אני ומכבי חוזרים לעניינים

חזרנו.

הסתיימה שנת השבתון, שלקחתי לפני העונה שעברה מכל מיני סיבות – עייפות החומר, נסיבות משפחתיות (שקיבלו מאוחר יותר את השם "אדם"), וכן, גם כעס על הקבוצה. למי שלא עקב, אני ומכבי היינו קצת ברוגז – לפחות אחד מאיתנו היה – מאז ששחר זרק את תור. עברה שנה, הרבה סרטן זרם בקישון, הביאו את אלאך והוא נותן עבודה ונראה ששחר שחרר את המושכות, והפעם ברצינות. ואם הקבוצה מבקשת כל כך יפה לעשות איתי שולם, מי אני שיסרב.

כרגיל, אני לא מבטיח כלום לגבי העונה. אשתדל לכתוב כמה שיותר. חלק מהפוסטים שיעלו פה יתפרסמו גם בספורט הארץ, במסגרת "הבלוג הירוק" (כאן אפשר לראות וגם לעקוב אחרי כל מה שאני מפרסם שם). אני מעדיף שתגיבו פה. ובאופן כללי – תגיבו! זה ממש חשוב לי. אפילו אם זה רק "אתה אידיוט", או "אתה גאון". יש פה הרבה מבקרים, אני רואה אתכם בסטטיסטיקת הכניסות. אם כבר ביקרתם, המעט שאתם יכולים לעשות זה להשאיר איזה "הייתי כאן". אם כי הייתי שמח לשמוע את דעתכם. (איך תוודאו שתקבלו כל פוסט שאני או מתי או יניב כותבים? תירשמו פה למעלה משמאל לקבלת מייל בכל פעם שאחד כזה מתפרסם. אל דאגה, אנחנו לא מציפים).

*

הכיף הגדול של כל אוהד כדורגל בכל קיץ הוא לקרוא על ההחתמות החדשות, לפנטז שהשמות הלא מוכרים מסתירים מאחוריהם תותחי-על, ולדמיין איך הם הולכים להעיף אותנו לשמים. במכבי זו הפכה להתמכרות ממש – בכל קיץ התחלפה כמעט כל הקבוצה, התסכול מהעונה שעברה נזרק לבוידעם יחד עם הסגל הישן (או למזווה עם השחקנים המנודים), ועם הקבוצה החדשה נבטו תקוות רעננות.

השנה כל הכיף הזה נמנע מאיתנו. נדמה שגם כשהגיעו מעט השחקנים החדשים, במכבי דאגו לעשות את זה כל כך בשקט ובדרך אגב, שלא הצלחנו אפילו לפנטז כראוי.

וזה פשוט מצוין. זה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לנו; הדבר שהיה צריך סוף סוף לקרות לנו. פנטזיות הן טובות למחלקת המינויים. הגיע הזמן לקצת פחות התלהבות במחלקה הזו, ויותר התלהבות במחלקה המקצועית. אצלנו, לפחות בעשור האחרון, זה או זה או זה. הם לא מסתדרים ביחד.

אך אל דאגה: את המקום שפינתה התלהבות הקיץ הקבועה, תפסה הנאה אחרת. לא, לא המונדיאל (גם). הקיץ התענגתי כל כך על חוסר האונים של כתבי מכבי חיפה! הם פשוט לא ידעו מה מתרחש בקבוצה. על קראמר לא היה להם מושג. על מנדז'ק ידעו ברגע האחרון בערך, וגם זה – נדמה לי – רק בזכות צייצנים.

