אנחנו – הפועל תל אביב, אחרי: מסע חלום

אז מה, חגיגה, אה? מתי בוודאי עוד נוהג לו על אדי הניצחון אל ביתו, יותם עוד מפחד להדליק את האור בבית פן יגלה שאך חלום היה. אבל אני פה, אז אני אתחיל, כדי שיהיה לכם איפה לפרוק, והם יצטרפו כשיבוא להם.

(עדכון: טוב כמו שזה נראה, שום מַתים ויותמים לא יבואו. תסתפקו בי, ויותר מאוחר אולי יהיה להם מה להגיד, כשיחזרו לנשום). (עדכון 2: יותם בא).

הופמן

תודה לרועי שאירח אותי יפה ולאלכס שתיווך. והלל ושבח וקלס גם ל:

דקל. היורש של בנאדו (כשצ'וצ'ה הוא היורש של פץ), המקבילה קצוצת השיער של פויול, החומה והמגדל – מקבל את מה שמגיע לו על הדם והיזע: שני שערים במשחק גדול, מסוג המשחקים שמבקיעים בהם שחקנים גדולים. דקל קיומנו.

טאלב. אני מרחם על שיימן שמתייבש על הספסל על לא עוול בכף רגלו. אבל טאלנט טוואטחה לוקח את ההזדמנות שניתנה לו בשתי ידיים ושתי רגלי איילה. הופעה של מגן אירופי לכל דבר, כולל התספורת.

גוסטבו. בכל מקום, כמו רוח רפאים. כשהוא ימות, יום אחד, צריך לשמר את הנשמה שלו בפורמלין ולעשות עליה מחקר מקיף.

משומר. השחקן הכי מושמץ בחיפה, נותן פעם בכמה משחקים הופעה של כוכב. כשמגיע מגיע, ומגיע לו הרבה רספקט על המשחק האדיר היום.

קטן. היה מצוין ותרם להכנעה במחצית הראשונה, חזר ליכולת הרגילה העונה בשניה. כלומר בשניה שהתעייף. מה שכן, בנאדו מלמד אותנו שמי שיכול לתת 40-50 דקות טובות לא חייב להיות סופר-סאב. יכול להיות גם שחקן פותח שמוחלף בזמן.

בנאדו. חבל שלא החליף את קטן. עם קצת יותר מהירות בסוף היינו יכולים לגמור את זה עם 4 ו-5. אולי רצה לתת לקפטן את התענוג של 90 דקות של שליטה מוחלטת ביריבה גדולה. נו יאללה, שיהיה לו לבריאות. אריק מוכיח כבר זמן רב (מי זוכר בדיוק, אנחנו בזמן אגדה עכשיו, זמן חלום) שהוא לא צריך עצות בכל הקשור בהבנת השחקנים, בחילופים נכונים בזמן הנכון, בקריאת משחק טובה.

ובכלל, מה לי כי אלין. ההלל והשבח והקלס לאריק, שבקור רוח של קרחון ואומץ של ויקינג מנווט את הקבוצה הרחק מעבר לאופק שראינו עבורה העונה. אריק הכובש, הכובש השקט, הכובש האלגנטי, כבש גם אותי. בדרך הנכונה לכבוש את הליגה כולה, במסע חלום שעוד יכתבו עליו ספרים.

יותם

תל אביב, צאת יום כיפור השנה, אני ואישתי יוצאים מהבית עם טעם של כלום בפה בחיפוש אחר בית כנסת לתפילת נעילה. הולכים והולכים מחפשים ומחפשים, לא מוצאים, מסתבר שלמצוא בית כנסת אורתודוקסי בתל אביב זה קל בערך כמו למצוא תא גאה במפלגת עוצמה לישראל. באיזשהו שלב שירן אמרה שנראה לה שיש אחד נחמד ליד הבית הישן שלה, אני כמובן הבעתי מורת רוח, טענתי שאני עייף ושבשום אופן אני לא מתכוון ללכת עד הבית הישן שלה. התחלנו ללכת לכיוון הבית הישן שלה, בעוד אנחנו צועדים על קיבתנו הריקה לכיוון בית הכנסת ניהלתי דיון עם אלוהים על מה מצבי בכח. בסך הכל הייתי די בסדר השנה, לקחתי על עצמי כמה דברים טובים, נפטרתי מכמה הרגלים רעים, מרגיש תיקו. כמובן שאלוהים לא ענה לי, טוב נו יש לו המון סידורים בצאת יום כיפור, בכל זאת יום הדין וכמה מכם לא ממש התנהגו כמו שצריך השנה, נכון הופמן?

המשכנו ללכת ורגע לפני שהגענו הבחנתי לב בדמות מוארת שעומדת באמצע הכביש ממש מולנו. זה לא היה משה רבנו וגם לא אליהו הנביא, הייתה זאת דמות מורמת מעם, או לפחות כזו שהסתכלה למעלה, זה היה אריק בנאדו.

הסתכלתי לשמיים, השמיים הסתכלו עלי בחזרה, שירן הסתכלה על שנינו באופן מוזר, וידעתי שזה סימן שיצאתי זכאי בדין. אמנם לקח ליושב במרומים 9 מחזורים ועקידת ראובן אחת להוכיח את זה, אבל מי אני שאאיץ ביושב במרומים.

*

אז מה היה לנו שם? 2 גולים עם הלב, עוד אחד עם הנשמה, 14,000 מטורפים שגודשים את היציעים ומזכירים את אווירת פ.ס.ז' ההיסטורית. מאמן אחד ענק ובעיקר אמיץ, ועונה שהולכת ומסתמנת כהיסטורית. לא שאני חושב שהאליפות תחזור הביתה אל הכרמל (למה בחיפה אין הפועל?) אבל העונה הזו היא הרבה יותר מעוד אליפות, העונה הזו היא שיבה הביתה, חזרה לדרך, היא ההבנה שמכבי חיפה פחות לב וכבוד לסמל יוצא בדיוק מכבי תל אביב. העונה הזו היא כל מה שאוהד אמיתי יכול לאחל לעצמו, עונה שנחרטת בזיכרון.

*

ביום רביעי מתחיל המסע הקסום לעוד הפסד בגמר הגביע, אבל יכול להיות (מלח מים מלח מים שום בצל ושמן זית ) שדווקא בעונה הזוייה שכזו, נחזיר את הכסוף הביתה ונעניק מתנה ראשונה לבונבוניירה החדשה שמחכה לנו בדרום חיפה.

*

עכשיו תביאו לי איד, אני רוצה לשמוח.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

19 תגובות על אנחנו – הפועל תל אביב, אחרי: מסע חלום

  1. מתי הגיב:

    זה פרוסנר נוהג, יש לנו איתות מרוקח: 3-0 לירוקים.
    הופמן הראת מי הבעל הבית של הבלוג היום!

    אהבתי

  2. תום א הגיב:

    כבר פעמיים רצוף הולך לכם עם ההימור של ה 3:0. יפה.
    מכיוון שאחרי משחק כזה אפשר לכתוב כל מה שרוצים – הרי כולם היו משכמם ומעלה הערב (שכחתם את שאראנוב שהציל גול של 100%) – אני רוצה להתפעל בעיקר מהלחץ על היריבה כשהכדור אצלה. זה השינוי הכי משמעותי שבנאדו הכניס לקבוצה. זה היה הנשק הגדול שלנו באליפויות של העשור הקודם, וזה הופך להיות הנשק שלנו גם עכשיו. בנאדו כנראה זוכר איך העבודה שלו כבלם היתה קלה בזכות זה שהיו לו שחקנים כמו ג'ובאני ועידן טל שלא הפסיקו לרדוף אחרי הכדור, כל דקה, בכל משחק, בכל מצב. במכבי חיפה של היום עושים את זה כל השחקנים ללא יוצא מהכלל, מגוסטבו שזה הלחם והחמאה שלו, ועד תורג'מן ועמאשה שהפנימו את המסר. זו תוצאה ישירה גם של שיפור גדול בכושר הגופני של השחקנים – וזה הכי בולט אצל קטן, שמשלים עוד 90 דקות בתפקיד שאף אחד מאיתנו לא חשב שהוא מסוגל לסחוב אפילו 10 דקות.
    משבוע לשבוע אני נהיה יותר ויותר סקרן, מתי יעירו אותנו מהחלום הזה?
    ומשהו אחד שלילי לסיום – עידן ורד, מה נהיה ממנו. אני מקוה בשביל כולנו שהוא נראה ככה בגלל הפציעה בכתף, ושהוא יחזור לעצמו בשנה הבאה, סטייל עמאשה.

    אהבתי

  3. פרלה הגיב:

    אפילו ביציע 2 לא נשמעו לכלוכים.
    אריק מחזיר אותנו להיות אדוני הליגה הזו.
    לפני כל אחת מהקרנות אמרתי לאבא שלי: "פעם נתנו גול מקרן".
    מאד סימלי שההגנה שהפכה לנו את העונה מחושך לאור זכתה לכבוש פעמיים וגם לעשות את השלישי.
    יניב קיים את הבטחתו ואני יכול לנסוע עם חיוך.
    תודה לך מכבי על (חצי) עונה כה יפה.
    איזה קבוצה רובן בנה לנו.

    אהבתי

  4. הופמן הגיב:

    והסטטוס הנהדר של איפי טומבי האדום (דרך מתי):

    אדון בלם אדום הולך לבקר
    חבר שלו, אדון בלם אדום אחר.
    הוא מצחצח נעליו, מסרק שערו
    והולך עם מקל ומגבעת.

    ערב, רוח קלה.
    והנה –
    קרן מימין, הגבהה פעוטה
    גלין גלין גלין, בפעמון.

    "ערב טוב, אדון בלם."
    "ערב טוב, אדון בלם."
    "מה נעשה?"
    "אולי נלך לבקר
    חבר שלנו,
    אדון בלם אחר."

    שני אדונים בלמים ברחבה צועדים,
    הולכים, זה עם זה מדברים.
    והנה –
    מאחוריהם מתגנב דקל ירוק
    גלין גלין גלין, והופה גול.

    "שמא אתה תסגור?"
    "לא, שמא אתה תסגור?"
    "מה נעשה?"
    "אולי נלך לבקר
    חבר שלנו,
    אדון בלם אחר."

    שלושה אדונים בלמים ברחבה הולכים,
    ערב וחושך וקר.
    "אני עייף," אומר בלם אלף.
    "אני רעב," אומר בלם בית.
    "אני צמא," אומר בלם גימל.

    שלושה אדונים בלמים ברחבה נחים
    שלושה בלמים עומדים מסתכלים
    עוד קרן באה, הפעם קצרה.
    והנה שוב בא לבקר
    חבר שלהם,
    אדון דקל קינן, לא אחר.

    אהבתי

  5. יותם הגיב:

    זו הבעיה הכי גדולה שלי עם אוהדי הפועל, יש להם אחלה הומור והם יכלו להיות אחלה אנשים, חבל שבסוף הם הלכו על נבלות.

    אהבתי

  6. מתי הגיב:

    הנה באתי, מה צריך אותי כשיש פה שני קאנונים שנתנו פה עבודה.
    כמה דברים:
    1) תודה גדולה לרונן יפה (פראליה) שסידר לי כרטיס למשחק ואני ברוב חוצפתי איחרתי והוא חיכה לי. בשביל זה מגיע לו שאני אביא לו את הספר עד הבית. פרלה תעבור אצלי בדרך לשדה תעופה. טוב עזוב, סע , תבלה. איזה כיף לך לנסוע בתחושה כזו.
    2) שני שחקנים של הפועל ת״א שיחקו עם נעליים ירוקות. בסיבוב הקודם כתבתי שבהפועל ת״א לא יכולים לקרות דברים כאלו (אחרי שארבעה שחקנים של מכבי עלו לשחק עם נעליים אדומות) והנה גם אצל הפועל קורים דברים כאלו. אני חייב להגיד שלא משנה איזו קבוצה, שחקנים שעולים עם נעלים בצבע של הקבוצה היריבה זו עליבות.
    3) לא יודע למה אבל כששי חזרתי מה עשתה מכבי העונה, עלה לי לראש דבר אחד- הגול של רוזנטל נגד אזרבייגאן.
    4) מקום שני זה הראשון החדש.
    5) אני שומע כל הזמן מאוהדים וגם מעצמי שעטר לא אשם. זה כלכך אנושי שבני אדם לא מוכנים להכיר בשגיאות שלהם. זה כלכך מצחיק שהאוהדים הם אלו שרואים עצמם אשמים.
    6) צוצאליץ- איך זה להיות קדוש!

    אהבתי

    • פראליה הגיב:

      1. מתי, ככה זה כשהנהג של זה עיתונאי שיכול לפגוש את המקום שלו פנוי כמה דקות לפני השריקה :) נקווה שבאצטדיון הבא גם פשוטי העם יוכלו להכנס על השריקה "כמו באנגליה". (איפה הימים שהיינו באים ארבע שעות לפני כדי לתפוס מקומות טובים למשחק של הנוער..).
      2. מסכים ואף מחמיר, לפני שאתה עולה עם נעליים ירוקות, מר ורד, תוכיח לנו שאתה שווה אותן.

      אהבתי

כתיבת תגובה