מתכנן תיאום התשתיות/ מתי סין-קרונה

שלא תטעו, דמותי הנוירוטית והחלשה הנשקפת ונארגת מדי שבוע בבלוג של הופמן, משל הייתי דב נבון רק בלי הגלורי של הסלב והפנסיה מארץ נהדרת, הינה דמות ספרותית בלבד. בינה לבין דמותי המציאותית אין דבר וחצי דבר. רק המשיכה שלי לדמות, משיכה שזהה למשיכה של אנשי שררה לדמות העבד אותה הם משחקים בהיחבא במועדוני סאדו מאזו, היא שגורמת לי לכתוב אותה בגוף ראשון. כי במציאות, וכאן אעבור לדבר בגוף שלישי כיאה למעמדי, מתי סין-קרונה הינו אדם חזק. מתי סין-קרונה הינו אדם יציב. ובעיקר מתי סין קרונה הינו אדם מכובד.

מדובר באיש מפתח, אדם חשוב ומוכר בתחומו שאחד מתאריו הרבים, שבוודאי יעניינו אתכם, הוא תואר ה-מתכנן של איצטדיון טדי. כן, האיש החלש והנוירוטי ההוא מהבלוג הוא לא אחר מאשר ה-מתכנן של איצטדיון טדי. טוב, אומנם לא ה-מתכנן של כל האצטדיון אלא רק של היציע הדרומי החדש, כי כשטדי קולק היה חי ה-מתכנן היה בבית ספר, אבל בכל אופן המתכנן של היציע הדומי של איצטדיון טדי הוא לא דבר של מה בכך. אז אני האיש. טוב, אמנם לא לבד כי בכל זאת יש צורך להיעזר בכמה אנשי מקצוע, בעצם לא כמה, אלא משהו בסביבות חמש מאות מתכננים ויועצים שביניהם שני יועצי דשא – אחד לגבעולים ואחד לשורשים, וטוב, אני לא האדריכל הראשי אלא חבר בצוות התכנון, ונו בסדר, לא אחד הבכירים שבהם אלא קרוב יותר לאחרון ביועצון התחתון, אבל בכל זאת. שיט, עוד פעם קפץ לי דב נבון לנייר המחשב .

באחד הימים נקראתי אל משרדי ההנהלה דחוף. הגעתי בריצה אל חדר הישיבות, שם חיכו לי המנהלים הבכירים, ישובים כל אחד בכורסת העור שלו. לבי ניבא לי רעות. המבט סקר את החדר וחיפש את חרב הפיטורין עד שהמנכ"ל החל לדבר: "ובכן, מתי. אתה יודע, כאמור, שאנחנו מתכננים את תיאום התשתיות באצטדיון טדי".

"לא" עניתי בכנות.

"טוב. אז עכשיו אתה יודע", ענה לי בעצבנות והמשיך: "אלון, הבחור שמתכנן אצלנו את תיאום התשתיות עובר לעבוד בחברה אחרת, אז חשבנו שאתה היחיד שמבין משהו בכדורגל כאן בחברה וכנראה זה הופך אותך למתאים ביותר להמשיך אותו.

אתה יודע שהתכנון בארץ לא מי יודע מה ותיאום התשתיות שנועד לעלות על התנגשויות בתכנון בין היועצים השונים הוא חשוב מאוד כדי שלא יהיו טעויות ועיכובים בביצוע. אלון כבר עשה כמעט הכל ובדיוק עכשיו סיים לבדוק שהביוב לא נכנס למים אלא המים לביוב, אז מה שנותר לך לעשות בתכנון הוא להעלות את קווי החשמל והביוב שקיבלנו מיועצי החשמל והביוב אל התוכנית ולבדוק אם הביוב לא נכנס לחשמל. יש לך שבוע לסיים. דרך צלחה".

בתוכי אמרתי לעצמי שדווקא יכול להיות נחמד שהביוב בטדי יכנס לחשמל ויהיו כמה אוהדי מכבי שיודו לי על זה, אבל, המשכתי לדבר לעצמי, אני מקצוען! וכמו שיש רופאים אוהדי בית"ר שמטפלים בפציינטים ערבים, קל וחומר שאני לא אחבל בזדון בביוב ובחשמל של האצטדיון רק בגלל שאין בו כניסה לערבים.

יצאתי מהחדר נרגש לקראת המשימה העילאית, תוך שאני מפזם לעצמי בגאווה "היי היי מי חלם אז בכיתה, שלמדנו לדקלם על חומותייך, י-רו-ש-לים, הפקדתי שומרים. שיום יגיע ואהיה אחד מהם, שיום יגיע ואהיה אחד מהם, שיום יגיע ואהיה אחד מהם". התיישבתי במקומי והתחלתי להעלות את תכנית האצטדיון על מסך המחשב. בלחיצת כפתור אחת עלה אצטדיון טדי המחודש במלוא תפארתו על מסך המחשב שלי. חזרתי לפזם "היי היי מי חלם…". נשבע לכם שרציתי להיכנס מיד לעבודה אבל משהו אחר משך אותי. הכיסאות. ים הכיסאות שמסביב. לא יעזור כלום, אני חייב לספור אותם. כעבור שבוע, ואחרי שהתבלבלתי פעמיים בספירה, סיימתי לספור את כל 63,421 או שמא 25,329 או אולי 37,384 הכיסאות. נשארה לי עוד שעה לסיים את העבודה. הבנתי שלא אספיק לסיים אז חיפשתי משהו מועיל אחר לעשות ועליתי על הרעיון לבדוק לאן הולך שיפוע הדשא, כך שיהיה לי מידע טקטי ממדרגה ראשונה להעביר למאמן מכבי חיפה לפני משחק נגד בית"ר כדי שיוכל לארגן לחץ באגף שבו תוקפים מהנקודה הגבוהה לנמוכה לרוחב, במחצית שבה תוקפים מהנקודה הגבוהה לנמוכה באורך. עד שהבנתי מה אני צריך לבדוק חלפה גם השעה הזו. לקחתי את העבודה שעשה אלון, החלפתי תאריך והגשתי לבוס הגדול.

לפני חודשיים קראו לי דחוף לטדי. הקבלן העביר את כבלי החשמל דרך קו הביוב. היתה מהומה גדולה, היו האשמות, צעקות. ניסיתי להתגונן ולהגיד להם שהבנתי שצריך לבדוק הפוך, שקווי הביוב לא יעברו דרך כבלי החשמל אבל זה עשה אותי עוד יותר מטומטם כי איך קו ביוב יכול להיכנס לתוך כבל של חשמל.

במשרד, חרב הפיטורין יצאה ממקומה והונחה על השולחן כאות איום.

ביום חמישי התקשרתי למשרדי הפיקוח של אתר הבנייה של היציע הדרומי בטדי.

"שלום, מדבר מתי המתכנן", הצגתי את עצמי.
"איזה מתי?" ענה מפקח.
"מתי, מתכנן תיאום התשתיות".
"אה, אתה. תגיד 'האדיוט'. כן, במה נוכל לעזור לך".
"אני רוצה לבוא לאתר לראות אם הכל בסדר בביצוע ביום שני בעשרה לתשע בערב".
"אתה יכול להישאר בבית", ענה, "הכל בסדר בביצוע, אחרי שזרקנו את התכנית שלך לפח, הכל הולך חלק. ואם אתה עובד עלי ורוצה לראות אם הכל בסדר בביצוע של בית"ר נגד חיפה. אני יכול להגיד לך שגם שם הכל יהיה בסדר. בית"ר תתפור אתכם שלוש חתיכות".

איך הוא ידע שאני אוהד מכבי חיפה, אני לא יודע. אולי בגלל שרק אנחנו טיפשים מספיק לתכנן בזדון שהביוב של טדי יכנס לכבלים של החשמל? לא חושב.

בכל זאת הבנתי שכרטיסים למשחקים בטדי אני כבר לא אצליח להשיג מהקשרים שלי כמתכנן. לפיכך, התקשרתי היום בבוקר לבנאדו ואמרתי לו: אריק – בטדי, הפינה הדרום מערבית של האצטדיון נמוכה מהפינה הצפון מזרחית בעשרה סנטימטר, תשלח את כל הכלים שלך ימינה כשתוקפים לדרום ותגן חזק על השמאל כשמתגוננים בצפון.

על המידע קיבלתי ארבעה כרטיסים ליציע. אומנם אני לא ה-מתכנן של אצטדיון טדי, אבל אולי אהיה אדריכל הניצחון מחר וסוף סוף אשיל מעצמי את תדמית דב נבון בלי הקשרים עם מנשה נוי.

ועל סמך המידע, התחזית למחר: 0-3 ירוק.

מתי סין-קרונה

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על מתכנן תיאום התשתיות/ מתי סין-קרונה

  1. אדיר מתי, אדיר. כרגיל.

    אהבתי

  2. מתי הגיב:

    תודה פרוסנר. עכשיו אתה מבין למה אין לי כרטיסים מחר לפיגום של היציע הדרומי?

    אהבתי

  3. תום א הגיב:

    מעולה, פשוט מעולה!

    אהבתי

  4. יניב הגיב:

    צחקתי בכל פסקה. תודה!

    אהבתי

  5. Perla הגיב:

    ענק מתי. רק שהקבוצה תישר איתך קו.

    אהבתי

  6. הופמן הגיב:

    מעולה מתי.

    אהבתי

  7. מתי הגיב:

    תודה לכולכם.

    אהבתי

  8. אורון הגיב:

    מעולה!

    אהבתי

  9. פינגבאק: שיר חדש בלב. סיכום מחזור 11 | על אהבה וכדורים

כתיבת תגובה

