אנחנו – בני סכנין

הפעם זה יהיה באמת קצר כי אני במירוץ מטורף נגד כניסת השבת. אל תשאלו (וגם אל תדאגו – אני ממשיך לכפור בעיקר עד הסוף המר).

השבוע היה גביע, וכרגיל כשמדובר בגביע אי אפשר להסיק יותר מדי: קבוצה אחת באה עם אקסטרה מוטיבציה, השניה והבכירה יותר באה עם מודעות מסוימת לסכנה אבל גם עם שאננות בלתי נמנעת; זה משחק של הכל או כלום שבו כל תקלה קטנה עלולה לקבוע גורלות; אי אפשר לעשות בונקר; ובקיצור, לגביע חוקים שונים משל הליגה (שחוקיה שונים מאלה של הדרבי, ואפרופו דרבי – נאחל לשתי הקבוצות הפסד מחפיר, ושחוקי הלוגיקה יילכו קיבינימאט).

עם זאת, דווקא מהמשחק של השבוע היה אפשר ללמוד כמה דברים. אם היתה עוד התלבטות לגבי ורד, הרי שנדמה לי שאינה עוד. אם היתה התלבטות אם השחקן שהוא יחליף יהיה חמד, הרי שגם האחרון כבש והוכיח שהוא בהרכב בזכות. גם עלי עותמאן אותת שהוא רותח וצריך כבר לתת לו את הצ'אנס שלו לחזור לעניינים, כשכל הסיפור המתמשך הזה באגף הימני הוא רק הטיזר לקראת השאלה הגדולה שתעלה בסביבות מרץ באגף השני: טאלנט טווטאחה חופר שוחה לצד קו האורך, ומה נעשה כשפיטר יחזור?

זה כל מה שיש לי להגיד בעניין הזה: טאלב התחיל בתור חלוץ. יש לו רגל שמאל טבעית. אין לנו אף שחקן התקפי אחר כזה. דו דה קריסטל מת'. מי ייצא כדי לפנות לפיטר מקום? לא בעיה שלי.  בשביל זה אלישע מקבל שכר עתק משחר, בעוד אני מקבל הוראות ממ"ם.

לפני

נדמה לי שרק כלי התקשורת מכנים את חזרת הפצועים לשורותינו "בשורות טובות". אלישע בטח מתעורר באמצע הלילה שטוף זיעה קרה מחלומות בעתה על 322 שחקנים שרודפים אחריו סביב עיגול האמצע. את מי הוא יוציא לטובת ורד? ועותמאן? ויאיא? ומה יהיה עכשיו כשיחזרו רפאלוב? ואזולאי? וגדיר? והנביא סינטיהו, לכשישוב להתנבא? ומה עם אלכס זהבי, שבכל פעם שהוא מקבל הזדמנות הוא משאיר רושם טוב, והשבוע בגביע לא קיבל אפילו דקה? ושימון? וסרי פאלח?

בינתיים אלישע ממשיך עם הניסויים, והשבוע הוא מתלבט בין ורד לבוקולי דווקא. האם סוף סוף מקשיבים לבלוג ומנסים לשחק עם קשר אחורי אחד? או שמא גולסה שוב יעשה צעד אחורה (בכל המובנים) וישחק ליד קולמה? אמנם כל עוד גולסה בהרכב אני מרוצה, אבל עד שהוא נותן משחק מצוין באגף, שוב יוטל עליו לרדוף אחרי שחקנים בחצי שלנו?

לא רחוק היום בו כל הניסויים האלו יגרמו לפיצוץ במעבדה של אלישע. בינתיים הוא מתהפך במיטתו, כשבחלומו שימון ופאלח עושים לו שמיכה ליד דגל הקרן.

ההרכב

(ע"פ וואלה! ספורט)

ניר דוידוביץ', אייל משומר, אנדריי פיליאבסקי, אריק בנאדו, טאלב טואטחה, ג'ון קולמה, אייל גולסה, יניב קטן, עידן ורד (גוסטבו בוקולי), תומר חמד, ולדימיר דבאלישווילי

החששות בהרחבה

נתחיל מהסוף. אני שמח שחמד כבש השבוע ולא סיפק לאלישע תירוץ לחזור לשיטת החלוץ האחד. אולי זה מקרב את היום בו יבינו במשרדי הקבוצה שלנו שאין כרגע מקום על הדשא לקפטן, שזקנותו עוד לא הגיעה והיא כבר מביישת את נעוריו, שבגיל 30 הוא משחק פחות טוב ממה שנסים כהן שיחק בגיל 40, שגיל הבלות שלו כנראה הגיע מוקדם מהצפוי, כי יש לו ספק גלי חום טורדניים ספק פציעות שקורות איכשהו בתדירות שתואמת להפליא את סוג המשחק (גביע, גביע הטוטו – קטן חולה או פצוע; משחק ליגה אחרי שלושה ימים והוא מבריא באורח פלא. המכשפה הסרבית וד"ר מרק "קוקטייל" רוסנובסקי, תאכלו אבק).

בקישור, כאמור, הייתי רוצה לראות אותנו משחקים (לפחות מחצית אחת! סתם בשביל הניסוי!) עם גרזן אחורי אחד, קטן (שעוד עשוי להפתיע גם בגילו המתקדם) מאחורי שני החלוצים ושני תותחים כמו גולסה וורד באגפים, משתפים פעולה עם משומר וטוואטחה. קשה לי להאמין שאלישע יענה לשוועתי, אבל גם הוא כבר הפתיע בעבר.

בהגנה אין תלונות. מלבד דילמת עותמאן הכל טוב, תודה. בנאדו יציב כמו תחנת בת גלים ופיליאבסקי סיפק עוד משחק לא רע השבוע. גם דוידוביץ' מראה במשחקים האחרונים שכוחו עוד בברכיו, ובסך הכל סכנין לא אמורה להוות איום גדול. רק נקווה שבחיפה לא חושבים כמוני ומתכוננים כמו שצריך. כי כמו שבסכנין עצמה נוכחו לדעת השבוע, מי שמזלזל – מקבל. בראש.

מי?

ורד, שממשיך למצב את עצמו כשחקן הכי חיפאי שיש למכבי חיפה העונה. חשבתי שהיורש של קטן באמצע צריך להיות גולסה, אבל משחק הגביע הראה שהוא אולי לא ממש מוכן לזה. עכשיו אני מהרהר לעצמי באפשרות לשים שם את עידן. הוא נראה כרגע כמו המוסר הכי טוב שלנו אחרי קטן, וככזה שבניגוד לקפטן יכול לעזור לחלוצים ללחוץ על מגני היריבה. עם זאת, ייתכן שבאמצע יילכו לאיבוד האנרגיות שלו שמתבטאות יפה על הקו. כך או כך, זה לא ממש משנה במה אני מהרהר לעצמי כל עוד אלישע, סליחה, קטן, הוא זה שקובע. אבל כבר עכשיו וגם מהצד, ורד הוא השחקן שבו ובאנרגיות שהוא מביא לנו תלויה הקבוצה. ואולי גם גולסה ייתן שם שינוי שני משחקים טובים רצוף.

מה?

