אנחנו – הפועל רעננה: הנעה מובטחת

רעננה יותר הגישה לנו את המשחק היום מאשר אנחנו לקחנו אותו. הפנדל שקיבלנו היה הכי זול שאפשר לקבל. אף אחד אפילו לא איים על השער של רעננה. בואו, קחו פנדל, תבקיעו לנו. ואפילו את זה התעקשנו להחמיץ. מזל שבניון ברמה אחרת משאר הקבוצה. גם במישור היכולת, גם במישור הנחישות (בכלל, עושה רושם שבניון הבין סוף סוף שהוא לא יקבל את התשואות רק כי החליט לפרוש בישראל. הוא יצטרך להרוויח אותן. הוא הבין גם שכל מה שיצטרך לעשות בשביל להרוויח אותן הוא לזוז על המגרש. זה כבר יבדיל אותו מהאחרים. מאז יוסי לא קם בישראל כיוסי. רק זהבי מתקרב, וזהו).

האדום היה גם הוא זול ממש. כמעט חינם. עוּף-בשקל. אמצע המגרש, שום איום שמחייב עבירה כזו.

רעננה הגישה, אנחנו בקושי לקחנו. זה הזכיר לי קצת את הצילום המפורסם של אהוד ברק וערפאת. אתה תיכנס – לא, תיכנס אתה קודם – לא, אתה קודם – לא, אני מתעקש. בסוף נאלצנו להיכנס קודם, ולהכניס – בקושי – שני שערים דרדל'ה. מול עשרה שחקנים. ובמשחק בינוני מאוד.

איכשהו הקבוצה הזאת מצליחה להוציא אותי מתוסכל גם במשחק שאמור להיות קל על הנייר, ושהופך לעוד יותר קל על המגרש. איפשהו בתרגום מספרדית לעברית, מישהו שכח לספר לרוני לוי שהנעת הכדור היא רק אמצעי, בדרך למציאת הפרצה להגנה, שגם היא אמצעי, כשהמטרה היא להבקיע גול. אנחנו נשארנו תקועים בשלב הראשון. להניע כדור, כמטרה בפני עצמה. אז בהנעת כדור הצידה ואחורה אנחנו הקבוצה הטובה בישראל. ההנעה מובטחת. אבל מול עשרה שחקנים של רעננה, הנעה אנמית כזאת היא עבור הקהל עינוי מתמשך.

בדקה ה-87 אנשים התחילו לצאת מהאצטדיון. זו לא היתה יציאה בשביל להימנע מהפקקים, הם היו נשארים אם היו חושבים שנראה עוד גול. אבל הם העדיפו לצאת לעמוד קצת בפקק. אפילו שם יהיה יותר עניין מאשר בהנעת הכדור השבלונית שלנו. לפחות אפשר לשמוע רדיו.

*

בדרך חזרה לתל אביב שמענו רדיו. הקשבנו לאחת מתוכניות הכדורגל של אחרי המשחקים, ואני מבין שיש איזה ניסיון להציג את הדברים קצת אחרת ממה שנדמה לי שהיא המציאות. אומרים לנו עכשיו שאנחנו לא יכולים לצפות ליותר מהיכולת שהקבוצה מציגה, כי זאת בסך הכל "עונת מעבר", בה הקבוצה בונה את עצמה מחדש, בהתבסס על שחקני בית. שזה אחלה. אבל אני רק מבקש לזכור שזה לא מה שאמרו לנו בתחילת העונה. בתחילת העונה הלכנו על כל התארים. שזה אומר מאבק על האליפות. אנחנו לא נאבקים על האליפות. אנחנו נאבקים על פלייאוף עליון.

האם חל שיפור במכבי חיפה מאז מחזורי פתיחת העונה? בהחלט. אבל נציין גם שהשיפור הוא ממצב בו היינו מאוד גרועים למצב שבו אנחנו סתם לא משהו. זה כמו שמישהו ייתן לנו מכות ואז יעבור לצבוט אותנו: זה בהחלט שיפור, אבל לא מגיעה לו תודה. אז עכשיו מדברים על הבראה, עכשיו עושים צעדים נכונים של ניקוי הקבוצה מכל מיני אלמנטים שליליים ומשחקנים בינוניים. זה מצוין. אבל זה לא מה שדיברנו עליו בתחילת העונה.

