הפועל כפר סבא – אנחנו: אחרי. כדור שלג מבוץ

לגבי מה שקרה אחרי המשחק עם שחר:

לאוהדים מותר למחות, בגבולות החוק. זכותם. לחסום את הרכב של שחר זה לא יפה, אבל גם לא נורא. לא אגיד שלא התביישתי לראות את זה, כי אני חושב שלשחר מגיע הרבה יותר קרדיט ממה שהוא מקבל, אבל בסך הכל לא ראיתי שם משהו יוצא דופן. זה נראה לא קל, זה נראה לא נעים, אבל אף אחד לא הבטיח שלהיות בעלים של קבוצה זה יהיה קל.

בכל אופן, לדעתי כמה עשרות האוהדים האלה לא מייצגים את האוהדים של מכבי חיפה. אני חושב שרוב מוחלט של האוהדים של מכבי כן רוצים את שחר בחיפה. אבל עד שיעשו סקר מייצג, אין לי דרך להוכיח את זה.

כתבתי את זה בפוסט הקודם ואני כותב שוב: שחר הוא לדעתי הבעלים הכי טוב בכדורגל הישראלי. גם עשר שנים של כשלונות לא ישנו את דעתי בנושא הזה. הוא הרוויח את התואר הזה ביושר. אי אפשר להגיד שהוא לא מנסה לתקן טעויות, להחליף מאמנים כשהם נכשלים, להביא שחקנים טובים. ביום שאראה שהוא מפסיק לנסות, אהיה הראשון להגיד. בעצם, אני די בטוח שהוא יהיה הראשון להודות בזה.

לגבי המשחק:

אי אפשר לייפות את זה. שמעתי אוהדים מדברים על חוסר מזל. שהיו קורות והזדמנויות ושער שנפסל ופנדל שלא ניתן. אבל אין כאן עניין של מזל. היו לנו מספיק הזדמנויות לנצח את המשחק הזה, כולל פנדל, והשחקנים פשוט לא היו טובים מספיק.

האחראי הוא המאמן. הוא הציב את השחקנים האלה בהרכב, הוא עשה את החילופים (יותר נכון לא עשה, וכשכבר עשה הם היו לא טובים). הוא בנה את הקבוצה, הוא היה במחנה באוסטריה, הוא אימן במשחקי ההכנה, הוא נמצא בכל האימונים, הוא אמור לדעת מי טוב ומי לא, למי יש אופי ולמי לא, הוא אמור להחליט מי בועט את הפנדלים ומי מוציא לפועל את הבעיטות החופשיות (איך זה שבכל בעיטה חופשית יש דיון מחודש במי צריך לבעוט?). רוני לוי אחראי בלעדית לשני ההפסדים המבישים שלנו בפתיחת העונה.

נראה שלוי נכנס לאיזה סחרור של עקשנות דווקאית. הוא דווקא יעלה שוב עם תורג'מן, הוא דווקא יהמר שוב על שכטר המסכן, הוא דווקא לא יחליף את אחד מהם בגוזלן אלא את ריאן (ומי בדיוק אמור להרים לגוזלן את הכדורים?). זה כאילו הוא מתעקש לעשות הכל הפוך, רק כדי שירגיש שהוא המחליט ולא אף אחד אחר.

אז אחלה, הוא המחליט אבל בקצב הזה הוא לא יהיה המחליט להרבה זמן. לשחר יש סבלנות, אבל גם שלו פוקעת בסוף, ורוני לוי צריך להסתכל על השנים האחרונות ולהבין שעברו הימים שמאמן מקבל ממנו אשראי לשבע שנים.

לוי אחראי לכדור השלג הבוצי הזה, והוא אחראי גם להוציא את הקבוצה מהבוץ. אני חושב שהוא עדיין מאמן טוב, אולי הטוב בארץ. הוא לא שכח את כל מה שהוא יודע. אבל אולי הוא קצת שכח איך זה לעבוד במערכת מלחיצה כמו מכבי, עם אוהדים שרוצים לראות תוצאות, או לפחות לא להפסיד לשתי העולות החדשות אחרי קיץ שלם של הכנה (והם צודקים לגמרי). אז הגיע הזמן שיתעשת, ויפסיק לעשות דווקא. יש לו שבועיים לתקן, וזה המון זמן. ואם הוא לא יודה בטעויות שלו ויתקן אותן, אז במקום להעביר את השחקנים סדרת חינוך, השנה הזאת תהיה סדרת החינוך שלו.

*

לגבי השחקנים –  דגני הצליח לעשות את הבלתי יאומן ולעורר געגועים למשומר, ואליינטה עוד לא לגמרי בעניינים, דקל הוא לוחם אבל במשקל כבד, ושוב התהייה למה מיהרו לשחרר את פאס, שהיה יכול להיות מנטור נהדר לואליינטה, ואפילו לא לשבור את השיניים בשביל זה. רק סאן קצת מנחם.

אבל הבעיה העיקרית שלנו היום לא היתה בהגנה דווקא. אח שלי (והרבה אוהדים אחרים) מתעקש כבר הרבה זמן שה 2-4-4 של לוי מיושן ולא מתאים, ושחייבים לעבור ל 3-3-4. אני חוזר וטוען כלפיו שהמערך לא כזה משנה, מה שחשוב זה איך משחקים בו וכמה הוא גמיש. אבל אני הולך ומשתכנע שגמישות היא מילה גסה בכל הנוגע לרוני לוי. אז אם כבר להיות מקובע, בוא ננסה להתקבע על מערך אחר. כי הנוכחי פשוט לא עובד.

אם כבר אתה משחק 2-4-4, אתה חייב לפחות קשר אחורי אחד גרזן. דרינצ'יץ' (שדווקא היום נתן את המשחק הכי טוב שראיתי ממנו) הוא בוודאות לא כזה, וג'אבר (שהיום נתן את המשחק הכי גרוע שראיתי ממנו) רך מדי, או מפחד להיפצע או אני לא יודע מה, אבל הוא לא יכול להחזיק קישור אחורי לבד.

ואם כבר 2-4-4, אז למה לא לתת צ'אנס לחלוץ רעב ומסוכן כמו גוזלן, שיודע להוציא בעיטה למסגרת מחצי מצב, אלא להעלות עוד פעם את שכטר החלוד ואת תורג'מן המסורבל? שוב פעם דווקא?

*

אבל סבלנות נחוצה לא כשהולך, כי אז הכל דבש ועפים בקלילות על ההיי של הניצחון. סבלנות ואורך רוח נחוצים כשלא הולך – ועכשיו הם נחוצים יותר מתמיד.

אופי של קבוצה נמדד ביכולת שלה להישאר חזקה גם כשהיא מקבלת מכות מכל עבר. לא להתמוטט. מכבי כרגע היא לא קבוצה עם אופי. היא מתמוטטת על בסיס שבועי. אבל אני מאמין ביכולתה להיות כזאת. בינתיים, אני מקווה שהאוהדים יוכיחו שלהם כן יש אופי, ולא יאבדו את העשתונות בגלל כמה הפסדים, כמה כואבים שלא יהיו. דווקא עכשיו, צריך לתת לקבוצה גב, ולשאת אותה עליו דרך התקופה הרעה הזאת.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על הפועל כפר סבא – אנחנו: אחרי. כדור שלג מבוץ

  1. טל הגיב:

    מעולה!
    בעניין שחר – לא אתנגד אם יילך, אבל כל עוד הוא נשאר הוא חייב לעשות שינויים והתאמות, מההנהלה ועד הצוות המקצועי. 4 שנים של כשלונות, 5 מאמנים, ועשרות שחקנים שהתחלפו משמע הבעיה היא בעיקר ניהולית. לא ייתכן שאיכשהו רק הצמרת נשארה זהה.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אני לא יודע כמה יש בעיה בניהול. יש את המנטרה של "המנהל המקצועי", אבל אני לא חושב שזה מה שיעשה את ההבדל. יש כמה בעיות במועדון, אבל כולן נקודתיות. יש תקופות כאלה, כמה שנים רעות, אבל הן יעברו. כל עוד ממשיכים לנסות לתקן ולא מוותרים, המצב טוב. בסוף זה יגיע

      אהבתי

      • טל הגיב:

        התכוונתי לבעיות בניהול השוטף של המועדון, מהדובר ועד המנכ"ל. אם כי לא אתנגד למנג'ר ספורטיבי.

