חמש הצעות לסיום המשבר/ מתי סין-קרונה

אולי נפסיק לקרוא לעצמנו מכבי. ניקח צעד אחורה, נחזור להיות מכבי חיפה, פחות גדולים בעיני עצמנו, יותר צנועים.

נשמח מניצחון על עירוני רמת השרון כי היא קרובה לתל אביב. נתכנס אל מקומנו הפריפריאלי בו ראש העיר הולך עם עיניים כבויות ומחכה לחנוכה, שיבואו היהודים לקנות מהנוצרים ויחשבו שהם מוסלמים כי הם מדברים בערבית.

אולי נתחיל ללכת למשחקים של הנוער. כי אם רצינו שהנוער ישחק, שם הנוער משחק, ואין אף שחקן בוגר שהביאו מקווקז, או הפועל תל אביב או מקבוצה בשם בית"ר נס טוברוק (שזה משום מה בנתניה), שיעלה לשחק לפני הילדים האהובים שגידלנו באל זרקה ג'אסר או בנצרת עילית, ראש הנקרה, פאתי כפר סבא ונתניה אורגינל.

אולי ניקח את רני רהב. שימכור אותנו ביוקר, נשלם לו כמו חלוץ סביר, כדי שיגיד שאנדלובו הוא הציונות במיטבה, בשבילו נלחמנו, באנו ארצה, הקמנו מדינה, ושיורגן קלופ מדורטמונד בגרמניה הוא מאמן בחמישה שקלים מול הגאון בנאדו, ואם לא ייצא מזה דבר לפחות יחליטו שמגיע לנו הנחה במס הכנסה.

אולי פשוט נחזור לשחק כדורגל פשוט. שחלוץ יהיה חלוץ ויתעסק כל המשחק אם הוא בנבדל/ לא בנבדל, בנבדל/ לא בנבדל ויפסיק לרדת למטה כי למטה זה לא ברלין, ברלין זה בצפון בכלל, והקשר יהיה קשר ויחלק רק כדורים והמגן יהיה מגן, ולא אייל משומר, זאת אומרת כן אייל משומר בלי כל מה שאייל משומר מייצג.

או שאולי בכלל נפרוש מכדורגל. נשקיע כסף בתרבות, נעשה מנוי למוזיאון היפני, נראה מה מציג בתאטרון חיפה, נבלה עם האישה, נלך לישון מוקדם בערב, ובבוקר נתעורר ונגלה שהפכנו להיות אוהדי הפועל חיפה.

***

"הבילויים" היא אחת מלהקות המחאה השנונות והאינטליגנטיות שנוסדו בעולם. והיות ואף אחד לא מצפה מלהקה שתהיה שנונה ואינטליגנטית, אזי אין סכנה גדולה מדי שהיא תצליח לפגוע ולו במעט במפעל הציוני.

מתוך עשרה משפטי נונסנס שידעה המוזיקה הישראלית תשעה כתבו "הבילויים". אמנם את המקום הראשון של יוסי גיספן ("מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד") אין סיכוי שיכבשו אי פעם, אבל את כל שאר תשעת המקומות הראשונים, רק הם יכולים לקחת מעצמם.

הפוסט הזה נכתב בהשראת השיר "חמש הצעות לפתרון הסכסוך", שאומנם עם רובן, אפשר להגיד כולן, אפילו שמאלני כמוני לא מזדהה, אבל תודו שהצעות כאלו לא שמענו אף פעם.

מתוך האלבום "הורה הסלמה".

*

מתי סין-קרונה

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על חמש הצעות לסיום המשבר/ מתי סין-קרונה

  1. הופמן הגיב:

    אחלה פוסט.
    הסתייגות אחת חשובה מאוד מבחינתי: נראה לי שזה בעיקר קטע של חיפאים שקראו כלבו, אבל אני לא קורא למכבי מכבי כי ככה היא יותר גדולה בעיני. זה יהיה מגוחך לעשות את זה, כאילו אם אני אקרא לה מכבי אז היא תהיה המכבי היחידה וגם לא-חיפאיים יקראו לה ככה.
    אני קורא למכבי מכבי כי בקרב אוהדי מכבי נראה לי הגיוני לקרוא לה ככה. לקרוא לה כאן מכבי חיפה יהיה כמו לקרוא לאמא שלך "אמא שלי" כשאתה מדבר עם האחים שלך. ברור שתקרא לה רק "אמא", והם יבינו.
    כשאני כותב בפורומים אחרים זה יותר בעייתי, כי אני יודע שלא בהכרח מבינים למי אני מתכוון. אז אני בד"כ כותב "אנחנו", "שלנו" וכאלה.

    אהבתי

  2. מתי הגיב:

    את האמת הופמן, עד שהכרתי אותך ואת פרוסנר לא חשבתי בכלל על האפשרות לקרוא לעצמנו מכבי. אתם גרמתם לי להעז לעשות את זה כי אנחנו באמת מכבי וגם זה מן קטע כזה מגניב להיות מכבי. אבל עמוק בפנים אני עוד מכבי חיפה עם הרבה רגשי נחיתות מהעולם שמדרום לבת גלים למרות שאני כותב מדרום לבת גלים.

    אהבתי

  3. Perla הגיב:

    1. להחזיר את דבה
    2. להחזיר את מסיללה
    3. להחזיר את טישיירה
    4. להחזיר את קולמה
    5. להחזיר את הקיזוז

    אהבתי

    • מתי הגיב:

      פרלה, יחזירו את הקיזוז אנחנו שלוש נקודות מרמת השרון. לא לוקח סיכון.

      אהבתי

      • פרלה הגיב:

        חשבתי שהשמאל יותר אופטימי. הערכתי שתגובתך תסתיים ביציאה מהמשבר, זינוק בטבלה והחמצת האליפות בעטיו של הקיזוז

        אהבתי

להשאיר תגובה

