מכבי ת"א – אנחנו. לא נורא

כמו הקבוצה, גם אני עוד לא לגמרי בכושר כתיבה. אז אסתפק במילים ספורות, בתקווה שמתי יגיע יותר מאוחר וייתן את הזווית שלו (הגיע ונתן). אם אתם רוצים לקרוא דברים שלי שלא קשורים לכדורגל, אתם מוזמנים לטור שפרסמתי באון לייף השבוע. בכל הקשור לכדורגל, נקווה שגם אני וגם הקבוצה ניכנס לעניינים כמה שיותר מהר.

הופמן

לא צריך לשפוך יותר מדי מילים על המשחק הראשון של העונה. בסך הכל משחק אחד. לפני המשחק אמרתי לחברים שאני קונה תיקו, והם צחקו על "הפחד הנצחי של החיפאים ממכבי ת"א". אבל אני רק רציתי לפתוח עונה במצב רוח טוב. לא הלך. לא נורא.

מה שכן נורא זה ההגנה שלנו. פיליאבסקי אמנם נתן משחק סביר, אבל צ'וצ'ו היה חלש, שזה סימן מאוד מדאיג אחרי עונה מצוינת. עם זאת, אני בינתיים סומך עליו. הבעיה מתחילה בשאר שחקני ההגנה. משומר יודע לעשות התקפה אבל כולנו יודעים שההגנה היא לא הצד החזק שלו, וכשבצד השני יש את הבחור האלמוני הזה שאין לי מושג מאיפה הוא הגיע ולמה, וכשדוידוביץ' מסמן לכולנו שזו עונת הפרידה שלו, אם יגמור אותה בכלל, וכששני הקשרים האחוריים שלנו מעוררים געגועים לפאקינג קולמה אחד, לא נוכל להגיע לשום מקום, בטח לא לראשון. אלא אם –

אלא אם נבקיע יותר. אם אנחנו יכולים לבנות על משהו זה על ההתקפה שלנו, שלא נראית רע בכלל, ועם שימוש נכון בתורג'מן, עמאשה ואזולאי, יכולה אולי אולי להבקיע יותר ממה שאנחנו סופגים. נראה שוורד בא לעבוד השנה, וחן עזרא המצוין הוא כנראה העטר של עטר. לאנדלובו, למרות משחק נוראי, אני נותן לפחות שני משחקים של חסד, ורק קטן… טוב אני לא מדבר יותר על קטן. עד הפעם הבאה שאדבר עליו.

אז נקודות האור הוא נקודת החן מנתניה, ורד הפעיל וטוואטחה שהיה פשוט מצוין ונתן לרובן (קרדיט על הזיהוי של הבעיה והחילוף הנכון, נזיפה על הויתור התמוה על חילופים נוספים) את כל הסיבות להושיב את האלמוני על הספסל במשחק הבא. הנקודות הרעות הולכות לגולסה (שלא באשמתו – הוא בחיים לא יפרח בתפקיד הזה), לצ'וצ'ו שעוד ישתפר, אני בטוח, ולניר.

ורובן? רובן בבעיה. הציפיות ממנו למשחק שהוא גם התקפי וגם מנצח הן גבוהות מכל מה שיוכל לספק, וכרגע הוא בוחר ללכת על ההתקפיות. זה נחמד, זה מרגש אבל זה לא מביא נקודות. כשיתאפס ויבין איפה הוא נמצא, אולי הוא ישקיע קצת יותר במשחק ההגנה, כי לא תמיד נוכל להבקיע יותר מהיריבה. בטח לא מול מכבי ת"א, בחוץ.

אבל כאמור, אין מה לשפוך יותר מדי מילים על המשחק הראשון של העונה. במילה אחת: רע. בשתי מילים: לא נורא. כולה משחק ראשון.

שתהיה לנו עונה יותר מוצלחת.

מתי

בדקה החמש עשרה קיבלתי סמס מיהודה, אוהד בני יהודה. הוא כתב לי לא לדאוג, מכבי חיפה מנצחים היום. כתבתי לו בחזרה שאני מאחל לו שיתנו לו לקריין את החדשות של אחת עשרה בלילה.

יהודה לא קריין את החדשות של אחת עשרה בלילה, הוא היה במשמרת לילה באל על, שלח מטוסים לאוויר כשאני יצאתי מבלומפילד עם הראש באדמה.

אומנם די לוזרי להגיד במחזור ראשון שהפסדנו לאלופה הבאה, אבל אם איתי שגב הולך לקחת את הישרדות בהליכה של ציליגר ואם מכבי חיפה עולה לשחק עם מדים שדומים שתי טיפות מים לאדידס פס אחד שהיה הלהיט של שנות השמונים אצל מוכרי הפלאפל ברחוב החלוץ בהדר, לוזריות היא דווקא אחלה תרוץ להעביר איתו את החורף הקרוב עד הפנדל האחרון בגמר הגביע באמצע חודש מאי.

אחרי המשחק היום ואחרי הדרבי והמשחק נגד הפועל עכו בגביע הטוטו, יש ונדמה שלוזריות היא שיטת המשחק המתורגלת באימוני מכבי חיפה כהמשך לשיטה של אלישע משנה שעברה. חוסר היכולת לממש יתרון איכותי לתוצאה וחוסר היכולת לעשות פעולות נכונות בעשר הדקות האחרונות של המשחק הוא או פועל יוצא משיטה או, לצערי, פועל יוצא מסגל שחקנים אנמי עם המוגלובין וחומצות חלב של גלעד ויינגרטן, פרשן האתלטיקה של ערוץ אחד. וזה כבר מתחיל להעציב. כי אם הרעיון לתת לסגל של שנה שעברה להמשיך לרוץ כמעט ללא שינויים תחת מאמן מלהיב כמו ראובן עטר, רעיון שאני אישית מקבל אותו ומחזיק איתו, לא יניב פירות, אזי כמה מהפוטנציאלים הגדולים של הכדורגל הישראלי ילכו לאבדון: גולסה, ורד, תורג'מן, טוואטחה, ימפולסקי, זה מבחינתם להיות או לחדול.

למרות הכל, עבורי, עצם המלחמה של מכבי חיפה על המגרש, עצם המשחק מעורר הכבוד והאיכותי מספיק לי מעל ומעבר. ואומנם רוצה לומר-קומו על רגליכם והריעו לבחורים בירוק אבל זה כל כך 2011 ,אז אצטט רק מתוך השיר ששר זמר רחוב עם קול מוזר, גיטרה מזייפת ומערכת הגברה קטסטרופלית שעמד ביציאה מהאצטדיון וניסה לשיר: "כן, כן, כן ממשיכה הדרך, בסבל ובפרך, כולנו בה נצעד לעד אי עד", ונוסיף – מיליוני אוהדי כדורגל בארץ ובעולם היו מתים לעבור את הדרך שעברנו אנחנו, ואת הדרך שעוד נעבור.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

12 תגובות על מכבי ת"א – אנחנו. לא נורא

  1. אני מאוד אופטימי בדרך כלל, אבל ממה שראיתי היום – מכבי של העונה עוד יותר גרועה מזו של העונה שעברה. וימפולסקי הצליח, לא יודע איך, להיות הכי גרוע על המגרש בהכי פחות דקות.

    אהבתי

  2. Perla הגיב:

    זה התחיל ונגמר בחוסר הבטחון ששרר בקבוצה כפועל יוצא ממשחק הגנה עם טעויות רבות ומביכות.
    הכשרון בהתקפה עוד יעשה את שלו.
    ואם לא אז נכניס את רובן.

    אהבתי

  3. udi הגיב:

    הופמן אני מרגיש כמוך. היה רע אבל לא נורא. יש מקום לאופטימיות.
    מתי- ימפולסקי הוא כשרון? כי לפי איך שהוא נראה העונה ובעונה שעברה הוא בעיקר משחק על פול גז בניוטרל. הוא מרבה לעשות טעויות וכמו שפרוסנר אמר הוא הצליח להיות הכי גרוע על המגרש בהכי פחות דקות.
    חוץ מיזה מה דעתכם על תמיר כהן? אפשר לבנות עליו?
    לפי מה שראיתי הוא בעיקר לא מתאמץ אבל כשהוא נותן את הפס ל- 40 מטר שפותח הגנות זה בהחלט דבר שהיה חסר לנו בשנים האחרונות עם כל המוסרים אחורה למינהם(סיידו, קולמה). אבל עדיין צריך להביא עוד קשר אחד שישחרר את גולסה מהעול הנוראי הזה שכבר לו עצמו נמאס ממנו.

    אהבתי

  4. תום א הגיב:

    בשביל משחק פתיחת עונה היינו לא רעים בכלל. ואפשר בהחלט להגיד שהיינו יותר טובים מהיריבה למרות שהפסדנו.
    אבל בואו נתחיל מלהגדיר בכלל מטרות לעונה. אני לא חושב שאליפות היא המטרה העיקרית השנה. המטרה השנה היא להחזיר את הכיף וההתלהבות לקהל, כדי שנפתח את העונה הבאה באצטדיון החדש בטירוף. אם תבוא אליפות (והיא יכולה לבוא) נקבל אותה בשמחה, אבל אם לא, ונשחק יפה והתקפי כמו ששיחקנו אתמול, אז מבחינתי עטר הצליח.
    אני מאוד אוהב את הסגנון של עטר. חזרנו למכבי חיפה של שנות ה 90 (עם אותו עטר כשחקן) – המון כלים התקפיים על המגרש. יהיה כיף לראות אותנו השנה, גם כשלא ננצח.

    אהבתי

  5. מתי הגיב:

    ימפולסקי אמור להיות כשרון, לא? ככה חשבתי. אם לא אז אני חוזר בי ויכול להיות שבאמת נכון מה שהוא אמר לאחי בשנה שעברה כשזה בא לצלם את שחקני מכבי חיפה לקלטת בר מצווה של הבן שלו:״אני רק המנקה״ ככה הוא אמר. אני אמרתי לאחי שהוא שחקן אבל אחי התעקש שאם בן אדם אומר שהוא המנקה אז כנראה הוא המנקה.

    לגבי תמיר כהן, החיסרון הכי בולט במכבי חיפה הוא קשר אחורי בעל שיעור קומה. קומה דווקא יש לתמיר כהן אבל שיעור? שיער אולי. מכבי חיפה לא תחייה רק על מסירות העומק האלו שמהם יש אולי שתיים שלושה במשחק מכבי חיפה צריכה גרזן במרכז השדא כמו שאמר הופמן. מבחינתי אפשר להסתפק במנקה אבל מנקה טוב שעושה עבודה גם בשפיצים של הפינות. מי אמר ימפולסקי? לא אני.

    אהבתי

  6. פראליה הגיב:

    בגדול יש חומר טוב השנה, ברור שחסר קשר אחורי אבל יש המון כדורגל בקבוצה הזו.
    דווקא רובן מאד איכזב אתמול, מעבר לגישה שלו אתמול על הקו, הוא עשה טעות נוראית – ברגע שמ. ת"א עברו לשחק בשני קווי הגנה חזקה בלי לצאת קדימה וכל השטחים הריקים במגרש נסתמו הוא הכניס שני שחקנים טיפשים שכל כוחם הוא לשחק לשטח מת ובכך תקע את המשחק, לא רק שקטן, ורד וגולסה דרכו אחד על השני, עכשיו גם ימפולסקי חיפש לנהל את המשחק.
    כל פעם ששיחקנו לאגף דרך ורד או טוואטחה בחצי השני, המשחק זרם טוב לשטח ריק, מרגע השינוי כל המשחק נסתם.

    אהבתי

  7. מיכל הגיב:

    המשחק הזה מתחיל בסיום העונה שעברה ובסיום העונה שלפניה – במחדלי הקיץ. חודשיים מכרו לנו ש"בלי אירופה נוכל להתכונן כמו שצריך". ובכן, מסתבר שהגמד שעושה ניסים פסח על תמיר כהן (שוב) והחליט (שוב) לא לחנון אותו ביכולות בסיסיות של שחקן כדורגל. זה לא קשר אחורי, זו עגלה. ימפולסקי זר למקצוע קצת פחות מתמיר כהן, אבל הרבה יותר טיפש ממנו, ואם עטר מחזיק ממנו אז הצרה הרבה יותר גדולה ממה שחשבתי. חוץ מזה – פיליאבסקי התחיל רע והמשיך יותר טוב, הקישור גולסה-ורד-עזרא טוב יותר מכל קישור אחר בליגה (בעיני תמיד ורד היה גאון כדורגל) או לפחות מהרוב המוחלט, וההגנה תצטרך להתמודד עם דבור לא יותר מדי פעמים בשנה. אנדלובו – לא יודעת. או פלופ גדול או שיחוק. שיימן – כנל, מוקדם בשביל לגבש דעה. התחלנו רע מאוד והדאגה אכלה לי את הכליות, אבל אחרי 20 דקות ראיתי קבוצה ירוקה טובה יותר מקבוצה צהובה. יש עם מה לעבוד, אבל צריך לעבוד. הפסד בשבת ונלחץ יתחיל לעשות את שלו. הגענו ליותר מצבים, הבקענו פחות גולים. לפחות מהבחינה הזו לא הרבה השתנה. ונקודה אחרונה: מה שהכי חסר לנו זה לא קשר אחורי, זה רוע. כשהיה קצת רוע, התחלנו לשחק. תפסיקו להיות מנומסים ואירופאים, תפסיקו להרחיק כדורים כששחקן מהצד השני של המגרש מתעטש, ותתחילו לעלות בשביל לזיין את היריבה, פארדון מיי פראנצ'.
    אם השחקנים לא ירצו לנצח, שום דבר לא יעזור.

    אהבתי

  8. הופמן הגיב:

    לא סגור על מה אני חושב בעניין תמיר כהן. אף פעם לא סבלתי את האישיות שלו, אבל אי אפשר להתכחש לזה שהוא מחויב ורוצה, וכשהוא טוב הוא אחד הקשרים האחוריים הישראליים הטובים. חוץ מזה, כל קבוצה צריכה שחקן אחד מניאק.
    על זה שהוא משחק הרבה יותר לעומק מאשר יאיא, למשל, אני לא חושב שיש ויכוח. יכול להיות ששילוב שלו עם בוקולי (כן כן, בוקולי – אם לא נמצא שחקן זר ראוי אחר כמובן) יהיה פיתרון סביר בשביל הליגה. אבל במקרה כזה, בשביל לא לוותר על גולסה, נצטרך לוותר על אחד הקדמיים האחרים. אתם יודעים על מי אני רוצה לוותר, אבל כנראה שאף אחד, כולל רובן, לא מוכן לזה עדיין.

    אהבתי

  9. PERLA הגיב:

    היום לפני עשור עלינו לראשונה לצ'מפיונס (ואחותי התחתנה דווקא באותו היום מכל הימים). כל שנה הברכה לה היא זוכה מתחילה במידת ההתרגשות שלי באותו יום ובחשיבותו הגדולה של המאורע ההיסטורי. חג שמח

    אהבתי

  10. שמרלינג הגיב:

    אהבתי את הטון המאופק. ככה גם אני רואה את הדברים.
    בצד החיובי – עזרא, ורד וקצב ומחויבות לא רעים.
    היה נחמד שוב לראות את החבר'ה משחקים כדורגל. גם הספסל שלנו, בהנחה שכולם בכושר, עמוק יחסית ברב העמדות (שוער, מגינים, קשרים התקפיים והמון חלוצים)
    בצד השלילי – צוצאליץ' שמבחינתי רק ממשיך את היכולת שלו מהעונה הקודמת. יש דברים בהם הוא טוב משאר הבלמים בארץ אבל באחד על אחד החולשה הפיזית שלו עושה טוב לחלוצים שמולו. הגול הראשון עליו. אולי זה מה שאפשר לצפות מבלם זה שמגיע לישראל במקום לבלגיה? אולי צריך לחפש בלמים ישראלים לתגבור?
    חטפנו שני גולים בהם ההגנה אפילו לא ניסתה לעצור את דאבור. והוא שחקן מצויין, אגב.
    קטן/עטר – למה לעזאזל הוא נשאר על המגרש כל המשחק? למה הוא כל כך סטאטי כבר במשחק הראשון האמיתי שיש לנו בעונה? למה אפשר כבר לצפות ממנו בהמשך? בעונה הקודמת הוא היה מצליח לגייס את עצמו במשחקים ה'גדולים' (תכלס, בקושי היו כאלה). הפעם הוא היה שחקן פחות בקבוצה. מיותר לגמרי. שילוב של עוד קשר נמרץ היה יכול לחולל פלאים.
    וזהו. הפסדנו לצהובים האלה מפעם, אלה שהיו לוקחים מאיתנו אליפויות עם סגל נחות משלנו. האם העונה הזאת שוב יהיה מרוץ צהוב-ירוק? אני מקווה שכן. ראיתי עכשיו גם את קרית שמונה והסגל שלהם שווה עוד עונה טובה.

    אהבתי

כתיבת תגובה