אנחנו – הפועל תל אביב, לפני: תום התום/ מתי סין-קרונה

זה לא הולך להיות משחק נגד הפועל ת"א ביום ראשון. אומנם בפינה הסמולנית תמתין לנו הפועל, אדומה ומבאסת כמו אשה במחזור, אך מה שבאמת נראה לנגד עינינו ביום ראשון והאובייקט שנתמודד מולו יהיה בעיקר הפוטנציאל שלנו.

פוטנציאל על פי ויקיפדיה: היכולת, הכוח או האפשרות הטמונים בדבר מה או במישהו למימוש דבר מה או להפעלתו, אך טרם יצאו מן הכוח אל הפועל.

בהיכנסנו למגרש ביום ראשון, כשהמנגינה הצורמת של הטוטו בשילוב מופע אקרובטי של ילדים שנאלצים בתנאי עבדות לנופף בדגל מרוט של ליגת ווינר במרכז המגרש, אנחנו משולים לבחור שמסביבו כולם מלחשים שהוא זמר גדול והוא מתהלך נפוח מחשיבות עצמית בשכונה, במתנ"ס מעלים אותו לשיר מחרוזת בקריוקי של יום רביעי, חברה שלו רושמת אותו לדה וויס והוא רגע לפני העלייה לבמה, חמישים בני משפחה וחברים מחכים בחדר הסמוך, על המסכים ממול מראים אותו מתייפח בכאב מול הצופים ההמומים בבית ומספר על ניתוח האפנדיציט שעברה סבתא שלו בתקופת השואה כשחיה מטר מהזוועות במיאמי פלורידה, ניתוח שבגינו עברה את שארית חייה בלי רבע תוספתן ועם צלקת באורך חמישה ס"מ בבטן התחתונה מימין.

ואז הוא עולה לבמה מול גב של חמישה כסאות לא מנומסים ומגיע הרגע בו יוחלט אם הוא עומד להיבדל משאר הערב רב שיש להם סבתא בלי רבע תוספתן ועם צלקת באורך חמישה ס"מ בבטן התחתונה מימין ולא יודעים לשיר, או שהוא הולך להיות כוכב על שיכבוש בסערה את התודעה של עם ישראל גם שלוש דקות אחרי שתסתיים הפרסומת לטונה שבאה מיד אחרי ששלומי שבת עושה את הפרצוף של יא אללה איך הגעתי למצב הזה שבשביל כסף אני צריך להחמיץ משחק של הפועל יהוד.

יש בינינו די הרבה בעלי פוטנציאל שהסיבה שהם לא מנסים לממש אותו הוא הפחד מאכזבה. לי באופן אישי אין פוטנציאל לדבר (אולי לדוור) אבל פחדים יש לי למכביר, ויום מימוש הפוטנציאל של מכבי בראשון מעורר בי לא מעט חרדות. טוב לי ככה כשהמסע המופלא שעובר עלינו חף מציפיות וכל ניצחון על הפועל רמת גן הוא מבחינת פלא עולם. טוב לי וחבל לי ומפחיד לי שייגמר, כי לא משנה איך זה ייגמר ביום ראשון, התמימות המתוקה שעוטפת אותנו מאז שהתרנגול הירוק נעמד על הקווים תבוא כנראה אל קיצה. אם נפסיד נחזור לפרופורציות אבל גם אם ננצח, או אז יעמוד מולנו בכל משחק הנטל הכבד הזה, נטל ההוכחה ואיתו כל הלחץ של הימים שלפני עד שעת המשחק והמשחק עצמו.

כמה טוב לי ככה איך שאנחנו עכשיו, שאולי לא נעלה למשחק בראשון ונלך ביום רביעי לקריוקי במתנ"ס ונשיר כולנו יחד את "תימנייה נפלאה" בעיבוד החדש והנפלא של אוהדי מכבי חיפה. אה, ביום רביעי יש משחק גביע מול הפועל אזור. טוב, אפשר לשיר גם שם.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

*

מתי סין-קרונה

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

12 תגובות על אנחנו – הפועל תל אביב, לפני: תום התום/ מתי סין-קרונה

  1. תום א הגיב:

    יפה ונכון.
    המשחקים מול הפועל הפכו בשנים האחרונות ל"ברומטר" של העונה. פעמיים הצלחנו לנצח אותם, וזה נגמר בשתי אליפויות. ובעונות שלא הצלחנו, זה לא נגמר באליפות. אז אם להסתמך על ההסטוריה, המשחק הזה הוא סופר חשוב.
    אבל, כל תקופה טובה נגמרת מתישהו, ויש תחושה שהמשחק ביום ראשון הוא המתישהו הזה… שוב הפועל מגיעה כאנדרדוג לקרית אליעזר, שוב יבואו להסתגר ולעקוץ, היינו בסרט הזה כבר כמה פעמים… מקוה שאתבדה, כי אם אנחנו מנצחים אותם, אפילו הפסימיים שבינינו (כמוני) יתחילו לדבר על אליפות.

