בית"ר ירושלים – אנחנו: מקרטעים, אבל ביחד

הייתי די נינוח לפני המשחק, וחשבתי שזה מעיד על האדישות היחסית שלי כלפי גורל הקבוצה. רק לא הייתי בטוח אם זה בגלל שאני עדיין לוקח ברצינות את עניין ה"התהליך", ואני ממשיך לקיים את חלקי בהסכם הלא כתוב עם המועדון – מקבל בשלוות נפש כל מיקום שנשיג העונה, בתנאי שבעונה הבאה נרוץ לאליפות; או שבדיוק ההיפך – שאני כבר לא מאמין במחויבותו של המועדון להסכם הזה בינינו, וכל הבלאגן עם לוזון ומה-שזה-לא-יהיה שקורה שם עם קרלסן ייאש אותי לגמרי.

לא העמקתי חקר ברגש שלי, כלומר בהיעדרו. פשוט היה לי נחמד שלשם שינוי אני רגוע לפני משחק. יכול להיות בכלל שהסיבה לרוגע שלי היתה הרינונים על כך שבית"ר הולכת לפתוח לנו רגליים – כי טביב ושחר/ כי הם רוצים אותנו בפלייאוף העליון בשביל הרווחים האפשריים/ סתם כי לא נשאר להם על מה לשחק. היו גם דיווחים שיחס הווינר על ניצחון שלנו ירד דרמטית בימים האחרונים, מה שהעיד על התרחשויות בכיוון הזה. בכל מקרה, די האמנתי שבית"ר לא תילחם יותר מדי – למה להם להתאמץ כשאת המקום שלהם בפלייאוף הם כבר הבטיחו.

אבל ההחלטה לתת לנו לנצח כנראה לא הגיעה לאוזניהם של שחקני בית"ר – או שהם הימרו בווינר על עצמם. כי אני מתקשה להאמין שחן עזרא כל כך מדויק שהוא יכול לבחור לפגוע בדיוק בקורה תוך כדי משחק, ונדמה לי שהוא כן ניסה להבקיע בבעיטה ההיא. גם הלחץ על השער שלנו לקראת הסוף, או הבחירה להמשיך לשחק כששחקן שלנו פצוע ברחבה, היו עדות לרצון של הבית"רים לקחת את שלוש הנקודות. קבוצה שלא רוצה לנצח יודעת מצוין לנצל כל הזדמנות להשהות ולעכב את המשחק. בית"ר לגמרי נראתה כמי שרוצה להכריע אותו.

אם כך, כמו בסרט הנשכח והאדיר "שלושה אמיגוס", בו חושבים הגיבורים כל הזמן שהם נמצאים בצילומי סרט וכולם יורים מסביבם קפצונים, עד שאחד מהם נפצע מקליע והם מבינים לפתע שהתגרו כל הזמן באנשים שבאמת רוצים להרוג אותם, ומחזיקים בתחמושת החיה לעשות זאת – כך גם אני הפנמתי רק תוך כדי משחק שאנחנו לא ננצח פה "בכל מקרה", שיש פה משחק אמיתי; והתחלתי לפצח את גרעיני האבטיח בתכיפות מוגזמת.

*

לא היינו טובים. למעשה, היינו רעים. אם המשחק היה "טוב" כמו שאמר בוני המתיש במחצית הראשונה, זה היה רק בזכות בית"ר – שתקפה וסיכנה וגם הפקירה בהגנה. אנחנו לא היינו ממש פקטור, בעצם כמעט לאורך כל המשחק, שהיה תלוי בעיקר ביכולת הריכוז מול השער של הירושלמים.

אפשר להצביע אולי על שלושה-ארבעה שחקנים שלנו שהיו בסדר: גארי (שיתחיל לנסות לתקוף יותר, הוא לא מבין כבר שאת המגנים הישראלים אפילו הוא יכול לעבור די בקלות?), אלושי (שהיה פעיל מתמיד, תמך יפה בהתקפה ונתן את אולי המשחק הכי מרשים שלו עד עכשיו), איולפסון (שסיפק משחק לא רע, מלבד ההחלקה ההיא). וגם בן דוד היה בסדר, יחסית לציפיות.