אם שני קשרים אחוריים (קולמה וגולסה), אז כרגיל משחקים על התזוזה בין האגפים לאמצע של חמד ועידן ורד באגף. אם מסתפקים לשם שינוי באחד, נראה סוף סוף משחק התקפה קלאסי שלא ראינו כבר שנים עם אופציות מגוונות גם באגפים (ורד וגולסה, משומר וטוואטחה) וגם דרך האמצע (קטן ושני החלוצים). רק המחשבה על זה מרגשת אותי. בבקשה, אלישע, אל תהיה דאונר.

גם השבוע

חאלד חלאילה יפצע שחקן. בואו נקווה שזה לא יהיה ורד. או גולסה. קולמה לא מסוגל להיפצע, אז שיילך עליו.

סיבות לאופטימיות

אני חושב שאפשר להבין לבד. רמז: חי שמתחיל ב-ו' וזה לא וירוס.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

***

מאותן סיבות שלא שאלתם לגביהן קודם, ה"אחרי" יעלה השבוע יותר אחרי מכרגיל. תרגישו חופשי לחלוק את התרשמותכם בזמן שאני אעשה את דרכי מהצפון הרחוק והגשום אל המרכז הדחוס ו, ובכן, הגשום

***

אחרי

זה היה מסוג המשחקים אותם מנצחים התומר-חמדים של עולם הכדורגל. משחקים שבהם כל גאוני הדריבל, מומחי הבעיטות ואלכימאי המסירות עומדים עלהמגרש ושואלים: למה? ורק אלה שאינם שואלים ואינם מתבלבלים ואינם נבהלים ורק ממשיכים לנסות ולנסות, כל פעם בקטן, כל פעם קצת, פה לסחוט קרן מכדור אבוד, שם לרדוף אחרי מגן, פה להכניס עצמם באומץ אל תוך ערמת שחקנים רק כדי לקבל פאול – הם אלה שיימצאו בסוף במקום הנכון כדי להפוך הגבהה מקרית לגול. אלה שחקנים שהגולים שלהם לא באים מרגע קסם אחד, כמו סלאלום גולסי או פדלאדה רפאלובית, אלא נאגרים להם לאט לאט, טיפין טיפין, עד שכל ההתגוששויות וההתעקשויות והנחישויות המצטברות הופכות לבסוף למסה קריטית, שמוצאת את עצמה בתוך הרשת, בצורת כדור.

זה היה מסוג המשחקים אותם מנצחים השיררים, הדריקסים, החמדים של העולם, וטוב שיש לנו שחקן מהסוג הזה, אחרת זה היה נשאר סתם משחק מחורבן.

בגדול

זה היה משחק מחורבן. המשחק הכי גרוע שלנו העונה, בלי מתחרים. אפשר לראות את נקודת האור ולדבר על החילוף המוצלח, אבל האמת היא שהוא היה פיצוי די עלוב על ניהול משחק חלש מאוד של אלישע, ושהמשחק עצמו היה פשוט עלבון לליגת העל שלנו, שקבוצה שמשחקת ככה מובילה אותה.

סכנין ודראפיץ' עשו לאלישע ולנו בית ספר. כמו הבלוג, גם הקבוצה באה שאננה, מצפה לבונקר שיתפצח בסופו של דבר במקרה הרע, ולמשחק פתוח ונאיבי במקרה הטוב. למעשה סכנין באו ושיחקו כמו שאנחנו צריכים לשחק: לחץ מתמיד על מובילי הכדור שלנו, התמקדות חכמה בשחקני המפתח (ורד) תוך ויתור יחסי על השחקנים הפחות מסוכנים (קטן, כמה עצוב להגיד) ויציאה מהירה קדימה תוך ניצול העובדה שלגולסה ניתן היתר להסתובב באזורים קדמיים יותר וקולמה נשאר לבד מאחורה.

זה היה המשחק הכי חלש העונה של פיליאבסקי, של בנאדו, של טוואטחה, של משומר, של קולמה ושל דבה. זה היה משחק שאף אחד לא היה מוכן אליו כמו שצריך, כולל אלישע, שבמחצית הראשונה היה, כמו כל הקבוצה, אאוט לגמרי. אפילו שדרנית הקווים שמה לב שהוא לא עומד פעלתן על הקווים כבכל המשחקים אלא יושב במין אדישות מוזרה. אני חושב שהוא פשוט לא ציפה שסכנין יקשו עלינו כל כך. זה היה הלם אדיר בשבילו.

וכשאתה בהלם אתה חוזר ליסודות שלך. זה בדיוק מה שאלישע עשה: הוא חזר למה שהביא לו את הנצחונות האחרונים, הכניס את בוקולי וחזר למערך הרגיל שלו, שאיכשהו סידר לו 1.5 נקודות. הופתעתי שהוא לא הוציא את חמד, כמו שהיית מצפה מאלישע, אלא דווקא את ורד ההתקפי (זה לא היה חילוף הגנתי כמובן: הוא נועד לשחרר את גולסה קדימה). לבסוף זו היתה לכאורה הברקה, שכן החילוף הביא את התוצאה המיוחלת; אבל זה רק בגלל שהתרגלנו שקטן הוא באנקר.

הרי ורד לא היה הבעיה שלנו, פשוט לא שיחקו עבורו מספיק וביום חלש של משומר לא היה מי שיפתח בשבילו את האגף. אם למספר 20 לא היו קוראים יניב קטן, הוא היה יוצא במחצית (אם בכלל היה פותח) וגולסה היה מצטרף לוורד באגף השני ומרווח את המשחק. אבל הקונספציה של אלישע היא שבלי קטן אי אפשר לנצח. ועד שלא נפסיד בגלל זה, הקונספציה מבחינתו מוצדקת ועובדת. גם היום.

ציונים

דוידוביץ' – 7. עצר את ההזדמנות הכי טובה של סכנין: הנגיחה של פיליאבסקי, והיה שם גם במבחנים האחרים.

בנאדו – 4. המשחק הכי גרוע שלו העונה. קיבלנו היום רמז לכל החוליים של אריק – האיטיות, התפיסות ברחבה, הפאולים המיותרים בקרבתה. מזל שזה לא עלה לנו בשער.

פיליאבסקי – 4. טוב, החששות בכל זאת היו מוצדקים. לאנדריי יש הרבה ביטחון ונוכחות אבל הוא חלש באחד על אחד וכשהוא נלחץ (זה אמנם לא קורה הרבה) הוא מהווה סכנה ואפילו לשער שלנו, כמו שראינו. נקווה שזה המשחק הגרוע שלו לעונה ושזה לא טיזר למשחקים הבאים.

טוואטחה – 5. המשחק הפחות טוב שלו עד עכשיו, עשה כמה חורים בהגנה ועברו אותו יותר מפעם אחת. לפחות בהתקפה הוא נשאר יציב (במחצית הראשונה עשה משומר ושיחק כמגן, קשר וקיצוני משמאל). הגבהות כמו שלו, כולל אלה שתוך כדי תנועה, כבר הרבה זמן לא ראיתי ממגן שמאלי.

משומר – 4. חלש כמו כל ההגנה, וגם בהתקפה לא תרם. מקווה ש 13 הדקות האנרגטיות של עותמאן הם רמז לבאות.

קולמה – 5. אמנם מצא את עצמו לבד מול כל התקפת סכנין במחצית הראשונה ועמד בפרץ פחות או יותר – אבל היה לחוץ, איבד הרבה כדורים ונתן למלחמות על חלאילה (שלשמחתי יישם את תחזית "רק השבוע" וניסה לפצוע דווקא את ג'ון בריון, שזה משפט שסותר את עצמו) להשפיע עליו יותר מדי.

גולסה – 5. אני פשוט שונא את זה שהוא מתופקד כקשר אחורי. הסלאלומים המדהימים (אך חסרי העוקץ) שלו כששוחרר קדימה במחצית השניה הראו כמה כישרון התקפי יש לו ברגליים, ולא הותירו ספק לגבי איפה הוא צריך לשחק. רק שחרר את הכדור בזמן, רבאק.

ורד – 5. לא ברור לי איך, אחרי שבוע שבו ורד היה באור הזרקורים, אלישע לא צפה את ההתמקדות של סכנין בו. הסכנינים הביאו עליו עזרה וחיסלו אותו, כשאלישע ההמום לא מבין מאיפה זה הגיע. גם הניסיון להעביר אותו לשמאל לא צלח, ועדיין אני חושב שאלישע ויתר עליו מהר מדי. מקווה שהוא ישכיל לא לקבור אותו עכשיו אלא לתת לו לפתוח עוד פעם בהרכב, והפעם גם לדאוג שיפנו לו שטחים כדי שיעשה את מה שהוא יודע.

קטן – 5. הנוכחות שלו כנראה עדיין חשובה לכמה שחקנים ולאלישע. למרות הקצת מנהיגות שהראה בסוף, לי היא לא.

חמד – 7. ההצבה שלו כחצי קשר לא עושה עימו חסד. הוא צריך להיות חלוץ עד הסוף ולנצל את הכוח, את משחק הראש הנהדר ואת המחויבות הנפלאה שלו. הביא לנו את הניצחון כמעט לבד.

דבאלישווילי – 4. אחד המשחקים הגרועים של דבה אם לא ה. יש לו שבועיים להתאושש מהזוועה הזו ולמחליפים שלו (אזולאי? גדיר?) להוכיח שהם שווים הרכב.

מחליפים

בוקולי – 7. שחקנים באים והולכים, כשרונות מתגלים ונכבים, ובוקולי לעולם נשאר. עם כל הכשרונות על הספסל, אלישע הלך דווקא על בוקולי, וגוסטבו הראה למה. גוש אנרגיות לוחמני עם שרידים מהכישרון ההתקפי של אז, שהספיקו כדי לסדר לנו את הניצחון.

אזולאי – 4. לא תרם כלום בדקות המועטות ששיחק.

עותמאן – שיחק מעט והספיק הרבה. להרכב ועכשיו.

השחקן המצטיין

תומר חמד. זה לא שהיה לו משחק גדול כמו שבכמה פעולות של נחישות והקרבה הוא הראה מה היתרון הגדול שלו לעומת אחרים: הוא פשוט לא מוותר אף פעם. חוץ מהלחימה יש לו לא מעט כדורגל, ועל רקע חולשת האחרים אפשר להגיד שהוא כיכב, או לפחות נצץ מדי פעם כמו כוכב עמום.

עוד כמה מילים

ושוב על קטן: זה לא שהוא היה הכי גרוע היום. הוא היה אפילו סביר יחסית לכושר שלו לאחרונה, לא עשה יותר מדי נזק ובסוף אפילו ארגן יפה את השורות והראה הרבה מחויבות אחרי שדבה יצא. אבל המשוואה היא מאוד פשוטה: אם קטן בפנים – או ורד או גולסה (כקשר תוקף) או חלוץ אחד מהשניים, בחוץ. וכל אלה כרגע נותנים יותר ממה שיניב נותן.

אז בשביל להשאיר את קטן על המגרש אלישע נאלץ לעשות כל מיני התפתלויות והתחכמויות עם בוקולי ועם חמד ועם גולסה. ואני אומר די עם ההתחכמויות, די עם הנסיונות הנואשים לחמוק מהמהלך הכל כך מתבקש. קטן הוא שחקן מצוין שעוד ייתן הרבה, ולא צריך להעיף אותו מהקבוצה. אבל אפשר, למשחק אחד, לפתוח איתו על הספסל. ויפה משחק מחורבן אחד קודם.

תודות

יש מעט מחזות מהנים כמו לראות קבוצה שבאה לבזבז 90 דקות מההתחלה והופכת את המשחק לבלתי נסבל – חוטפת גול ומתחילה להיות לחוצה לשחק מהר. לצערי סכנין לא סיפקה אפילו את העונג הזה, כשגם אחרי הגול המשיכה לשחק לאט ומגעיל. אבל תודה לכם, שחקני סכנין היקרים, שבמשחק המכוער שלכם הפכתם את הניצחון הדי עלוב הזה לטיפה יותר מתוק.

פינת הטלוויזיה ע"ש ד. נוימן

אני נהנה מהפרשנות של לחמן. אולי הוא מתעסק טיפה יותר מדי במערכים ושיטות משחק, אבל בעיני זה בדיוק התחומים שפרשן צריך לעסוק בהם. לא מנסה להתחכם יותר מדי או להצחיק בכוח, ובטח לא וולגרי ומביך כמו פרשנים אחרים. מקצועי, ענייני, בא מוכן למשחק ותורם לנו, לי לפחות, ידע מועיל ומחכים. ממקומי הצנוע אני קורא: לחמן לשידור המשחק המרכזי!

השורה התחתונה

הנה משחק אחד שלעולם לא ישדרו בערוץ 5+גולד.

השורה מתחת לשורה התחתונה

אם גם במשחק כזה אנחנו מנצחים, אולי התחת של גרנט לא נעלם אלא פשוט עשה את דרכו לקרית אליעזר, ונחת בצורת צלחת על ראשו של המאמן המקומי. התחת של גרנט אאוט; הצלחת של אלישע אִין.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

48 תגובות על אנחנו – בני סכנין

  1. פרלה הגיב:

    לכאורה, מדובר במשחק שיש רק מה להפסיד בו.
    אבל רק לכאורה.
    אז, בכל זאת, מה ניתן להרויח?!
    ניתן להרוויח שוב את ייצוב ההגנה;
    ניתן להרוויח שוב את צבירת הניסיון והבטחון של טוואטחה (חייב כינוי דחוף);
    ניתן להרוויח את הצמיחה של גולסה – ורד – חמד – אזולאי (וכמה טוב שמתוך "דאגה" "כנה" לליאור נותנים לו עוד שבוע מנוחה);
    ניתן להרוויח שאולי נבין מה התפקיד של סיידו? סטייל בירם כיאל או משהו אחר? הוא באמת יודע לכדרר? וכמה מהירים האריות שהוא נמלט מהם?
    ניתן להרוויח את המשך רצף הכיבושים הגיאורגי;
    ניתן להרוויח את הערכים המוספים של הדרבי – הצהובים יורחקו מהמירוץ וירימו שוב ידיים או שהאדומים יבינו שבלי אלי, זה פשוט לא זה או שסתם יהיה תיקו רב נפגעים ומורחקים ודל בשערים (דיון משנה – מה התוצאה המועדפת עלינו בדרבי);
    ניתן להרוויח עוד שבת מתוך 10 בה נישאר בפול פוזישן לתחילת העונה…
    שיהיה בהצלחה.

    אהבתי

    • הופ הגיב:

      התוצאה המועדפת בדרבי: 0:3 ירוק!
      האמת, לא ממש משנה לי. הקיזוז הביזיוני הזה, הוא גורם לי להרגיש שזה כל כך לא משנה מה בדיוק יהיו ההפרשים עכשיו, נקודה לפה או לשם.
      לא יודע, שיעייפו אחת את השניה. שייגמר ככה איכשהו ששתיהן ייצאו מאוכזבות, והפועל – סתם בגלל הצייטגייסט האדום – יותר.

      אהבתי

  2. מתי הגיב:

    פרלה , רעיון לכינוי לטאלב טאוואטחה-טאו טאו.
    ניר, התבקשתי להודיע לך בשם אלישע לוי שלא הספיק לתפוס אותך לפני כניסת השבת שהוא לא יכול לעבוד בצורה כזו, איך אתה מצפה שהוא יישר איתך קו בכל הנוגע להרכב שבזמן שאתה כותב כבר יש הרכב בוואלה, הלוא הוא הבטיח לכתב של וואלה מתוקף ההסכם עם מכבי חיפה על תחזוקת האתר את הזכות לקבל את ההרכב הסופי. ולא ניר, לא יעזור לך, קטן לא יצא מההרכב כל עוד וואלה מקבל את ההרכב לפני שאתה מעיר הערות.

    אהבתי

    • הופ הגיב:

      טאו טאו? הדובון האדיש והעצל ההוא? אם כבר אז הייתי הולך על הטאו הזה.
      להעביר לאלישע את ההרכב? נו באמת מתי, אתה כורת את הענף שעליו אני יושב. אם אלישע יקשיב לי איך אוכל לבקר אותו? אני אצטרך לשאת באחריות! ואם הייתי יכול לשאת באחריות הייתי הולך לאמן קבוצה, או לפחות להתפטר מאחת.

      אהבתי

  3. פראליה הגיב:

    אכן, משחק שיש רק מה להפסיד בו, הייתי נותן את הגול המדהים של תומר בשביל ההאמסטרינג הבריא של דלו, איזה עצבים! (ושוב נבואה של הב"ב..)

    אהבתי

  4. פרלה הגיב:

    1. למחוק את כל מה שחשבתי להרוויח. תודה לאל על 3 הנקודות. לא מחפשים יותר מזה. באמת. צנועים. לא חזירים.
    2. למחוק את כל מה שחשבתי בכלל. אצלי חמד היה החילוף הראשון. מצד שני (כן, כן) חבל שדווקא הוא כבש. ורד או גולסה היה עדיף. חודש שהצמד דבה -חמד תוקע את המשחק יחד עם יניב.
    3. מדהים איך המשחק התחיל בהתקפות מהירות של ורד – דבה כשיניב וחמד לא רלוונטיים (יניב אטי וחמד מחפה באגף ומגיע מההגנה בסוף ההתקפות), גולסה מאחור וכך כשתוקפים עם זוג נראים כמו פרד. איך זה שחמד – יניב ודבה דורכים אחד לשני על הרגליים בהתקפה וכשסוף – סוף צריך את חמד מגלים שהואבאמצע ספרינט של 100 מ' אחרי שסייע באגף.
    4. פיליאבסקי – אריק – ניר. טפו, טפו, טפו. מצד שני (נו, די!) אם היינו סופגים אולי זה היה מתפתח טוב יותר. בכל מקרה זה מתוק יותר לנצח משער 13 דקות לסיום מאשר שער בפתיחה שהופך את ה"אחד אפס קטן" לקטן ומגעיל.
    חמש. להתרווח ולא להתייאש. מורחקים, פצועים, מתוסכלים ונקודות מאבדים. על כל אלה בדרבי כבר מחר.

    אהבתי

  5. הופ הגיב:

    פראליה – שמע, אם זה מה שדרוש כדי שנחתים חלוץ, אולי מהאמסטרינג ייצא מתוק (לא הבנתי איזו נבואה – אתה מתכוון לתחזית חלאילה? דבה דווקא צלח את המשחק האלים של סכנין והצליח להיפצע לבד. לזה אני קורא כבוד של גיאורגים: רק גיאורגי אחר – אתה עצמך, אם אין ברירה – יכול לפצוע אותך).
    פרלה – בסופו של דבר, נכון, 3 נקודות (1.5). אבל ביכולת כזו לא ניקח אפילו מקום שלישי.
    משהו באמת לא דופק בהתקפה שלנו ואני מסכים עם זה שהם דורכים על הרגליים אחד של השני. כתבתי למעלה מה הפיתרון שלי, אבל אם אלישע מתעקש להשאיר את יניב, לפחות שימצא שיטת משחק בה כולם מצליחים לשחק יחד. והשיבוץ של חמד באגף זה באמת לא פיתרון לכלום.
    פיליאבסקי היה גרוע בעיני וגם אריק. רק דוידוביץ' תפקד היום.
    פתאום אני קולט שהדרבי מחר. נחמד, חשבתי כבר שאפסיד אותו בגלל אירוע ביום שני. יאללה בלגאן. שיחממו את העניינים ושנדע לנצל את השקט כדי להשתפר.

    אהבתי

  6. עופר פרוסנר הגיב:

    ושוב, מהאיצטדיון.
    1. זה היה משחק נורא. נורא נורא נורא. מה שהכי בלט לרעה, חוץ מזה שלא היה לי לאפטופ להעביר איתו את הזמן, הייתה העובדה שלא הגענו לשום הזדמנות במחצית הראשונה. כלום. גורנישט. נאדה. אלישע אמר אחרי המשחק, שהקבוצה לא שיחקה כדורגל. מזל גדול שאלה היו סכנין, שכמעט ולא ניסו.
    2. הדבר השני הכי גרוע במשחק, היה השיפוט. מחצית ראשונה, ששיחקו בה נראה לי 25 דקות, השופט הוסיף דקה אחת בלבד. היו לו החלטות נוראיות, והוא עשה המון שטויות, והוא נתן לסכנין לבזבז זמן חופשי.
    3. הפציעה של דבאלשווילי לא טובה בכלל. היא לא טובה כי הוא השחקן הכי חשוב בהתקפה, לדעתי, והוא גם שחקן קלאץ' בגדול. מזל שחמד מראה קצת מזה.
    4. על הבעיה הכי גדולה, שהכי הפריעה לי במשחק היום (כמות הקהל) אני מתכנן להרחיב במקום אחר.
    אין לי נקודות אור, מלבד זה שניצחנו. אה, ועוד אחת קטנה – מחצית ראשונה, אגף שמאל מאחורה. פיליאבסקי עם הכדור. יש לו זמן, הוא חושב מה לעשות, מה לעשות, חוכך בדעתו. בסוף הוא משחרר מסירת פז, מדוייקת על 35 מטר בערך ישר לטוואטחה, שרץ ומגביה למה שכמעט הפך להיות שער. תענוג.

    אהבתי

    • פרלה הגיב:

      עופר,
      לפני שאתה כותב על מיעוט הקהל במקום אחר, שים לב לאפשרות הבאה, הקהל ואופיו מרחיקים ומרתיעים את הקהל.
      לא, אני לא טוען נגד הגזענות ואלימות, שלפי ההתרשמות שלי ב30 שנים (אוי ויי) שאני רואה כדורגל, פוחתים והולכים. ע"ע קריאות מהיציע נגד הפורצים לדשא, נגד מקללי בנאדו, נגד הנוהמים וכיוצ"ב. שים לב למקומות שמורים ביציע שבאמת נשמרים. מעבודתי אני יודע שיש הרבה יותר אלימות בבית ספר יסודי לעומת היציע.
      לא, אני לא טוען נגד תנאי השירותים והכניסה לאיצטדיון. הכניסות היום הרבה יותר חלקות ומבלי צורך בהיכרות אינטימית עם ריחות שכניך ל"תור" הכניסה. פשוט פותחים את היציע מוקדם יותר ושומרים מקום בפנים. גם השירותים היום נקיים יותר, מרווחים יותר, יש סבון ונייר טואלט.
      רק השכנים אינם טובים בעיני. חבורה של קוטרים, לא מעודדים, רק מקללים ובעיקר את השחקנים שלנו, חסרי סבלנות מהשניה הראשונה, יודעים יותר טוב מכולם. לא משנה רצף הנצחונות תמיד מתוסכלים, לא מבינים שקריאות האכזבה יוצרות כדור שלג ולא מבינים שהם צופים גרועים שלא ראויים לקבוצת החלומות שלנו (כן – כן. בלי שום מצד שני…). קונים מנוי כל שנה כדי לשבת מאחורי ומלפני ומכל צדדי וללכלך ולריב אתי על זה שאין מאמן והזרים זבל והילדים צעירים מדי והזקנים עייפים מדי. כאילו הם בעצמם מעולם לא עשו טעות בעבודה או עם האשה או עם הילדים.
      בא לי לחלק עלונים בכניסה ליציע ולכתוב בהם "לא לקלל. לעודד. או לשתוק.בני ז__ת."
      בפעם האחרונה שאח שלי ביטל את המנוי לשנתיים שלוש זה היה בעיקר מהסיבות לעיל.
      אני מאד מקווה שיקצו להם כלוב ב" SAMI OFER ARENA" בו יוכלו הצאצאים שלי לראות איך היו נראים ה"אוהדים" של פעם.
      ואולי הכל הוא פניה העגומים של החברה שלנו. בחיפה ובכלל. ואני בד"כ לא מאלה שמאד מאוכזב מהישראלי המצוי. אבל אין מה לעשות. אנשים זה דרעק.
      מוקדש. לא באהבה. לכל יציע 2.

      אהבתי

  7. הופ הגיב:

    עופר – המשחק הכי חלש שראיתי מאיתנו כבר הרבה הרבה זמן, מעבר לשנה הזו.
    לגבי סכנין – היה מעניין אותי לראות השווה סטטיסטית בין משחקים שלהם נגד קבוצות צמרת בהם הם ספגו גול בהתחלה לבין משחקים שלא. נראה לי שכמות הזמן בו המשחק רץ גבוה בצורה אסטרונומית במקרה הראשון. זה פשוט מגעיל איך שהם באים לשחק על זמן מהדקה הראשונה, וחבל כי מדובר בקבוצה לא רעה בכלל.
    הפציעה של דבה היא בעיה קשה, אבל: 1. זה בסך הכל שבועיים. 2. אולי הוא צריך את המנוחה הזו כי הוא משחק נונסטופ כבר הרבה זמן. 3. זו ההזדמנות של חמד לפרוח ואין זמן טוב מזה להבקיע שער ניצחון. 4. כאמור אם זה מה שיגרום לשחר לחתום על מסמכי הרכישה של חלוץ נוסף, מה טוב. החוד שלנו בעייתי לעומת זה של המתחרות שלנו.
    הזכרת לי את המסירה של פיליאבסקי שהיתה נהדרת. האם יש לנו סוף סוף בלם שיכול לשחרר לחץ במסירה אחת טובה למעלה?
    לגבי הקהל – מסכים עם האבחנה של פרלה: הקהל לא נהיה אלים כמו שהוא נהיה מפונק. ונראה לי שהדברים תקפים בעיקר לגבי הקהל שלנו.
    מצד שני אתה יודע, מי אני שיבקר ממרום ספתי הרכה את הקהל המפונק. תודה פרלה שעשית את זה יפה במקומי :)

    אהבתי

    • פרלה הגיב:

      הופ, הפציעה של דבה יכולה גם להחזיר אותנו למשחק עם חלוץ אחד. זה חיובי בעיני מהסיבות הבאות:
      1. יניב לא רץ בכלל, לא מתקדם עם הכדור כשהוא אצלו ולא עושה הגנה כמעט בכלל.
      2. מרבית המשחק במחצית המגרש של היריב ואז נדרשת אינטליגנציית משחק מול בונקר ולא מס' החלוצים קובע.
      3. מקום פנוי לגולסה בחלק הקדמי.
      4. אני מזכיר את המשחקים ב"תקופת חמד – דבה": אתמול – זוועה, מול בני יהודה, באר שבע, בית"ר כנ"ל. נכון שלפני כן, מול מכבי נתניה, מכבי ת"א, קרית שמונה* (השער הובקע לאחר שחמד הוחלף) ומכבי פ"ת זה היה מוצלח יותר אבל כנראה שהחודש האחרון מחייב חשיבה מחודשת.
      5. החתמת חלוץ זר במקום סיידו שישתפשף ויבהיר תיפקודו בשדות זרים בהחלט במקומה. הייתי נותן אותו להפועל יחד עם שיימון תמורת רואש או אופציה עליו.

      אהבתי

  8. הופ הגיב:

    פרלה –
    אני מסכים שמספר החלוצים לא קובע, אבל עד עכשיו היה קשה לוותר על דבה או על חמד.
    נכון שהיריבות קצת למדו לשחק נגד שני החלוצים שלנו ואולי היה צריך לעדכן את השיטה, אבל כל עוד שניהם מבקיעים ו/או מבשלים, זה לא היה הגיוני לוותר על אחד מהם.
    אז כנראה באמת נחזור לחלוץ אחד עכשיו (מה שיאפשר לאלישע לשחק גם עם ורד וגם עם גולסה מקדימה). בוא נראה מה אלישע יוכל להוציא מזה.
    שוב, הפיתרון מבחינתי הוא פשוט. אבל אם נגזר עלינו לשחק עם קטן בלי לבדוק את האופציה בלעדיו, שאלישע יעבוד ויעשה את ההתאמות שלו. אולי זה מין אתגר פרטי שלו עם עצמו (או עם יענקל'ה) – איך להיות מקום ראשון עם 10 וחצי שחקנים.
    לגבי יאיא, אני הייתי מנסה להשיג חלוץ ליגה מוכח (ערפאת? קולאוטי?) תמורתו. בלמים יש לנו כרגע די והותר, גם אנדריי וגם פאלח. אגב אני לא בטוח, אבל הבנתי שגם רואש הוא כבר לא מה שהיה לפני שנתיים.

    אהבתי

  9. פרלה הגיב:


    מפחיד לומר אבל סגנון הסיומת של נתן הנביא (שם שיש לי קשר מאד מיוחד אליו) מזכיר את יעקב האיגביני.

    אהבתי

  10. הופ הגיב:

    עוד לא ראיתי את הוידאו, אבל החלוצים הכי טובים בעולם הם אלה שעוד לא הגיעו. יעקובו הוא אולי השחקן היחיד שלנו אי פעם שהיה טוב יותר מוידאו הביצועים שלו.
    בכלל, אני מת על צפיה בקטעי הוידאו של שחקנים שמיועדים לשחק אצלנו – שעתם הגדולה של הדמיון והתקווה :)

    אהבתי

  11. פראליה הגיב:

    תבדוק ותראה שרב הנסיונות לשלב חלוץ בינואר נועדו לכישלון, להכנס לקבוצה מורכבת באמצע העונה ועוד קבוצה שרצה ועוד כשאתה חלוץ שצריך לדפוק קבלות מדיי וואן זה משימה אישיותית מסובכת מאד.
    מקווה שדוווה יחזור מהר, הוא האקס פאקטור שלנו ואני לא לוקח כלום מגולסה המשתפר.
    משומר ממשיך את לחשוף את המדיניות בבעייתי לטווח הבינוני של המועדון, הבנאדם לא יודע כדורגל ולא ידע לעולם, פשוט מבחילה המחשבה המעוותת לתת חוזה קדימה לדבר הזה, עותמאן בנגיעה הראשונה עשה קרוס שהוא לא יעשה כל החיים שלו, די להתעלל בו כבר!
    לכל מבקרי אלישע – אלישע והאישיות שלו זה נכס למועדון, הבנאדם לא נופל למוקשים והוא יצרן עקבי של שקט, תראו איך בכל המקומות האחרים מאמנים מסבכים את עצמם, לא עומדים בלחץ וגורמים בלאגן במועדון.
    אלישע שנה שלישית מחזיק את המועדון יציב בלחץ הכי גדול ובמקום שיש לו את הפוטנציאל להיות הכי לחוץ, תותח. ועזבו אתכם עכשיו עוד חלוץ-פחות חלוץ, שטויות, לחיפה יש חומר שחקנים חלש יחסית ושגם נחלש מעונה לעונה וזה שאנחנו למעלה זה המון עליו.

    אהבתי

  12. הופ הגיב:

    פראליה – מהסוף: מסכים איתך לגמרי לגבי אלישע. אני מבקר אותו כשהוא נכשל (ואתמול הוא הפסיד בקרב נגד דראפיץ', גם אם בסוף הוא ניצח) אבל השקט שהוא מייצר למערכת, במיוחד בתקופה של חילופי המשמרות, ועם כזה ריבוי של שחקנים ואגו בסגל, הוא פרייסלס.
    לגבי משומר אני דווקא לא מסכים איתך. עותמאן טוב ממנו בדרגה אחת לפחות אבל אחרי עלי, משומר הוא אחד המגנים הימניים הטובים בארץ. מעשית, הייתי משחרר אותו רק אם הוא מייצר חוסר שקט על הספסל. אם הוא מוכן לשבת שם בשקט, מצדי שיהיה המגן המחליף שלנו עד סוף הקריירה.
    לא בדקתי אבל נדמה לי שאתה צודק לגבי שחקנים שמגיעים בינואר (ולא רק חלוצים). אבל אם ישכילו להשתמש בחלוץ הזר בתבונה העונה, ובלי לצפות ממנו ליותר מדי, אולי נרוויח חלוץ טוב לעונות הבאות.

    אהבתי

  13. פראליה הגיב:

    שכחת כמה חוסר שקט הוא ייצר גם על הספסל וגם באימונים?
    ההבדל בינו לבין עותמאן הוא ההבדל בין שחקן כדורגל לאחד שרוצה להיות שחקן כדורגל והשד יודע איך מצא מועדון שהסכים לתת לו נעליים ו… המועדון הזה זה המועדון מספר אחת בארץ!
    לגבי החלוץ, עד שראינו בעיניים בוא נפטור את זה – ז'וטא אמר – ז'וטא יודע.

    אהבתי

  14. אביעד הגיב:

    1. אני לא זוכר את הפעם האחרונה בה נתנו שקט וזמן להשתלב לחלוץ שבא בינואר.
    וזה לא שהבאנו חלוצי על מנוסים ומוכחים שציפו מהם להשתלב ישר. לפני שנתיים זה היה רנספורד, לפני שנה זה היה ההוא מטוניס שכביכול גנבנו להפועל ת"א. אלו שחקנים צעירים שהיה ברור שייקח להם זמן להשתלב ובכל זאת אחרי חודש וחצי כבר יכולת לקרוא כתבות על כישלון רכש ינואר של מכבי חיפה וכו' וכו'.
    2. אין סיבה לשחרר את משומר כי הוא מחליף טוב לעמדת מגן וקשר בימין. אני לא שולל שהוא יהיה שווה הרכב ביום מן הימים אם ימשיך לעבוד על עצמו, אבל הוא לא שווה הרכב עכשיו.
    3. ההבדל היחיד בין קטן לבוקולי, חמד או ורד זה שכל אחד מהאחרים ניפק איזה רגע קסם אחד לפחות בחודש האחרון. אף אחד מהם לא באמת היה טוב בחודש האחרון, אבל רק קטן חוטף כרגע אש. קצת סבלנות. אני ממש לא משוכנע שכל צרותינו ייעלמו אם קטן יירד לספסל וטרם חזיתי בפלא הנקרא "2 משחקים טובים ברצף" מחמד, ורד או גולסה.

    אהבתי

  15. אביעד הגיב:

    חוץ מזה, תהרגו אותי למה אנחנו חייבים חלוץ כשיש את דבאלשוילי, אזולאי, גדיר וחמד (3.5 חלוצים כי גדיר חצי חלוץ חצי קשר אגף) ונראה לאנשים נורמלי לשחרר את יא יא בשביל זה למרות שיש לנו רק 2.5 קשרים לאמצע (קולמה, בוקולי, גולסה הוא החצי).

    אהבתי

  16. הופ הגיב:

    אביעד – שקט זה מצרך נדיר בכדורגל הישראלי אבל נדמה לי שגם במקרה טישיירה וגם במקרה דבה הוכחנו שלנו יש קצת יותר ממנו. בוקארי היה פשוט רע לדעתי, רנספורד אולי היה שווה קצת יותר סבלנות.
    לגבי קטן, חוץ מההבדל שציינת יש עוד אחד: קטן פותח בכל מקרה, ומתופקד בדיוק איפה שהוא רוצה. אם הניסויים היו כוללים הורדה שלו לספסל, החלפה שלו או לפחות ניסיון לשים אותו בתפקיד אחר (אגף), אולי הייתי מסכים איתך. אבל כרגע זה כאילו שומרים אותו באיזה צמר גפן וזה לא שהוא מציג יכולת שמצדיקה את זה. גם אני בכלל לא משוכנע שהורדה שלו לספסל תפתור את כל בעיותינו, אבל אני משוכנע ששווה לנסות.
    יש לנו לכאורה הרבה חלוצים אבל רק דבה הוא חלוץ מוכח ברמות הגבוהות (נניח). אזולאי עוד רחוק משם, חמד אולי מתחיל להתקרב, גדיר הוא לא בדיוק חלוץ כמו שאתה אומר. תשווה את זה לכל האלירן עטר-קולאוטי-רנגלוב-שכטר-שהר-יבואה של המתחרות שלנו, לדעתי זה לא מספיק. אם חמד ואזולאי לא ממשיכים לספק את הסחורה, אנחנו נשארים עד סוף העונה עם ההאמסטרינג הבעייתי של דבה.
    לגבי יאיא, אני חושב שגם פיליאבסקי יכול לשחק קשר אחורי אם אין ברירה. מעדיף חלוץ על עוד קשר.

    אהבתי

  17. מתי הגיב:

    ניר, נראה לי שלמרות הכל אני כן מבין קצת בכדורגל כי הדבר הראשון שיצא לי מהפה אחרי המשחק זה המשפט:"המשחק הכי גרוע של מכבי חיפה העונה" והנה אני בא ומקבל אישור גם ממך ומרגיש לראשונה ששלושים וכמה שנים במגרשים באמת עשו משהו ואני יודע להבחין בין טוב לרע ואין לי תסמינים של אוטיזם כדורגל שתמיד תוקפים אותי בזמן שאני שומע מאמנים אחרי משחקים שאומרים דברים שלי נשמעים מוזרים ואני עושה אחד ועוד אחד ואומר- אלו מאמני כדורגל, זה המקצוע שלהם, הם מבינים, ואני סתם אוהד ואז אתה בא עם האוטוריטה שלך כפרשן על ונותן לי תחושה סוף סוף שהכל פחות או יותר בסדר איתי והמאמנים האלו הם בדיוק כמו האינסטלטור שבגללו אין לנו מים חמים כבר שבוע , גם הם עומדים עם היד מתחת לברז ואומרים לי- "תראה כמה מים חמים יש לך, אחחח זה שורף אחחח" ואני מבין שהוא עובד עליי רק אחרי שרופא עור מאבחן אצלי כוויות קור דרגה 3.

    אבל הבעיה היא לא רק המאמנים אלא גם אותם אלו שפרלה מספר עליהם מיציע 2 שבטוחים שהם מבינים בכדורגל יותר מקאפלו (כולל החברים שלי אגב) ורק אחרי שהתוודעתי קצת לסוני פלייסטישן 3 הבנתי מאיפה הם לוקחים את המונחים המטופשים שלהם, הם נשמעים ממש כמו מי שעשה גוגל טרנסלייט על הפרשנות של גארי ליניקר. אני יוצא מפה בקריאה נרגשת, קחו מאוהדי כדורגל את הסוני פליסטיישן, בעיקר קחו אותו מאלה שמשחקים עם ברצלונה נגד קבוצות מהליגה הישראלית, רק בגללם מפטרים פה מאמנים בסיטונאות בארץ הזו.

    אהבתי

  18. הופ הגיב:

    מתי רק בשביל התגובות שלך היה לי שווה לפתוח את הבלוג הזה.
    הרגת אותי.

    אהבתי

  19. ערן הגיב:

    איזה תענוג יש מאמן שנותן שקט
    לא חשוב טקטיקה,לא צורת משחק, לא חילופים,לא יכולת
    העיקר שיש שקט תעשייתי…….חברים קצת נסחפתם
    אחרי המשחק הוא אמר בקשר לחילוף של ורד שלא תמיד ריבוי חלוצים יוצר מצבים – מענין לאחר שנה של טירוף חלוצים ברגעי לחץ הוא הבין את כל מה שברור לנו……. לקח לו חצי שנה לנסות בלם (אלמוני…) על חשבון שימון. בסוף הוא יבין שגולסה הוא לא קשר אחורי….
    והכי חשוב שאנחנו לא טיפשים !!!

    אהבתי

  20. פרלה הגיב:

    ערן צודק.
    מצד שני, הוא גם מוביל להישגים ומקדם צעירים ואין הפסדים. והוא מודה בטעויות דרך שינויים (גם אם לא תמיד במהירות הנדרשת). הוא הביא אליפותיים וצ'מפיונס וגמר גביע עם הסגל הכי גרוע/חסר ניסיון מאז ומעולם. הוא הוסיף את קרופניק וקולמה והביא אליפות מול בית"ר והפועל ת"א עם סגלים עדיפים.
    בעניין שיימון יש לזכור שהוא מלכתחילה לא רצה אותו כשרובנו תהינו "למה הוא לא מאמין בו". הוא גם תקוע עם קטן בעל כרחו.
    הדרך השקטה שלו שווה לנו נקודות ואני נגד החלפתו.
    ברור שהוא לא מושלם. וגם אנחנו לא.

    אהבתי

  21. הופ הגיב:

    ערן, אני שמח שיש פה קצת אופוזיציה לוחמת. אבל למה לומר דברים לא נכונים? יש פה ביקורת על הטקטיקה, על החילופים הלא נכונים, על צורת המשחק, על היכולת. דילגת על כל הפוסט, מצאת אמירה אחת בתגובות והפכת אותה לעיקר?
    אני רואה את ההבדל בין הגישות שלי ושלך ככה: אצלי הדיפולט הוא ההנחה שאלישע הוא מאמן טוב שעושה לפעמים טעויות. אצלך הבסיס הוא שאלישע מאמן גרוע שעושה, אולי בטעות, דברים טובים לפעמים. זה לגיטימי לגמרי ואפילו נחמד שיש דעות שונות. ההבדל היחיד בינינו הוא שכשאלישע עושה טעויות אני לא חוסך ממנו ביקורת, אבל כשאלישע עושה דברים טובים אני לא רואה אותך קופץ פה בתגובות ומשבח אותו. למה זה?
    פרלה – אמרת הכל, אין לי מה להוסיף.

    אהבתי

  22. פרלה הגיב:

    נראית לי מסורת נחמדה לסיים כל קטע שנכתב בבלוג הזה באופן הנ"ל "פרלה – אמרת הכל, אין לי מה להוסיף"

    אהבתי

  23. הופ הגיב:

    נו, אז עכשיו הרסת את המסורת עוד לפני שהיא התחילה

    אהבתי

  24. אביעד הגיב:

    אני מוכן לשים לא מעט כסף שאותם אלו מהיציע שקוטלים את אלישע על בסיס שבועי וחושבים שהם יודעים יותר טוב ממנו, הם אלו שמשוכנעים ששחר קמצן כי הוא לא קונה עכשיו את אלרואי כהן…

    אהבתי

  25. הופ הגיב:

    ברור. האנשים שיודעים הכל יותר טוב מכולם, והידע העצום בו הם מחזיקים אף הביא אותם להיות מדעני גרעין (כלומר המומחים הרשמיים של היציע בפיצוח גרעיני אבטיח).

    אהבתי

  26. mirage הגיב:

    תראו מי קיבלתם בגביע!!!

    אהבתי

  27. הופ הגיב:

    אואה. רגע זו עדיין הקבוצה של יונה וסאסי? אם כן אני מניח שאתה בעדנו :)

    אהבתי

    • mirage הגיב:

      כן, לצערנו עדיין מדובר בקבוצה של שני חבלני הבנין הידועים לשימצה, לקללה ולדראון עולם ומלואו. אבל צריך להבין שהמאבק שהם מנהלים נגדנו גורם להם דווקא להוציא די הרבה כסף ולבנות קבוצה חזקה. השנה הם החזירו שחקנים ששיחקו בליגת העל ובלאומית. כמובן שאתם הרבה יותר טובים אבל אני לא ממליץ לזלזל ב "קבוצה מליגה א' ". וכן אני בעדכם.

      אהבתי

  28. מתי הגיב:

    אני חושב שזה שלא הקדשת למשחק הגביע נגד כפר סבא טור זה לא מקובל, הלוא זה התואר הכי חשוב לנו העונה (לי בכל אופן) בגלל זה מגיע לנו ספיישל גביע נגד הפועל ירושלים תחת הכותרת: עד מתי מאי 98'.

    אהבתי

  29. הופ הגיב:

    אני חושב שאתה יודע מה התשובה שלי. במיוחד כשזה התואר הכי חשוב לך העונה.
    מתי אני מקבל את הפוסט?

    אהבתי

  30. הופ הגיב:

    מיראז' – עד שענית הלכתי לבדוק בויקיפדיה. יש שם למטה גלריה של השינויים שעברו על סמל הקבוצה במהלך השנים, ונדמה לי שמה שעבר עליו מסמל את מה שעובר על הקבוצה האומללה הזו תחת שלטון הסאסיונה.

    אהבתי

    • mirage הגיב:

      בדיוק. זה אחד הנושאים שהאוהדים אצלנו לא אהבו. וזה רק קצה הקרחון של דברים יותר חמורים. דרך אגב, הקבוצה האוסטרית SV Austria Salzburg היא גם קבוצת אוהדים ( http://en.wikipedia.org/wiki/SV_Austria_Salzburg ) שפרשה מהקבוצה המקורית כאשר החברה שהשתלטה על המועדון שינתה את צבע המדים מסגול-לבן לאדום-לבן http://en.wikipedia.org/wiki/FC_Red_Bull_Salzburg . ככל הידוע לי זאת הייתה הסיבה היחידה לפרישה! אצלנו יש עוד הרבה סיבות….

      אהבתי

  31. הופ הגיב:

    מיראז', אני חייב לציין שכשמחברים יחד כל מיני דברים כמו אלה – מעולם הכדורגל, ממדינות האזור, מהטכנולוגיה – יש תחושה שחתיכת מהפכה מתקרבת. בעצם למה מתקרבת? פשוט מתרחשת.
    לאנשים מתחיל להימאס מהשליטה של בעלי ההון, ובמקביל הם מתחילים לגלות את הכוח העצום שמעניק להם האינטרנט.

    אהבתי

    • mirage הגיב:

      לינק מעניין. אצטרך לבדוק ממי אני מתנתק…..שכחת את ה"מהפכה הירוקה" (לא מכבי חיפה). למרות שהרבה אנשים לועגים ל"ירוקים" אני מהמר על התחום הזה לחולל שינוי גדול. אפשר לרמות בני אדם אבל לטבע (כמו לדרבי) חוקים משלו….. בקטמון המשבר יבוא דווקא ברגע שננצח במאבק ושני הנוכלים יעזבו/ימכרו. אנחנו מפולגים מאד. לא ברור בכלל לאיזה כיוון זה יתפתח.

      אהבתי

      • הופ הגיב:

        לדעתי מה שעשוי לקדם את המהפכה הירוקה, מעבר לסיבות האובייקטיביות, הוא הנטיה של אנשים להתגבר על מחלוקות ולהתאחד כשיש להם אויב משותף, ונדמה לי (סליחה מראש על האופטימיות הקוסמית) שלבני האדם קצת נמאס מהמלחמות ביניהם והם מחפשים אויב חיצוני כזה. (אותו היגיון עובד גם לטובת חיפוש חייזרים :)).
        אם שני הנוכלים יעזבו מה ימנע מכם להתאחד חזרה?

        אהבתי

  32. mirage הגיב:

    נזכרתי בעוד דבר, תוספת ל"פינת הטלויזיה על שם נוימן". אתמול בשידור משחק הנבחרת יורם ארבל עשה שמות בשמות השחקנים. למשל הוא קרא לגילי ורמוט גילי לנדאו. אבל השיא היה שהוא מיזג בין מאור בוזגלו ואלמוג כהן ויצא סולן זקני צפת: מאור כהן!

    אהבתי

  33. mirage הגיב:

    "אם שני הנוכלים יעזבו מה ימנע מכם להתאחד חזרה?"

    כמה זמן יש לך לקרוא את התשובה? אני אקצר עד כמה שאפשר. זה נוגע לכל המהות של המאבק. בקיצור, קטמון בהתחלה היה בסה"כ מחאה נגד שני בעלי הקבוצה. בהמשך זה התגלגל לתנועת מחאה ורק לאחר יאוש מוחלט פנינו לענין "קבוצת אוהדים". צריך להבין: אין הגדרה של המושג "קבוצת אוהדים". יש מעט מאד דוגמאות בכל בעולם. למעשה "קבוצת אוהדים" היא מה שאנחנו עושים ממנה. אנחנו מגדירים. וכפי שאמרתי,האוהדים מאד מפולגים. חלק סירבו לכל הרעיון ונשארו בקבוצה המקורית. זה היה הפילוג הראשון שנמשך כבר 4 שנים. חלק מאלה שנשארו שם שונאים את קטמון שנאת מוות. התואר הכי מתון שהם מכנים אותנו הוא בוגדים. הם לעולם לא יסכימו לשבת איתנו באותו יציע. בנוסף, יש כאלה שהלכו לקטמון אבל הרעיון של "קבוצת אוהדים" לגביהם הוא רק מכשיר ולא מהות. ברגע שהבעלות מתחלפת הם "חוזרים הביתה" ולא חשוב כנראה מי קונה את הקבוצה. ונגיד שזה גיידמאק? אז מה עשינו בכל המאבק? לכן יש כאלה שרוצים שהאוהדים ימשיכו להיות שותפים לבעלות על הקבוצה. יש כל מיני רעיונות על איך נבנה את השותפות הזאת. ויש כאלה שרוצים שנמשיך את הצד החברתי של הקבוצה (יש לנו יוזמה חברתית בבתי ספר בין היתר). אחרים מתנגדים ורוצים שנישאר אך ורק קבוצת כדורגל בלי שום תוספת. החדשות הטובות הן שאנחנו נסתדר עד לרמה של ליגה לאומית. יודעים כבר איך להתנהל. רק ברמה של ליגת העל נצטרך לעשות חושבים. לכן יש זמן אלא עם מישהו יקנה מחר בבוקר את הקבוצה המקורית (מאד לא סביר). וסליחה על הפוסט הארוך.

    אהבתי

  34. הופ הגיב:

    תודה על התשובה המפורטת. מרתק.
    לא ידעתי שמבחינת חלק מהאוהדים (אני מבין שאתה אחד מהם) קבוצת האוהדים היא מטרה בפני עצמה ולא אמצעי. כלומר, אם בעלים שפוי ומבטיח (נניח מישהו סטייל שחר) מציע לקנות את הקבוצה, אתם נגד? גם אם הוא מבטיח לשתף את האוהדים ברמה מסוימת (נציגות בהנהלה למשל)?
    איפה אתה ממוקם בדיוק בתוך מגוון העמדות?

    אהבתי

    • פרלה הגיב:

      לא תישא את שם שחר לשווא

      אהבתי

    • mirage הגיב:

      אני לא הייתי מתנגד למישהו כמו שחר אבל ברור שהוא היוצא מן הכלל. הכלל בארץ הוא ניהול מחפיר. תראה את המצב בהפועל תל אביב. תקרא את הכתבות של בני תבורי באתר "דה באזר" על הזוועה בהפועל פתח תקוה. וזה המצב בעוד הרבה קבוצות נוספות. לכן סביר להניח שבמקום איזה "תואם שחר" נקבל את הקבלן בנין/אוליגארך/בעל הון התורן שבא "לעשות עלינו סיבוב". כדי למנוע את זה אני מעדיף מעורבות כלשהי של האוהדים ואני פתוח להצעות על צורת שיתוף הפעולה. אבל (כנראה עקב זיקנתי, החובה למנוע עוד פילוגים, מיעוט הקהל) אני אתמוך בכל פשרה שנגיע אליה להציל את הקבוצה המקורית ולאחד את האוהדים.

      אהבתי

  35. פינגבאק: אשדוד – אנחנו | מצד שני

כתיבת תגובה