הפועל תל אביב – אנחנו. רעידת אדמה (עדכון מיוחד)

*** עדכון מיוחד עדכון מיוחד עדכון מיוחד ***

קשבנו באתרי הספורט, הידוע גם כ-טי"ת, מדווח על רעידת אדמה אדירה בחיפה, עת הודיע המאמן ראובן עטר לשחקן הוותיק יניב קטן שהוא לא פותח בהרכב למשחק החשוב מול הפועל תל אביב!

לא ייאמן שהיום הזה הגיע.

על פניו המהלך תמוה: למה להדיח מההרכב שחקן שהצטיין בכל המשחקים האחרונים נגד התל אביבים דווקא במשחק מולם? ואם כבר להדיח, למה לתרגל אותו כל השבוע בהרכב ולשלוח את שחקני הקבוצה למשחק בתחושה מבולבלת, אחרי שבכל האימונים האחרונים תרגלו אותם לשחק איתו (ומן הסתם דרכו)?

מה שברור זה שהמהלך הוא לא פחות מרעידת אדמה. אולי בתגובה לתלונות האחרונות שהגיעו מתוך הקבוצה על מתן יחס מועדף לקפטן, רובן מפגין שרירים – גם מול קטן וגם מול השחקנים האחרים. הדרך אולי מוזרה, בלשון המעטה, התזמון נראה די נוראי והחששות גדולים (האם השחקנים בשלים לשחק בלעדיו?) – אבל אחרי שביקשנו וייחלנו וקיווינו, אי אפשר להתלונן. מתישהו זה צריך לקרות, ואם עטר גידל את הביצים, עדיף שזה יהיה הוא שיעשה את זה, כי כפי שאמרנו בתחילת העונה, רק סמל ירוק גדול יותר מקטן יכול להדיח אותו ממעמדו האיתן.

מה שבטוח, עטר לוקח פה הימור ענק, סוג של "All in": אם הקבוצה תשחק נורא ותפסיד, סביר שהמאמן יחטוף מכה קשה בחזית, מהאוהדים, מהעיתונאים, אולי משחר (המהלך תואם איתו?), בטח מקטן עצמו (איך הוא יקבל את זה? איך הוא ייראה כשייכנס בדקה ה-65?). אבל אם ההימור יצליח והשחקנים יסתדרו גם בלעדיו, זה יהיה יום חדש בהיסטוריה של מועדון מכבי חיפה. וראובן עטר יהיה חתום עליו בלעדית.

*** סוף עדכון סוף עדכון סוף עדכון ***

(וחזרה לתחזית המקורית, שקרסה ברעש גדול ברעידת האדמה)

אולי שמתם לב שכמו לקבוצה, גם ל"מצד שני" אין יותר מדי אנרגיות לאחרונה. שזה די הגיוני, כי מצבי הרוח של הבלוג ושל המועדון תמיד די משקפים אחד את השני, עד שמתעורר חשד שמא את הבלוג כותבים בכלל עידן ורד וויאם עמאשה, ועל המגרש מופיעים, בזהות בדויה, מתיסין ומיכל, ואז מיקומנו בטבלה נהיה קצת יותר מובן.

ובכל זאת, למרות חוסר האנרגיות, יועלה פה פוסט "לפני" קצר. כי הנאחס נשבר אחרי ה"לפני" שעבר, ואף על פי שאיננו מאמינים באמונות טפלות – ליתר ביטחון וכי לא יזיק וכי למה שיאשימו אותנו אחרי.

לפני

בלומפילד, הפועל תל אביב. סיי נו מור.

ההרכב

(עפ"י וואלה ספורט)

אמיר אדרי, אייל משומר (אוראל דגני), אדין צוצאליץ', דקל קינן, טאלב טואטחה, ג'ואל דמאו, אביחי ידין, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן (עידן ורד), דינו אנדלובו (אלון תורג'מן).

החששות בהרחבה

שני כפר סבאים לשעבר יעמדו באור הזרקורים היום, בתקווה שאלו לא יסנוורו אותם. אייל משומר חוזר להרכב לאחר הכישלון המחפיר בבחינות המיצ"ב האחרונות, ויעשה את השטויות הרגילות שלו, פלוס השטות יוצאת הדופן הקבועה שהוא עושה בכל משחק גדול. בפעם האחרונה שהמשום-מה פגש באדומים היה זה שיא עולם בזינוק ממצב שכיבה. נקווה שהפעם הוא יילך על הקטע הזה שהוא בועט משלושים מטר בלי שום היגיון, וזה איכשהו נכנס.

אביחי ידין ישחק נגד קבוצתו לשעבר, בפעם הראשונה מאז שנחשף האיום שלו ש"יתנהג כלפיהם כמו נאצי". זו ההזדמנות לבחון האם הוא יכול לשים את הכסף איפה שהמגף שלו נמצא ולבצע סלקציה בשחקני הפועל – זה עף שמאלה וזה ימינה. רק שלא ייגמר באדום של עודף מוטיבציה.

מי?

יניב קטן זכה השבוע ללא מעט תשומת לב בחוגים הירוקים. הוא דווקא נותן עונה לא רעה, אבל לפעמים נדמה שהוא המקל שתקוע בגלגלי העגלה הירוקה ולא נותן לה לרוץ חופשי כמו שהיא יכולה. המשחק האחרון העלה שוב שאלות לגבי נחיצותו, אבל ידוע שאם יש דבר אחד שהקפטן אוהב יותר מלהתעלות במשחקים גדולים, זה להתעלות במשחקים גדולים נגד הפועל תל אביב.

בקיצור, ליניב יש הזדמנות לקנות לעצמו עוד עונה שלמה בהרכב. אבל אם הוא לא יתפקד היום, ובטח אם יפגע במשחק הקבוצה, אני מאמין שאפילו רובן יתחיל לפקפק בשריון הנצחי של הסמל ברשימה.

מה?

רבות דיברנו על משחק האגפים של מכבי – בעוד השמאל הקיצוני עוד מתפקד איכשהו בזכות היכולת הטובה של הטאלנט (שמקבל עזרא מהטאלנט החדש), מימין השנה רק חול וחול, ולא משנה מי מתופקד שם. דווקא משומר מהווה איום מסוים בהתקפה, והחזרה הצפויה שלו להרכב עשויה לשפר את התפקוד שלנו בצדדים ואולי גם לנפק איזו הגבהה טובה למגוון הראשים המדברים ברחבה (דקל, צ'וצ'ו, דינו ואפילו תורג'מן).

אבל לי נראה שדווקא היום יהיה לקבוצה צ'אנס להראות סוף סוף משהו שתואם יותר את הרוח של מאמנה. בניגוד לקבוצות אחרות, הפועל לא תסגור את האמצע ואף תנסה, שומו שמיים, לתקוף. זו ההזדמנות לראות האם כל תרגולי משחק ההתקפה דרך המרכז יכולים לעבוד לפחות מול קבוצה שלא מתבנקרת, או שגם כאן נידונו למפח נפש.

מתפרצות עם דינו (רק תמסרו לו כשהוא עם הפנים לשער, בחיאת. הבנאדם לא יודע לעצור כדור כשהוא עם הגב), דריבלים של עזרא ותנועה נכונה של תורג'מן, זה המפתח. והכל תלוי כמובן במחזיק המפתחות, ר' סעיף "מי".

גם השבוע

קטן יתעקש לבעוט את הבעיטות החופשיות ויותיר לנו רק לפנטז מה היה קורה אם ידין היה לוקח את זה.

סיבות לאופטימיות

סוף סוף לא ניתקל בבונקר. בעצם, מדובר בהפועל ובאבוקסיס, אז לכו תדעו.

(אגב, שאלה – העניין הזה שוורמוט נפצע בנבחרת לא מעורר אי אילו חששות שאבוקסיס יתחיל להשפיע על הרכב הנבחרת באופן שישחק לידי הקבוצה שהוא מאמן? לא עדיף להפריד, ולו בשביל מראית העין?).

בקיצור,

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על הפועל תל אביב – אנחנו. רעידת אדמה (עדכון מיוחד)

  1. פרלה הגיב:

    תודה על הלפני.
    גם אני מתעתד לנסות וללבוש שני מחזורים רצוף אתותה החולצה.
    וגם ההרכב בסה"כ נשמר (שלא לומר משומר).
    ועכשיו רק נחוץ אחד אפס. קטן.
    שהרי ברור שאם, איכשהו, זה יהיה יותר מזה אז נפסיד בשאננות גם להרכב השני של בני יהודה בשבוע הבא.
    המוצא הישר שיאתר את בטחוננו העצמי מתבקש להשיבו למשרדי חברת מאיר.

    אהבתי

  2. שמרלינג הגיב:

    פוסט מצד שני במסורת עונת האליפות האחרונה ואחד הטובים מסוגו.
    שימו לב שאנחנו כבר לא מדברים על ההגנה והשוער ולא מפחדים. זה סימן מאוד טוב (או יהיר).
    בשורות טובות!

    אהבתי

  3. udi הגיב:

    אהבתי את הנבואה. חלום.

    אהבתי

  4. תום א הגיב:

    חבל להכביר במילים. כל מה שיש לי להגיד זה: לפרק ולבנות מחדש.

    אהבתי

  5. מתי הגיב:

    ממשחק למשחק זה נראה יותר נורא.
    טוב אז הבנו שזה גם לא קטן הבעיה כמו שהבנו שזה לא אף אחד מכל חמישים שחקני הסגל, קייסי זה בטוח לא הבעיה והאוהדים ממש לא. מה נשאר?
    או הקבוצות היריבות או….

    אהבתי

  6. פינגבאק: רמת השרון – אנחנו, לפני: אאאאאאאאאאאאאאאאאאאא | מצד שני

כתיבת תגובה