הפועל רעננה – אנחנו: לקדם, ועכשיו

נשבע לכם שאחרי השני קיוויתי שהם יתנו את השלישי, ואת הרביעי, ואת החמישי, כמה שדרוש בשביל שרוני לוי יתבייש מספיק כדי לשים את המפתחות אחרי המשחק וללכת. או כמה שדרוש כדי ששחר יחליט שעם כל הכבוד לסבלנות ולדרך, הוא לא יכול להמשיך לתת למאמן כל כך גרוע לנהל לו את הקבוצה.

לצערי, קיבלנו רק את השלישי, וזה לא הספיק. ידעתי שאין סיכוי, ובכל זאת בסתר ליבי קיוויתי שבראיון אחרי המשחק לוי יגיד "איני יכול עוד". אבל הוא לא אמר. בכלל, בחור צנוע רוני, הוא לא אוהד לדבר על עצמו. על חוסר התשוקה של השחקנים הוא דווקא דיבר די הרבה.

כשנשאל על ההבדלים בין הסגל שלו לסגל של רעננה הוא אמר שכישרון זה לא מספיק, ושמכבי היא קבוצה בינונית. מה הופך כל כך הרבה כישרון על הנייר לקבוצה בינונית על המגרש? גם על זה הוא לא דיבר. אולי כי זה לא "מה", זה "מי".

אין מאמן למכבי חיפה.

*

סליחה, זה היה בלהט הרגע. אם לא היה מאמן למכבי חיפה, היינו נראים יותר טוב. מישהו – אולי בניון, בטח דקל – כבר היה דואג לכוון את השחקנים, ומשם הם היו מסתדרים. מה שזה לא יהיה שרוני לוי עושה במכבי, זה רק מזיק. יש לנו מאמן, והמאמן הזה גרוע.

אפשר לפרוט את זה לפרטים, לשמות, לבעיות חוזרות, לדפוס של החלטות כושלות, חילופים גרועים. אבל לא צריך – המאמן יכול לעשות אלף טעויות, העיקר שביחד הכל איכשהו יעבוד. בזה, ורק בזה, הוא נמדד.

זה לא עובד. זה יותר גרוע מלא עובד, זה מביך. זה משפיל. עדיף סתם שעון קיר שלא עובד משעון קיר שלא עובד שגם יורק עליך כשאתה עובר לידו, ומכבי יורקת עלינו כבר עונה שלמה. אוקיי, אני מגזים, פעם או פעמיים השנה היא הצליחה להביא לנו גאווה. אבל גם שעון מקולקל וגו'.

*

אבל יש תקווה. מכירים את העיקרון הפיטרי? לפי העיקרון הזה, כל עובד טוב יקודם כל עוד הוא מצליח בתפקידו, ולכן בכל פעם שהוא טוב במשהו, הוא באיזשהו שלב יפסיק לעשות את המשהו הזה שהוא טוב בו, עד שיגיע אל התפקיד הראשון בו הוא לא יצליח – ושם הוא יישאר.

ובכן, מכבי חיפה הולכת לעשות דבר יוצא דופן בעונה הבאה ולהעניק קידום לעובד שהיה מאוד גרוע בתפקיד שלו, שלא לומר כשל בו לחלוטין. זה הולך להיות מקרה נדיר בו ארגון מתנהל בניגוד לאינטרסים שלו, ולפיכך גם כנגד העיקרון הפיטרי, ואתם יודעים מה – בהפוך על הפוך על הפוך זה עוד יכול לעבוד. שיתרכז הרוני בתוכניות לטווח הרחוק וישאיר למאמן אמיתי את עבודת האימון ולנו את הטווח הקרוב.

הייתי שמח אם זה היה רק משעשע, אבל למרבה הצער נראה שזה הדבר היחיד שהולך להציל אותנו ממנו. כרגע עושה רושם שכמה שלא נושפל ונבויש, לבד הוא לא יילך. אז קדימה, למה לחכות לעונה הבאה? חייבים לקדם את רוני לוי! ויפה שעה אחת קודם.

