גמר וגמרנו/ מתי סין-קרונה

כרגיל במשחקי גביע אני מפנה את הבמה למתי. הסיכום הקצר שלי: כולם באו לעבודה היום, כולל הקפטן, וכשכולם באים לעבודה ואפילו יאיא מרביץ משחק של קשר אחורי אמיתי, גם אלישע על חילופיו המוזרים לא יכול להרוס (וזה הסיכום הקצר של פרוסנר).

אז כל הכבוד על ההשקעה במפעל היחיד שנשאר לנו, קצת פחות כבוד על היכולת, וניפגש ברמת גן לגמור עם זה כבר. שִימון כבר מתכונן לשנת הערב הכי ארוכה שהיתה לו לאחרונה.

מתי

עשינו את זה. הנה עוד צעד אחד קטן, עוד שבועיים ותשעים דקות או מאה עשרים או קצת יותר ואנחנו שוב נחווה עוד אחת מאותן מפלות מפוארות בגמר הגביע. שוב נצעד בגאון מחוץ לאצטדיון רמת גן, ממהרים לאוטו כשמאחורינו יאירו זיקוקים את שמי בני ברק ואנחנו כמו לוט בסדום, לא נביט לאחור שמא נהפוך לנציבי מלח או יותר גרוע, לאוהדי הפועל תל אביב רחמנא ליצלן.

כבר חווינו כאלו בערימות. עוד כשהיינו בשק האשכים של אבא, התכווצנו ברעדה בגמר הדרבי של שישים ושלוש, התכווצות שלאחריה סבל אבא מאימפוטנציה במשך שבוע. וכששערבני הבקיע מארבעים מטר גול לרשת של גרשוני בשבעים ואחת כבר החלטנו שלְעולם כזה אנחנו לא רוצים לצאת, עד שנפלטנו מחוסר ברירה החוצה כמו האופנוע שחצה את האוקינוס אחרי שנסחף בצונאמי בתאילנד. ושנות השמונים הארורות עם שלושה הפסדים בגמר, שניים בפנדלים והפסד אחד מגול של אוחנה בדקה שמונים וחמש, גרמו לנו לקלל את הרגע שנולדנו. ואז שנות התשעים הנפלאות עם עזר וייצמן שהיו רק אי ירוק בים של צער שנמשך מתשעים ושמונה עד היום עם עוד שלושה גמרים לא ירוקים.

שלוש עשרה פעמים עלתה מכבי חיפה לגמר הגביע ושמונה פעמים הפסידה. חוץ ממכבי תל אביב (פעמיים) מכבי חיפה לא ניצחה בגמר אף קבוצה גדולה, שאר שלוש הזכיות היו אחרי נצחונות על הפועל פ"ת, הפועל חיפה והפועל ירושלים. שלוש פעמים הפסדנו לבית"ר, פעמיים למכבי ת"א ופעם אחת להפועל ת"א, הכוח ר"ג והפועל חיפה. עם נתונים כאלו איך אפשר להיות אופטימי לקראת החמש עשרה בחודש?

אתמול חגגו ביהוד שלושים שנה לגביע ההיסטורי של המועדון. והנה, החגיגה היפה והמיוחדת הזאת פתחה לנו פתח גם להוציא משהו מהשנה הקשה הזו, כמה מעודד זה שגם בשנה כזו יש אפשרות נפלאה לחגוג. אז בבקשה כוונו את שעוניכם ליום שני הקרוב, השביעי במאי 2012, יום השנה החמישים לגביע הראשון של מכבי חיפה, ובזמן שהשעון יצלצל אנא קומו על רגליכם והריעו לבחורים בירוק – יחזקאל גרשוני, חגי גולנסקי, ישעיהו הלד, שמואל חדנס, דני שמולביץ, זכריה בן-צבי, יונתן הרדי, אשר עלמני, אברהם מנצ'ל, אהרן אמר, יצחק שפירא. – שנתנו לנו סיבה נפלאה לחגוג.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על גמר וגמרנו/ מתי סין-קרונה

  1. מתי הגיב:

    לכל מי שקם בבוקר מוקדם כדי לקום על רגליו ולהריע לבחורים בירוק, מצטער אבל הרעתם לבחורים בירוק שהפסידו בגמר של 71 (טעות שלי) אז אנא קומו שוב (ואני יודע שזה קשה על הבוקר) והריעו לבחורים הירוקים הנכונים (לא שהאלו מ-71 לא היו נכונים אבל רובם גם הורידו אותנו ליגה) :יחזקאל גרשוני, חגי גולנסקי, ישעיהו הלד, שמואל חדנס, דני שמולביץ, זכריה בן-צבי, יונתן הרדי, אשר עלמני, אברהם מנצ`ל, אהרן אמר, יצחק שפירא.

    אהבתי

  2. תום א הגיב:

    הנה זה מגיע.
    בהתחלה אני אהיה בטוח שהפעם אני לא מפתח שום ציפיות כי הקבוצה שלנו שווה לתחת, ולא מסוגלת לקחת גביע, וקטן כבר בזבז את המשחק הטוב שלו בחודש מאי, ואין לנו אף שחקן בכושר טוב, ובצד השני יש את הווינרים האלה שכל שנה לוקחים גביע ושתמיד נותנים לנו בראש ברגע האמת.
    אחרי שבוע של פמפומים בתקשורת על "הקלאסיקו הישראלי", אני אתחיל להגיד לעצמי שאולי בכל זאת נקנה כרטיס ונלך, בכל זאת לפעמים קורים ניסים, ואפילו הייתי בשנה שעברה באחד כזה בקריית אליעזר שנגמר בגולים של קטן ודבלישוילי.
    יומיים לפני המשחק, אחרי עוד ראיון של קטן שהוא אומר שאסור, פשוט אסור להפסיד להפועל שנתיים רצוף בגמר, אני נכנע וקונה כרטיס.
    עד הגמר עצמו, בלי לשים לב אני כבר אהיה בטוח שהסיכויים הם 50-50 ושאין פייבוריטית במשחק.
    באצטדיון עצמו אני אהיה מוקף באלפי אוהדים ירוקים שיתנו לי את ההרגשה שאנחנו אותה אימפריה שפעם היינו.
    עד תחילת המשחק כבר אני אחשוב שאולי היום זה היום, אולי היום סוף סוף שוברים את נאחס הגביע.
    ואז כמובן, בסוף המשחק נצא כולנו בשקט מהאצטדיון כמה שיותר מהר, נשאיר את האדומים לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב, לחגוג עוד גביע מול אצטדיון חצי ריק.
    כל כך צפוי, ואי אפשר להתחמק מזה. לא צרכתי אף פעם סמים אבל נראה לי שזה דומה

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      :). בעצם :(. נשמע כמו תיאור מדויק של מה שהולך לקרות.
      אבל אולי דווקא בגלל שאנחנו כל כך מוכנים לזה, יקרה משהו אחר… שששש.

      אהבתי

  3. פינגבאק: חצי נחמה | על אהבה וכדורים

  4. Perla הגיב:

    העיקר שנהיה מוכנים. נבוא קטנים, ונצא.
    בפעם הקודמת ויתרנו מראש וצפינו בפאב. בפעם שלפני באנו והתאכזבנו.
    אנחנו כבר לא המנחוסים.
    שני דברים בטוחים: נהנה מהבירה שלפני וניסע לחיפה אחרי המשחק.

    אהבתי

  5. מתי הגיב:

    תום התאור שלך מדויק כמו מה שסיפר שלמה בניזרי למשה קצב על מה שהוא הולך לחוות בכלא. רק בדבר אחד טעית הפועל ת״א לוקחת גביע מול שלושת רבעי אצטדיון ריק לא חצי.
    הופמן אל תעיז בכלל להזכיר שאם…אז… אין זיק של אופטימיות בבלוג הזה לפחות עד הלילה של חמש עשרה במאי כשנשב על בקבוק עראק (ולא בירה פרלה) ונבכה על מר גורלנו וכשנתקשר לאבא לשאול אותו למה הוציא אותנו לעולם כזה הוא יתעצבן ויגיד-יש לך גם אמא, למה רק אלי אתה בטענות.

    אהבתי

כתיבת תגובה