ועמרי גלזר כמובן. מעל כולם, מילולית. בכל פעם מחדש אני מופתע מהביטחון שלו, וכשזה מצטרף ליציאה מצוינת לכדורי גובה, לזינוקים מעולים וליציאות מצוינות באחד על אחד – בכלל לא ברור לי למה לויטה חזר על חשבונו להרכב. גלזר טוב ממנו בהרבה, לדעתי הוא גם מהשוערים הטובים בליגה, וגם עם יד אחת קשורה מאחורי הגב הוא צריך להיות השוער הראשון שלנו בעונה הבאה.

אבל כל השאר היו די גרועים. דקל היה היסטרי. ראו את זה כבר בטקס הטלת המטבע, כשמול איינבינדר הנינוח והמחויך הוא היה רציני עד אימה. בהתחלה נתתי לו את הנחת "הוא מאוד מרוכז", אבל עם כל הרחקה איומה שלו הלך והתחוור שהוא פשוט בלחץ מטורף. יש מצב שהוא היחיד בקבוצה שלוקח קשה את שיחות הנזיפה של שחר.

נטע היה חלש מאוד. ואצק היה חלש מאוד. עטר היה חלש, רוקאביצה היה נורא. כמעט כולם היו חלשים – ובכל זאת, נראינו כמו קבוצה. לא חזקה במיוחד, לא מבריקה במיוחד, אבל קבוצה. לחץ מתוזמן ומתואם, רגעים קצרים של הנעת כדור שנראתה ממש כאילו עבדו עליה באימונים (!), עזרה וחיפוי טובים בהגנה (עד שלכולם נגמר האוויר). נראינו כמו מכונה – חורקת, מקרטעת, מקרקשת, אבל משהו שעובד ביחד, ולא כל חלק מושך לכיוון אחר. מדהים מה שמאמן נורמלי יכול לעשות.

לא ראיתי משהו מיוחד מגיא לוזון עד עכשיו. מאז שהוא הגיע עוד לא היה משחק שלנו שאפשר להגיד שהיה ממש "טוב". אבל הוא לפחות מאמן – מישהו שגורם לשחקנים לעבוד; וגורם להם לעבוד ביחד. זה נראה כמו קבוצה. עדיין לא הייתי רוצה לראות אותו אצלנו בשנה הבאה. אני חושב שכל מאמן (סביר, לא פלופ נוראי כמו מולנסטיין) יכול לגרום לנו להיראות כמו קבוצה; ואני מעדיף מאמן זר על ישראלי – בגלל הלחץ התקשורתי בחיפה והסכנה המתמדת לחדירה של אנשי תקשורת וגורמים אינטרסנטיים למועדון. אבל מה שמגיע מגיע – וללוזון מגיע קרדיט על ניצחון חשוב. ומגיעה לו גם מחמאה על זה שסוף סוף יש לנו משחק לחץ לא רע. לא שאנחנו יודעים לנצל אותו כמו שצריך, אבל גם לחטוף את הכדורים זו התחלה טובה.

*

גם ורמוט היה חלש, חלש מאוד אפילו. אבל גם במשחק חלש הנוכחות שלו על המגרש עשתה הבדל – השחקנים פשוט יודעים לאן להסתכל, אל מי ללכת. הכדורים הולכים אליו, ובדרך כלל – היום זה פחות עבד במחצית הראשונה, מלבד מקרה אחד מסוים מאוד – הוא גם מצליח לנווט אותם הלאה היטב. את החשיבות שלו ראו דווקא בדקות האחרונות. היתה קצת פאניקה, מובנת, אבל הניסיון והשקט שלו קצת הרגיעו אותה. הוא פשוט היחיד שמשדר שהוא יודע מה הוא עושה ומה צריך לעשות (טוב, גם גארי). מה שכן, נמאס לי לקום וליפול על היכולת של גילי. אנחנו צריכים עוד כאלה, ודחוף.

