6000 אוהדי הצלחות/ יותם זמרי

אוהדי הצלחות. המונח הזה הפך לאורך השנים לסוג של כינוי גנאי בו נוהגים לכנות אוהדי קבוצות יריבות את הקהל הירוק. זה מעניין במיוחד שכן לטעמי, למרות שרשרת האליפויות וההישגים, אין עוד מועדון בישראל שחווה כל כך הרבה מפחי נפש וכשלונות כמו מכבי חיפה. אני לא מדבר על עונה לא טובה או הפסד כזה או אחר, אני מדבר על כשלונות מכוננים, מקרים מהסוג ששובר לך את הלב, מרסק אותו לחתיכות, כותש את החתיכות לאבקה ומפזר את האבקה הירוקה שהייתה פעם הלב שלך לכל עבר.

מאלמו, רוזנבורג, ארבייטמן והאדום, הפסקת החשמל ברמת גן, 0-0-0, קיזוז, דקה 92 בטדי, גמר גביע, או כל שלב אחר בגביע. אפשר להמשיך עוד אבל העיקרון ברור (ואני גם קצת בוכה עכשיו כשאני נזכר בזה אז אני מפסיק).

על הפנים של כל אחד מ-6000 הירוקים שגדשו בשבת את הקופסא (שיהיה האצטדיון הכי כיפי לצפייה בעולם, אבל כל עוד היחס לאוהדים לפני הכניסה הוא כאל חיות בר האצטדיון הזה הוא בדיוק כמו הקופסא) ניתן היה להבחין בסדקים קטנים כאלה על המצח או בזוית הפה, רופאי עור יקראו לזה קמטים אבל את הקמטים האלה עוד לא נולד הבוטוקס שיחליק, אלו קמטים של כשלונות, סדקים שהולכים איתנו למכולת, ל"שבת אצל ההורים", לחדר לידה, סדקים שמזכירים לנו שהיינו כבר במקום הנמוך בעולם שבאופן מפתיע נמצא דווקא על הר, הכרמל.

כל אחד מ-6000 הירוקים שהיו בנתניה הוא אוהד הצלחות, כלומר לא אחד שבא רק בתקופות טובות אלא אחד כזה שגורם לתקופות טובות לבוא. אין עוד מועדון בכדורגל הישראלי שמסוגל להביא כמויות כאלה בעונה בה הסיכוי שלו לאליפות שואף למיכאל אלוני, וזה בדיוק מה שהתקשורת התל אביבית לא מסוגלת להכיל, אותה תקשורת שגם במשחק פוטבול בין הפורטי ניינרז לפיטסבורג תקפיד להלל את הקהל של הפועל תל אביב, או כזו שפעם בעשור בעונת האליפות הקבועה של הצהובים מתפלאת באיזו מהירות הם גומרים את הכרטיסים לדרבי.

בהתחלה הם דיברו על אפקט עטר, אחר כך על קהל שבא לתמוך בקבוצת תחתית, עכשיו הם מדברים על בנאדו, זה בסדר, הם לא יבינו, הם לא יבינו איך זה שלמרות שבכל שבוע הם טורחים להגיד שהסיפור נגמר הקהל הירוק והמעצבן הזה ממשיך להגיע לכל חור ולדחוף את הקבוצה הכי מפוספסת של המועדון אי פעם.

אז איך מסכמים משחק כזה אתם שואלים? בפשטות, בכל פעם שאני צופה במשחק של מכבי חיפה אני רותח מזעם כאשר במאי השידור מעדיף להציף את המסך בצילומי קהל סתמיים במקום להראות את מה שקורה על כר הדשא. בשבת, לראשונה בחיי, התעצבנתי בכל פעם שמשום מה העדיף במאי השידור להתמקד במה שקורה במגרש.

3 קטנות לסיום:

  • תתפלאו, לדעתי אנדלובו לא היה רע, אמנם כל קשר בינו לקואורדינציה בסיומת מקרי בהחלט, אבל היו לו כמה מסירות ועצירות כדור לא רעות בכלל. תורג'מן בכלל הפתיע אותי לטובה, זה לא אומר שלדעתי הוא לא צריך להשתפשף עונה אחת בעכו.
  • בפריים אחד נקלטו אביחי ידין, עידן ורד ותמיר כהן. יש לנו סגל מפחיד, בשנה הבאה צריך לרכז את מירב המאמצים בשימורו וחיזוק במקומות הנכונים.
  • יום רביעי בטדי, קודם כל הלוואי וננצח, רק אם אפשר שייגמר 4-3 מצמדים של טוואטחה ועמאשה ושלושער של סדאייב, אני אשמח.


יותם זמרי

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, כללי, תקשורת השרוכים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על 6000 אוהדי הצלחות/ יותם זמרי

  1. ערן הגיב:

    פשוט מושלם.
    גם הפוסט וגם הקהל בנתניה .
    יש להבדיל בין הקהל במשחקי החוץ לקהל המפונק מיציעים 2 ו 4 .
    עמית בטח ישמח לכתוב את דעתו על הקהל הזה שבמשחק האליפות האחרונה ( נגד ק"ש ) שרק בוז בדקה ה 20 .
    אין ספק שאריק מחזיר לנו את אהובתנו הישנה .

    אהבתי

  2. מיכל הגיב:

    כתוב כל כך יפה שאני סולחת על אנדלובו. שאפו

    אהבתי

    • Perla הגיב:

      דינו הוא עדיין לא דבה. אבל גם הגירוש שלו מתחיל הרבה בטרם עת. זלאטן לא צפוי לנחות כאן בקרוב. אבל על סגירת מעגל של יעקב אפשר דווקא לפנטז

      אהבתי

  3. מתן גילור הגיב:

    פוסט יפה.
    מתנצל מראש על אורך התגובה:
    1. כל מי שמאשים אותי שאני אוהד נצחונות יש לי רק דבר אחד לאמר לו – צודק 100%! מה אני יכול לעשות? נולדתי בחודש דצמבר 1983. הווה אומר, שמיום הולדתי אני אוהד את הקבוצה המצליחה בישראל. לא בחרתי בה, אלא סבי עשה זאת בשנות ה-30 המאוחרות של המאה הקודמת. אין לנו מה להתנצל. אני מעדיף להיות אוהד נצחונות מאשר לחכות את גיל 59 ע"מ לראות את האליפות הראשונה.
    2. לכתוב שהיו 6,000 אוהדים זה בערך כמו לכתוב שבשואה מתו 6,000,000 יהודים. כולם יודעים שהמספר גבוה והרבה אבל אין תיעוד מתאים. החבורה שלנו (ועוד רבים שכמותנו) קנינו קרטיסים ליציע של נתניה. הואיל וכורטסנו ידנית (בדקה ה-5!!!) אני מניח שנספרנו כאוהדי נתניה. בקיצור – אני מניח שהמספר יותר גדול (וזה עוד לפני כל האנשים שהגיעו לאצטדיון ועשו אחורה פנה, בעקבות מה שקרה).
    3. חיבור לכביש החוף ותחנת רכבת במקום הם עניין של זמן (הרבה זמן, אבל עדיין זמן). התייחסות לאוהדי הקבוצה הירביה כאלה מטרד שכל תכליתו הוא ליצר מזומנים הוא חשיבה שמובילה את הכדורגל שלנו לעברי פי פחת.
    4. נתניה (או המשטרה?) אמרו שהם ציפו שיבואו רק 3,000 אוהדים. באמת? על סמך מה בדיוק? וואלה – אני מנוי של מכבי, מגיע למרבית משחקי החוץ ועדיין לא קיבלתי שיחת טלפון בה מבררים האם אני מגיע. האם האח הגדול גרסת נתניה עוקב אחרי?
    5. יותם, הנקודה האחרונה שלך מפתיעה ומבורכת (סליחה על הדיעה הקדומה). אבל אם אפשר בקשה – אם ניר, עמית ואתה באים כולכם למשחק, אנא עשו זאת בליווי שום, מלח, תרנגול, תהילים, חמסה ועצם משאלות.

    אהבתי

    • מיכל הגיב:

      אגב, אתמול ראיינו בתוכנית הרדיו של אינשטיין וקופמן אוהד שלנו שסיפר על הבלגאן בכניסה. ממול היה בקו הטלפון מנהל האצטדיון שענה, האמת, בצורה מאוד סבלנית ומתנצלת על כל הסיפור, רק מה? לאורך כל השיחה חזרה ועלתה הטענה על אוהדים שלא הזמינו כרטיס מראש וכך "הפתיעו" את ההערכות לגבי מספר הצופים שיגיעו ויצרו בלגאן בכניסה. אף אחד לא טרח אפילו פעם אחת להגיד שהזמנה מראש כרוכה בעמלה כפולה – גם עמלת אינטרנט, וגם עמלת וואט אבר. כרטיס שנקנה במגרש = 40 שח. באינטרנט = 50 שח.

      אהבתי

  4. הופמן הגיב:

    טוב, אפשר לסגור את הבלוג. ניצחת.

    אהבתי

  5. Perla הגיב:

    אחלה פוסט.
    יופי של קהל ואוירה. זה פשוט עשה בלב כמו טעם חדש. הרבה בזכות המתקן. אלמלא קריאות יאללה נתניה של הכרוז הייתי יכול לדמיין שאנחנו במקום אחר. )בטח לא בשכונת התקווה שם זה: אש, אש(.
    אם לא הייתי פולני אז אפילו הייתי מצליח להתעלם מהבחור בטרנינג הירוק, שני כסאות לימיני, ששרק בוז וקלל את דינו במהלך המשחק והחילוף.
    טוב נו, נשאיר משהו למזוקן על הסוס הלבן.
    מה שערן אמר, אריק מחזיר אהבות ישנות וכל מיני תיקונים בע"מ.

    אהבתי

  6. יעיש הגיב:

    "יום רביעי בטדי, קודם כל הלוואי וננצח, רק אם אפשר שייגמר 4-3 מצמדים של טוואטחה ועמאשה ושלושער של סדאייב, אני אשמח." אמן!

    אהבתי

  7. מתי הגיב:

    הבלוג הזה והפוסט הזה מוכיח שאנחנו יפי הבלורית והתואר.

    אהבתי

  8. אהבתי, ואהבתי מאוד. יותר מזה, אין מה להגיד – נספר לך ביום רביעי בטדי.

    אהבתי

  9. תומר הגיב:

    לא אהבתי את העקיצה עם סדאייב. אוהדי בית"ר לא נחשבו גזענים עד סדאייב. לשנוא עבריינים ..אהם סליחה ערבים זה לא גזענות – זה מובן מאליו. אמנם במקרה של סדאייב וקדאייב – זוהי באמת גזענות כי הם מוסלמים. אבל נא לא לשכוח שחודש לפני כן אותה משלחת ישראלית לצ'צ'ניה אובטחה באלפי מאבטחים. על זה לא הייתה לכם מילה. אני אוהד מכבי חיפה ובעד "הלה פמיליה". ומה שקורה נגדם זה פאשיזם דיקטטורי בהתגלמותו. טפי עליכם , תקשורת!

    אהבתי

כתיבת תגובה