מכבי נתניה – אנחנו, אחרי: זהו פוסט לפני מלחמה

אז המשחק המהיר היום חיסל את מתי, וגם יותם נתן הכל והלך לנוח עד הבוקר, ונשארתם איתי. כמו פעם, זוכרים? קטע. הרבה זמן לא היינו פה לבד, רק אתם ואני. באים לפה הרבה? אמרו לכם פעם שיש לכם משהו עצוב בעיניים? אבא שלכם גנן?

אם כן אז תשלחו אותו לאצטדיון החדש בנתניה בבקשה. הדשא שם הרבה יותר מדי גבוה.

הופמן

וזה מפריע למשחק, והכדור לא רץ והשחקנים נופלים. זה היה המוטיב היום – משחק של התקפות מצד לצד, כמעט בלי אמצע וגם ההגנות לא הבריקו – אלא שהכדור (בגלל הדשא לעניות דעתי) סירב לציית לרצון השחקנים, ולפחות במקרה אחד הוא הכשיל את אנדלובו ואולי גרם לכך שאת שאר פתיחות המשחקים העונה דינו יראה מהספסל.

זה לא יהיה כל כך נורא. יש לנו שפיץ. אולי הוא לא מבריק, בטוח שהוא לא הטוב בארץ, אבל יש לנו שחקנים מוכשרים מקדימה, אחד מהם בישל גול בבעיטה נהדרת לקורה (קצת אחרי בעיטה יפהפיה, בשמאל, למשקוף), השני בישל פנדל בסיבוב קלאסי של חלוץ, השלישי הבקיע אותו.

בכלל, ולמרות הפנדל המפוקפק בדרבי, החלוצים הצעירים שלנו (כולל ריאן) מוכיחים שיש להם מקום בהרכב, אבל בכל פתיחת משחק אני מתעורר, והדינו עדיין שם. הגיע הזמן להכיר בכישלון הזה. מדובר בחלוץ לא רע בכלל לקבוצה קטנה שמשחקת על מתפרצות. באירופה, אני מניח, הוא יכול לעזור לנו. עד אז – למקפיא, עם אפשרות הפשרה מהירה במקרי חירום.

בוקולי, כרגיל, סיפק את הנשמה, והיום הוא הוסיף לה המון מנהיגות ולמעשה ניצח על הניצחון. חילוצי הכדור שלו עושים כרגע את הקבוצה, כי במשחק מסודר קשה לנו להגיע למצבים. קטן ממשיך בכושר המצוין, אם כי – למרות הגליצ'ים והמאמץ הכן – הוא לא באמת קשר 50-50 כמו שמנסים לשווק לנו אותו. אולי 80-20. וגולסה עדיין משחק יותר מדי זמן יותר מדי מאחורה, ורק כשהוא בא קדימה מאחורי החלוצים, כמו במחצית השניה, הוא יכול להראות את הארסנל שלו, שכולל בעיטות לשער, טכניקה, כוח וראיית משחק טובה. בינתיים הוא מוגבל מדי למשימות הגנה, ולזה אריק צריך למצוא פיתרון, או פשוט שידין יחזור כבר, רבאק.

דגני, שחקן שאני מאוד מחבב, אמנם עשה כמה טעויות של טירון (וגם הוא פורפר על ידי מוגרבי המוכשר כשספגנו שער), אבל המהירות שלו היא משהו שאנחנו לא רואים אצל אף אחד מהבלמים הקבועים שלנו. אני סומך עליו שיספיק להמשך הליגה, אבל אני לא בטוח שהייתי הולך איתו למלחמה. ביום רביעי אנחנו הולכים למלחמה, ואז ניווכח לדעת אם הוא עשוי מהחומר הזה, או לא. הזדמנות אדירה עבורו.

וחן עזרא הולך לאיבוד. וטוואטחה בסוג של איבוד זמני. ומשומר כנראה כבר אבוד, לא יעזור כלום. אבל אביחי ידין הולך לחזור, ביום רביעי, וידין – שחקן שכן הייתי הולך איתו למלחמה, אגב – הוא לדעתי בדיוק ה-WAZE שחסר לנו, בשביל שיניב ילחץ ידיים עם הנשיא, והפעם גם יקבל ממנו שי צנוע, עם חריטה.

(אה והשיפוט היה מצוין. מלבד המקרה (הגבולי) עם צעירי בסוף, שיפוט כמעט מושלם. וזה מה שכתבתי השבוע בפייסבוק על עניין טעויות השיפוט, אם זה מעניין אתכם).

(אה וגם תודה ליחי שאירח נהדר כרגיל!)

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

12 תגובות על מכבי נתניה – אנחנו, אחרי: זהו פוסט לפני מלחמה

  1. תום א הגיב:

    חן עזרא ועידן ורד (לכשיחזור), אלה שני פרויקטים גדולים לשנה הבאה. שניהם מאוד מוכשרים אבל מכדררים הרבה יותר מדי. מעזרא אני מתחיל להתייאש. פה ושם הוא נותן גול, אבל על כל אחד כזה הוא הורס 10 הזדמנויות אחרות.
    והמשימה הכי חשובה לשנה הבאה – מגן ימני. באמת שכבר נמאס ממשומר.
    עד שדקל יחזור, ההגנה שלנו הפכה להיות מהגנה מפחידה – להגנה שמפחידה את האוהדים שלה. מקוה שנעבור בשלום את המשחק בטדי.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      הבעיה היא שעזרא הוא היחיד שיכול לעשות גול מכלום. האמת שבזכות המהירות שלו הוא גם טוב מאוד לקראת הסוף, כשהמשחק פתוח ואנחנו יוצאים למתפרצות. שווה לחשוב עליו כמחליף לדקה 60 ככה

      אהבתי

  2. udi הגיב:

    טוואטחה נאבד בזמן האחרון בגלל שלא נראה שעובדים עליו באימונים מספיק, רוצה לומר שצריך ממש לשחק עליו כמו בכדורסל שעושים תרגיל בשביל שחקן אחד. צריך לבנות התקפות על זה שהקשר שמאל, תורג'מן, נכנס למרכז ומושך איתו את המגן הימני ואז בא גולסה מאחורה ונותן את הפס לטוואטחה והוא מרים. לפי דעתי הוא ממש צריך להיות שחקן מטרה שלנו.
    כבר מזמן כתבתי על אנדלובו שזה לא זה, ואתמול ראינו את זה ממש. הוא פשוט לא ברמה. שמח שהוא לא יפתח יותר העונה.
    ובוקולי, מה כבר אפשר להוסיף? איזה שחקן נשמה! אתמול מהדקה ה- 70 הוא פשוט רץ כבר על הדי הדלק האחרונים והיה מדהים. מעניין יהיה לראות איך הוא ואביחי ישחקו ביחד, או שאולי בכלל נכון לשאול האם הם ישחקו ביחד או שאריק יעדיף להשאר בשיטה הזאת של קשר אחורי אחד ולוותר על בוקולי. אני אישית הייתי מוותר על חן עזרא ושם את גולסה/קטן למעלה

    מילה על האצטדיון החדש בנתניה. באמת מרשים מבחוץ ומבפנים ואולי הזווית צפייה הכי טובה שיש היום בארץ לראות כדורגל. אבל ואבל גדול – לא יכול להיות שיקח לצופים 50 דקות לצאת מהאיצטדיון עם רכב. 50 דקות! ממשחק שנגמר ב- 21:30 בסוף הגעתי הביתה ב- 12 בלילה.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      את טוואטחה אפשר להפעיל גם במסירות ארוכות מרחוק, אתמול עשו את זה פעם אחת (דגני נדמה לי), אבל ידין נוהג לעשות את זה הרבה וגם מהבחינה הזו טוב שהוא חוזר.
      בוקולי ענק. גם אני מכניס את ידין, מוותר על עזרא ושולח את גולסה לעזור רק לחלוצים.
      באצטדיון בנתניה עוד לא הייתי. אבל השבוע אהיה לראשונה בטדי!

      אהבתי

      • udi הגיב:

        טדי אצטדיון מרגש! לצערי לא אוכל להגיע ואפילו בטלויזיה לא אראה כי תקעו לי מועד ב' בשעה חמש וחצי בערב (אם זה היה מועד א' הייתי בהחלט חושב לא לגשת :) )

        ונכון אני מסכים לגבי ידין, המסירות הארוכות שלו ה-ל- צ'אבי אלונסו בהחלט יכולות לתרום לטוואטחה ולכל ההתקפה.

        אהבתי

  3. מתן גילור הגיב:

    אני חושב שדינו היה הרבה יותר טוב מתורג'מן.
    אז נכון, חלק גדול מלהיות חלוץ זה גם לבעוט לשער (שלא לדבר על להבקיע…), אבל הוא כל הזמן עושה תנועה ומושך איתו מגינים. ניתן לראות בבירור שכאשר הוא פותח לצד תורג'מן לא נכנס לאמצע ואין שחקן מטרה. בכל מקרה, לדעתי לשניהם (ואזולאי) אין מקום בעונה הבאה במכבי חיפה וכבר עכשיו שלושת צריכים להיות שחקני ספסל אחרי עמאשה וריאן או לשחק עם ידין, בוקולי, גולסה, קטן ועזרא ורק חלוץ אחד. כדאי לשים לב גם שאזולאי היה טוב השנה רק כשעלה מהספסל.
    לגבי התקוות מורד ועזרא – למגינת לבי אני סבור שמדובר בתקות שוא. מדובר על שני שחקנים מאד מוגבלים וללא ראיית משחק. אם זה תלוי בי, את האגפים שלנו יאישו בעונה הבאה סולליך (בתקוה שישאר אחרי היורו) ודוד מנגה (בתקוה שנצליח לביא אותו). ריאן צריך להיות מחליף ראשון. מתוך שני הנ"ל (עזרא וורד) אחד הייתי משאיר ואת השני מוכר (עוד לא החלטתי מי משניהם אני מעדיף – ורד יותר מוכשר, אבל פחדן ונפצע הרבה).
    ד"א, עד שוויאם נכנס מכבי נראה כמו בתקופה של עטר – מחשקת יפה ללא חלוץ ברמה סבירה. אני חושב שלעמאשה יש חלק גדול יותר בהבדל בין עידן עטר לעידן בנאדו ממה שניתן לייחס (וגם לשראנוב לעומת אדרי).

    אהבתי

  4. PERLA הגיב:

    איזה כיף של נצחון זה.
    לחזור מפיגור ולנצח עם גול בשלבי הסיום, אפילו הפקקים ביציאה לא הצליחו לבאס.
    גם האווירה באיצטדיון חדש מרגשת. ורק מחדדת ומצמררת כשנזכרים בקיץ (31.7 המועד החצי רשמי כרגע).
    המשחק על הדשא היה רחוק מלהלהיב אבל הגג מעל הקהל הירוק הרב סחף את כולנו.
    התנצלות למתי ועופר ששידוליהם לא הפרידו אותי מצחי ובניו (אולי בטדי?!).
    עופר – אולי תפעיל את קשריך בהתאחדות ותפעל לשיווק בירה (אפילו נטולת אלכוהול) באיצטדיונים. בזלצבורג שתינו בירה כזו (שטיגל) ואפילו בעל הפאב לא חש בהבדל (אולי בגלל שהגענו אחרי כמה בירות רוויות אלכוהול).
    אני מצטרף למתן בענין אנדלובו. אני לא בטוח שעמאשה החמיץ פחות ממנו (מול בני יהודה ובדרבי, למשל) וזכה ביותר אשראי. דינו גם תורם בשמירה על כדורים הנשלחים קדימה טוב מהאחרים.
    בכל מקרה, עם שובו של ידין הייתי מוותר על עזרא או החלוץ שבצד לטובת עיבוי המשבצת של בוקולי.
    כמה עוד יוכל גוסטבו לכסות לבד את כל רוחב המגרש בין הקישור לבלמים?
    בכלל, כבר יותר ממשחק אחד הכדור נע יותר מדי בדילוג מפיליאבסקי להתקפה.
    חוסר השיתוף של טאלב בהתקפה שערורייתי, תמוה ומצריך התערבות מיידית.
    לטיפול המערכת. מדובר בשחקן ההתקפה האפקטיבי ביותר.
    יחד עם קטן כמובן שחושב מהר ותכליתי בניגוד לתזזיתיים שמתנהגים כמו עכברים במבוך.
    שיהיה לנו פלייאוף שמח כמו העונה המפתיעה הזו כולה.
    על הגביע נעבוד בשיטה של האליפות הרשמית השניה של אלישע.

    אהבתי

  5. PERLA הגיב:

    http://sports.walla.co.il/?w=/3782/2623073
    פז חסדאי בקטע נחמד. רק אל תתפלאו אם תקבלו את המבט שיכול לשלוף ספר מהכוננית (כמילותיו של אמנון דנקנר)

    אהבתי

  6. מתי הגיב:

    באמת הדשא גבוה? ישבתי יותר גבוה ממנו הוא היה למטה.
    בעיה לשחק ליגה ישראלית באצטדיונים מפוארים. השירותים קורצים לך גם במהלך המשחק, מטופחים ויפים.

    אהבתי

כתיבת תגובה