משחקים במילים: אנחנו – דינמו מינסק

לרגל פתיחת העונה הלא רשמית קבלו במחיאות אצבע פוסט מסוג חדש (זה מה שנחמד בבלוג חדש יחסית, כל הזמן יש המצאות חדשות): "משחקים במילים". פוסטים מסוג זה יעלו, בלי נדר, בימי משחקים, והם יהיו, אני מקווה, יותר קצרים ומעט פחות מוקפדים ומכבידים. הם יכללו כנראה "לפני" ו"אחרי". ב"לפני" אולי יהיו פינות קבועות, ב"אחרי" אולי יהיו ציונים. כל זה, תוכלו להבין מריבוי התקוות והאוליים, בגדר תכנון בלבד. זה עוד דבר נחמד בבלוגים חדשים, אף אחד לא מצפה ממך ליותר מדי ואפשר בקלות להבטיח משהו ואז להפר אותו, בלי שמישהו יתלונן. בקיצור, עכשיו יהיה פוסט כזה, ואחר כך נראה.

לפני

יום של משחק הוא בדרך כלל יום מיוחד, אבל היום אני לא מרגיש איזו תכונה או התרגשות גדולה באוויר. אולי זה בגלל שאני רחוק קילומטרים רבים ממקום ההתרחשות ואולי כי יש עוד תחושה של אנטי-עונה, עדיין קצת עייפות מהמונדיאל ומהחום באופן כללי, ואף אחד עוד לא ממש מוכן לחזור לשחק. עם זאת, יש כבר רעד קל ברגל וככל שהדקות חולפות הוא הולך וגובר. אם זו לא תחילתו של פרקינסון, כנראה שהגוף כבר מתחיל להתרגש ובשלב כלשהו זה יגיע לראש. ייתכן שבשעה 20:44:59 תשמעו צווחה קצרה וחותכת מאזור גוש דן. אל תיבהלו. ככה אני פורק את המתח.

ההרכב

אמיר אדרי; עלי עותמאן, שי מימון, איגנסיו קאנוטו, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב, יניב קטן; מוחמד גדיר, ולדימיר דבאלשווילי.

החששות בהרחבה

הגנה – התמנון שלנו התקנא בתמנון ההוא וממשיך לנוח מהקיץ המתיש. אדרי הוכיח את עצמו בעבר אבל מעולם לא עם ההגנה הזו. על קאנוטו אומרים שהוא לא ממש בכושר וקצת שמן מדי, וזה חוץ מהעובדה שהוא הצטרף באיחור לאימונים ומן הסתם לא לגמרי מתואם עם שאר ההגנה. אולי היה עדיף לפתוח עם שי ואריק, גם בשביל התיאום, וגם בשביל שהקהל יתרגל לראות את בנאדו ויתעייף מהר מה"בוז"? לאלה מצטרפים החששות מההסתמכות על שי בהגנה. הבעיה היא לא ביכולות שלו כמו בזה שהמאמן לא ממש סומך עליו. בואו נראה אם הוא יצליח להתגבר על זה.

קישור – אין מה להרחיב על בוקולי, תמיד נותן את התחת, תמיד משקיע הכל. הוא קצת מאבד מהמהירות ומהחדות עם השנים, אבל הוא יציב ואמין ואפשר לסמוך עליו. כשהוא מאחורה יחד עם קולמה אפשר להיות רגועים. החששות במרכז השדה מתחילים כשמגיעים לרפאלוב.

זו שנת המבחן של רפאלוב. נכון, כל שנה אומרים את זה, אבל השנה זה נכון יותר מתמיד (גם את זה, אגב, אומרים בכל שנה). הוא חייב להתרומם כבר מעל חוסר היציבות שמאפיינת אותו. אני לא יודע אם זה נובע מחוסר בגרות או מעודף ביטחון, אבל הדרך של הבחור הזה לא כל כך טובה, ואני לא בטוח שההשפעה של קטן עוזרת. אני אישית מתקשה למצוא את הסיבה לכך שהוא מקבל כל כך הרבה קרדיט (הטענה לפיה הוא בן טיפוחיו של שחר שמתעקש עליו באופן אישי נשמעת לי הכי הגיונית). כרגע, בכל אופן, אין הרבה ברירות: גולסה וורד עדיין פצועים. אני חוזה חילוף של רפאלוב בסילבה באזור הדקה ה-65. נראה.

התקפה – לגבי קטן, עוד מוקדם לשפוט. מצד אחד אני שונא את התלות הגדולה שלנו בו, מצד שני (ווהו!) הוא הביא לנו אליפות לפני שנה, ונדמה לפעמים שהוא קצת התבגר. נראה איזה קטן נקבל השנה.

ולבשורה הגדולה של היום: גדיר בפנים, סילבה בחוץ. זה גורם לי להיות מודאג, ולא בגלל גדיר (שאני מחזיק ממנו), אלא בגלל ההוצאה של סילבה. כבר לספסל? יכול להיות שהוא לא כזה תותח כמו שטופטף לנו ממחנה האימונים? הסיבה הרשמית היא שאלישע רוצה הרכב יותר התקפי. זה השלב הזה בעונה שבו אנחנו עדיין תמימים ומאמינים לכל מה שמוכרים לנו, אז נקבל בינתיים את התירוץ הזה. מה שבטוח, הצירוף של גדיר הצְבִי לדבלאשווילי הצַבִּי יוסיף, בלשון המעטה, למהירות ההתקפה שלנו. נקווה רק שהמינסקאים היו עסוקים מדי בלריב ולא טרחו ללמוד אותנו, כי אם יידעו לסגור טוב את קטן תהיה לנו בעיה קשה בהנעת הכדור. נראה.

סיבות לאופטימיות

קבוצה מגובשת (כך זה נראה). ציפיות נמוכות (זה מתחיל להיות בעייתי כשכולם מדברים על הציפיות הנמוכות כסיבה לציפיות גבוהות). מוטיבציה גבוהה, לחימה ורצון (או במילה אחת: אלישע).

מילת המפתח

נראה.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק.

אחרי

מדאיג מאוד. לא היכולת, שהיא סבירה פלוס לתחילת העונה, אלא התוצאה. לא בטוח שזה יספיק לגומלין, אם כי מינסק נראית כמו קבוצה שאנחנו שווים מולה לפחות שער גם בחוץ.

ההגנה נראית חלשה להחריד, איטית ולא מתואמת. גם זה הגיוני לשלב הזה של העונה, אבל אם זה לא ישתפר מצבנו רע ומר. הנעת הכדור טובה ונראה שהקישור שלנו משביע רצון וההתקפה לא רעה, מגיעים להזדמנויות, בתקווה שעם הזמן יבוא גם הפוקוס.

ציונים

אדרי – חלש, גורם לדפיקות לב מואצות בכל כדור גובה. 3.

קאנוטו – לא בכושר, איטי, עשה כמה חורים ועבירות שכושר יותר טוב היה מונע. מצד שני, הציל שער בטוח ועוד כדור מהקו, ואולי הציל לנו את העונה האירופית. 4.

מימון – יותר טוב מקאנוטו, אבל זה לא היה קשה במיוחד. איטי, אבל לפחות לא חור. 5.

עותמן – אחד משני השחקנים המצטיינים שלי. נייד, מסוכן בהתקפה ומצוין בהגנה. חיפה על הבלמים לא מעט פעמים. 8.

מסיללה – מצויין בהתקפה, מהיר ומסוכן. נדמה שהוא רק משתפר בכל שנה. קצת לא מרוכז בהגנה. 7.

קולמה – עשה את העבודה שלו. 6.

בוקולי – השחקן המצטיין השני שלי. לא הפסיק לחלץ כדורים וידע גם להניע מצוין את הכדור קדימה. הולך ומשתבח, מצא את עצמו במרכז המגרש. 8.

רפאלוב – כרגיל, לא יציב. פעולות יפות ליד חוסר ריכוז ושטויות. 5.

קטן – הכל עובר דרכו, גם השנה. היה לא רע, אבל גם לא מלהיב. 6.

גדיר – הטריד את ההגנה אבל לא מספיק מעורב. 5.

דבאלשווילי – כמה החטאות איומות אבל לפחות הוא נמצא במקום ומגיע למצבים. בזכות השער והבעיטה הנהדרת למשקןף, 7.

מחליפים

גולסה – לא אמרו שהוא יהיה כשיר רק בספטמבר? עדיין לא חד, 5. חמד – התקווה הגדולה של העונה בעיני. רק שלא יתקעו אותו באגף. הספיק בזמן קצר לנגוח למשקוף ולהכין כדור מצוין לגולסה, 7.

סילבה – מה קרה שם בדיוק? הוא היה אמור לפתוח ובסוף שיחק רק 3 דקות. למה? נדמה שהוא ממש לא קשר אחורי אלא קדמי, ונראה לי יכול להיות שבונים עליו בתור מחליף קבוע לקטן, אבל זה לא מספיק בשביל שחקן זר.

הערה שלא מצאתי לה כותרת

לעומת המחסור בחוד, מתחילה להיווצר בעיה קלה של עודף שחקנים בקישור. קטן, רפאלוב, סילבה, גדיר, גולסה וורד, שישה שחקנים מצוינים על 2-3 עמדות, ונשאלת השאלה, מי מהם יסכים לחמם את הספסל, ויותר חשוב – מה יהיה על כל החבר'ה האלה כשאלישע יגלה שיש לו בסגל שחקן קישור אחד ששיחק בבנפיקה, ארסנל, ברצלונה, ספורטינג ליסבון ונבחרת פורטוגל עד גיל 17? (איזה רזומה מרשים. בטח יש לו סוכן מצוין).

השורה התחתונה

התוצאה לא טובה, היכולת דווקא כן. יש מקום לתקווה.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על משחקים במילים: אנחנו – דינמו מינסק

  1. עופר (הירוק) הגיב:

    אני כותב את הדברים הללו קרוב למקום ההתרחשות, אחרי שנכחתי היום במשחק. ובכן, כמה מסקנות:
    בקשר למצטיינים שלך, אני לגמרי מסכים. שניהם היו הטובים היום על המגרש. המאכזב שלי, לעומת זאת, הוא גדיר.
    גדיר ממשיך את העונה שעברה ביכולת אנמית להחריד, ונראה שמשהו בו כבה. אני לא יודע מה, אבל אם אני המאמן, אני מעיף אותו לספסל ומעלה את תומר חמד להרכב. חמד, בתוספת הזמן, רץ כמו שחקן שיודע שהוא במבחן תמידי. או, במילים אחרות, כמו שחקן שהגיע עכשיו מאחי נצרת והוא מת מפחד שיצטרך לחזור לשם.
    גדיר חייב להרגיש ככה. גדיר חייב להרגיש כאילו התחת שלו עולה באש, ולא כאילו הוא יכול לזרוק זין ועדיין להיות בתמונת ההרכב. תגיד מה שתגיד על רפאלוב, אני מתעצבן עליו המון, אבל הוא נותן ת'תחת.

    על ההגנה אין מה להרחיב, משחק ראשון של שני בלמים שמעולם לא שיחקו ביחד, אני מקווה שישחקו בגביע הטוטו כדי להרוויח תיאום – גם טישיירה בתחילת העונה שעברה עשה שטויות.

    נקודה טובה שלא קשורה למשחק: האיצטדיון. קרית אליעזר נראה לא רע יחסית לזה שהוא גועל נפש. לוח התוצאות החד נהדר, הספסלים אוחדו למקום אחד במרכז המגרש (בין 12 ל13) והכי חשוב, התמונה של גדי "רדיו ספורט" נס שונתה, והוא נראה פחות כמו קים ז'ונג איל ויותר כמו ג'יין פונדה.

    בסך הכל אני מאד מפחד מהתוצאה, כמוך, ואת האמת, יש לי תחושה שאם אתה כמוני, אתה תכתוב לפני כל משחק שהתוצאה היא 3-0 לחיפה. כי אנחנו כאלה :)

    אהבתי

  2. הופ הגיב:

    היית במשחק? יפה לך. בזאת אתה ממונה לשדר הקווים של הבלוג.
    אני לא יודע לגבי גדיר, שמעתי שאומרים שהוא קצת תופס תחת, אבל נראה לי שלא זו הבעיה. משהו לא בסדר בתפקוד שלו, לא מספיק מנצלים את המהירות שלו. יכול להיות שהוא קצת מתוסכל מזה?
    אני מסכים לגבי חמד. אני חושב שהוא שחקן מצוין שיכול להיות סמל אמיתי. ג'ון גרגורי כינה אותו "שירר הישראלי", אז הוא אולי לא שירר מבחינת היכולות, אבל מבחינת האופי נראה לי שלגמרי יש לו את זה. וגם מבחינת יכולות לא חסר לו, משחק ראש מצוין ואנחנו יודעים שהוא יודע להבקיע – אבל מה שהשאיר אותי פעור פה זו המסירה שלו לגולסה. איזה טאץ'! אני לגמרי בונה עליו.
    להגנה ניתן את ימי החסד שלה, רק נקווה שהחריקות האלה לא יעיפו אותנו מאירופה. שער אחד בחוץ מאוד ירגיע אותי. ה-0:3 זה בשני המשחקים, ברור, לא? איך אומרים, זו רק המחצית הראשונה… LOL על גדי נס :) מאחל לנו שהוא יהבהב הרבה העונה.

    אהבתי

  3. פראליה הגיב:

    הבעיה עם גאדיר שכשהוא טוב הוא פשוט מצויין, אף אחד לא יכול לעצור אותו (כמה פעמים זה קרה עונה שעברה? אולי שלוש, בתחילת העונה) וכשהוא רע הוא פשוט מחריד שאי-אפשר לראות את זה, בזבוז של כל כדור שמגיע אליו, מה שיותר מדאיג אותי בקשר אליו זה שהוא שחקן טיפש. גם שחקן מצויין יכול להיות שחקן טיפש כמובן, זה שחקן שברב המקרים פשוט לוקח את ההחלטה הלא נכונה כל פעם שהוא צריך לקחת החלטה.
    זה שההגנה קטקסטרופה (וזה שזה בלט מול קבוצה גרועה זה מדאיג כפליים) ואין חלוץ שני זה ברור לגמרי.
    איך כמועדון שדוגל בלהוציא שחקנים החוצה בקיץ אנחנו מצליחים לפתוח את רב העונות לא מוכנים כאילו לא היתה סבירות גבוהה שמי שעזב יעזוב בקיץ? הנה עוד הפתעה מדהימה שתפתיע את כולם בינואר מקסימום – מסיללה לא יהיה כאן.

    אהבתי

  4. הופ הגיב:

    מסכים עם זה שיש לו משחקים נהדרים ויש לו משחקים גרועים, ואין הרבה אמצע. אבל אני לא חושב שזה עניין של טיפשות – כמו שאתה אומר יש לו משחקים מצוינים, מה קורה אז? הוא נהיה חכם פתאום? זה בדיוק התפקיד של המאמן – לדעת לעומק מהן החוזקות והחולשות של השחקנים שלו ואז למקם ולתדרך אותם בהתאם. אם גדיר לא טוב בלקבל החלטה למי למסור במתפרצת, שיתרגלו באימונים מתפרצות כך שיקבל את הכדור אחרון, או שיסבירו לו אלף פעם למי הוא צריך למסור עד שהוא יבין. אני חושש שאין במכבי מספיק סבלנות אליו, כי לזרוק אותו להרכב כשרוצים להיות "התקפיים" זה לא מספיק, צריך גם לתת לו את הכלים, וחשוב לעשות את זה לפני שהוא יהיה מתוסכל מדי ואז באמת שום דבר לא יעבוד. לדעתי יש לו פוטנציאל ענק כי הוא לא רק מהיר אלא גם טכני ושומר על הכדור היטב.
    (אגב דווקא אתמול לא היה לו משחק נורא לדעתי – הוא נתן נגיחה אחת לא רעה לרשת החיצונית, ופעם אחרת, כשכל העולם חשב שהא עוד פעם הולך להסתבך, נתן פס שהעמיד את דבאלשווילי מול השוער).
    לגבי מסיללה, בכל שנה אומרים את זה וזה לא קורה. יכול להיות שהוא כבר ימשוך עד הקיץ כי נדמה לי שהוא נהיה שחקן חופשי בסוף העונה. קשה לי מאוד עם זה – מצד אחד כבר ברור שהוא גדול על הליגה הזו וצריך מתישהו לתת לילד לעזוב את הקן… מאידך, אני לא רואה מחליף ברמה שלו מגיע למכבי בעשר השנים הקרובות.

    אהבתי

  5. שי הגיב:

    המשחקים של טישיירה בתחילת העונה שעברה (בליווי הקטילות של הפרשן אייל ברקוביץ') נוטעות תקווה לגבי היכולת של קאנוטו

    אהבתי

  6. הופ הגיב:

    שי, אתה צודק – אבל הטריק הזה של להגיד שגם את טישיירה קטלו בהתחלה לא יעבוד לנצח. אתה יודע, גם את וילפרד מוגאי ואדינולפי ופאוליניו ודוטרה קטלו בהתחלה, וזה לא עשה אותם יותר טובים בהמשך. ברוב המקרים, מי שמשחק גרוע בהתחלה ממשיך לשחק גרוע גם אחר כך.
    עם זאת, אני מצטרף כמובן לתקווה שקאנוטו יעשה טישיירה (ואולי אף יגדיל ויעשה אובארוב!). אמן ואמן.

    אהבתי

  7. יניב הגיב:

    טוב, חזרתי לכאן, סוף סוף, הצלחתי לצאת מהאגוצנטריות שאפפה אותי מאז הנחיתה, סוף סוף הצלחתי לקרוא משהו שלא קשור לעבודה או לפצויים על עוגמת נפש.

    הייתי במשחק, חזרתי לבית שלי, למקום האהוב ביציע וכלום מסביב לא עניין.
    מסכים עם רוב מה שכתבת, ובא לי להוסיף קצת-
    שי מימון היה יותר טוב ממה שנדמה. אני לא יודע מה ראו בטלויזיה, אבל הבחור ניהל מאחור את ההגנה, חילק הוראות וידע לעמוד איפה שצריך ברוב המקרים.
    אני עם התקווה של שי פה מעליי, שמקרה קאנוטו הוא מקרה טיישירה, והכל ילך וישתפר.
    לגבי עותמאן, סיננתי לעצמי כמה פעמים במהלך המשחק "סוף סוף מגן שיודע להרים". שמיים וארץ הוא ומשומר, ואני מקווה שהשנה עלי יהיה האופציה הראשונה של אלישע, אחרת אנחנו חוזרים אחורה.
    ניר אני מצפה ממך לא להבריז פעם הבאה, ולפגוש אותי באחד משערי האיצטדיון, אני צריך ללחוץ לך יד על כמה דברים…

    אהבתי

  8. הופ הגיב:

    ברוך השב! מאיגרא רמא לבירא קאנוטה :)
    אני בעיקר מרחם על מימון. כשהוא שיחק בשנה שעברה הוא היה לא רע בכלל, וכל הזמן הבטיחו לו שאם רק יתנהג יפה הוא יהיה בלם העתיד שלנו, אבל ברגע שמגיע הקיץ מתחילים להביא לו שחקנים מעל הראש בלי להתייחס אליו בכלל. ואז משחררים אותו בלי להילחם עליו בכלל, ורק כשדקל וטישיירה עוזבים ואין אף בלם בסגל, פתאום נזכרים שהוא קיים. ככה בונים ביטחון לבלם הפותח שלנו? מחדל אחרי מחדל, שלא לדבר על זה שעכשיו הוא צריך לקחת על הגב את ההגנה כי קאנוטו לא בעניינים.
    ברמה המקצועית, לפי מה שראיתי ממנו עד היום, אני לא בטוח שהוא ברמה שאנחנו צריכים. מצד שני אף פעם לא היתה לי הזדמנות לבחון את זה לאורך זמן. כנראה שהעונה זה סוף סוף יקרה, והרבה תלוי בו. אם הוא יעבור את העונה הזו בשלום, נוכל להגיד שיש לנו בלם להרבה שנים.
    עותמאן מצוין. בינגו. ומשומר הוא יופי של מחליף…
    גם אני מצפה ממני לא להבריז אבל אל תגזים – לנסוע בחום הזה למשחק בחיפה? בגביע הטוטו? יש גבול להקרבה העצמית שלי… בוא נקבע שאם וכאשר אגיע לקרית אליעזר, נתאם מראש מפגש מרגש :)

    אהבתי

כתיבת תגובה