בני יהודה – אנחנו, אחרי: רשמים מהיציע

אז היינו בבלומפילד, בהרכב מורחב, שכלל את פרוסנר סניור וג'וניור, מיס פרוסנר לעתיד וחברתה, מתן הידוע כ-MG ורעייתו ואחותו נופר, שחר משחר והטרופית, תומר חרוב הנתנייתי, וכמו כן – כל מערכת "מצד שני". אם חס וחלילה היה נופל איזה טיל ביציע 8 בבלומפילד, הבלוג היה נגמר באחת. מצד שני (ווהו!), איזה טראפיק מטורף היה לו אם זה היה קורה? כמעט שווה את זה.

הופמן

כן, קשה לדבר על המשחק אז מדברים על דברים אחרים. מה אפשר להגיד, שהיינו יותר טובים, שהגיע לנו לנצח? שבני יהודה הבקיעו שני שערים משתי הזדמנויות? שתורג'מן, אזולאי ודינו ביחד לא שווים דבלאשווילי אחד? שכשאף אחד לא מגיע למשחק חוץ מקטן וטאלב, אי אפשר לנצח גם את אסי גלבוע? שעזרא מפוזר, שבוקולי נגמר? שאייל משומר?

אז אמרנו. ועכשיו מה? עכשיו נדבר על הקהל. אני לא יודע מה קרה לאוהדים של מכבי ומתי בדיוק, אבל השירים התומכים לקראת סוף המשחק, שרק התגברו אחרי השני של הכתומים, ובמיוחד הסטנדינג אוביישן של הקהל לשחקנים אחרי ההפסד, ומחיאות הכפיים שלא הפסיקו עד שקטן נאלץ לחזור להדרן – ובכן, זה היה פשוט מרגש ברמות שקשה לי לתאר. היה שווה לעזוב את הכורסא הנוחה, למרות ההפסד. בעצם בגללו, אחרת לא הייתי חווה את זה.

בקיצור, מכבי הפסידה היום, אבל בכל הנוגע ליציעים העונה הזו מסתמנת כמסע ניצחון אחד ארוך. אני לא זוכר מתי האוהדים היו כל כך מחוברים לקבוצה. וזה לא פחות חשוב מאליפות.

יותם

אז מה היה לנו שם.

קטנה בפלורנטין, צעדה לבלומפילד, עשרות צעיפים כתומים, פלאשים מהיום ההוא, אלפי צעיפים ירוקים, פלאשים מהיום ההוא, שקית גרעינים 1, יציע 8, אלף ירוקים בתור, 2 בודקים ביטחוניים, 5 דקות לפני שמתחיל, נכנסים, מתיישבים, פסימי.

3 הזדמנויות, ב-10 דקות, 2 חלוצים, 0 שערים. פאול טיפשי 1, 90 קילו של פדרו גלבאן, בעיטה חופשית 20 מטר, "אומר לך שזה גול" ,שיט צדקתי, 1-0 להם, פסימי.

מחצית 2, 1/2 שקית גרעינים, 10 שחקנים בהתקפה, תוקפים מימין, תוקפים משמאל, תוקפים מחד"ש, מחמיצים משמאל, מחמיצים מימין, מחמיצים מהמרכז, 4 חלוצים שיכולים להרכיב יחד חלוץ 1 מושלם, אבל לחוד כל אחד 1/4 חלוץ, 3 חילופים, 1021 מצבים, 0 שערים, התקפה מתפרצת זהובה, בעיטה שנייה למסגרת, 2-0 להם, פסימי.

שריקת סיום 1, 0 גרעינים, קבוצה אחת שניצחה, קבוצה שניה שעשתה הכל על מנת לנצח, 4000 ירוקים מעודדים בטירוף אחרי הפסד מרגיז, קהל 1 גדול שהתבגר, אופטימי.

אריק, לא נורא, ניסיתם, השקעתם, שיחקתם כמו קבוצה, יהיה בסדר, תרים את הראש, רק לא יותר מדי, שלא תיפול אחורה.

• הצעת חוק קטנה לסיום: אסור בתכלית האיסור ל-2 אוהדי כורסא ללכת יחד למשחק, הבנת הופמן?

מתי

לא תמיד בלומפילד היה כזה נאחס. היו שנים שבלומפילד היה באנקר כל כך גדול עבור מכבי שהיינו מובילים 1-0 כשהאוטובוס של הקבוצה היה עוצר בחדרה להשתין.

העולם התהפך מאז, שמים הפכו למים ותרשו לי להיות אבי מלר לשנייה ולהגיד שהישגיה של מכבי במגרש ביפו בשנים האחרונות מסתכמים בכלום-field (זה לקח יותר משנייה?).

