פרשת "תצווה" (שמות)
אמ;לק: לאחר שבפרשה הקודמת התווה אלוהים כאדריכל מיומן את מבנה המקדש, בפרשה זו הוא מראה לסטייליסטים של נייקי, אדידס וגלי איך עושים סטיילינג לבגדי הכהנים המשמשים בקודש על כר הדשא.
זהב-ירוק-ארגמן היה צבעה המקורי של מכבי על פי פרשת תצווה. לאחר חורבן בית המקדש השני נשארנו רק עם ירוק (תכלת, כפי שנזכר בפרשה הקודמת, צבעו ירוק על פי רש"י). השחקנים בתקופת המקרא היו כולם בני ישראל, היות שעדיין לא ניתן היה לשתף זרים, ושמם נכתב על כתפיות החולצה באותיות משובצות זהב מעשה חרש. לאורך רבע פרשה מסביר אלוהים איך לעצב את סמל הקבוצה הנקרא חושן, אשר לא נתפר על הבגד אלא נתלה בשרשרת והוצמד לחולצה בעזרת שני חוטים ירוקים קשורים מאחורי הגב. המעיל לאימונים בימי חורף ולספסל המחליפים היה כולו ירוק עשוי בד לא נקרע. אלוהים ממשיך בעיצוב המצנפת למשחקים בשלג, המכנסיים – שבימים ההם היו בגזרה גבוהה – והחגורה שלופפה סביב המכנסיים, כשעדיין לא המציאו את הגומי. רק את פריט הלבוש החשוב ביותר לא עיצב מלך העולם לכהנים המשמשים את הקודש, הפריט שבגללו דווקא נייקי ולא אלוהים מלבישה את שחקני מכבי – נעלי פקקים.
הפרשה מסתיימת בתיאורי שחיטת בעלי חיים עם שפריצים של דם לכל עבר. מומלץ לצמחונים לא לעבור ליד בית כנסת השבת; ואם כבר עברתם בדרך לחברים, לעשות על המנגל שניצל תירס ושיפודי עגבניות שרי, היזהרו פן יצא מתפלל מבית הכנסת עם דם איילים על אצבעו וירצה למשוח אתכם לכהנים על ידי מריחת הדם על תנוך אוזנכם. כדאי שתעברו למדרכה השנייה, ורק שתדעו שאלוהים אוהב אתכם, אבל בשר על האש הוא אוהב לא פחות.

שחקן מכבי בימי בית ראשון
הדרשה השבועית: ירוקיי ורבותיי. עם 72 רימוני תכלת וארגמן ופעמוני זהב בשולי גלימתו, נכנס הכהן הגדול אל הקודש במשכן, תוך שפעמוניו מצלצלים ברעש יציע הקופים בחיפה, כמודיעים: הננו כאן לשמש בקודש את מכבי.
נשאלת השאלה, אפורי חולצות שלי, מדוע דווקא ב-72 פעמוני זהב מצטלצלת מנגינת הקהל במקצב “כל החיים איתך מכבי, עד יומי האחרון”? הלא ידוע שמספיקים שני גרונות אייל לעולה וצעיף ירוק כדי להרעיש עולמות עובדי עבודה זרה. ובכן, אומרת תורת הקבלה, שבעים ושניים הפעמונים המצטלצלים הנם שם כדי שנזכור כולנו שמכבי יש רק אחת. שכן "מכבי" בגימטריא זה 72 יא חושילינג ד'שואהדה, ו-72 הם גם ע”ב שמותיו של השם יתברך. ומה היא "מכבי" אם לא ראשי התיבות של "מי כמוך באלים יהוה”. ולפיכך, ב-72 הפעמונים המתנדנדים בשולי גלימת הכהן הגדול – אנו שומעים באוזנינו שאלוקינו הוא מכבי ואין עוד מלבדו.
יאמרו לכם בוודאי מפיצי תורת הגזע מן אלמניה, בבואם לקנטר אתכם, כי הם מכבי! ויוסיפו להקטינכם כתולעת השני באומרם – "ומי אתם בכלל?". ובכן ירוקיי ורבותיי, אל תתנו לדעתם של סוחרי הרפואי מפינת רוטשילד הללו להנמיך את רוחכם. כי אתם, בונבונים של ואסילי, אתם מפטמי קטורת הסמים אינעל דינק דאורייתא. ואין עוד מלבדו כשם שאין עוד מלבדנו ורק אנחנו מכבי- משום שהיננו "מכבי חיפה”.
ו"חיפה" בגימטריא הינה 103. ומאה ושלוש הינה הגימטריא של “מלך אחד”! ועל כן שמנו המלא הינו: "מי כמוך באלים יהוה-מלך אחד!” כן כן ירוקיי ורבותיי, כן כן ר.ב.י.ם היננו, ורימוני התכלת וארגמן בפעמוני זהב מצלצלים את היותנו והיותנו בלבד בעלי זכויות הראשון וזכויות היוצר ונאמר אמן, כן יהי רצון.
הציטוט השבועי 1: "אֵלֶּה הַבְּגָדִים אֲשֶׁר יַעֲשׂוּ חֹשֶׁן וְאֵפוֹד וּמְעִיל וּכְתֹנֶת תַּשְׁבֵּץ מִצְנֶפֶת וְאַבְנֵט וְעָשׂוּ בִגְדֵי קֹדֶשׁ" (כ"ח, ד')
תרגום אונקלוס: מחלקת השיווק של מכבי, בישיבת הצוות בה הוחלט אילו מוצרים יימכרו בחנות האוהדים הראשונה בגרנד קניון (שנת בתמ"ח, 1313 לפני ספירתם).
הציטוט השבועי 2: "חֵשֶׁב אֲפֻדָּתוֹ אֲשֶׁר עָלָיו כְּמַעֲשֵׂהוּ מִמֶּנּוּ יִהְיֶה" (כ"ח, ח')
תרגום אונקלוס: מכבי מציגה לראשונה את חזיית ה-GPS, עליה אמרה התורה בחוכמתה: "כמעשהו ממנו יהיה", והתכוונה שחזיית GPS אולי יכולה לראות כמה רצת ואיפה, אבל גולים היא לא תביא אם אתה לא יודע לבעוט (שנת בתמ"ח, 1313 לפני ספירתם).
תהילים נגד טילים (תפילתו של השוער חיימוב): "וְלֹא-תֵצֵא, בְּצִבְאוֹתֵינוּ. תְּשִׁיבֵנוּ אָחוֹר, מִנִּי-צָר" (מ"ד, י'-י"א)
תפילה לבונקר.
הפיוט השבועי
חמשת אלפים אוהדי מכבי עלו לירושלים ביום ראשון בלילה. פקקים, רוח, גשם, קור ותיקו 1 היו מנת חלקם. כמה מבוכים הם יעברו בדרך למכבי, כמה הרים ועולמות כדי לראות את עיניה. אין קהל כזה בעולם.
*
מתי סין-קרונה