בית"ר ירושלים – אנחנו

העולם עוצר את נשימתו לנוכח המתרחש אי שם במזרח התיכון. הדריכות ברחובות העיר הקדושה למאמיני הכדורגל, חיפה, מטפסת לשיאים חדשים. העולם המערבי כולו כורה אוזן לשמוע את הקולות מקריית אליעזר, ממגרשי קצף, מפנימיית בת גלים, והשבוע גם מהעיר הקדושה למאמיני הדתות האחרות, ירושלים: האם ימי שלטונו של העריץ המזרח תיכוני הקשיש עומדים בפני סיום? האם כסאו מתנדנד? האם ההמונים עוד נוטים לו חסד? או שמא הופעותיו הפומביות, המאופיינות בתנועות ידיים מוגזמות ובהצגות של סמכות למצלמה, כבר אינן מצליחות לטעת ביטחון ותקווה בליבם?

זוהי שעתם הקשה של הפרשנים, עת השאלות הרבות מותירות אותם אובדי עצות ומבולבלים: כשמעמדו של הראיס הותיק יניב קטן יתערער והמנהיגים העממיים יקראו עליו תיגר, עם מי יילך הצבא הירוק ביציעים? עם המנהיג הישן שכבר הוכיח את כוחו לא מעט פעמים לאורך השנים כשהביא נצחונות גדולים וכיבושים חשובים, או עם המהפכנים הצעירים ומלאי המרץ, הדור הבא של המנהיגים שבעיניהם משתקפות הבטחות גדולות לעתיד רענן ומזהיר, ובראשם עומדים צ'ה גולסה, תומר רובספייר ועידן "תן ולך" ואלנסה?

ואיך תיזכר המהפכה ברבות הימים? בשם "עידן הוורד"? אולי "מהפכת השלושה"? ואולי בכלל היא לא תצלח, ותיכנס להיסטוריה כ"פוטש שכשל"? היא עלולה גם להוביל לבכיה לדורות, כמובן: הרי לא כל המהפכות מוליכות לתוצאות טובות יותר. חלקן מביאות עימן כאוס וגורמות לוואקום שלטוני במשך שנים. איך תיגמר המהפכה הזו?

ובכן, עוד חזון למועד. בינתיים, המנהיג הזקן עודנו כאן והשבוע אף נהיה זקן בעוד שנה. במקום אחר, אגב, היה עוד מנהיג אחד שהוסיף השבוע עוד שנה למניין שנותיו – ואיזה הבדל בין המנהיג הראשון לשני. נדמה כאילו בעוד מנהיגנו הנערץ הולך ומזדקן במהירות כפולה, המנהיג הקטלאני רק הולך ונהיה צעיר יותר עם השנים.

בכל מקרה, המהפכה עוד רחוקה. אבל אם למדנו משהו אחד השבוע זה שמהפכות יכולות לקרות בבת אחת ובלי שאף פרשן יצליח לחזות אותן. אפילו לא הבלוג הזה, שכבר הוכיח בתחזיות את כוחו לא פעם ולא פעמיים! (שלוש כן).

לפני

למה בכלל אנחנו מדברים על מהפכה? הרי קטן בהרכב, אז מה הקטע, סתם בשביל הקישור האקטואלי? ברוררר. לא נרשה שכולם ידברו, יצייצו ויפייסבקו על ההתרחשויות המסעירות בעולם בלי שאנחנו נצטרף לחגיגה. אבל יש גם סיבה טקטית. כי השאלה המרכזית סביב ההרכב שלנו היתה השבוע "ורד או חמד", ולשאלה הזו יש קשר ישיר לקטן.

ורד הוא השחקן הכי טוב שלא משחק כרגע בהרכב של קבוצה ישראלית. הוא בכושר מצוין ובכל פעם שהוא נכנס הוא מכניס המון מהירות וטכניקה להתקפה. אבל חמד מאפשר לאלישע יותר גמישות. הוא מתאים יותר לשיטה של אלישע, בה הוא מתפקד כאילו כקשר הימני – אבל כשמשומר הופך בעת הצורך לקיצוני, הוא מצטרף להשלים שני חלוצים ברחבה, והקשר האחורי התורן (קולמה או בוקולי) מחפים על המגן מאחור.

אם רוצים לשמור על השיטה הזו (שהביאה לנו בינתיים את התוצאות הכי טובות) וגם לפתוח עם ורד המצוין, אין אלטרנטיבה מלבד להוריד את קטן לספסל. ורד במקומו על קו ימין, גולסה משמאל, דבה וחמד מקדימה ובא לציון מרילי. אבל זה לא כל כך פשוט. מעבר לסיבות הפוליטיות הידועות, קטן עדיין תורם גם מקצועית. הוא מבשל, הוא כובש פנדלים, הוא מספק שקט יחסי כשהקבוצה בלחץ, הוא יודע לכוון את התנועה ימינה ושמאלה. הניסיון שלו חשוב, וגם אשליית המנהיגות שהוא מעניק לשחקנים (הוא לא באמת מנהיג; אבל הוא חושב שהוא כזה והשחקנים האחרים גם, וזה מספיק לרמה מסוימת של ביטחון ויציבות).

חוץ מזה, לא ברור מי אמור להכניס את המסירה האחרונה לחלוץ במקום יניב. גולסה הוא יותר שחקן של כניסה בדריבל לרחבה ובעיטה, עזרה כטריילר או העברת מסירת רוחב. ורד הוא יותר שחקן של מהירות, אנרגיות ואחד על אחד. אין שחקן שיודע להשאיר חלוץ מול שוער, במיוחד במתפרצת, כמו קטן. אולי רפאלוב, אבל הוא לא מספיק יציב וכפי שכתבנו כאן בעבר, משתלב פחות טוב מגולסה ומעידן במשחק הלחץ של הקבוצה.

הדילמה פה היא, בסיכומו של דבר, מה קטן יותר: תוקע אותנו ולא מאפשר לנו להתקדם, או מאפשר לנו להתקדם בקצב טוב והגיוני, בלי לקפוץ מעל הפופיק. האם הוא הופך להיות החלק המרכזי היחיד במכונה שלא הוחלף, ואשר שחיקת השנים שכבר ניכרת בו גורמת למכונה לקרטע; או שהוא דווקא הגורם שהופך את אוסף החלקים שלנו למכונה, והוצאתו תגרום למכונה כולה להתפרק?

בנוסף, לא ברור כמה המדינה הקטנה שלנו מוכנה למהפכה. בעונות שעברו, כשקטן לא שיחק הנתינים נראו כמו עדר מבוהל ללא רועה. העונה זה כבר נראה יותר טוב כשהוא לא על המגרש, אבל עדיין לא מושלם. הקבוצה כבר יודעת לנוע בלעדיו, אבל עדיין נלחצת מהר כשהדברים לא הולכים לפי התכניות.

אז בינתיים המנהיג הקשיש עדיין יושב על כסאו, אבל רוחות השינוי כבר גורמות לו להתנדנד. ומחר תהיה לו עוד הזדמנות להראות שאין לו תחליף. אני מקווה בשבילו, ובשבילנו, שהוא ייקח אותה סוף סוף. כי כמה שהמהפכנים החדשים נראים מבטיחים, אין כמו שיתוף פעולה בין הפלגים השונים, הוותיקים והצעירים, כדי להוביל את המדינה, סליחה, את הקבוצה, לאליפות מבטחים.

ההרכב

(ע"פ אתר ערוץ הספורט)

ניר דוידוביץ', אייל משומר, אנדריי פילאבסקי, אריק בנאדו, טאלב טוואטחה, גוסטבו בוקולי, ג'ון קולמה, תומר חמד, יניב קטן, אייל גולסה, ולדימיר דבלאשווילי.

החששות בהרחבה

בסיבוב הקודם בית"ר הוכיחה שהיא יריבה יותר מראויה, כשנכנעה שוב ושוב אבל ידעה לחזור – הרבה בזכות ההגנה שלנו והמתנות שסיפקה. מאז שני הבלמים שלנו התחלפו, ובהם גם זה שסידר לירושלמים את השער השני שלהם. הבלמים הנוכחיים מספקים בעיקר ביטחון ושקט, ואחד מהם גם הרבה תקווה. התקווה הזו לא ממש נבחנה עדיין, והיא יכולה להתנפץ בבת אחת, אבל כל עוד פיליאבסקי לא מבשל לירושלמים גול, מצבנו כבר יותר טוב מאשר אז.

מעמדו של הפלג הימני הידוע בשם אייל משומר יציב, אם גם במשחק חלש כמו בשבוע שעבר הוא מצליח לספק בישול יפהפה לגול. טאלב טוואטחה הנהדר באגף השני מזרז את פיני זהבי למצוא קבוצה למסיללה. קולמה ובוקולי עושים את העבודה שלהם, כל עוד שניהם כאן, כשבפינה מחכה להם יאיא, שהציפיות ממנו קיבלו וואחד בוסט השבוע עם הכתבה המחניפה הזו. אני הייתי מעדיף שישחקו קולמה ויאיא, אבל ג'ון לא זורם איתי ורוצה כנראה לעזוב. אנחנו עוד נתגעגע אליו.

אותו משחק בסיבוב הראשון הכיר לנו גם את הנביא סינטיהו, שמאז הספיק להיפצע. הוא הראה לנו שבית"ר חשופה באגפים, עוד שיקול שהיה אולי צריך לשים את ורד בהרכב. אגב, עוד מילה על ורד: אני באופן כללי בעד ששחקנים ישחקו נגד הקבוצה הקודמת שלהם. כל דבר שיכול לתת לשחקן את ההרגשה שהוא יוכל להפוך ל"סיפור" של היום, היא דבר טוב בעיני. שחקנים בדרך כלל נותנים אקסטרה במצבים כאלה, רק תיזכרו בערן לוי לפני שבועיים.

בהתקפה, שלומי אזולאי שכוכבו דרך באותו משחק נפצע ונעלם מאז, אבל במקומו התגלה (מחדש) תומר חמד שצריך לחזור לעניינים אחרי משחק רע. לתומר כדאי להצטיין מחר כי אלישע רק מחכה להזדמנות להכניס את ורד. דבה? מי האמין שהוא יהיה המניה הכי בטוחה שלנו בשלב הזה.

בצד השני, חוץ מההתקפה המהירה שיכולה לעשות לנו צרות גדולות, הקישור האחורי המעובה ואלי דסה, שזלזלנו בו במשחק שעבר והוא בתגובה הצטיין, מחכה לנו אחד רוני לוי, שמת להראות לאוהדים שמאחורי האליפויות דאז דווקא כן היה מאמן. מה שבטוח, לא יהיה לנו קל, בטח לא בטדי המאוד ביתי.

מי?

מובארכ. סליחה, קטן. הוא מתחיל להעיק, וכל שבוע הופך להיות מבחן בשבילו. בשבוע שעבר הוא לא סיפק את הסחורה. אם הוא לא ייקח את עצמו בידיים, המהפכה הירוקה קרבה.

מה?

יריבה שבטבעה לשחק התקפי לא תסגור את המשחק בבית, למרות האופי הזהיר של רוני לוי. אני מאמין שהנחישות של המאמן מהאליפות-בלי-מאמן לנצח אותנו תגרום לבית"ר לשחק פתוח. אם נדע לנצל את המתפרצות זה ישחק לטובתנו. זה תלוי במעבר של גולסה להתקפה ובמסירות העומק של קטן. זה תלוי במשחק האגפים, וגם מהבחינה הזו ורד היה עדיף על חמד, שיתקשה לפתח מהירות מימין. וזה תלוי מאוד גם בהצטרפות המהירה של משומר וטוואטחה להתקפה.

גם השבוע

חלוץ מהיר (עזריאל) ירוץ אחרי הכדור יחד עם בנאדו, וכשאריק יבין שבמהירות אין לו סיכוי לנצח הוא יירד לתיקול נפלא ומדויק. רק נקווה שגם השבוע התיקול הזה יהיה נפלא ומדויק, אחרת זה גול.

סיבות לאופטימיות

נמצאת על הספסל, אבל אולי תעלה בפתיחת המחצית השניה.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

אחרי

אם לא מהפיכה רבתי, דרושה לפחות הפיכה. משהו ממוקד כזה, נקודתי בעמדת המנהיג. הראיס שלנו פשוט לא מתפקד, והוא מצליח להיאחז בכסאו רק מכוח האינרציה. מחליפים אפשריים דווקא יש, רק שלא נראה באופק איזה כוח סמכותי שיצליח לנתק את קטן מההרכב, ואובאמה לוי שלנו עוד פחות סגור על עצמו מאובאמה המקורי.

ברצינות, קטן תוקע לנו את המשחק. הוא לא עשה דבר אחד חיובי היום, ואם אפילו את המסירות המפורסמות שלו הוא כבר לא מספק אז הוא סתם תופס מקום על המגרש. אולי כבר עדיף לשחק בעשרה שחקנים, לפחות השחקנים לא יחפשו אותו באופן אוטומטי. על הגנה אין מה לדבר, מלבד עזרה טובה בדקות האחרונות. זה רק אני או שחצי מהמשחק הוא קשר את השרוכים שלו?

מתסכל לראות את הקבוצה שלנו רוצה לצאת קדימה אבל נתקעת בכל פעם באותם מקומות. וזה לא רק קטן. אם הכל היה מושלם חוץ ממנו, אם השחקנים האחרים שלנו היו מאיימים מספיק בשביל למשוך אליהם את ההגנה, יכול להיות שקטן עוד היה מצליח לתרום משהו. אבל היום שום דבר לא הלך, המגרש הרטוב לא הועיל, הגשם הפריע לשחקנים ואלישע עוד יותר.

בגדול

מה שגמר לנו את המשחק היום היה אלישע, בניהול משחק פחדני וחילופים מזעזעים. את בוקולי שהיה בין הבודדים ששיחקו הוא החליף ראשון. אם היה אפשר לפחות לחשוב שאלישע חושב התקפה, החילוף הבא של יאיא במקום תומר חמד הראה שזה בסך הכל השטיק הקבוע שלו –  כמו שבכדורסל "מראים אזורית" ועוברים לאישית, אלישע "מראה התקפה" לכמה דקות ואז חוזר להגנה. ולבסוף גם גולסה, הטוב על המגרש היום, יוצא משום מה. וקטן? קטן שגמר את הכוחות שלו כבר בדקה ה 60 (שמר עוד שני גליצ'ים לדקות האחרונות, אז זה תמיד יותר מרשים. אי אפשר להגיד שהבחור לא למד כמה טריקים עם השנים) וכאמור רק הפריע, נשאר עד הסוף. למה? לא ברור. מה שברור הוא שאלישע מפחד, ולא הבנתי ממה. בית"ר לא נראו היום כמו משהו שצריך יותר מדי לפחד ממנו. אז כנראה שהוא פשוט מפחד מקטן.

אלישע, נסה פעם אחת להשאיר את קטן בחוץ או להחליף אותו בדקה שזה עוד משנה משהו. סתם בשביל לראות מה קורה. אם המשטרים הכי גדולים עומדים בסכנה בגלל כמה חבר'ה שהתחילו לעשות קצת גלים, יכול להיות שאפילו קטן הגדול יכול ליפול.

ציונים

דוידוביץ' – 7. בשני המבחנים עמד מצוין, כשפעם אחת הוא ממש מציל גול.

בנאדו – 7. מימש במלואה את תחזית "גם השבוע" שלנו, אפילו עם השחקן המתאים, והציל גול בטוח. באופן כללי היה שקט וטוב, כרגיל העונה. 

פיליאבסקי – 6. גם היום זה עוד לא היה המבחן האמיתי שלו, אבל בינתיים הוא טוב ורגוע. פעם אחת כמעט עשה מימון, אבל הצליח לכפר כבר באותה התקפה, ובסך הכל נשאר תקווה גדולה. השכיח לחלוטין את שיימון כשהקדים את יבואה (!) במירוץ לכדור בעזרת מהירות (!) וכוח. אם זוכרים שמדובר בילד שזה משחקו השני בליגה, מגיע לו שאפו.

טוואטחה – 6. אני מאוהב בבחור הזה. לא מפסיק להפתיע אותי בביטחון שלו. כמו כולם היה חלש יחסית בהתקפה. יש לו אחריות בשבירת קו הנבדל במצב השני של עזריאל.

משומר – 5. בינוני מאוד, בהגנה ובהתקפה. חייב להפסיק לנסות לכדרר דרך כל ההגנה. אולי גם פה איזו הפיכה קטנה?

קולמה – 6. עבד קשה באמצע.

בוקולי – 6. משחק טוב ואנרגטי. לא מבין למה הוא יצא, ונראה לי שגם הוא לא.

גולסה – 7. הטוב אצלנו היום. במחצית הראשונה פרם ותפר שוב ושוב את הקו השמאלי, ובאופן כללי היה אחד היחידים שהעזו לנסות לתקוף את השער של הרוש. אמנם יותר מדי פעמים הוא ניסה ללכת עם הראש בקיר, אבל בהתחשב ביכולת של החברים שלו היום, אולי זה היה הדבר הנכון לעשות. ואם רק היה מכניס את הנגיחה ההיא…

קטן – 3. אמרנו הכל.

חמד – 4. שום דבר לא הלך לו, למרות שמאוד התאמץ. אולי זה הזמן לאופצית ורד, וגם אזולאי הזכיר שיש לו מה לתת.

דבאלישווילי – 4. חלש מאוד, ועדיין היה יכול לגמור את המשחק. איזו החמצה מבאסת.

מחליפים

ורד – 7. בקושי קיבל כדורים, אבל בכל פעם שכן קיבל הוא עשה איתם משהו חיובי. הטאץ' שלו בהרמה לגולסה היה פשוט נגיעה של אמן.

יאיא – 5. אני מתחיל לקבל תחושה שהוא לא ממש הפיתרון שלנו. הוא חסון אבל נדמה לי שקצת מגושם מדי.

אזולאי – שיחק מעט מאוד וכמעט בישל גול. אני שמח בשבילו שהוא הספיק לעשות משהו חיובי, וגם בשבילנו – כי אנחנו כנראה נזדקק לו, אלא אם כן אחד החלוצים הבופטצוואניים שמגיעים לפה יתברר כיעקובו הבא.

השחקן המצטיין

גולסה. מחצית ראשונה מצוינת, והמשיך לנוע ולאיים על בית"ר עד הסוף. הטכניקה שלו מפתיעה אותי בכל פעם מחדש, אבל הוא חייב לבעוט יותר לשער במקום להסתבך עם הכדור. חבל שאלישע מסיט אותו לעמדת הקשר האחורי בכל פעם שהביצים שלו מתחילות לרעוד.

עוד כמה מילים

אם אלישע היה מכניס את ורד במקום קטן ולא במקום בוקולי, עידן מימין וגולסה משמאל (עם חיתוכים לאמצע כשהמגנים עולים) היו מאפשרים לחמד ודבה להתפנות למשימות התקפה בלבד, ואני חושב שהתוצאה היתה יכולה להיראות אחרת. אני מקווה שה"אם"-ים האלה לא יכריעו את העונה שלנו.

תודות

לממציאי המשחק "פרו אבולושן", שבזכותם לפחות במחצית קצת נהנינו. רק חבר'ה, בגרסה של שנה הבאה אל תשכחו להעביר את המשחק דרך QA, סבבה? יותר מדי באגים מעצבנים.

פינת הטלוויזיה ע"ש ד. נוימן

הכל היה מטופש וצפוי כרגיל אבל לא זכור לי משהו מטומטם באופן חריג. מזל שהשבוע נוימן הספיק להסתבך בפרשיה אחרת, עת פרס בשיחה פרטית את חזונו המדיני וסיפר על הטרנספר שהוא מייעד לאוהדי הפועל ת"א ולערביי ישראל כשהוא יבצע את המהפכה הפרטית שלו.

אין לי שום בעיה עם ההתבטאות הזו. ולא בגלל שזה על הפועל. מצדי, נוימן יכול לערוך לחבריו ערבי קריאה דו שבועיים בהם יעיינו ב"מיין קאמפף". ברוך השם, יש עדיין חופש מחשבה במדינה הזו, ובנאדם (ציבורי ככל שיהיה) יכול להגיד בשיחות פרטיות כל מה שעולה לו בראש. לעומת זאת, כשהוא מביע דעות גזעניות בשידור בטלוויזיה, כמו שקרה לפני כמה חודשים, הוא בהחלט צריך להיות מפוטר או לפחות להינזף. אבל מי שעלה לגדולה בזכות חבריו בחלונות הגבוהים, כנראה חסין מנזיפות. מי אמר שחיתות ולא קיבל.

השורה התחתונה

נדפדף למשחק הבא.

השורה מתחת לשורה התחתונה

דווקא שני המשחקים שהיו אמורים להיות הכי פתוחים והתקפיים, נגד בני יהודה ונגד בית"ר בחוץ, היו משעממים וזהירים. העולם אכן משתנה לנו מול העיניים.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

44 תגובות על בית"ר ירושלים – אנחנו

  1. נדלקת חזק על וורד, הא ניר? :) אני לא אזכיר שבתחילת העונה עוד כתבת לי שאתה שומע כל הזמן את אוהדי בית"ר מתלהבים ממנו אבל אתה לא ממש מבין על מה…
    חיכיתי כל השבוע למשחק הערב אבל מזג-אוויר זוועה (לכדורגל, נהדר מכל בחינה אחרת) בחוץ ונראה לי שבלי קשר לתוצאה נסבול הערב בטדי…

    אהבתי

  2. עופר פרוסנר הגיב:

    זה די מוזר אתה יודע?
    יש לך ספסל שכולל את ורד, ואת עותמן (שיחק משחק קודם, התכסח עם בן שושן), ואת סאידו יא-יא. ולא נזכיר את גדיר ואת רפאלוב ומסיללה. ואת אמיר אדרי שוער מחליף, ששיחק לא רע בתחילת העונה, ואת שי מימון (טוב נעזוב את שימון). כאילו, יש לך קבוצה באמת טובה. אפילו אני, הפחדן, מאמין שכמו שהפועל נראתה אתמול בבלומפילד (הייתי במשחק, אם נתניה לא היו כאלה מחמיצנים) במצב הנתון דופקים לה שלישייה. אבל מול בית"ר, וואלה, הופ, אני מרגיש רע מאד בקשר למשחק הזה. אולי כי יש לי פחד אינהרנטי מלשחק נגדם בטדי.

    יאללה, שנ"צ ונוסעים לטדי.

    אהבתי

  3. הופ הגיב:

    איציק – אני מכחיש מכל וכל את הציטוט המיוחס לי :)
    סתם, יכול להיות שאמרתי משהו כזה אבל אני חושב שלא התכוונתי שהוא לא טוב, אלא שלא ברור לי בדיוק מה האיכויות שלו. עכשיו אני מבין גם למה, קשה להגדיר את האיכויות שלו. הוא לא המוסר הכי טוב בקבוצה ואני לא בטוח שהוא דריבליסט יותר טוב מרפאלוב או גולסה, בטח שלא מהיר יותר מגדיר או טוואטחה. אבל הוא משלב הצטיינות בכל התכונות האלה, ומה שבעיקר אני אוהב בו זה את האנרגיות שהוא משחק איתן. גם כשהוא לא טוב הוא בא לכל משחק כאילו סקאוטרי כל העולם צופים בו עכשיו.
    בעצם, אני חוזר בי. זו אמירה קצת צינית שנובעת מניסיון עם שחקנים כמו רפאלוב. ורד בא לשחק כאילו הוא אוהב לשחק כדורגל. כמו שאנחנו משחקים בשכונה, במובן החיובי – כל הלהט והתשוקה שאפשר.
    כששמעתי את הגשם החזק בלילה התבאסתי על מה שהולך להיות הערב. בינתיים נרגע פה. איך בירושלים?

    אהבתי

    • אתה צודק, באמת קשה לתפוס את האיכויות של וורד במבט ראשון – לכאורה הוא לא 10 בשום דבר אבל הוא 8 בהכל כך יוצא שהממוצע שלו גבוה יותר משל הרבה שחקנים אחרים שמצטיינים באספקט ספציפי של המשחק יותר ממנו. וכן, יש לילד אופי נהדר.

      עדכון תחזית: הגשם נרגע אבל הרוחות התחזקו, מי שלא רגיל לקור הירושלמי יסבול הערב…

      אהבתי

  4. הופ הגיב:

    עופר – יש לנו סגל עמוק וטוב אבל בעיקר בקישור ובאגפי ההגנה. אנחנו בעייתיים באזור הבלמים ואני מאוד מקווה שפיליאבסקי יפתור את זה והמשחק הקודם לא היה אשליה. גם בהתקפה יש לנו בעיה קלה, כשדבה זורח לכמה משחקים ואז נעלם, וגם מתחילה להיווצר אצלו בעיה של החמצות. חמד ואזולאי, עם כל האופטימיות, טובים אבל עדיין לא הוכיחו שהם טובים מספיק כדי להיות חלוצים של מכבי חיפה.
    בגדול אני מסכים איתך, יש לנו קבוצה טובה כשמסתכלים על הסגל, השאלה היא כמה טוב ההרכב הפותח שלנו וכמה אלישע מצליח לחבר אותם, ונדמה לי שיש עוד די הרבה לאן להשתפר.
    לגבי הערב, המשחקים בטדי טובים בד"כ, לא? לך יש זיכרון יותר טוב. אני זוכר שלישיות של אלון מזרחי בטדי (אני רק לא בטוח לטובת איזה צד :)) ומשחק טוב של קולאוטי… בכל מקרה זו תמיד חוויה. רק שנבקיע שער יותר.

    אהבתי

  5. פרלה הגיב:

    ורד גורם לך בשני מהלכים להבין כמה אינטליגנציית משחק יש בו. ליאור, לדאבון הלב, גורם לך את ההיפך באותה זריזות. שיהיה לנו שבוע טוב.

    אהבתי

    • הופ הגיב:

      מסכים.
      ומוסיף – נדמה לי שאם עדיף ששחקנים כמו רפאלוב וגדיר יחשבו כמה שפחות, כי אינטואיטיבית ההחלטות שלהם טובות אבל עודף מחשבה גורמת להם להילחץ ולהתבלבל, במקרה של ורד (כמו אצל קטן) כמה שיותר יחשוב, ככה יותר טוב.

      אהבתי

  6. פרלה הגיב:

    1. כל עוד קטן בהרכב אין טעם בחמד על הקו. ורד, אזולאי, סינטאיו, ליאור וגדיר עושים זאת נכון יותר.
    2. גולסה זה קלאסה וגם כושר גופני והשקעה.
    3. פיליאבסקי. טפו, טפו, טפו.
    4. הנשיא צריך לתת לקטן חנינה מההרכב.
    חמש. לא להתייאש. בשבוע הבא אינשאללה תיקו רב נפגעים בדרבי (ציטוט של בנו של אחד מראשי הפועל אוסישקין).

    אהבתי

  7. שי הגיב:

    "גם השבוע

    חלוץ מהיר (עזריאל) ירוץ אחרי הכדור יחד עם בנאדו, וכשאריק יבין שבמהירות אין לו סיכוי לנצח הוא יירד לתיקול נפלא ומדויק. רק נקווה שגם השבוע התיקול הזה יהיה נפלא ומדויק, אחרת זה גול."

    ואחרי זה אתה אומר שהנבואה נתנה לשוטים??

    אהבתי

  8. מתי הגיב:

    וואו ניר, איזה דיוק ב-גם השבוע, לחזות במדוייק מהלך אחד בודד במשחק זה כמו לחזות במדוייק באיזו שעה ירד גשם בשבוע הבא ברפיח המצרית , אם יש מהפכה שבשבילה אני מסכים לרדת לפחות עד הקיוסק למטה כשעדיין יש לי שתי סיגריות בקופסה זה הפיכה שתוריד מכסאם את כל הפרשנים מכל התחומים כולל פרשני המקרא ותמליך אותך תחתם (הסתכלתי על הקופסה עכשיו ובאמת נשארו לי בול שתי סיגריות).

    אני ממשיך להיות מרוצה ממכבי חיפה במיוחד כי אני אדם שקל לרצות אותו, כמה מילים מאלישע אחרי המשחק, הסברים פשוטים ואני הולך לישון רגוע. אני לא רגוע שהגרזן מתנדנד ואולי ילך, החוליה החזקה ביותר במכבי חיפה וגם היציבה ביותר, אפשר להגיד שמכבי חיפה העונה היא בבת עינו של הגרזן לטוב ולרע (והרע לא באשמתו), ואני אסביר- מכבי חיפה העונה מהססת להתחיל מהלכים קדימה בלי שהגרזן אומר שהכל בסדר מאחורה, כל עוד אין את הכיסוי הנאות שמאפשר ללכת קדימה הכדור יתנהל במרכז המגרש, זה אומר בעצם שאת עבודת הבלם האחורי עושה הקשר האחורי וזה מינוס של שני שחקנים בכל קומבינציה התקפית.
    מצד שני סגירה מימין כמו שסגר היום הגרזן במהלך די פשוט של ביתר כשמשומר הגן באמצע צריכה להילמד בבית ספר לליברואים.
    מצד שלישי ממתי אני מבין בכדורגל שהתחלתי לנתח מהלכים, יאללה ניר בוא תחליף אותי ותעלה כבר את האחרי כי שלמה שרף כבר ירד לדפוס .

    אהבתי

  9. הופ הגיב:

    פרלה – שמע, כמה משחקים זה דווקא הלך לא רע עם חמד, ולא הייתי מוותר כל כך מהר על שני חלוצים. הפתרון המתבקש הוא כמובן להוציא את קטן מההרכב, אבל מסתבר שאפילו מובארכ יפול לפניו.
    לגבי השאר אני מסכים.
    שי – שמע, זה לא עניין של נבואה. אם אני כותב "גם השבוע", זה רק בגלל שזה קורה כל שבוע, אין מה להתרגש. אני רק שמח שהתחזית התגשמה עד הסוף.
    אגב יש לי שאלה בנושא – "מיום שחרב בית המקדש… פסה נבואה מישראל וניתנה לשוטים ולתינוקות", זה לא פרדוקס? הרי המשפט הזה בעצמו הוא מעין נבואה. אז אם הוא צודק, הוא (רבי יוחנן) שוטה ואין להקשיב לו. ואם הוא טועה, הוא לא שוטה וצריך להקשיב לו. מעניין.
    מתי – אני לגמרי איתך בעניין קולמה. חבל על הזמן שלנו כשהוא יילך, ולא נראה לי שיאיא יצליח למלא את מקומו. אני מקווה ומאמין שגם אלישע יודע את זה.
    בגדול אני מרוצה מהיציבות והעוצמה שלנו, עוד קצת מזל וגם היינו גונבים ניצחון. חבל לי שאנחנו לא מעזים יותר, גם אנחנו צריך לרכב על רוח האומץ שמנשבת עכשיו בעולם.

    אהבתי

    • שי הגיב:

      עלית פה על משהו. ואריאציה על פארדוקס השקרן

      אהבתי

      • הופ הגיב:

        זה בדיוק מה שכתבתי בפייסבוק. היו הסתייגויות אבל לבסוף הוחלט שבמקרה של פרשנות מאוד מסוימת – משהו כמו "מאז (בגלל?) שחרב בית המקדש, אין יותר נבואה בישראל וגם לא תהיה כזו, ולכן כל מי שיתיימר לנבא את העתיד הוא שוטה ואין להקשיב להם, לפחות עד שבית המקדש ייבנה שוב" – זה אכן פרדוקס.

        אהבתי

  10. יניב הגיב:

    גם השבוע, אני יושב ומשתאה… הנביא ניריהו.

    קטן תוקע, דבה באגף עושה לי רע, חמד מפחד מעצמו ואיך יכול להיות שהשחקן הכי טוב ויציב העונה הוא קשר אחורי שלא יודע למסור קדימה? למה לעזאזל אני מת עליו?

    אני גם חייב להגיד משהו על פינת הטלוויזיה ע"ש נוימן.
    בשבוע שעבר, ביקש הגזען הטיפש מהממונים עליו לא לפרשן יותר משחקים של הפועל ת"א. אני מציע שעד שיגמרו עם המצוה עד הסוף, יוסיפו לרשימה השחורה של נוימן גם משחקים של אהבת חייו בית"ר. בשידורים של נוימן את בית"ר, הסלון הירוק שלי הופך תוך שניות ליציע המזרחי בטדי, וכל החמצה שלנו מלווה ב"איזה מזל" וכל בעיטה שנעצרת אצל דוידוביץ' מסתיימת עם "חבל". מילא חוסר הבנה בסיסי במשחק הזה עם הבעיטות בכדור, אבל אובייקטיביות, אפשר?

    אהבתי

  11. הופ הגיב:

    יניב, צודק לגמרי. ראיתי עכשיו את הסוף של השידור החוזר ונוימן שם כמעט מקבל התקף לב בהתקפות שלנו בדקות האחרונות.
    לא יודע מה יהיה עם הטיפוס הזה.

    אהבתי

  12. פראליה הגיב:

    ניר, שאפו גדול, חזית את אחד התאקלים הכי יפים שראיתי בשנים האחרונות בארץ, פשוט מדהים היה ובמיוחד מי היה מעורב..
    פיליאבסקי נראה רגוע שזו התכונה הכי חשובה אצל בלם, למרות שמשחק שני רצוף לא עמד כנעט במבחן רציני. (אין לי בעיה שגם לא יעמוד עד סוף העונה).
    גולסה נהדר למרות שלדעתי לא משחק במקום שלו -חייב לשחק מאחורי החלוץ כדי להביא את היכולת שלו למיצוי (מה שאי-אפשר לעשות כשאתה משחק עם שני שחקני 9 ובמיוחד כששניהם באים אחורה כל הזמן).
    סיידו – מהתרשמות ראשונה דווקא עשה לי משהו טוב כאילו יכול לתת מענה אם קולמה באמת ילך.
    היינו חייבים להרוג את המשחק הזה, אנחנו עדיין סובלים מהצעירות של הקאדר שלנו.

    אהבתי

  13. סימה הגיב:

    הופ, בעניין קטן, אני חושבת שגם אתה מבין שהוא יותר נזק מתועלת בערך בשנה איחור, כל מי שאינו אוהד של מכבי חיפה שם לב לזה כבר מזמן. נשאר לי רק לקוות בשבילך שאם אתה התעוררת אולי בקרוב גם המאמן שלכם יבין את זה.

    אהבתי

  14. ערן הגיב:

    בפינה על שם נוימן שני ציטוטי חובה
    על מרדף לכדור של שחקן בית״ר הוא טען שאפילו בן ג׳ונסון !!!! לא היה מגיע לכדור בערוץ הראשון עדין חיים בתקופה בה בן גונסון היה המהיר בעולם (ודני נוימן הבין כדורגל…)
    שדרנים שטועים בשמות שחקנים פשוט מזלזלים בצופים אבל שאתה טועה בשם שחקן מהקבוצה שאותה אתה אוהד זה פתטי דני החליט לצרף את חן עזריאל למשפחת בעלי הקניונים הידועה וקרא לו ״חן עזריאלי…..״
    ואף מילה על אלישע……….!!

    אהבתי

  15. הופ הגיב:

    פראליה – השאפו לבנאדו. אכן תאקל מדהים.
    מסכים לגבי גולסה. האמת שכשתגיע אחרית הימים וקטן באמת ייצא מההרכב, הייתי רוצה לראות במיקום הזה גם את גולסה וגם את ורד. עם סינטיהו מימין ואופציה לרפאלוב בשמאל, יש לנו קישור קטלני.
    סיידו – בהתחלה מאוד התרשמתי ממנו, עם הזמן נראה לי שהוא חושב קצת לאט. אבל בוא נראה. מקווה שהוא טוב כי קולמה כנראה ממש בדרך החוצה או בדרך לקפל את שחר, ואני לא יודע איזו אפשרות יותר מפתיעה אותי.
    סימה – כאמור זה לא כזה פשוט. כשכולם נלחצים קטן היחיד שנשאר רגוע, ויש לו מעלות רבות אחרות. צריך לזכור גם שהוא רק בן 30 ואם הוא יתאפס על עצמו יש לו עוד מה לתרום. חוץ מזה, אוהדי מכבי חיפה עדיין זוכרים לו חסד נעורים. אבל בגדול אני איתך. נראה לי קלאסי להכניס אותו ככה בדקה 70 שירגיע את החבר'ה ואולי גם יכניס איזה פנדל.
    ערן – נכון, שכחתי את הבן ג'ונסון :)
    אני מעריך את האיפוק לגבי אלישע, אני יודע כמה זה קשה לך. לכן ניסיתי להקל עליך ולכתוב הכל בפוסט עצמו.

    אהבתי

  16. פינגבאק: היה זה בערב סגריר | בטענת נבדל

  17. הופ הגיב:

    דברים מעניינים שכותב חמי אוזן על פיליאבסקי ועל ורד (ובעצם על אלישע):
    http://sports.walla.co.il/?w=//1787115
    אני די מסכים איתו לגבי אלישע, לגבי פיליאבסקי אני מציע לחכות עוד קצת לפני שמכתירים אותו כגניבה של השנה, למרות שזה בהחלט נראה ככה כרגע.

    אהבתי

  18. אביעד הגיב:

    אני מת על ג'ון קולמה. באמת. בכל פעם שהיריב מתחיל התקפה, הוא שם.
    נכון, הוא לא בונה משחק דגול. אבל מעבר לכך שאם היה לו כישרון או ביטחון התקפי הוא כבר לא היה פה, הרי הוא מאפשר לקשר לצידו להתמקד הרבה יותר בהתקפה. מישהו כאן באמת חושב שציוות של נניח בוקולי וגולסה באמצע הופך את מכבי ליותר התקפית? קדחת.
    חוץ מזה, אמרו כאן כמעט הכל, קטן לא היה טוב, גולסה כן היה, משומר לא היה טוב, בנאדו מלך.
    בתכל'ס, אנחנו מקום שני על הפרש שערים (מעניין למה יש קיזוז רק לנקודות ולא להפרש שערים), בלי כדורגל מי יודע מה ואנחנו די משתפרים ככל שעובר הזמן.

    אהבתי

  19. mirage הגיב:

    לצערי סיפור המשחק היה הגשם. היה לכם מזל רע ותפסתם את היום הכי גשום בכל החורף. עד אתמול כמעט ולא ירד גשם בכלל בעיר השנה. קשה לשחק בתנאים כאלה. דבר נוסף-אתם קשים מאד עם נוימן. תאמינו לי שהוא יודע שבן ג׳ונסון פרש לגמלאות לא מזמן. הוא פשוט התבלבל. מה שהוא התכוון להגיד הוא שלאנס ארמסטרונג ברכיבת אופניים גם אם הוא היה מטופל בסטירוידים לא היה משיג את הכדור הזה….

    אהבתי

  20. הופ הגיב:

    אביעד – מסכים איתך לגבי קולמה, אבל לגמרי. לגבי הקיזוז, נדמה לי ששמעתי שתיקנו השנה את עניין הפרש השערים אבל בינתיים לא הצלחתי למצוא סימוכין.
    מיראז' – אנחנו באמת קשים מדי איתו, הוא התכוון בכלל לבן ג'ונסון אחר. ככה זה עם גאונים בלתי מובנים: אף אחד לא מבין אותם.

    אהבתי

  21. שמרלינג הגיב:

    הופ, אתה פעיל גם בפייסבוק? היכן?

    אהבתי

  22. הופ הגיב:

    ממש בסניף הפייסבוק הקרוב לביתך.
    אין לי עמוד של הבלוג, רק עמוד אישי. אבל אני מאוד פעיל פוליטית שם, ואם אני זוכר נכון תגובות שלך בדה באזר, לא מהצד שהיית רוצה לראות חופר תכופות בפיד שלך :)

    אהבתי

  23. שמרלינג הגיב:

    אולי עמוד פייסבוק של הבלוג הוא לא רעיון כל כך גרוע… ראיתי כמה ניר הופמנים בפייסבוק ולא הצלחתי להחליט מי מהם הוא אתה, איש מסתורין :)

    אהבתי

  24. הופ הגיב:

    בינינו, כן? אני לא באמת קיים
    (מוזיקה דרמטית)

    אהבתי

  25. הופ הגיב:

    (אבל כשעצוב לי אני נכנס לפייסבוק ומדמיין שאני זה הניר הופמן שמרחף על גלשן מעל הים)

    אהבתי

  26. שמרלינג הגיב:

    הופ, מדוע תתעצב?
    הגולש הזה הוא באמת אתה? אם כן, מה שהפיל אותי זה שהגולש עדיין מתגורר בחיפה ויש לו קטע מוזר עם אלירז שדה.

    אהבתי

  27. הופ הגיב:

    גם אני שואל את עצמי את אותה שאלה. אני לא מוצא תשובה מספקת ובכל זאת אני ממשיך להתעצב מדי פעם :(
    לצערי זה לא אני. מצד שני, חיפה ואלירז, אז אולי זה לא לצערי

    אהבתי

  28. שמרלינג הגיב:

    שובב. אתה סתם לא מופיע בחיפושים, אבל איתרתי בכל זאת. הרכב חברים ברנז'אי כמתבקש, לינק לבלוג, חיבה לתרבויות מגבהים שונים כמובטח ב'אודות' של הבלוג. אם רק הייתי יכול להתפרנס מסטוקינג…

    אהבתי

  29. הופ הגיב:

    LOL
    גם אני בלשרשת חובב :)

    אהבתי

  30. זאתי, נו... הגיב:

    לעזאזל אתה כותב כל כך טוב. אני אפילו מוכנה לסבול הבלי כדורגל (סלח לי) בשביל זה.
    (אחת שמכירה אותך משנים שנימה)

    אהבתי

  31. הופ הגיב:

    איזה כיף לשמוע, תודה רבה.
    אני לא מכיר אף "זאתי, נו…". אני בטוח שהייתי זוכר שם כזה.
    רוצה לתת רמז?

    אהבתי

  32. פינגבאק: אנחנו – הפועל פתח תקווה | מצד שני

להשאיר תגובה

