אנחנו – הפועל באר שבע

ששש… לא להפריע. כאן מתחברים. נדמה שסוף סוף הקבוצה נכנסה לאיזו פורמה, גילתה מה עובד לה יותר ומה פחות, גיבשה לעצמה איזושהי הרכב קבוע (כלומר, באופן קבוע מי שלא פצוע משחק), ובעיקר – התחילה להזכיר את מכבי חיפה, אם עדיין לא את זו של התקופות הגדולות, לפחות את זו של לפני שנתיים. וזו התחלה מצוינת.

וככל שהדברים עובדים יותר טוב, ככה לנודניקים כמונו, שאוהבים להתלונן ולהעביר ביקורת, יש פחות על מה לדבר. וחוץ מזה אולי באופן כללי עדיף לא לדבר יותר מדי, בגלל הדבר הזה, אתם יודעים… התיאוריה הזו, נו, עם הקוואנטים, או עם המיתרים או אולי נו, תיאורית הכאוס וכל זה, טוב נו תקראו לזה אמונות טפלות, לא אכפת לי, נכון שאנחנו נאורים ומתקדמים ומערביים, ובכל זאת, אם לא יועיל גם לא יזיק, ואם זה עובד אז למה לקלקל, ובקיצור טפו טפו טפו, ושום ובצל ומלח ומים ומאכלים נוספים אם איזו עדה נעלבת, ושלוש יריקות וחמסה, ובמקרה שלנו אולי תלאתה, ואני לא יודע מה יש עוד, בכל מקרה מה שבטוח זה שלא צריך לעשות הרבה רעש, נדמה לי שהסיבה הרשמית היא שעין הרע עוד עלולה לשמוע שאנחנו מרוצים (או עלול, אני לא סגור על המגדר ובמקרה הזה אני בטח לא רוצה להרגיז). ומשום מה עין הרע לא אוהבת (או אוהב) אנשים מרוצים.

אז הפעם לא נדבר על הקבוצה, ניתן לקבוצה שלנו קצת שקט תעשייתי כמו שאוהבים להגיד בגול-ביז, נאפשר לשחקנים להתחבר בשקט ובנחת. ובינתיים נדבר על דברים אחרים.

לפני

למשל נדבר על פיפ"א, שבחרה השבוע באלוהים לשחקן השנה (שעברה). ואני אומר, מסי עוד יזכה כל כך הרבה פעמים (אם יישאר בריא וגם כאן טפו משולש), ואפשר היה בשנה כזו, שנת מונדיאל, לפרגן את הפרס לשחקן שהצטרף בה רשמית לשורת הגדולים בכל הזמנים, הלוא הוא צ'אבי הרננדז. זה מה שאני חושב, יש מי שחושב שהבחירה במסי מוצדקת, וגם אם אני לא מסכים עם הפוסט הזה אני מסכים עם כל מלה בו, כי מסי הוא אכן הכי טוב והכי מרגש בעולם. ובכל זאת זו לא חכמה לתת לו את הפרס, כי זו תחרות שמיועדת לאנשים בשר ודם (וכאן עולה לה שאלה אחרת, מעניין אם אלוהים יכול לברוא פרס שהוא לא יכול לזכות בו).

או שנדבר על עופר שלח. שהוא פרשן הספורט האהוב עליי בארץ. הוא אמנם מפרשן בעיקר כדורסל אבל אני בטוח שאם היה מפרשן כדורגל הוא היה עושה את זה יותר טוב מכל הפרשנים הקיימים. כי מה שפרשן צריך זו עין טובה (No pun intended), ידע רחב ויכולת הסקת מסקנות, ואת כל אלה יש לשלח בכמויות, בתוספת רהיטות ויושר, הרבה חוש הומור והמון שכל. אבל למה לדבר על עופר שלח אם אלון עידן כבר אמר את כל מה שצריך להגיד, ועשה את זה מצוין כדרכו.

ההרכב

(ע"פ וואלה! ספורט)

ניר דוידוביץ'; אייל משומר, שי מימון, אריק בנאדו, טאלב טואטחה; ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן; תומר חמד, ולדימיר דבאלישווילי.

החששות בהרחבה

או שנדבר על התקשורת. מה הקטע של התקשורת עם שי מימון? אם מישהו לא היה רואה את המשחקים שלנו השנה ורק קורא את הכתבות על הקבוצה, הוא היה מגיע למסקנה שמימון הוא הכוכב שלנו. לא משנה שהוא מפגין חוסר ביטחון מחריד, לא משנה שהוא רושם שיאים חדשים של איטיות, לא משנה שבקבוצה כבר החתימו בלם חדש וממשיכים לחפש בקדחתנות עוד אחד (כנראה ממש רוצים שם להיות בטוחים שיצליחו להחליף אותו) – בתקשורת הספורט מתעקשים שהוא פשוט מצוין העונה. לא יודע אם אלו קשרים מיוחדים של מימון עם הכתבים, הצלחה מסחררת של הקבוצה בהעברת מסרים רצויים לתקשורת הספורט או סתם מקרה פשוט של חוסר הבנה בכדורגל, אבל משהו פה מוזר.

קחו למשל את הפריגיים של וואלה ספורט. שי מימון מתואר שם כמי ש"לקח את המפתחות והוכיח שהוא הבלם המוביל בקבוצה", עד שהגיע בנאדו. אני לא מצליח להבין את זה. זה סוג של בדיחה? מי כותב שם את הסיקורים האלה, המנקה? הרי אם כבר, מימון היה זה שאיבד את המפתחות בכל פעם מחדש (גם אם, כמו תמיד, העובד הזר הוא שהואשם ונענש). הרי מימון לא הצליח לשמור על המפתחות המטפוריים האלה יותר מ-20 דקות רצוף. עד שבנאדו בא והראה שהדבר הכי טוב שמימון יכול לעשות כדי להפסיק לאבד אותם הוא פשוט להעביר אותם למישהו אחראי.