זו לא סתם קטנוניות. כי לקבוצה יש 18 אלף מנויים, שכל אחד שרבים מהם הוציאו לא מעט כסף על המנוי בהתבסס על מה שהקבוצה הצהירה כמטרות שלה. והמטרות לא היו "בניה", ולא "הצערה", ולא "התבססות על שחקני בית". אלא "מאבק על כל התארים".

אז אפשר להסביר לנו שהדרך ארוכה יותר ממה שחשבו. אני חושב שהמועדון ימצא אוזניים קשובות בקרב האוהדים לגישה כזו. אבל שלא יזיינו לנו את השכל. כי אנשים לא אוהבים שמתייחסים אליהם כטמבלים. אפילו אם הם אוהדים (במיוחד אם הם אוהדים: לאוהדים אכפת יותר מלאנשים אחרים. הם נוצרים בזכרונם רגעי שיא, ונצרבים בו רגעי השפל. לכן הזיכרון שלהם יותר ארוך משל אלה שלא אכפת להם).

*

האם רוני לוי הוא האיש הנכון להבריא את הקבוצה? לדעתי כן. הקבוצה זקוקה למשמעת, ליראה כלפי דמות המאמן, להבנה של השחקנים את רוח המועדון ואת הכבוד שהם אמורים לרחוש לסמל. ואת זה נראה לי שהוא מחדיר בה.

אבל אני חושב שזו גם תקרת הזכוכית שלו. לדעתי הוא לא יכול להביא אותנו למאבק על האליפות בעידן גולדהאר. כי הוא שמרן מדי וזהיר מדי. אבל א. זו רק דעתי, ובהחלט יכול להיות שאני טועה. ב. אנשים משתפרים בעבודה שלהם, ואולי גם רוני לוי ימצא את הדרך להפוך ממאמן שיודע להפוך חבורה לא ממושמעת של שחקנים לקבוצה, למאמן שיכול לקחת אותה לאליפות מול מתחרות רציניות.

*

ואם כבר דברים שציפינו להם לפני העונה: אח שלי, חייל, קנה מנוי לעונה, בהתבסס על ההנחה שכמו כל קבוצת כדורגל בישראל, גם אנחנו נשחק את רוב משחקינו בשבת. משום מה, המשחקים שלנו לאחרונה נערכים רק בימי ראשון ושני. מפה לשם יוצא שהוא לא ראה משחק באצטדיון כבר הרבה זמן. גם בשבוע הבא זה לא יקרה. האם מישהו יפצה אותו על המנוי שקנה? האם יש איזו סיבה הגיונית שאנחנו באופן עקבי לא משחקים בשבת?

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, תקשורת השרוכים, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

22 תגובות על אנחנו – הפועל רעננה: הנעה מובטחת

  1. מתן גילור הגיב:

    תודה ניר. יש בינינו לא מעט אי הסכמות בהתבסס על הטקסט הזה, אבל יש פה שני אי דיוקים שאני חושב ששווים התייחסות.
    1. "אבל אני רק מבקש לזכור שזה לא מה שאמרו לנו בתחילת העונה. בתחילת העונה הלכנו על כל התארים" – חד משמעית לא נכון. לראשונה מזה שנים הרבה שחר דיבר בתחילת העונה על טופ 3. שזה בהתבסס על הצהרות העבר זה בעצם אומר "תכלס, העונה, אנחנו לא מסוגלים להתחרות עם מת"א הפועל ב"ש." העונה, האוהדים לא יכולים להתלונן שהוליכו אותם שולל לעניין ההצהרות. ההצהרה היתה אירופה ונכון להיום אנחנו חזק במאבק על מקום באירופה. אם יש לך הפניה למקום בו הוצהר שהמטרה היא מאבק על כל התארים אודה לך אם תוכל להפנות אותי אליו.

    2. "כי לקבוצה יש 18 אלף מנויים, שכל אחד מהם הוציא לא מעט כסף על המנוי בהתבסס על מה שהקבוצה הצהירה כמטרות שלה." – פה זה כבר עניין של דעה כי לא ניתן להוכיח, אבל אני די משוכנע שלא *כל אחד מהם* לא היה עושה מנוי אם ההצהרות בתחילת העונה היו שמצעירים את הקבוצה. כלומר, אם 18K עשו כשההצהרה היתה טופ 3, הרשה לי להניח שבמינימום של המינימום היו 12K גם אם המטרות היו פחותות. לפחות לגבי עצמי אני יכול לומר בוודאות שאין שום קשר בין ההצהרות (שגם כך צריך להיות תמים כדי להאמין להם, לענ"ד) לבין חידוש המנוי.

    מה שכן, הטענה של הקבוצה שאחת ממטרות העונה היא הצערת הקבוצה היא קשקוש. בהינתן הפתיחה המזעזעת ובהינתן ההתנהלות של חלק מהשחקנים ובהינתן פציעות של אחרים, פשוט לרוני לא נותרה ברירה לשחק עם לביא וג'אבר. למישהו שבאמת יש ספק שאם דרינצ'יץ' היה עומד בציפיות וקריאף לא היה נפצע הצמד הזה בקושי היה רואה דקות? אז עכשיו רוני מנסה לעטוף את המצב הנוכחי בעטיפה יפה של הצערה ושחקני בית.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      הלחצת אותי לרגע כי זכרתי ששחר דיבר על כל התארים אבל אני יודע שיש לך זיכרון טוב משלי, ואחרי מה שכתבתי על הזיכרון של האוהדים זה היה יכול להיות מביך אם הייתי טועה. אז נכון, שחר היה זהיר בהצהרות שלו מבעונות קודמות (בכל זאת גולדהאר בשטח), אבל הזיכרון שלי עדיין לא מחוק לגמרי:
      במסיבת העיתונאים בפתיחת העונה שחר אומר (כאן) "אנחנו שואפים כל שנה לנסות ולזכות בכל התארים שקיימים בכדורגל הישראלי. זה ברור שאנחנו רוצים להיות קבוצת צמרת, וקבוצת צמרת נלחמת על התארים". המנטרה הקבועה. באתרים אחרים הניסוח יותר פתלתל – "מיותר לשאול בכל עונה מחדש אם אנחנו מתחרים על כל התארים", אבל לא נראה לי שאפשר לפרש "מיותר לשאול בכל פעם מחדש" כ"אנחנו לא מתחרים"…
      בראיון אחר, יותר קרוב לפתיחת העונה, הוא אומר ספציפית ש"אני רואה את עצמנו נותנים פייט למכבי ת"א על כל המשתמע מכך", ושוב "מכבי חיפה זה מועדון גדול שמתחרה על כל התארים".
      לגבי הנקודה השניה, אני מסכים שהניסוח שלי לא לגמרי מדויק. תיקנתי.

      Liked by 1 person

  2. נועם הגיב:

    מעולה.
    במילים מכובסות פחות – מולנו, האוהדים, פועלת במלוא המרץ מכונת כסתח"ים שתמיד תמצא איזשהו הישג להיתלות בו במקום לומר טעינו, נכשלנו קולוסואלית.
    כרגע ההישג התורן הוא שילוב שחקני בית ועושה רושם שרוני לוי (ואולי אף דרגים גבוהים ממנו…) החליטו לעשות הכל על מנת להשיג אליבי לטיעון הזה, הכל כולל שילוב עיקש ותמוה של שובל גוזלן שכנראה אין קשר בינו לענף, אחד הגרועים שראיתי. וכולל הימנעות מרכש בזמן שרכש ישראלי סביר (בראון למשל) הינו מצרך יקר המציאות גם בעתיד הנראה לעין, כי הרי יש לנו את עטאא ולביא שיתכן ובעתיד הם יהיו העוגן שלנו בקישור אך כרגע שניהם רחוקים מאוד מהרמה הנדרשת.
    הייתי הרבה יותר שקט מהעתיד אם ראשי המערכת היו יודעים להודות בכשלונם מבלי לזרות חול בעינינו. אך משלא זה המצב אני ממשיך במצב הצבירה הפסימי שלי.

    Liked by 1 person

  3. JB הגיב:

    לשם שינוי לא מסכים איתך….. אם תסתכל היטב…. הפנדל מנע שער מנגיחה…למכבי חיפה יש היום את הסגל הכי קצר בליגה ואני בספק אם היית מאמין ששי בן-דוד ויובל יוסיפוביץ יושבים על הספסל. רעננה קבוצה מאוד טקטית נחושה ומהירה (ה-11 שראית ניצחו את מכבי ת"א בבלומפילד). , והם תמיד נתפשים כ"חלשים" כי אין להם קהל ויש לזה אפקט רע על הקהל המקומי כל מה שהם ניסו למכור אמש זה הגבהות ממצבים נייחים כי נטע לביא חיסל להם את משחק המעבר.

    Liked by 1 person

  4. mhfcball הגיב:

    אתה כ"כ צודק לגבי רוני לוי
    והנה שתי דוגמאות שמסבירות מי הבן אדם
    תחת הדרכתו מכבי חיפה סיימה או מקום ראשון או מקום חמישי
    באף מועדון פרט למכבי חיפה, הוא לא עשה עונה במלואה (מההכנה עד סוף העונה), ותמיד פוטר באמצע העונה, או הגיע באמצע העונה.
    מה אני אומר? שרוני זה טיפוס של שחור או לבן, "כאילו" פרפקציוניסט , אבל שאתה תלוי ב-25 אנשים, שכל אחד בא עם המטען שלו, הצרות שלו, מצב רוח שלו ,קצת קשה שכולם יהיו באותו קו, ושכולם יגיבו לסיטואציה אותו דבר
    בחזון של רוני שיש לו את השחקנים הטובים ביותר, הממושמעים ביותר, אז הוא פורח, אבל ברגע שצריך לבנות, לעשות התאמות, להסתגל, להיות פרגמטי, פה הוא נכשל (אופי ילדותי כזה, אם אני לא מקבל מה שאני רוצה, אני שובר את הכלים)

    לגבי מאבק על האליפות, כדאי שאוהדי מכבי חיפה יכינו את עצמם "לחורף ארוך" במיוחד, מכבי חיפה בתצורת הניהול הנוכחית לא באמת יכולה להיות קבוצה מספיק חזקה מקצועית ומנטלית בשביל להתמיד 36 מחזורים במאבק למען מטרה מסוימת, אני מאוד אופתע אם בעונות הקרובות נאבק על האליפות.
    ואם נסיים במה שאתה סיימת, ניהול זה לא רק סקאוטינג, דוברות ,סביבת עבודה, ניתוק התקשורת, סודיות, ראיה לעתיד.
    ניהול זה גם לבוא ולדפוק על השולחן של המנהלת ולהגיד, למה קבוצה עם 18,000 מנויים צריכה חודש שלם לשחק את כל המשחקים שלה בימי חול בשעה 20:30-21:00

    Liked by 1 person

  5. טל הבלגי הגיב:

    נגזר עלינו לא להסכים לעד… אולי כי אתה מוצא מה טוב בהפסדים ומתבאס כשנותנים לנו נצחונות חשובים…

    גם אם הצהירו על מאבק על אליפות בתחילת העונה, מה שלא קרה, כן השקיעו מיליוני שקלים כדי לחזק את הקבוצה.
    מרגע שזה לא הצליח, אתה לא מצפה שכרגע יצהירו על אליפות כשאנחנו במרחק 18 נק' מהמקום הראשון וכשכל השחקנים שהביאו נכשלו, נכון?

    ושוב, מה יש להתבאס מזה שהגישו לנו את המשחק? להזכירך, זה משחק 3 רצוף בשבוע, אחרי משחק גביע קשה, שההרכב הוא כמעט אותו הרכב. אז עשו לנו את החיים קלים. ביג דיל. רעננה גם לא קבוצה כל כך קלה כמו שעשית ממנה.
    כל השנה שיחקנו מקסימום 30 דק' טובות במשחק, ואולי הן היו מגיעות גם במשחק הזה. רעננה צופפו יפה מאוד את האמצע והקבוצה שלנו מאוד מוגבלת.

    הגענו ל16 איומים על השער ו7 בעיטות למסגרת (אם אני זוכר במדויק).
    אני לא חושב שהשער של פלט היה דרדלה. אני חושב שהוא היה שער יפייפה של חלוץ עם טאץ', ושילוב נהדר עם בניון.

    ולא שאין בעיות ואין המון על מה לכתוב. אבל התלונות לא צריכות להיות על זה שהצהרנו על אליפות ועכשיו מתגאים בצעירים, ולא על שלשם שינוי נתנו לנו את המשחק (והשופט שפט מעולה) בזמן הנכון.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      רק שים לב על מה בדיוק אני מתלונן – על (התחושה שלי ש)מנסים עכשיו לצייר תמונת מציאות שכמעט נוזפת באוהדים על הציפיות שלהם ועל האכזבה שלהם מהקבוצה, כי "אי אפשר לצפות מקבוצה שנמצאת בתהליך בניה להיאבק בצמרת". יצרתם ציפיות בשביל למכור מנויים? תתמודדו עם האכזבה ותהיו ישרים. זה הכל. חוץ מזה אני מגיב למטה במרוכז.

      אהבתי

  6. הופמן הגיב:

    תגובה כללית: כמו בכל נושא, אני לא חושב שהמצב הוא שחור או לבן. המצב מורכב, יש נקודות אור, יש הרבה מה לשפר ויש גם מקום לביקורת. הקבוצה משתפרת אבל אני לא מתכוון לזקוף את זה לזכות רוני לוי, כי זה יהיה כמו להודות למישהו שהוציא אותנו מבור שהוא עצמו הכניס אותנו אליו. כשניראה כמו קבוצה טובה אשבח אותו על ה"שיפור".
    אני חושב שרעננה קבוצה לא רעה יחסית לכלים שיש לה ושסילבס מאמן מוכשר. אתמול היא היתה גרועה ולא הגיעה לאף מצב שאני זוכר. חוץ מזה היא היתה בעשרה שחקנים מדקה מוקדמת. אז נכון שהיא צופפה באמצע והחנתה את האוטובוס ברחבה, אבל זה לא תירוץ למשחק נרפה שלנו. יש פתרונות גם למשחק סגור והתפקיד של לוי זה לתת אותם. הנעת כדור ליד קו החצי שלנו היא בטוח לא הפתרון. באופן כללי לוי זהיר מדי לטעמי, וזה לגיטימי – רק שלא יצפה למחמאות על זה.
    נועם – לא מסכים לגבי גוזלן, אני חושב שהוא שחקן טוב אבל זה עניין שקשה להוכיח, עד (ואם) שיוכיח את עצמו.
    JB – לא מבין על מה אתה מדבר לגבי הפנדל. תראה פה (9:36, זה אמור להביא אותך ישר) – ג'אבר עלה לנגיחה במרחק 10 מטר לשער והוא בכלל לא נגח לכיוון השער אלא ניסה להוריד כדור לדקל.
    טל – זה נכון שבאופן כללי אני נוטה לאזן את מה שאני מרגיש שלא מאוזן. אבל דווקא בגלל שאני כן מאמין, בניגוד לאחרים, ששחר תחרותי והוא כן עושה את הכל בשביל לחזק את הקבוצה, אני מאוכזב. מרוני לוי בעיקר. *בגלל* שהקבוצה שלנו מוגבלת. היא לא היתה צריכה להיות, והוא קיבל את כל הכלים בשביל שהיא לא תהיה.

    אהבתי

  7. Perla הגיב:

    במהלך העונות האחרונות ניסינו. אנחנו ויענקל׳ה, להחליף מאמן לאחר פתיחת עונה כושלת. זה לא הלך, ועדיין הייתי בין אלו שלא ממש האמינו ביכולת של רוני לבצע שינוי כיוון. כרגע נראה ששינוי הכיוון, ככל שהיה כפוי, בינתיים, טפו טפו, פועל באופן מעורר אופטימיות. ניתן קצת קרדיט למי ששגו לכתחילה על שינוי הכיוון. חובתנו גם לזכור שניתן היה לשנות כיוון בדרכים אחרות שאולי היו מניבות תוצאות טובות פחות.
    מצד שני, כשאלישע בעונתו הרביעית ורוני בעונות שלישית ורביעית פתחו רע הם גם סיימו רע.
    מצד שלישי, הם לא היו בעונה ראשונה בקבוצה, באותה הקדנציה.
    מצד רביעי, כשאלישע בא בתחילה בלי לעורר שמץ אופטימיות ולקח אליפות מול הגאידמק עם תוספות של דבא, קרופניק וקולמה אף אחד לא ראה את זה בא.
    מצד חמישי, הפועל קרית שמונה. ק"ש אתם מבינים.
    אז אולי פשוט אי אפשר לדעת כלום….
    אין ספק שמיץ וקרויף עושים משהו נכון.
    מצד שני, אפשר היה להביא אנשי מקצוע שהצליחו במקום אחד ולא היו מצליחים כאן וכל הדלתות היו נפתחות ונסגרות בכיוונים אחרים.
    מצד שלישי תמיד אני משתמש בדוגמא של איאן ראש שחורר רשתות אנגליה ובשביל הגברת הזקנה אפילו לא הצליח לסחוב את התיק.
    לא יודע. מקווה לטוב.
    חלק מהזמן אתמול בכל מיני שריקות קטנות היה נדמה לי שהשופט בודק הודעות באייפון ולא מסתכל על הדשא. או שמסתכל רק על הדשא ולא על המשחק.
    מצד שני, נטע וג׳אבר או יוסי וג׳אבר או יוסי וג׳אגר. הייתי חייב.
    זהו. היה לי כיף בשבוע הזה אחרי הקבוצה שקצת החזירה לי את הכיף שבדבר הזה של להיות אוהד כדורגל ואוהבו.

    Liked by 1 person

  8. מתי הגיב:

    מצויין הופמן למרות שאני טיפה יותר אופטימי ממך.
    נגעת בנקודה שהתחלתי לכתוב בגינה פוסט ביום שישי והפסקתי כי אבדה לי הדרך.
    אני מרשה לעצמי לעלות פה את רבע הפוסט )טוב זה גם בלוג שלי)הזה כפי שהוא בלי המשך, כי לאף אחד ובעיקר לא לרוני לוי לא מגיע הקרדיט על המהלך שכנראה יחזיר את מכבי למקום שלה בכדורגל הישראלי.
    להלן הפוסט:
    ‎" לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצווה אפילו שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה "

    ‎– מסכת סנהדרין ק"ה

    השבועות האחרונים במכבי מראים עד כמה אובדן הדרך גדול. עד כמה בכלל המילה ״דרך״ חסרת משמעות, וכל ההוגים בהטוויתה, וכל המהלהגים במסיבות עיתונאים בשנים האחרונות, כי יש דרך במכבי, וכי באו לבנות את מכבי ולהחזיר אותה למקום בו היא ראויה להיות, אינם אלא מאחזי עיניים וגונבי דעת.
    הלוא, איך מקבוצה שרק לפני עשרה חודשים שברה שיא שלילי של 0 שחקני בית בהרכב ובעולים מהספסל, וגיל שחקנים שמתקרב לגיל הממוצע של מנויי שח״ל שהיורשים שלהם שכחו לבטל את המנוי, לקבוצה עם שבעה שחקני בית בהרכב ובעולים מהספסל וגיל ממוצע של מעריצי טל מוסרי- נוקליאודיאון, שאין להם מושג שאלילם ערק מערוץ הילדים?

    ומתוך אובדן הדרך הזה, חוסר האונים, המיאוס וחוסר התוחלת סביב הקבוצה, התגלתה במקרה דרך בורמה שתציל את המועדון משקיעה ותפרוץ לו בעזרת השם בחודש מאי את הדרך לירושלים לגמר הגביע.
    כל כך במקרה התגלתה הדרך מתוך חוסר אונים גדול, שלאף אחד אין את הזכות לקבל את הקרדיט על כך. קחו לדוגמא את נטע לביא ועטא ג׳אבר. על המשבצת שלהם ישבו מתחילת השנה: דרינצ׳יץ, קריאף, ידין קובי מויאל, ובישיבות טרום עונה כשרוני לוי הריץ תרחישי קיצון, הציע גוסטבו שבמקרה הגרוע הוא יחזור לשחק.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      אענה לך בפתגם אחר: "המתחיל בפוסט אומרים לו גמור" (בבא גנוש, שם, שם)
      חבל שצריך להסתפק בתגובות שלך אבל הנה עוד פתגם – באין ציפור שיר גם תגובה היא זמיר

      אהבתי

  9. מתי הגיב:

    קראתי פה את התגובות ואני חייב להגיד שכולם כל כך צודקים. וואלה איזה בן אדם חסר דיעה אני.
    אבל דבר אחד בטוח, ואת זה אמר פרחה. לא יודע מה קרה בשני המשחקים האחרונים אבל התשוקה שלי למכבי חזרה. הייתי די הרבה זמן אפטי.

    Liked by 1 person

  10. Perla הגיב:

    The name is Perla. Amit Perla
    😎

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה