סטייפלס סנטר פינת אליעזר/ יותם זמרי

לא תאמינו, אבל מערכת "מצד שני" מתרחבת שוב! בדרכה להפוך לקונגלומרט אימתני שיכבוש את כל העולם ואז ישליט בו משטר סוציאליסטי נאור! סתם, לא נאור.
אז החבר החדש במערכת הוא יותם זמרי, איש, אדם, אישיות וברנש, שסטטוסים מבריקים שלו ראיתם מדי פעם פה בפינה השמאלית העליונה של הבלוג, והחל מהיום הוא עובר מהפינה הישר למרכז הרחבה. אגב, מדובר באיש ימין. ואם כבר הספקתם להכיר את הדעות שלי, צפו לבלוג סוער במיוחד לקראת הבחירות המתרגשות עלינו.
רשות הדיבור ליותם.

***

כשהייתי בן 8 בערך ההורים שלי חזרו מטיול בארצות הברית ואבא שלי שכבר אז זיהה את משיכתי לאגמים הביא לי קופסת קלפים של הלוס אנג'לס לייקרס. מאז אני "אוהד" של הלייקרס, אמנם אהדה זו מתבטאת בהתעדכנות במאזן שלהם פעם בחודש וצפייה פעם בשנתיים במשחק פלייאוף שלם אבל אוהד הוא אוהד הוא "אוהד".

הרומן עם מכבי חיפה לעומת זאת התחיל קצת קודם. בערך מאז שאני זוכר את עצמי אין משחק שפספסתי, אמנם ככל שהתבגרתי המושב ביציע הוחלף בספה הנוחה שבבית אבל נשארתי עדיין מכור כבד לחומר הירוק. ועכשיו אחרי כמה שורות מיותרות על עצמי הייתי רוצה לערוך השוואה קטנה בין שני ספורטאים גדולים הקרובים לליבי ושאני בספק אם אי פעם הוזכרו בנשימה אחת.

בתמונה: שחקן גדול. לא בתמונה: יניב קטן

הראשון הוא קובי בראיינט, המלך הבלתי מעורער של הלייקרס ויש יגידו של הליגה כולה, סוחב את הקבוצה על גבו כבר בערך עשור. אמנם תמיד שיחקו לידו שחקנים גדולים כמו שאקיל ופאו אבל עדיין קובי תמיד היה המדד להצלחה או כישלון. כשהוא היה טוב, הלייקרס היו מועמדים מובילים לאליפות, כשהוא ירד ביכולת עקב פציעה כזו או אחרת או סתם חוסר חשק, הלייקרס הפסידו די בקלות בפלייאוף. ועדיין למרות יכולתו הבלתי ניתנת לערעור והעובדה שמדובר באגדת כדורסל יש תחושה שהלייקרס נמצאים בשלב קבלת ההחלטה, מה עושים בעידן שאחרי קובי? אז הביאו לו את נאש והאוורד שינסו לעזור לו להשיג אליפות אחרונה (וראשונה בשבילם) ועדיין אין ספק שמדובר בסופו של עידן, לאן הולכים מכאן? הזמן והדראפט יגידו.

ובמעבר הכי חד שנראה אי פעם היישר מהסטייפלס סנטר דרך טירת הכרמל ננחת בקריית אליעזר.

יניב קטן הוא סוג של קובי בראיינט בקרב הקהל הירוק, הילד הנצחי שכדברי השיר כבר בגיל תיכון זיין ת'צרפתים, המנהיג הבלתי מעורער של מכבי חיפה בשנים האחרונות, האיש שבעבר שיחקו לידו שחקנים גדולים כמו ז'וטאוטס איגביני ויוסי אך מאז שחזר מביקור קצר באנגליה המדד להצלחה או כישלון תלוי בעיקר בו, האיש שהבקיע את השער שבזכותו קבוצה ישראלית הובילה בפאקינד אולד טראפורד, האיש שבמשחק ענק ובגול שהביא אליפות השתיק את הבכיינים של גוטמן בקריית אליעזר, האיש שלמד עם השנים מנהיגות מה היא ולקח אותה בשתי ידיים –

האיש הזה עייף. עייף מאד וכואב לו הגב, האיש הזה מעמיד גם את מכבי חיפה בשלב קבלת ההחלטות, ואלו לא החלטות קלות.

זו חכמה קטנה במיוחד לדרוש ממאמן, בטח כזה שבתחילת השנה עוד אימן קבוצת נוער, לספסל סמל.
אבל אם יש מישהו שיכול לעשות זאת אחרי כל כך הרבה מאמנים שנכשלו, זה אריק. רק חבר של יניב ששיחק איתו יכול לעמוד מולו, להוריד קצת את הראש ולהגיד לו יניב, אני מעריך אותך, אוהב אותך, אבל עד כאן, הימים שלך כשחקן פותח במכבי חיפה נגמרו. חלילה שלא תבינו אותי לא נכון, יניב חייב לסיים את הקריירה במכבי חיפה, ובגאון. אני עדיין מאמין שלבנאדם עם מסירת הפאלש הכי טובה בליגה יש 20-30 דקות מצויינות לתת בכל משחק ונכון שבמשחק בבלומפילד כשהוא לא פתח חטפנו שלישייה ונראינו נורא, אבל להיראות נורא בלעדיו זה גם משהו, הגיע הזמן ששחקנים כמו גולסה וורד יפסיקו להסתתר מאחורי גבו של הקפטן, הגיע הזמן שנבין שאחרי יניב קטן לא מחכה לנו איזה פליימייקר ענק בסגל שרק צריך שיפנו לו את הבמה, הגיע הזמן שנגדל או נביא אחד כזה, הגיע הזמן שנמצא מישהו אחר להאשים.

אם נהיה לרגע כנים עם עצמנו, צריך לקרות משהו באמת מיוחד בכדי שהירוקים (וגם הלייקרס) ייקחו אליפות השנה (מלח מים מלח מים) ולכן חייבים לנצל את העונה הזו למטרה אחת ויחידה והיא לשחרר את הקבוצה מהתלות המוחלטת והבלתי הגיונית ביכולתו של יניב קטן. יניב צריך להיות שם, לתמוך, לעודד לצעוק כשצריך אבל לא מעיגול האמצע אלא מחדר ההלבשה ומהספסל, גם יניב ירוויח מכך וגם הקבוצה.

קובי בראיינט-יניב קטן, לוס אנג'לס לייקרס- מכבי חיפה, שתי קבוצות, שני סמלים, תלות גדולה. רק אם נשחרר את מכבי חיפה של השנה מעולו של קטן נוכל לעשות בשנה הבאה, בבונבוניירה החדשה שמחכה לנו, משהו גדול באמת.

והלייקרס? שיסתדרו בעצמם.

יותם זמרי

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה ארס בלוגיקה, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

13 תגובות על סטייפלס סנטר פינת אליעזר/ יותם זמרי

  1. Perla הגיב:

    יותם ברוך הבא.
    That makes 2of us
    כמעט כל מה שנכתב על אי צמיחת פליימייקר תחת קטן הוא תיאוריית כורסא.
    הכשירות הגופנית שלו בשנה וחצי האחרונות דווקא השתפרה.
    נראה לי שכרגע עדיף לעלולת איתו ולתת לגולסה גב בהרכב לעשרה מחזורים.
    הופעה בהרכב בתקופת אשראי ארוכה בעונתו הראשונה של קולאוטי היא שבנתה אותו.
    אולי זה יצליח גם עם אייל.
    והלוואי שגם קולאוטי ישוב.
    או דבה. או שניהם. 

    אהבתי

  2. יותם הגיב:

    קודם כל תודה
    אחר כך כל כמו שניר ציין את/ה מדברת עם איש ימין חצי קיצוני
    אז אמחיש זאת דרך העולם הפוליטי
    להמשיך לבנות על יניב קטן (ובטח ובטח על קולאוטי) זה כמו להמשיך לבנות על הסכם שלום עם הפלסטינים
    מיושן, לא רלוונטי ורק דוחה פתרון אמיתי.
    נ.ב
    על זה שאת/ה התגובה הראשונה שלי זכית בחולצה ותקליט של יואב קוטנר.

    אהבתי

  3. מתי הגיב:

    ברוך הבא יותם.
    לדעתי אנחנו צריכים לעשות תת בלוג מכבי חיפה בתוך בלוג על יניב קטן.
    אבל לשיא של מכבי תל אביב אף פעם לא נגיע כשהיו תתי בלוגים של כדורגל עולמי, אלוהים,פוליטיקה, תולדות עם ישראל וטיפול ברקנה בתוך הבלוג של אבי נמני.

    אהבתי

  4. יותם הגיב:

    תודה מתי
    לדעתי דרך אגב גם יניב קטן ישמח לכתוב בתת הבלוג שאתה מציע
    יש לו זמן פנוי בערך כל משחק בין הדקה העשרים לדקה השמונים ושלוש כשהוא מוחלף

    אהבתי

  5. הופמן הגיב:

    אחלה ספתח יותם, ברוך הבא. אני כבר רואה שאני צריך להוסיף שכבות לעור העבה שלי (:

    אהבתי

  6. שמרלינג הגיב:

    קובי, קטן, קובי, קטן… השחקן שהכי מזכיר לי את קובי בכדורגל הוא רונאלדו. עילוי בתחומו שרוצה כל הזמן להוכיח שהוא הכי גדול שיש. שרוצה תארים. לוחם, מנהיג תובעני ולא אהוב. כזה שמי שלא אוהד את הקבוצה שלו נהנה לראות אותו סובל. שוברי שיאי שכר וסכומי העברות.
    קטן לא באמת היה אמור להיות מנהיג של המועדון הכי מצליח בישראל. הוא נקלע לסיטואציה הזאת במקרה. המצב הוא כזה שבשנים האחרונות כל כישרון בינוני שעבר בקבוצה שלנו בתור שחקן צעיר מיהר להמשיך לאירופה. אף אחד לא נשאר לכל הקריירה, אף אחד לא נכשל כל כך מהר באירופה כמו קטן. קטן נשאר בקבוצה הרבה שנים. מכאן הכח הייחודי שלו במועדון.
    קטן לא הכי טוב שיש או היה, הוא המציאות. בתפקיד השחקן ההתקפי המוביל יש להפועל ומכבי תל אביב שחקנים טובים ממנו. ברור שהיה צריך לנצל את העונה שעברה לחיפוש אחר תחליף (תחליף ולא מחליף), אבל מי בסגל המקצועי שלנו מסוגל לכך…
    אז כן, בהיעדר ריצה מרגשת בצמרת זה מתבקש להוריד את קטן לספסל ולעבוד לטווח יותר ארוך. אבל שלא תהיינה אשליות, אין היום במועדון את השחקנים שמהם באמת אפשר לבנות שושלת חדשה. אני חושב על 3-4 שאשמח לראות נשארים במועדון עוד שנים רבות והשאר… בלגיה, קפריסין או אשדוד.

    אהבתי

  7. הופמן הגיב:

    אה, שכחתי – עניין "בעיטת הפאלש הטובה בליגה" קצת נמאס עליי. לא שאין לו אותה – אבל זה נהיה קטע כזה שכולם מתפללים שהוא יגיע למצב נוח לפאלש מתוחכם, כי יודעים שאם זה לא יקרה זה כנראה יהיה איבוד כדור. ונראה שהוא עצמו כבר כל כך מאוהב במסירות האלה שהוא כבר בכלל לא משתמש ברגל שמאל. וזה כבר מתחיל להזכיר את ערן לוי.
    אין מה להשוות כמובן את מידת המסירות לקבוצה (שגברה במפתיע עם החלפת המאמן, כאילו צריך להיות קשר בין השניים). אני מעריך את המאמץ של יניב לפצות על היכולת הדי ירודה לאחרונה בעבודת הגנה ולחץ (לא רע בכלל) על מגני היריבה. אבל גם את זה יעשה שחקן צעיר טוב הרבה יותר.
    אני חושב שזה יהיה טוב גם לקטן לחוות קצת מחדש את התשוקה למשחק, דרך התבוננות מהצד בחברים שלו משחקים.

    אהבתי

  8. פרלה הגיב:

    תמשיכו, תמשיכו לחבוט בו. ברוב המקרים זה הביא אליפות.
    ולי, בפוטנציאל של לעבור בכח דרך שחקן, הוא תמיד הזכיר את רונאלדו השמן.
    רק שהבעיות בראש של כ"א מהם היו אחרות לגמרי.

    אהבתי

  9. יותם הגיב:

    רציתי לרשום שההשוואה בין קטן לרונאלדו השמן היא הכי הזויה ששמעתי אבל אז נזכרתי שלפני רגע השוויתי בין קטן לקובי בראיינט.

    אהבתי

כתיבת תגובה