מכבי תל אביב – אנחנו: מסע אלונקות

בסופו של דבר, אחרי כל ההו-הא, זה נגמר בניצחון מינימלי של מכבי ת"א על הקבוצה שלי.

ואפילו יצאתי קצת מאוכזב מהמשחק. נכון, הם החטיאו פנדל, אבל במחצית הראשונה היו לנו הזדמנויות טובות, ולקראת הסוף עם קצת יותר דיוק היינו נותנים עוד אחד. זה לא אומר שאנחנו ברמה של מכבי ת"א, אבל זה אומר שאנחנו מתקרבים לשם. עם פחות כסף, עם הרבה שחקני בית, עם קבוצה צעירה ולוחמת שעשתה אותי היום גאה לאהוד אותה.

כי זה הרגיש כאילו השחקנים שלנו ידעו על מה הם משחקים. בניגוד למשחקי עבר בינינו לבין הצהובים, זה לא היה מאבק צמרת ולא משחק עונה, אבל זה בהחלט הרגיש ככה. כי זו היתה מלחמה למען הסמל. מכבי חיפה נמצאת עכשיו בשנים פחות טובות, אבל היא עדיין מכבי חיפה. קבוצה גדולה שלא מוותרת על משחק ולא נכנעת בלי תנאי. בטח לא מול מכבי ת"א. בטח לא מול אלפי אוהדים ירוקים בבלומפילד.

נטע לביא רץ עד השניה האחרונה. בניון שיחק כמו בן 25. חבשי שיחק משחק שלם בתפקיד זר לו מול הקיצוני הטוב והמהיר בישראל, ועדיין בדקות האחרונות פתאום ראיתי אותו בהתקפה, מנסה להרים כדור.

זה היה מסע אלונקות, וכולם נתנו כתף. ובמסע אלונקות, מי שלא עוזר להרים את האלונקה, הוא זה ששוכב עליה. במילים אחרות, נטל. במילים אחרות, עטר. בניגוד למה שכמה אנשים כתבו, לא ג'אבר ונטע לביא היו הבעיה שלנו. כן, אנחנו צריכים עוד שחקן טוב בקישור האחורי. אבל הבעיה שלנו היום היתה אלירן עטר.

*

כי עטר הוא הכוכב הגדול שלנו. הוא זה שאמור לעשות את ההבדל, להפוך אותנו מקבוצה טובה לקבוצה שמתמודדת על אליפות. אבל הוא מראה שוב ושוב שאין לו את זה. יש לו את הכישרון, יש לו את היכולות. אבל אין לו את מה שיש לערן זהבי. תקראו לזה ווינריות, תקראו לזה קילר אינסטינקט – איך שלא תקראו לזה, זה מה שהופך את מכבי ת"א לקבוצה הגדולה בכדורגל הישראלי כרגע. היא מחזיקה את השחקן שעושה את ההבדל בינה לבין האחרות. שחקן אחד שיריבתה הגדולה, הפועל ב"ש, היתה צריכה להתחמש בכל התותחים האחרים של הליגה כדי לאזן איכשהו את המשוואה מולו.

השוואה בין עטר לזהבי מספר את סיפור ההבדל בינינו לבין הצהובים.  ההבדל בין שחקן שאוהב לנצח, לבין שחקן שאוהב את הכדור. בין שחקן שמוציא גול מחצי הזדמנות לשחקן שלא מצליח להכניע את השוער בשתי הזדמנויות יותר טובות. בין שחקן שעושה את כולם יותר טובים לבין שחקן שמרוכז בעיקר בעצמו. בין שחקן שלא מפסיק לעשות תנועה לשחקן שתופס את הצד אחרי עוד דריבל חבר תכלית.

*

שלא תטעו – מכבי ת"א, ויסלח לי האל הירוק שאני משחית עליה כל כך הרבה מילים, זה לא רק ערן זהבי. זה גם דור מיכה וראיקוביץ' ואיתן טיבי ומיטרוביץ' ובעיקר גל אלברמן. אבל כל אלה הם רק צוות מסייע. בלי זהבי כל הכסף שנשפך שם משיג מקסימום מקום שלישי. זה לא נאמר לרעתה. יש לה נכס אדיר וצריך גם לדעת איך לבנות קבוצה סביבו, כזאת שתביא לידי מיצוי מקסימלי את היכולות שלו.

אבל זה שם בפרופורציות את כל הדיבורים הגדולים על "מהפיכה בניהול" ו"סטנדרטים אירופאיים". בשורה התחתונה, כל הכאילו-מהפיכה הזאת הצליחה להביא את הצהובים רק בקושי לליגת האלופות, וגם שם להישגים נחותים משאנחנו השגנו שם, פעמיים, בלי מנג'ר מקצועי ובלי צוות אימון זר. מכבי ת"א זה לא ג'ורדי קרויף: זה הכסף של מיץ' גולדהאר וזה ערן זהבי. זה שווה אליפות בליגת העל, וזהו פחות או יותר.

*

וכשהכוכב הגדול שלנו נושר באמצע המסע, אין לנו אלא להסתמך על שחקן בן 35 שהיה אמור להיות הערך המוסף שעולה מהספסל, שינהיג את הקבוצה. אבל הוא לבד, יחד עם שני חבר'ה אדירים באמצע ועוד כמה צעירים שאולי יום אחד יחזיקו את הצלחת – זה לא מספיק לנצח את האלופה בחוץ, ובטח לא להתמודד על האליפות.

אבל זה הספיק בשביל לעשות אותי גאה, ובשנים כאלה רעות שלנו, זה בכלל לא מעט.

*

ועכשיו – לגביע. אני לא רוצה לנחס, אבל אני גם לא מאמין בניחוס, אז כן אגיד שקבוצה צעירה, מלאת אמביציה ולוחמת, שבנויה בעיקר משחקני בית ולא מוותרת עד סוף המסע, זה בדיוק החומר שלוקח גביעים. זו יכולה להיות סיכת סוף המסלול היפה ביותר אי פעם.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

20 תגובות על מכבי תל אביב – אנחנו: מסע אלונקות

  1. Perla הגיב:

    מסע אלונקות, סיכת סוף מסלול, קבוצה לוחמת…
    בסוף אחשוב שהיית שתול בתעיוש ובצלם
    אחלה פוסט וזה כיף שהפוסטים שלך חתמו בקבע
    המשחק באמת מותיר אופטימיות. נקווה שהיא תימשך.
    מצד שני, כל עוד אנחנו חושבים טוב אחרי הפסד זה סימן שעוד ארוכה הדרך

    Liked by 1 person

  2. טל הבלגי הגיב:

    לאחד זה מסע אלונקות, לשני זה נראה כמו מסע לוויות.
    אשרי המאמין, חביבי.

    סחטיין לבניון שכבר שני משחקים סוחב עצמו למעלה.

    אבל אין לך אפילו שחקן אחד בסגל שראוי להיות פה.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      לא מסכים איתך, אבל מה חדש.

      אהבתי

      • טל הבלגי הגיב:

        היי, אני בעדך! :)
        שיתגלה שהסגל הזה יכול להיות יותר ממכבי פ"ת בשיאה!
        ושזה יקרה בעוד פחות מ=20 שנה כשכולו יתחלף עוד 70 פעם!

        והנה, אם רצית קצת אופטימיות שתאכזב: לדעתי בית"ר ואנחנו קבוצות מאוד דומות, ונראה שהאנרגיות שלהם אפילו פחות טובות משלנו כרגע. אשרי המאמין!

        Liked by 1 person

        • הופמן הגיב:

          שמע, לפני המשחק אתמול אוהדי מכבי (חיפה!) כתבו שאנחנו כמו כלה ביום חופתה. במהלך המשחק כולם הספידו אותנו ואמרו שזאת הולכת להיות תבוסה. אני למדתי פעם לא להספיד מוקדם מדי. זה נכון גם למשחק וגם לעונה כולה. זה עוד לא מה שציפינו, אבל זה יותר טוב ממה שהיה בהתחלה. וזה יכול להשתפר עוד. אז כן, אני אופטימי. מה 'כפת לי.

          אהבתי

          • טל הבלגי הגיב:

            מה אני אגיד לך…
            אתה מתנחם בזה שהם החמיצו בלי סוף ושהפסד לא נגמר בתבוסה, ושאפילו הגענו ל3 מצבים.
            אז אני אגיד לך: הנחמה הזאת רק מדגימה את גודל הטרגדיה.

            מה ההימור שלך?
            האם עד שאחזור, בעוד חודש, ננצח משחק בית או שזה ישאר על 2 נצחונות ב5 חודשים?

            אהבתי

          • הופמן הגיב:

            אני לא מתנחם כי לא קרה אסון גדול. הפסדנו לקבוצה העשירה בארץ הפסד צפוי. אבל הכל נמדד ביחס לציפיות, אז אני מודה שחששתי מאסון (אם כי קיוויתי לניצחון, כמו בכל משחק), והסתבר שיש לנו קבוצה לא רעה. הרבה יותר טובה, מתואמת ומגובשת מאשר בתחילת העונה. אז אני יכול להתלונן על כל הבעיות, ואני יכול גם להצביע על הדברים החיוביים שראיתי. אני לא רואה עדיפות לתלונות דווקא.
            אני לא מהמר ולא מתנבא. אבל שמח שאתה חוזר. עוד חודש! זה היה ממש מהר!

            אהבתי

  3. טל הגיב:

    תקציב 80 מיליון ואנשים מרוצים שאנחנו עשויים להגיע לאירופה. עצוב.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      זה באמת עצוב, והעונה הזאת כבר לא תהיה הצלחה. אבל זה ששיחקנו לא רע מול מכבי ת"א במשחק הכי טוב שלה העונה, וזה שעשינו את זה עם קבוצה צעירה שבנויה משחקני בית, זה משמח אותי. את הביקורת העברתי כשהיה צריך, אבל אפשר גם להצביע על סיבות לאופטימיות כשיש.

      אהבתי

  4. mhfcball הגיב:

    בסופו של דבר, הקבוצה נשפטה אתמול לא לפי היכולת אלא לפי הפנטזיות שבראש של האוהדים.
    הופמן, לא היינו במשחק אתמול באף דקה, באף דקה, הלחימה והנחישות אלו האסוציאציות שרצות בראש של האוהדים שהם רואים שחקני בית (אני בטוח ששחקנים עשו אתמול את אותו מס' ק"מ שהם עשו מחזור ראשון או חמישי)
    נתנו שער שהמשחק היה "מת", אבל אח"כ שהיינו צריכים את השוויון והלחץ חזר, אז לא הגענו לאף מצב על סוף המשחק (חוץ מבעיטה חופשית של אוברניאק)
    מכבי ת"א בעטה אתמול 21 פעם לשער שלנו , 15 פעם מתוך הרחבה כולל פנדל , וכלל 4 מצבים ששחקנים חופשיים.
    הם הניעו כדור והחזיקו בו 67% מהזמן, הם לחצו, חטפו כדור, עשו תנועה, ואתה עשית בעיקר הגנה

    מכבי חיפה וויתרה אתמול על המשחק דקה 36, אחרי השער השני

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אני לא מתווכח על זה שמכבי ת"א היתה יותר טובה מאיתנו. אבל אני מתעקש שזה לא נכון שלא היינו במשחק. פתחנו מול המון לחץ של צהובים ביכולת שיא, ועמדנו בו בסדר גמור, ואפילו הגענו להזדמנויות לא רעות שאם היו נכבשות היו משנות את פני המשחק. לקראת הסיום היו לנו מתפרצות שהיו יכולות להסתיים בשער עם קצת יותר דיוק.
      שוב, אני לא אומר שהיינו יותר טובים ואפילו לא ש"לא נפלנו מהם". נפלנו מהם, היינו פחות טובים, ובכל זאת – נתנו משחק לא רע בהתחשב בנסיבות. אורן יוסיפוביץ' כותב בוואלה היום שקבוצות אחרות החזיקו יותר זמן מול ת"א – אני אומר שביכולת כזו, כל קבוצה אחרת היתה מתפרקת וחוטפת חמישיה. אנחנו לא התפרקנו ובטח לא וויתרנו כמו שאתה כותב, להיפך: עם כל הקושי לשחק בפיגור 0-2 מול מכבי ת"א ביכולת כזו, החזקנו מעמד ואפילו חזרנו למשחק עם שער מצמק. אני לא לגמרי מבין איך אתה קובע שוויתרנו.

      אהבתי

      • mhfcball הגיב:

        אולי ויתרנו זאת לא המילה הנכונה, שיחקנו אותו דבר 90 דקות, ובאף דקה זה לא הספיק לנצח או לקחת נקודה.
        אבל אתה מבין לאן הדיון הוסת, שני אוהדי מכבי חיפה מתווכחים אחרי עוד הפסד בבלומפילד אם הקבוצה וויתרה ולחמה או שרק לחמה וויתרה.
        וזאת בדיוק הסכנה, ואסור בכלל להגיע לשם, מכבי חיפה זאת לא קבוצה קטנה.
        מכבי חיפה זה המועדון הכי גדול בארץ, ומצחיק בכלל שמדברים על לחימה או על מחצית נורמלית נגד ב"ש כמדד לאיזה שהוא שינוי.
        יש תקציב, יש איצטדיון, יש קהל , ועדיין 10 משחקים אחרונים מולם אתה לוקח 2 נקודות.
        באף מועדון צמרת בעולם דבר כזה לא היה עובר לסדר היום, זה רעידת אדמה בכדורגל הישראלי, ועדיין האוהדים שלנו שלווים ורואים אור בקצה המנהרה, על סמך מה?

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          לא יודע מי האחרים, אבל אני רואה שיפור לעומת תחילת העונה, והתקוות שבכל זאת יהיה פה איזה שינוי (אלה שהיו לי כשרוני לוי הוחתם) חוזרות לככב. אולי באמת הוא מנקה אורוות, אולי באמת הוא מפסיק עם השאיפה לבינוניות (משומר בחוץ, תורג'מן בחוץ, ידין הולך, אבוחצירא, שכטר…), אולי הקבוצה שלנו מתחילה סוף סוף לגבש קצת אופי.
          במילים אחרות, בגדול אתה (וגם האחרים שהגיבו) צודק – זה לא המקום בו אנחנו צריכים להיות. אבל זה נראה לי מובן מאליו. ואני יכול אחרי כל משחק לכתוב אותו דבר: "אנחנו עדיין לא במקום שאנחנו צריכים להיות בו". אבל אני מנסה לשים לב לניואנסים, לראות את המצב כמו שהוא עכשיו. לא כמו שהוא היה יכול או צריך להיות. אז אם יש סימנים להידרדרות – אני רוצה לכתוב את זה, ואם יש סימנים לשיפור – לכתוב את זה. מה שראיתי אתמול זה סימנים לשיפור. זה הכל.
          וחוץ מזה אני אופטימי מטבעי (:

          אהבתי

  5. טל הבלגי הגיב:

    לא יודע מה זה מנקה אורוות. אתה חושב שעם ידין ומשומר לא היינו נראים יותר טוב אתמול?!

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אני לא יודע. עם ידין אולי, הוא היה טוב כשהוא שיחק אבל הוא שיחק רק כשבא לו. לא צריך כאלה אצלנו. עם משומר אני בכלל לא בטוח. אני רק יודע שאני רוצה שהוא יעוף כבר שמונה שנים בערך. נכון, כרגע אין אלטרנטיבה הרבה יותר טובה (למרות שדגני לא נופל ממנו). אבל הכורח הוא אבי ההמצאה. לפעמים צריך להיפטר ממשהו בשביל למצוא משהו חדש. זה כמו שאני לא אחפש עבודה חדשה עד שאני אהיה מובטל ואצטרך את הכסף.

      אהבתי

      • טל הבלגי הגיב:

        אתה יודע, שחקן זה גם לפי מצאי השחקנים. גם מכבי ת"א יכולים להחליט שזהבי לא מספיק טוב וצריך שחקן מהיר יותר, אבל הוא הישראלי הכי טוב כרגע.
        נסה לבדוק ב10 השנים האחרונות כמה פעמים שיחררנו שחקן לפני שהיה לנו מחליף, וכמה מאותן הפעמים היה לנו שחקן טוב ממנו – אפילו לא מיד, אפילו בניסיון ה3 אחריו.

        אהבתי

  6. מתי הגיב:

    אני די חושב כמו טל וכמו mhfc… לא יודע מה כתוב באנגלית…
    אבל אמרתי שכל עוד יש שבעה שחקני בית שלפחות שלושה מהם יגיעו רחוק (לא מתחייב מי מהשלושה) ויהיו שחקנים ראויים להרכב מכבי חיפה אני לא מדבר.
    דבר אחד לא יודע אם ראו בטלוויזיה ואולי לא כולם ראו במגרש, זה העונשים שנותן ערן זהבי על הראש של מי שמעצבן אותו. היה לו עימות עם דקל חמש דקות לפני הגול. אחרי העימות הוא נכנס לריכוז ולתזזיתיות. הוא חיפש את המקום שדקל לא יראה אותו כדי לשים את הגול והוא באמת שם לו אותו על הראש. היה צריך לראות את התסכול של דקל אחרי הגול. תסכול אישי של מי שהפסיד באחד על אחד נגד מישהו שהתגרה בו.
    שוב הופמן, החזרה שלך לכושר כתיבה עושה טוב לאחרי משחקים. ובעיקר נותנת תקווה.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה

