מיליונים שנשפכים על שמות כמו עזריאל, שיימן, דגני ודמאו. הספינה שוקעת.
    שתהיה שנה טובה וחג שמח.

    אהבתי

  2. מתי הגיב:

    מיכל, זה בוטה. בוטה מאוד. אני כבר מצטער שכתבתי את זה במיוחד לפני ראש השנה, אבל אי אפשר למחוק-יש כבר קופי, כמו שאומר שייקה אופיר בשוטר אזולאי.
    את צודקת לגבי שפיכת הכסף המוזרה. יש לנו כמה שחקנים בחוץ שהיה אפשר להחזיר אותם אלינו ברבע מחיר ולעשות מהם תומר חמד במקום ימפולסקי הנפט ותמיר כהן הלוקש היו מחזירים את סולליך וזגורי.
    ניר, חבר שלי (לא הופמן, לבקוביץ) טוען שצוצליץ צריך להיות קשר אחורי לפני דקל קינן והבלונדיני. אני בעדו, יאללה שיהיה.
    שנה טובה לכולם.

    אהבתי

  3. תום א הגיב:

    אני חושב שאתם מסתכלים יותר מדי על מבחן התוצאה. הסגל לא כזה גרוע. למעט ימפולסקי שאני כבר לא יכול לראות אותו לובש מדים ירוקים, כל שאר השחקנים הם בסך הכל שחקנים טובים. אני מסוגל להתחבר אליהם, הרבה יותר ממה שהתחברתי בשנה שעברה. הסגל נבנה נכון, ואני אוהב את המאמן (מישהו לא אוהב אותו?). שחקני ההתקפה לא מרוכזים, ההגנה עושה טעויות שעולות בנקודות, והשחקנים שהיו בכושר הכי טוב בקבוצה נפצעו. בשנה שעברה לא היה רצון ולא היה פוטנציאל. השנה יש רצון ויש פוטנציאל, פשוט לא הולך. אז לא להיסחף למסקנות בבקשה. בשלושה משחקי ליגה היינו יותר טובים מהיריבה. בגביע הטוטו, שאין לחץ, ראינו הצגות. הבעיה היא בעיקר מנטלית ולא בעיה של שחקנים גרועים. בואו לא נספיד את הקבוצה. אולי לא תהיה אליפות, כי התל אביביות כבר דוהרות, אבל הקבוצה הזאת בסוף תתחבר ויהיה קשה לנצח אותה. מי שיבדוק בעשור האחרון יגלה שהקבוצות של ראובן כמעט תמיד פותחות חלש ומשתפרות עם הזמן. אנחנו כאוהדים צריכים להוריד את סף הלחץ ולחכות בסבלנות שהקבוצה תתחבר. ראובן חיכה הרבה שנים להגיע למקום שהוא נמצא בו, הוא לא ירים ידיים עכשיו אחרי שלושה מחזורים. בקיצור – סבלנות, תנו קצת זמן לסטטיסטיקה להתיישר, כמה חוסר מזל יכול להיות?
    שנה טובה לכל האוהדים הירוקים. יהיה טוב (מתי שהוא)

    אהבתי

  4. הופמן הגיב:

    מסכים עם תום. זו בסך הכל ההתחלה, ונפלנו על משחקים לא קלים בכלל בפתיחת העונה. נכון שנעשו טעויות ונכון שיש קלקולים, כמו בכל קבוצה, אבל יש המון זמן לתקן והפאניקה לדעתי מוקדמת.
    הסגל בסדר גמור לטעמי, במיוחד עכשיו עם חזרתו של דקל (בכפוף לכושרו) וההצטרפות של דמאו (בכפוף לכשרונו, עוד מוקדם לשפוט). בשנה שעברה סגל אלמוני לחלוטין לקח אליפות, ואני שמח על כך כי אשתמש בדוגמא הזאת לנצח (כמו גם בדוגמת מכבי ת"א של השנים האחרונות) כדי להראות שמה שחשוב הוא לא רק הסגל אלא גם המאמן, ולא רק המאמן אלא גם עבודה נכונה, ולא רק עבודה נכונה ותיקון ליקויים תוך כדי תנועה אלא גם – ובעיקר – החיבור בין השחקנים והמאמן ליחידה אחת מגובשת. אם עטר יצליח לעשות את זה, ואני מאמין שיש לו את היכולות, אפשר להיאבק על אליפות או לפחות על מקום באירופה וגביע. בואו נמתין עוד קצת עם ההספדים.

    אהבתי

  5. שי הגיב:

    אתה חייב לכתוב בכל פוסט "רוזנטל, סלקטר, ארמלי" (אפשר גם "עופר מזרחי", אתה יודע מה, גם "איתי מרדכי" הולך) כדי לרומם הנפש עד שהאמפריה תחזור למקומה הטבעי. (או לפחות תחבר שני נצחונות רצופים)

    אהבתי

  6. פרלה הגיב:

    בשנה שעברה היה סגל סביר שלא הצליח לחבר נצחונות.
    נקווה שבשנה הבאה שכבר התחילה זה ישתנה. בתקווה שננצח מתישהו.
    צ'וצ'ו, המנהיג, בקישור האחורי זו מנטרה שאני משנן מדי משחק. אולי בעוד שבועיים.
    שנה טובה (בה אזכה לראות בעיניים ולהחזיק בידיים את הספר "הירוקים" מישהו רוצה שאני אהפוך את זה לספר קלטת?!)

    אהבתי

  7. מתי הגיב:

    טוב הופמן ופרלה וכל מי שראה את מה שאני לא ראיתי-שצ'וצאליץ יהיה קשר אחורי. למרות שאני אישית הייתי מחתים את אמיר ויינטרוב (מוזר איך שחקן כזה שיש לו את כל הפרמטרים-גובה,בקאנד פוראנד,חבטת פתיחה בסדר, אולי קצת לקות בקבלת החלטות) לא נמצא בעשירייה הראשונה בעולם. טוב הגזמתי, בחמישייה הראשונה בעולם.
    תום-אני מוכן ללכת עם האופטימיות שלך. אני מאוד מקווה שאתה צודק, אבל בקשר לפתיחות של ראובן עטר (דרך אגב גוטמן גם כזה), כדי להגיע באמת להישגים צריך לעבוד על פי העקרון הפשוט במבצע סבתא: להתחיל הכי מהר שאפשר ולאט לאט להגביר קצב.
    שי- רוזנטל, סלקטר, ארמלי, סלקטר, רוזנטל, ארמלי,ארמלי, סלקטר, רוזנטל……ואסיים בצדוק מלכה, ואסיים בצדוק מלכה, ואסיים בצדוק מלכה.
    פרלה- טענות לגבי הספר נא להפנות לניר הופמן או לעופר פרוסנר או לניר הופמן או לעופר פרוסנר או לשניהם. גם פראליה רצה אותו. אני בעד להחרים את הבלוגים של שניהם ולא לכתוב תגובות כל עוד הם לא מעבירים את הספר וממשיכים להתנהג כמו טייקונים לפני הסדר חוב.

    אהבתי

    • פראליה הגיב:

      צודק לגמרי, גם אני ראיתי את המשחק מהכורסא ולא הבנתי איך שני השדרים העילגים וקצרי הרואי אמרו "אין לרובן עטר חלוץ על הספסל", כשעל הספסל ישב מתוסכל וחמוץ פנים ה-חלוץ של שנות השמונים, צדוק מלכה..

      אהבתי

  8. Perla הגיב:

    הופמן, פרוסנר, פראליה,
    עד מחצית נובמבר אני מצפה לקבל את הספר.
    יש לי בארסנל גם סנקציות חריפות מזו המופיעה לעיל.
    מה יקר עם נעלה כשבקישור קנאו וצוצו, לפניהם קטן או גולסה ועוד שלושה חלוצים. כשהמצב כה גרוע זה יכול רק לרענן. אני לא אשכח את שרף מבטיח לטמטם את הליגה עם הרכב ובו ארבעת המוסקטרים הנ״ל

    אהבתי

  9. הופמן הגיב:

    מבקש להוציא אותי מהדרישה לצדק ספרותי – אחרי שקראתי את הספר החזרתי אותו לפרוסנר. תלונות אליו.

    אהבתי

  10. מתי הגיב:

    אני עכשיו הולך לבלוג של פרוסנר ועושה חרם. בואו אחרי אני עשוה לו פניציה.

    אהבתי

  11. הופמן הגיב:

    אתה צוחק? אני נכנס לבלוג של פרוסנר כל יום בשביל לעשות עליו חרם. לפעמים פעמיים ביום

    אהבתי

  12. פרלה הגיב:

    קודם כל חייבים להחליט אם המחאה המקורית היא כאן או בדה באזר או ששם זו המחאה המקורית וכאן האורגינלית

    אהבתי

להשאיר תגובה

