אנחנו – בית"ר ירושלים: נפילה, והרמה

שתי שורות מעליי ישב אוהד שמהתחלת המשחק היה עסוק בלהגיד לכולם שנטע לביא הוא בלוף. בכל פעם שלביא עשה פעולה לא טובה הוא נעמד וקילל אותו, ובסוף כל קללה הוסיף כשהוא פונה אל כל הסובבים אותו – "הוא בלוף! אין לו כלום! בלוף!".

מכירים את אלה? אלה שקנו בחמישים שקל בערך את הזכות לבוא לאצטדיון ולהגיד לאנשים זרים – שעובדים כנראה לא פחות קשה מהם, שחיים במשמעת עצמית חמורה מגיל צעיר כדי להצליח להגיע לשיא בכל שבוע מחדש, שקורעים את התחת כל השבוע באימונים ובמשחק עוד יותר מתמיד – שהם "בלוף"?

אז היום היה יום המזל של האוהד הזה. כי היום היה היום שהוא צדק. בטח כבר איזה שנתיים שהוא בא לכל משחק ובכל משחק צועק שנטע לביא הוא בלוף, והוא נאלץ לראות אותו מצטיין ומצליח ומוזמן לנבחרת ומקבל תשואות ושירים ונישא על כפיים – אבל הוא יודע שלא יעזור כלום, לביא הוא בלוף, והוא יודע שהנה, עוד רגע הבלוף יתגלה, ואז כולם יראו ויבינו שהוא צדק כל הזמן הזה, שהוא היה הילד היחיד שראה שהמלך עירום, וכשזה יקרה כולם יכירו בגדולתו ובהבנתו העמוקה את המשחק.

והיום, סוף סוף זה קרה. והבחור הזה בטח הרגיש מאוד בר מזל היום. לא נאמר שהוא שמח אחרי ההפסד. אבל בואו נגיד שאם כולם הלכו הביתה מבואסים, הוא לפחות הלך הביתה צודק מאוד.

ולא רק הוא. היום צדקו כל מי שאמרו על השחקנים שלנו שהם בלוף: עמרי גלזר הוא בלוף, הוא בכלל לא מוכן לתפקיד, זה גדול עליו, הוא עדיין לא שם. מוסא הוא בלוף, ריאן הוא בטח בלוף, אמרנו את זה כבר במשחק שעבר. דקל הוא רק חצי בלוף כי הוא יצא במחצית. ואצק הוא בלוף גדול, מההתחלה כשכולם התלהבו אנחנו כבר ראינו. מנחם הוא בלוף, איך רנה ממשיך עם הבלוף הזה, קהת הוא בלוף הבלופים, הוא גם בלוף וגם פלופ, זה משהו מיוחד. ורמוט אמנם נפצע, למזלו, אבל אם הוא היה נשאר הבלוף היה מתגלה. ועטר בלוף. וגם פלט.

כולם בלופים. היום זה נחשף. כל המשחקים שהם היו טובים בהם אמנם הצליחו להסתיר זאת היטב, אבל כמה זמן אפשר כבר להסתיר שאתה בלוף. כל בלון סופו להתפוצץ; והיום סוף סוף זה קרה. אז ברכות לכל קוראי הבלופים. היום אתם מבינים גדולים בכדורגל.

*

אני לא רואה הרבה טעם בלעסוק במשחק. כולם ראו וכולם יודעים שקהת כבר צריך לראות קצת ספסל, ושריאן צריך עוד הרבה לימודים עד שיהיה קרוב אפילו למשומר; ושאי אפשר לגמור חלוץ ואז להתפלא שהוא חלוד כשהוא נכנס, ושבלי ורמוט אין מי שייצר מצבים לעטר, וכאשר קמיל רק חצי כשיר אז אולי כדאי בכל זאת לא להעלות אותו בהרכב, ושהקטע עם סאן כבר מיצה את עצמו, ושכשנטע חלש אז מרכז המגרש שלנו פרוץ לחלוטין, ושהאגפים שלנו דורשים חיזוק מיידי.

והאחריות לכל אלה היא כמובן בלעדית של רנה מולנסטין, שהובס בכל מישור שהוא על ידי רב"ש.

זה היה משחק גרוע, הכי גרוע שלנו העונה. בניגוד למשחקים רעים אחרים לא היינו סתם אדישים או חסרי רעיונות: היינו פשוט הרבה פחות טובים מהיריבה. בית"ר עשו לנו בית ספר. זה היה מאכזב במיוחד, כי חשבנו שאנחנו יותר טובים מזה. שהסגל שלנו יותר טוב, שהמאמן שלנו יותר טוב, ושעל המגרש הביתי שלנו אנחנו צריכים להיות הרבה יותר טובים מבית"ר. וזה אפילו לא התקרב.

והיו גם נקודות אור. כמו השחקנים שבכל זאת לקחו אחריות. שבכל זאת באו לקבל כדור כשאחרים ברחו ממנו. שניסו להנהיג את השאר ונלחמו עד הסוף. אבל לא בא לי לעסוק בהם. שאחרים ירימו. צריך גם להתבאס קצת לפעמים.

*

אולי זו נפילה חד פעמית. קורה. ניתן לצוות האימון קרדיט שהוא יבין מה הבעיות ויידע לתקן, הוא הרוויח את הקרדיט הזה.

ונתנחם בכך שינואר מעבר לפינה? לא, לא מנחם. אבל הוא מעבר לפינה. אני מניח שהמוחות כבר קודחים.

אני אישית אתנחם במה שקרה בסוף המשחק. בין אם זה היה "יום רע במשרד", כמו שמולנסטין אמר אחרי המשחק (הגרסה שלו ל"יום בהיסטוריה של מנצ'סטר יונייטד" של מורו ורבו, אני מניח), ובין אם זה מסמן התחלה של איזה משבר – את המשחק הספציפי הזה אני אשכח מתישהו, אולי אפילו מהר. כמה מהר? תלוי מה יהיה במשחק הבא.

אבל מה שבטוח לא אשכח עוד הרבה זמן זה את המפגן הדי מדהים של הקופים בסוף, שהרימו במו כפיהם ופיותיהם את השחקנים מהקרשים. זה היה עוצר נשימה ומרגש עד דמעות כמעט. אם כבר לראות את המשחק הנוראי הזה, אז לראות אותו באצטדיון, כדי להיות חלק מהרגע המפעים הזה.

לא יודע לגבי השחקנים, אבל אותי הם הצליחו להרים קצת מהבאסה.

*

וזה קצת מקל להיזכר שזה לא רק אני שמבואס. שיש הרבה אנשים כמוני שמבואסים עכשיו. והתפקיד של חלק מסוים מהאנשים המבואסים האלה זה לעשות משהו בנידון: לקום מחר בבוקר ולעבוד קשה כדי שכל האחרים לא יתבאסו ככה שוב, לפחות בזמן הקרוב. את התפקיד שלנו, לבוא ולעודד, אנחנו עושים מעולה כבר הרבה זמן, ונמשיך לעשות – וכמו שראינו הערב, אנחנו גם משתפרים בזה. אז יאללה, לכו גם אתם לעבוד. עכשיו תורכם להשתפר.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

17 תגובות על אנחנו – בית"ר ירושלים: נפילה, והרמה

  1. אופק הגיב:

    את החלק הראשון אסכם בזה שהעלת לי חיוך קל על הפנים, הילד עם ה"בלוף" – מוכר ומשעשע.

    בכלל, כפי שכתבת, אין הרבה מה להוסיף מבחינה מקצועית. הקבוצה חייבת עוד 2-3 שחקני הרכב – רוטציה בכירים – לא פחות.

    לטעמי קשר מרכז מגרש שיהווה גיבוי לנטע וואצק (או ישחק איתם במידת הצורך ) – זה הכי חשוב ואולי אפילו דחוף.

    חלוץ ישראלי זו כנראה משימה קשה, אך דמארי או שוינפלד (למרות ההבדל המובהק בסגנון ) הם יעדים ששווה למועדון לבדוק ולכוון אליהם.

    וכן, לכולם יש יום רע.
    גם לנטע. ולאלירן. ולריאן. ולואצק.
    אבל….הכל מתגמד.
    השאלה שצריכה להישאל, כרגיל, היא האם יענקלה שחר מוכן לקחת אחריות ולהבין שהסגל הנוכחי ח-י-י-ב תוספת של שחקנים שיעלו לא מעט כסף.
    אם התשובה היא כן – אפשר להמשיך ולעודד, לחפש נקודות חיוביות ולדבר על תהליכים.
    אם לא? אני מניח שתקופת המניה-דיפרסיה הזו תשאר חלק מחיינו בזמן הקרוב. וגם בה אנחנו נעודד, נשיר לשחקנים ונוציא ת'נשמה – תהיה רגוע.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      מסכים לגבי השינויים הדרושים. גם באגפים לא יזיק חיזוק. וגם בלם יכול להיות נחמד… בקיצור, שירגישו חופשי בינואר. אני סומך על שחר וגם על תור.

      אהבתי

  2. אלעד הגיב:

    בוקר טוב (איכשהו…)
    לקבוצות יש ימים רעים, וזה קורה לגדולות מאיתנו ואכן רק הקופים היו נהדרים אתמול.
    אני לא קונה את "הבית ספר" שעשו לנו בית"ר. הם קבוצה התקפית, אבל בתשעים דקות הם בעטו לשער רק ארבע פעמים, ופרט לשער השני, כל שאר שלושת המצבים היו מקריים והשער הראשון היה על גלזר והתחיל ממסירה רעה (מליון במספר) של דקל (שלא תחת לחץ).
    מה שמבאס אותי זו הידיעה, שמאז שחשפת את ערוותו של מולנסטין במסהע"ת אחרי הדרבי, מתגבשת אצלי התובנה שיש לנו מאמן שלא מגיע ממש מגיע מוכן למשחקים (בוודאי כזה שיכל לגמור חלקית את העונה ליריבה שלך על הכרטיס לאירופה) לא מקבל החלטות טובות בניהול משחק, משחק לידיים של היריבה ולא מצליח ממש להפתיע אותה. אז הוא איש סימפטי וחיובי, שיפר את איכות המקלחות בכפר גלים, כנראה יודע להעביר אימונים ברמה גבוהה, אבל בעצם -למרות גילו, מתגלח על הזקן שלנו כמאמן ראשי.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      תודה על התגובה אלעד.
      אז אתה אומר שרנה הוא בלוף… סתם (: טוב זה שהוא מתגלח על הזקן שלנו כמאמן ראשי זו עובדה. האם הוא מספיק טוב בזה? לא יודע, היה נראה שלגמרי כן, עכשיו יש ספקות. אבל יש לו עונה שלמה להוכיח את עצמו, וזה עדיין לא יקבע אם הוא טוב כמאמן ראשי – זה נוכל לדעת רק עמוק לתוך הקריירה שלו.
      בגדול אני מאמין שאנשים יכולים להיות לא סתם בינוניים אלא אפילו גרועים במשהו – ולהשתפר. זה תלוי בעקשנות שלהם, בהתמדה, בעקביות וביכולת ללמוד מטעויות. את זה אי אפשר לשפוט לפי משחק או כמה משחקים אלא לאורך זמן. האם מולנסטין יכול ללמוד מטעויות? האם הוא מקיף את עצמו באנשים שמעירים לו על טעויות ולא רק מיישרים את עצמם לפיו? לפי סאן מנחם וריאן זה נראה שלא. לפי ורמוט זה נראה שאולי כן. בוא נראה.

      אהבתי

  3. טל מיד אליהו הגיב:

    לא רק הצודקים התבפלפו אתמול. שמעתי גם אופטימיים גדולים משחיתים מילים ונצבעים שחור.

    בכל זאת אני לא מבואס.
    מה שלא עבד במשחקים האחרונים לא עבד אתמול, ובאנו על שכרנו.
    הייתי מבואס, אבל נהניתי לעודד בסוף. זה היה הרגע השמח היחיד במשחק. הענשנו אותם בעונש הכי מתוק – אסרנו עליהם ללכת ללקק את הפצעים. ואצק מת מבושה, מת מכאב ומת מעייפות, וגררנו אותו פנימה, גרמנו לו לחכות דקות שלמות ולהתעודד, להסתכל לנו בעיניים ולהיכנס לפרופורציות. אתם לא תורידו את הראש במשמרת שלנו.

    גארי היה טוב אתמול לדעתי. ביחס לקבוצה הוא היה טוב. הוא מתגלה כסלע ימיב, נושם ובועט. אתמול הוא היה השחקן היחיד שהיה ראוי להישאר על המגרש.

    הכל בסדר בבוקר הזה.
    אנחנו מקום שלישי, שזה מקום אחד או שניים יותר גבוה ממה שתיכננו.
    אנחנו קבוצה בינונית ולמולנסטיין נגמרו הרעיונות, שזה פחות או יותר מה שידענו וגם התחלנו להבין מחדש.
    אין יותר גביע הטוטו אז לא ישתו לנו את ואצק בכזאת קלות.
    רק צריך להמשיך הלאה. זה הכל. כלום לא השתנה. לא במשרד ולא בראש – זה צריך להיות ההבדל היחידי השנה בינתיים, המנטלי.

    ומילה טובה לקהל של בית"ר שהראה שהוא קהל עוצמתי וטוב כשהוא רוצה. גם לנו, קופים ובני קופים, אין מה להרים את האף יותר מדי, וצריך לזכור שזאת גם לא המטרה ( העונה:) ).

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      יפה כתבת על תצוגת העידוד שלכם.
      ונכון מאוד גם כל השאר. גארי היה נהדר, לא יודע לגבי המקצועי – בשלב מסוים כבר הכל נראה לי בלגן אצלנו, לא יודע מי היו האחראים – אבל הוא היה אחד מאלה שהתגלו כמנהיגים כשהחבר'ה היו צריכים כזה, ואחרי שדקל יצא (אגב גם ואצק – שהיה לו את אחד המשחקים המחורבנים שראיתי בחיי – המשיך לקחת אחריות ולבוא לקבל כדורים).
      לגבי המשפט הראשון – אלה שכתבתי שצדקו הפעם הם לא "הפסימיים", אלא אלה שתמיד טוענים שכולם "בלוף". אלה אנשים שונים לגמרי.
      רוב הפסימיים שאני מכיר הם דווקא אנשים די ריאליים, הם לא מנפחים וגם לא מקטינים, הם רק מנסים להיות מפוכחים, אבל הראייה שלהם נגועה בפסימיות, כלומר בניסיון להיות מודעים תמיד לאיזה דבר רע עלול לקרות. כמו אופטימיים, שגם הם מנסים להיות מפוכחים אבל לראות איפה יכול לצאת משהו טוב. זה עניין של אופי ומזג, ואין פה נכון ולא נכון. אז בטח שאופטימיים יכולים לטעות, ממש כמו פסימיים, וכל עוד שני הסוגים יכולים להודות בטעות, הכל בסדר.
      "קוראי הבלופים" עליהם כתבתי זה אלה שמקובעים בעמדה מסוימת ולא ישנו אותה גם אם יראו את השינוי מול העיניים – כי הם פשוט לא מסוגלים להודות בטעות – אלא יחכו שהמציאות תשתנה ותוכיח שהם בעצם צדקו כל הזמן.

      אהבתי

  4. מבסוטון הגיב:

    ססעמממק עם הבן שמעון הזה…. כל העונה מייבש את קלטינס בתור בלם, ודווקא אתמול החזיר אותו לעמדה שהוא מצטיין בה… סעממק…

    אגב בלופים, זה מזכיר לי את תקופת נעורי, שישבתי ביציע ג מדי פעם והיה את אותו הבחור שהיה ממרר לאבישי ז׳אנו את החיים…
    ככה זה – אם התקשורת ממליכה מלכים אחרי חצי מהלך טוב (כי צריך למכור עיתונים), האוהדים מורידים אותם אחרי כל משחק רע (כי צריך להוציא את העצבים על מישהו).
    ונכון, חייבים כמה חיזוקים. אולי בלם נוסף שייכנס לרוטציה ויפנה את גארי לעמדת המגן. או מגן ימני אחר שיגאל את ריאן מייסוריו בעמדה זו. עוד קשר יצירתי שיכול להחזיק כדור ולפרק בונקרים במקום סאן החביב ותו לו.

    אבל אני בוחר לקחת שני דברים חיוביים מאוד (בעיניי) מההפסד הזה:
    אם בעבר זה היה ״או פסטיבל או סקנדל״, ואחרי כל הפסד חצי הרכב כבר היה במטוס או בנבחרת המנודים, הפעם יש שקט תעשייתי. מי זוכר שרצו להעיף את גארי אחרי נומה? הפעם – לא קרה כלום. יש בעיות. עובדים עליהם. מתקנים.
    והדבר השני, היותר מדהים בעיניי, ולא כ״כ רואים את זה בתקציר, זה שאחרי הטעות הכפולה שעשה גלזר כולם רצו אליו כדי להרגיע. לא קרה כלום. קח את הביטחון שלך חזרה, ילד. אנחנו כבר למודי אוי דבידוביץ׳. ואנחנו מכבי חיפה – על כל מכה שנספוג אנחנו נחזיר שתיים.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      נכון מאוד מה שכתבת על העצבים – אוהדים באופן מסורתי, מאז שאני ילד, באים למשחק כדי להוציא עצבים (לגיטימי, אם כי לא ממש עוזר), ולחלקם יש גם מסורת של לבחור שחקנים מסוימים ולהתמקד בהם. מה שנחמד בעיני זה שהגישה הזאת, ש"למשחק באים להוציא עצבים" משתנה קצת עם השנים. היום אוהדים תופסים את עצמם יותר כמי שתפקידו לדחוף את הקבוצה, ולא רק "לקבל הצגה" ולזעום אם הם לא מקבלים אותה. ואת זה מובילים האולטראס בקבוצות, אגב.
      אני חושב שגארי הוכיח את עצמו כמגן ואין סיבה למצוא שם מישהו אחר. כשגארי פצוע או צריך סיוע אפשר להשתמש בסאן. אני כן הייתי הולך על בלם. עם כל ההקרבה של דקל האהוב, הייתי רוצה לראות מישהו ברמה אחת מעל לצד ואליינטה (שממנו אני מחזיק מאוד, אבל אם הוא באמת פציע כמו שאומרים עליו, אולי אין ברירה אלא להתחיל לחשוב גם על זה. אנחנו צריכים שני בלמים קבועים ומצוינים).
      לגבי קשר יצירתי – נכון. ז'ורז'יניו יכול להיות אופציה טובה אם לא מביאים זר בעמדה. והייתי שמח אם היו נותנים לג'אבר טיפ טיפה קרדיט בכל זאת, לפחות נגד רעננה נגיד. אני חושב שכן יש לו מה לתרום באמצע-קדימה. אפילו במקום קהת. אפילו למשחק אחד, רק לראות איך זה עובד.
      ולגבי השקט – לגמרי. את זה אני מייחס לבן דור ולתור. וכמובן לצוות זר שלא מקושר עם כל הכתבים המקומיים.

      אהבתי

      • talc23 הגיב:

        המשחק האחרון שבו שוב פעם לא ראיתי כלום מואצק, וקהת שוב נעלם בו למעט מסירה אחת גאונית, הכשיר את הלב שלי לתת הזדמנות נוספת לעטאא.

        Liked by 1 person

        • הופמן הגיב:

          יש! תודיע לצוות.
          אני חושב שפשוט צריך למקם את ג'אבר נכון. הוא לא קשר אחורי וצריך לרדת מהמחשבה הזו. הוא 50-50 עם נטיה התקפית ברורה, ובהתקפה אני חושב שיש לו הרבה תכונות שיכולות להועיל. אני לא אומר שצריך לבנות עליו כעל קשר העתיד שלנו, אבל גם לא למחוק אותו לגמרי. לפחות לתת לו הזדמנות להוכיח את עצמו. הוא כן עשה את זה בעבר, כשתופקד נכון וכשהיה קשר אחורי חזק מאחוריו.
          לגבי במקום מי, אני לא יודע. נראה לי שכרגע הוא יותר מתאים במקום קהת כי ואצק בכל זאת עושה הגנה וקהת פחות. ובכלל, הגיע הזמן שקהת יראה קצת ספסל.

          Liked by 1 person

      • מבסוטון הגיב:

        אל תבין אותי לא נכון –
        אני חושב שגארי מגן ימני מעולה. קצת פחות בצד ההתקפי, אבל בטח בכל מה שקשור להגנה.
        אבל צריך גיבוי לימים שהוא חסר, או שמישהו אחר חסר באמצע והוא סותם שם חורים. ראינו כבר שריאן זה לא זה.
        סאן מנחם באגף ימין? בשמאל הוא לא מספיק אגרסיבי, למה שיצליח בימין? מספיק עם נסיונות בעמדה הזאת.
        אגב, דעתי היא לא פופולרית בקרב האוהדים, אבל כשחסרים לך 2 משלושת הבלמים (קינן, וואליינטה וחבשי), וגארי נכנס לאמצע – כדאי וצריך להשתמש ב… אייל משומר…
        אני לא חושב שיש שחקן רוטציה ישראלי על המשבצת הזאת ברמה יותר טובה ממנו. מתי הוא חוזר מפציעה?

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          סליחה, אני תמיד מתבלבל עם סאן. נכון, הוא משמאל. בגדול, אני לא חושב שגארי צריך לסתום חורים באמצע, אלא שיביאו בלם או שיחליטו שהוא בלם ואז שיביאו מגן (דור אלו?). בכל מקרה, מסכים איתך – משומר יכול להיות אחלה מגן ימני מחליף. אם הוא יסכים. ואני לא חושב שיסכים.

          אהבתי

  5. talc23 הגיב:

    באאאסה. אבל לאט לאט יוצאים מזה. כמו שכתבו פה כבר (ויש פה אחלה מגיבים), לא ציפינו להיות מקום שלישי בואך מקום שני העונה. חשבתי שאולי נוכל לדגדג את ב"ש, אבל מסתבר שגם מכבי ת"א מתקשה בזה.

    יאללה למשחק הבא

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      אתה זה שחזרת וכתבת שמי שמפנטז על אליפות צריך להיבדק. אז ככה בדיוק מגיעים למקום שני-שלישי, כמה משחקים טובים, כמה בינוניים ופעם בכמה זמן איזה משחק מדכא.
      עם הצוות הניהולי הנוכחי, אני מאמין שבטווח הארוך יהיה בסדר.
      תודה על התגובה ותודה בשם המגיבים (: ותמונה מקסימה חתיך.

      Liked by 1 person

  6. הופמן הגיב:

    ולמי שפספס את מופע הקופים אתמול. זה קרה אחרי המשחק הכי גרוע שלנו העונה, כשהשחקנים כבר בדרך לחדר ההלבשה, חפויי ראש ומבוישים.

    אהבתי

  7. Perla הגיב:

    לא נכנסו טוב למשחק וגם כשקצת החזקנו כדור הצלחנו ליצור בקושי מצב וחצי.
    בית״ר סגרו אותנו מצוין והיעדר משחק האגפים היה קריטי מבעבר כי בכל זאת הם יותר חזקים מהיריבות הנחותות האחרות שלנו.
    ובמחצית השניה לגמרי נחנקנו ופעולות בסיסיות לא עבדו לאף אחד.
    גארי מנהיג וראוי לכל המחמאות.
    לכל מי, כולל אותי, שחשב שכיוונון עדין יספיק כדי לרוץ בצמרת הגבוהה נכונה אכזבה.
    עכשיו הזמן של רנה לשוב לשולחן השרטוט.
    השימוש בריאן כמגן עוד לא הוכיח את עצמו. גם סאן כשחקן אגף עוד לא הביא את התוצרת.
    זה הזמן להראות יצירתיות נוספת מהקווים ומתן הזדמנויות לשחקנים הקדמיים שלנו, תוך ביטול השיריון לשחקני ההרכב ה״קבועים״.
    סקרן להרכב של 3 בלמים בהנחה שמתאמנים על האופציה הזו.
    ההרתעה שלנו גורמת למחויבות מוגברת אצל היריבות. חובתנו למצוא את הדפוסים להפקת מצבים ושערים. מאז בדקה השלושים מול כפ״ס זה לא קורה.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה