בלוג ירוק חדש! ואנחנו – קרית שמונה

קודם כל, "מצד שני" רוצה לברך את יקיר הבלוג עופר פרוסנר על הבלוג החדש שלו ב"דה באזר"!

לצד הברכות, הבלוג רוצה להודיע כי לדעתו אין מקום בחיפה לשני בלוגים. זה מזל גדול, אם כן, ששני הבלוגים דנן נכתבים מתל אביב – בה כידוע יש מקום להכל.

*

זה לא מצחיק חבר'ה. כניסת מתחרה חדש לנישה המצומצמת של בלוגים על מכבי חיפה היא איום רציני ומשמעותי, שעלול להשפיע רבות על הכנסות הבלוג ולפיכך על שרידותו. בעקבות המהלך המפתיע התכנס צוות "מצד שני" לסיעור מוח סוער, בסופו הוחלט על נקיטת מהלך חוסם: בתקופה הקרובה יתאמץ הבלוג להתאמץ עוד פחות ממקודם, שכן יש עכשיו בלוג אחר שעושה את העבודה המלוכלכת בשבילו.

במקביל, ייעשו מאמצים ויושקעו משאבים אדירים במחשבה על דרכים חדשות להעניק לכם חווית גלישה אחרת בבלוג זה, חוויה הכוללת תכנים חדשניים, ניווט מתוחכם, קרישקוש מתקדם ושפריצפרוץ משוכלל. המאמצים יתבטאו בהשארת תזכורות לעצמי בנייד ("רעיון אדיר – לכתוב פוסט שכתוב כולו בשפת ה-ב' ובלשון נקבה!"), ויסתכמו, כרגיל, בלא כלום.

עוד הוחלט שכצעד ראשון במסגרת מלחמת הבלוגים המסתמנת, הפוסט הנוכחי יחולק – באופן חד פעמי ובלעדי! – בחינם.*

*עם זאת, עקב עליית תשומות הייצור מחירו של הבלוג עולה ויעמוד כעת על 25.חינם – עם הקוראים הסליחה.

*

עופר פרוסנר, "הירוק" בשמו הקודם, היה (יחד עם מ"ם יקירתי) מהכוחות הבולטים שדחפו להקמת "מצד שני". את עופר הכרתי כשהיה חצי בלוג בשם "הצהוב והירוק", שם הגבתי לו כמה פעמים, המשכתי להתכתב איתו באינטרנט, משם הדרך היתה סלולה להיפגש, שכבנו ומאז אנחנו בקשר טוב וחיובי שכולל צ'יטוט מזדמן בג'יטוק, אילוף אריות, הליכה משותפת למשחקים ובירה ביום ההולדת (לפחות פרט מידע אחד במשפט האחרון הוא שקרי, בחרו את זה שפחות מלהיב אתכם). בכל מקרה, מאז "הצהוב והירוק" עברו הרבה מים ביפן, הצהוב הלך בדרך כל צהוב ועופר הירוק עבר גלגולים שונים עד שהגיע בשעה טובה ל"דה באזר". אני מאחל לו בהצלחה גדולה ובטוח שהבלוג יהיה מרתק ומלא אהבה לקבוצה, למשחק ולקוראיו. אני אבקר שם קבוע ואני ממליץ לכולם (קישור קבוע לבלוג תמצאו מצד שמאל, ב"משחקי חוץ").

*

אני מודה, לרגע אחד חשבתי שהבלוג של עופר יהיה בלוג מתחרה. כזו היא המחשבה האנושית (הישראלית?) – ראשית להתגונן מפני האיום, אחר כך לחשוב על האפשרויות הנפתחות. ואכן, אחרי שניות ספורות הבנתי שהאמת היא ההיפך הגמור – הבלוג של עופר משחרר אותי מלכתוב רק על מכבי חיפה ומאפשר לי לעסוק במה שאני רוצה, עכשיו ביודעי שכשאני לא כותב על קבוצתי האהובה, מאהב אחר יחמיא לה ויספוג את דמעותיה בעת הצורך.

בדרך להגשמת חזון זה (שיתממש במלואו בעונה הבאה), בקרוב אתחיל לעסוק בנושאים שונים ורחבים יותר מאשר ספורט, כגון ביקורת תרבות, ביקורת ספרות, ביקורת פרסום, ביקורת קולנוע, ביקורת טלוויזיה, ביקורת הביקורת, ביקורת על ביקורת שטרם נכתבה, ביקורת הביקורת שנכתבה בשפה זרה ולכן היא לא ניתנת להבנה וביקורת על הביקורת שלא תיכתב לעולם ורק על כך מגיע לה שיבקרו אותה.

יודעים מה, למה לא להתחיל כבר עכשיו? ובכן:

פרשס – אחלה סרט. ברבור שחור – אחלה סרט. ילדי האנרכיה – אחלה סדרה. פרינג' – לא משהו בכלל.

מקווה שנהניתם.

לפני הלפני

לא נשכח ברכות גם לעריצנו הנאור שחגג השבוע 70. עד 120 (אליפויות, כמובן).

ואם אתם מחפשים בחושך חומר לקריאה – דורפן חזר לסדרת הגדולים המהוללת, וקרמר מבריק כרגיל.

לפני

כ 100 מטרים מביתי נמצאת מתפרה, "ציון החייט" שמה. בניגוד לשמה, במתפרה יושבת באורח קבע דווקא אשה, שהיא כנראה סבתו של שחקן הכדורגל לירוי צעירי, או אחותו המזדקנת מהר מאוד, או מעריצה אובססיבית שלו. זאת אני מסיק מגזרי העיתונים השונים העוסקים בשחקן, המודבקים בכל פינה במתפרה.

על הדלפק מודבקת הכתבה המרכזית. למרבה הפלא, הכתבה אינה עוסקת בהישג מקצועי של הבחור, במשחק בו הבקיע שערים רבים או בתעלול כדורגלני מרשים שביצע, אלא במשהו שדווקא לא קרה מעולם: בשחקן התעניינה, מסתבר, קבוצת מכבי חיפה, וחשבה להעבירו לשורותיה. היא מעולם לא מימשה את ההתעניינות הזו, ובכל זאת הכתבה מודבקת כהישגו הגדול ביותר של השחקן, שמצוטט בכתבה כמי שמעבר לחיפה הוא חלום חייו.

למרות חלום זה, ואולי בגללו, בשנה שעברה אותו לירוי צעירי הרס במו ידיו את האליפות של אותה מכבי חיפה נחשקת, עם שער שהבקיע במשחק בו לכאורה לא היה לבני יהודה סיבה להתאמץ. בכך אולי סתם צעירי את הגולל על סיכוייו להתקבל אי פעם לקבוצה (ואולי לא, אבל אני מעביר נקודה פה, אל תפריעו).

אך לא כאן נגמר הסיפור. האמביציה של אותו בחור צעירי היא כה גדולה, שהוא לא נתן לסיפורו האישי עם מכבי חיפה להסתיים כטרגדיה. אתמול, מחזורים בודדים לפני תחילת העונה, סגר צעירי מעגל וכבש בסוף זמן הפציעות שער מכוער אך יקר ערך נגד יריבתה של מכבי חיפה למירוץ האליפות. בכך איפשר צעירי למכבי חיפה להגדיל את יתרונה בראשות הטבלה על יריבתה במירוץ לאליפות ואולי לתקן את העוול ההיסטורי שגרם בשנה שעברה כששיתף פעולה עם כוחות האופל (ובראשם המנהיג לוזונמורט).

מוסר ההשכל  (בנוסח חז"ל מאיר, אריאל, חואן וחוזה): 1. מה מופלא ונהדר הוא כוחו של חלום. 2. מי שדפק אליפות פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה.