    אהבתי

  2. פרלה הגיב:

    פחות דרמטי ממה שאנו מניחים וטועים להרגיש.
    באליפות השלישית של אלישע, הנסיקה שלנו והצניחה שלהם היו עם תום התבוסה שהם הנחילו לנו!
    גם הדעיכה הנוכחית שלהם החלה כשהביסו אותנו! ואנו, עם התרנגול הירוק (מתי, פשוט כיף גדול לקרוא אותך, אולי תעשה איתנו מנוי לארינה) התחלנו ביציאה מהקבר.
    אני בונה על נצחון, אבל תיקו שלא שובר את המומנטום גם יתקבל בחיוב. אם נפסיד אז זו תהיה עוד שעת מבחן של אריק, שכבר הראה התגברות על פיגור; על שיויון (פעמיים) ועל הקושי למצוא מוטיבציה כל שבוע מול גל הציפיות המתגבהה. הפסד אחד כל אחד עשר מחזורים יתקבל בהבנה. קצב צבירת הנקודות הנוכחי, יחד עם יחס השערים, ובעיקר מינון הספיגות (19:3) ממילא שם אותנו במשחק האליפות.
    בפלייאוף המטורף הצפוי, 10 מחזורים (בית- חוץ), הכל יכול לקרות.
    תרגיעו. זה עוד לא באמת הMONEY TIME
    נקווה שבבואו עדיין נהיה שם. תסמכו על אריק ועל נציגו הקרח עלי דשא.
    אין לנו מאמן זולת אריק ואדין נביאו.

    אהבתי

  3. מתי הגיב:

    תום ראית יש פוסט על שמך?
    פרלה תודה על ההצעה נדבר על זה. דרך אגב יש דרישה לספר.
    אני חושב שבכל זאת זה משחק של להיות או לא להיות . זה מבחן מאוד חשוב ולאורך כל ההיסטוריה שלה כשלמכבי יוצאת הרוח מהמפרשים אז יוצאת הרוח מהמפרסים. אף פעם לא היינו קבוצה שרודפת ומצליחה במהלך הרדיפה להתגבר על מורדות אנחנו כמו השיר -׳על קו הזינוק׳:״הקפה אחרונה לי יש קשיי נשימה אני מפסיק לרוץ ועוצר בפינה״
    חוץ מזה אין לנו קאדר מלא הווינרים במיוחד לא בחלק ההתקפי.

    אהבתי

  4. מתן גילור הגיב:

    אוי מתי מתי, הייתי כבר בדרך למיטה, אבל אז ספר הפנים הארור הראה לי שיש פוסט שלך, והשאר היסטוריה…
    איפה אתה יושב? מן הסתם, שאתה מוזמן לחנות בכפ"ס ולבוא איתנו.
    ועוד חובה אחת קטנה – כרגע אני לא בבית, אבל הבטחתי לך שיר, אז אני מתנצל מראש שהוא לא יהיה משהו, כיוון שאני אנסה לשחזר אותו עכשיו מהראש (ביקר לי, אם זה לא אתה, אני מחכה להגיע מחר הביתה ורק אז מגיב)..
    את הגרסה הנכונה תוכל לקרוא אצל פרוסנר.
    ***
    הכו במצלתיים הכמו גם בתוף
    היום יום של חג לאדם ולקוף
    הנה הנה הם באים השדים הירוקים
    מימין בהגה שורשיו הם בצנעא
    לא יפה לא מכוער זהו אייל משומר
    ומשמאל מג'סר בא כל הכפר בהמתנה
    כל הכפר במנוחה זהו טאלב טוואטחה
    ובאמצע ניצבים יחד שלוש המגדלים
    בויאן צ'וצ'א וקינן השילוב המצויין
    לפניהם יש לב ענק הוא נראה כמו דרדק
    נשמה גדולה יש בו זהו בוקולי גוסטבו
    לפניו עברה הבאסה יש לנו אייל גולסה
    בצדדים הכי מהיר זה חן עזרא "ראש בקיר"
    על הקו כבר מיומן זהו אלון תורג'מן
    ובחוד הברומטר שמבקיע רק ממטר
    מבוקעתא הכבושה זהו וויאם עאמשה
    עם הסרט על היד בשבילי מספר אחד
    זהו זה הקפיטן המלך יניב קטן
    בספסל המאמן לשמיים מסתכל
    אמונה גדולה יש בו זהו אריק מנאדו
    מוליכים הם לגרדום לא עוצרים הם באדום
    כל השיירה עוברת יאללה חיפה לצמרת

    אהבתי

    • מתי הגיב:

      אני מקווה שהבן שלך כבר מדקלם את זה בעל פה במיוחד את – כל השיירה עוברת יאללה חיפה לצמרת.
      אני ככל הנראה לא אהיה ביום ראשון לצערי הרב.

      אהבתי

  5. הופמן הגיב:

    אדומה ומבאסת כמו אשה במחזור????
    שאר (בשר) הפוסט מצחיק.

    אהבתי

כתיבת תגובה

