מדבקה מספר 43/ מתי סין-קרונה

אז מסתבר שכרגע, כמו שחששנו, יניב קטן הוא האיש החזק במועדון מכבי חיפה, וזה נכון עד שיהיה מאמן שיעז להעיף את קטן לספסל ולא יגורש מיד מהקבוצה. שום כישלון שרובן עטר אחראי לו לא עשה את מה שעשתה החלטה לגיטימית לגמרי לגבי הקפטן הקדוש.
אני מעריץ את יעקב שחר. אני מקבל כל החלטה שלו בעיניים עצומות, או מקסימום חצי עצומות. אבל אם יש חיסרון אחד לדיקטטור הנאור, הרי שזו ההגנה הנצחית ובעיני המוגזמת שהוא מעניק ליניב. טוב, כנראה שבאמת אף אחד לא מושלם.
והפוסט של מתי, שירד לדפוס כבר בשבת, כמו שאוהבים להגיד במקומות שיורדים לדפוס, מתאים עכשיו אפילו יותר מאשר אז.
[וגם בקרמן כותב על שחר-עטר-קטן, וגם בורוביץ']
[הופמן]

*

מתי

אחרי חמש מאות מעטפות ואלפיים וחמש מאות שקלים שחסרונם ידחה בחודש את כניסת גלי הקטנה למעון (כן, אלפיים וחמש מאות שקלים למעון), השגנו השבוע סוף סוף את מדבקת הסמל של מכבי חיפה בסופר גול.

בתמונה: הדבר היחיד שגדול מהמועדון

זה קרה באיזה יום באמצע השבוע, נכנסתי הביתה מאוחר בערב עם עשר מעטפות של סופר גול והגשתי להילה הגדולה, המשמשת לי אליבי לאיסוף המדבקות מול המוכר שמסתכל עלי בעין עקומה בכל פעם שאני נכנס רועד מדודה לקיוסק שלו ומבקש עשר מהקופסה: "הבת שלי משגעת אותי עם הסופר גול הזה" אני אומר לו כלאחר יד, בעוד הוא מעקם גם את העין השנייה ושואל "ממתי בנות אוספות מדבקות של כדורגל?"

איך שהוא אומר את זה, אני עושה לו את הטריק שלמדתי ממשה קצב בקורס "שיטות להתחמקות משאלות שכל תשובה עליהן תפליל אותך" ומתחיל לתקוף ולצעוק באמצע הקיוסק מול הקליינטים: "אתה אומר שבת שלי גדולה היא לא בת? אתה אומר שבת שלי גדולה היא בן? תתבייש לך, תתבייש, ערוץ שתיים, תתבייש", ובעודי צועק "תתבייש" ומנפנף בניירות שהכנתי מבעוד מועד אני מתרחק מהקיוסק, בלי שתהיה למוכר שהות לחקור עוד ולהגיע למסקנה העגומה שאני עד כדי כך שרוט שבגיל שלושים ושמונה אני קונה כמויות של מעטפות סופר גול רק כדי למצוא את הסמל של מכבי חיפה.

הילה גם היא עיקמה פרצוף כשראתה שעוד חמישים שקלים ירדו לה מהירושה.

"יאללה פתחי, פתחי", אמרתי לה בעודי מוחה ריר מזווית הפה ומאנפף נזלת חזרה לסינוסים התפוחים שבלחיים.

"אבא?" היא שאלה בעודה פותחת את המעטפה הראשונה ומוציאה בפעם השלוש עשרה את אייל טרטצקי, "אבא, אחרי שנמצא את הסמל, יהיה כסף למעון של גלי?".

"בטח הילה", עניתי לה ומחאתי כפיים לזרז אותה במלאכת פתיחת המעטפות. "כשנמצא את הסמל, נחזור להיות עשירים כמו פעם, אני מבטיח הילה שכשנמצא את הסמל נחזור לאכול בשר, כשנמצא את הסמל הוצאה לפועל תחזיר לנו את הטלוויזיה לסלון והכי חשוב, כשנמצא את הסמל נלך ביחד לתחנה המרכזית בתל אביב ואני אקנה לך ארבע זוגות נעליים אורגינל של אדידוס, פאמה, אולד סטאר וגלי".

או אז, עוד אני מדבר וזה בא. מתוך המעטפה השלישית, בין המדבקות של ראובן עובד מקטגוריית "כוכבים ישראלים באירופה" לבין "ערן לוי אס מקדונלד", התחבאה מדבקה מספר 43: סמל מכבי חיפה לתפארה. עד המעון החדש של גלי שמעו את הצרחות שעלו מהבית. בקבוקי השמפניה נפתחו ונמזגו לבקבוקי המטרנה של הקטנה. זה היה רגע מאושר שכמותו חוו אולי בני ישראל מול עגל הזהב, תחושה שחוו עובדי אלילים ועכו"ם כשהודיעו להם שאלוהים מת ובובת גומי קטנה של דרדסבא היא האלוהים (מי שלא רואה גוללללסטאר לא יבין את המשפט האחרון).

ואז הודיעו שבוקולי חוזר להרכב.

עברו כמה ימים. ההאנגאובר מקוקטייל המטרנה בשמפניה עדיין לא שכך, סמלים מתעופפים ברוחות כפר גלים כבר במערכת החורף הראשונה, אוהד הפועל חיפה כתב בספר הפנים: "נראה לי שעטר עוד יזרוק את יעקוב שחר ממכבי חיפה", וסיים ב-חחח, ברמת השרון אוהדי מכבי חיפה עושים כבוד ומוחאים כפיים לכיוון הדשא, השחקנים בירוק, בטוחים שהכפיים עבורם ומריעים חזרה לקהל הנפלא, אבל הקהל, הקהל מוחא כפיים לסמל שעל החולצה. לא לאף אחד אחר. הסמל, הסמל מעל הכל.

יש אנשים עם לב של אבן, יש סמלים עם לב ירוק.

*

מתי סין-קרונה

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, שאלות ברומו של אדם, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

24 תגובות על מדבקה מספר 43/ מתי סין-קרונה

  1. פרלה הגיב:

    מתי,
    דילגת באלגנטיות מעל המחלוקת.
    יאיר כבר הציע לך מקום ריאלי.
    עד עכשיו שריין רק להפועל חיפה (עופר שלח למיטב ידיעתי).
    זה בדיוק מה שנזקקנו לו. הפוסט והמהלך.
    יהי האל בעזרנו.

    אהבתי

    • מתי הגיב:

      תודה פרלה אבל לא תודה. מה שחסר לנו זה אוהד מכבי אצל יאיר לפיד ויכניס לנו לראש שגם אצלינו צריכים ללבוש שחור כמו אצל האוהדים של הקבוצה שלו.

      אהבתי

  2. הופמן הגיב:

    אחד הטובים שלך.

    אהבתי

  3. תום א הגיב:

    מעולה!

    אהבתי

  4. MG הגיב:

    מתי, אני קורא את הפוסטים שלך לעיתים והם טובים מאד.
    אם זאת, לא מצאתי לנכון להגיב עד כה.
    אבל הפסקה האחרונה הוציאה ממני תגובה (הופמן, אל תדאג, אני מסתפק בלזהם אתר אחד בכל פעם, זה חד פעמי).
    מעבר לזה שצעקו עלי כי מחאתי כפיים לסמל (ואמשיך למחוא גם אם זה יעלה לי בחשש מאלימות פיסית, כפי שעשיתי פעם ביציע המערבי בטדי), מחאתי כפיים גם לשחקנים.
    אני לא אכנס לרמת הכדורגל (שדווקא לא היתה כ"כ נמוכה לדעתי), אבל החבר'יה נתנו ת'תחת במשחק הזה. נראה אותך מצליח בעבודה שהלקוחות שלך נוהמים כל פעם שאתה מנסה לעשות את הפעולה הפשוטה ביותר.
    כל עוד הם ימשיכו להשקיע כמו במשחק האחרון, כאשר אמחא כפיים, מעבר לסמל, אחשוב עליהם.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      למה שאני אדאג, אתה מוזמן בשמחה להמשיך ולהגיב*. התגובות שלך בדהבאזר מנומקות וטובות – אם כי לפעמים קצת ארוכות. לי היתה אותה "בעיה", עד שפשוט פתחתי בלוג. אני ממליץ בחום גם לך. אגב הסלוגן הראשון של הבלוג היה "כי כמה אפשר להציף בלוגים של אחרים". עכשיו בכל פעם שיש לי תגובה ממש ארוכה, אני יודע שאני יכול לפרסם אותה כפוסט אצלי.
      *כל הקוראים בסתר, אגב – אשמח לשמוע אתכם יותר. בטח כבר כתבתי את זה. תרגישו חופשי.

      אהבתי

      • MG הגיב:

        על זה אני מדבר.
        מבחינתי, כמו ששר עברי לידר (זה עברי לידר שר את זה?): "כלום זה יותר טוב מכמעט".
        שיש לי רעיון, אני מעדיף לשפוך את כולו או לא להגיב כלל.
        אגב, יש לי בלוג, אבל אני כותב בו לעיתים רחוקות ולא על כדורגל.
        אני אכתוב משהו קצת שטחי, אבל שאני כותב משהו, מתחשק לי שאנשים יקראו אותו.
        אם אפרסם אצלי את הסיכום השבועי למשחק של מכבי שאני כותב כתגובה לפרוסנר יקראו אותו 5 אנשים (אולי 50, אבל לרובם זה לא יאמר הרבה) ואצל פרוסנר קוראים אותו 500.
        ועוד גילוי נאות שבחיים לא הייתי כותב ב'דה באזר' – מנחם לס הציע לי טור שבועי קבוע אצלו, בו אני כותב על כל מה שמתחשק בספורט (מכדורסל ישראלי ועד מכבי חיפה), אבל שוב, העניין שזה היה מעורר שם הוא פחות.
        בקיצור, יכול להיות שאני צריך לצנזר את עצמי ב'דה באזר' קצת יותר…שלא אצליח תסבלו קצת או תדלגו :)
        ואם אני כבר מגיב ועוד תגובה ארוכה כמו שאתה לא אוהב, אז אכתוב שיש לך אחלה בחלה של אתר.

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          תודה רבה.
          אני קורא את התגובות הקצרות ומדלג על הארוכות וזה חבל, כי יש לך תגובות טובות ואני בטוח שאתה יכול לקצר אותן קצת (או לפזר אותן על כמה תגובות, זה גם עובד לא רע).
          אולי אצל פרוסנר יקראו אותך יותר אנשים, אבל שום דבר לא משתווה לזה שיש לך בלוג משלך ואתה חופשי לעשות בו מה שאתה רוצה.

          אהבתי

  5. מתי הגיב:

    תודה תום, תודה הופמן ותודה MG (בשבילך הלכתי עם האצבע עד הקאפס לוק)
    תתפלא לשמוע MG (עוד פעם קאפסלוק? לא קורא לך יותר בתגובה הזו) שאני יותר מגאה בך. בתור מי שחשוב לו לעמוד ולמחוא כפיים אחרי משחק ושמחכה עד שאחרון השחקנים ירד מהמגרש אני במאה אחוז איתך.
    חלק די גדול משחקני מכבי חיפה של השנה קצת זר לי באופן אישי, אני מרגיש שאין מהם את ההסתופפות תחת שם המועדון והסמל ושחלקם לא יודעים בכלל לאן הם הגיעו (ראה עניין הנעליים שמאוד חורה לי) , אני לאכלכך ראיתי את ההשקעה הזו שאתה והופמן מדברים עליה אבל אם ראיתם זיעה שלא נוצרה מאכילה עודפת של עמבה אני איתכם, נותן גם להם כפיים.
    וחוץ מזה, אני לא מצליח בעבודה גם בחלל ריק, אז אנ לא דוגמא.
    ושוב תודה.

    אהבתי

  6. אביעד הגיב:

    הופמן, נראה לי שאמרתי לך כבר – אני מתלבט בנושא המחליפים. ללכת על גרנט כדי שהוא יעזור לקטן לבצר את המעמד שלו כמו שעשה לנמני? או שנלך ישר למקור, נמנה את קטן ונחסוך כמה שנים של סבל.
    החלטה לא טובה של שחר. עכשיו עוד פעם המאמן אשם. השחקנים? הם בסדר. לא עשו שום דבר רע…

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      נראה שבינתיים מנסים ללכת על רב"ש. זו נראית לי האופציה הכי טובה, רציתי אותו כשאלישע עזב. אם כי הייתי מעדיף שהוא יבנה קבוצה ולא יתמודד עם החורבות של עטר.
      גרנט זו גם אופציה טובה מבחינתי. בכל מקרה אני רוצה מישהו מוכח ולא איזה ז'וטא או אריק. שיעשו את השפשוף שלהם בקבוצות אחרות ואז יבואו לממש את מה שהם למדו.
      לגבי קטן אני כבר לא מצפה לכלום. נראה לי שלכל מאמן שבא לחיפה די ברור שלקטן יש מעמד מיוחד, והוא יצטרך להתייחס אליו בהתאם. זו פצצה שצריך לפרק בעדינות. וצריך להיות מוכנים לעמוד בהרבה חרא, גם מהתקשורת. לא יודע מי יהיה מוכן לזה. אולי גרנט, שכבר רגיל לחרא מהתקשורת.

      אהבתי

      • אביעד הגיב:

        למנות את גרנט לא הולך בקנה אחד עם לפרק את הפצצה ושמה קטן. הדבר שגרנט יודע לעשות הכי טוב הוא לזהות מוקדי כוח ולהתחבר אליהם. הוא רק יחזק את קטן.
        המחשבה שגרנט ימונה מפחידה אותי. פחד מוות.

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          כן, השאלה מה הוא עושה כשהוא מזהה שמוקד הכוח מפריע לו להשיג את המטרה שלו (נניח, לשפר את מצב הקבוצה).
          האמת שאחרי הגב הזה של שחר, אני באמת לא מאמין שיהיה איזשהו מאמן שיתעסק עם קטן.

          אהבתי

          • אביעד הגיב:

            אני די משוכנע שאין מצב שהמטרה של גרנט תהיה "לשפר את הקבוצה". המטרה של גרנט תמיד הייתה ותמיד תהיה "לשפר את המצב של גרנט". הוא יעדיף לחזק את קטן, ולחפש כסת"ח לגבי מצב הקבוצה מאשר לעשות פעולה דראסטית כלשהי.

            אהבתי

        • פראליה הגיב:

          גם אותי אביעד, אני אפילו לא מעיז לכתוב שהוא לא מועמד מחשש שזה מה שיהיה, הרי שחר בטראנס מטורף של קבלת החלטות שגויות כרגע, מי ערב לנו שזה לא יגמר בזה?

          מתי, ענק!!

          אהבתי

          • פרלה הגיב:

            החלטה נהדרת של הנשיא אמש ואתה כותב כך?!
            כל הענין של קטן מסיט את הדיון מהכשלון של רובן לענין אחר.
            גם בליברפול נפרדו מקני שכשל.
            כל מאמן כדורגל שאלו "השגיו" מועד לפיטורין.
            גם בקבוצות תחתית סטנדרטיות ובפרט במועדוני פאר.

            אהבתי

          • אביעד הגיב:

            פרלה, אני חושב שה"הסטה" היחידה שאנחנו רואים כאן מתרחשת כבר חודשיים. כל גורם בעל אינטרס ובעיקר השחקנים, מנסים להסיט את האש לכיוון עטר. וזה לא התחיל עם ראובן. גם לרוני לוי זה קרה וגם לאלישע.
            בליברפול נתנו לקני שנה וחצי אז זו לא דוגמא טובה.

            אהבתי

          • פראליה הגיב:

            פרלה, ההגיון שלי אמור שתהליכים אמורים להתקבל, לפחות במועדון שלנו, מתוך השאיפה להשיג מטרות בטווח ארוך ואחרי מחשבה קרה. יש כאלה שיקראו לזה לבנות דרך ורוח של מועדון. פה היתה מחשבה שהתבשלה שנים, הביאו את עטר אחרי שנים של מבחן ובעיתוי הנכון, אחרי שנת הפוגה רגועה, החתימו אותו לטווח ארוך מתוך הנחה שמועדון שממנה מאמנים לטווח ארוך יכול לספוג כשלון בטווח קצר וההחלטה להפסיק את עבודתו אמוציונלית. אני מניח שאתה יודע שאני ממש לא מכניס למשוואה את היותו סמל יותר או פחות, זה לא רלוונטי. אני גם נוטה לחשוב שאתה יודע שההחלטה על רב"ש בעיתוי זה שגויה מיסודה.

            אהבתי

          • פראליה הגיב:

            ולמען הסר ספק, חזיתי מראש את חוסר ההתאמה של עטר, זה פשוט עניין עקרוני

            אהבתי

  7. שמרלינג הגיב:

    מצחיק מצחיק ובסוף מרגש.

    אהבתי

  8. פרלה הגיב:

    ברור שההבאה של רב"ש בתחילת העונה היתה מועילה יותר.
    מקור פנימי מסר לי שגם יניב חזה מראש את ההתרחשויות עוד בתחילת מחנה האימונים.
    אורך רוח לחוסר הצלחה מיידי לא מחייב התאבדות.
    9 מחזורים כאלו מחייבים שינוי בכל קבוצה.
    רוני ואלישע הביאו 3 אליפויות לפני שהורידו רגל מהגז.
    אין שום סיבה להמשיך בניסיון כ"כ כושל. לא היתה פה דרך שטרם הבשילה אלא אבדן דרך ואבדן עשתונות.
    רובן אולי לא האחראי היחיד, אבל כשסגל כזה מביא תוצאות כאלו, המנהיג מוחלף.
    עטר הוא זה שגרם להיווצרות ה"אש" ולכן לא היה צורך שגורמים בעלי אינטרס יסיטו אותה לעברו.
    למה וכמה היה עלינו להמתין בטרם פיטורין?
    אני אוחז בדעה שגם העונה הזו עדיין אינה אבודה.
    בשנה הבאה, אנחנו ואירופה, בארינה הבנויה

    אהבתי

  9. פרלה הגיב:

    ועוד שאלה אחת קטנה – למישהו יש כפתור REFRESH או שיקבעו כבר מי המאמן הבא…

    אהבתי

להשאיר תגובה