*

ומנגד, חיים סילבס. נכון, יש קצת יותר מדי הייפ סביבו, ונכון הוא עוד לא הוכיח את עצמו לאורך זמן וכל זה. אבל היי, הקבוצה שלו, שלא יותר מדי אנשים נתנו לה סיכוי בכלל להישאר בליגה, הולכת להגיע לאירופה. והיי, הוא עשה לנו היום בית ספר. והיי, הוא משלנו! ירוק! רמז רמז, קריצה קריצה, שיעול, מרפק ליענק'לה, אתה מבין מה אני אומר, נכון?

בכלל, אני שמח ששחר היה במגרש וראה את זה. אני בטוח שהוא התבייש. ועם כל הדיבורים על לוי בחיפה להרבה שנים, יש מצב שהוא בכל זאת יפתיע בסוף העונה. כי שחר אוהב לדבר על דרך, ואולי הוא גם יכול לבלוע כמה הפסדים פה ושם. אבל לבושות אף פעם לא היתה לו יותר מדי סבלנות.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על הפועל רעננה – אנחנו: לקדם, ועכשיו

  1. JB הגיב:

    הבעיה הכי הרבה יותר רחוקה ועמוקה מרוני לוי…. ונעוצה ביענקל'ה שחר. רוני לוי לא ראוי להישאר יום אחד
    אבל מה יגיע אחריו..עוד מאותו סוג ועוד מאותה תבנית התנהלותית.
    זה אותו יענקלה שכבר 5 שנים יושב במסיבת העיתונאים של פתיחת העונה עם יהירות אווילית ונוזף
    בכל עיתונאי זב חוטם בתוך עדה של עיתונאי ספורט שלא מתאימים אפילו לכתוב טור דעה בניוזלטר של חטיבת ביניים,
    ואחר כך מסביר לכולם כמה הקהל ששלשל לקופתו כמעט 23 מליון ש"ח השנה (מנויים+מרצ'נדייז) לא חשוב בעיניו.
    זה אותו יענקלה שמגדל יותר כישרונות מכל אדם אחר בישראל אבל שולח אותם ל"מסע ישראלי" מעפולה ועד מרמורק ובסוף נשאר בסוף עם הטווטחה ביד…וזה אותו יענקלה שמזלזל במקצוענות ואיו לו מערך סקאוטינג אמיתי כבר כמעט עשור בזמן שאפילו לרעננה יש סקאוט על ריטנייר.
    אני לא מכיר את סטנוייביץ והוא לא מאוד הצליח אבל בראיון לפני כחצי שנה הוא סיפר שהתנאים בחיפה היו בלתי אפשריים, ומה שהרג אותו לא היה ההפסד לבית"ר אלא העובדה ש"כפו עלי דברים שלא רציתי…."
    אני מקווה שכמו שאוהדי ליברפול ידעו לצאת מהמגרש כדי להעביר מסר לבעלים על מחירי המינויים, הקהל של חיפה
    ישאיר את שחר ודורשי שלומו לבד ביציע … רמז לבאות

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      אני לא יכול להצטרף לדברים נגד שחר. ממני יש לו קרדיט מפה עד הסוף המר. אבל מצטרף לביקורת על הרפיסות של העיתונאים, ואם המנויים יהיו יקרים אשמח לראות את הקהל מתאחד ומעביר מסר נגד המחירים.

      אהבתי

  2. מתן גילור הגיב:

    מה יש לך נגד סילבס שכל-כך דחוף לך להרוס לו את הקריירה בשלב כה מוקדם?

    Liked by 1 person

  3. יניב הגיב:

    מדהים שמכאן עד לסוף העונה, אני מאחל לנו השפלות צורבות וצורמות כמו אלה, אם זה מה שדרוש…

    Liked by 1 person

  4. mhfcball הגיב:

    מכבי חיפה כבר שנים מתנהלת בניגוד לאינטרסים של מועדון שרוצה להצליח
    האינטרס היחידי שמעניין את מנהליה, ובעיקר את בעליה , זה יחסי ציבור

    אהבתי

  5. אלון הגיב:

    טור מעולה, אבל החוק הרלוונטי כאן הוא חוק דילברט: אתה מקדם את הלא מוכשרים להנהלה, איפה שהם יעשו פחות נזק

    Liked by 1 person

  6. מתי הגיב:

    מצויין הופמן.
    אתמול הפוקוס של המצלמה עשה זום אאוט ופתאום אני רואה ששחקני מכבי פשוט מטיילים על המגרש. לא זכור לי שראיתי פעם כזה דבר מקבוצת כדורגל.

    Liked by 1 person

  7. טל מסלמה הגיב:

    התפקיד של מאמן זה לעזור לשחקנים שלו להגיע לשער, ולעזור להם למנוע את זה מהיריבה.
    תגידו לי שאני אראה משחקים שאנחנו לא מגיעים לשער – אני לא אאמין.
    כי אפילו אם נשים 3 שחקנים במרכז וסתם נזרוק להם כדורים כל המשחק, אז אנחנו נגיע לשער.
    זה בעיני אבסורד. זה לא קשור לשחקנים, זה לא קשור לשחר, זה לא קשור לסילבס או לשבתאי, וגם לא לשופט ימח שמו וזכרו.

    ואפשר לחשוב על מה שיחקנו אתמול. משחק מיותר. מה היינו מפסידים אתמול אם היינו קצת מהמרים? את האליפות? את המקום הרביעי? היינו מפסידים 3:0? אהה…

    תעשה טובה, בפעם הבאה תשכנע אותי לא ללכת.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      כאילו שזה יעזור ):

      אהבתי

      • טל מסלמה הגיב:

        אגב, וזה שלא רוני לוי לא מנסה. להיפך – הוא מנסה בכוח. יש לו שיטה והוא מנסה להנחיל אותה לשחקנים, אבל זאת הבעיה שלו. השיטה שלו לא קשורה לחומר השחקנים, למצב המנטלי שלהם, למומנטום, למיקום שלנו בטבלה וליריבה שמולנו.
        לכן הוא אומר שהשחקנים בינוניים ולכן הוא לא מתאים. אתה תמיד רוצה בקבוצה שלך מאמן שיאמין שהשחקנים שלו טובים מכפי שהם – לא להיפך.
        ואגב, על שחקנים שיודעים שהם בינוניים אפשר לכפות שיטה – בכל קבוצה קטנה עושים את זה. אז רוני לוי, וזה כבר ברור מהרגע הראשון, רוצה להוכיח לשחקנים כמה הם בינוניים כדי שלבסוף הם יכנעו לשיטה. כך או כך אנחנו כרגע פחות מקבוצה בינונית.

        Liked by 1 person

        • הופמן הגיב:

          אני מנסה להבין מה השיטה שלו. כמו שזה נראה מכאן, זאת הנעת כדור לרוחב עד שהיריבה מתפתה לנסות לחטוף ואז ניסיון להתקפה לעומק. הבעיה מבחינת יעילות היא שזה שקוף ושאנחנו לא יודעים לעשות את זה (חוץ מהקטע של ההנעה לרוחב). הבעיה מבחינת הקהל היא שזה מייגע.
          אגב אם מבקיעים גול אז השיטה היא לעשות אותו דבר רק יותר מאחורה. ואם חוטפים גול אז אכלנו אותה. אלא אם זה מול הפועל חיפה ואז הם אכלו אותה.

          אהבתי

          • טל מסלמה הגיב:

            השיטה שלו מבוססת על הנעת כדור כשיש לך את השחקנים הכי טובים. משחק טקטי שמבוסס על הגנה יציבה, סבלנות והברקות בהתקפה.

            לא משהו שמתאים לנו.

            אהבתי

כתיבת תגובה