ומכאן למשחק

מכבי מגיעה למשחק מחר כשהלחץ עליה וכוכביה בחוץ. השבוע עידן ורד, דבה ועותמאן הצטרפו לקטן, גולסה, מסיללה וכל אלה (עדכון: הייתכן שוורד ביקר אצל המכשפה הסרבית?). עם זאת, למודי פציעות אנו וכבר למדנו שאין בכך כדי להשפיע על המשחק שלנו. נדמה שגם אם יציבו את מעסה הקבוצה כשוער ואת הנגר שאחראי על ארונות צלחות האליפות (בטוח יש כזה!) כחלוץ, התוצאה תהיה דומה – נשחק גרוע וננצח אחת או שתיים אפס. מצד שני (ווהו!) כתבו טובים לפניי שלא רק שזה לא נורא, זה אפילו נחמד לקחת אליפות אחת מגעילה. אני, ממש כמו הנהר של הירקליטוס או זמרות אמריקאיות כשהן נתקלות בכדורגלנים אירופיים, זורם.

וכמובן

שאם אנחנו כל כך בטוחים שננצח, בפועל זה לא יהיה קל כלל וכלל ואני מעריך בזהירות שזה אף לא יקרה (אך מאמין שכן, וכך כיסיתי את כל האפשרויות).

שיטת המשחק

הכדור ינוע בין ההגדרות "סבלני", "משעמם" ולעתים קרובות יגיע גם ל"מתסכל". ייתכן שכמה פעמים במשחק יישלח הכדור לעבר ה"מאיים" ואפשר שפעם או פעמיים הוא ייבעט או יינגח לעבר ה"מרגש"!

גם השבוע

נירדם ואז נתעורר בצעקות של מאיר איינשטיין, הורסקי או מי שזה לא יהיה, ונוימן יגיד שהוא ידע שזה יקרה, לא משנה מה ה"זה" הזה יהיה ובטח שלא משנה אם הוא באמת חזה אותו.

מי

היו כמה לחישות אחרי המשחק שעבר שסיידו יאיא לא כל כך נורא, ופה ושם אני אף שומע שמועות זדוניות שהוא אפילו טוב יותר מקולמה. את זה אני רוצה לראות.

מה

את המשחק הקודם לא ראיתי אז קשה לחזות איך נ(נסה ל)שחק. לא שזה משנה, כרגיל יש לנו קבוצה חדשה השבוע, והמנחה שלנו הפעם הוא ליאור, שיהיה מן הסתם האיש דרכו יעברו הכדורים. רפאלוב שיחק העונה בעיקר משמאל, אבל בלי קטן וגולסה לא אתפלא אם הוא יועבר למרכז ואזולאי או חמד יתופקדו באגף.

אם אני אלישע, קודם כל אני מסתפר אחרת ואחר כך אני פשוט הולך על הגבהות מהאגפים, בהנחה שוויתרנו סופית על הניסיון לשחק יפה. טוואטחה מרים לא רע, גם למשומר יש את היציאות שלו, וחמד הוא פשוט מכונת נגיחות בלתי ניתנת לעצירה. אזולאי ישתלט על הריבאונדים.

ואם יאיא יודע מה טוב לו, כדאי שגם הוא יחכה מחוץ לרחבה לקלוט כדורים תועים ולשגר אותם לעבר השער. אחד כזה עוד עשוי לסדר לו חוזה לעונה הבאה.

הנבואה

ניתנה לשוטים.

ולכן

0:3 ירוק!

אחרי

ווהו! איזה סיום קיבלנו היום. היה שווה את כל 60 הדקות המייגעות שלפניו, ואת טריליון הדקות המשעממות לפני זה. זו היתה מחצית שניה שהזכירה, קצת, משחקים של פעם. עם קשרים של פעם שנותנים מסירות של פעם וחלוצים של פעם עם טאץ' של פעם.

מגיע לנו. פעם בעונה מגיע לנו משחק עם קצת טעם של פעם.

בגדול

לכאורה זה היה המשחק של הרפאלובים והקטנים למיניהם. אבל לא. הקצת שואו טיים בסוף היה רק הקצפת שהסתירה הרבה עבודה קשה של שאר השחקנים. זה היה משחק של הבוקולים והיאיאים, החמדים והאזולאים, שלמרות שהמשחק שלהם הוא לא שיא הקלאסה, תעיד המחצית הראשונה, הם ממשיכים לחפור ולרדוף ולהתנפל ולהילחם בשיניים, עד שהקלאסה כל כך מקנאת בעבודה האפורה שגם היא רוצה להצטרף לכיף הזה.

יסלחו לי נוימן והורסקי, יסלחו לי מראש האתרים של היום והעיתונים של מחר, אבל אני לא נשפך מרפאלוב. נכון, הוא הבקיע שער יפהפה ונתן מסירה שהזכירה אתם-יודעים-את-מי לשער השני של חמד. אבל אני מצפה מעושה המשחק המרכזי שלי להרבה יותר מ 2-3 הברקות במשחק.

אם ה 2-3 הברקות האלו היו מלוות במסירות טובות לחלוצים שלא ידעו לנצל אותן או בניהול נכון של המשחק שרק במקרה לא נגמר בשערים, הייתי מרוצה ממנו. אבל במשך 60 דקות רפאלוב, השחקן הכי טכני שלנו, לא הצליח להשתלט על חצי מהכדורים שהוא קיבל, או להגביה קרן אחת טובה. וזה לא מספיק. לא לקבוצה שמובילה את הליגה. כשאני מסתכל על הפועל, אני רואה שחקנים שגם כשהם חלשים את הפעולות הפשוטות הם יודעים לעשות. וזה חסר לי אצלנו, ובמיוחד אצל אלה שאמורים להיות המיומנים מכולם.

אבל רפאלוב הוא משל לחיפה של העונה. לאור ההתפתחויות במגרש הוא מצוין, כי הוא תמיד מציל את הקבוצה עם איזה גול או בישול. אבל כל הזמן יש תחושה שאם במקומו היה שחקן יותר טוב, ההתפתחויות במגרש היו חיוביות יותר ולא היינו זקוקים להצלות האלו.

רפאלוב של היום הוא מכבי של השנה – חלשים, לא מרוכזים, משעממים, כבויים. אבל ברגע אחד – אולי היה זה הגול של היריבה ואולי בצבצה לה איזו היזכרות פתאומית בסוף העונה שעברה – משהו אכזרי ניצת בעיניים, הם מתנפלים על היריבים ונושכים אותם נשיכה קטלנית או שתיים שמספיקות כדי לנצח. יעילות של חיית טרף: מינימום נסיונות, מקסימום תוצאה. זו לא ההגדרה שאנחנו מכירים למכבי חיפה.

אבל העונה, כבר אמרנו, אנחנו זורמים.

כמה

2:3 לנו

ציונים

דוידוביץ' – 5. אני תופס את עצמי מפחד בכל פעם שבועטים לשער. פעם פחדתי רק מהגבהות חסרות משמעות.

בנאדו – 5. התחיל די רע אבל השתפר. וסיפק קצת מנהיגות בסוף.

פילאבסקי – 5. ממוצע בין כמה טעויות מפחידות לעזרה גדולה בלחץ על קרית שמונה שהביא את המהפך.

טוואטחה – 7. משחק טוב מאוד של הטאלנט עם בישול ענק. נדמה לי או שמסיללה הסתפר כמוהו? חברי טי"ת אמר שאולי למסיללה עכשיו יש פוסטרים של טוואטחה בחדר. יש מצב.

משומר – 3. אחד המשחקים החלשים של משומר העונה. בישל גול לקרית שמונה ונראה בהיסטריה באופן כללי.

יאיא – 6. מאוד רוצה, יש לו כמה תנועות טובות על המקום בהתקפה אבל נדמה שהוא שחקן די מוגבל ביכולות שלו. לפחות הוא משחק קדימה, וחילץ די הרבה כדורים היום.

בוקולי – 7. את הקילומטרים של בוקולי צריך למדוד לא רק באלו שרץ אלא גם באלה שחרש בגליצ'ים על הדשא. לא מפסיק להילחם ולזכות בכדורים. יופי של משחק ויופי של מהפך הוא עשה העונה.

רפאלוב – 7. איך מתייחסים לשחקן שהיה גרוע במשך רוב הדקות אבל אז נתן 10 דקות פנטסטיות עם גול מרהיב ומסירה מהסרטים? ישן כל המשחק אבל בסוף התעורר והביא את המהפך במו רגליו, ומגיעות לו המחמאות על ההתעוררות בזמן.

גדיר – 4. חלש מאוד. נדמה שפשוט לא יודעים להפעיל אותו בחיפה, וזה מתסכל גם אותנו וגם אותו.

אזולאי – 7. היה טוב מכולם במחצית הראשונה והבקיע גול נהדר, ובמחצית השניה השתפר עוד יותר והוסיף בישול מצוין. יופי של משחק.

חמד – 7. הרצון האדיר שלו והתנועה המתמדת הרוויחה לו גול של חלוץ אמיתי. אחר כך צ'יפר את החברים בכמה מסירות יפות בראש ובעקב.

מחליפים

ורד – 7. הכניס הרבה תנופה ואת הברק הרגיל שלו. עדיין לא מספיק דומיננטי.

קטן – שיחק מעט, הזכיר שהוא שחקן של פעולה אחת, מסירה, ושהוא עושה אותה יותר טוב מכל אחד אחר.

דבאלישווילי – לא השפיע. 

השחקן המצטיין

בוקולי. בלי המלחמה שלו, רפאלוב לא היה יכול לעשות את מה שהוא עשה. גם אזולאי היה מתמודד חזק.

עוד כמה מילים

…אבל אילו 30 דקות אלו היו! עקבים, דאבל פאסים, בעיטות מסוכנות, חילופי מקום. קשה להאשים את אלישע שהוא לא מצליח לחבר את הקבוצה למשהו מרהיב יותר כשברוב המשחקים אין לו את אותו הרכב, אבל לרגע קיבלנו הצצה לאיך זה היה אמור להיות בשלב הזה של העונה. ככה נראית קבוצה מחוברת שרוצה לשחק כדורגל. חבל שרק ל 30 דקות.

תודות

ללירוי צעירי כמובן.

פינת הטלוויזיה ע"ש ד. נוימן

"פשוט אי אפשר להוציא לשחקן הזה את הכדור" (ע. הורסקי על רפאלוב, אחרי שבמשך 60 דקות רוב מה שקרית שמונה עשתה היה להוציא לרפאלוב את הכדור)

השילוב המקומי של זיכרון קצר ונטיה להמליך מלכים מהר מדי ולהפיל אותם מהר עוד יותר בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר במשחק כמו של היום, בו בכל רגע יש מלך אחר. ויש רק מעט תענוגות גדולים יותר לאוהד כדורגל מלראות שדר ופרשן שמתמחים בחזאות ובניתוח-המשחק-על-פי-התוצאה מנסים לפענח משחק שמתהפך כל הזמן.

השורה התחתונה

משחק נהדר שהתוצאה שלו לא ממש משנה, ותודה ללוזון.

השורה מתחת לשורה התחתונה

חיכינו בסבלנות, ועכשיו הסרט הולך להיגמר. האם ההחלפה השניה תתרחש בזמן שייעדנו לה? לפחות על פי סוף המשחק היום, אפשר להתחיל לקוות שכן.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, ארס בלוגיקה, בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, קישור התקפי, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

60 תגובות על בלוג ירוק חדש! ואנחנו – קרית שמונה

  1. אתה מתמתג מחדש! מזל טוב!

    אהבתי

  2. הופ הגיב:

    תודה רועי! למעשה אני מתמתק, שזה כמו מתמתג אבל יותר מתוק ועוד יותר חשוב – חסר משמעות ולא כולל הבטחה לכלום!

    אהבתי

  3. TDS הגיב:

    אחד מהטורים היותר החלטיים שלך…

    המשך כך

    אהבתי

  4. מתי הגיב:

    התחרות עושה לך רק טוב לעור הפנים ואם אני צריך להיות אתה אז קודם כל אני מסתפר אחרת.

    אם הרופאים באמת רוצים שהשביתה תצליח ולהשיג את דרישותיהם, אני מציע להם להפסיק עם המודעות של: "כשאין מספיק רופאים מרדימים אין אפידורל בלידה שלך" כי עם אפידורל ובלי אפידורל הן צועקות אותו דבר.
    גם "כשאין מספיק רופאים בפנימית אין מי שיטפל באבא שלך" מיותר כי הדבר האחרון שאני אעשה כשאבא שלי חס וחלילה יהיה חולה זה לאשפז אותו בפנימית. עדיף שישאר בבית לירוק דם מאשר להידבק שם באיזה חיידק שאולי יסדר לי את הירושה קצת יותר מוקדם ויסגור לי את המשכנתא אבל לך תדע, זה יכול ליפול דווקא על משחק האליפות.
    אני הייתי הולך על מה שבאמת יכול להניע את פקידי האוצר למצוא פתרון לטובת הרופאים, הקמפיין שיביא את לירן חולצה אפורה היישר אל המצלמות שמאחורי נערי האוצר "כשאין מספיק רופאים באורטופדית השחקנים בקבוצה שלך לא יהיו כשירים לפליאוף" .

    אהבתי

  5. פרלה הגיב:

    הפוסט תואם את תחושת השגרה המעייפת. מתח אינסופי. אנחת רווחה על כל שלישיית נקודות. גם העונה רוב הזמן במקום הראשון כשהחשש מהשמטה רק גובר.
    בעונה שכזו שנדמה ששום דבר לא קורה בה, פשוט יש ציפיה לסיום ולסיכום.
    הדיבורים על המשחק והקבוצה והכתיבה עליהם מרתקים פי אלף מהמשחקים עצמם.
    הניתוחים מתעלים ברמתם על הארועים.
    אפילו דרמה אמיתית יש מעט מאד. רק משהו סטייל ER.
    אבל מה לנו כי נלין.
    אשתקד היתה זו צניחה להפרש דו משחקי והשתא אנו מדלגים מתבוסה ופיגור ביחס שערים ליתרון בן נקודה וארבע ושבע?!
    זו פשוט מן סדרת "הלב". אנחנו מחפשים את האחת שאבדה לנו ומתקרבים ומתרחקים לסרוגין.
    הפעם, ב"ה, זה לא ייגמר בבכי.

    אהבתי

    • amit pros הגיב:

      אני חושב שהעובדה שהפעם עולים עם גאדיר ואזולאי,תדחוף את מכבי להעיף כדורים לחמד כמה שיותר מהר ולנסות לתפוס עם 3 או 4 שחקנים את ההגנה של קרית שמונה.
      בעצם זה לא מה שאנחנו עושים כל העונה?בעצם מה זה משנה?העיקר שחמד יגרד עוד איזה דרדלה,בדרך למשחק על 7 נקודות נגד הפועל תל אביב.
      אגב
      לדעתכם מישהו בהתאחדות מבין את האבסורד בקיזוז כשיש אפשרות לפער אי זוגי?
      אתם חושבים שיש הבדל אם מקום ראשון מסיים עם מספר זוגי של נקודות ומקום שני עם אי זוגי?
      ולהיפך?

      אהבתי

  6. אביעד הגיב:

    מתי, המשפט האחרון ענקי. לייק!
    עמית, הקטע של זוגי/אי זוגי הוא רק אחד האבסורדים בקיזוז. הנה עוד אחד – לא מקזזים הפרש שערים. אנחנו נאבד חצי מהיתרון שלנו על הפועל ת"א בעוד שהם ישמרו על יתרון בלתי מחיק בהפרש השערים (שזה למעשה עוד נקודה בשבילם).
    אגב, אם אנחנו מפסידים היום ובשבוע הבא והפועל מנצחת, יווצר מצב מעניין לפיו אנחנו מסיימים את הסיבוב השני במקום הראשון ואז יש קיזוז ואנחנו מתחילים את הפלייאוף במקום השני. רק בליגת לוזון.

    אהבתי

  7. הופ הגיב:

    TDS – תודה. תמיד נחמד לקבל מחמאות מסוג חדש. ובטח ממגיבים חדשים.
    מתי – ה LOL השבועי. בהתחלה חשבתי שבטעות כתבת כאן טוקבק שיועד לכתבה על שביתת הרופאים ב YNET אבל בסוף הצלחת לקשר איכשהו לכדורגל. אני שמח וגאה להיות הבמה להגיגיך ומזמין אותך לכתוב גם על מסמכי ויקיליקס, ההעמדה לדין של ליברמן ומשבר החובות באירופה, ואין לי בעיה שבסוף כל הגיג, כדי לקשר לספורט, תכניס שם את לירן חולצה אפורה. אני מאמין שבשלב מסוים הוא כבר יגיע לבד.

    אהבתי

  8. הופ הגיב:

    פרלה – הלוואי וזה היה ER, בינתיים זה סוג של פסוקו של יום, ההתרגשות הכי גדולה נרשמת כשהאצבע קופצת לשניה ומעידה על נוכחות אנושית.
    עמית – לדעתי אף אחד בהתאחדות לא מבין את פירוש המלה "אבסורד".

    אהבתי

  9. שמרלינג הגיב:

    הופ, למרות שדה באזר מגיע לי אוטומטית לרידר, כמו גם 'מצד שני', אקפיד לקרוא אותך קודם. נאמנות אצלנו היא מעל לכל. אני מאוד שמח על עוד בלוג ירוק מאחר וזה משדרג את חווית האוהד וגם, לטווח הארוך, משדרג את הוויתו של כל מועדון מכבי חיפה. כמו שמדינה צריכה תרבות, כמו שאומן צריך חשיפה, כך גם מועדון כדורגל צריך דיון סביבו, משהו מעבר לטורים המביכים בעתונים הגדולים (לצערי, רונן דורפן לא סופר אותנו).
    אגב, הבלוג שלך הוא היחיד בו אני מנוי גם על התגובות.
    יאיא טוב מקולמה? באיזה יקום? השחקנים האהובים עלי בעונה הזאת הם קודם כל פייטרים כשבראשם נמצאים קולמה ובוקולי, גולאסה לפרקים קצרים, דבא וחמד ואריק. יאיא עדין ומעצבן, למרות ש'יש לו כדורגל'.
    רפאלוב כנראה לא ישחק במרכז משום שזה לחלוטין לא תואם את שיטת המשחק שלנו העונה. שני קשרים אחוריים במרכז והתקפיים בכנפיים. ליאור יישאר באגף וימשיך להראות לכמה דקות בהתחלה איך הוא נלחם על כדורים. העיקר שיצליח ליזום שני שערים, בשביל זה הוא שם והוא די טוב בזה.

    אהבתי

  10. פרלה הגיב:

    מצטרף לכל הברכות והתשבחות לבלוג החדש. כר מוצלח להיאבק על מקומה הראוי של האמפריה לא רק על הדשא.
    שמרלינג – עד למשחק האחרון לא הבנתי את סיידו בכלל. מצד אחד הוא הצליח לפרוץ עם הכדור כמה פעמים דרך המרכז אך מצד שני (תמיד יש צד שני – YNWA) לא ידע מה לעשות איתו בהמשך.
    גם השילוב עם טווטחה היה מוצלח פעם אחת.
    מול עכו הוא הצליח לחלץ יפה כמה כדורים והיה קצת יותר פעיל.
    כשהוא הבין שאף אחד לא עומד להחליף אותו הוא כנראה פחות חשש לעשות טעויות.
    אני שמח על ההזדמנות שלו להראות מה הוא יודע כי הנפילות עם הזרים תמיד מבאסות.
    זה היה גם היתרון של קולמה כשהגיע אלינו עם מאמן שמכיר אותו ובליגה שהוא עצמו מכיר.
    קולמה של השנה טוב מבעבר ומקומו בהרכב מוצדק אבל עדיין הייתי מחפש זר שיכול לשדרג אותנו יותר.
    אם סיידו יהיה טוב ממנו עדיין אין לדעת.

    אהבתי

  11. פראליה הגיב:

    הופמן, מבלי לפגוע בעופר, שאני תולה בו תקוות גדולות כמובן, אני מקווה שאתה מודע לחשיבות הגדולה שלך בעיצוב ההסטוריה האלקטרונית של אוהדי המועדון הכי יפה בארץ.
    לגבי צעירי, עם כל ה"פיקנטריה" לצערנו החשיבות של הגול שלו היא אפסית, מבחינתי תינתן לו הזדמנות לעשות משהו משמעותי בפלייאוף. (ואולי אז גם נגלה שיש עדיין שוער כזה שנקרא קדוש).
    לגבי הערב, אני מריח משחק שונה מכל מה שעבר עלינו העונה הארוכה הזו.

    אהבתי

  12. הופ הגיב:

    שמרלינג – תודה, זה כיף ומרגש (באמת!) לשמוע.
    לגבי יאיא – כאמור לא ראיתי את המשחק הקודם וזה הפתיע אותי שאמרו שהיה לו משחק טוב, במשחק האחרון שראיתי אותו הוא נראה לי, כהגדרתך, עדין מדי, ובהתקפה קצת לא מפוקס. שחקן שלא ממש ברור מה התפקיד שלו, והקשר הכי חזק שלו לעמדת הקשר האחורי הוא שהוא קצת דומה לאסיין. אבל בוא נראה, אולי באמת זו בעיה של ביטחון וכשנותנים לו הזדמנות שניה הוא יכול לעשות משהו מעניין. גם אני מחבב את קולמה העונה, כמו שהקבוצה נראית השנה (ולא בגללו) הוא בדיוק מה שהיא צריכה והרבה בזכותו אנחנו איפה שאנחנו עכשיו.
    פראליה – כקורא ותיק אתה יודע שהתכניות להתרחבות כזו או אחרת קיימות כבר זמן רב (מאז הימים בו היו לנו שחקנים בשם קאנוטו ואחד סילבה משהו), בינתיים זה לא מתרחש ואת העונה הזו בטח שאסיים יחד עם מכבי, בחגיגות אליפות מתוקות או בבכי מר על הדשא. אני מעריך שגם בעתיד, לא משנה מה יהיה פה, אכתוב על מכבי – פשוט כי היא מהווה חלק נכבד מהחיים שלי. ותודה על המחמאה.
    לגבי הערב, אם אני מבין נכון ואתה מתכוון ל"שונה" מובן החיובי, אינשאללה.

    אהבתי

  13. גלעד הגיב:

    עוד משחק שלא אצליח לראות, ההרכב נשמע מבטיח, נקווה שלא יקזזו לנו גם אותו…
    יכול להיות קטע ענק לסיים את הסיבוב השני במקום הראשון ולהתחיל את ה3 במקום השני..
    וברכות לפרוסנר וגם לך הופ!
    היישר ממילאנו
    גלעד

    אהבתי

  14. הופ הגיב:

    תודה גלעד, תנחומיי הכנים על כך שלא תראה את המשחק. הייתי מתחלף איתך כמובן (והולך לראות משחק בסאן סירו).
    אתה צוחק, אבל בהתאחדות שוקלים לקזז בחצי את מספר השחקנים בכל קבוצה במחצית המשחק, החל מהעונה הבאה (בגלל שמדובר במספר אי זוגי, אחד השחקנים יצטרך להקריב את עצמו). אבל זה עוד בדיונים.

    אהבתי

    • גלעד הגיב:

      לך תסביר לאיטלקים איך הפסדת אליפות בשנה שלקחת הכי הרבה נקודות.
      לך תסביר שאתה חושש שזה יקרה שנה שנייה ברציפות….
      כל מי שסיפרתי לו על הקיזוז היה בטוח שאני מסתלבט עליו…….
      ועוד אחרי הגול של זהבי ימח שמו באלופות כולם באו להגיד על הקבוצה הישראלית, הייתי צריך הרבה סבלנות באותו השבוע… מזל שהיה את הטור של פרוסנר באותו השבוע(
      להוציא קצת אמוציות.

      אהבתי

  15. פרלה הגיב:

    פתחתם לאלישע את כל הצ'אקרות עם הבלוגים שלכם.
    במקום קלטת סכום העונה אני רוצה לצפות במשחק הזה שוב ושוב.
    חבורה צעירה ונמרצת מודיעה על התגבשותה כיחידה לוחמת. הפעם בשביל לקחת לנו את זה תצטרכו להרוג אותנו.
    אלישע עלה בהרכב 4 -6 וחזר לערכים של פעם. תמיד נבקיע שער יותר.
    פיליאבסקי עדיין צעיר וכנראה עוד לא הגיע לשיא גובהו. בסוף הוא העיף לבד את כל מה שהתקרב.
    בעונה הבאה אני מנסה אותו עם קאנוטו.
    יא יא זה עוד שחקן בהתקפה.
    ליאור נתן חצי שני מהסרטים (אפילו יותר טוב מבנבחרת).
    שלומי נותן שוב בישול וגול.
    חמד רגוע בשער הנצחון כמו אוחנה באוסטרליה.
    רק השילוב של קטן היה מיותר והראה כמה הוא לא בקצב של הילדים.
    אני עוד עם האדרנלין מהאיצטדיון ומודה מודה מודה. היום היה תענוג (גם אם בסוף ראיתי שחזור השיויון מול בית"ר).

    אהבתי

  16. פרלה הגיב:

    ניר, רגע לפני השינה.
    באיצטדיון זה היה נראה לגמרי אחרת. כבר במחצית אמרתי שזו הטוב במחציותינו העונה. איזה לחץ בחצי של היריב. משחק בנגיעה. ריצה. בעיטות. אפילו הקהל הרגיש את זה ופירגן אחרי השיויון. (בפיגור החלו כמובן הקללות הרגילות לאלישע).
    הריפיון, ההתאוששות והנצחון עושים אותי אופטימי. יש מספיק אי צדק בעולם גם בלי שנפסיד 2 אליפויות על קזוז.

    אהבתי

  17. מתי הגיב:

    ניר, לא מסכים בכלל לגבי רפאלוב. הוא זכה בצדק רב בטלוויזיה של… (מה אני אעשה עכשיו פרסומת?). רפאלוב היום החליט שהוא לוקח על עצמו את המשחק ובפעם הראשונה בחייו הוא לא עשה את זה כמו חניך תורן בפלוגה ג' בכלא 6 אלא כמו ווינר אמיתי עם עוצמה ועם רצון ועם דחיפה ובעיקר עם ניידות בכל חלקי המגרש.
    צדק פראליה כשכתב שהוא מריח משהו שונה ובאמת מכבי חיפה נראתה היום בשיאה העונה כשמילה אחת מהדהדת בכל רחבי האצטדיון , מילה שאפשר לסכם איתה את הקבוצה הזו ואת העונה הזו עד עכשיו-"מחויבות" כל מה שמכבי חיפה עושה העונה נובע מהמילה הזו ובעיקר מבדיל בינה לבין שאר הקבוצות בליגה. רק לראות את מכבי ת"א או אפילו הפועל ת"א ולהבין עד כמה זה מה שמספיק כדי להביא אליפות העונה.

    אהבתי

  18. גלעד הגיב:

    כשמגיע מגיע, גם לאלישע, גם לרפאלוב.
    2 הברקות שגומרות משחק, מה יותר מזה? אם הוא היה עושה יותר מזה הוא לא היה איתנו.
    הצלחתי לראות חלק מהמשחק בלינק לא רע, ממה שראיתי, קבוצה לוחמת, מהירה שרוצה הרבה יותר מהיריב אבל חסרה את המסירה האחרונה.
    אלישע עם חילוף נהדר, אני חשבתי שב2-1 נגמר המשחק ואנחנו שוב נלך עם הראש בקיר, שמחתי לראות שאלישע הבין ש4 חלוצים בלי קשרים לא יוצרים גולים. ורד הוא פשוט פעלתן. אין מילה יותר מדוייקת מזה, אם הוא היה יותר חד מול השער אז בכלל.
    נקווה שאלישע לא מתכנן לפתוח עם יניב בשבוע הבא, אלא לעשות את השינויים המתבקשים, גדיר בחוץ ורד בפנים, כמה צעקות על ההגנה (לא יכול להיות שבמשחק בית קרית שמונה יגיעו ל3 מצבים ויבקיעו 2) וזהו.
    השנה אנחנו מגיעים אחרת לקיזוז, שנה שעברה הגענו לקיזוז וכבר שפכנו לאגר, משומר שיחק פצוע, טיישירה ישב בצד עד למשחק האחרון, והאופציה ההתקפית היחידה בספסל הייתה סולליק. השנה אנחנו מגיעים לקיזוז עם ספסל מפחיד! (בקנה מידה ישראלי…) יש אופציות, שחקנים חוזרים, לשם שינוי אני מגיע אופטימי לקיזוז.

    אהבתי

  19. הופ הגיב:

    פרלה, סיכום יפה ואני מסכים. וגם סטטיסטיקוס היום הגיע לעבודה. אני לא רואה הבדל איכותי משמעותי בין המחצית הראשונה לרוב המחציות הראשונות שלנו העונה, אבל אני מודה שגם דרך הטלוויזיה עברה איזו הרגשה של משהו אחר באוויר.
    מתי וגלעד – טוב נו, לא באמת ציפיתי לקונצנזוס בעניין רפאלוב. נכון שרפאלוב התעורר בזמן, אבל אני לא רוצה שהוא יבוא ישן למשחק. כשיבוא וייתן משחק אחד טוב מההתחלה ועד הסוף, הוא יהיה המצטיין שלי. זה הקריטריון. את זה שיש לו ניצוצות גאונות אנחנו יודעים. זו יציבות שאני רוצה לראות ממנו.
    אני לא מוכן לשכוח לשחקן ההתקפי המוביל שלנו משחק שלם בגלל עשר דקות טובות ואפילו מצוינות. רפאלוב עוד לא הרוויח את זה, הוא לא טוטי או באג'יו וגם לא עטר. אז מגיעות לו כל המחמאות על היכולת במחצית השניה, אבל אם הוא היה נותן חצי מזה במחצית הראשונה לא היינו זקוקים ליכולת הזו במחצית השניה. להפוך אותו לגיבור היום על המשחק הזה זה כמו להלל טייס על שהצליח להנחית מטוס שאיבד את דרכו כי הטייס עצמו היה שיכור כל הטיסה.
    ישבתי כל המחצית הראשונה ולא הצלחתי להאמין ששחקן מוביל בקבוצה המובילה בישראל לא מצליח לעצור כמו שצריך אף כדור שמגיע אליו, או להרים קרן אחת נורמלית. זה לא מספיק טוב בעיני, מצטער.

    אהבתי

    • גלעד הגיב:

      רפאלוב הוא לא טוטי או באגיו, אבל הוא משחק בתפקיד שלהם, כלומר הוא לא צריך להבריק 90 דקות או לצורך העניין 60 דקות, מספיק שהוא ייתן את ה10 דקות הטובות שלו שיכריעו את המשחק והוא עשה את שלו. שחקן מבריק מתוקף הגדרתוו יבריק פעם ב ולא במשך 90 דקות או מחצית שלמה, זאת גם החוכמה, לדעת מתי לנסות יותר, מתי להכות על הברזל ומתי לרדת לגליצ'ים בחצי המגרש שלך. אני לא מחסידי רפאלוב, אבל היום קשה לי להגיד עליו מילה רעה, שוב אני אחזור, משלמים לו בכדי שינצח משחקים וזה מה שהוא עשה היום.

      אהבתי

    • פרלה הגיב:

      דווקא בענין עצירת כדור, במחצית הראשונה היתה לו אחת ענקית כשכדור ירד אליו מהשמיים באגף ימין לא רחוק מהחצי והוא טיפל בו כמו שאני מחליף טיטול לקוסם 2.0 בשיא הרגש. זה היה כ"כ מיוחד שהערתי בענין לאבי בזמן אמת. ליאור היה השחקן הראשון אי פעם שממש שנאתי אצלנו בשלושים שנותיי באצטדיון. היום הוא בפירוש יצא מתוך עצמו.

      אהבתי

  20. הופ הגיב:

    גלעד – מסכים לגמרי, שחקן מבריק צריך להבריק פעם ב 90 דקות וזה מספיק. אבל בשאר הזמן הוא צריך להיות סביר. בעיני ליאור היה אתמול גרוע עד שהתעורר, לא גרוע במובן של "לא היה משמעותי" אלא במובן של "היה משמעותי עבור הקבוצה השניה". מה שנכון, מהרגע שהתעורר הוא אכן היה מדהים, היה פעיל ודומיננטי וביקש את הכדור ואפילו ירד לגליצ'ים. אם הוא נותן עשר דקות כאלה בכל משחק ובשאר הדקות הוא משחק "בסדר", מבחינתי הוא המצטיין עד סוף העונה.
    פרלה – לא זוכר את זה. אבל אפרופו כדורים מהשמיים, הזכרת לי את המסירה המדהימה של בנאדו על 50 מטר שהעמידה את שלומי אזולאי מול שוער. מאיפה זה הגיע לעזאזל?

    אהבתי

    • אביעד הגיב:

      המסירה של בנאדו? באה מאותו מקום ממנו באה ההגבהה המושלמת בגול השני בדרבי. הבחור פיתח יכולת מסירה לעת זקנתו…

      אהבתי

      • הופ הגיב:

        חופשי. אם היתה לו קצת יותר מהירות, אולי היה אפשר לעשות לו "באדיר הפוך" ולהסב אותו לקישור האחורי לקראת סיום הקריירה :)

        אהבתי

  21. פראליה הגיב:

    הופ, מסכים לגבי ליאור, חובת ההוכחה עליו ובגדול, חצי ראשון הוא היה קטסטרופה, אם הייתם אומרים לי שזה הכפיל הנמוך שלו (ההוא שמסתובב עם חברה שלו במשחקים) הייתי מאמין. פשוט לא ייאמן ששיחק ככה אתמול, שבועיים אחרי הנבחרת. הגול והבישול זה כבר עניין למשוררים. וחוץ מזה, בסיום שוב הוכיח שהוא אחד המרואיינים הכי טובים בתולדות המועדון עם ג'סטה ענקית לגשש.
    פחות מסכים איתך לגבי ניר, אריק, בוקו ויא-יא שהראה כמה דברים שהרבה זמן לא ראינו מדפנסיבי בחיפה.

    אהבתי

  22. עופר (הירוק) הגיב:

    לקח לי הרבה זמן להגיב, קודם כל כי אני לא מגיב לפני משחקים מחשש לעין הרע (הוכיח את עצמו השנה) ודבר שני, כי באמת התרגשתי.
    לפני שאני אדבר על המשחק אתמול, אני כן רוצה להתייחס למה שנכתב: לפני שבועיים וחצי ישבנו אני הופ ומתי, וראינו ביחד משחק של נבחרת ישראל. שלושה ירוקים ביציע בבלומפילד, והכל בזכות הבלוג שלו. אז הופ, זו ההוכחה של הכח של הבלוג. יותר מטוקבקים, יותר ממכירה אפשרית של פרסומות, יותר מכל דבר אחר – לשבת עם חברים חדשים שאיתם אפשר לחלוק את הרשמים שלך מהמשחק. אז מה שאני יכול להגיד לך, שהיה שווה לבלבל לך את המוח שתפתח את הבלוג הזה. תודה בנאדם.

    ונקודה אחרונה: גם אני ככל הנראה אקרא את הבלוג הזה לפני שאני אקרא את שלי. אין מה לעשות.

    ועכשיו למשחק.

    כל מה שכתוב כאן נכון. המחצית הראשונה עד לגול וגם אחריו הייתה די נוראית, והמחצית השנייה היסטרית. מאד נהניתי בסופו של דבר, אבל אני מוצא את עצמי מת מפחד. הסיבה: אם נפסיד את זה – זה יהיה עוד יותר נורא משנה שעברה. וזהו, באמת, זה כל מה שאני יכול לחשוב עליו. אני מנסה להעלות את המגינים, לא לחשוב על זה, להתעסק עם דברים אחרים. וכלום. אני מת מפחד.

    אהבתי

  23. פרלה הגיב:

    המחצית הראשונה שהיתה לטעמם של הכותבים – הצופים בבית כ"די נוראית" נראתה אחרת לגמרי באיצטדיון.
    החל בשניה הראשונה הסתערו בחורינו על רחבת היריב;
    דרך הדקה הראשונה בה נבעטה בעיטה מסוכנת של שכיר החרב האפריקאי סיידו למסגרת שער היריב;
    הילד השמן לחץ וחנק והירבה במשחק בנגיעה (אפילו כולל גדיר);
    היה לנו יריב ראוי שלא נשבר וניסה להגיב ויכולנו לו.
    הקהל המפונק והקנטרני שמחא כפיים במחצית – מיד עם השיוויון – הוא הראיה המכרעת לגדולה שלנו במחצית הראשונה.
    וכל מי שלא היה באיצטדיון מוזמן לתקן במשחקי ההכרעה שלפנינו. החל מהפתיחה זו היתה מכבי לה ציפיתי מתחילת העונה. כל הזמן האמנתי בסגל רווי הפוטנציאל והיום הוא פרע שטרות גם בחצי הראשון.
    זה שליאור היה ענק בסוף לא מצדיק את קטילתו בתחילה.

    אהבתי

  24. הופ הגיב:

    פראליה – קודם כל סחתיין על חוש הריח. אף של שועל קרבות ותיק לא טועה.
    לגבי יאיא – אני לא יודע. בניגוד לקולמה הוא לא יכול להחזיק את האמצע לבד, נכון שאתמול הוא חילץ יפה הרבה כדורים, אבל נדמה לי שהוא לא בדיוק יודע איפה לעמוד וזה גורם לו לבזבז הרבה אנרגיות. דברים שקולמה יודע כבר מתוך שינה. ובהתקפה… נכון, יש לו את ההטעיה הזו על המקום, אבל אני חושש שברגע שילמדו אותה לא יישאר לו הרבה. חוץ מזה הוא מאוד לא בוטח ברגל שמאל שלו והרבה פעמים הוא העביר לימין בגלל זה במצבים לא נוחים ויצאו לו כמה כדורים לא טובים. אין ספק שמגיעות לו עוד הזדמנויות, אבל לא הייתי בונה עליו בתור קשר העתיד שלנו. נראה.
    עופר – תודה על התגובה ותודה שהתאפקת איתה עד אחרי המשחק וכך עזרת לנו לנצח! אתה חבר טוב. וקרעת אותי עם ה"אקרא את הבלוג הזה לפני שאקרא את שלי" :)
    מבין את הפחד שלך. אבל אין מה לעשות. בלי הפחד הקיצוני הזה מכשלונות לא היינו נהנים כל כך מההצלחות (ואולי עדיף לא להעלות את המגנים, כי אז אתה חשוף למתפרצות, תשאל את משומר).
    פרלה – גם אני חשבתי שנתנפל עליהם אחרי המהלך היפה של אזולאי בהתחלה. אבל זה לא קרה במחצית הראשונה (שאולי לא היתה נוראית אבל חוץ מהשער היתה די משעממת).
    בסביבות הדקה ה 55 חשבתי שעשינו רק חצי מהמעבר מהילד השמן לילד הרזה – נתנו לק"ש לתקוף, אבל שכחנו את החצי השני שזה לנצל את ההתקפות שלה למתפרצות. אבל אז התחלנו לשחק כמו הילד הרזה שהיינו פעם. בלי הרבה "שליטה" ו"סבלנות" אבל עם יציאה מעולה קדימה וניצול מושלם של ההגנה החשופה. המהלך שהסתיים בשער של ליאור הוא מהלך קלאסי של ילד רזה, שמנצל את חוסר הארגון בהגנה.
    וודאי שגדולתו של ליאור בסוף לא מצדיקה קטילה שלו בהתחלה. מה שמצדיק אותה זו החולשה שלו בהתחלה. שלא יהיה ספק – בסיכומו של דבר ליאור היה מצוין אתמול (וגם נתתי לו 7 שהוא ציון מעולה). אבל שוב – אם הוא היה סביר רוב המשחק אני חושב שאולי הוא לא היה צריך להיות מצוין בסוף אלא רק טוב בשביל שננצח.

    אהבתי

  25. mirage הגיב:

    הייתם טובים אתמול. משחק ממש מהנה לצופים. עכשיו אני מקווה שהרגע שלנו הגיע. שידור ישיר היום בשעה 19:00-משחק העונה! עוד מעט ואני בדרך למגרש. הנה לאניני טעם כספתח לליגת האלופות: http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=2750&docID=97974&lang=he
    נ.ב. אני מתכוון לקרוא בעיקר את הביקורת על הביקורת…..

    אהבתי

  26. הופ הגיב:

    פששש… יום מרגש לקטמונים? אני מקווה שאצליח לצפות. בכל מקרה בהצלחה!

    (מצוין, כי אני מתכוון לכתוב גם ביקורת על אלה שקוראים את הביקורת על הביקורת, ואתה תהיה האייטם הראשון שלי)

    אהבתי

  27. הופ הגיב:

    ברכות, מיראז'! שיהיה בהצלחה! איזה כיף!
    לעלות לליגה א'… זו חוויה שכנראה לא אחווה בחיים. זה בטח מאוד מרגש. איפה חוגגים קטמונים?
    צפיתי החל מהדקה ה 40 בערך, נהניתי מאוד (ונוכחתי שוב לגלות שהקצב לא פחות אינטנסיבי מבליגת העל).

    אהבתי

  28. שי הגיב:

    להיות קשר התקפי במכבי לחיפה זה כמו להיות מג"ד 890 או מפקד טייסת 101. לא מספיק להצטיין, תמיד תושווה לדמות מיתולוגית מהעבר. כבר כמה שנים שליאור רפאלוב נחשב להחמצה. אחד שתמיד יעדיף עוד כדרור מיותר בפינת הרחבה, לפני שייפול ויסתכל על השופט, או שייתן את המסירה הלא מדויקת, הבעיטה לשמים, האיבוד המיותר. אם לא היינו רואים שיש לו כל כך הרבה כשרון זה אולי לא היה כל כך מתסכל.
    מודה שחשבתי שהמיקום גדול עליו, שכדאי לשלוח אותו לקבוצה אחרת ולנסות למצוא "קוסם" אחר במקומו. מודה שטעיתי.
    במסירה היום לחמד ליאור הוכיח שהוא ראוי לאייש את מקומם בהרכב של רוסו ובניון וברקוביץ ועטר וברוך ממן ומנצ'ל ואמר. בעוד 10 שנים לא ייתווכחו אם הוא הקשר הטוב ביותר של מכבי חיפה, אבל הוא מספיק טוב להיות שם.
    וכמובן שנהנתי, גם ממשחק טוב וגם מדרמה גדולה. א-ב-ל. יש בעיה בהגנה. אולי זה החיסרון של קולמה הגרזן, אולי סתם יום רע – עאמשה עשה צחוק משלישית בנאדו-פיליאבסקי-משומר (נוראי. אחראי לשני הגולים). מה יהיה כשנצטרך שוב לעצור שני חלוצים מהירים וחזקים?
    ועוד נקודה לדאגה. למרות האופוריה האליפות לא בכיס. בכדי לזכות בה עדיין צריכים לנצח (כן לנצח) את הפועל ב30 לחודש. לא בלתי אפשרי, אבל לא טריוויאלי כפי שאפשר לחשוב.

    אהבתי

  29. הופ הגיב:

    שי – לא מסכים. אני רוצה לראות עוד כמה וכמה משחקים טובים (במלואם!) של ליאור לפני שהוא שווה מקום בטוח בהרכב, שלא לדבר על להיות בשורה אחת עם השמות שהזכרת.
    כרגיל אחרי משחק אחד טוב, ליתר דיוק כמה דקות מצוינות, פתאום יש הרבה דיבורים על זה שזו עונת הפריצה שלו, זו שהובטחה לנו שנים, ואני לא ממש מבין למה. אני כבר מכיר את הריטואל הזה, אבל אין לו ממש ביסוס. זו לא עונה גדולה של רפאלוב, למרות המאמצים (המובנים) למצוא מצטיין אחד מובהק במכבי העונה. נראה לי שהקשרים הטובים של ליאור בתקשורת עושים את שלהם.
    הקשר ההתקפי המוביל שלנו לא צריך להיות אייל ברקוביץ'. וגם לא רביבו. מספיק שיהיה קטן, או בז'צ'ק. אבל לצערי ליאור עדיין לא מתקרב לשם. אני אפילו לא מבקש עונה שלמה טובה, פשוט כמה משחקים טובים ברצף, זה הכל.
    האופוריה היא בעיקר בתקשורת צמאת הכותרות שכבר מדברת על אליפות. אני ממש לא מרגיש ככה. היתרון אחרי הקיזוז הוא מזערי ויכול להימחק במשחק, אולי משחק וחצי. הכל פתוח לגמרי, ולצערי הפייבוריטית היא בעיני עדיין הפועל.

    אהבתי

  30. שי הגיב:

    גם אני מכיר את הריטואל, ועונת פריצה גדולה כנראה לא תגיע מליאור. אינני מבין בקשרים שלו עם התקשורת, בישול ובעיטה כמו שנתן שלשום לא ראינו ממנו. תוסיף את המשחקים הטובים בנבחרת ולדעתי הוא קשר ראוי כיום, מה שלא חשבתי לגביו לפני כמה חודשים.
    וכן – בלי לשחק במשחקי נאחסים למיניהם – אני חושב שהייתרון אצלנו, או יותר נכון שאנחנו מגיעים לפליי-אוף הביזיוני הזה במצב הטוב ביותר שאפשר. ניצחון על הפועל ת"א וזאת תהיה אלופה ראוייה.

    אהבתי

  31. הופ הגיב:

    מסכים איתך, הוא בהחלט קשר ראוי. מקווה בשבילו ובשבילנו שיתייצב על יכולת טובה לאורך זמן.

    אהבתי

  32. mirage הגיב:

    תודה. הרגשה מצויינת. בדרך כלל כשאוהדי הקבוצה היריבה צועקים לך "ליגה אלף! ליגה אלף!" זה נאמר בכדורגל הישראלי בלעג. אתמול המצאני דרך מקורית להפוך את זה לברכה….תקצירים (כולל השער הראשון המצויין של כפיר מלול) ועוד דברים כאן:
    http://www.sport5.co.il/HTML/articles/Article.2750.98001.html
    http://sports.walla.co.il/?w=/157/1814969

    אהבתי

  33. פרלה הגיב:

    ליאור עשה קפיצה באמצע העונה הראשונה של אלישע. בעקבות קפיצה זו הפסקתי לתעב אותו (הוא היחיד בשחקני המועדון מאז ומעולם שזה היה הרגש שלי כלפיהם). אם הוא ימשיך כמו שלשום הרי זו תחילתה של ידידות מופלאה. ליותר מכך קשה לי להתחייב. בשלב זה.
    ההפרש והמומנטום אינם מאפשרים להמשיך לראות באדומים פייבוריטים. תיקו מספיק לנו. הפסד יביא את זה למשחק מכריע. טפו, טפו, טפו

    אהבתי

  34. ברק הגיב:

    ראשון ראשון ואחרון אחרון- ניר, טור ענק!!! כמו שהיו אומרים אצלנו בבצפר: מישהו השתין עליך שאתה כזה מבריק?
    לגבי שביתת הרופאים, מצחיקה אותי הפרסומת עם האפידורל. לאשתי לא היה אפידורל בלידה השניה לא בגלל שלא היה רופא מרדים אלא בגלל שלא היה רופא יולדות – עד שקראו את האולטרסאונד שלה התינוקת כבר היתה בספינה פלוס שתיים (בעברית – מרחק פרק אצבע בודד מאויר העולם). בתור אחד שיש לו גם לידה ראשונה להשוואה – אם ובלי אפידורל זה הבדל של שמים ועולם השאול.
    לגבי הרמה הירודה לאורך כל העונה – ניר כבר כתב לי בעבר שאני מתבטא כמו אוהד אמיתי שאוהב את הקבוצה בלי תנאי. לחובתי ייאמר שזו חכמה קטנהמאוד כשאתה לא ראה את המשחקים… נסו את זה.

    אהבתי

  35. ברק הגיב:

    ועכשיו לתגובה מקצועית (וואו, אני חופר…)
    רפאלוב – הגיע הזמן שנפסיק לחכות שאיזה ברקוביץ', אוחנה, בניון או נמני ישתלטו על הליגה בגיל 19. הצעירים של היום מתבשלים יותר לאט. לי נראה שרפאלוב הוא פשוט קטן 2 (או קטן קטן…), הוא לעולם לא ילהיב אותנו, לפעמים הוא יהיה קצת אפתי מדי, לפעמים קצת חסר אחריות, אבל בסוף הוא יגיע לשיא שקטן הגיע אליו במשחק נגד הפועל לפני שנתיים – להוליך קבוצה צעירה ואפורה לאליפות ולשיממון אירופאי בעונה לאחר מכן (כי לאירופה הוא לא מספיק…)

    הבעיות בהגנה – מסכים שזה בגלל קולמה הגרזן. מצד שני (מחווה…) – עדיף ככה.

    לגבי מי פייבוריטים? נראה לי שהפועל לא ירצו לקחת השנה אליפות – הכוכבית תהיה כ"כ בוהקת שהיא תקרין גם על הכוכבית מהעונה שעברה…

    אהבתי

  36. ברק הגיב:

    ועוד חפירה…
    חשבתי קצת על ההערה האחרונה שלי ובאה לי הארה (אני משתין נגד הרוח היום).
    מה שבעצם קבע את גורל האליפות בשנה שעברה זה הגביע…
    בזמן שהמשחק נגד הפועל ר"ג גרם גם להרחקה של טישיירה וגם לזה שהתחלנו להאמין שאנחנו במשבר, הדאבל של הפועל נתן גושפנקה לאליפות המפוקפקת שלהם.

    יש לי הרגשה שגם השנה הגביע עלול להכריע את גורל האליפות- אם נודח והפועל ינצחו את בית"ר, הם יחזרו להאמין שמגיע להם (כאמור, כרגע נראה לי שהם לא). אם ההפך יקרה- המשפט האחרון שלי מהתגובה הקודמת יהיה נכון שבעתיים. גם להדחה של אחת מהקבוצות בשלבים מאוחרים יותר (ואפילו במשחק ראש בראש) תהיה לדעתי אותה השפעה על המירוץ לאליפות

    אהבתי

  37. הופ הגיב:

    ברק, תודה רבה. אני מניח. אני מקבל מחמאות מסוגים חדשים לאחרונה. האמת, דוד שלי השתין עליי כשהייתי ממש קטן (גם הוא היה קטן, אין פה עילה לתביעה), אולי באמת בגלל זה אני מבריק, אף פעם לא חשבתי על זה ככה :) ואני לא רוצה לחשוב מה אומרים בבצפר שלך על תימנים.
    אני מסכים שיש ברפאלוב משהו קטני. אולי זה המעבר החד בין יכולת שיא לבין יציאה טוטאלית מפוקוס, שמלווה באדישות ו"עצלות" (שנובעות מתסכול ומכעס על עצמו ועל הקהל הבוגדני, נראה לי). כל הזמן מעברים בין- אני רוצה להיות המנהיג שלכם ל- עזבו אותי בשקט. אבל אני לא מסכים שרפאלוב הוא קטן. עוד לפני האליפות על שמו, יניב היה טוב לאורך עונות שלמות (לפני המעבר לאנגליה). אולי ליאור יהיה קטן יום אחד, ואז אתן לו את כל הקרדיט, כי אין הרבה כאלה בליגה. בינתיים הוא לא שם.
    וזה נכון שהיום מתבשלים יותר לאט. אני זוכר שפעם כל הזמן חיפשו את הכוכב הצעיר הבא והיו מעלים שחקנים בני 16 ו 17 בלי לחשוב פעמיים. נדמה לי שהכדורגל השתנה מאז, יש פחות מקום לברקוביצ'ים קטנים וכשרוניים, היום מחפשים שחקנים יותר פיזיים או לחלופין מהירים לאגפים.
    לגבי הגביע או מה יביא אליפות – אני חושב שהנסיונות למצוא דפוסים וראיות למי ייקח בסוף נידונו לכישלון. אחרי ה 1:4 אני חששתי שהפועל יקבלו ביטחון וידרסו את הליגה, זה לא ממש קרה. אז זה נחמד להשתעשע ב"העונה תהיה שחזור של העונה ההיא וההיא", אבל מה שכיף זה לקבל בכל פעם סרט חדש.

    אהבתי

  38. פרלה הגיב:

    קטן וליאור זה חיטים ושעורים. אם ליאור היה עם המחויבות והכושר של קטן הוא כבר מזמן היה בספרד או באירופה. אם לקטן היה עודף הבטחון העצמי של ליאור הוא היה רונאלדו המקורי של ברזיל. ככה הוא היה בנוער. קורע רשתות מכל מקום וגם נכנס בכח עד השער. הייתי שם בהופעת הבכורה מול פסז'. יציע 4 שורה 24. זה המשחק שהחזיר אותי לכדורגל אחרי כמעט 8 שנים של הפסקה (שהתחילו בגלל הגיוס). מאז אני ברציפות עם מנוי כל שנה. יניב לא מימש את הפוטנציאל שלו על אף שהיה האהוב עלי בשחקני המועדון ואביו גם ישב לידינו בזלצבורג. יניב העדיף כל הקריירה להימנע מלבעוט לשער (הפנדלים לאחרונה מפתיעים אותי כל פעם מחדש) בגלל כמה החטאות והתקמצנות על פסיכולוג ראוי למי שנגע בשמיים בגיל 17. זמן הסיכומים שלו מתקרב מאד. לצערי.

    אהבתי

  39. הופ הגיב:

    פרלה – אני לא בטוח לגבי הביטחון העצמי של ליאור. הוא נראה לי יותר מאלה שממריאים ונוחתים תכופות על אגו טריפים, ולא מאלה שבטוחים בעצמם כל הזמן.
    זמן הסיכומים של יניב? הכל תלוי בעצם החשק שלו. לפני חודש חודשיים זה נראה כאילו הוא גמר את העונה בגלל פציעה בלתי ניתנת לריפוי בגב, ואז הוא נזכר שהוא אוהב כדורגל ופתאום אפשר להתגבר על הפציעה. אם המצב הפיזי והמנטלי שלו יאפשרו את זה, אולי הוא עוד ימציא את עצמו מחדש.

    אהבתי

  40. פרלה הגיב:

    הכניסה שלו בשבת ואיך שהוא היה העציבו אותי. מוכן לשלם כדי להתבדות

    אהבתי

  41. הופ הגיב:

    בעיני זה אולי הדבר היפה ביותר שקרה לקטן השנה. ההבנה שהוא צריך את המשחק יותר מאשר המשחק צריך אותו. והנכונות להיכנס בידיעה שהוא לא יהיה הכוכב. ולהילחם כמו כולם.

    אהבתי

  42. פרלה הגיב:

    לפי "וואלה ספורט" יניב בהרכב. חובת ההוכחה עליו. אפילו אנחנו (נציגי יציע 2 שורה 15) מגיעים למשחק החוץ הזה אחרי התנזרות ארוכה ממשחקי חוץ. כבר מחכים ל"לפני".

    אהבתי

  43. פרלה הגיב:

    אני מבין שאתה ממתין לסיום המשחק שלהם. טוב. אבל אז מיד לפני הסופרקלאסיקו

    אהבתי

  44. הופ הגיב:

    פרלה – יעלה מתישהו לפני הקלאסיקו, בשאיפה. מזל שיש פרוסנר :)

    אהבתי

  45. פינגבאק: פסט: 4 קבוצות 2 גביע | מצד שני

כתיבת תגובה