לכבוד: מועדון מכבי חיפה

התחלתי לקחת הפסקות מהרשתות החברתיות יומיים בשבוע, וזו אחת ההחלטות הטובות שעשיתי בחיים. אלו לא ימים קבועים, זה משתנה כל שבוע ונקבע לפי העבודה שלי. בכל אופן יצא שהיום, במקרה קסום ונפלא, הוא אחד מהימים האלה השבוע. ככה שנמנעה ממני היום השהות בטוויטר ובפייסבוק, על כל הקשקושים הנלווים ליום כזה, בו המאמן שלנו מפוטר, עולם הספורט בכלל וקבוצות האוהדים של מכבי בפרט כמרקחה, והכל בוחש ורוחש אפשרויות, שמועות וספקולציות ריקות.
אבל יש משהו שחשוב לי להגיד, אז מזל שיש לי את הבלוג ושהוא לא נחשב לרשת חברתית (ויש לי גם הרבה עבודה היום אז לא אוכל גם להגיב לתגובות פה. אנא הבינו). וזה הדבר:

*

לא ממש אכפת לי מה יקרה עכשיו, מי ימונה למאמן שלנו ולמי יובטח מה בעונה הבאה. אכפת לי רק מדבר אחד: שמינוי המאמן החדש וכל ההחלטות הנלוות יהיו על דעת תור-כריסטיאן קרלסן.

וחשוב לי להתריע: אם ההחלטות שיתקבלו היום לא יהיו על דעתו של תור, זאת תהיה מבחינתי בעיה גדולה וקרע גדול ביחסים שלי עם המועדון, שכידוע הם – כמו אצל כל אוהד – אישיים ואינטימיים ובנויים כמעט לחלוטין על אמון.

*

אני חושב שאין ממש צורך להסביר. בקיצור רב: ההחלטה למנות מנהל מקצועי, בין אם היתה נכונה או לא (ובעיני מקרה הפועל באר שבע מוכיח שהיא לא הכרחית להצלחה, אם עושים דברים אחרים) – היתה למעשה הודעה של שחר שהוא לוקח צעד אחורה ומאפשר למישהו אחר לנהל את המועדון מקצועית לכמה שנים לפחות. הוא קיבל על זה הרבה קרדיט מהאוהדים, גם ממני, והיווה הוכחה לכך שטובת המועדון לנגד עיניו, ולא האגו האישי שלו.

ואם כבר אחרי חצי שנה שחר נסוג בו מההחלטה הזו ונוטל חזרה את הסמכויות שהוא נתן למנהל המקצועי שמינה – מבחינתי הוא חוזר לשים את עצמו לפני המועדון. ושוב: גם אם משרת המנהל המקצועי היא לא הכרחית (לדעתי היא לא) וגם אם תור הוא לא האיש המתאים לתפקיד (לדעתי הוא כן) – קיבלת החלטה שדורשת ממך לשים את עצמך קצת בצד לפחות לשנתיים, אם לא יותר? כבד את עצמך, כבד אותנו, ותן לזה צ'אנס, עד הסוף.

עכשיו, אני מי אני, כולה אוהד אחד מתוך הרבה מאוד. אבל נדמה לי שהרבה אוהדים מרגישים כמוני. לפטר מאמן אפשר, ולפעמים צריך (והיה צריך). אבל הכרזתם על תהליך הבראה כולל – אל תקטעו אותו באמצע. אחרת לא נוכל להאמין יותר לשום הכרזה שיוצאת מכם.

אז אם אתם מתכוונים לחזור שם במועדון ממה שהתחלתם לעשות ולקבל החלטות שלא על דעתו של המנהל המקצועי, קחו את זה בבקשה בחשבון.

*

ואם מישהו מהמועדון או מקורב לאיש שבראשו קורא את זה, אנא העבירו את זה הלאה. אם כל המילים שנכתבו בבלוג הזה, הזמן שהושקע בו והקוראים שהצטברו בו לאורך השנים הקנו לו איזשהו כוח, השפעה או סתם הד – אני מקווה שכל המאמץ הזה יספיק כדי לעזור למילים האלה להגיע הכי רחוק שאפשר.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

24 תגובות על לכבוד: מועדון מכבי חיפה

  1. PERLA הגיב:

    דברים חשובים ונכונים ניר

    Liked by 1 person

  2. אסף הגיב:

    כל כך מסכים… זה יהיה אפילו יותר מדכא מהכישלון המקצועי. זה מתסכל, כאילו לא לומדים כלום שם וחוזרים לאותן דרכים קלוקלות. באמת שאני לא מצליח לעכל את המועמדות של גיא לוזון. בכל מקרה – בשביל זה יש טוויטר. אני מתפלא איך אף אחד לא הביע בפני תור את החששות הללו.

    Liked by 1 person

  3. טל מיד אליהו הגיב:

    עולה צאלי גם השאלה האם עד עכשיו הוא בכלל לקח החלטות או שהוא סוג של דובר מפונפן.

    והאמת שחוץ מאיך שהוא מדבר, אני לא מבין איך אפשר לדעת אם הוא האדם הנכון או לא ואם הוא בכלל עושה משהו.
    מלבד כמובן ההצלחה – שלא מגיעה כרגע.

    Liked by 1 person

  4. Wilfred הגיב:

    לדעתי כל המועמדות של לוזון זה משהו שהתקשורת בכללותה דוחפת. לא ראיתי אתר אחד שלא מפמפם את השם הזה.

    אני כל כך אצטער אם הוא ימונה וכל הדיווחים יהיו בסופו של דבר נכונים. זה לא האדם לחשיבה לטווח ארוך.

    Liked by 1 person

  5. ניתאי הגיב:

    מצטרף

    Liked by 1 person

  6. mayhem הגיב:

    מסכים מאוד.

    Liked by 1 person

  7. מתי הגיב:

    ימים כאלה משאירים אותי חסר דעה. בגלל זה אני צריך את הפסקנות שלך, לא יודע למה הופמן אבל לפעמים אני אוצר לעצמי- יאללה מה שהופמן אומר.

    Liked by 1 person

  8. טל מיד אליהו הגיב:

    אני מסרב להאמין שגיא לוזון הוא בחירה של תור.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      אני מבין וגם לי קשה לקבל את זה. אבל מבחינתי אם תור אומר שהוא חתום על זה, אז זו בחירה גם שלו. אין לי מישהו אחר להאמין לו. תיכף עולה פוסט בדיוק על זה.

      אהבתי

  9. מבסוטון הגיב:

    כל היום חיכיתי, לא רציתי להאמין שזה יקרה. חשבתי שאולי זה ספינים של סוכנים, שבן דוב ותור יפתיעו אותם שוב…
    ברכותי, אנחנו בדרך להיות הפועל ת״א…

    אגב, אני גם בטוח שנתחיל לראות את זה ביציעים. אני חושב שרוב רובו של הקהל שהגיע למשחקים ותמך גם במשחקים הגרועים, היא אופטימי מהסיבה שהפעם זה שונה. הפעם זה לא נגוע באינטרסים של הביצה, של הסוכנים שרוחשים ובוחשים מאחורי הקלעים. אבל ברגע שדודו דהאן נכנס בדלת הראשית, האוהדים יברחו מהשערים של סמי עופר מהר מאוד.

    כ״כ חבל… ועצוב…

    Liked by 2 אנשים

    • הופמן הגיב:

      גם אני מרגיש עם זה רע. מצד שני, אם יצליחו להפריד בין האינטרסים למועדון, וזה לא יהיה פשוט – אז נוכל לבחון את הקבוצה לפי ההישגים שלה. ואני מאמין שאם יהיו הישגים אז גם האוהדים שברחו יחזרו. הכל תלוי באיך האוהדים ירגישו עם מה שמתרחש בה מעכשיו.
      אני רוצה להאמין שבן דב ותור יצליחו לשמור על הקבוצה. מיד עולה פוסט בדיוק על הנושא הזה.

      אהבתי

  10. אסף הגיב:

    מסכים לכל מילה של מבסוטון. איזו עליבות, איזה זגזוג פאתטי. פשוט מועדון בהיסטריה. עד עכשיו לא הבנתי למה אנשים רצו שיעקב שחר ילך, אבל עכשיו אני קולט. מבחינתו, זו מכבי יעקב שחר חיפה. הוא לא מסוגל להרפות. מה שהוא רוצה זה מה שיקרה. מהיום אני מצטרף להתנגדות… יענקל'ך!!

    אהבתי

  11. Nr הגיב:

    לפחות עכשיו כולם יודעים מי הבעיה במכבי חיפה

    אהבתי

  12. שמרלינג הגיב:

    כל מילה הופמן.
    החששות לגבי עתיד הקבוצה מאוד גדולים עכשיו. גם אם לוזון יצליח לצבור נקודות עד סוף העונה ולסיים מקום רביעי, לא אשתכנע שאנחנו בדרך הנכונה. מזכיר קצת את תקופת בנאדו.
    ימים עצובים עוברים על המועדון.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      בתקופת בנאדו הרגשתי טוב יותר. לפחות הוא היה בשר מבשרה של הקבוצה.

      אהבתי

      • אסף הגיב:

        אגב, חשבתי על זה על רקע גלי השנאה ברשתות ללוזון. יכול להיות שיש פה התנשאות מסויימת מאחורי הדברים? אולי קסנופוביה ל"זרים" (למכבי)?
        כאילו, אתה לא בשר מבשרנו = אתה לא שייך אלינו = אין לך את הקלאסה להיות מאמן מכבי…?

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          אני לא חושב. והראיה היא שמאמנים שלא מהקבוצה קיבלו יחס טוב, משפיגל (הצהוב!) וסטנויביץ' ועד אלישע ואוהרין. ומולנסטין. פשוט על רקע החששות שקיימים גם ככה עכשיו מקטיעת כל הדדברים הטובים שקרו בקבוצה השנה, יש מצב שדווקא הוא – על המשפחה הנודעת לשמצה שלו והקשרים עם דהאן וכו' – זה בדיוק הדלק שהיה חסר בשביל שהגחלים יהפכו ללהבה. רוצה לומר: אם רוצים לשדר שאנחנו עדיין "אירופאיים", לוזון הכל כך ישראלי הוא האדם האחרון שצריך למנות.

          Liked by 1 person

כתיבת תגובה