אני לא יודע כמה השילוב המוגבר של ריאן לאחרונה הוא עניין של אינטרסים וסוכנים (הבנתי שהוא מיוצג על ידי דהאן, שמייצג גם את לוזון וכו'). האמת? אני מתקשה להאמין שלוזון כל כך טיפש שיעשה את זה בצורה כזאת שקופה. אני מעדיף להאמין שלוזון באמת מעריך את ריאן – והיום ראינו גם למה: הוא לא שיחק טוב, הוא איבד כמעט כל כדור שהגיע אליו והוא הרס לנו כמה מצבים טובים – אבל הוא אולי היחיד שעושה את הלחץ שלוזון רוצה מהשחקנים. רץ מהבלם למגן ובחזרה ממנו לבלם, לא מוותר. אני לא חושב שהוא אפילו מתקרב להיות ראוי לחולצת ההרכב שלנו, אבל אני חושב שדרכו לוזון מסמן לשחקנים האחרים מה הוא מצפה לראות מהם.

*

ועכשיו, רעננה. וצריך לא רק לנצח אלא לעשות את זה עם כמה שיותר שערים. בואו נראה אם לוזון יכול לבנות לא רק קבוצה הירואית ולוחמת, אלא גם אחת חכמה, שיודעת לתקוף וליצור מצבים.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

20 תגובות על בית"ר ירושלים – אנחנו: מקרטעים, אבל ביחד

  1. אלעד א. הגיב:

    ליל"ט
    עוד משחק חלש שלנו עם גול של "מוריד הגשם" היחידי בסגל.
    עם כל הפטריוטיות, מוזר בעיני שאזמי שיש האומרים נראה חד באימונים ויודע ללחוץ לא הועדף על זנטי.
    לוזון יצטרך להוציא מחוליית הקישור הביזארית שלנו מאתיים וחמישים אחוז בשבת כדי שננצח.
    גם אם נניח שיקרה "נס", מכיוון שאין לדעתי סיכוי לכרטיס לאירופה, לא משוכנע אם לא עדיף למכבי "להריץ" שחקנים ומערכים בפלייאוף התחתון מאשר להיות השטיח של הפלייאוף העליון.
    בהצלחה לכולנו (ומצידי השאירו את יענקלה בחול עד יוני)

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      אני מאוד מחב את אזמי. כנראה שלוזון חשב שזנטי מחזיק כדור יותר טוב. לא ממש עבד.
      אני לא רואה סיבה להריץ שחקנים ומערכים. גם אני לא יודע כמה נשארים פה בשנה הבאה – בוא נראה שאין עוד מהפכה בקיץ, וגם כי יש להם את כל הקיץ להתכונן. אם אנחנו בפלייאוף העליון, אני רוצה אירופה.

      אהבתי

  2. מתי הגיב:

    מסכים עם כל מילה. שכחתי את המשקפיים בבית אז לא כלכך ראיתי. אבל שמעתי את מה שכתבת.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      תודה כפרה. ספר קצת איך זה לראות משחק מהיציע בלי לראות אותו. כל מיני ריחות, קולות ולחשים ניגנו עליך כמו היית אורגן חשמל?

      אהבתי

  3. מבסוטון הגיב:

    מוזרה לי מאוד ההרגשה הזאת – להיות אדיש למשחק של מכבי. אבל אצלי הסיבה ברורה, והיא השנייה שציינת. אפילו היו לי תכניות אחרות, אבל בסוף יש איזה משהו כזה שיושב איפשהו במוח, שאומר לי ״אבל זה בית״ר, לא תראה?״ וראיתי. ואפילו לא שמחתי בגול, למרות שבא מהנעת כדור מסודרת. המגינים של בית״ר היו כ״כ רחוקים מגילי וגארי, שזה באמת היה נראה כמו דיל של שחר וטביב.

    אבל הסר חשש מליבך – לא ננצח את רעננה. פלייאוף תחתון – here we come.
    בתקווה ל 2017-2018 יותר מוצלחת ומפוכחת…

    נ.ב.
    ריאן חילוף ראשון? זה הדבר היחיד במשחק שהוציא אותי משלוותי. חילוף של דודו – שקוף שקוף שקוף. אין לזה שום קשר למה שקורה על המגרש. אתה רוצה לחץ ומחוייבות? אזמי עושה את זה גם, ואפילו עם יותר שכל. פעולה חיובית אחת הוא לא רשם – לא אתמול ולא בפעמים הקודמות ששיחק תחת לוזון.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      יודע מה, אם לא ננצח את רעננה אני חושב שאחיה עם זה בסדר. כי זאת תהיה הוכחה די חותכת לכך שלוזון לא צריך להיות המאמן שלנו, גם לחלונות הגבוהים. אני מקווה לפחות.
      אני רואה שכולם משוכנעים לגבי ריאן. אני עדיין מתקשה להאמין.

      אהבתי

  4. Nr הגיב:

    אתה זורם עם הקבוצה והכוונה לגיא לוזון בצורה קצת מוגזמת.
    החילופים היו בשביל לשרוף את הזרים שקרלסן
    הביא. היתה העדפה לשחק אפילו ללא חלוצים
    והעיקר שאזמי לא ישחק. ועכשיו כתוב שהוא לא
    בכושר משחק.

    נב
    מה שלא מסתדר לי שזה שחר לא סובל
    את דודו דהאן ובשנה הבאה נקבל שלושה זרים שלו.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      יכול להיות שאני נותן יותר מדי הנחות. אני מנסה להסתכל בצורה מפוכחת ובלי חשדות לקונספירציות. אני מאמין – או לפחות רוצה להאמין – שלוזון לא כזה שקוף, ו/או ששחר, מור ובן דב לא כאלה טיפשים.

      אהבתי

      • Nr הגיב:

        זה לא שלוזון הוא כזה שקוף והוא כן הוא פשוט לא דופק חשבון ואחכ מספר לעיתונים כמה הוא גדול וההימורים הצליחו.
        אבל הימורים כמו הימורים בסוף הבית לוקח.
        אגב בנוגע למערך אחרי שביתר הפעילו את הראש אגפים יותר נכון חיפה לא היתה קיימת.

        Liked by 1 person

        • הופמן הגיב:

          יכול להיות. אבל גם אם אתה צודק, יש מול לוזון אנשים, שחר ובן דב ואחרים – אני מקווה שהם שמים לב ולא קונים כל דבר שהוא מוכר לעיתונים.

          אהבתי

  5. שמרלינג הגיב:

    לאחרונה חשבתי לעצמי, מה עדיף פלייאוף עליון או תחתון. עם הנהלה חכמה, כמובן שפלייאוף עליון הוא הדבר הרצוי. אבל במצב הנוכחי, יענקל'ה הוא זה שהחתים את לוזון גם לעונה הבאה, אולי, רק אולי, כדאי להתפלש קצת בבוץ.
    יש כמה זרים נחמדים מאוד בקבוצה, יש מספר גדול יחסית של צעירים טובים, אבל אסור לטעות ולחשוב שיש דרך או ידע איך לצאת מהמצב הקשה שלנו.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      תודה על התגובה שמרלינג. זמן רב!
      אני חושב כמעט להיפך ממך. יש כבר כמעט הכל, מה שחסר זה מאמן טוב ושחקן-שניים שיעשו את ההבדל ויהפכו את הקבוצה שלנו לקבוצה לאליפות. כל המסביב כבר מוכן.

      אהבתי

      • שמרלינג הגיב:

        כמה שחקנים מהסגל הנוכחי יישארו גם בעונה הבאה? כמה מהם צריכים להשאר? הם ורמוט ועטר הם באמת שלד ראוי? האם דמארי הוא דמארי?
        לא יודע… ראיתי אתמול את עזרא ועידן ורד שבוזבז אצלנו וברור לי שזמן רב מאוד עשינו דברים באופן עקום. הם לא התפתחו בחיפה. לא לימדו אותם כלום. עצוב.
        יש לנו 3 זרים שאני אוהב ועוד שלושה סימני שאלה. יש 2 כישרונות מבטיחים ועוד כמה צעירים שאין לדעת מה יהיו בעתיד. מבחינתי זה הכל. אם נתחיל לראות את העסקונה הישראלית מתנחלת אצלנו נהיה מכבי פתח תקוה עם קהל.
        לא רוצה דבר כזה.

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          מסכים לגבי המשפט האחרון. פחות מזדהה עם השאר. ראיתי את ורמוט, עטר, ודמארי מצוינים כל אחד לחוד, ואני חושב שמה שחסר זה מישהו שיגרום להם להיות שוב טובים ביחד. זה אמנם לא משהו קטן, צריך לפגוע בינגו בשביל מישהו כזה, אבל לדעתי זה מה שחסר. מאמן/מנג'ר מקצועי טוב באמת, שיידע לקחת את כל החומר הטוב שיש פה, לדעתי (לפחות לא פחות טוב משל מכבי פ"ת, למשל), ולהשתמש במערכת הטובה שקיימת בשביל סוף סוף להניב ממנה פירות.

          אהבתי

  6. יניב הגיב:

    לא ברור לי מאיפה צמח האנטי המוקדם ללוזון, אבל מבחינתי הוא ראוי לאמן אותנו עד שיוכיח אחרת. גם בעונה הבאה.
    מה שכואב לי כרגע זה שהסגל שלנו לא מצליח להופיע בשלמותו מאז… לא זוכר. דמארי נגמר כבר בהתחלה [ותודה לרנה], ואצק לא חזר לעצמו מאז הפציעה [שוב תודה, רנה], גילי ועטר משחקים שבוע שבוע ואת מארק פגשתי בביטוח לאומי מערער על הקצבה שלו. 4 מתוך 5 השמות שהזכרתי כאן היו אמורים להיות אימת הגנות היריבות. עכשיו אנחנו סומכים על רוקאביצה, ריאן, זנטי ואלושי. חייכתי חיוך מר כשכתבתי את זה.
    מצד שני, ביום שבת חג פורים. אפשר לפחות לנסות להתחפש למשהו מפחיד.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      גם כשאתה עצוב אתה מצחיק.
      לאנטי ללוזון יש כמה סיבות, אצלי זה: א. אישית, מאז שקיבל את תפקיד מאמן הצעירה, ולדעתי (ואני לא יכול להוכיח את זה) הקרבה המסוימת ליו"ר ההתאחדות לא הזיקה לו. ב. קבוצתית – אחרי שהצהרנו על הרצון לנקות את המועדון מאינטרסים זרים ומאנשי תקשורת, ממונה למאמן מישהו שהוא סמל היד רוחצת יד (בגלל המשפחה, בגלל האסף נמני, בגלל הדודו דהאן) וממונה למאמן. ובגדול יותר אני חושב שיש מספיק מאמנים זרים בעולם שאפשר למנות והם מנותקים בוודאות מהתקשורת המקומית.
      עם זאת, אני מוכן להתגבר על הסלידה שלי ממשפחת לוזון כי הוא לא צריך לסבול בגלל שדוד שלו אידיוט. אם הוא מקבל את תנאי המועדון, מקבל מעליו מנהל מקצועי ולא מנסה להכניס את האנשים שלו או של דהאן – סבבה מבחינתי. אני בספק אם הוא יהיה מוכן לקבל עליו את קרלסן.

      Liked by 1 person

      • יניב הגיב:

        בוא נתחיל מזה שקרלסן יהיה מוכן לקבל עליו את לוזון. ושישאר.
        ברור לי שיש עוד המון מאמנים הרבה יותר טובים ונכונים לנו. העניין הוא שלוזון כבר פה, ולא בא לי עוד פעם להחליף מאמן באוגוסט ולתת לו להבין מי נגד מה עד נובמבר. אנחנו צריכים מישהו שמבין עניין כאן ועכשיו, כי הפעם באמת אין זמן או סבלנות לג'נטלמניות ותהליך. חוץ מזה שהוא היה מרחק אצבע מאליפות בלגיה. משהו הוא בטוח יודע.
        אנחנו במקום בו שופטים בסוף ע"פ ההישגים והתוצאות. אם הוא יעשה אותנו קבוצה טובה, כיפית, שמחה ובעיקר מנצחת, מצדי שדודו דהאן יעביר את המשרד שלו לכפר גלים. אם הוא לא יצליח בזה, הוא לא יהיה פה בכל מקרה.

        Liked by 1 person

  7. פרלה הגיב:

    פוסט מצוין ניר.
    הדברים הגדולים והנקודות הקטנות.
    גם מבחינתי התנאים בשלים וכל פעם חסר איזה תבלין והתבשיל מסריח.
    כל מה שאני מחפש זה מאמן שיצליח ליצור מומנטום שישיב את הבטחון וההרתעה.
    מצדי שזה יהיה לוזון. בכל מקרה הקיץ יהיה מעניין. כן מקווה שיהיה כאן מנהל מקצועי שיסתכל קדימה.
    ואם נשתחל בשבת (פסימי) אז יהיה מעניין גם בחושיים הקרובים.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה