אנחנו – הפועל עכו, אחרי: עד העונג הבא

מה יהיה? זה טוב מדי. יש כאן כבר סימנים די בולטים של עונה מהאגדות, כזו שתיכנס למגירה המיוחדת של יצחק הברמן. ומה שנחמד זה שמגוונים לנו במכבי: פעם ניצחון מוחץ, פעם ניצחון של אופי, פעם חזרה מפיגור מפתיע. שלא יחסר חומר ל"הירוקים 2".

החברים למערכת עושים לביתם והשאירו אותי לבד עם סיכום המשחק. משום שהבלוג א. דוגל בזכויות עובדים וב. יודע שחשוב יותר שהם יהיו שם כשאנחנו בחולי ופחות כשאנחנו בבריאות – אני לוקח על עצמי את המשימה בשמחה. אבל תזכרו שיותם ומתי חייבים לכם.

*

ברור שהשינוי העיקרי בקבוצה הוא בנאדו. הוא הכניס שקט לקבוצה, ייצב את ההגנה, ידע להחזיר ולהשתמש בגוסטבו הנפלא והראה ניהול משחק מצוין. אבל בהתקפה, ההבדל הקטן בין אריק לרובן הוא שלרובן לא היה את עמאשה.

מאז שויאם נפצע, קצת שכחנו איזה חלוץ מצוין הוא. לא נופל מאף חלוץ בליגה. גם לוחץ מצוין, גם מהיר מאוד, גם מפרגן, גם מבקיע (פעמיים! אם לא הטעות של הקוון), גם מבשל (בישול שלישי שלו היום בשני המשחקים האחרונים). עמאשה עושה את ההבדל בין מכבי לא מנוצחת לבין מכבי שמביסה.

אז ויאם תענוג, וגוסטבו תענוג וטאלב תענוג, גם בהגנה לשם שינוי. מה שקצת זמן מחוץ לדשא יכול לעשות.

*

צ'וצ'ה נתן משחק בינוני, וטוב שהוא שומר את המשחקים הפושרים שלו לעכו. שראנוב מתפתח לסוג של שטראובר עם הזינוקים התיאטרליים, אבל בינתיים אין תלונות טפו טפו טפו, ודקל זה דקל. החולשה הגדולה שלנו היא בעמדת המגן הימני, עם משומר הלא יציב שהמשחק שלו היום ייצג היטב את המהות שלו כשחקן: איבוד רשלני של שחקן שעלה בגול, לא מעט חורים בהגנה, אבל חצי-בישול נהדר לוורד מצד שני. בכל אופן, אנחנו צריכים מגן ימני יותר סולידי ופחות הרפתקן, ואני מאמין שבנאדו ייתן צ'אנס אמיתי לדגני לכשיחזור מהפציעה.

הבעיה השניה שלנו כרגע היא ליד עמאשה. שלומי אזולאי הוא שחקן טוב, חלוץ מחליף לא רע בכלל, אבל לא מספיק בשביל לפנטז על אליפות. יותר מדי התחכמויות, פחות מדי תכליתיות. אני לא יודע מה קורה עם השחקן היהודי התורן או עם חלוץ זר, אבל עד שאין חלוץ נוסף עדיף כבר לשחק עם ורד (שהיה מצוין כשנכנס, ולא בפעם הראשונה), ואולי לתת יותר דקות לתורג'מן, שעושה הרבה במעט הדקות שהוא מקבל.

*

וכמובן, קטן. היום עליתי על הפתרון לשאלת ה"50-50" שלחיאני דיבר עליה בפוסט שעבר. קטן אכן משחק קשר 50-50, אבל מסוג מאוד מקורי. בתחילת המשחק הוא משחק מקדימה, כחלוץ שלישי, ולקראת סוף המשחק, כשהוא מתעייף, הוא משחק כקשר אחורי. הבעיה היא שבהתחלה הוא חסר באמצע כדי לבנות התקפות, בטח כשידין לא על המגרש – ובסוף המשחק אין לו באמת מספיק כושר לרדוף אחרי שחקני היריבה. מה גם שבמשחקים האחרונים אפילו את מסירות הזהב שלו הוא כבר לא מחלק, ובעיקר מאבד כדורים.

אבל בנאדו לא אידיוט, ולדעתי הוא עלה על הפתרון האולטימטיבי לבעית קטן, כשמצא לו את התפקוד המושלם: התפקוד בו הוא מעורב במשחק כמה שפחות. ואם זה משתלם בחדר ההלבשה, זה משתלם לנו בכלל. גאון בנאדו, כבר אמרנו?

*

זהו, אין לי עוד מה להגיד. המשחק הזה היווה סיום מושלם לשבוע מענג מבחינתי, אישית.

שיהיה שבוע מענג לכולנו.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

21 תגובות על אנחנו – הפועל עכו, אחרי: עד העונג הבא

  1. יניב הגיב:

    כנראה שיש משהו מיסטי בזווית הראש של אריק, שמושכת את כולם מעלה.
    שבוע מצוין! באמת מרגיש אגדתי.

    אהבתי

  2. תום א הגיב:

    אהמ…
    צ'וצ'ה נתן משחק בינוני? צ'וצ'ה הביא לנו 2 נקודות היום, רגע לפני ה 3:1 הוא הציל את ה 2:2 במתפרצת, בנחישות מופלאה.
    ורד היה מצוין כשנכנס? כמעט שברתי חלון כשהוא החטיא באדישות גול בטוח, למזלו הרב את הריבאונד עמאשה הפך לשער העונה. ורד שחקן סופר-מוכשר אבל ראוי לגנאי על המשחק הרשלני שלו היום.
    מסכים לגבי קטן משומר ואזולאי, שלוש החוליות החלשות שלנו כרגע.
    ואהבתי את מה שכתבת שזה מרגיש "טוב מדי" – תארת בדיוק את התחושה שלי. מה, יכול להיות שאנחנו רצים לאליפות? לא יכול להיות, נכון?

    אהבתי

    • פרלה הגיב:

      בשעה 05:20 יונתן התעורר ועיכב את תגובתי. בינתיים תום רשם אותה.
      אזולאי דווקא מוצא חן בעיני וראוי לעוד הזדמנויות. נותן מלחמה וכח, מפנה שטחים (בהתקפה, לא שטחי מולדת), מאיים על השער.
      ורד, חלש, נמנע ממגע ומחטיא את המטרה (אתמול וגם מול קרית שמונה). במעריב כבר יצאו לכלוכים כאילו לא טוב לא בשמאל (האגף, לא הצד הפוליטי).
      הניתוח לגבי יניב בהחלט נכון, ואלמלא שיקולים לבר מקצועיים הוא היה אמור לצאת במחצית.
      השחרור של תורג'מן הוא דבר שהייתי נמנע ממנו.
      בקיצור, נצחון גדול של אופי במשחק בינוני (על אף שאלמלא טעויות השיפוט זו היתה הצגה בפוטנציה).
      אחרי פרק השיקום, אתמול התודעה שוב מצאה אותנו משחררים אנחת רווחה לאחר הנצחון, יותר מאשר שמחה טהורה. המכבש חזר לפעול.
      רק שאלה, מודעת הפרסום נוגעת לשורות הסוגרות את הפוסט?

      אהבתי

    • הופמן הגיב:

      צ'וצ'ה הציל עם תאקל נפלא גול שהוא עצמו כמעט גרם לו (או שזה היה במקרה אחר? בכל אופן היה איזה חור שהוא עשה בתגובה לא נכונה לחילופי מקומות של החלוצים). חוץ מזה הוא נתן יופי של בישול לגול שנפסל. אבל מעבר לזה הוא היה מתחת לרמתו, לדעתי.
      ורד היה מצוין, כמו בשבוע שעבר הכניס הרבה מהירות ותכליתיות למשחק ואאל"ט גם סיפק את המסירה האדירה לעזרא שהובילה לגול השלישי שלנו.
      ההחמצה שלו קרתה כבר לגדולים ממנו, 99 ממאה כאלה הוא מכניס.

      אהבתי

  3. מיכל הגיב:

    כמה הערות: א. אזולאי לא שחקן כדורגל (כלומר, אולי הוא שחקן כדורגל בשביל אמצע טבלה ומתחזות ארעיות, אבל הוא לא שחקן כדורגל על פי הגדרות אוהד ירוק) ב. אני עדיין אמביוולנטית לגבי חן עזרא. מצד אחד אפקטיבי לפרקים, מצד שני כל מיני דברים שהוא עושה ובעיקר עקרון הדהירה לשום מקום שמתרחשת אצלו כמה פעמים במחצית גורמים לי לפקפק בבחור. ג. גם עם עמאשה וגם עם איברהימוביץ עטר לא היה מוציא כלום ממכבי חיפה. ד. ספיקינג אוף עטר – לאן הוא נעלם? ירד לגמרי למחתרת. ה. ורד – שאפו ענק לבחור הזה שעולה מהספסל בלי שום פרצופים ונותן הכל. קצת התבאס מההחמצה שלו שתוקנה על ידי עמאשה (וואווו) אבל זה לחלוטין מובן. ו. רק אני לא רוצה אליפות, אבל באמת באמת לא רוצה?

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      חן עזרא, כשהוא טוב, הוא בדיוק האלמנט הלא צפוי (לטוב ולרע) שיכול לשבש משחק של יריבה שסוגרת מולנו. מסכים לגבי ורד.
      המממ… נראה לי שאת היחידה. למה לא רוצה אליפות לעזאזל? זו יכולה להיות אחת האליפויות המרגשות שאני זוכר.

      אהבתי

  4. MG הגיב:

    את התגובה המלאה אני שומר לבלוג של פרוסנר, אבל רק אכתוב שאני לא מסכים עם רוב מה שכתבת:
    1. אזולאי ותורגי' (וגם ימפולסקי על הדרך) לא ברמה של מכבי חיפה.
    2. צ'וצ'ו זה ההבדל בין 2:2 ופוסט מדכא לבין 3:1 ופנטזיות לא ריאליות על אליפות.
    3. ורד באחת המחציות החלשות שלו העונה. אלמלא ההחמצה לא בטוח שהייתי שם לב שהוא משחק (מה גם שהוא בצד הרחוק ממני ולא היו חילופי מקום).
    4. דקל במשחקו החלש ביותר העונה.
    5. איך אף אחד לא מדבר על זה שעזרא בימין זה שחקן ברמות הגבוהות של הליגה ובשמאל זה דריבליסט מעאפן ראש בקיר?
    6. מישהו ראה את ההצגה של הקופים בקצף? ת-ע-נ-ו-ג!

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      לגבי צ'וצ'ו עניתי לתום. לגבי ורד – הלו, בכמה דקות שהוא היה הוא בישל שער! וזה בלי לדבר על המלחמה והמהירות שהוא מכניס.
      לא ראיתי את המשחק של הנוער, אבל הבנתי שנחלצנו בעור שינינו. רוצה לספר?

      אהבתי

      • MG הגיב:

        בגדול – ישבנו על ת"א שהסתגרו והביכו אותנו במתפרצות.
        הגענו לכמה מצבים טובים, אבל הרוח שיבשה מאד את המשחק של שתי הקבוצות.
        דור כוכב הוציא את מרבית האנרגיה שלו על שיחות מיותרות עם השופט (בטייל עידן טל)
        הבלמים ניסו להעביר כמה פעמים ליד הרחבה – ללוא הרוח זה גולים של 90% לת"א.
        עטאא היה חזק מאד במרכז המרגש וסיכל את הניסיונות הבודדים של ת"א להתקפות מסודרות.
        כנראה אובוקרט החליט שהוא רוצה לשחק הרבה על קוסטה, כי במחצית הראשונה לא היתה ולו התקפה אחת מסודרת שהלכה שמאלה.
        ת"א הבקיעו בהתחלה, מה שרק תמך בבונקר.
        בדקה ה-95, לאחר תום תוספת הזמן, השוער התל-אביבי ביציאה איומה אפשר לגוזלן להגיע מול שחקני הגנה ללא שוער. האחרון העביר מסירת רוחב מצויינת והשאר היסטוריה.
        יצוינו לטובה הקופים הירוקים שלפני, במהלך ואחרי המשחק לא הפסיקו לעודד (ברמה ששמעו מצויין בטלויזיה) וזה עוד במשחק של קבוצת הנוער במזג אוויר מגעיל.

        אהבתי

  5. אני טוען שקטן הוא הקשר אחורי של התקפת מכבי. זה תפקיד ייחודי מאוד בעולם הכדורגל, אין לו אח ורע.

    אהבתי

  6. יותם הגיב:

    מסכים עם כל מה שלא כתבת

    אהבתי

  7. חגי הגיב:

    מקווה שאתם פתוחים גם למגיבים חדשים שהם לא חלק מהברנז'ה…
    לטעמי הדבר המרשים ביותר בניצחון הזה היה שהוא הושג כשרוב השחקנים נמצאים מתחת לרמה שהם הציגו בשבועות האחרונים, וכמעט לכל אחד היתה שטות שיכלה להיגמר רע מאוד.
    שראנוב מכדרר ברחבה בלי סיבה, צ'ו'צה במסירת רוחב נוראית על קו ה- 16 שלנו, משומר בגול, קטן רגע לפני הגול – אלה רק כמה דוגמאות של מקרים נקודתיים. באופן גורף יותר, טאלב מהוסס מאוד, אזולאי (לטעמי, אני מבין שיש כאן כאלה שלא מסכימים עם זה) פשוט חלבי מדי ומאוד מאוד לוקה במסירה אחרונה כשזו נדרשת, בוקולי מלא אנרגיה אבל עם נטיה מוגזמת לפאולים במקומות מסוכנים, וגם ורד כשנכנס היה (שוב, לטעמי) ממש לא טוב. זו לא רק ההחטאה האיומה, שאם לא הסיומת המדהימה של עמאשה (אגב, ישבתי בשער 5 ועד שהגעתי הביתה לא הבנתי מה קרה שם…) היתה הורסת לו את המשך העונה לגמרי, ורק בהילוך החוזר מהזוית שמאחורי השער אפשר להבין עד כמה פשוט אסור היה להחטיא את זה. זה גם ההיסוס בכל עליה לכדור גובה, מעין ויתור מראש, כנראה בגלל הכתף – אבל הוא פשוט לא דומיננטי. וגם המסירה, המצויינת לכשעצמה, לעזרא בגול השלישי, לא מכסה על זה – מי כמו אוהדי מכבי חיפה למודי יניב קטן יודעים שלפעמים גם מסירה אחת גאונית לא מחפה על משחק שלם לא מספיק טוב.
    גם עזרא, וזה אולי מוזר להגיד על מי שהבקיע שני גולים, לא מספיק תכליתי. בשני הגולים נראה היה שהוא מנסה לעשות את זה יותר קשה ממה שצריך, ועל הדריבלים שלו כאילו הוא הרוד-ראנר, שכל אחד באיצטדיון יודע איך ייגמרו עוד לפני שהתחילו, באמת אין מה להרחיב.
    אז מה אני מנסה להגיד פה? שלמרות כל הדברים האלו, הצלחנו לנצח. ולא סתם, אלא משחק שבאופן שבו התפתח, היה נראה שהוא בדרך להפסד מאוד מאוד מתסכל, שמאוד הזכיר לי את ההתפתחות של המשחק נגד קריית שמונה בסיבוב הראשון. שחקן אחד שהיה מצוין לכל אורך המשחק (עמאשה), עוד אחד שאני עדיין מנסה להבין למה לא היה שם לכל אורך המשחק (ידין – שאני לא יכול שלא לחשוב כל פעם שאני רואה אותו, איך היתה נגמרת העונה המקוללת ההיא אם היה לנו מישהו כמוהו בהרכב) ועוד כמה הברקות נקודתיות – צ'וצ'ה בתיקול המדהים לפני הגול השלישי, שראנוב בהצלה של משחק לפני המחצית, משומר עם מסירת רוחב נהדרת, ורד עם מסירת עומק אדירה… הבנתם.
    אז יותר מהכל, המשחק הזה הצליח להחדיר בי אפילו עוד יותר אופטימיות מזו שהיתה שם קודם, כי זה משחק שאותה קבוצה, לפני 3 חודשים, לא רק היתה מפסידה, אלא עם 3 כדורים ברשת לפחות. ולאט לאט ממשיכה להתפתח פה עונה מהאגדות… רק עוד שבוע אחד להעביר בצורה כזו, ואז המבחן האמיתי. והאמת? אני ממש מפחד מהמשחק מול הפועל, שהבועה הזאת תתפוצץ שם, וברעש גדול. אבל מי יודע? אולי היא רק תגדל שם עוד יותר…

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      פתוחים לכולם ומקבלים בברכה, ברוך הבא חגי.
      ניתוח מעניין. לפחות לגבי טאלב, בעיני זה היה אחד המשחקים הטובים שלו העונה ובכלל – גם התקפה טובה וגם אחריות בהגנה, הציל אותנו כמה פעמים ממצבים מביכים.
      המשחק מול הפועל יכריע לאן העונה הולכת, כך זה נראה. משחק עונה אמיתי (עד שנפגוש שוב את הצהובים בקרב על המקום הראשון :) )

      אהבתי

  8. Perla הגיב:

    מישהו יכול להסביר לאן ומדוע נעלמה ההצלה של צוצו מהתקצירים…
    טאלב מייצר הכי הרבה מצבים פר נגיעה בכדור.

    אהבתי

    • חגי הגיב:

      גם אני חיפשתי את זה היום, אתה יכול למצוא את זה כאן

      בערך 1:25:00 זה האירוע עצמו, ההילוכים החוזרים מן הסתם אחרי הגול של עזרא.
      לא האמנתי כשראיתי באיצטדיון, אבל התיקול נקי!

      אהבתי

      • חגי הגיב:

        מסיבה שלא ברורה לי זה מצרף את הקישור למשחק של הפועל ב"ש-מכבי ת"א, אבל באותו עמוד יש קישור למשחק של אתמול

        אהבתי

  9. מתי הגיב:

    מצטער על העדרות.
    פרט סטטיסטי שקצת מבאס אותי לגבי גוסטבו בוקולי יקירי: בשבועיים האחרונים יש לו נקודה אחת בלבד מתוך השש שצברה מכבי חיפה. זאת אומרת שבשבת הוא יצא כשהיינו בפיגור ובשבוע שעבר נגד אשדוד כשהיה תקו. בדקתי את שאר המשחקים וחוץ מכניסה במחצית המשחק נגד באר שבע שהביאה ניצחון כל שאר המשחקים ששיחק התוצאה לא היתה לטובתנו כשיצא או אחרי שנכנס (נגד ביתר בלבד הוא יצא כשהובלנו).

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      כבר כתבתי בעבר כמה אני "אוהב" סטטיסטיקה. השאלה היותר חשובה בעיני היא כמה היתה התוצאה לרעתנו אם הוא לא היה משחק. כי עם כל הכבוד לסטטיסטיקה, במשחקים שאני זוכר ממנו העונה הוא החזיק את האמצע (וגם הציל כמה הזדמנויות בהגנה) כמעט לבד

      אהבתי

      • מתי הגיב:

        תודה הופמן שעזרת לי להרגיש יותר טוב למרות הנתון הסטטיסטי המבאס שהבאתי. לגבי מה היה קורה אילו, אני שואל מה היה קורה אילו דוד חנין אבא של דב חנין ומראשי מק״י היה מקים את המדינה.

        אהבתי

כתיבת תגובה