כשבעל הבית נעלם

מישהו יודע איפה יעקב שחר? הציטוט האחרון שלו שאני מוצא באינטרנט הוא אחרי שמאיר איינשטיין מת, לפני חודש פחות יומיים. והיו גם כל מיני ידיעות מוזרות בערך באותה תקופה על כך שהוא לא יגיע למשחקים הקרובים בגלל "סיבות אישיות", ומאז אני לא שומע עליו כלום.

עכשיו, אני לא מתכוון לחטט ואני מאחל לו רק אושר, שמחה ואריכות ימים. העניין הוא שכבר לא מעט זמן יש לי תחושה שבזמן ששחר לא בסביבה, מי שכן נמצא בסביבה מנצל את היעדרו כדי, איך לומר בעדינות, למלא את החלל. אמרתי את זה גם ב"נובחים בירוק" האחרון – יש איזו תחושה של כאוס במועדון. כל יום יש הדלפה אחרת, וזה עוד בלי להתחיל לדבר על הציטוטים הרשמיים של לוזון, וזה שאף אחד לא אומר לו לשתוק קצת.

בקיצור, יש לי תחושה שמנסים להשתלט לנו על המועדון. זו קצת חרדה, כמובן – אני סמוך ובטוח שהמועדון שלנו מספיק חזק ומסודר כדי שזה לא יהיה עניין פשוט להשתלט עליו. מצד שני, אם יש לי תחושה כזו, כנראה שאני לא סמוך ובטוח. לא יודע, שלא נתעורר יום אחד ונגלה את אבי לוזון על כסא המנכ"ל.

הגזמה פרועה? סביר להניח. אבל אני מעדיף להגזים מאשר להיות מופתע לרעה. אתם יודעים איך זה: כשמריחים שהאריה מתחיל להיות זקן, אולי קצת פצוע, הצבועים מתחילים להסתובב באזור, לרחרח. צריך להישמר.

אז מה אני רוצה בעצם? הייתי שמח לדעת מה קורה עם שחר. ואם אי אפשר, אז הייתי שמח לדעת שיש מי ששומר על המועדון. ואם אי אפשר גם את זה, אז הייתי רוצה שהאוהדים יהיו עירניים וישמרו על המועדון שלנו, על כל מקרה שלא יקרה, עד שיהיה ברור מה קורה.

*

ואם קראתם עד כאן בשביל לקרוא על המשחק, אז מצטער לאכזב אתכם. לראשונה העונה, לא ראיתי את המשחק. לא בגלל מחויבויות אחרות. אני פשוט מרגיש לא מחובר לקבוצה, עד כדי כך שהיא ממש לא עניינה אותי. הלכתי לשחק כדורגל.

זה לא התוצאות או סיום העונה. בעונות הקודמות ראיתי עד הסוף, אפילו בשביל לראות שחקני נוער שלנו. כל עוד הרגשתי שזה המועדון שלי, הוא עניין אותי. כרגע, אני פשוט לא מרגיש שזה המועדון שלי. אני מרגיש שהוא איבד את דרכו, ואני מחכה שימצא אותה שוב. וחבל, כי בתחילת העונה היה נראה שמצאנו דרך חדשה וטובה.

אבל כאמור, כרגע אני חושש שזה גדול יותר מרק אובדן דרך זמני. אני חושש שאולי הערב יורד, ושבזמן הקרוב אנחנו עלולים לגשש בחושך.

*

(אגב, אם אתם כבר כאן, איך היה המשחק?)

 

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על כשבעל הבית נעלם

  1. אופק הגיב:

    שאלת איך היה המשחק? אענה בפשטות.
    שום דבר חדש.
    לא הצלחנו להוציא התקפה אחת ראויה במשחק המסודר, הגענו לכמה מצבים ממתפרצות שהן יותר הפקרות של הקבוצה הביתית מיציאה יפה שלנו ובעיקר נראינו לא מאומנים – בכל האספקטים של המשחק.
    אי אפשר להגיד שעמדנו טקטית נכון, יותר מדויק יהיה לומר שעשינו בונקר במחצית השניה.
    אי אפשר לתאר את המצבים שלנו כהזדמנויות, יותר מדויק יותר יהיה לומר שהמצב החברתי כל כך גרוע עד ששחקנים בועטים ממצב חצי נח במקום למסור כדור לגול בטוח.
    אי אפשר לספר כלום. שום דבר חדש.
    וזה, לטעמי, לא פחות חמור מבעיית ההדלפות, השיקולים הזרים והאינטרסים החיצוניים שתקפו אותנו שוב – אנחנו פשוט לא מאומנים. אין דרך אחרת לתאר את מה שראינו במגרש.
    וזהו בגדול.
    אלירן רב עם כולם, דמארי רוצה ולא יכול, גילי החליף את קהת והיה חלש מאוד ורחמים על גארי וואצק שאיבדו חשק לשחק כדורגל.

    Liked by 1 person

  2. פרלה הגיב:

    אוהד יכול סתם לא לרכוש מנוי ולא בגלל היעדר תקציב או מגבלה אחרת.
    אוהד יכול סתם לא להגיע למשחק.
    אוהד יכול לוותר על צפיה במשחק.
    מקווה שהאוהדים ישמרו על המועדון.
    ניר תתעורר. זו גם המשמרת שלך.

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      אני חושב שכאחד הבלוגרים היחידים שכותבים על מכבי חיפה אם לא היחיד שכותב באופן קבוע בכל שבוע כבר איזה חמש-שש שנים, אני אחד מהשומרים היותר נאמנים של המועדון. נראה לי שבמקרה שלי אפשר לוותר על צפייה במשחק פעם בכמה שנים. ואגב אני חושב שאם כל האוהדים *לא* יגיעו פעם אחת למשחק בית, יהיה לזה יותר אפקט על המועדון (לא על השחקנים) מאשר אם כולם יגיעו.

      אהבתי

  3. טל הגיב:

    רצו ששחר ישחרר שליטה. לא נראה לי שזה המצב, אבל אם זה המצב איך גם זה לא בסדר? אל תדאג, אני לא באמת תוקף אותך, אבל ברור לי שמכל סיטואציה נוציא כרגע את הרע ביותר.

    המשחק אתמול? אני מרגיש בדיוק כמוך. מהרגע שלוזון חתם ועד שהוא יעזוב, הקבוצה הזאת מיום ליום מאבדת אותי.
    אז ראיתי את המשחק כי אני חולה במחלת הנשיקה ואין משהו אחר לעשות. אבל באמת שלא הייתה בו שום נחמה וזה לא נראה כמו שום דבר.
    כל הזרים שלנו הופכים לגרועים יותר ויותר ככל שלוזון נמצא כאן יותר. קאגלמאכר נראה כמו עגל. זה לא מקרי, לדעתי, ואפס הכבוד שהם מקבלים מהמאמן בטוח מחלחל.

    שיחקנו כל המשחק בלי חלוץ. שיחקנו גם עם רביעיית קישור אחורי ומרכזי אבל בלי קישור בכלל.
    ההיילייט של המשחק היה עקב של איולפסון בקצה רחבת החמש, שלנו, שהוא פספס, ובכך ניסה ממש בכוח לעזור לפ"ת לכבוש, אבל הם סירבו.

    אני מת שהעונה הזאת תיגמר. מצד שני, לא רוצה לדעת איזה שיאים נשבור בשנה הבאה…

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      אשמח ששחר ישחרר שליטה בקטע המקצועי – אם אדע שיש איש מקצוע אחר שמקבל את האחריות. יודע מה? אני אמנם מעדיף שזה לא יהיה לוזון, אבל מצדי שזה אפילו יהיה הוא – אבל בתנאי יבהיר שלוזון מקבל את המפתחות, הוא האחראי המקצועי הבלעדי וכו'. הבעיה היא שכרגע אני רואה דיווחים על כך שיהיה מנהל מקצועי, אבל לא מוצאים כזה, בפועל לא ממנים כזה, לוזון נשמע קצת מזלזל בכזה, ועושה רושם שאף אחד לא יודע מה בדיוק קורה אז לוזון נכנס לוואקום. זו לא הדרך שאני רוצה לראות – גם כי אני לא סומך מספיק על לוזון שאם לא יצליח אז הוא ייקח אחריות. בכל מקרה הייתי רוצה שימנו מישהו באופן ברור ויתנו לו את הסמכויות, אבל בוא נגיד שאם בנאדו היה נכנס לוואקים ולא לוזון, הייתי קצת יותר רגוע בכל הקשור לטובת המועדון.
      תודה על תיאור המשחק. אני מבין שאיולפסון מתחיל להצדיק את מה שאמרו עליו עוד לפני שזה היה מוצדק.

      אהבתי

כתיבת תגובה