זו צרה צרורה עבור אתרי הספורט, שכידוע צריכים בכל יום ידיעה חדשה על מכבי. הם יודעים שם שהאוהדים שלנו קמים בכל בוקר עם תקווה נואשת לקבל איזו פיסת אינפורמציה חדשה, לראות שמות חדשים להזריק איתם את מנות הפנטזיה הנחוצות. אבל הקיץ הקבוצה לא סיפקה את הסחורה. מה עשו הכתבים? המציאו. פברקו, הנפיצו. וגם כשממש לא היה מה לכתוב, כתבו בכל זאת. ש"עדיין אין החלטה". או "עדיין מחפשים מגן שמאלי". או "עדיין לא הודיעו לשחקן שהוא משוחרר". זה היה נואש, ונהדר. כל כך נהניתי לראות אותם מתפתלים.

(היה למשל כתב אחד – "כתב" זו מחמאה עבור האיש הזה, שבנה קריירה מהמצאות ושקרים, ולשמחתי בשנה האחרונה הסירחון התחיל לצאת – שהחליט כבר בעונה שעברה שפרד רוטן לא ימשיך לעונה נוספת בקבוצה. ועקבתי אחרי הכתבות שלו וראיתי איך הוא מפמפם את ההמצאה הזו שוב ושוב. כי מה אכפת לו? אם במקרה זה יהיה נכון, יגיד ש"פרסם ראשון!", ואם לא, מי יזכור? אז הנה, חבר, אני זוכר. והאינטרנט זוכר).

בקיצור, בכל הנוגע למידור התקשורת והפרדה של הכתבים מהקבוצה, עשו אצלנו עבודה מצוינת בשנה האחרונה. וכמו שאנחנו יודעים, כשמדובר בתקשורת החיפאית וכתבי מכבי בעיתונות הארצית, זה קריטי להצלחה שלנו.

*

ומה בנוגע לצד המקצועי? ובכן, רוב הפרשנים שקראתי חוזים לנו שחורות, בעיקר בגלל שהסגל כמעט לא השתנה. "איך רוצים במכבי חיפה לתת עונה טובה עם אותו סגל שסיפק את העונה הנוראית בשנה שעברה?", הם תמהים. ואני, נבצר מבינתי איך כל אותם פרשנים עדיין לא הפנימו שקבוצה זה הרבה יותר מסגל השחקנים.

הרי אם היה משהו אחד שהעונות האחרונות של מכבי לימדו אותנו, זה הדבר הזה. עונה של קבוצה תלויה במאמן; במעטפת; בחוסן הפסיכולוגי של השחקנים; בחיבור והכימיה ביניהם; במומנטום; בלחץ מסביב; וכן, גם בסגל "על הנייר". הרי אם הקבוצה היתה רק סגל השחקנים, היינו מסיימים באחד המקומות הראשונים בכל העונות האחרונות.

עכשיו, מה הקטע המצחיק – או עצוב, תלוי כמה ציפיות עוד יש לכם? שאותם פרשנים ממש חזו לנו הצלחה בעונה שעברה ("אליפות! "הגדיל וניבא אחד מהם, בדקתי שוב כדי להיות בטוח) – על סמך אותו סגל שחקנים (שהרי הוא לטענתם לא השתנה). כמה פתטיים אפשר להיות? כמה מטומטמים אתם חושבים שאנחנו?

הרי אם כבר משהו השתנה בסגל, הוא רק השתפר – שכן אין ויכוח שלפחות קאיו וקלאוס היו כישלון מוחלט. אה, ועוד משהו השתנה: המאמן הוא הולנדי ולא גיא לוזון "שלנו". האם ייתכן שמדובר בסתם שנאת זרים? ניתן לפרשנים ליהנות מהספק ונניח שהם סתם טיפשים.

אז נכון, הסגל לא השתנה הרבה. וזה מצוין. הדבר האחרון שהיינו צריכים הוא עוד "מהפכה". קבוצה צריכה לרוץ ביחד לאורך זמן כדי ליצור כימיה וחיבור. והצוות המקצועי חיזק נקודתית במקומות הנכונים (אם כי יש עוד צורך בחיזוק). וזה מה שמכבי היתה צריכה יותר מכל מהפכה: יציבות.

וכן, אולי שוב ניכשל. אבל אם ניכשל, זה לא יהיה בגלל הסגל הדל. זה יהיה למרות הסגל הטוב. כי הסגל שלנו, כמו כמעט בכל עונה כבר שלושים שנה וגם העונה, לא נופל משל אף קבוצה בליגה.

*

בשנת השבתון שלי לקחתי מנוחה מעוד דברים מלבד הבלוג. הפחתתי משמעותית את הפעילות בפייסבוק, וסגרתי את חשבון הטוויטר שלי. נמאס לי מהארס והרעל, נמאס לי מהלעג והביקורת המתמדת, רק לשם הביקורת. נמאס לי מאווירת המלחמה התמידית, מההחלטיות והנחרצות והפשטנות הבינארית במצבים מורכבים.

ונמאס לי מאנשים שחושבים שהם יודעים הכל, ולועגים לאחרים ומבטלים אחרים בקלות רבה, רבה מדי. ואני מתכוון גם לפוליטיקה וגם לספורט. בהבל פה מוחקים ניסיון וידע של שנים שיש לבעלי המקצוע.

עכשיו, זה לא שבעלי מקצוע לא טועים. ואני בטוח שבקרב הגולשים יש הרבה אנשים עם ידע שלפעמים לא נופל מזה של בעלי המקצוע. אלא שכשצייצן טועה, זה נשכח תוך רגע ונסחף הלאה בנהר הפיד יחד עם שאר המלל והלהג. וכשאיש מקצוע טועה, הוא מעמיד את המוניטין שלו ואת הפרנסה שלו בסכנה. וזה ההבדל. צייצנים לא משלמים מחיר על הטעויות שלהם – למרות שיש להם השפעה בעולם האמיתי – ועיתונאים לא משלמים מחיר על שקרים והמצאות. רק אנשי המקצוע משלמים מחיר על כישלונות. אז לא בא לי לשמוע יותר את מי שלא אחראי למה שהוא מוציא מהפה.

*

הייתי אופטימי מהרגע שאלאך קיבל את ההגה של הקבוצה, ואני עדיין אופטימי. אני חושב שנעשים שם צעדים נכונים, והעונה נתחיל לראות גם תוצאות. אין שום סיבה שקבוצה עם תקציב של 100 מיליון שקל, עם סגל טוב ומעטפת טובה, לא תצליח. לא מאמין בקללות.

וכן, גם אני חושב כל מיני דברים על הסגל שלנו. אני חושב, למשל, שגלזר לא נופל מחיימוב; אבל בסדר, שיקבל עוד עונה להשתפשף. אני חושב שיש לנו בעיה של שכל מקדימה, שלומי אזולאי לבדו לא מספיק, ואני מקווה שמתכוונים להתחזק שם. לעומת זאת, אני חושב שעוואד נהדר – מי היה מאמין שהסקורר הקטלני מהנוער מוסר לא פחות טוב מאשר בועט לשער? ושצריך לתת לו הרבה דקות, ואני חושב גם שההצבה שלו באגף עשויה להיות חתיכת הברקה, אם כי הייתי שמח לראות אותו גם מתחת לחלוץ.

ואני חושב שקראמר שחקן מצוין, עם שליטה בכדור מצוינת יחסית למימדים שלו, ושאם יזינו אותו היטב בכדורים הוא יהיה נהדר. ושמנדז'ק נראה מבטיח. ואני חושב שנטע במגמת שיפור, שאולי הוא חוזר להיות הבולדוג שהיה לפני שתי עונות, ונראה שהוא גם השתדרג מבחינת האיום על השער, ואם כן אז הוא ייתן עונה מצוינת. ואני לא מבין למה ריינן מיובש על הספסל, אבל אני חושב שזה בהחלט טוב שיש לנו בלם מחליף ברמה של הרכב ראשון. ואני חושב שעדיף את רמי גרשון משמאל מאשר כבלם, ושהוא אמנם לא המגן השמאלי האולטימטיבי, אבל הוא עדיין פחות מדאיג אותי ממאבוקה בצד ההגנתי מימין. אני חושב שזנטי צריך לקבל יותר הזדמנויות, כי הוא פוטנציאל ענק. אני חושב שמזרחי לא שייך, ומקווה שיבוא שחקן זר טוב במקומו, כשקהת יוכל להיות אחלה מחליף בעמדה הזאת. אני חושב שזה מצוין שהתחילו לעשות תרגילים בכדורים החופשיים ובקרנות, כי זה מעיד על יצירתיות. ואני אוהב יצירתיות, ואני חושב שהיא מאפשרת גמישות ואולי סוף סוף לא ניתקע עם מאמנים מקובעים שפוחדים לצאת מהשטאנץ.

אני חושב את כל זה ועוד הרבה, אבל בהחלט סביר שאני טועה בהרבה דברים, אולי אפילו בכולם. אני לא יודע בוודאות כלום, מלבד דבר אחד: מי שתפקידו לחשוב, לתכנן ולבצע בקבוצה, הם אנשי המקצוע. ועושה רושם שיש לנו אנשי מקצוע מצוינים.

אלאך עושה עבודה טובה ושקטה, ובניגוד לרוב הפרשנים וחלק מהאוהדים, אני בהחלט רואה שיפור מאז שרוטן הגיע לקבוצה בעונה שעברה. אנחנו משחקים יותר קדימה, פחות מניעים כדור בסתמיות מאחור כמו בעונות הקודמות. ואני אוהב את הגישה הלא מתפשרת שלו, גם אם קצת נעלבתי בשביל גלזר בדרבי ההוא. זה שינוי מרענן. אה, ועוד משהו: ליקוי הדיבור שלו מעניין לי את התחת, למרות שכמה פרשנים החליטו שזה פוגע במקצועיות שלו. פאק, יש מאמנים בעולם שלא דוברים את השפה של השחקנים וזקוקים למתורגמן כדי לדבר עם הקבוצה שלהם. אז מה? זה מה שחשוב? זה עזר לנו שגיא לוזון דיבר עברית? הרהיטות של רוני לוי הביאה לנו אליפות?

מה שחשוב זה מה שהמאמן משדר – באימונים שלו, בהרכב שלו, בהחלטות שלו תוך כדי משחק, בניהול המשברים שלו. מה אכפת לי אם יש לו ש' שורקת? הוא זמר? זה קבוצת כדורגל או "הכוכב הבא לאירווויזיון"? לא ייאמן שבכלל צריך להתעסק בשטויות כאלה. הייתי מהמר גם כאן על שנאת זרים, אבל אוותר כי אני לא אוהב להמר.

*

רוטן ואלאך יימדדו בהרבה מבחנים, אבל יש מצב שהעונה שלנו תקום ותיפול על דבר אחד: יכולת ניהול המשברים שלהם. כי יהיו לנו ניצחונות; ואולי גם ניצחונות על קבוצות חזקות; ואולי גם סדרת ניצחונות, ואופטימיות זהירה ואולי גם פחות זהירה, עם חשש לאופוריה; אבל מה שגמר אותנו בעונות האחרונות היה חוסר היכולת להתמודד עם הפסדים, וחוסר היכולת לעמוד בלחץ. כל תקופה רעה הפכה במהירות לכדור שלג, לדינמיקה שלילית הרסנית שחיסלה לנו כל עונה ועונה. אז נימדד אחרי ההפסד הראשון והשני והשלישי. ואם לא נתפרק אז, יש לנו סיכוי להגיע רחוק.

השנה הצוות המקצועי עשה הכל כדי להוריד לחץ מהשחקנים ולהנמיך ציפיות. וזה טוב מאוד. אבל לי יש ציפיות. אני מצפה לפחות לכרטיס לאירופה בסוף העונה. לשם אנחנו שייכים, וזה מה שאנחנו צריכים להביא העונה. יותר מזה יהיה בונוס.

אבל בואו נתחיל בקצת חדוות משחק. הרבה זמן לא נהנינו מסתם חדוות משחק פשוטה.

שתהיה לנו עונה טובה.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה ארס בלוגיקה, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, תקשורת השרוכים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

26 תגובות על אני ומכבי חוזרים לעניינים

  1. גפן הגיב:

    * התגעגעתי. טור נהדר, כרגיל
    * מזל טוב על הולדת הבן
    *חבר, אתה חסר (מקווה שתחזור גם לטוויטר)

    Liked by 1 person

  2. פרלה הגיב:

    כיף שחזרת לכתוב הופ.
    מסכים עם רוב הדברים שכתבת. פאק, בהסכת שלנו אפילו הימרתי על סגנות בסוף העונה, אז מי אני שאכרסם באופטימיות.
    מומנטום טוב בפתיחה וניהול משברים, כפי שכתבת, ולחכות עם הים עד אחרי ל"ג בעומר(החגים מוקדמים השנה) זה כל מה שאני מבקש.
    ואירופה כמובן, כדי שיבוא כבר איזה זכרון שימחה את זכר נומה קאליו בטאלין.
    עונה ירוקה שתהיה לנו עם חדוות העיסוק בקבוצה שלנו.

    Liked by 1 person

  3. ran berman הגיב:

    כיף שחזרת.
    כיף להתחיל עונה.
    מצטרף אליך בתחושות, מרגיש שיש איזו יד מכוונת ששולטת בהגהים במכבי. למשל, השליטה על ראיונות שחקנים לתקשורת. פתאום, בשבוע האחרון רואים הרבה יותר שחקנים מדברים. רוקביצה, גרשון, נטע לביא ואפילו ראיון של שעתיים עם אלאך ברדיו חיפה.
    מקווה כמוך שהעונה נתחיל את החזרה לתודעה. לא אליפות, אבל אסתפק במיקום טוב בצמרת עם איום על בש ומכבי תא עד הפלייאוף העליון.
    ובא לי כבר שהאיצטדיון בחיפה יהיה קצת כמו קרית אליעזר. שקבוצות יפסידו בו נקודות עוד בכניסה לחיפה.
    שתהיה עונה גדולה.

    Liked by 1 person

  4. מתי הגיב:

    פוסט יותר שווה מהודעה על רגשי יוקרתי

    אהבתי

  5. עידו הגיב:

    ואו אתה ככ אופטימי
    מקנא בך על זה
    אני לא מסכים איתך על רוב הסיבות לאופטימיות, מקווה שאתה צודק ואני טועה

    Liked by 1 person

  6. טל הגיב:

    אני אתחיל מזה שגם אני אופטימיסט בנשמה ובכל שנה אני חושב שיהיה טוב. התאכזבתי רבות מהקבוצה בשנים האחרונות ככל האוהדים אבל אני מסכים שאלאך ורוטן כן עושים עבודה נכונה והיא מתבטאת בעיקר בכך שהם לא נסחפים לעוד "מהפכה". מאסנו במהפכות וברכבת שחקנים (בעיקר זרים) שעוברים בקבוצה.
    מבחינה מקצועית עדין חסרים לי כמה דברים מהצוות המקצועי:
    1) חוסר גמישות במערך. למכבי חיפה יש שני מגנים התקפיים מאוד (סאן מנחם ומאבוקה) ולעומתם שני מגנים שהם קצת יותר הגנתיים (גרשון שהוא הרבה יותר הגנתי ורז מאיר שכביכול יותר הגנתי ממאבוקה). חסר לי ההתאמה של ההרכב ליריבה, במיוחד בגמישות במערך של מעברים מ4-3-3 הולנדי ל3-5-2 מודרני עם שלושה בלמים וחופשיות למגנים לתקוף בחמת זעם.
    2) דוס סאנטוס – התחביב הגדול של דוס סאנטוס זה לראות שאף שחקן לא לוחץ עליו, לעמוד במקום, להסתכל על כולם בתנועות ידיים של עצבים ולמסור לבסוף לחבשי (שמחזיר לו את הכדור בדיוק שניה אחרי). איפה העבודה איתו? לא לוחצים אותך? רוץ קדימה, תחפש את הפס לעומק. מקסימום תנסה בכדור גובה ותאבד את הכדור בשטח של הגנת היריבה. אבל עד כה במשחקים הוא מתמסר יותר מדי לרוחב ובסתמיות. לא הצלחתם להתמודד עם זה? הפתרון: אטיין ריינן
    3) המשחק נגד הפועל חיפה – יכלנו לחסל את המשחק הזה מוקדם. הפועל חיפה הסתגרה ולרוב לא הבריקה בהגנה. נתנה לנו לשחק ולהניע ואנחנו לא ידענו לנצל את זה ופשוט לשחק כדורגל. שחקנים רבים לא לקחו על עצמם את האחראיות לבוא לקבל כדורים ולנסות לעשות איזה דריבל או שניים (רוקאביצה אף על פי הגול שנתן כמעט ולא הורגש, אופיר מזרחי נזכר במחצית השניה שאפשר לבוא לקבל קצת יותר כדורים ועוד). בנוסף כשכבשנו את השער נלחצנו לאחור (נגד 10 שחקנים) והחילופים של רוטן היו נוראים ואיומים. החילופים הגנתיים מדי ובאו במקום שחקני מפתח כמו עוואד ושלומי אזולאי (אם זכרוני אינו מטעה אותי). מכבי חיפה זה קבוצה שאחרי השער הראשון הייתה צריכה לקבל רעב ואם כבר לעשות חילוף, אז שיהיה התקפי בכדי לנסות להבקיע את הגול השני. נמאס כבר מהתירוצים של לנסות לשמור על השער ולראייה גם ספגנו גול קל ורך מדי (שוב באשמת הגנה רעועה של מאבוקה וחזרה אחורה מדי של כל הקבוצה).

    זאת הביקורת על הקבוצה עד כה. לעומת כל מה שכתבתי, אני מאוד מאוד אופטימי עם העבודה השקטה של הצוות המקצועי ולגבי העונה הקרובה ומסכים מאוד עם מה שכתבת לגבי זה שחסר עוד רכש אחד או שניים יצירתיים בהתקפה. בסך הכל טוב שלא ממהרים להחתים סתם ורק נאחל לניצחון על הגרמנים!
    אהבתי מאוד את הבלוג, כרגיל.

    טל

    Liked by 2 אנשים

    • Itsik Fedel הגיב:

      יופי של תגובה. מסכים עם כל מילה. גם אני משתגע על גבול התולש שיערות כשהוא עולה עם רז מאיר כמגן שמאלי במקום לתת צ'אנס לסאן. מקווה שהאופטימיות שלך אכן תתגשם

      Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      תודה רבה על התגובה!
      מסכים לגבי 1, מקווה שבאמת נראה מרוטן יותר גמישות במערכים. ייתכן שכבר הערב נראה כזו. לגבי דוס סנטוס – אני מנחש שמשהו קרה עם ריינן שאנחנו לא יודעים ממנו. או חוסר השקעה באימונים, או איטיות שהפתיעה את הצוות. לא יכול להסביר אחרת את הייבוש שלו. דוס סנטוס, שלזכותו ייאמר שהוא מהיר, טועה הרבה יותר מדי, והוא באמת חסר ביטחון. לא ברור לי העניין שם. 3. אני חושב שהכל נעוץ בחוסר שכל מקדימה. צריך עוד שכל שם שיידע להפתיע במסירה או בדריבל, וגם ניצול ההזדמנויות יגיע.

      אהבתי

  7. מארק הגיב:

    קפצתי להגיד שנהניתי לקרוא, והיי !
    נקווה לעונה טובה

    Liked by 1 person

  8. עמית הגיב:

    ברוך השב ומזל טוב! טור מעולה, שמשקף 1 ל 1 את המחשבות (האופטימיות) שלי לעונה הקרובה.
    התחלת הכי חזק שלך, עכשיו צריך לאט לאט להגביר.
    אני רק לא מסכים לגבי מזרחי וקאיו (מת עליו) אבל זה כמובן לא משנה את רוח הפוסט.
    ויש דבר אחד נוסף שיש לו פוטנציאל להיות בלתי נסלח – האם רמזת שרוני לוי רהוט או שזה נאמר בציניות?

    Liked by 1 person

    • הופמן הגיב:

      על מי אתה מת, על מזרחי או על קאיו? או על שניהם? שמע, יש עוד מצב לא רע שקאיו יישאר בסוף. ואז הוא יוכל להוכיח שהעונה האחרונה היתה נפילה מקרית ולא משקפת.
      לא בציניות לגבי לוי – האמת שאני לא יודע כמה הוא רהוט (הוא לא?) אבל הכוונה היתה שאין לו ליקויי דיבור משמעותיים וזה לא בהכרח עושה אותו מאמן גדול.

      אהבתי

      • עמית הגיב:

        מת על קאיו. לדעתי הוא בדיוק השחקן שאתה מחפש ליד אזולאי. את מזרחי אני מסמפט וחושב שצריך להמשיך לתת לו הזדמנויות.
        לרוני אין אולי "ש", אבל עוד מתקופתו כשחקן הוא תמיד נשמע לי מטומטם.

        Liked by 1 person

        • הופמן הגיב:

          אתה חושב שהוא היה טוב בעונה שעברה וסבל מביקורות לא מוצדקות? אני מודה שלא ראיתי אותו בשווייץ, אבל כמו שזה נראה לי הוא כבר הגיע אלינו כמי שקיבל חוזה טוב והמשחק עצמו קצת פחות מעניין אותו. גם זה שהוא לא מוצא קבוצה אחרת מחזק אצלי את הרושם שהוא פחות בעניין של לשחק ויותר של להבטיח את עתידו הכלכלי (אבל זו רק ספקולציה, מצטער קאיו אם אני משמיץ ללא בסיס).

          אהבתי

          • עמית הגיב:

            אם אתה כותב שהסגל שלנו היה מעולה, אבל לא הצליחו להוציא ממנו את המקסימום (וכאמור אני מסכים עם כל מילה), אז זה תקף לכולם, בודאי למי שהגיע על תקן של כוכב גדול. ראית את דוס סנטוס אתמול, למה הוא כן וקאיו לא?

            אהבתי

            • הופמן הגיב:

              קודם כל דוס סנטוס לא בהכרח "כן". לגבי קאיו, אני יוצא מנקודת הנחה שהוא יכול להיות מצוין, אבל בעונה שעברה זה לא קרה – אם בגלל שלא הצליחו להוציא ממנו את המקסימום ואם כי הוא לא ממש רצה לתת את המקסימום. מבחינת התכונות על הנייר, כן – זה בדיוק מה שאני מחפש. אבל למה שהעונה יצליח לעשות אצלנו את מה שלא עשה בעונה שעברה? אני חושב שהוא קיבל מספיק הזדמנויות, ולתת לו עוד עונה (ע"ח זר אחר שאולי יביאו) זה הימור גדול מדי.
              ובכל מקרה לא הבנתי למה אתה מת עליו – בגלל היכולת שלו בשווייץ או בגלל דברים שעשה בעונה שעברה? כי אני לא ראיתי ממנו יותר מדי.

              אהבתי

  9. dk הגיב:

    שמח שחזרת לכתוב! מקווה שמכבי תתאים את עצמה לעונה שיש מה לכתוב עליה :)

    Liked by 1 person

  10. גיל הגיב:

    מאוד שמח שהבלוג חזר
    מסכים כמעט עם כל מילה

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה