בית"ר ירושלים – אנחנו: אלוהי השמחות הקטנות/ מיכל בורנשטיין

מתח ביום של משחק. הרבה זמן לא היה לי, אבל היום היה. מתח, התרגשות, עצבים, ופחד. פחד של אוהדת של קבוצה בעונה נוראית.

בית"ר-חיפה. מסורתית, המשחק הכי נצפה בכדורגל הישראלי (רייטינגלי ספיקינג). בשנים האחרונות זה קצת התערער, אבל עדיין, מסורתית, המשחק הכי פתוח וסוער ומפתיע ומלא אירועים בכדורגל הישראלי. עובדה.

שאגת יששששששששששששש היסטרית. מהלב. שמרעידה את הקירות בדירה בשכונה תל אביבית חצי מנומנמת. ישששששששששששששש אמיתי. מתפרץ. מהלב.

קללות. ומתח. וציפורניים כסוסות. וקללות שהאוזן לא סובלת לעבר כל שחקן שהכדור לא מתלבש לו. קודם עזרא. ואז עמאשה. וכל השאר, האמת.

5 דקות תוספת זמן. שרוק, בן זונה, שרוק כבר. מוסיף עוד דקה. שרוקקקקק על מה הוספת חמש דקות שרוקקקקקקקק כבר!

ערן לוי. אלוהים ישמור ראיתי את הכדור הזה ברשת. רק אוהדי כדורגל יודעים שכשלב מחסיר פעימה, הוא באמת מחסיר פעימה.

שרוק כבררררר שופטטטט!

שריקה.

יש משהו באריק בנאדו, ושאלוהים יסלח לי שאני מקדימה את המאוחר, אבל יש בו משהו.
הוא פיגורה, הוא סמכות, הוא ווינר. כשחקן היה לו את השילוב הנדיר של אינטליגנציה, קור רוח בלתי נתפס ויחד עם זאת – לב ונשמה וסערה. היה לי נוח עם המינוי הזה מההתחלה ועכשיו עוד יותר נוח לי איתו. שאלוהים יסלח לי, אבל עם קצת מזל וקצת נקודות עד ינואר ואז שניים שלושה שינויים בסגל – עוד אפשר להוציא משהו מהעונה הזו.

לא צריך להיות דוקטור כדי להיות מאמן כדורגל. אריק מכיר את חדר ההלבשה וחדר ההלבשה אוהב אותו, השחקנים הצעירים לא יוכלו לסובב אותו ועם הוותיקים יש לו דיבור מספיק טוב. הוא לא מנוסה וכנראה לא יוכל להצעיד אותנו עדיין לאליפויות היסטוריות, אבל הוא מבפנים, לא צריך ללמוד את המערכת, מכיר את כולם וחוסך לנו זמן יקר של תקופת התאקלמות. ופתאום קייסי מחייך, וחרזי מגיע למשחקים – אם עטר הצליח להרחיק את כולם מעליו, אי אפשר לפתור את תעלומת הכישלון שלו ב"סבוטאז' של קטן". זה פשוט לא אוכל.

המערכת התעשתה מהר וייתכן שמן ההפקר התקבלה ההחלטה הכי נכונה. בלי ציפיות בלי פיצויים, ואפילו על פי התכנית. שחקן עבר על הקווים. אולי הפעם זה אפילו יצליח.

איזה כיף זה, ניצחון.

*

מיכל בורנשטייין

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

17 תגובות על בית"ר ירושלים – אנחנו: אלוהי השמחות הקטנות/ מיכל בורנשטיין

  1. פרלה הגיב:

    מתוך ויקיציטוט:
    "נפוליאון בונפרטה (בצרפתית: Napoléon Bonaparte;‏ 15 באוגוסט 1769 – 5 במאי 1821), הידוע גם כנפוליאון הראשון, כיהן כשליט צרפת בשנים 1799 עד 1814 ובשנת 1815 למשך מספר חודשים.
    • "גבר צריך לישון 4 שעות, אישה 6 שעות, ילד 8 שעות ואדם טיפש ישן 10 שעות."
    הבן שלי, יונתן מאיר, בחודש הבא בן שנתיים, עוזר לי להיות גבר (הביטו בשעת התגובה)

    חיפשתי כמובן, לצורך התגובה, את האימרה המפורסמת יותר:
    ""אני לא רוצה גנרלים מוכשרים, חכמים, טובים, נאמנים או אחראיים. אני רוצה גנרלים שיש להם מזל."

    לפני ההתנפלות. ודאי שאין זה המזל לבדו. אבל בכל זאת הגולים שהכנסנו, היו אפעס…
    מכבי נראתה הערב אחרת. ואולי זו סתם ההויה המופנמת של התחתית שהוציאה את זה מאיתנו.
    אני מת על אריק. מכבי נוטה לקחת תארים כשהוא בסביבה.

    לא רק מסי שובר שיאים. גם מכבי.
    2 שערים במחצית אחת!
    התאוששות לאחר שיויון!
    נצחון במשחק חוץ!

    עד עתה נשברנו ככוס תחת רגלו של חתן ועתה נהיה כפלדה יצוקה (לפחות עד שמתכנן תיאום התשתיות יביא לנו חומר חזק יותר)

    אהבתי

  2. הופמן הגיב:

    יפה מיכל. הרגת אותי עם השיר בסוף. רק אחדד – אני לא חושב שמישהו תלה את הכישלון של עטר בסבוטאז' של קטן, עטר נכשל כי הוא היה גרוע, קטן לא ממש עזר או ניסה לעזור ובעיקר רק פגע בקבוצה והעמיד את עצמו מעליה. אלו כל הטענות (שלי לפחות) כלפי קטן.
    הסיכום שלי:
    – חברים התבאסו מהניצחון של הפועל תל אביב על באר שבע. חבר'ה, זו תוצאה טובה בשבילנו והגיע הזמן שנתחיל להפנים את זה. היריבה שלנו כרגע היא לא הפועל תל אביב, אלא הפועל ב"ש.
    – רוחו של אריק הויקינג נכנסה בקבוצה, עת רוחו הרכרוכית של עטר עזבה לה לאיטה, נוגה ובודדת, בטרם עת, על קרחון. השחקנים נלחמו ללא לאות, אפילו קטן.
    – אם קטן רץ ונלחם ככה בכל משחק, הוא שווה מקום בהרכב.
    – אני אוהב שחקנים שכשהם נופלים הם קמים מיד. כמו מסי. כמו גולסה, להבדיל. אייל עדיין לא נתן משחק אחד ממש טוב העונה, אבל זה מתחיל להתקרב.את המלחמה שהוא נתן אתמול הוא נותן בכל משחק, אבל אמש הוא הראה שהכישרון שיש לו מעבר לזה לא נשאר ברומא.
    – אני לא מבין למה להעניש את בית"ר, שאוהדיה החביבים רצו רק לתת מצת לקוון, כדי שיוכל להתחמם בקור הירושלמי, ולהעניק צעיף למגרלשוווילי שנראה קצת מצונן. אנשים חמים ומכניסי אורחים.

    אהבתי

  3. מיכל הגיב:

    הופמן, אם אתה קלטת רק עכשיו מה יגידו אזובי הקיר. שמע, אני שומעת אוהדי מכבי חיפה ורואה את הטינה הגוברת כלפי קטן – לא יוסיף לנו כבוד להפוך אותו לאויב האומה. הוא גם לא באמת כזה, רק צריך מישהו יותר חכם ופוליטי ממנו בשביל לרסן אותו, והנה יוצא שחקן לא רע בכלל. הלוואי שנמשיך ככה. + חלוץ ואנחנו עלולים להיראות כמו קבוצת כדורגל טובה.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      מסכים איתך לגמרי. אין ויכוח על כך שהוא שחקן מצוין, יש ויכוח האם הוא מסוגל למשוך 90 דקות והאם המעמד שלו במועדון לא חזק מדי. אם אפשר לרסן אותו, אפילו להושיב אותו לפעמים רחמנא ליצלן, זה יהיה נהדר לכולם.

      אהבתי

      • פרלה הגיב:

        הקרבה בין אריק ליניב תניב את המיטב עבור המועדון שהוא מושא דאגתם יותר מכל.
        מעבר לכך, לראות את אריק- קייסי וחרזי על אותו ספסל נוסך בי אופטימיות ותחושת בטחון.

        אהבתי

  4. פראליה הגיב:

    אפשר להתווכח על מבנה אישיותו השביר של יניב קטן אבל למי שהיה ספק עד כה – יניב קטן הוא שחקן הכדורגל הכי טוב במכבי חיפה ביי פאר, לפחות עד שמישהו יואיל להפיק 20% מהפוטנציאל של גולסה.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      בפוטנציאל, נכון. אבל כדורגל זה לא רק פוטנציאל

      אהבתי

      • פראליה הגיב:

        לחלוטין, אם גולסה יגיע תוך שנתיים ל- 50% פוטנציאל ישאר לו רק את בניון לעבור ואז נתחיל לדבר על ההוא שבשפיץ, האפסייד שלו מטורף, נקווה שלא יזרוק עוד שנתיים לפח כמו אלו האחרונות.

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          התכוונתי דווקא לפוטנציאל של קטן (:
          מסכים לגמרי לגבי גולסה. אני עדיין בטוח שהוא יהיה ענק.

          אהבתי

          • פראליה הגיב:

            קטן נכנס לצערינו לחלק האחרון בקריירה שלו, הוא ניצל 75% מהפוטנציאל שלו וזה הספיק להיות השחקן הכי טוב בליגה לאורך זמן רב (בין הישראלים). עד שמישהו אחר יוכיח אחרת (והלואי שזה יבוא מה יותר מהר) הוא השחקן הכי טוב שלנו, כרגע אין עוד מישהו שהוכיח שיש לו מחשבה מגובה ביכולת על להכנס את הואקום שיבוא אחרי שיפרוש. ברור שאם גולסה ימצה 50% הוא לא רואה את קטן.

            אהבתי

  5. שמרלינג הגיב:

    ראיתי רק את הדקות האחרונות של המשחק ואת התקציר וממה שאני מצליח להבין, הסיבה העיקרית לתוצאה המפתיעה היא מזל. עמאשה נראה חסר ביטחון לחלוטין, שראנוב נשאר אותו בחור גבוה ואתלטי שאמרו לו לעמוד בשער.

    אהבתי

    • פראליה הגיב:

      ממש לא, מכבי היתה שתי רמות טובה מבית"ר באופן מפתיע, תיקו היה מאד מקפח אותנו.

      אהבתי

  6. udi הגיב:

    מיכל אחלה פוסט אבל לא צריך לצאת מפרופורציות. עדיין עבודה רבה לפנינו.
    לזכותו של בנאדו יש לומר שהוא הראשון שבאמת נותן הזדמנות לגולסה לשחק בעמדה שלו, כאשר קטן על המגרש. ומאוד אהבתי את העבודה של קטן על המגרש, מזמן לא ראיתי אותו רץ ככה.
    וכמובן שאין לנו חלוץ ברמה. אזולאי הוא פשוט לא זה. עמאשה חסר ביטחון. הייתי נותן לילדים מהנוער לעלות כמו גוזלן.
    ואסיים בשיר:
    "תמיד אמר שכל האוהדים
    מספר אחד אצלו לעולמיים
    והסרט על היד-
    אריק אריק אריק בנאדווווו "

    אהבתי

  7. מתי הגיב:

    מיכל, השריקה אתמול היתה הרבה אחרי :שרוק כבר שופפפפטטט! ולא רק שתי שורות אחרי. אני מעריך שזה היה חמישה עמודי פוליו אחרי.
    הרבה זמן לא ירדו לי דמעות מכדורגל ואתמול זה היה בזווית העי ולא היה אכפת לי כל כך שהשאירו אותנו שעה ביציע עד שווידאו שנומה כבר נומה היי (אחרי ששם את הרשת על הפן שלא ייהרס בלילה). אבל אם ערן לוי היה מבקיע שם …. בשידור החוזר הוא גם לא הבקיע?
    פרלה יופי של תגובה. מזכיר לי שגם אני גבר.

    אהבתי

  8. פרלה הגיב:

    והבוקר אני גבר גבר

    אהבתי

  9. ירוקה עולה הגיב:

    אוי ואבוי… הגעת מקורס הכתיבה למתחילים? לא כל הולמת במקלדת ראויה להעלות את "הגיגיה" על הכתב – יש ברשת מספיק בלוגים על בריטני ספירס שיתאימו קצת יותר לרמתך.
    לא צריך להיות דוקטור כדי לכתוב על כדורגל, ההיפך הוא הנכון, אבל אפילו בטוקבקים של וואן קיבלתי תובנות יותר מעמיקות.
    אני מאחלת לך שתמצאי משהו אחר שאת טובה בו – זה לא לכתוב

    אהבתי

כתיבת תגובה