מצד שני היאוש בבלומפילד, כמו שאומר חנוך לוין, נעשה יותר נוח. עשר דקות מהבית, הכניסה המפנקת, המושב המרווח ובמיוחד הצליל הענוג שעושה הכסא המתקפל כשבועטים בו מרוב עצבים, כזה קחחח נעים, שנותן לך הרגשה שהוא נמצא פה, המתקפל, במיוחד לספוג את הרגשות שלך, כמו אומר – אני בשבילך אח שלי, תבעט, אני לא נשבר, אל תישבר גם אתה.

ולנוכח הקהל הנהדר של מכבי והקבוצה הלוחמת ומלאת הנשמה אין באמת מה להישבר. אמר פעם מלך צרפת פרנסואה הראשון (או שקר אחר כלשהו) – כשהכל אבוד נשאר הכבוד. וכבר הכל היה אבוד, ועדיין, עם כל זאת, כמה כבוד. כמה כבוד.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

23 תגובות על בני יהודה – אנחנו, אחרי: רשמים מהיציע

  1. פרלה הגיב:

    דברים שרואים משם לא רואים מכאן.
    גדולתו של קטן לא עברה מסך, לטעמי.
    עוד מבחן אחד לחבורתו של אריק.
    דווקא טיימינג לא רע לפנצ'ר.
    בשבוע הבא ראש בראש עם הדולקת בעקבותינו.
    פלייאוף מפחיד ומעורר תקווה כאחד.
    נס הבלוג לא ייכבה.

    אהבתי

  2. מתן גילור הגיב:

    הופמן, רעייתי שתחיה (או כמו שאני קורא לה בבלוג שלי – "התכשיט") נותרה בבית עם הצאצא.
    אחותי, אוהדת שרופה כמו שאר המשפחה, בהחלט היתה שם.
    פרלה, יש דברים שקשה מאד לראות בטלויזיה, כמו שקטן רודף כל הזמן אחרי שחקנים וסוגר אופציות מסירה בהגנה וכן שהוא כל הזמן מנסה ליצור אופציות כאלה בהתקפה. לפעמים מה שאתה עושה ללא הכדור לא פחות חשוב.
    סיכום המשחק: סיבוב קודם – תיקו: אצטדיון שלם צועק "אין לכם כבוד" ו-"לעלות עם הנוער". אתמול – הפסד: 4,000 ירוקים שרים מלוא גרונם. say no more.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אלו דווקא לא הרדיפות והגליצ'ים של קטן שמרשימים אותי, בעיני מרביתם בעיקר בשביל האוהדים והטלוויזיה. מה שאני הכי אוהב בו זה שהוא היחיד שבא לקבל את הכדור. לא מפחד.
      גולסה מזכיר אותו בתכונה הזאת (וקצת עזרא ואזולאי), והתבאסתי שהוא הוחלף. זה עניין של אופי.

      אהבתי

      • מתן גילור הגיב:

        הופמן, איך היה אפשר לפרש אחרת את חלק המשפט בו כתבתי: "כל הזמן מנסה ליצור אופציות כאלה (מסירה) בהתקפה"?
        כבר שנים אני מתרעם על כך שהוא אנדרייטד, הואיל והוא כמעט היחיד שבא לקבל כדור והיריבות מודעות לכך, ולכן הוא מאבד לא מעט. בעצןם לוקח על עצמו את איבוד הכדור ולא משאיר שחקן "אבוד".

        אהבתי

  3. udi הגיב:

    בדרך חזרה הביתה לדרום הרחוק דיברנו כל הדרך על כמה שהקהל שלנו התבגר.
    האמת היא שרוב המשחק העידוד לא היה מרשים ביותר, אבל מרגע שספגנו את השני- וואו הכל התפרץ!
    היה מרגש לשיר בסוף, היה הרגשה שיש איזה משהו מיוחד באוויר, משהו אחר. חיבור חזק לקבוצה שאני לא זוכר שהיה הרבה זמן.
    מבחינת כדורגל אין ספק שזה היה משחק טוב שלנו. וכמו שאריק אמר באמת יש עתיד ורוד. אבל עדיין יש בעיה ברגל המסיימת. עמאשה לא מספיק טוב(בעיניי). אנדלובו זה לא זה. אזולאי לא חלוץ. תורג'מן לא חלוץ. שחקנים טובים כולם אבל לא החלוצים הכי חדים בעולם וזה היה מורגש אתמול.

    אהבתי

  4. פראליה הגיב:

    קטן היה עצבני אתמול וזה פגע בתפקוד שלו, עדיין כל המשחק עובר דרכו ושכ"א יחליט לבד אם זה טוב או לא אבל כל עוד אתה לא רואה לו מחליף, זה מדאיג מאד.

    אריק עשה כמה מהלכים טובים עם הצעירים אבל לאחרונה נראה שקצת נבהל מהקטע הזה והוא ממשיך לתת קרדיט לשחקנים שקיבלו את החולצה מהר מדי והם עולים כברירת מחדל – לא נצליח ללטף העונה את מ.ת"א כל עוד תורג'מן ואזולאי על המגרש, בנוסף עמאשה ואנדלובו הכל חוץ מחלוצי קלאץ' ולכן הייתי מתחיל לטפטף להרכב את החלוצים הנהדרים של הנוער.

    איזה כיף לראות את ג'אבר עטאא משחק בבוגרים בדיוק כמו בנוער.

    ואיזה כיף של אוהדים, מחמם את הלב.

    אהבתי

  5. יותם הגיב:

    עטאא טוב עטאא

    אהבתי

  6. זה ששכחת את שחר, זו בכייה לדורות. וההפסד, קצת פחות

    אהבתי

  7. מתי הגיב:

    יותם, שאלה שמשגעת אותי מאז שקראתי לפנות בוקר עשר דקות לפני פרלה שקם לבן שלו מאוחר היום (פרלה – הספר לפראליה ותספר על הטיול) תגיד , רבע חלוץ שמגיע לשמינית מצב, הסיכוי לגיל הוא 1/32?
    הופמן, תגיד, שחר לא בן אדם? שחר! לא בן אדם?

    הדיבורים על קהל שהתבגר הם כמעט נכונים. קהל החוץ של מכבי חיפה טוב יותר מקהל הבית שמורכב ממקללי שער 2 ומגדפי שער 4. בתור מי שהולך יותר למשחקי חוץ האנרגיה במשחקי חוץ הרבה יותר טובה ממשחקי בית. מופעי הקהל הטובים ביותר של מכבי הם בבלומפילד. בכל אופן באמת יש משהו אחר באוויר. אני חושב שיש לקהל תחושה שהוא מאמן ובעלי הקבוצה במובן הטוב. זו פשוט תחושה של סיפוק של הקהל. הוא רואה ומקבל את כל מה שהוא רוצה על המגרש וזה ברור שלא תמיד זה מספיק והקהל מבין את זה.

    אהבתי

  8. הופמן הגיב:

    תגידו אתם בסדר? נראה לכם שאשכח את שחר? שחר מחזיק את מועדון מכבי חיפה כבר יותר מ 20 שנה! תסתכלו שוב.
    לגבי האוהדים, יש לי עוד הסתייגות לגבי ה"התבגרות". בואו נראה את האוהדים הצעקניים כשממונה מאמן שלא הם עצמם דרשו, או מאמן שהוא לא סמל שגם מביא להם 10 משחקים רצופים בלי הפסד.

    אהבתי

  9. tomerharuv הגיב:

    היה ממש מגניב וגם קיבלו אותי בסבר פנים יפות. חוץ מאחות של מתן שכמעט צלבה אותי בגלל שלבשתי אדום(ולא עזר שהסברתי לה שאני בעד הניינרס) ובכלל התפלצה כשגילתה שאני לא אוהד של חיפה(מכבי יש רק בנתניה:-).
    ואגב הניינרס- זה לא היה יום טוב לאינטרסים של תומר חרוב. מאוד רציתי שתנצחו את בני יהודה וגם שבית"ר תנצח את רמה"ש כד שאולי נצליח לנגוס בפלייאוף העליון אבל אכזבתם אותי. חן עזרא כנראה התבלבל בגלל הנוכחות שלי אבל למרות מה שמתן חושב, לדעתי הוא חייב לשחק רק באגף שמאל ולא לזוז ממנו. מה שהוא צריך לידו זה קצת יותר מהירות. קטן היה טוב אבל יש לחיפה שתי אופציות- או לשחק לאט עם קטן מקדימה, או לשחק מהר כשקטן מאחורה. זה לא יעבוד אחרת וכשיש לך את עמאשה ואת חן, עדיף לשחק מהר.
    אני מבין שאתם מתלהבים מהאוהדים וגם אני שמחתי בעבר כשדברים כאלה קרו. אבל צריך לסייג, לא היינו רואים את זה(לא מנתניה ולא מחיפה) אם זה היה הפסד שלישי רצוף. לפחות בנושא הזה אפשר ללמוד מהקהל של הפועל- שאחרי שני הפסדים בליגה, עודד בשבת בשיגעון במשך כל המחצית השניה בפיגור 3-0.
    שמתי לב שיש לכם בקהל כמה טיפוסים שלפי ההסברים של מתי ומתן מתחלקים לפי יציעים. יש את יציע ג' שמעודד(כמובן), יש את א' שמדי פעם אם בא לו ואם השיר כרצונו והקבוצה כרצונו והתוצאה כרצונו- מצטרף. ויש את יושבי שער 2 שעלולים גם לשרוק בוז אחרי פיגור במחצית. חוץ מזה היה הרבה "מה אתה עושה???" מתלונן והמון "יש" ו"הנה". וכל התופעות האלו גרמו לי להבין שכל הקהלים אותו דבר, רק שאצלנו כל הטיפוסים האלו מתקבצים בקבוצה של 200 אנשים.

    אהבתי

    • מתי הגיב:

      תומר הגם אתה בלי אף מילה על שחר ?
      ומי אלו הניינרס יש עוד כמה אזולאי שמסתובבים על הדשא , ירחם השם?

      אהבתי

      • tomerharuv הגיב:

        גם לא הזכרתי את יותם ואת יעל וקארין ועוד תשעה אחרים שהכרתי אחר כך בסופרבול וגם לא את המלצרית בבוסי. והאמת שלשחר מגיע קצת יותר מניימדרופינג חסר משמעות, שחר איש גדול. מלך הלאפות…בשנה הבאה נבקש לעשות את כל המשחקים של נתניה וחיפה ביחד בהצגות כפולות ונעשה טיול לאפות ברחבי הארץ.

        אהבתי

    • הופמן הגיב:

      LOL תומר
      תכתוב יותר בבלוג

      אהבתי

  10. פרלה הגיב:

    הטיול בתמצית:
    5 ימים
    4 שערים (באמירויות ארסנל VS ליברפול. 80 פאונד לכרטיס בטבעת העליונה שורה 15 (יותר טוב אפילו מר"ג)
    3 איצטדיונים (כולל סיור בוומבלי)
    2 משחקים (לופטוס רואד ק.פ.ר VS מנצ'סטר סיטי- איצטדיון מ 1882! אווירה של שידורי יום חמישי מפעם)
    קבוצה אחת – אהבה אחת
    רגע השיא: אחלה דיל על תלבושות אורגינל של ליברפול לפעוטות (אם תלמדו אותי אעלה לכאן)
    רגע השיא 2: הסתובבתי לאב ובנו, אוהדי הצהובים בתא המלכותי בוומבלי, והזכרתי להם שגם כאן "אלירן שודד זקנות"
    רגע השפל: החרימו ממני את כרטיס הMEMBERSHIP של השומרוני הטוב אוהד ארסנל שבזכותו קניתי כרטיסים לאמירויות במחיר הצנוע הנ"ל (כל הכרטיסים דרך סוכנויות הם פי 2 ובד"כ פי 3 מהמחיר הרשמי באתר הקבוצה. למשחק של ק.פ.ר אפשר היה לקנות חופשי מלכתחילה 55 פאונד).
    רגע השפל 2: בדרך לאמירויות המכונה המזורגגת ברכבת פורטת לי 50 פאונד למטבעות של 10 פני במקום להטעין את כרטיס הרכבת ולתת עודף נורמלי.
    עוד השתתפה – שמש לונדונית מפנקת. מטריה שימשה לי שעתיים ומשקפי שמש יומיים.
    ומילת תודה אחרונה לאשתי שתחיה.
    בשבוע הבא, אילת (שוב סולו)
    וכל מה שכתבתי בענין קטן לא היה ציני. אני יודע שבטלויזיה זה נראה אחרת. כשאני צופה בו בקריה אני בד"כ הסניגור מול רובכם…

    אהבתי

    • לופטוס רואד הוא אחד האיצטדיונים האהובים עלי, כל כך קרוב למגרש. ראיתי שם 2:5 בצ'מפיונשיפ עם שער נפלא של אדל טרבאט הנהדר.

      ואני שמח שנהניתי :)

      אהבתי

  11. ערן הגיב:

    יום אחרון להעברות ומכבי לא משתתפת בקרנבל….זה לא קרה הרבה שנים……איפה דוטרה , שטרכמן, זאקיץ…..אך היו ימים…:)

    אהבתי

  12. פינגבאק: יומן אליפות צהוב-כחול (16): אנחנו והם | מכביסט

  13. גל דגון הגיב:

    פיספסתי משהו שהייתי צריך לשמוע על הבלוג הזה דווקא מטב"י?

    אהבתי

כתיבת תגובה