אבל יש המשך, אולי זה ישתפר: "…במחזורים האחרונים משהו השתנה (יופי, אז אולי בכל זאת זו לא המנקה?), בנאדו הפך דומיננטי יותר (או!) …ועל מימון שוב חלה חובת ההוכחה שהוא הבלם הראשי (אה?). המחזורים הבאים יעידו מי מהשניים ירד לספסל". בנאדו ירד לספסל? מימון הוא הבלם הראשי? אין לי יותר מה להגיד על זה לוואלה!, חוץ מ- וואלה?

מה?

או שנדבר על היריבה. ערן לוי הגיע השבוע לבאר שבע. ערן לוי חם עלינו אש. כבר במשחק נגד אשקלון הוא הראה כמה הוא רוצה להבקיע נגד הקבוצה שזרקה אותו, כמה הוא רוצה לנקום באוהדים שצועקים לו בוז. הוא מת להבקיע נגדנו, ואני חושד שהוא עבר לב"ש רק כדי שיהיו לו יותר הזדמנויות לעשות את זה.

הבעיה היא ששם באמת יהיו לו יותר הזדמנויות לעשות את זה. בכלל, מסתבר שבבאר שבע היתה התלבטות השבוע לגבי השאלה מי יבעט את הכדורים החופשיים, שימו לב לזה – ערן לוי, דוד רביבו או מליקסון. כל אחד יותר מפחיד מהשני, ולכל אחד יש משהו להוכיח לנו. אז אני אומר, הכי טוב שפשוט לא נעשה עבירות ליד הרחבה. ואולי היה עדיף להוציא השבוע את קולמה מההרכב. כי קולמה הוא עבירה ליד הרחבה שמחכה לקרות.

מי?

האמת היא שלבאר שבע תמיד היו בועטים אדירים. בכתבה מזכירים את רמי אבו לבן האימתני, ואני נזכר דווקא בסתיו אלימלך גדי חזות, שפעם הבקיע שער מאיזה 40 ומשהו מטר (תודה על התיקון לדודו עזריה, שמזכיר באותו הקשר גם את הבחור הזה). אנחנו, מצד שני (וווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווהו! שזה ווהו מ-40 מטר), מעולם לא התהדרנו בבועט גדול. לפחות לא במשמרת שלי.

גם השבוע

בעצם חוץ מאחד, אריק חרוליקן הזכור לטוב, ששמעו יצא למרחוק, ועוד לפני שהגיע לארץ כולם בחיפה כבר התכוננו לבואו של הבועט האימתני, והוא בא, והוכיח שהשמועות היו נכונות כשבעט פעם אחת מחצי מגרש למשקוף, אבל חוץ מזה לא עשה כלום. אז אולי עדיף שנוותר על המפציצים ונמשיך לדגול בשחקנים שנכנסים עם הכדור לתוך השער.

אבל פעם, וגם במשמרת שלי, היו לנו גם בועטי עונשין טובים. רובן, רביבו, חזן האדיר. איך זה שהיום אין אף אחד? איך יצא שבכל משחק אנחנו נאלצים להסתפק בבעיטה של רפאלוב לחומה או באיזו דרדל'ה קלושה של בוקולי שלא מצליחה להגיע לשוער? אז נכון, יכול להיות בהחלט שהעולם כולו הולך, בעקבות בארסה, לכיוון של פחות בעיטות במצבים נייחים ויותר תרגילים מתוחכמים (#נושאים_לפוסט_שכנראה_כבר_לא_ייכתב). אבל אנחנו כנראה הולכים יותר מהר, כל כך מהר שאנחנו כבר עומדים במקום – כי גם תרגילים אנחנו לא ממש עושים, ומתוחכמים עוד פחות. אז אולי יום אחד יצא לנו משהו מבעיטה חופשית, בינתיים בואו נקווה שגם באר שבע לא יעשו עבירות ליד הרחבה.

סיבות לאופטימיות

אם הצלחנו לשמור על שקט יחסי ולא להתלהב עד השלב הזה, לא נתחיל עכשיו. במיוחד כשאחרים עושים את זה בשבילנו, והרבה יותר נלהב ממה שאנחנו היינו מסוגלים, גם אם היינו מנסים ממש ממש חזק.

אני לא בטוח, אבל נראה לי שהברמן ואלישע שוכבים.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

אחרי

נו, כמובן. הייתי צריך לדעת שאסור לשחק עם אלוהי האמונות התפלות. לא משנה מה הייתי כותב, ברגע שהתייחסתי לזה הסתבכתי. אי אפשר לדעת כמה הפוכים על הפוכים התבצעו מאז כתבתי את ה"לפני" הזה, שהתיימר לדעת משהו על עין הרע, למשל שאסור לעשות רעש כדי לא להעיר אותו/ה. אז מסתבר שאסור להיות יותר מדי בשקט. כי אז עין הרע חושד/ת שמשהו לא בסדר קורה, ובא/ה לרחרח, ומתחיל/ה לקרוא, ובסופו של דבר, רק כדי להראות שביקר/ה היא/הוא מכיש/ה בעקבך דווקא באמצעות השחקן שחששת ממנו, ובדיוק על ידי בעיטת העונשין שחששת ממנה, ועוד עושה את זה בדרך הכי מעצבנת: בעיטה כל כך גרועה, כל כך מקרית, וכל כך בפנים.

בגדול

התיקו היום הוא כולו הפסד, וכולו הפסד של אלישע. זה הפסד של מי שלא קלט בזמן שההגנה שלו לא יכולה להיות טובה יותר מהחוליה החלשה שבה, או מהירה יותר מהחוליה האיטית בה, כל כך איטית שהאנשים שסוחבים את האלונקה רצים יותר מהר ממנה. אלישע הגיב לא נכון לעזיבה של טישיירה וקינן. את כל שחקני ההתקפה שלו הוא יכול להחליף בשחקנים מהנוער, אבל בהגנה אי אפשר לתת את המפתחות למי שאחוז הטעויות שלו הוא כל כך גבוה.

זה הפסד של אלישע לא רק ברמה האסטרטגית אלא גם ברמת ניהול המשחק. החילופים שלו היום העידו שאולי הוא בכל זאת פחדן, רק לא במובן שחשבנו. כשהובלנו 1:2 הוא לא העז לחזק את מרכז המגרש שהיה פרוץ אחרי היציאה של קולמה, כמו שהיה עושה בוודאי במשחק חוץ, מחשש תגובת הקהל. ומהרגע שנהיה תיקו הוא ידע שכל חילוף שנועד לחזק את מרכז המגרש, כמו להכניס את עותמאן או להחליף חלוץ בחלוץ, יגרור בוז מקומץ האידיוטים ביציע. אז הוא בחר פשוט לזרוק פנימה חלוצים אחד אחרי השני, בלי לדאוג שיהיה מי שיוכל למסור להם. לא סתם אנחנו מנצחים יותר בחוץ. בחוץ אלישע לא פוחד להיות פחדן.

זה הפסד של אלישע כי הקבוצה שלו לא יודעת, אחרי יותר משליש עונה, לשחק נגד בונקר. וזה אולי הדבר הראשון ששחקנים של מכבי חיפה צריכים ללמוד. וזה הפסד של אלישע כי הוא נתן להצלחה היחסית לעלות לשחקנים שלו לראש, וזה גרם להם להפקיר את ההגנה ולהיות לא מרוכזים בהתקפה. זה הפסד של אלישע ולא משנה שזה היה תיקו. את המשחק הזה היינו צריכים לנצח.

ציונים

דוידוביץ' – 6. הציל אותנו פעם פעמיים מגול, והשערים לא היו באשמתו.

בנאדו – 4. משחק רע של ההגנה שלנו וזה כולל גם ובעיקר את אריק שאמור להנהיג אותה. אשם חלקית בשער הראשון שקיבלנו, כשיצא לאופסייד למרות שהיה שחקן שלנו פצוע בעומק המגרש.

מימון – 4. הוא מבין את המשחק ויודע מצוין איפה להיות – אבל מרוב שהוא איטי הוא לא מצליח להגיע לשם. אשם חלקית בשער הראשון שקיבלנו, כשאסולין עבר אותו כמו כלום. למזלנו בפעם השניה שעברו אותו בקלות זה לא נגמר בגול.

טוואטחה – 6. מרגש לראות את הטאלנט. משחק עם המון ביטחון, יש לו הכנסות כדור והרמות חדות ויפות, וגם בהגנה הוא טוב. הציון יורד בגלל הטעות בשער השני.

משומר – 5. כמה מתסכל לראות אותו עושה הכל נכון בהתקפה ואז מאבד את הכדור. בהגנה עשה עבודה סבירה עם עצירה יפה של אסולין.

קולמה – 6. שוב אנחנו מקבלים ראיה לאיך אנחנו נראים איתו ובלעדיו.

בוקולי – 7. השחקן הטוב שלנו היום. תיקולים מצוינים ובלי איבודי כדורים.

גולסה – 4. שיחק קצת מפוזר, איבד מלא כדורים ויש לו חלק בשער השני. משחק חלש שלו, וחבל כי רפאלוב עוד מעט חוזר ואייל צריך לספק סיבות להשאיר אותו בהרכב. לפחות גם כשהוא חלש הוא נותן הכל על המגרש.

קטן – 4. חוץ ממסירה אחת טובה נראה כמו עציץ לקישוט שמדי פעם עושה תנועות מעניינות עם הידיים. סתם תופס מקום של שחקן. אם הוא פצוע, שלא ישחק.

חמד – 5. התחיל לא רע אבל נהיה בינוני יחד עם כל הקבוצה. העומס בהתקפה בסוף לא עשה לו טוב. עם זאת, בכמה נגיעות היה אפשר לראות כמה כישרון יש לו וכמה הוא קליל יחסית לגודל שלו.

דבאלישווילי – 5. נכון, שער וכל זה, אבל כמה כדורים אפשר לקבל ברחבה בלי לעשות איתם כלום? כמה אפשר לנסות להכין לעצמך כדור מושלם לרגל? רבאק, תבעט עם הזין מצידי, רק תבעט כבר לשער.

מחליפים

ורד – 5. פעם למעלה ופעם למטה, הפעם למטה. הכניס אנרגיות אבל לא היה מספיק דומיננטי.

אזולאי – 5. ניסיון אחד טוב, חוץ מזה כלום כולל איבוד כדור מעצבן.

שעבאן – השפן התורן של אלישע. לא אהבתי את העאלק תרגילי רונאלדו כשאנחנו צריכים שער. לפחות ביטחון יש לו. 

השחקן המצטיין

בוקולי. אולי המשחק הכי טוב שלו העונה. הרבה אלגנטיות בתיקולים, כמה תרגילים שהזכירו את השנים היפות באגף, ואפילו בעיטות לא רעות לעבר השער.

עוד כמה מילים

אין. הפוסט התחיל בשקט, שייגמר ככה.

תודות

לערן לוי שסתם קצת את הפה לאוהדים הנודניקים שרודפים אותו בלי שום סיבה.

פינת הטלוויזיה ע"ש ד. נוימן

הפעם לא אמרו שום דבר שזכרתי. ברקוביץ' סתם היה מעצבן כהרגלו.

השורה התחתונה

המכונה קרטעה ועצרה היום. בואו נראה אם זה היה תקר בגלגל או שסתם ירד קצת אוויר (ובאותה הזדמנות שמתקנים את הרכב, זה יהיה נחמד אם על הדרך יחליפו את הבלמים, או לפחות אחד. אחרת זו יכולה להיות תחילתה של הידרדרות לא נעימה). הבאתי אותה במטאפורה המורכבת.

השורה מתחת לשורה התחתונה

זה מה שהאוהדים רצו, לא? הרבה חלוצים, משחק התקפי, שערים. מעניין כמה הם מרוצים עכשיו.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, קישור התקפי, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

27 תגובות על אנחנו – הפועל באר שבע

  1. ערן הגיב:

    נו אולי בכל זאת תבינו שעם מאמן שכזה שכל חילוף הוא הפוך ממה שצריך שכל פעם שצריך להעיר אותם הוא מרדים וכל פעם שצריך לחשוב הוא ״נכנס בקיר״ חושב בעיקר על הראיון בטלוויזיה ״הכנסתי את כל החלוצים שלי….״ במקום לחשוב מי ימסור להם
    שלא יהיה לכם ספק איתו ניפול אחרי הקיזוז אין סיכוי לחוזק מנטלי אחרי הקיזוז
    ואף מילה על שאדי שעבן ( מישהו אמר כליבאת ? )
    זה מה שיענקלה רצה וזה מה שקיבל
    תזכור מה כתבתי בשבוע שעבר שכולם חגגו ….

    אהבתי

  2. מתי הגיב:

    שני גולים קיבלנו על שני חטאים- גול אחד על זה שהמשכנו לשחק כששחקן שלנו על הדשא וגול שני על הקללות לערן לוי. והיה עוד חטא אחד שבגללו לא הבקענו את שער הנצחון, חטא ה-אל תדאג נכניס את הגול. והחטא הזה הוא הנורא מכל החטאים כי מהחטא הזה יצאנו שנה שעברה בלי אליפות כי החטא הזה גורם לקבוצה לעבות ולעבות את חוד ההתקפה בעוד ועוד חלוצים ואז אתה רואה שככה אי אפשר לשחק כדורגל ובטח ובטח אי אפשר להבקיע, בדיוק כמו נגד הפועל ת"א. החטא הזה גורם לך לזנוח את כל המשחק המסודר וכל מה שעבדת עליו במהלך השבוע והעונה ולהפסיק לשחק יעיל כשבקהל שוב ושוב הרחש של- אל תדאג נכניס את הגול, והדקות נוקפות והגול לא בא ולא יבוא כל עוד לא תעשה את הדברים הנכונים והבסיסיים.

    אהבתי

  3. הופ הגיב:

    ערן – עם המאמן הזה היום כל חילוף היה הפוך, אבל בדיוק עם אותו מאמן היו הרבה יותר משחקים שניצחנו בזכות החילופים, מה אמרת אז?
    קצת נראה שאתה מחכה להזדמנות להגיד שצדקת, אבל אני חושב שזו עוד לא ההזדמנות הזו. חכה להפסד, ה"אמרתי לכם" יישמע יותר טוב.
    מתי – על חטאים צריך להיענש, בדרך כלל אנחנו חומקים מעונש אבל הפעם קיבלנו אותו ומהר. ואולי טוב שכך, אולי שחר רואה שעם הגנה כזו לא נוכל לסחוב עד סוף העונה. אולי מעז ייצא מתוק.
    חלק מהכוח של מכבי חיפה הוא שלא נכנסים לפאניקה אחרי הפסדים. אז בטח שלא אחרי תיקו, כמה שהוא מאכזב ומבאס.

    אהבתי

  4. סימה הגיב:

    הופ אני רוצה לספר לך משהו. אני בכלל אוהדת של הפועל, אבל מאחר וכשלתי בחינוך של אחי הקטן ולא הייתי נוכחת מספיק בחייו בשנים החשובות להתפתחותו הוא יצא אוהד מכבי חיפה (ומילאן, אבל על זה אני עד היום לא מצליחה לסלוח לו). אחרי כמה שנים של מלחמת אחים התחלנו לאט לאט לאהוב ולהתעניין כל אחד בקבוצה של השני/ה. אז יש לי מקום (קטן אמנם, אבל מקום) בלב למכבי חיפה. בגלל זה התחלתי לקרוא את הבלוג שלך, ובגלל שהתחלתי לקרוא את הבלוג שלך המקום הזה הולך ומתרחב.
    ולמה זה רלוונטי לעניינו השבוע? (האמת זה לא ממש רלוונטי, אבל רציתי לספר לך) כי אתמול צפיתי במשחק שלכם, ושיחקתם נגד קבוצה שאני ממש מחבבת (זכר לילדותי הדרומית, וחיבתי לאלונה ברקת), וכמובן שאפילו קצת שמחתי כשהפסדתם (כי כמו שאמרת, התיקו הזה הוא כולו הפסד), אבל לתדהמתי גיליתי שאני גם קצת מבואסת בשבילך ובשביל אחי הקטן (שלמזלו מטייל בחו"ל ולא יכל לראות את המשחק). אבל אני לא דואגת לכם, אם רק בנאדו היה מהיר יותר וקטן לא היה פותח כל משחק (לדעתי הוא כרגע צריך לעבור למעמד של שחקן ספסל לגיטימי אבל אני רואה שקשה לכם עם זה), הייתם ממשיכים לנצח.

    אהבתי

  5. הופ הגיב:

    סימה, תודה על התגובה. התפקיד שלי הוא להרחיב כמה שיותר מקום בעולם עבור מכבי חיפה ואני שמח שזה עובד. אם אני מצליח לעשות אנשים מבואסים יותר (כשמכבי לא מנצחת, הכוונה), עשיתי את שלי.
    המקרה של אחיך חשוב כי הוא מוכיח משהו בסיסי שחשבתי אבל לא היתה לי בשבילו הוכחה מדעית: כשנותנים לילד קצת חופש ולא בוחרים בשבילו איזו קבוצה לאהוב, הוא יוצא אוהד מכבי חיפה, כלומר – אם מנטרלים את ההשפעות הסביבתיות, מכבי חיפה היא הבחירה הטבעית.
    בנאדו פחות מטריד אותי, הוא אמנם איטי מאוד אבל יש לו תירוץ טוב, הוא בן 700. אני יותר מודאג מהבחור הצעיר שמנסה לרוץ לידו, אם ככה הוא זז כשהוא בן 24 מה יקרה כשיזדקן? לגבי קטן אני מסכים איתך. אם עד עכשיו חשבתי שהוא אמנם לא תורם הרבה אבל צריך אותו כשאנחנו לא מתפקדים, אתמול הסתבר שגם במקרים כאלה הוא כבר לא עוזר. אז שיירד לספסל ויחזור כשהוא כשיר לשחק יותר מ 5 דקות רצופות, אם זה עוד יקרה בגלגול הנוכחי שלו.

    אהבתי

    • סימה הגיב:

      הופ, שני דברים קטנים על חופש הבחירה: 1. אחי הקטן התחיל להתעסק עם כרדורגל בתקופת הזוהר שלכם בשנות ה 90. הוא כמו כל הילדים פשוט הלך עם המנצחים. 2. מרוב חופש בחירה הוא יצא אוהד מילאן , וזה מה שבאמת גורם לי להצר על כך שלא הייתי גורם מכריע בחינוכו בשנים אלו.

      אהבתי

      • הופ הגיב:

        1. כל הילדים הולכים עם המנצחים
        2. מכבי חיפה הם המנצחים
        => 3. כל הילדים הולכים עם מכבי חיפה (אם אין השפעות אחרות)
        מ.ש.ל

        את אוהדת אינטר? או יובה?

        אהבתי

  6. פרלה הגיב:

    1. נתחיל מהחיובי. על כל משחק אנו אומרים מראשיתו "היום זה חשוב מאד". בדיעבד, לא משהו. כל משחק הוא רק על נקודה וחצי. ולקחנו וחצי נקודה, אז הפסדנו רק נקודה אחת. אחרי 6 נצחונות רצופים ובשים לב לכך שממילא אין 100% של נצחונות, היום אפשר היה להפסיד נקודה. מומנטום של נצחונות ובטחון יש לנו, מצב הכיבושים בהחלט במגמת שיפור ואפילו הגולים לא היו מטעויות הגנה מובהקות. אז הפסדנו נקודה ובשבוע הבא עוד משחק בית שיחזיר אותנו למסלול.
    2. לא היינו צריכים להפסיד את הנקודה הזו. ההפסד רובץ לפתחו של אלישע. פתחנו את החצי השני והתמודדנו נכון עם הבונקר. הגענו למצבים, הפעלנו לחץ והכל היה טוב. בעיטת העונשין של השחקן המושמץ מבירת הנגב העבירה את אלישע למצב היסטריה שכמותו עוד לא ראיתי. הגול השלישי היה באוויר אבל החיפזון בהוצאת בוקולי היה אבדן דרך וחבל כשהדרך נראתה כ"כ טוב. עדיף היה להוציא בלם מלהוציא את בוקולי. יש לנו שחקנים מוכשרים ואינטיליגנטים וזה יתרון איכותי שצריך לשמר ולטפח במקום לזרוק חלוצים שאין מי שימסור להם. במחצית השניה לא ראינו את חמד בגלל הצפיפות המיותרת הזו ודווקא הגול בא מבעיטה מבחוץ.
    3. מי שהצטיין ומוכיח את עצמו באופן מדהים זה טוואטחה. כל הכנסת כדור חותכת את אזור הצבע, הגנה שהולכת ומשתפרת ולקינוח בעיטה מעולה ומפתיעה שהיתה היחידה שגרמה לאוהד כהן להתמתח. טפו, טפו, טפו הצפיה במסיללה היתה בי"ס מעולה. טשפו יכול לבקש אחוזי השבחה על טאלב. אם הוא ימשיך בדרך הזו וזה לא יעלה לו לראש השמיים הם הגבול (מגינים שמאליים הם תמיד מוצר במחסור). אני חייב להודות שבצפיה בו אשתקד ראיתי שהוא מוכשר אבל לא סמכתי על הפיזיות שלו. ההתבגרות, עד עתה, מרשימה.
    4. מה עושים עם החלון הזה? בעיקר הגנה. תכנית לשנה ביחס לבלמים. תנסה ותנסה עד שזה יצליח באמת. עד שלא תישמע עוד את רעד הקהל כשהכדור עובר את קו קולמה- בוקולי. מימון לא רלוונטי להרכב. אריק + פיליאבסקי; שני זרים, פיליאבסקי ופלאח, אריק ופלאח. עד שמשהו יידבק אסור להפסיק. החוד מחודד. לא לגעת והספסל הקדמי בקישור ובהתקפה עמוס כשרונות צעירים (וקטן צריך לרדת למינון דקות ומשחקים שיותיר לו אנרגיה למשחקים הגדולים. כרגע זה לא זה).
    חמש. אני רחוק מלהתייאש. ראיתי אתמול קבוצה שולטת שיודעת מה היא רוצה מעצמה ויודעת איך לעשות את זה. פשוט תנו להם לשחק. ההרכב טוב. יש בטחון ויכולת. קצת אמונה ונגיע לקיזוז מוכנים לקרב.

    חוץ מזה:
    ערן – מה התלבשת על אלישע. היית מפטר אותו? יש לך איזה מאמן שיושב בפאב ומחפש עבודה?
    מתי – כל מילה בסלע.
    הופ – מתארגנת עצומה הקוראת להעלות את ה"לפני" 36 שעות לפני. גם 24 זה בסדר.
    ועוד משהו:
    ההתייחסות לערן לוי לא שווה התייחסות.

    אהבתי

    • שי הגיב:

      פרלה. תיאום והבנה בין הבלמים ובינם לבין השוער חשוב כמו מיקום וכמו מהירות. ככה שאתה לא יכול להחליף כל הזמן, אלא לנסות לתת להם להתייצב, ראה דקל-טישיירה-ניר בשנה שעברה.
      אלישע מהמר על מימון, כנראה בהתאם לרוח המועדון של העדפת שחקני בית, ונכשל. לדעתי היה מקום לנסות להתעקש על קאנוטו עם בנאדו. אולי יש מקום לתת לבנאדו לחנוך את פלאח, אבל אי אפשר לשחק שם יו-יו.
      מצטרף לעצומה להקדמת ה"לפני" ומוסיף – אם ניתן להקדים גם את האחרי, לא בהרבה, שיהיה מוכן שעה לתחילת המשחק – ככה לא נהיה במתח.

      אהבתי

      • פרלה הגיב:

        גם אני הצטערתי בזמן הפציעות שקאנוטו ובנאדו אינם הצמד שלנו.
        בנאדו צריך לשחק יחד עם כל מי שאינו מימון.

        אהבתי

  7. מנטיסה הגיב:

    הופ, אני מציע שבמשחק הבא תדבר על זה שהרבה זמן לא הבקענו חמישיות כי כמו שזה נראה כל מה שאתה מדבר עליו נהיה אמיתי. לגבי הציונים, אני אמשיך ואקטגר כנגד קטן. הבנאדם פשוט תוקע משחק ואיטי שזה לא ייאמן. בסוף המשחק כשהוא רץ לספרינט הייתי בטוח שניידת של נטלי תחכה לו מחוץ למגרש. ייאמר לזכותו שתפקידו כקשר אחורי הרבה יותר מתאים לו. מוסר ועוצר התקפות מאשר מנסה ליצור מצבים התקפיים. אני חייב להסכים עם ברקוביץ' (הבן המועדף שלך…) ואיינשטיין שציינו בתגובה לדבריו של אלישע, שהרכב מנצח לא מחליפים, שההרכב המנצח של שבוע שעבר היה ורד במקום קטן. כי כשקטן שיחק בשבוע שעבר, נראינו כמו הצרות שלי וברוך השם יש לי לא מעט.
    לגבי מימון, אני חושב במלוא הרצינות שזה הבלם הכי גרוע ששיחק אצלנו מאז שאני זוכר את עצמי אוהד את מכבי חיפה (כולל אולג קוזנייצוב והמטפל הפיליפיני שלו). בכל פעם שהוא מקבל את הכדור, הוא מקרין כל כך הרבה פאניקה שזה מפחיד. הוא פשוט לא יודע לגעת בכדור ולידו בנאדו נראה כמו מסי מבחינת הטיפול בכדור. אם הוא היה לפחות מכפר על זה באמצעות מהירות וקריאת משחק עוד הייתי אומר דיינו אבל גם זה כל כך גרוע אצלו שאני חושב שמקומו של אדון מימון הוא בקבוצת אחווה עראבה (ויסלחו לי אוהדי אחווה). אני מעדיף כבר לראות את סארי פאלח בהרכב ולא אותו (ולא ראיתי אפילו דקת משחק של פלאח בחיי).

    אהבתי

  8. פראליה הגיב:

    חבר'ה, איבדנו נקודה במשחק הכי קל שלנו השנה,
    הגול הראשון זו פארסה שכל מי שאוהד את הקבוצה הזו מעל יום וחצי מבין שזה חלק מה- dna שלה, פשוט בדיחה.
    הגול השני, סליחה על הביטוי, זה גול מבית היוצר של ההוא שנזרק לטובת איוניר – שני שחקנים שראו קלטות שלו מהמפגשים נגד אוסטריה (למה? כי זה בית-ספר לטעויות) לא מסוגלים להחזיק ידיים בחומה (מתי לימדו אותם את זה? לא ממש מזמן – טאלב וגולסה!).
    לתשומת לב מאמני הנוער הדגולים שלנו (ואיתי מרדכי שמגדיר את שעאבן "פליימייקר") – ללמד עמידה בחומה לא פחות חשוב מלהגביה לרחבה ברגל שמאל.
    ואם כבר שני הילדים – טאלב היה מצויין ובשלב הזה זה לא צריך להפתיע אף אחד אז אני סולח לו על הגול חמאה הזה ולגבי גולסה – איפה הוא משחק בדיוק? קשר מצד שמאל? מישהו מסוגל להסביר את זה?
    ברשותכם אני מסרב לרדת על שי.

    אהבתי

  9. הופ הגיב:

    פרלה – מסכים עם הכל, רק ה 36 שעות קצת בעייתי. אנסה להקדים את זה, אבל יש לי הרגל מעצבן לא לעשות דברים עד שמגיע הרגע האחרון. עכשיו, משום שלעומת דברים כמו עבודה או מחויבויות משפחתיות, בבלוג אני יכול להרשות לעצמי לעשות מה שאני רוצה, אני לא רוצה להתחייב לכלום.
    האפשרויות שלכם, אם כן, הן: תבלעו בשקט את הקפריזות שלי או לחלופין תקנו אותי ואז תקבלו "לפני" ו"אחרי" מתי שאתם תקבעו. אני ממליץ על האפשרות השניה. העלויות קצת יקרות אבל יש לי שתי מילים בשבילכם: קבוצת רכישה.
    לגבי הבלמים – זה מצב מאוד מורכב ועדין בדיוק בגלל הדברים ששי אומר על התיאום וגם בגלל שלהוריד בלם לספסל יכול לגמור אותו. נראה לי שאם פילייאבסקי היה מספיק טוב אלישע היה מרכיב אותו כבר אתמול, אבל אם האלטרנטיבה לא מושלמת ויש איזשהו סיכוי שמימון יהיה בסוף הבלם שלנו עד סוף העונה, רוצים לוודא שהביטחון שלו לא ייפגע.
    לפי המשחק בגביע הטוטו פיליאבסקי הוא שחקן לא רע ואפילו מבטיח בכל מה שקשור ליכולות התקפיות (מסירות מדויקות קדימה, אין הרחקות סתם, שזה מאוד מתאים לפילוסופיה של אלישע), אבל בהגנה הוא הזכיר לי מאוד את… שי מימון. משחק ראש טוב, נוכחות, קריאת משחק סבירה אבל אחד על אחד לא טוב ומגושמות מסוימת. ההבדל הוא שלפיליאבסקי יש המון ביטחון, לפחות ככה זה נראה, ומן הסתם יותר מהירות. נראה לי שאם לא ימצאו מישהו יותר טוב, הוא יוחתם ומיד יעלה בהרכב יחד עם אריק.
    שי – מסכים. אי אפשר לעשות יו-יו וצריך לשקול איפה הנזק יהיה יותר גדול: בהישארות עם מימון על חולשותיו ופתרונות נקודתיים (יותר חיפוי של קולמה למשל), או בהימור על פלאח ועל כך שיתואם מהר עם בנאדו (תיאום זה גם עניין של ניסיון, ר' ההסתגלות המהירה של קאנוטו לבנאדו נגד ת"א. במובן הזה פלאח בעייתי, וגם פיליאבסקי). כשזה נוגע לבלמים אני חושש שהנטיה היא ללכת על בטוח ופחות להמר. אבל אלישע כבר הראה שהוא יכול להפתיע.
    ואתה צודק מאוד לגבי הקשר למדיניות של שחר. בפורמט הנוכחי של הקבוצה קשה יותר לוותר על שחקנים צעירים ובמיוחד שחקני בית, כי כל שחקן הוא מוצר שהושקעו בו שנים של עבודה.

    אהבתי

  10. הופ הגיב:

    מנטיסה – אם למדתי משהו בפוסט הזה זה לא לנסות לעבוד על עין הרע. ובכלל, מה הסיכוי שנבקיע חמישה העונה? ועוד נגד בני יהודה? השתגעת?
    לקטן מתאים להיות קשר אחורי רק אם היריבות יתעקשו להעביר את כל ההתקפות שלהן דרך איפה שהוא נמצא. כי הסיכוי שהוא יזוז מפיסת הדשא שלו לאנשהו קטן יותר מהסיכוי שפיסת הדשא עצמה תינתק ממקומה ותיקח אותו למקום אחר על המגרש. אתה רואה אותו רודף אחרי מגנים באגף כשמשומר נשאר למעלה?
    בקצב הזה הסיפור של קטן במכבי הולך ונגמר. אלא אם כן זו באמת הפציעה, וכשיבריא הוא יחזור מה שהוא היה פעם.
    פראליה – צודק, טוואטחה וגולסה אחראים לבדם לשער הזה, ואני זוקף את זה יותר לחובת גולסה כי נדמה לי שזה שבתנועות שלו לפני הבעיטה הוא שידר ללוי שהוא הולך למשוך ימינה ולפתוח את החומה.
    אין לנו קשר טבעי משמאל, בכל פעם אלישע מנסה מישהו אחר (אלרואי כהן היה יכול לסגור לנו את הפינה הזאת יופי אבל נראה שזה לא יקרה, כי הקרב עליו כבר התחיל ושחר נוטה לא להשתתף בקרבות שהוא לא יודע שינצח בהם). התפקוד הזה לא אידיאלי לאייל אבל בשיטה הנוכחית (בה טוואטחה עולה גבוה ומאפשר לגולסה להיכנס לרחבה) זה טוב עשרות מונים מהתפקוד שלו כקשר אחורי.
    למה לא לנסות את ורד שם? נגד ת"א הוא תפקד לא רע. מתקרב היום בו נשחק עם ורד משמאל ועם גולסה כשחקן חופשי, במקום קטן שיירד לספסל (רפאלוב יהיה אז מחליף ראשון לגולסה בימים פחות טובים). אבל היום הזה יגיע רק כשהשחקנים שלנו יוכיחו שבלי קטן הם לא מאבדים כיוון.

    אהבתי

  11. דודו הגיב:

    1. לא נענשתם על שום דבר בשער הראשון. שחקן שלכם נפל, החלטתם להמשיך לשחק וזה לגיטימי.
    אם הייתם בוכים שלא עצרנו זה היה פחות לגיטימי . אני בעד להמשיך לשחק עד שהשופט שורק.
    הרומנטיקה הזו עם אלו שמוציאים כדור ואלו שמחזירים וכל האוהדים מוחאים כפיים מזמן נוצלה ע"י כל מיני טריקיונרים למינהם ואיבדה את טעמה הטוב.

    2. לא ראיתי בונקר במחצית הראשונה.בשנייה עם שחקן פחות הסתגרנו באופן טבעי .
    יכולתם להבקיע אם דבלשווילי היה פחות מפוזר ויותר חד. מצד שני? אם הוא היה הוא כנראה לא היה מגיע אליכם אלא לדינמו מוסקבה.

    3. לא ראיתי הילוכים חוזרים. אבל יש טענה שלא היה נבדל בשער השני של ערן לוי. מה שאומר שהיינו יכולים בכלל לצאת מהמשחק הזה עם 3 נקודות.

    4. טואטחה טוב, אבל יותר מאשר הוא טוב האגף הימני שלנו הוא שערוריתי מבחינה הגנתית .
    תחילה היה שם רביבו, אח"כ מליקסון כקשרים, כמגן לעומת זאת היה שם אביתר אילוז שלטעמי הוא יותר קשר ממגן. כשהחל המהלך של השער הראשון שלכם לא יכולתי שלא לחשוב :" וואי , קטן עבר לאגף השני" .

    5. וערן לוי יגיד לכם כל אחד שראה אותו בוסרמיל הוא אחד שנכנס לדרייב מהקללות.
    אגב נראה לי שהוא מעצבן יריבים כי זה כמעט מעליב לחטוף שערים משחקן שנראה כך, ובנוסף לכל הצרות הוא לא נותן טיל למשולש אלא הרבה פעמים כדורים מוזרים שנכנסים דרך הגוף של השוער ומוציאים את השוער אפס.

    אהבתי

  12. אביעד הגיב:

    בקצב הזה לא נצטרך לחכות ל"סוף עונה" לראות מה יצא ממימון…

    אהבתי

  13. הופ הגיב:

    דודו – 1. כמו שאתה רואה אף אחד לא בוכה. מסכים איתך לגבי לא להפסיק עד שהשופט שורק, עם הסתייגות: אני חושב ששחקנים יודעים טוב מאוד מתי שחקן באמת נפצע ומתי הוא רק עושה הצגה. ואם הם רואים שהוא באמת נפצע, הם צריכים להפסיק. זה לא יכול להיות חוק אבל צריך להיות נורמה, ונצטרך לסמוך על ההגינות הבסיסית של שחקנים לעשות את זה. כי אם, יוכלו קבוצות ציניות שנמצאות בפיגור לכסח את שחקני הקבוצה השניה במטרה להפחית לה שחקן בהגנה.
    2. התכוונתי לבונקר במחצית השניה, ומובן שקשה להאשים אתכם. הבעיה היא אצלנו, שעוד לא למדנו לשחק נגד בונקר.
    3. באמת לא היה אופסייד, אבל מצד שני גם לא היה שער. אז התקזזנו :)
    4. טאלב היה טוב גם נגד האגף הימני של מכבי ת"א, אז בכל זאת אתן לו את הקרדיט. אגב, הכדור שהוא נתן לדבה בגול, לא כתבתי את זה בפוסט, היה נהדר.
    5. ראיתי את ערן לוי נכנס לדרייב מהקללות גם נגד אשקלון, אבל אז הוא לא עשה כלום. בכלל יש לכם קבוצה לא רעה בכלל, אבל העזיבה של מליקסון תהיה לצערי קריטית כי לוי הוא בדיוק ההיפך. לא ממש מחפש את החברים, רק את הגולים שלו. אבל קלינגר הוא מקור לתקווה, ואהבתי את הדברים שלך על זה שאיתו הפסקתם להיות קבוצה סימפטית. וטוב (בשבילכם) שכך.

    אהבתי

  14. הופ הגיב:

    אביעד – אני מקווה, גם בשבילו. כי אם הוא ייחתך עכשיו הוא עוד יוכל להרגיש שלא נתנו לו מספיק צ'אנס, וזה אולי לא יגמור אותו לגמרי. אני לא מקנא בו ובקריירה שלו אם הוא יישאר עד הסוף ובגללו נפסיד חו"ח אליפות.
    שי (לא מימון) הזכיר את זה בקצרה, ואני מקשר את זה אליך – מה שקורה עם מימון מאוד קשור למה שאתה כתבת על גולסה וורד במחזור שעבר. הבנייה שלנו כאייאקס מקומית מזמינה בדיוק את הבעיות האלה – הראשונה היא שאי אפשר לבנות יותר מדי על שחקנים צעירים כמנהיגים כי המטרה היא בסופו של דבר להיפטר מהם לטובת חו"ל, והשניה היא שקשה מאוד לוותר על שחקנים צעירים שהושקעו בהם שנים והרבה כסף, גם אם מוכח ש"זה לא זה". אני עדיין מקווה בשביל מימון שהוא יוכיח שהוא בכל זאת יותר טוב ממה שהוא נראה כרגע. אבל יותר מקווה בשבילנו שלא יתעקשו עליו רק בגלל שזה תואם את המדיניות הכלכלית.

    אהבתי

  15. הופ הגיב:

    אגב, משהו שראיתי בתגובות באחת הכתבות ולא חשבתי עליו קודם – שעאבן (או איך שלא כותבים את זה) הוא שמאלי טבעי, ואולי זו עוד סיבה שהוא קיבל את הצ'אנס הזה. לא היה לנו בקבוצה קיצוני שמאלי טוב מאז… (אני רוצה להגיד רביבו אבל לא סגור על זה).
    אם הוא יהיה טוב כמו הביטחון שלו, הוא יכול להיות הפיתרון שלנו לבעיה בשמאל.

    אהבתי

  16. פרלה הגיב:

    מסיללה מאד אהב לשחק עם גולסה אשתקד בצד שלו. גם עם טאלב יכול להיות חיבור טוב.
    מימון צריך לצאת מההרכב כי השנה זה כבר לא יכול להיות יותר גרוע וצריך להיערך בענין הזה לשנה הבאה.
    צריך לבטל את הפסקת המשחק בגלל פציעות אלא אם השופט שורק. אם השחקן סמוך לקוי המגרש שפשוט יתגלגל החוצה (הרעיון של ערן במקור).
    אם מימון לא איבד בטחון מכל השטויות שלו עד כה אז גם הספסל לא ישנה זאת.
    הופ – אולי תסביר לזקנים מה המילים המסתתרות מאחורי LOL?!

    אהבתי

  17. הופ הגיב:

    laughing out loud, יעני הצחקת אותי.
    יש שמנסים להפיץ את התרגום העברי המילולי צב"ר (צחקתי בקול רם), אבל ב-לוֹל יש משהו הרבה יותר קליט

    אהבתי

  18. פרלה הגיב:

    הופ – תודה.
    אחרי צפיה בתקציר מתאששת ההנחה שהפאול ובעיטת העונשין לא היו באותו מיקום. רק הילדים הטובים שלנו לא הזיזו את לוי.
    ה"חומה" וניר אשמים מאד בגול. ממש חבל.

    אהבתי

  19. פרלה הגיב:

    24 זה בעוד פחות מ- 9 שעות…

    אהבתי

כתיבת תגובה