אנחנו – הפועל חיפה: מה עכשיו

כתבתי פוסט, וגנזתי. כי מה זה משנה. כולם יודעים מה הבעיות, וליתר דיוק מה הבעיה. ונדמה לי שאם עד עכשיו זה לא קרה, אז עכשיו גם במערכת כבר השלימו עם זה שגם אם המאמן הוא לא האחראי היחידי למצב שלנו, הדינמיקה בקבוצה היא כזאת שהוא כבר לא יכול לתקן אותו.

אז מה עכשיו? מאמן אחר. עכשיו, בקיץ – מתי שיחליטו. מתישהו יגיע מאמן אחר, ובשאיפה טוב יותר. בסוף יימצא המאמן שיצליח לתרגם את התקציב השני בליגה ללפחות מקום שני בליגה.

אין קסמים. יש מאמנים, תקציב, שחקנים, מערכת מסביב, ומשם משחקים וצריכים לנצח. את כל הדברים האחרים שינו השנה, ולדעתי לטובה. רק במקום אחד נכשלו. אז נחליף את המאמן. עד שננצח.

אין לאף אחד פטנט יותר טוב.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על אנחנו – הפועל חיפה: מה עכשיו

  1. JB הגיב:

    הדבר היחידי שלי יש לומר, זה שאתה היית הראשון שאחרי הדרבי הקודם שם לאיש הזה מראה מול הפנים, וזה
    כנראה מה שזה. איש חביב, מתורבת, פרשן טוב בפוטנציה ועוזר מאמן לא רע תחת מישהו אחר… מישהו אחר

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      תודה. אני באמת לא חושב שאני יודע יותר ממישהו אחר (ובאופן כללי אני לא חושב שמישהו יודע בוודאות משהו שאחרים לא). אז נכון שאחרי הדרבי הקודם היה משהו נקודתי ששאלתי לגביו אבל בטח שלא ידעתי שהוא כזה חלש, או שהוא בסדר כשהוא צריך להפתיע כשהוא בא כאנדרדוג, עם משחק הגנתי, אבל חוץ מזה אין לו כלום לתרום לנו.

      יכול להיות שזו היתה טעות לנסות לפגוע ביותר מדי מטרות – גם מאמן לקבוצה הבוגרת, גם מישהו שיידע לעבוד עם הצעירים… אולי פשוט צריך מאמן טוב, שהוכיח את עצמו בשטח ולקח תארים, בלי להתחכם יותר מדי. אבל זה הכל חוכמה בדיעבד. יאללה, נכשלנו הפעם. הלאה.

      אהבתי

      • JB הגיב:

        מצטער שאני מתעקש (-:. הערת לרנה על אי המוכנות שלו וזה הסיפור. אם זו לא מכבי ת"א, הקבוצה לא מגיעה מוכנה מנטאלית ולא מקצועית. אם מקבלים את אותו הגול (מסירה אלכסונית על סאן, כדור רוחב לחלוץ באזור השמונה מטר ובלם שלא מגיע) שבע פעמים ברצף, סימן שהאיש מנותק. יש לי תחושה שאם יגיע מאמן הוא יהיה שוב NICE GUY כמו בנאדו כי שחר אוהב אותם "כנועים"

        Liked by 1 person

        • הופמן הגיב:

          טוב נו ;)
          דווקא השנה אני חושב ששחר הפגין שהוא יודע להתעלות על האגו כשזז הצידה לטובת מנג'ר מקצועי (מן הסתם הוא עדיין מעורב ולא נראה לי שזה ישתנה אי פעם), אז אני לא יודע אם בחר בכוונה מישהו כנוע. אבל בהחלט יכול להיות שהוא נוטה לאנשים נחמדים. אני לא חושב שאנחנו צריכים בהכרח מניאק (רוני לוי היה קצת כזה). אנחנו בעיקר צריכים מאמן טוב. חכם. עם קבלות. אני מאמין שמאמן עם ניסיון שניהל קבוצה גדולה בעבר והביא הישגים, כבר יוכל לקחת את אותו סגל הרבה יותר קדימה.
          עכשיו אני בעיקר חושש שינחיתו מישהו שקרלסן לא מסכים לו. מה עשינו בזה.

          אהבתי

  2. טל מיד אליהו הגיב:

    גם אם עם מאמן אחר היה אפשר להשיג יותר, אני כאמור לא בטוח שיש לנו שחקנים יותר טובים מבקבוצות אחרות.
    אם תחליף בין זנטי לבין עזרא או מוגרבי באמת תקבל קבוצה אחרת? אם תחליף בין איולפסון לגוטליב או דנינו? אם תחליף בין ורמוט לז'ורז'יניו, ממן, אזולאי או זגורי? בין אלושי או נטע לבין למויאל, אייבנדר או עטאא?
    נכון שמהסגל הזה אפשר להוציא יותר, אבל רובו לא טוב יותר מהסגל של רב הקבוצות באיזור שלנו בטבלה. או בכל אופן – אני לא בטוח שהוא טוב יותר.

    טמבל בעיני מי שפותח עם זנטי במשחק כזה או שם את ואצק מגן ימני. מצד שני, זנטי הוא שחקן האגף היחיד בקבוצה (עטר, רואקביציה ואזמי הם יותר התקפיים, ובכל מקרה שונים ממנו בתפקוד שלהם באגף). מגן ימני מחליף לקאגלמאכר אין לנו. נטע הוא הקשר האחורי היחיד בסגל, ואלושי לא ממש עושה משהו.
    עושה רושם שאלושי, איולפסון ואזמי מתמחים בטכניקה גרועה עם הכדור ולא ממש יודעים לגעת בו.

    להחליף מאמן ולהביא מוטביציה שתביא לנו פליאוף עליון אפשר, וזה גם עבד בפעם (פעמיים?) האחרונות.
    אבל זה לא העיקר וזה בטח לא חלק מאיזשהו תהליך. זה בדיוק מה שעושים בכל שנה, בכל מקום ומחכים שיצליח – מחליף מאמן ושחקנים עד שגם המאמן וגם השחקנים מצליחים. לא תהליך, אלא רולטה. ואם תעשה את זה במטרה להיות בתהליך ולא במטרה להצליח, אז קלעת את עצמך בלימבו – כפיים מירי.

    עוד 20 שנה…

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      בלי להיכנס לשמות, אני חושב שהסגל שלנו לא נופל משל אף קבוצה שנמצאת מעלינו, אולי חוץ מבאר שבע. וגם הסגל שהיה לנו בסיבוב הקודם לא נפל. אני חושב שאנחנו נופלים השנה ברמת המאמן. ואני חושב גם שיש תהליך – מנכ"ל חדש, מחלקת סקאוט יותר טובה (לא קשה), ומנהל מקצועי – כלומר מחשבה לטווח ארוך. אם התהליך יצליח או לא, נוכל לשפוט בטווח הארוך. לדעתי עוד מוקדם לשפוט את זה.

      אהבתי

      • טל מיד אליהו הגיב:

        לא נופל זה בסדר. אז זה אומר שהמיקום שלנו הוא ריאלי. כי לא אמרת טוב יותר.

        מה זה חשיבה לטווח ארוך בכדורגל/בספורט? לא מכיר מושג כזה.
        או שעושים את המקסימום כדי להצליח בכל שנה, או שלא עושים את המקסימום.
        כל דבר אחר זה שקר מוחלט.
        אתה מכיר דבר כזה שאומר – השנה ננסה לבנות קבוצה שעוד 3 שנים תהיה טובה? ובמה זה מתבטא, חוץ מלהביא מאמן ושחקנים עד שהמאמן והשחקנים מצליחים? ואם זה ככה, שמחליפים אותם, אז למה לא להגיד – השנה אני עושה את המקסימום לייצר קבוצה טובה, ואם לא הצלחתי אז נכשלתי? מה האלטרנטיבה – לא לעשות את המקסימום ואז לא תוכל להיכשל? לימבו.
        במה מתבטאת אותה חשיבה לטווח ארוך? בלהתחיל לשלם על שחקנים ישראלים יותר? בלהתמקד במקום מסויים בעולם שממנו מביאים שחקנים? בלתת לצעירים יותר הזדמנויות? את כל אלה כבר עשינו גם כשהצוות לא דיבר אנגלית.
        במה לדעתך מתבטאת אותה חשיבה טווח ארוך?
        לא קונה את זה.

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          כן, המקום שלנו הוא ריאלי, כי המאמן שלנו לא טוב לדעתי. והמקום השני היה ריאלי, עם מאמן יותר טוב. אפילו הראשון, עם מאמן ממש ממש טוב. אין הרבה דברים לא ריאלים בכדורגל. הכל הוא תוצאה משוקללת של כמה נתונים, שחקנים, מאמן, דינמיקה, מומנטום, אולי אולי קצת מזל. אבל אין פה דברים שלא יכולים לקרות או להיפך. כמו שגם קבוצה עם שחקנים ממש מעולים, כוכבים, גלאקטיקוס לצורך העניין, יכולה להגיע ממש נמוך. סגל שחקנים זה חלק חשוב, אבל רק חלק.
          וחשיבה לטווח ארוך זה בדיוק זה – להביא שחקנים שהם גם טובים מקצועים וגם מתאימים באופי שלהם למה שהקבוצה צריכה (סתם דוגמה – אם הקבוצה זקוקה למנהיגים מנוסים אז להביא כאלה, אם כבר יש לה מנהיגים והיא זקוקה לכוכבים טכניים ולא כזה חשוב כמה הם מנהיגים, אז להביא כאלה). להביא מאמן שיכול להפיק מהשחקנים האלה את המקסימום. להחליט על שיטת משחק בגדול, יחד עם המאמן, ולתת לו את מה שדרוש כדי לממש אותה בצורה מקסימלית. בקיצור, מבט-על בו הדברים יתאימו אחד לשני ויעבדו ביחד, ככל שאפשר לתכנן, ועם כמה שפחות אלתורים נוסח מישהו-בדיוק-פנוי-אז-יאללה-נביא.
          ה"להצליח בשנה הבאה" – אני חושב שחלק מהעניין השנה היה שהמאמן הגיע ברגע האחרון, גם המנהל המקצועי חדש, אז הם אמרו – נבנה את הקבוצה תוך כדי תנועה, אבל הסיכוי שהכל יתחבר ושזה יצליח כבר השנההוא נמוך. אז בסדר – אבל יש לא להצליח ויש ממש להיכשל, גם אם לוקחים בחשבון את הקשיים. אני חושב שהכישלון הוא בגלל המאמן. כי גם אם השחקנים לא מדהימים, אני רואה שחקנים לא מדהימים בקבוצחת אחרות שנראים הרבה יותר מתואמים ושעובדים על המגרש יותר טוב.

          אהבתי

  3. מבסוטון הגיב:

    יאללה, פלייאוף תחתון. אולי זה יגרום לאיזה תזוזה לקראת העונה הבאה.
    אחרת הם עוד יהיו מסוגלים להפתיע את הקבוצות ממקום 1-3 (מול בית״ר אין לנו סיכוי), ובטעות לחשוב שהתהליך מצליח…

    Liked by 1 person

  4. פראליה הגיב:

    המועדון חולה בכל רמה שהיא , רקבון מוחלט , חוץ מהקהל , והקהל נותן גול-שניים בעונה , לא מספיק .

    החל בשילוב הנוער , המשך ברפיון מנטלי משתמשך , המשך בעבודתו סקאוטינג חובבנית ונגועה באינטרסים זרים , בניית תקציב לא נכונה , גיוס צוות מקצועי לא מחובר , עד תהליך הבראה אמיתי עם העיניים והידיים הנכונות , לא רואה אור בקצה המנהרה .

    לא אכנס כאן לתפקוד של המאמן להרצאות טקטיות , כי עד שלא יבנה בסיס בריא , מנטלי וחזק , כל זה לא שווה כלום .

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      לא מסכים עם כלום כמובן. אבל זה בהחלט משקף את ההרגשה.

      אהבתי

      • פראליה הגיב:

        לא מסכים עם מה שאתה כתבת או מה שאני כתבתי ? אם הכוונה למה שאתה כתבת , אין צורך להסביר , זה קל . אם כוון למה שאני כתבתי , בוא תסתור נושא אחד , רק אחד

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          עם מה שאתה כתבת. אני לא יכול לסתור שום דבר וזה חלק מהבעיה, אני יודע להתמודד עם דברים שאפשר לסתור אבל אלו אמירות כלליות כאלה, איך אפשר לסתור אותן? "המועדון חולה". מבחינתי זה כמו להגיד "יש קללה על המועדון". איך אפשר לסתור דבר כזה?
          מה שאני ראיתי השנה זה שינויים טובים ונכונים כמעט בכל רמה של המועדון, לפחות ככל שאני יודע. אם אתה יודע דברים ספציפיים שמעידים שלא אז אתה מוזמן לפרט, אבל אין לי איך להתמודד עם אמירות כלליות.
          באמת שאתה מוזמן לפרט לגבי כל אחד מהדברים שאמרת – למה רפיון מנטלי, לא נכון בבניית התקציב, מה היה נגוע באינטרסים זרים בנוער וכו'. וכמובן מה זה תהליך הבראה אמיתי.

          אהבתי

          • פראליה הגיב:

            אני נתתי הערות כלליות ? לא חושב . לא אני כתבתי "אין דינמיקה , אין קסמים אין פטנט" . אני נגעתי בכמה מהנושאים העיקריים שהביאו את הקבוצה למצב שהיא נמצאת . בזמן ובמקום אפשר גם לפרט לגבי כ"א . ולגבי מה אני יודע ומה לא , אני אשאר כרגע בצד הבטוח , כי אין לי הגנה זמינה כרגע , וחוץ מזה , אתה עיתונאי והעתונאים הרי אמורים לדעת , לא ? או שגם זו אמירה כללית ..

            אהבתי

            • הופמן הגיב:

              אני עיתונאי אבל לא כתב, וגם הכתבים לא יודעים יותר מדי. לי אין מושג מה קורה בתוך הקבוצה. אני רק אומר שלהגיד "רפיון מנטלי" או "סקאוטינג נגוע באינטרסים זרים" או "בנייה תקציב לא נכונה" אלו אמירות כלליות ולא ממש ברורות (מה זה רפיון מנטלי? אילו אינטרסים זרים? מה לא נכון בבניית התקציב ואיך זה כן צריך להיות?). אני מבין שאתה לא רוצה לפרט וזה בסדר גמור ולגיטימי כמובן.

              אהבתי

  5. טל מיד אליהו הגיב:

    הנה, הוא הלך. זה לא ישנה כלום.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אין לי מושג אם זה ישנה או לא אבל בכל מקרה הבעיה שלי היא לא עם זה שהוא הלך, אלא עם הדיווחים על כך שתור עשוי ללכת, או שיבוא מאמן שלא על דעתו של תור. ואם זה קורה, זו בעיה רצינית וזה עלול לדעתי להביא לקרע גדול בין האוהדים לשחר. אני יודע שזה יגרום לי לחשוב מחדש על התמיכה שלי בו.

      אהבתי

כתיבת תגובה