        אהבתי

  2. טל הגיב:

    שמח להכיר את הבלוג שלך.
    שיהיה לנו בהצלחה שנקרא לא רק אופטימיות אלא גם שבחים. יום אחד.

    אהבתי

  3. עידו הגיב:

    יפה. אהבתי את הניתוח ובעיקר אהבתי את החשק להחיות את הבלוג ולרשום לפני ואחרי. לי בעצמי היה חשק גדול לכתוב אחרי משחק שכזה ולכתוב הרבה.

    טוב, ניר, כהרגלי אני מוצא את עצמי לא מסכים איתך על כמה נקודות אז תחילה אציין את מה שאני כן מסכים איתך לגביו:
    מכבי קבוצה חלשת אופי שמתמוטטת על בסיס שבועי. לכן צריך לגייס את כל הכוחות שלנו ולדאוג שבביזיון הבא, לפי לוח המשחקים זה אמור להיות מול סכנין, תהיה אוירה חיובית ותומכת מהקהל. למעשה, אחד הדברים שהכי מדאיגים אותי אצלנו השנה הוא דווקא הקהל. כן, הוא בא בכמויות אדירות. וגם שנה שעברה זה היה ככה. אבל בשנה שעברה היה הרבה יותר אורך רוח. וגם לא מעט משחקים (בעיקר בחוץ) שבהם הקבוצה (יותר נכון, השחקנים) התבזו על המגרש והקהל החזיר להם רק בעידוד ואהבה. ובזמנים ההם הרגשתי שהעוצמה שלנו גדולה הרבה יותר. כי כל עוד יש דחיפה מהקהל – לשחקנים יהיה הרבה יותר קל לתפקד. בלי לחץ ופחד מהמשחק הבא. ומתי יתחילו לשרוק בוז הפעם. הגעתי להבנה שהכמות האדירה הזו של הקהל יכולה להיות בעוכרינו כל עוד הוא ימשיך לבוא באוירה שלילית וביקורתית כל כך. בואו נירגע וניתן לקבוצה גב.

    התחזית שלי: מול סכנין , אלא אם נבקיע מהר ויישבר הקרח – עד המחצית (גג) יהיה בוז צורם ושום טוב לא ייצא מזה.
    בכלל, אני לא חושב שיש מה להתווכח (או להתדיין בנושא) – יש אנשים שמאמינים בעידוד בלי תנאי ויש מי שמאמין שבוז משפר את המצב בזמני משבר. אני לא חושב שמישהו מהקוראים כאן עומד לשנות דעתו.

    אני גם לא מסכים שרוני לוי הוא האחראי הבלעדי. כן, הוא בינתיים לא מוציא 100% מחומר השחקנים שלו. וזה בעצם מטרת העל של מאמן. הוא אפילו לא קרוב לזה. אבל אמרנו אורך רוח, אז בואו ניתן לו לפחות חצי עונה לפני שנתחיל לערוף ראשים. בסופו של דבר תפקידו לדאוג שלקבוצה יהיו מספיק הזדמנויות כדי לנצח והוא תלוי בשחקנים שלו. אם הם יגיעו ל15 מצבים בטוחים ולא יבקיעו – זה כבר לא תלוי בו.
    וכאן אני מגיע למידת האחריות השנייה שדיברת עליה – הכנת הקבוצה לעונה.
    אמנם רוני היה שם מהרגע הראשון של ההכנות. אבל השחקנים שהובאו הם במסגרת תקציב ודרישות מסוימות של ההנהלה. לא הייתה לו יד חופשית ולא הייתה לו (ולקבוצה) אפשרות לבנות סגל בסדר הגודל שהעמידו ב"ש ות"א.

    יש לי עוד הרבה על הלב אבל אסיים בתקווה גדולה שהחל מהמשחק הבא נראה מכבי אחרת. שאיכשהו, הקורה הזו של תורג'מן תיכנס והשופט פשוט יקנה את הנפילות האלו של שכטר (מה עובר לו בראש?!) ואיכשהו, איכשהו, בסופו של דבר נחזור מחויכים הביתה.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      תודה עידו.
      אתה יודע מה, אתה צודק לגמרי לגבי הסבלנות של הקהל בשנה שעברה. רוני לוי או אלישע לוי או כל לוי שלא תרצה, עם אותם משחקים בדיוק כמו אצל סטנוייביץ', היו זוכים לבוז כבר מהמחזור הרביעי, שלא על לדבר מטריות ומוטות. סטנו קיבל הרבה יותר קרדיט. נראה לי שמעבר לאישיות הנחמדה שלו ולהיות זר (ישראלים אוהבים להקסים זרים), לאצטדיון החדש ולמשחק המוצלח במחזור הראשון היו תפקיד חשוב באורך החריג של אורך הרוח של הקהל. מה שמראה כמה פתיחה טובה חשובה לשימור התקוות של האוהדים, גם אם הליגה מסתיימת עבורנו בדיוק באותו מחזור. אבל אני מעדיף שנפתח רע ויבינו איפה לתקן, מאשר לפתוח טוב ולשגות באשליות שאנחנו מספיק טובים.
      הנה, אם בשנה שעברה הבאנו את עטר ושכטר רק בינואר, הפעם מיהרו להזעיק תותח מוכח (על הנייר) כבר בשבוע הראשון.
      לגבי רוני לוי – אם זה לא היה מובן מהפוסט שלדעתי צריך לתת לו לפחות חצי עונה לפני ששופטים, אז אני מבהיר זאת שוב: רוני לוי הוא האחראי לכישלון בינתיים, כמו שהוא יהיה אחראי להצלחה אם וכאשר תבוא. אבל בכל מקרה הוא צריך להישאר ולזכות לקרדיט אשר שיהיה ברור שאי אפשר להגיע לכלום העונה. אנחנו רחוקים מאוד משם.
      לגבי התקציב שניתן לו – אף מאמן לא זוכה לתקציב בלתי מוגבל. אני חושב שכן היתה לו יד חופשית במסגרת התקציב. אם הוא הסתכסך עם הכוכבים הכי גדולים בקבוצה וקיבל גיבוי מהבעלים, אז לא נראה לי שהגבילו אותו בשאלות של מי להביא או לשחרר.
      הבעיה היא לא ת"א וב"ש. אם נסיים במקום שלישי אחרי שתיהן, עם תצוגות סבירות וקבוצה מגובשת, אני לא חושב שלאוהדים יכולות להיות טענות מיוחדות. הבעיה היא שכרגע אנחנו במקום האחרון, אחרי שהפסדנו לשתי העולות החדשות, ונראים הכי גרוע בליגה. אז התקציב המוגבל לא נראה לי קשור בינתיים.

      אהבתי

      • עידו הגיב:

        1. שימחת אותי. אני תמיד שמח להיות צודק ולהראות לאחרים נק' שלא חשבו עליהם :)
        2. גם אם היינו מנצחים 4-2, או לחילופין גם בשנה שעברה – לא שגיתי באשליות ולא היתה לי חצי מחשבה שאנחנו ברמה לרוץ לאליפות. כי שוב, קבוצה שסיימה במקום ה-4 ולא התחזקה (בזמן שהיריבות שלה כן), מאוד קטנים הסיכויים שפתאום תרוץ לאליפות
        3. איך בדיוק להיות זחוח, לעשות הכנות לקויות ולעלות רק עם 2 זרים למשחק הליגה הראשון (כשאחד לא בכושר, אחד חתם אחרי המחזור השני ועוד אחד כנראה שלא יגיע) – זה "מיהרו להזעיק"?!
        העובדה שהחתימו עוד שחקן השבוע היא לא בגלל שהשתנתה התפיסה של רוני ושחר לגבי עוצמת הקבוצה. אלא כי הם כשלו לעשות זאת לאורך כל הקיץ ובסופו של דבר החתימו מישהו שייכנס לכושר ולהרכב, במקרה הטוב, לקראת מחזור 5!
        4. ממש לא מסכים לגבי היד החופשית לרוני לוי. בסופו של דבר יש מספר שחקנים עם חוזים מפוצצים או סוכנים ממולחים, שתקועים לרוני (לכולנו) כמו עצם בגרון. אלון תורג'מן הוא כמובן הדוגמא החריפה והכואבת ביותר, אבל גם יוסי בניון הוא שחקן עם משכורת שמנה שאני מאמין שרוני לא היה בוחר להביא למכבי.
        5. וכאן בדיוק הקשר למשפט האחרון שרשמת. אם מכבי היתה נבנית מתוך צרכים מקצועיים והתאמת שחקנים לעמדות – אולי רוני כן היה מצליח להרכיב את השחקנים לקבוצה. אני, אגב, מאמין שהוא עוד יעשה את זה. זה תהליך שבד"כ לוקח יותר זמן אבל רוני לוי עשה זאת יפה במכבי, במכבי פ"ת, בנתניה ובבית"ר. אומרים שגם ברומניה.

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          2. בעיני הקבוצה כן התחזקה – לעבור מסטנוייביץ' הכושל ובלבול האנמי לרוני לוי, שהוא מאמן טוב ומוכח זה בעיני חיזוק. אני עדיין חושב שיש לנו סגל שיכול לרוץ חזק בצמרת (וכפי שאמרתי לך בעבר, גם לקחת אליפות – אבל זה תלוי גם בחולשת היריבות, וכרגע הן לא נראות חלשות לצערי).
          3. הכל יחסי אתה יודע – בשנה שעברה הביאו חיזוק רק בינואר, הפעם התחזקו כבר אחרי המחזור הראשון.
          4. כמו בכל קבוצה. אני לא רואה הבדל.
          5. שמח להסכים איתך, גם אני מאמין שהוא יעשה את זה.
          בסך הכל אם אסכם הכל עד עכשיו – רוני לוי לא הכין את הקבוצה בזמן, והיה לו הרבה זמן. אבל אני מאמין לו ולהנהלה שהם לא רצו להביא סתם שחקנים זרים בשביל שהקהל יהיה רגוע, והעדיפו לחפש היטב את הזרים המתאימים. אני חושב שאוברניאק הוא חיזוק שבהחלט הובא בפינצטה (ונשאר לקוות שהוא יפרע את השטרות). בנוסף, הנסיבות שרוני לוי הגיע אליהן היו של מועדון בבלגן ושחקנים "כוכבים" שהתרגלו לקבל יחס כזה ולעשות מה בזין שלהם. הוא היה צריך ליישר אותם והמשחק הראשון נתן את ההזדמנות לעשות את זה. במילים אחרות, לוי לקח סיכון שהקבוצה לא תצליח במחזורים הראשונים (אני מניח שהוא חשב שעם ההגרלה הנוחה בכל זאת ייצאו מהם כמה נקודות), תמורת ההבנה של כל השחקנים עם מי יש להם עסק, ושהוא לא מתכוון לוותר. אם תרצה, הקריב כמה חיילים בשביל לחזק את המלכה. אני לא בטוח שהיו הרבה אלטרנטיבות אחרות במצבה הדי גרוע של הקבוצה, עם הנורמות הפסולות שהשתרשו בה, אחרי ארבע שנים כושלות.
          אני מקווה שמכאן הוא יידע לקחת את הקבוצה רחוק – ואני עדיין מאמין שאנחנו יכולים להיאבק לפחות על המקום השני אם לא יותר מזה. בתנאי שגם יביאו חלוץ ושהבלמים ישתפרו.

          אהבתי

          • עידו הגיב:

            2. נצטרך להישאר עם חוסר הסכמה.
            3. גם בשנה שעברה הביאו שחקנים וקראו לזה חיזוק – יוסי, אידריסו, סטויקו. הזמן יגיד באיזו שנה התחזקנו יותר בקיץ ובחורף.
            4. אני מקבל את ההרגשה שבקבוצה שלנו, בניגוד לקבוצות צמרת אחרות בארץ ובמיוחד בחו"ל – שחקנים מקבלים (או לא מקבלים….) צ'אנס ומקום בהרכב על בסיס לא מקצועי. או לפחות אצלנו המחלה הזו חמורה יותר מאשר אצל קבוצות אחרות. במיוחד אצל אחת, שאליה אני מעדיף לא להתייחס.
            5. באמת אתה חושב שרוני לוי "הקריב" את ההרכב של 2 המחזורים הראשונים בשביל להוכיח נקודה? ועוד מתוך זלזול ביריבות ומחשבה שזה יעבור חלק?
            אם כן, זה רע בכל כך הרבה מובנים שאני לא יודע מאיפה להתחיל. היה לו את כל הקיץ (ויותר מזה!) בשביל ליצור מערכות יחסים תקינות, להעביר את כל המסרים שצריך, להסביר את כל הדרישות שלו מכל שחקן ושחקן ובסוף – זה?!
            אם רוני היה אומר במסיבת העיתונאים הראשונה שלו, אי אז בחודש יוני, שהוא מתכוון לפתור את בעיית האגו במשחק הליגה הראשון ועל חשבון התוצאה (ועל כל המשתמע מכך… נקודות, אוירה וכו) – היית מקבל את זה כתשובה הגיונית? היית מרגיש שהוא בשליטה?
            אני גם ממש לא מאמין לכל תיאוריית ה"פינצטה" מהסיבה הפשוטה שהשוק פתוח וידוע. הנתונים המלאים של כל השחקנים בעולם נמצאים בכל תוכנת סקאוט רצינית. רק צריך להקליד טווח מחירים ולקבל מגוון עצום של שחקנים עם אינספור תכונות שונות. מה השתנה מיולי לאוגוסט? איך בדיוק מסבירים את דרינצ'יץ' (ואת כל שאר הבלופים שנחתו בכפר גלים בשנים האחרונות) – שבינתיים נראה ההיפך המוחלט מבחירת פינצטה.
            אמנם שחקנים זרים לא מביאים "סתם", "בשביל להרגיע את הקהל" או בשביל לסמן וי. מביאים אותם כדי לחזק את הקבוצה. מביאים אותם בשלב הכי מוקדם שאפשר כדי שיוכלו לעזור לקבוצה בכמה שיותר משחקים… אני באמת צריך להסביר את הערך המוסף שיש להכנה מלאה של שחקן עם קבוצה לקראת העונה?

            אגב, גם אם רוני יצליח "להרכיב את השחקנים לקבוצה" – אני לא חושב כמוך שזה יהיה מספיק למקום שני ויותר מזה. אני חושש שזה ייקח יותר מדי זמן וזה לא יספיק ליותר ממקום 3-4. כמו שאני רואה את הדברים, עם ההכנה שהקבוצה עשתה לעונה הזאת – כרטיס לאירופה יהיה הישג יפה.

            אהבתי

          • הופמן הגיב:

            5. בוא נעשה סדר. אני חושב שרוני לוי רצה לנצח את בני יהודה והיה שמח אם זה היה קורה. אבל במהלך המחצית הראשונה, כשבני יהודה עלתה ליתרון ראשון ושני, ואני מניח שהשחקנים לא ביצעו את ההוראות הטקטיות שלו – במיוחד עטר, זו היתה נקודת שיא של כל הדברים שקרו לפני: במחנה האימונים, הריב עם ריאן, חוסר המשמעת וכו'. הוא החליט להחליף את עטר ועטר ענה לו כשהוא בשיא הזעם – ומשם זה כבר היה כדור שלג שהתחיל להתגלגל. במובן הזה, הוא לקח בחשבון שהמצב בקבוצה עלול להידרדר ולהיות לא נעים, אבל זה היה שווה לו את הניקוי שהוא הרגיש שחייבים לעשות בקבוצה. מהבחינה הזו, אם כבר מפסידים לבני יהודה, אז לפחות להשתמש בזה כדי להעביר מסר, ואת זה הוא בהחלט עשה.
            (ואגב כן – אם הוא היה אומר שהוא מוכן להקריב הפסד או שניים בשביל לפתור את בעיית האגו בקבוצה, הייתי בהחלט מקבל את זה. למה לא? זה לא מחיר כזה יקר לשלם על נורמות פסולות שהשתרשו במשך כמה שנים. אבל מובן שהוא לא תכנן מראש שככה זה יתנהל. הוא בטח חשב שזה יקרה לאורך יותר זמן).
            אתה לא צריך להסביר לי את הערך המוסף של הכנה של שחקן זר עם הקבוצה. האם אני צריך להסביר לך שרוני לוי יודע איזה ערך יש לזה? או האם צריך להסביר לך שדברים משתנים עם הזמן, ושחקנים שהם יקרים מאוד לקבוצות שמשתתפות במוקדמות המפעלים האירופיים הופכים לזולים יותר עבורן כשהן מודחות מהן? אבל אולי אתה צודק וזה באמת כל כך פשוט להשיג שחקנים זרים טובים במחירים הגיוניים, פשוט מקישים פה ופה בתוכנת הסקאוט והופ, יש לך קנדאורוב חדש או יעקובו. חבל שרק במכבי הגרועה שלנו לא מבינים את זה, כי שאר הקבוצות בארץ ובעולם פשוט מצליחות שוב ושוב עם כל הזרים שלהן ):

            הטענות שלך משקפות בעיה רחבה יותר שמשותפת להרבה אוהדים – המחשבה שבקבוצה שלנו יותר טיפשים מאשר בכל האחרות (אפרופו סעיף 4 שלך). יותר גרוע, יש אוהדים שלא מסתפקים בטיפשות ומייחסים ממש רישעות לראשי הקבוצה, וחושבים בכל הרצינות ששחר או רוני לוי רוצים לפגוע בקבוצה, או לא אכפת להם שהקבוצה תיפגע כל עוד הם "יוצאים נקיים". זה כל כך מעוות שאני לא יודע מאיפה להתחיל. לגבי הטיפשות, אני לא מתכוון להגן עכשיו על התבונה העסקית של יבואן וולוו והונדה, מיליונר שהוא גם הבעלים של המועדון הגדול והמצליח בישראל ב-30 שנה האחרונות. מי שחושב שהוא טיפש או "פחות מקצועי" מהאחרים, שיהיה לו לבריאות.

            ולגבי הטענה השניה, שאני שומע אותה לצערי בכל מיני מקומות – חבר'ה, בחיאת. אלו החיים של האנשים האלה. זאת התשוקה שלהם. זה המקצוע שהם בחרו לחיים. בשביל שחר זה מפעל חיים שלם. הם רוצים לנצח ולהצליח בדיוק כמו כל אחד מהאוהדים, אם לא יותר. הם בטוח משקיעים ומושקעים בזה הרבה יותר. אנשים לא מחפשים כל הזמן רק איך לברוח מאחריות ולהפיל כישלון על אחרים. יש אנשים בעולם שגם רוצים להצליח במה שהם עושים. זה ממש עצוב לי לראות שאנשים חושבים ככה. אולי זה מה שהחיים במדינת ה"סמוך" והחאפ-לאפ ותרבות הכסת"ח של הצבא עושים לאנשים.

            אהבתי

  4. שי הגיב:

    "דרינצ'יץ' (שדווקא היום נתן את המשחק הכי טוב שראיתי ממנו) הוא בוודאות לא כזה, וג'אבר (שהיום נתן את המשחק הכי גרוע שראיתי ממנו) רך מדי, או מפחד להיפצע או אני לא יודע מה, אבל הוא לא יכול להחזיק קישור אחורי לבד".
    לדאבוני, ג'אבר דווקא לא נתן את המשחק הכי גרוע שלו להיום, אלא משחק ממוצע למדי, כזה שמשקף פחות או יותר את הרמה הכללית שהוא הציג עד עתה בחיפה. אם אצטרך לסכם את היכולת שלו בשתי נקודות, אזי: א. הוא לא מוסר כדורים קדימה, אלא רק לצדדים. ב. הוא לא יודע לעצור כדור.
    לא ברור לי למה נותנים לו לשחק באופן קבוע ועוד בהרכב.

    אני מסכים שבאופן כללי רצוי שיהיה לך "גרזן" באמצע המגרש, אבל מה שבאמת חסר לך בחיפה כבר מספר שנים הוא דווקא קשר אמצעי עושה משחק. אני די בטוח שאם תנתח את כל ההזדמנויות של חיפה בשנים האחרונות תגלה שכמעט ולא היו בישולים שהגיעו מהאמצע.
    אגב, בחיפה דווקא קיים פוטנציאל אחד כזה, אבל הבעיה היא שהוא מסתתר בקצה הספסל (או ביציע, במקרה הפחות טוב). קוראים לו ערן ביטון ואני יכול להגיד שבכל פעם שיצא לי לראות אותו משחק (לפני שתי עונות) אני נהניתי.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      לי דווקא ברור למה נותנים לג'אבר לשחק. אני מחזיק ממנו אחד השחקנים המבטיחים בקבוצה, חושב שיש לו ראיית משחק, טכניקה מצוינת, מסירה טובה (גם ארוכה וגם קצרה), בעיטה טובה (לראייה השער שהוא הבקיע בסכנין בעונה שעברה) וחוץ מכל אלה לדעתי הוא דווקא כן חושב ומשחק קדימה רוב הזמן, וגם מצטרף לרחבה וכובש.
      הוא כישרון גדול לדעתי, ולכן גם מאוד התאכזבתי ממנו במשחק האחרון. במיוחד עם הבעיה בעצירת הכדור, דבר שלא ראיתי אצלו לפני זה ונצטרך לראות אם זו בעיה אמיתית או רק משחק אחד שהוא לא הגיע אליו. הבעיה היחידה איתו לדעתי היא שהוא פשוט יושב על אותה משבצת של דרינצ'יץ', הוא לא קשר אחורי, 50-50 קלאסי. אפילו יותר קדמי מדרינצ'יץ', רק עם יכולות הגנתיות יותר מביטון (שלפי מה שאני זוכר ממנו משחק ממש פליימייקר מתחת לחלוצים, ורוני לוי לא משחק עם כזה). אבל בטח לא הגרזן שצריך ליד דרינצ'יץ'.
      אני מקווה שג'אבר ימשיך יקבל הזדמנויות, לפחות מהספסל, ויוכיח לך ולכולנו שהוא כן שווה את החולצה.

      אהבתי

  5. עידו הגיב:

    זהו. מערכת התגובות לא מאפשרת לי להמשיך את השרשור הקודם.

    האחריות לבעיות שנוצרו לרוני לוי במהלך הקיץ אני מטיל על רוני לוי. צר לי, אלו השחקנים שהוא קיבל ואיתם הוא היה אמור ליצור דינמיקה מושלמת. במקום זה אחרי חודשיים של עבודה נדמה שהם לא ממש רוצים לעבוד בשבילו. לפחות חלקם.
    אתה מתייחס ל"הימור" שהוא לקח כשהוא נכנס לפיצוץ עם עטר ובניון, כאילו זה פותר איזשהם "נורמות פסולות שהשתרשו במשך כמה שנים". הופמן, לדעתי הנורמות הפסולות שהיו במשך כמה שנים במכבי הן גדולות יותר מאשר חוסר החשק של אלירן עטר. החילוף הזה לא בדיוק פתר הכל.

    יש סקאלה גדולה וארוכה בין טיפשות מוחלטת לבין חוסר היכולת של יעקב שחר ואנשיו בשנים האחרונות. אני לא מאשים אותו בטיפשות מוחלטת, אלא באחריות להישגים הדלים של הקבוצה ולמצבה כרגע. לא יותר ולא פחות. לא טיפשות מוחלטת בכל תחום וגם לא רשעות.
    אין מה לעשות, נראה ששחר כרגע פחות מאופס משרצקי, ברקת וגולדהאר.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אפשר להמשיך שרשורים אם מגיבים לתגובה האחרונה שמאפשרת תגובה. אבל לא נורא, גם ככה זה נהיה כבר צר מדי.
      חלק מהנורמות הפסולות שהשתרשו במכבי (בגלל סיבות שונות, ביניהן היחס המיוחד שקיבל יניב קטן, או מאמנים שנתנו יותר מדי כבוד ל"כוכבים") הן שחקנים שחושבים שהם גדולים מהקבוצה, או שהמאמן צריך להתיישר לפי הגחמות שלהם. עטר במובן הזה הוא בבחינת "יראו וייראו". ככה זה נראה לי, ונדמה לי שככה זה נראה גם לשחר.
      האחריות להכל היא של רוני לוי, אז אין צורך להצטער. אין לי ויכוח עם זה. השאלה היא האם הוא יידע למנף את הבעיות כדי להוציא את הקבוצה לדרך חדשה.

      אהבתי

להשאיר תגובה

