פרשת השבוע בירוק ע"פ מתי סין-קרונה: "כי תצא"

מתי מתחיל במסורת מבורכת, וגם אני מתכנן לחזור ממש ממש בקרוב. תשאירו את הקו שלי פתוח (הופמן)

*

אני יוצא למסע של 52 שבועות בין דפי תורת ישראל, מסע שיובא לפניכם פעם בשבוע בפרשיות מרשתת (יענו פוסטים באינטרנט) שיעסקו בפרשת השבוע והסימנים והרמזים שהיא נותנת לנו על מכבי שלנו ושאר העולם שסביבה.

בחרתי להתחיל את המסע ערב פתיחת העונה, כשאנחנו נמצאים לקראת סוף ספר דברים (החומש החמישי) ולא מבראשית. שכן, כמו שרק פחות מ-2% מהאנשים נולדו בפרשת בראשית כך גם הבלוג יכול להיוולד מתי שבא לו, הרי התורה ועונת הכדורגל הן מעגל שמתחיל ונגמר ומתחיל ונגמר ומתחיל ונגמר, ובכל שנה ובכל נקודת מבט מספקות לנו תובנות חדשות עלינו, על העולם ועל מקומנו.

אז אנחנו מתחילים עונה במקום נמוך נמוך, ולמרות זאת אין כמו טיפת אמונה להיאחז בה כדי לקרוא לסדרת פרשיות המרשתת הללו גם – "יומן אליפות התשע"ט". כי אם אדם יכול להאמין בכל מאודו שהנה הנה מגיח המשיח על חמור לבן אל העולם לעשות בו סדר, הרי מה זו האמונה הקטנה שבקצה העונה תגיע השרה מירי רגב על צלחת אליפות זהובה לאצטדיון, תעלה לפודיום ותחזיר את הסדר על כנו ואת האימפריה לקדמת הבמה (אולי קצת הצידה מקדמת הבמה כדי לא להסתיר את השרה שתעמוד באמצע, אבל גם זה מספיק טוב).

על המסע הזה אני חושב כבר הרבה זמן אבל תמיד מפחד שאתייאש באמצע ולא אגיע לסופו. עכשיו כשאני מעז סוף סוף להתחיל אותו, אין לי אלא להתפלל שתהיה לי היציבות ואורך הרוח לסיים אותו עוד 52 שבועות בפתח העונה הבאה.

אז יאללה, תברכו "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" ובואו נתחיל.

פרשת "כי תצא" (ספר דברים)

אמ;לק: משה רבנו ממשיך לטחון לעם לפני הכניסה לארץ כל מיני ציוויים והלכות, כמו אמא דאגנית ששולחת את בנה לראשונה ליציע אבי רן. אמנם "אל תשתו לי חשיש" משה לא מצווה את העם כמו אותה אמא, אבל הוא לא פוסח על הרבה דברים מבאסים אחרים כמו איסור כלאיים, שעטנז ופסולי חיתון.

עד כדי כך טוחן משה לעם, שאפילו לחכמי ישראל לדורותיהם נמאס כבר לשמוע, ולכן לא עסקו בנושאי הפרשה הזו והלכותיה לא הוגדרו כפסק הלכה. אז עזבו את משה ואת אמא, הם גם ככה לא ייכנסו איתכם לארץ או ליציע אבי רן; ושתו, שתו חשיש. זה יעביר לכם את הזמן עד פתיחת העונה יותר טוב. אבל באמת אל תעשו לכם שעטנז ותערבבו את אהדת מכבי באהדה לקבוצות אחרות, למען לא תהיו פסולי חיתון ויצורי כלאיים.

דרשה שבועית לקראת המשחק נגד מכבי ת"א: ירוקיי ורבותיי, פרשת "כי תצא" מביאה מקרה בו איש לוקח אישה, בא עליה ומחליט לאחר מכן לשנאה, יענו בשפת ימינו – דפוק וזרוק. לא מספיק היא נזרקת מביתו, הוא גם מעליל עליה שלא באה אליו בתולה.

על כן יכולים הורי האישה לקחת את בתוליה בדמות שמלת הבתולים מוכתמת הדם, להראותה לזקני העיר ולשטוח בפניהם את המקרה ואת דברי המעליל על בתם. אם הזקנים משתכנעים, ניתן על פי דין תורה לגזור על המעליל עונש של ייסורים+קנס של מאה כסף+עונש שאשתו הבאה תהיה גם אשתו האחרונה.

מה באה להגיד התורה, ירוקיי ורבותיי, לקראת ראשון בערב הבא עלינו לטובה? התורה באה לאמור שבעוד אתם יושבים בטריבונה ומתחילים לשיר: "לכל אוהד מכבי תל אביב יש בת זונה", דעו לכם ירוקיי ורבותיי שחל איסור חמור דאורייתא לדבר ככה סרה בבנות ישראל, יען כי יבוא האב הצהוב ההוא ויוכיח קבל העדה וההתאחדות שבתו בתולה! ואז הלך עליכם קאפוט – לא מספיק מאה כסף ששילמתם על הכרטיס, לא מספיק הייסורים בלהגיע עד נתניה בפקקים, גם תישארו עם האישה הבאה שלכם לכל החיים בלי פתח יציאה אם תרצו ואם לא. אז בחיאת, ירוקיי ורבותיי, שיר אחר במטותא מכם.

הציטוט השבועי: "לא תחסום שור, בדישו"

תרגום השבעים בהולנדית: דקה 74, אתה מוביל 0-1 והקבוצה היריבה עם פחות שחקן – לא מחליפים חלוץ בקשר הגנתי. ממשיכים לתת לשוורים לכתוש את היריבה.

פינת הקבלה על שם הופמן (תחזית לראשון): על פי הפסוק הפותח את הפרשה: "כִּי-תֵצֵא לַמִּלְחָמָה (יענו משחק חוץ) עַל-אֹיְבֶיךָ (היינו מכבי תל אביב); וּנְתָנוֹ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּיָדֶךָ (נתן השם יתברך את המשחק לך) – וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ (תוצאת המשחק)".

שבית בגימטריה זה 712. מחברים 7+1+2= 10, ואז – 1+0=1, יעני 1 לקבוצה הביתית.

שביו בגימטריה זה 318. לוקחים- 3+1+8= 12, ואז 1+2=3. יעני 3 לקבוצת החוץ.

אך הנבואה נתנה לשוטים ולמרות שנראה על פניו שהתוצאה תהיה 3-1 (שהיא תוצאה בלתי אפשרית על פי הופמן), בא פסוק ב' בפרק כ"ה שאומר: "וְהָיָה אִם-בִּן הַכּוֹת, הָרָשָׁע–וְהִפִּילוֹ הַשֹּׁפֵט וְהִכָּהוּ לְפָנָיו, כְּדֵי רִשְׁעָתוֹ בְּמִסְפָּר". כלומר: גם אם הרשע יבקיע, יבוא השופט ויכה אותו ויפסול לו את השער. לפיכך, תוצאת המשחק בראשון על פי תורת הנסתר היא:

0-3 ירוק!

*

פיוט לשבת

חמש שנים מלאו השבוע למותו של היוצר העדין בעל השם של בלם אימתני בקבוצת תחתית של תחילת שנות השמונים – גבריאל בלחסן.

אחרי מונדיאל 2018 וריבוי הפנדלים במשחקים ברוסיה, נראה שעל שלושה דברים עומד הסיכוי לאליפות בכדורגל: שוער בעל אינסטינקטים חדים, בועט פנדלים מעולה, ותפילה. אז חיימוב מותק וכל מי שיהיה בועט הפנדלים של מכבי, הנה בשבילכם תפילה סודית לשנן לפני בעיטת הפנדל: תפילת צעד 11.

שבת שלום וראשון מ-ל-ח-מ-ה.

*

מתי סין-קרונה

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה ארס בלוגיקה, בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, פרשת השבוע, שאלות ברומו של אדם, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על פרשת השבוע בירוק ע"פ מתי סין-קרונה: "כי תצא"

  1. פרלה הגיב:

    אחלה מתי.
    ברור שנתת טעם חדש לפרשה.
    מי יתן ותזכה להשלים כל הפרשות ויהיו דברי התורה שאתה מהרהר בהם לזכות קבוצתנו כל הימים.
    וישבנו איש תחת גפנם ותחת תאנתם של הגויים באירופה ושתינו ושמחנו בחגינו והתארחנו באיצטדיוני פאר וחגגנו על אויבינו כל הימים.
    מצוין שתכתוב לפני השבת וכך בזמן הקריאה בתורה נזכור גם אותך ותעמוד לך זכותך (ולא רק היא) כל הימים והלילות.

    Liked by 1 person

  2. הופמן הגיב:

    מצוין מתי. אני לא אדם של פרשות השבוע אבל אתה עוד עלול לגרום לי להתעניין. והפינה על שם הופמן – כבוד גדול, לי, לדסטין ולדוקטור

    אהבתי

  3. עידו הגיב:

    !
    ( )
    ( )

    אהבתי

  4. מתי הגיב:

    תודה פרלה, אמן אמן שתעמוד לי זכותי (ולא רק היא).
    תודה הופמן, כדי להבדיל אותך מדסטין והדוקטור תהיה מהשבוע הבא: הרב הופמן. תודה גם שאתה נותן לי עריכה נפלאה ותמיכה.
    תודה עידו על כל הסימנים. אלו סימנים דאורייתא.

    אהבתי

  5. עידו הגיב:

    לא יודע, כשכתבתי את התגובה דרך האנדרויד, הממשק קלט רק את סימני הפיסוק. אנסה שוב:

    מעולה מתי!
    קונספט מעולה, ושורה תחתונה מעולה (מודה שאני מאוד לא אוהב את השיר הזה. וגם לא את השימוש ב"גרמניה" כנגד קבוצת כדורגל ישראלית).
    מאחל לנו עונה מעולה ושתצליח להתמיד בפרויקט

    אהבתי

  6. פינגבאק: קורות חיים למשרת קוטל המנחוס הרשמי של מכבי / מתי סין-קרונה | מצד שני

כתיבת תגובה