מ.ס. אשדוד – אנחנו: בניכוי הציפיות, מצבנו נהדר

בדרך כלל אחרי משחק אני משתדל שלא לקרוא שום דבר עליו, לא של האוהדים ולא של התקשורת. ככה אני נמנע מלחזור שלא במודע על דברים שאחרים כתבו ולהסתכן בחוסר מקוריות. אני לא נכנס לרשתות החברתיות, לא קורא שום דבר באתרים. רק רואה את התקציר, וכותב פוסט.

אז הערב עשיתי את הטעות וכן הייתי קצת בטוויטר אחרי המשחק. והבנתי שיש עוד סיבה טובה למה לא להיכנס: אם בדרך כלל יש לי לפחות את האשליה שאני מחדש משהו למישהו בפוסטים שלי, אז עכשיו אני יודע שלא. כולם ראו את מה שאני ראיתי, אין לי שום דבר לחדש לאף אחד.

מכבי לא יודעת להתמודד עם הגנה צפופה, כמו שכתבו וצדקו כמה מהאוהדים. יש לנו רק ניצחון חוץ אחד, ציין בצדק אוהד אחר. חסר לנו חלוץ, חסר לנו קשר, אין לנו ספסל, האמצע שלנו חלש, עטר לא טוב באגף, ריאן לא מגן, פלט אאוט, רוקאביצה חסר, גוזלן לא ברמה.

הכל נכון, ועכשיו אין לי מה להוסיף. ובכל זאת אנסה, מקווה שלא לחזור על דברים של אחרים, ואם כן אז זה הלא מודע שלי אשם.

*

מכבי פתחה גרוע וגם חטפה, אבל קבוצות נמדדות ביכולת שלהן להתאושש ממשבר (לא זוכר ממי למדתי את זה, אולי מדורפן). לא היו לנו הרבה הזדמנויות העונה לראות את הקבוצה שלנו מגיבה לפיגור. אז הנה – לא רק שהיא לא נשברה או נבהלה, אלא דווקא שיפרה את המשחק שלה והתחילה להגיע להזדמנויות.

ממש כמוה, רועי קהת לא נשבר אחרי ההחמצה הנוראית שלו, להיפך – בהזדמנות הבאה שלו הוא הבקיע.

אחרי הגול ולמעשה עד הסוף המשכנו ללחוץ. נראה שהנעת הכדור כבר מתואמת וטובה, וזה לזכות המאמן, לפחות עד האזור של רחבת היריבה. אבל אז מתחילה הבעיה. עושה רושם שחסרים רעיונות נוספים, חוץ מלתת את הכדור לגילי ולקוות שהוא יעשה משהו חכם. הוא עושה, אבל זה לא מספיק.

זה שבועטים מרחוק זה כבר חידוש מצוין. גם זה לא מספיק. גם לא הקטע הקבוע של להכניס את ריאן ופלט ולקוות שהראשון ירים טוב והשני ינגח טוב.

לא מספיק. צריך רעיונות חדשים.

*

סאן דווקא בסדר בעיני. מדברים עליו כגימיק שמיצה את עצמו אבל נראה שיש לו מקום לגיטימי, אם לא בהרכב אז לפחות ברוטציה. יש לו דריבל לא רע, מהירות, והיום הוא הראה גם בעיטה ראויה עם טכניקה טובה (בכלל, נראה שרנה מנסה לקבוע היררכיה עם 11 פחות או יותר קבועים. אבל אולי דווקא טוב לנו שההיררכיה לא ממש ברורה?).

ורמוט, מלבד זה שרוב הדברים הטובים עוברים דרכו, משתפר גם הגנתית. הוא עושה לחץ! שזה חדש ומסעיר. והוא רץ כמעט כל המשחק ולא נגמר בדקה ה-60 כמו תמיד.

נטע, לעומת זאת, במשחק הכי חלש שלו שאני זוכר. איבוד כדורים ובריחה מאחריות. לא ברור מה קרה שם. וגם במשחק כזה רע, הוא חילץ נהדר כמה פעמים.

גם ואצק נראה נורא היום. ונראה מבוהל מהשער. היה מקום להחליף אותו הפעם. בכלל, רנה עושה רושם של מי שבא עם חילופים די אוטומטיים. גם השטיק של מארק-יוצא-ריאן-נכנס-להגנה די מיצה את עצמו.

ובאופן כללי, נראה שרנה קצת התאהב בשטיקים ובטריקים. אולי התמכר לתדמית של הקוסם עם השפנים בכובע והקלפים המפתיעים מהשרוול. עכשיו, כשההתלהבות של ההתחלה קצת נמוגה ומצפים לנצחונות של שגרה, זה כבר לא כל כך הולך.

תחדש לנו, רנה. עברנו את שלב ההתאהבות, הפנטזיה המרגשת של ההתחלה. עכשיו אנחנו כבר בזוגיות. עכשיו צריך להיזהר שלא להפוך את הקשר למובן מאליו. אנחנו יוצרים ריגושים חדשים ביציע, רנה. שירים חדשים, תפאורות חדשות. אתה צריך ליצור אותם בשבילנו על המגרש.

*

אבל בסך הכל, איך אפשר להתלונן? הרי בניכוי הציפיות (שנבנו בזכות היכולת הטובה), מצבנו נהדר. לא הבטיחו לנו מאבק על האליפות, דיברו על "תהליך". אז כתהליך, זה לא רע בכלל. תיקו חוץ באשדוד זה לא כזה נורא. הפסד אחד בסך הכל עד עכשיו זה אפילו די טוב. אם לוקחים בחשבון שהמטרה השנה היא לייצב את המערכת, להשיג כרטיס לאירופה ולבנות שלד חזק לעונות הבאות, נראה שאנחנו בדרך הנכונה.

ובכל זאת קצת צובט. כי ברור שקבוצה שרוצה להגיע רחוק צריכה לנצח משחקים כאלה. ונדמה שעם עוד טיפת יצירתיות, או עוד טיפה עבודה על פיצוח הגנה צפופה, או חילוף טיפה יותר מעניין בדקה טיפה יותר מוקדמת, היה יכול לסדר לנו ניצחון.

אבל לכו תדעו, אולי גם התיקו הזה לטובה. איך? נגיד, אם תל אביב ובאר שבע יפסידו מחר. או אם באר שבע יאבדו נקודות באשדוד. אז ייצא שהרווחנו נקודה ולא שהפסדנו שתיים. ולחילופין, אם חוסר המחץ היום יזרז את ההגעה של שחקן חדש. חלוץ? לא אמרתי. לא נעים לי מפלט. אני אוהב אותו. אבל כשאין רעיונות יותר טובים, מנסים להביא שחקנים יותר טובים.

*

ואולי אם כולם כבר יודעים הכל בנוגע לטקטיקה ולשחקנים, מה שאני יכול לתרום זה את החוויה האישית שלי. אז היתה חוויה די כיפית. ברגע האחרון החלטתי לבוא. החלטה מצוינת. הגעתי למשחק חוץ, עם כמה אלפי אוהדים ירוקים, וזה כבר היה מרגש.

והיו המון אוהדות. לא זכרתי שיש לנו כל כך הרבה אוהדות. ועוד בחוץ, ובאצטדיון מחורבן, ככה שאי אפשר להגיד שזה בזכות המתקן, כמו באבי רן. זה משמח מאוד.

וגם היתה חברה נעימה. הגעתי עם אחד האוהדים שהכרתי בטוויטר (אור יקים, ותודה על הטרמפ), היו גם את מתי ושחר, ובאצטדיון פגשתי עוד שני חבר'ה שהכרתי עד עכשיו רק דרך המסך (מוטל'ה מ"אוהדי מכבי חיפה" וקורא ותיק של הבלוג, ולא ספורט 5). וזה היה כיף. אני אוהב להכיר את הפנים מאחורי הכינויים.

בקיצור, אין מה להתלונן. העונה אני מסתפק – מלבד ההתייצבות של הקבוצה, בניית שלד וכרטיס לאירופה – בהתרגשויות קטנות כאלה. בשנה הבאה זה כבר יהיה סיפור אחר, נשאף הכי גבוה. בינתיים, מסתפקים במה שיש.

(ומשאירים מקום להפתעות).

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על מ.ס. אשדוד – אנחנו: בניכוי הציפיות, מצבנו נהדר

  1. מתן גילור הגיב:

    תודה ניר.
    "לא היו לנו הרבה הזדמנויות העונה לראות את הקבוצה שלנו מגיבה לפיגור"
    סכנין, בנ"ד, ב"ש, פ"ת, אשדוד. 5/11 זה אחוז גבוה של משחקים שפיגרנו בהם, קל וחמר לקבוצה במקום השלישי, ורק באחד מהם הפסדנו. היו מספיק הזדמנויות לראות את הקבוצה מגיבה לפיגור. 4/5 פעמים חזרה ממנו – אחת מהם למהפך. הבעיה של מכבי, כפי שמוכח, היא לא בחזרה מפיגור, אלא בהכרעה משוויון.
    "גם ואצק נראה נורא היום… היה מקום להחליף אותו הפעם." אבל כשגמרת את המשחקים מול אשקלון וכפ"ס מוקדם, לא נתת לעטאא ג'אבר לשחק, ועכשיו אין לך שחקן בכושר שיכול להחליף את הצמד במרכז.
    לגבי הציפיות אני נאלץ לא להסכים. הציפיות שלי היו ועודן מקום שלישי (ציפיות אינן שאיפות, כדאי לציין) ותיקו חוץ באשדוד הוא תוצאה סבירה לחלוטין לקבוצה שהציפיות ממנה הן מקום שלישי.
    שבוע טוב :)

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      צודק. משום מה זכרתי רק את סכנין וב"ש.
      מסכים גם לגבי ג'אבר. אם כי הבנתי שהבעיות איתו חורגות מהתחום המקצועי.
      רק לא הבנתי מה אתה לא מסכים לגבי הציפיות – זה מה שכתבתי (או לפחות ככה חשבתי, אם זה לא ברור אז כוון אותי למקום בו זה נראה אחרת).

      אהבתי

      • מתן גילור הגיב:

        אני לא מסכים לתיבות "בניכוי הציפיות". אני חושב שבהתאם לציפיות מצבנו נהדר (אולי נהדר זה קצת מוגזם, אבל טוב). אנחנו במקום בו אנחנו אמורים להיות ואני אופטימי להמשך.

        Liked by 1 person

        • הופמן הגיב:

          אה, הבנתי. לפחות אצלי הציפיות קצת גבהו בשבועות האחרונים. ובהתחשב בעונה של מכבי תל אביב ובכך שלבאר שבע יכול לקרות פנצ'ר או איזה כדור שלג (לא סביר, אבל הנבואה ניתנה וגו'), אני עדיין מצפה שנאבק למעלה עד הסוף ולא נפרוש מהמאבק בשלב מוקדם. במקרה כזה המשחק הזה קצת ביאס; אבל אם אני מנכה את הציפיות האלה וחוזר למה שדובר עליו בתחילת העונה, מצבנו נהדר. זו היתה הכוונה.

          אהבתי

  2. טל מיד אליהו הגיב:

    מלבד כמה בעיטות מרחוק זה לא היה משחק כדורגל, אלא המשך ישיר של השינה נגד כפ"ס.
    מהר מאוד הפכנו לקבוצה רדומה, שקופה וחסרת ברק.

    סאן התחיל כרעיון הגנתי למשחק שאנחנו אנדרדוג בו, וריאן התחיל כרעיון התקפי למשחק שאנחנו צריכים ליזום בו – אבל מה שנראה כמו פתרונות חכמים ליריבות ספציפיות הפך מהר מדי לפתרון קבוע ופתטי.

    הקבוצה שלנו מסורסת ולא התקפית. מוגרבי פתח טוב את העונה ונשכח. פלט פתח טוב את העונה ונשכח. רוקאביציה פתח גרוע ונפצע. גוזלן פתח סביר את העונה אבל אז שיחקנו בסגנון אחר, ועכשיו הסגנון לא רלוונטי לו (או לפלט). ואת המעבר בין הסגנונות אנחנו עושים כששחקני הקישור שלנו כבר מתים לישון.

    אני לא מצפה מהתקפה של עטר-קהת-ואצק-לביא-מנחם-ורמוט להביא גולים.
    אני יודע שהם לא מסוגלים. לא כמשהו יציב וקבוע שאפשר לצפות ממנו.
    מלבד עטר אין לך את מי שישים כדור ברשת (נה נה נה נה נה).

    Liked by 1 person

    • טל מיד אליהו הגיב:

      הבהרה
      אולי נשמע שאני נגד סאן. להיפך. הוא עושה התפתחות מדהימה ומראה אוסף כלים מפתיע, הוא לגמרי הפתעת העונה בינתיים.
      השאלה היא של איזון במערך, עטר-קהת-ואצק-לביא-מנחם-ורמוט, שכרגע אינו התקפי.

      Liked by 1 person

      • אלעד הגיב:

        ממש לא מסכים! מכבי חיפה בעטה אתמול חמש עשרה פעמים לשער (מול כ"ס תשע, הפועל חיפה ארבע וק"ש שלוש) ואלמלא נמנמת של קהת בשני מצבים של מאה אחוז (נגיחה וכדור שהשוער שמט לו לרגל) מכבי חיפה היתה מנצחת. גם המשחק בסוף עם גלט כPIVOT וגוזלן בקו הבלמים הביא לורמוט ועטר מצבים קורצים. מדאיג אותי שאין לנו שחקן שירים את הרשת מעשרים וחמישה מטרים ואני חושב שלשחק עם ריאן זה בזבוז אחד גדול

        Liked by 1 person

        • טל מיד אליהו הגיב:

          לא עודע עם מה בדיוק לא הסכמת. להגיע למצבים אנחנו מגיעים, לפעמים יותר לפעמים פחות, רק שאין מי שיכבוש. זאת הנקודה. לא ממטר ולא מ25 מטר.

          אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אני דווקא הרגשתי שזה מזכיר לי את המשחק נגד קריית שמונה. רק שהפעם אני זה שהייתי די מרוצה וכל השאר מבואסים. אולי זה פשוט שהציפיות שלי סוף סוף ירדו והתאזנו עם המציאות.
      אני דווקא כן מצפה מההתקפה לשים כדור ברשת, גם חוץ מעטר – קהת למשל, שבאמת שם אתמול (וגם הובא כמי שיודע לשים, ועשה את זה לא מעט בק"ש). ואני יודע שאתה לא, אבל אני מצפה גם מוורמוט. והוא והשאר באמת צריכים להשתפר בזה.
      אבל כן, הייבוש של פלט לא עזר לנו. ונראה שגם הבנייה על גוזלן. ומוגרבי חייב לקבל יותר צ'אנסים. ורוקאביצה… אגב הבנתי שהוא היה כשיר אתמול ובכל זאת לא נכנס לרוטציה. מוזר.

      אהבתי

      • טל מיד אליהו הגיב:

        השנה נותנים לשחקנים זמן להחלים וגם לחזור לכושר, ואני מאוד מעריך את זה. בייחוד שעם עטר זה הוכיח את עצמו – הוא חזר כאילו לא עזב לרגע. רוקאביציה גם ככה היה גרוע קודם אז שיקח כמה זמן שצריך בשביל להכניס אותו לעניינים.

        קהת בק"ש היה הכובש השני בקבוצה? כי זה מה שמצופה ממנו בהרכב כזה.
        הוא אומנם הבקיע אתמול אבל באחד מ12(?) משחקים. ולא הייתי מצפה ממנו להרבה יותר, אולי 1 ל-5.5 משחקים בעונה טובה.

        אבל בסדר.
        כמו שחזית, מכבי תל אביב הפסידו ואנחנו אותו מספר נקודות באותו הפרש שערים. הרבה מעבר לציפיות.
        אז באמת, אבל באמת, שאין לי על מה להתלונן במובן הזה.

        Liked by 1 person

  3. מבסוטון הגיב:

    למרות שהמחצית השנייה הייתה נוראית וללא מצבים אמיתיים (כמו בשבוע שעבר), אני חושב שיש כמה דברים טובים מהמשחק. בעיקר מהחצי הראשון.
    סוף סוף כבשנו שער שדה נגד הגנה צפופה!! לא במתפרצת או ערבוביה ברחבה!! לא זוכר מתי זה קרה בפעם האחרונה. וזה היה יפה – עטר יורד אחורה, שניים רצים אליו, והוא נותן כדור אמן לקהת. צריך עוד הרבה כאלה…
    זה משמח אותי גם כיוון שאני די מחבב את קהת – הוא לא מפסיק לנסות. ואני אוהב שחקנים כאלה. ובגול הזה ניתן היה לראות את היתרונות שלו – החדירה המפתיעה לעומק, ההתגנבות מאחורי הבלמים.
    אני חושב שאם מולנשטיין יעבוד על זה – נראה שיפור ענקי בתפוקה ההתקפית שלנו. זה (בעיני) מה שחסר לנו נגד יריבות שמצופפות. אז עטר לא תמיד יורד למטה כדי לחלק כאלה כדורים, והוא גם לא צריך, בד״כ. ורמוט אחד זה לא מספיק, ומה שנשאר לנו זה ריאן ומנחם שמגביהים כדורים שקופים רחוק מהרחבה. אפילו עם פלט זה לא יילך.
    מה שכן יכול לעזור זה לשפר את היכולת של נטע וואצק להכניס כדורי עומק. כי כשורמוט נלחץ אישית, וקהת עושה תנועה לאמצע – הם אלה שפנויים עם הפנים קדימה. מה שהיה לנו אתמול זה כדורים (או וואצק) שהולכים לצדדים ומשם לאיבוד. אם האמצע שלנו יתחיל להיות יותר מאיים, היריבות יצטרכו לצופף גם שם, מה שישאיר יותר מקום לשחקני הקו (בין אם המגינים, שעושים עבודה טובה בינתיים, או ריאן ומנחם) להתקדם ולהכניס כדורים קרובים יותר ומסוכנים יותר.

    אגב תהליך וציפיות – נכון, מסכים, אבל…
    לפי איך שהעונה מתפתת כרגע, לא נראה שמישהו יכול לקרוא תיגר על ב״ש. אלא אם כן יקרה להם איזה מגה משבר לא צפוי בעליל. או מכירת חיסול לחו״ל בינואר.
    אבל כן, עם האוכל בא התאבון, ועדיין יש לי שביב של תקווה לסיים במקום השני. לנצח את הצהובים בבית (כי לנתניה אין סיכוי שאצליח להשיג כרטיס). ולא ב 30 נק׳ הפרש מב״ש…

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      צודק לגמרי בכל החלק הראשון. המהלך של עטר וקהת נראה לי כזה שעובדים עליו באימונים. ובאופן כללי ראו שעטר בא יותר אחורה להתחיל התקפות כשהוא לא נותן תפוקה מקדימה. וזה עבד. חבל שלא נעשה יותר. אולי כי באמת חוץ מקהת אין מי שיתגנב פנימה לקבל ממנו כדורים.
      ומסכים גם עם הנקודה לגבי ואצק ולביא. ואצק במיוחד אכזב אותי אתמול. כי אני כן חושב (וראיתי גם ביוטיובים שלו) שהוא יודע להכניס כדורים פנימה. והבעיה היא גם שצריך שיעשו תנועה, וגם גארי, גם סאן וגם ריאן כשנכנס עשו תנועה רק על הקו, וגילי לא יודע לזוז כמו קהת. קהת הוא הפיתרון היחידי שלנו כשסוגרים את עטר, וזה לא מספיק.
      גם בנקודה השניה אני מסכים איתך. ב"ש מבשילה לקחת את ה-אליפות הגדולה שלה (לפני שכולם יעזבו אותה, ואז נראה איך היא תתמודד). ואת תל אביב יש סיכוי העונה לעבור. אם כי לא אכפת לי לסיים מקום שלישי, לגבש קבוצה טובה ולתת לצהובים לחשוב שהכל בסדר ואין יותר מדי מה לתקן :)

      אהבתי

      • מבסוטון הגיב:

        ההרגשה שלי היא שהצהובים עוברים עכשיו את מה שאנחנו עברנו אחרי האליפות השלישית עם אלישע (כן, אני סופר את הקיזוז הארור ההוא). הקבוצות כבר למדו אותך, הכוכבים הגדולים כבר לא שם (אני זוכר איך רוקנו אותנו שנה אחרי שנה – קינן, כיאל, חמד, רפאלוב, מסיללה…), ובזמן שאתה עדיין חי בסרט שהקבוצה שלך מאיימת ומפחידה היא מתחילה את הקירטוע. הותיקים כבר ותיקים ולא נותנים את אותה התפוקה. החדשים לא מצליחים להשתלב.
        אני מקווה שהם יישארו שבויים בקונספציה הזאת כמה שיותר זמן.
        אנחנו, לצערי, היינו שבויים בה הרבה יותר מדי זמן. עכשיו עושה רושם שמגיע זמן ההתפכחות, אבל יש חבר׳ה חדשים בשכונה…

        אה, ולגבי ואצק – הוא כל הזמן ברח ימינה אתמול. לא ברור לי אם זאת הייתה ההוראה של המאמן, או שפשוט היה שם פנוי לגמרי וניסה לנצל זאת. אבל כשהגיע לשם פשוט לא ידע מה לעשות.

        Liked by 1 person

        • הופמן הגיב:

          הלוואי. הבעיה היא שיש שם כסף גדול מאוד. יש מעט מאוד בעיות, גם פסיכולוגיות, שכסף גדול (שיכול פשוט להעיף שחקנים בעייתיים במקום לטרוח לשפר אותם, ולהביא חדשים) לא יכול לתקן.
          ואצק ברח ימינה פשוט כי אין אף אחד מימין. משמאל יש את סאן ליד מוסא, מימין זה גארי לבד. קהת וגילי לא באמת שחקני אגף, גם אם ממקמים אותם שם.

          אהבתי

  4. יניב הגיב:

    זו חרב הציפיות של האופטימים. אני תמיד בטוח שננצח ושיש סיכוי לאליפות, וכשבא משחק כמו אתמול אני מבואס בדיוק כמו אחרי תבוסה קשה. כי עם כל הצניעות, אני חושב שאנחנו יותר טובים העונה מהצהבת, ויש לנו את כל הכלים לקרוא תיגר גם על ב"ש (שהלוואי ותישאר בגופה ובמחשבתה בקמפיין האירופי). כבר ראינו שאפשר.
    אבל כן, איכשהו כרגע אנחנו מסבכים את הכל ולא משחקים הכי פשוט שאפשר. אני לא חושב שאלירן מתאים להיות חלוץ מטרה בודד. אני לא חושב שסאן עדיין מספיק בשל ומיומן להיות האלירן החדש. אני לא חושב שצריך להתעקש על ההצלחה ההיא של ריאן ואני גם לא בטוח שצריך להתעקש על ריאן במכבי. בכל מקרה, ההוצאה של ואליינטה היתה ממש מיותרת בעיניי (כן, אני ידוע באהבתי למארקוס) וסתם לקחה את גארי אחורה, למרות שהוא היה מעולה באגף.
    מסכים איתך מאוד בנוגע להתאהבות של קואץ' בתדמית הקוסם. צריך להזכיר לו שפשוט זה הכי מקסים שיש.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      מסכים איתך לגבי מכבי תל אביב, לגבי ב"ש אני לא יודע – נראה שזאת הולכת להיות העונה שלהם. אבל מי יודע.
      סאן אחלה לרוטציה. יכול להיות פיתרון הגנתי טוב או להכניס אנרגיות. אבל כן, כשבוחנים את העמדה צריך לראות איך הוא מול המקבילים בקבוצות המתחרות, והתשובה היא שהוא לא באותה רמה (ספק גדול אם יהיה).
      נראה לי שאחרי שכולם רצו לנסות את ריאן בעמדה הזאת, מתייאשים מזה קצת מהר מדי. אני חושב שצריך לתת לזה צ'אנס, עם התיקונים המתאימים.
      לגבי מארק – הבנתי שהוא חצי פצוע כל הזמן. מה שמעלה את השאלה למה מרכיבים אותו בכלל (התשובה – חבשי גם פצוע, ואבו עביד… ובכן).

      Liked by 1 person

  5. אופק הגיב:

    ניר,
    קודם כל, כרגיל, תענוג לקרוא!
    אתחיל בנקודות מקצועיות:
    ניכר שהיכולת שלנו להבקיע, כמו גם ליצור מצבים ולשחק בצורה יצירתית נגד הגנה צפופה – תלויה לחלוטין באלירן עטר.
    רנה משחק איתו כחלוץ וכל הקבוצה מחפשת אותו בכל הזדמנות. עטר הוא כיום השחקן היחיד שמסוגל לייצר לעצמו מצב הבקעה.
    כבר למעלה מחודש שהקבוצה מתקשה לאיים על השער בלי שהוא משותף באיזשהו חלק במהלך.
    בנוסף, כפי שכתבת, מנחם מקבל מקום של כבוד בהרכב והסיבה, לטעמי, נעוצה בניסיון לשלב את ורמוט וקהת יחד. סאן מאפשר (בזכות המהירות, האתלטיות והאורנטציה ההגנתית ) לגילי ורועי להיות משוחררים ממשימות הגנה, שכן יחד איתו יש בהרכב 3 שחקנים שעסוקים בנטרול התקפות הקבוצה היריבה ושיבוש הנסיונות שלה לצאת קדימה – לעיתים זה מצליח ולפעמים פחות – כפי שראינו גם באשדוד.
    לסיום, כמה מילים על המגינים.
    נסה להיזכר במשומר וטאלב – מעבר לחוסר בפיזיות, בטכניקה של הימני או במשחק ההגנה של השמאלי – עצוב לחשוב על עניין המחויבות. שני זרים שנחתו כאן בחודשים האחרונים, יכולים ללמד את קודמיהם ואחרים כמה דברים על נתינה, מלחמה ומאמץ של מאה אחוז בכל משחק ובכל התקפה. כשמוסיפים לזה גם את הגיוון ביכולות – אפשר לשמוח מהחתמתם של גארי ומריו אך להצטער על השנים בהם אמרנו לעצמנו "יותר טוב ממשומר וטאווטחה – לא נמצא".
    קצת מסביב:
    כושר גופני – שיפור דרסטי מהשנים האחרונות, הן במשחקים בהם אנחנו מתמודדים מול "שתי הגדולות" והן בערבים בהם צריך לשלוט במשחק ולהכריע.
    עומק הסגל – אפשר לתרץ ולהגיד שרוקאביצה חסר, שמוגרבי חסר בטחון או שמחליפים ממחלקת הנוער שלנו זה יפה, אבל האמת חייבת להיכתב. כרגע, הסגל שלנו לא מספיק עמוק ולא מספיק מגוון. קשר נוסף למרכז השדה לצורך רענון, שחקן כנף שמייצר לאחרים וחלוץ מהיר שאפשר לשלוח אותו לעומק – אלה רק חלק מהמרכיבים שספסל חזק צריך לתת לקבוצה שרוצה לייצר רצף ניצחונות.
    אווירה – בעיניי זה פשוט מדהים. איזו אנרגיה חיובית, כמה אהבה והכמות? אין מילים.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      תודה רבה! כיף שאתה מגיב.
      מסכים איתך בכל הנקודות.
      אפילו השתכנעתי שחסרים לנו שחקנים – שחקן אגף ימין (ריאן עבר אחורה, פיראס לא הצליח שם) ואולי גם חלוץ. נכון, יש חוסרים שאפשר לפתור עם רעיונות יצירתיים אבל יש גם שלב שבו הרעיונות הופכים לאלתורים. מקווה שיידעו לחזק במקומות הנכונים.
      רק דבר אחד, ההשוואה בין מוסא לקגלמאכר עושה לדעתי עוול לגארי. הרבה יותר שלם וטוב ממוסא שמאבד את השחקנים שלו בהגנה לעיתים יותר מדי קרובות (שוב, כמו נגד פ"ת, השער בא מהאגף שלו), ועדיין לא תורם מספיק בהתקפה (מה שכן – מוכיח יכולות בעיטה מרשימות, צריך לעשות את זה יותר).

      אהבתי

כתיבת תגובה