רמת השרון – אנחנו, לפני: אאאאאאאאאאאאאאאאאאאא

התחזיות הסייסמולוגיות היו נכונות, רק מוקדמות מדי. נו, עדיף מתחזיות מאוחרות מדי.

עדכון: את הפוסט כתבתי בשלוש בבוקר. ככל שהשעות חולפות והטורים והכתבות נערמים, שאלה אחת עולה יותר ויותר – איך הוא היה יכול לעשות לו את זה. גם במובן של, וואו עטר הזה, תלתלים בחזה, ביצים של יען. אבל גם – לא ככה נפרדים משחקן בית שנמצא יותר מעשר שנים רצוף בקבוצה ואין ספק על כך שגם אם לא תמיד הצליח, תמיד רצה בטובתה.

אז התשובה היא – אי אפשר לעשות את זה אחרת. לא עם שני סמלים ענקיים כאלה. בהחלט יכול להיות שעטר רצה רק לספסל את קטן, יכול להיות שאמר לו שיעלה כסופר-סאב, יכול להיות שסתם ערער על מעמדו המשוריין בהרכב. אבל לא קטן הוא האיש שיוותר כל כך מהר על המעמד שלו, ואני מעריך שהוא דאג לפוצץ את העניין ולהפוך אותו למלחמה, כמו נמני בזמנו. ויש בזה לא מעט היגיון, כי אם עטר יילך בקרוב (ויש סיכוי סביר מאוד שיילך בקרוב), קטן יחזור כמנצח הגדול ורק יחזק את מעמדו.

בקיצור, לעטר יש עד ינואר להתחיל לנצח, והרבה, לפי איך שזה נראה היום, עטר חייב לנצח היום, אחרת הוא יעוף בצורה עוד יותר לא נעימה מזו שבה העיף את הקפטן. במילים אחרות, המשחק היום הוא המשחק החשוב בקריירה של רובן. המנצח נשאר.

הנשיא

יותר משאני מופתע מהביצים של עטר (שכן כבר אמרנו בעבר שרק מי שמזוהה עם המועדון יותר מקטן יכול להדיח אותו מכס מלכותו), אני מופתע מכך ששחר הסכים למהלך הזה (ואני מניח שהוא ידע ואישר את זה, כי מאמן יכול להעיף שחקן לספסל, אבל להודיע שהקפטן ומרכז הקבוצה בעשור האחרון "לא נמצא בתכניות המקצועיות להמשך העונה" נשמע לי כמו משהו שהנשיא חייב להיות מודע לו).

ונשאלת השאלה, האם אלוהים יכול להחליף חולצה בסוף משחק, או שמי שמקבל את החולצה של אלוהים נהיה אלוהים בעצמו

ואם שחר אכן נתן את אישורו להדחה של בן טיפוחיו, הרי שזו הצהרה יותר חזקה מכל גיבוי בתקשורת. שחר באמת נותן  קרדיט לרובן, אלו לא הצהרות ריקות שתקפות למשחק או שניים. ואולי זה דווקא לא שחר סניור אלא שחר ג'וניור, שכידוע דחף למינוי עטר? והאם הבן עושה החלטה עסקית קטסטרופלית ראשונה כיורש העצר? כי עד כה נראה שעטר לא ממש יודע או מצליח לאמן.

יותר מדאיג מהכל יהיה לגלות שהבן לא ירש את החושים העסקיים של אביו.

מי יודע, יכול להיות שקטן עשה משהו יוצא דופן שחייב את העפתו. יכול להיות גם שעטר פרנואיד, כמו שחוזר וטוען הרובנולוג הנתנייתי תומר חרוב, והוא לא אוהב את הכוח המוגזם של הקפטן. ויכול להיות שזה היה הפיתרון הפשוט כל הזמן ורק חיכו לאיש הנכון שיעשה את זה. האיש הנכון *בזמן הנכון*, כמובן – כי רק כשהמצב בקבוצה כל כך גרוע, צעד דרסטי כמו זה יכול להיחשב לגיטימי.

האוהדים

אין מה לחשוש מתגובת הקהל. אמנם עטר עשה לקטן בערך את מה שקלינגר עשה לנמני – רק שעטר הוא לא קלינגר וקטן לא הספיק להפוך לנמני. התמונה של עטר מתנוססת ביציעים, אני לא זוכר את התמונה של קלינגר נישאת בגאווה ביציעי בלומפילד (ר"ג? לא זוכר). את הפוסטרים ואיורי הענק של נמני אני כן זוכר. קטן לעומתו הוא אולי הסמל, אבל לא ממש הפנים של מכבי.

אם הקבוצה תמשיך להפסיד, הקהל ידרוש את ראשו של עטר, בלי קשר לקפטן המודח. אם הקבוצה תיראה טוב ותתחיל לצבור נצחונות אחרי המהפך הזה, הקרדיט ייזקף לזכות המאמן.

ובכל אופן, החורף הזה לא נלבש שחור. כי מכבי ת"א אנחנו לא.

מקצועית

ואולי פשוט גם עטר, וגם שחר, וגם הבן של שחר, וגם כל מי שמלוויין את כל אלה ולוחש על אוזניהם, ראו סוף סוף את מה שרבים מאיתנו ראינו מזמן – שמקצועית, קטן כבר לא מתאים. הוא תוקע את ההתקפות, אין לו כושר למשחק מלא, הוא לא מאיים על השער, הבעיטות החופשיות שלו מזמן לא משהו, הקרנות גרועות ואפילו המנהיגות כבר לא מה שהיתה פעם, בטח כשלא מתחשק לו.

לדעתי נקודת המפנה בעניין הזה היתה ההגעה של ידין. אם קלטתי אותו נכון, מדובר בבחור בלי אלוהים שלא מוסר לאף אחד שהוא לא רוצה למסור לו ולא עושה מה ששחקנים אחרים אומרים לו. קטן לא הצליח להשתלט עליו, וברגע שלאופי הקשוח של ידין הצטרפה יכולת מצוינת על המגרש, מלווה בהשקעה ובהקרבה ובמנהיגות אמיתית, כזו שלא רק נוזפת אלא צועקת "אחריי!", היורש של הקפטן כאיש של המאמן על המגרש היה מסומן.

עטר משדר מסר מאוד ברור לשחקנים – אני רוצה לראות לוחמים. גוסטבו סוף סוף מקבל הזדמנות, ואני בטוח שהוא ישאיר פיסות עור על הדשא. ידין יילחם לידו בשקט ויוציא התקפות (סוף סוף יש קשר אחורי שמוציא התקפות!). והשלישיה הקדמית – הו, השלישיה הקדמית.

הרבה זמן חלמתי על שלישיה קדמית כזו. ורד, מסתבר, הוא לא מנהיג ולא עושה משחק, הוא לא בא לקבל כדור ומעדיף לשחק על הקו. אחלה. שיהיה האלון חזן החדש שלנו. עזרא ייכנס משמאל לאמצע כמו שהוא אוהב (חיים רביבו החדש?) וישאיר את המקום לשיימן, שכרגע נראה נורא אבל אולי זה עניין של ביטחון.

וגולס הכותרת: גולסה. סוף סוף מתחת לחלוץ, במקום בו הוא יכול לאיים על השער, לעשות דאבל פאסים עם ורד ועזרא, לחדור בדריבל לרחבה. זו ההזדמנות שלו לתפוס באופן קבוע את המקום הזה, ובמשחק שעבר הוא תיפקד בו לא רע בכלל. שנים אני מחכה שאייל יוציא את הפוטנציאל הבניוני שטמון בו, ואולי עכשיו, בלי צילו המאיים של קטן, זה יגיע.

ואפילו החלוץ נתן במשחק שעבר שער של חלוץ. נניח. אז אולי. אולי.

ספידים

אני כמה למשחק מהיר.

אני בדוּדַה מטורפת לראות שוב, אחרי שנים רבות, משחק מהיר של הקבוצה הירוקה שלי.

החזרה לתחיה

פתאום, אחרי לא מעט זמן, אני כבר לא חצי מקווה שיהיה טוב וחצי מקווה שיהיה ממש גרוע כי "רק ככה יבינו", אלא רק רוצה ומייחל, בכוונה מלאה, שיהיה טוב.

עטר

רובן הצליח ליצור תקווה חדשה כמעט יש מאין. ואם זו לא תכליתו של מנהיג אמיתי, אני לא יודע מה כן.

ונבואה
(נרגשת ואופטימית במיוחד, וחסרת סיכוי כמו תמיד)

0:3, ירוק.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על רמת השרון – אנחנו, לפני: אאאאאאאאאאאאאאאאאאאא

  1. הופמן הגיב:

    וגם פרוסנר כותב על זה כמובן. וגם בקרמן.

    אהבתי

  2. תום א הגיב:

    כתבת בדיוק את הדבר הראשון שעלה לי בראש – שעכשיו זה הזמן של גולסה. איש המפתח של המשך העונה. הוא צריך לשחק בדיוק במשבצת של קטן.

    אהבתי

  3. פרלה הגיב:

    אשרי המאמינים. אני סקפטי. עוד מאירופה. יניב תקע אותנו לא פעם אבל עכשיו רובן תוקע אותו בגלל שהוא כבר לא מצליח לראות את המציאות נכוחה. הקבוצה שלו לא מאומנת. מבחינתי זה תזמון מושלם להפיל את זה על יניב. יש מספיק זמן לבחון זאת עד החלון. לדעתי, לאחריו, יניב ינופף לשלום לרובן מבעד לחלון. יניב לא יעזוב.

    אהבתי

  4. udi הגיב:

    אוי כמה אני מת כבר לראות את מה שיש לגולסה ברגליים. אולי אולי (וגם אני סקפטי) ההוצאה של קטן תעזור לזה.
    אבל אני לא חושב שלהוציא את קטן מהסגל זה הפתרון, לפי דעתי הוא יכול לעלות מהספסל ל- 30 דקות ועדיין לתרום הרבה.
    היום אני הולך למשחק וכמו שאמרת רק שיתנו כדורגל מהיר. שינסו לשחק מסירות קצרות עם הרבה תנועה בלי כדור.
    שורד ועזרא לא יקחו את הכדור ויכנסו עם הראש בקיר.
    ובסוף שיגמר 1-0 קטן(בלי יניב קטן)
    בהצלחה

    אהבתי

    • אביעד הגיב:

      אני באמת לא יודע איך לאכול את זה. טוב/לא טוב? יקרה/לא יקרה? היה/לא היה? צריך/לא צריך?
      הבלגאן רק התחיל…

      אהבתי

  5. שמרלינג הגיב:

    אני מאוד סקרן לגבי העתיד של קטן בחיפה ועדיין האפשרות הסבירה בעיני היא שההוצאה מהסגל היא עניין זמני. יש פה סיטואציה מאוד מוזרה בה דוקא מאמן כושל במיוחד הוא זה שמקבל את הגיבוי לעשות מהלך ששני מאמנים מצליחים במועדון רק יכלו לחלום עליו. הרי קטן התחיל להתדרדר כבר אצל אלישע.
    אם הייתי צריך להמר מי יעזוב ראשון את המועדון, קטן או עטר, הייתי מהמר על… עטר. רק בשביל האופטימיות.
    מבחינה מקצועית קטן יחסר, אבל גם אם המשחק היום יהיה המשך הכישלון, משחק עם שחקני התקפה מהירים, חרוצים ושאפתנים כמו שיש לנו בסגל יכול להצליח בסופו של דבר. עידן הנטו-פליימייקרים תם מזמן. כולם צריכים לדעת למסור וכולם צריכים לחלץ כדורים ולנוע.

    אהבתי

  6. הופמן הגיב:

    זה נכון שמרלינג. הבעיה היא שאם המשחק היום יהיה המשך הכישלון, יש סיכוי סביר שלא נזכה לראות את המשך הניסוי.

    אהבתי

להשאיר תגובה

