אנחנו – מכבי נתניה: דרמה קינג

קודם כל הודעה חשובה:

את המשחק הראשון ברבע גמר גביע הטוטו נגד מכבי פ"ת, ביום שלישי ב 20:30 בערב, אני ומתי נשדר בשידור אינטרנטי מיוחד לקהל קוראינו הנאמן, לקהל קוראינו הבוגדני ולכל מי שירצה בעצם. יותר נכון ננסה לשדר – כי א. זה במסגרת ניסיון של מיזם טכנולוגי חדש שנקרא PROS (אין קשר לפרוסנר), ואנחנו לא מבטיחים שלא יהיו תקלות. ב. אנחנו מתכננים איזה משחק שתיה תוך כדי שידור, חשבנו על צ'ייסר בכל איבוד כדור שלנו (אם כי מתי צריך לנהוג הביתה אחר כך, אז יכול להיות שנעשה את זה צ'ייסר על כל מסירה מדויקת) – אז אנחנו כן מבטיחים שיהיו טעויות, אבל נשתדל שיהיו מצחיקות. בכל מקרה, אמור להיות נחמד אז בואו, מ'כפת לכם. כולה גביע הטוטו.

הלינק לשידור יעלה באותו יום באיוונט הזה בפייסבוק, אתם מוזמנים להירשם שם או סתם לעקוב. אשתדל לפרסם את הלינק גם בטוויטר שלי ואולי גם כאן בבלוג.

***

מכירים את זה שאתם נכנסים לוויכוח עם מישהו בפייסבוק ואתם נורא כועסים עליו ונעלבים ממנו ותוקפים אותו ובכלל מתרגשים מכל העניין, נהיים נורא מעורבים רגשית בריב הזה, שנראה לכם כמו הדבר הכי דרמטי שקורה עכשיו בעולם, ואתם מרגישים שלכל דבר שתגידו או שיגידו עליכם יש משמעות, ושכולם ישפטו אתכם על פי מה שייאמר בוויכוח הזה, שאנשים זרים וגם אלה שאתם מכירים יאהבו אתכם או ישנאו אתכם לפי הריב הזה ולכן זה גם נורא חשוב שתנצחו בו, ואתם עוקבים בחרדה אחרי כל לייק ותגובה, ולכל לייק יש משמעות, וכל דבר שמישהו אחר אומר נראה לכם כלקיחת צד לטובתכם או נגדכם, וזה מעודד אתכם כשמישהו בעדכם ומקומם אתכם ומעליב אתכם כשנדמה לכם שמישהו לקח את הצד שנגדכם?

ומכירים את זה ששני אנשים אחרים רבים ביניהם באינטרנט, ואתם רואים את הריב, ואולי אפילו מתערבים וכותבים משהו, ואולי קצת עוקבים אחריו אבל באופן כללי הריב הזה לא ממש מעניין אתכם יותר מדי ובטח תשכחו אותו תיכף אם עוד לא שכחתם כבר, ואתם בטח לא מסיקים יותר מדי ממנו לגבי האנשים שמעורבים בו, כי או שהם זרים והם לא מעניינים אתכם בכלל, או שאתם מכירים אותם וכבר גיבשתם מזמן את דעתכם עליהם וריב כזה או אחר לא ישנה יותר מדי?

אז הריב של בניון וקבוצת האוהדים שנגדו.

שני הצדדים עסוקים עד מעל לראש בריב המטופש שלהם, שנדמה שלחולצות יש איזה תפקיד מרכזי בו אבל לא ברור מהו בדיוק (ידוע שצבע שחור אומר כנראה משהו, ושגם להורדת החולצה יש כנראה איזושהי משמעות), אבל הריב הזה לא ממש מעניין אף אחד חוץ מהמעורבים בו ואולי כמה עיתונאי ספורט שנאחזים בו כבקש כי חוץ ממנו לא קורה יותר מדי בליגה, ואף אחד חוץ מהמעורבים, ואולי גם הם, לא זוכר מה בדיוק הסיבה לו – שהוא לא הצטלם עם מישהו או שהוא הגן על טוואטחה ושהם מצידם כתבו עליו סטטוס ושרקו לו בוז, או שרקו לו סטטוס וכתבו לו בוז, וגם היה איזה משהו עם ליצנים – בכל אופן זה לא מעניין אף אחד, חוץ מאותם ואותו, אותם כי מה יש להם חוץ מכדורגל וחולצות שחורות, והוא שיש לו די הרבה ובכל זאת נראה שמבחינתו זה הדבר הכי חשוב שקורה עכשיו בעולם.

אז רק רציתי להגיד שבניגוד למה שאולי היה נדמה, אולי זה דווקא טוב לנו כל הסיפור הזה, ואולי אפילו צריך לזרוק לליצנים בשחור איזו מילת תודה. כי יוסי שלנו הוא קצת דרמה קווין, הוא מת על זה, הוא מלך בזה, כל הקריירה שלו הוא היה כזה, מאז החזרה הדרמטית מהולנד לקוסקוס של אמא, דרך הדמעות בירידה של באר שבע והריב עם אלי כהן וכל השערים המכריעים בדקות האחרונות וההחלטות ההירואיות ברגע האחרון כן-להשתתף-במשחק-הנבחרת-למרות-הפציעה-הקשה וכל הדרמות האלה – ומה יותר דרמטי מלהיכנס בתור מחליף ולהבקיע בדקה 90 של משחק מאופס, בתקופה בה הקבוצה שלך משוועת לניצחון?

– לעשות את זה בעונת פרישה, כשהשם שלך והמוניטין שלך בסכנת נפילה חופשית, עד כדי כך שאפילו חלק מהאוהדים בזים לך, מקללים אותך ושורקים לך בוז.

אז תודה, ליצנים שחורים. בכל זאת הכנסנו את היד עמוק לכיס בשביל המנוי, אז אם לא כדורגל, שיהיה קרקס.

*

וחוץ מזה אין שינוי גדול, אנחנו משחקים גרוע כתמיד מלבד כמה הבלחות, והשינויים היחידים הם מינוריים ונקודתיים, למשל הקטע המוזר הזה שהשחקנים שנחשבים לרוב כיותר-טובים שלנו קצת פחות טובים עכשיו, למשל אוברניאק ופלט ובעיקר עטר שקצת נעלם לאחרונה – ודווקא השחקנים שמושמצים בדרך-כלל מפגינים פתאום יכולת קצת יותר טובה, ואני מתכוון לדרינצ'יץ' שממשיך להשתפר לאט לאט ואולי לקראת סוף העונה כבר יהיה שחקן זר סביר, לשכטר שנתן מחצית ראשונה טובה מאוד, אולי הכי טובה שלו העונה, לדגני שנותן כבר משחק שני לא רע ברציפות, וליוסי כמובן.

והשאר היו בינוניים עד חלשים מאוד במשך רוב המשחק, אז מזל שהיו את האחרים שיפצו על זה, אבל מה שחסר לי בקבוצה זה פחות יכולות אישיות ויותר יכולות קבוצתיות דווקא, הייתי מצפה לקצת פחות איבודי כדור וקצת יותר תיאום משחקנים שנמצאים ומתאמנים כבר כל כך הרבה זמן ביחד, ונדמה שעברו ביחד בשנה האחרונה כמעט הכל, חוץ אולי מתאונת מטוס מעל האנדים ממנה הם הצליחו לשרוד על ידי אכילת גופות חבריהם (הייתי הולך על חבשי. תכל'ס סטויקוביץ' נראה הכי טעים, אבל לא הייתי מעז לנסות).

מה שחסר לי, במילים אחרות, זו טביעת יד של מאמן. רגע, אומרים "טביעת יד של מאמן" או "טביעת אצבע של מאמן"? ("טביעת עין של מאמן" בטוח יש, אבל זה משהו אחר). לא יודע. בקיצור חסרה לי איזו עדות שיש מאמן בקבוצה, מישהו שיודע לחבר את כולם ולהקנות להם שיטת משחק אחידה ומובחנת, כי אמנם ניצחנו וזה אבל אם בניון לא מת על הדרמה הזאת אז רוני לוי נותן עוד ראיון מזיע ומיואש מול המצלמות, מדבר על דרך והתקדמות וכל זה, כשכולנו כולל הוא יודעים שהיה די זוועה, אז כן, זה היה די זוועה, לא שונה מהזוועות הקודמות, וזה חייב להשתפר. אם כי יש לציין שבעשרים הדקות האחרונות כן קרה משהו, ואני לא יודע להגיד בדיוק מה אבל מה שזה לא היה, שיקרה שוב, אבל לתשעים דקות.

ואז קרה בניון וקרה שסוף סוף, ולשם שינוי, היה לנו קצת מזל.

*

כל כך הרבה פעמים דיברנו על חוסר מזל ומשקוף פה ופנדל שם העונה, שזה בסדר שהפעם המזל משחק לטובתנו, אבל שאף אחד שם לא יסיק מזה שאנחנו כבר קבוצה ראויה. להמשיך לעבוד בבקשה.

אני לא מצפה ליותר מדי. לפעמים משחקים טוב וזה מביא ניצחונות, וזה המצב האידיאלי, ולפעמים ניצחונות, גם אם הם מכוערים ומקריים, מביאים איתם את המשחק הטוב, וזה יכול להיות המצב שלנו.

*

ואל תשכחו את השידור ביום שלישי. יהיה שם גם צ'אט ותוכלו לכתוב לנו, כמה השידור נחמד וכמה אתם אוהבים אותנו ואת הבלוג, או כמה אתם לא. או סתם לשתוק מעט ביחד. הנה שוב הלינק לאיוונט.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על אנחנו – מכבי נתניה: דרמה קינג

  1. mhfcball הגיב:

    ללא ספק חסרה טביעת יד של מאמן
    ובעיקר חסר לי קצת שכל ושקט נפשי גם על המגרש וגם על הקווים
    והנה דוגמה, אתמול לנתניה היו 6-7 קרנות במשחק, בכל הקרנות הם עשו אותו תרגיל לאותו שחקן, זה הצליח להם דקה ראשונה וזה הצליח להם דקה אחרונה,גם אם לא יצא להם מזה שער. קבוצה שלא לומדת (אני מקווה לעלות מחר לבלוג את הוידאו עם כל הקרנות)
    גם ההצטיינות של שכטר מחצית ראשונה בגלל שהוא סוף סוף נכנס לאמצע לשטחים שנוצרו בגלל שנתניה לחצה גבוהה על 3 הקשרים, אז רואים שזה מצליח, מה תעשה קבוצה חכמה, תמשיך עם זה, במכבי חיפה אין שכל והמאמן בפאניקה, וזה ששחקן עולה בלי להתחמם זה פאניקה

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אז "טביעת יד", אתה אומר. נשמע הגיוני.
      לגבי העלייה של בניון ללא חימום, גם אני התפלאתי. ראיתי שאומרים שהמטרה היתה לחסוף ממנו את הבוז של הקהל. אבל אני חושד בכל הרצינות שרוני לוי פשוט רוצה לגרום לו לקרע בשריר. זה יפתור כל כך הרבה בעיות.

      אהבתי

  2. יניב הגיב:

    וואלה.
    האבחנה על יוסי מדויקת. הוא צריך את הדרמות האלו וכנראה שאם הן לא קיימות, צריך לייצר עבורו אותן. הבעיה מתחילה כשהצורך ברעש מתנגש עם הצורך של המערכת (ובעיקר האוהדים) בשקט. אני מניח שאם זה לא היה יוסי בניון, כבר מזמן השחקן היה נכנס לשיחת מיוט.

    אתמול ראיתי עם אחיינים שלי את המשחק כשבפנטזיה שלפני חלמתי איך הם כמוני מתרגשים כשהקבוצה עולה אל המגרש, מתלהבים מכל מסירה וקופצים עליי בגול הנצחון. במציאות אני הייתי אדיש, משועמם ובעיקר הצטערתי בשבילם שזו מכבי חיפה עליה הם מתחילים לגדול. ואם זה לא גנטי, באמת שאין מה להעריץ בדבר הזה.

    אני מניח שביום שלישי יהיה משחק מאוד מאוד מעניין נגד מכבי פתח תקווה וסוף סוף נוכל להנות מצפיה בכדורגל. ואין לזה שום קשר ליכולת של מכבי חיפה.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      זה נכון שהמערכת צריכה שקט. אבל אני מתחיל לחשוב שיש מצב שזה פשוט לא אפשרי במכבי הנוכחית, אז אולי עדיף לי לנסות לחשוב על זה אחרת – שבניון מושך אליו את כל האש וכך נמנע רעש מסביב לשאר השחקנים. קצת כמו שמוריניו נוהג לפעמים לעשות בכוונה, כדי להוריד את הלחץ מהשחקנים שלו. רק בלי הקטע של ה"בכוונה".

      אהבתי

  3. טל הבלגי הגיב:

    כל מילה, הופמן.
    התיאור של הריב כל כך מדויק.

    ב20 הדקות כלום לא השתנה ואני חייב להעיר את הישנים. מה שקרה ב20 הדקות זו הפקרות ואובדון שליטה, כמו שלשול המוני אחרי מתווה הגז. אולי יצא מזה משהו הפעם אבל גם יכולנו להפסיד בקלות. אין סיכוי שנשחק ככה שוב כי רוני לא משחק עם 2 חלוצים וכי הקבוצה חשופה במיוחד.
    מה שטוב במה שזה עשה, זה להדגיש את הבעיות שלנו: קישור גם ככה אין לנו אז למה לשים שם שחקנים, ואם יהיו יותר שחקנים בהתקפה אז לפחות כשנזרוק עליהם כדורים משהו יקרה. עטר (ראובן, כשהיה אצלנו) ניסה את זה, אני חושב, אבל זה לא כדורגל.

    יש גם עוד סיבה ששחקנים טכניים כמו אוברי, עטר, דרינצי'ץ, וגם ריאן לא נראים טוב.
    קוראים לזה דשא אבל נכון לקרוא לזה מסלול גיבוש. לכן גם בקבוצה מדברים כל הזמן על גיבוש, על מלחמה, על מאבקי הישרדות – כי זו התפאורה.
    לא שמצאתי אשם חדש ואפשר להפיל עליו את מלוא האחראיות. אבל זה עוד גורם שעוזר לנו להיכשל.

    ורק לסיום, כי אני קורא ברשת יותר מדי קיטורים:
    אני שמחתי בגול (שלא ראיתי, אבל ניחשתי על גלי האהדה) כאילו עלינו לגמר גביע.
    אני מבין את השמחה של יוסי בגול ולגמרי מותר לנו לשמוח קצת. בכל זאת, ניצחון שני רצף לראשונה ב4 שנים (+-).
    וקלישאות לפעמים צודקת – כמה שאנחנו נהיה יותר מאוחדים ככה הקבוצה תהיה יותר קבוצה. ולכן, לדעתי, כבשנו בסיום.
    אולי זה הכל בראש שלי, אבל גול באמת היה – נכון?

    אהבתי

  4. Perla הגיב:

    אבחנות מדויקות הופמן
    שמחה גדולה גבול שכמו מול הפועל תל אביב לא מצליחה להשכיח לקהל את היכולת
    התקוה היחידה היא שעם הניצחונות יבוא הבטחון שישפר את היכולת ויגביר את ההרתעה
    במהרה בימינו. אמן

    אהבתי

  5. מתי הגיב:

    כמה מדויק הופמן הקטע עם הוויכוח. הצטערתי לקרוא שגם אחרי הגול הזה יש עדיין קונספירציות מקונספירציות שונות (הכתבה בהארץ למשל).

    אהבתי

  6. מתי הגיב:

    פשששש מהיר הופמן.
    על טור כזה כתב פעם קובי עוז:" מרוב הפוכות כבר נגמרו הישרות"

    Liked by 1 person

  7. פינגבאק: אנחנו – בני יהודה (גביע): תלוי | מצד שני

כתיבת תגובה