מכבי תל אביב – אנחנו: הבשורות הטובות

אז מי אשם בהרחקה של משומר?

עד כה ראיתי האשמות כלפי בוקולי, שאיבד את הכדור שהוביל לשער; כלפי צ'וצ'אליץ', שהכדור לטב"ח עבר מעליו; וכמובן כלפי השופט, שאם היה מרחיק את בן חיים כמה דקות לפני כן, כל המצב הזה היה נמנע.

אני אישית חושב שהאשם הוא משומר. נכון, זה אולי מטורף, אבל אני שייך לאסכולה לפיה מי שעושה את העבירה שמחייבת הרחקה, הוא האשם בהרחקה.

היו שאמרו גם שטוב עשה משומר שהקריב את עצמו כדי להציל שער. לא קונה. אף אחד לא יודע אם היה יוצא מזה שער, וגם אם כן, היה עוד משחק שלם להשוות, ועד אז היה נראה שאנחנו שווים לפחות גול אחד. מאותו רגע זה כבר היה מדרון חלקלק.

בכל אופן, להאשים את משומר זה להעניש את הש"ג. האחראי האמיתי להרחקה, וזה שצריך להסיק מסקנות מכל העסק, הוא ללא ספק מתי, עם פוסט ה"לפני" שלו, שמרביץ כניסה ישירה להיכל התהילה של הנאחסים.

*

אבל עזבו את משומר, הוא יחטוף מספיק, ויהיה לו את כל המשחק הבא לחשוב על מה שעשה. המשחק עצמו דווקא נתן לי תקווה. נכון שזה היה די עצוב, הלכנו מדחי אל דחי, מהפח אל הפחת, מאיגרא רמא לבירה עמיקתא. אבל היו גם כמה נקודות אור, אז בואו נתמקד בהן, כי אם נתמקד בחושך לא נצליח לראות כלום.

ההכנה של סטנוייביץ' היתה טובה. נראה היה שהקבוצה מגיעה מגובשת, מלאת מוטיבציה, עומדת נכון ומבצעת לחץ מצוין על ההגנה התל אביבית, מה שהיתרגם לכמה הזדמנויות מצוינות. עמאשה היה בחירה נכונה לדעתי – הוא לא אידריסו אבל הוא חלוץ חוד אמיתי שאשכרה סיכן את השער, וזה נותן תקווה להמשך העונה, כי אבוחצירא זה אובייסלי לא זה.

מובן שמרגע ההרחקה כל התכניות נזרקו לפח, ועדיין, הקבוצה לא התפרקה ואף הצליחה להתייצב ולהשוות. ראיוס לקח מנהיגות, אם כי הייתי משאיר את המנהיגות לשחקנים קצת פחות קפריזיים. הניסיון של בוקולי תרם לשקט הקבוצתי היחסי, מיצ'ל היה אלגנטי ומדויק כדרכו, עזרא ניסה ככל יכולתו, השיג לנו פנדל וכמעט בישל לראיוס אחרי נחישות ראויה להערכה.

ובמשחק כמו שהתפתח הערב, החוליה הכי חשובה היתה ההגנה, ודווקא מהחוליה המושמצת הזו הגיעו כמה בשורות טובות. צ'וצ'ה אמנם היה נורא, איטי ומגושם ולא חכם, אבל את זה כבר ידענו והוא גם קיבל את העונש שלו. אבל דגני, שאני זוכר מהקדנציה הקודמת שלו כשחקן בינוני וחסר אחריות, היה דווקא בסדר גמור ועשה את העבודה שלו טוב ובשקט, וזו בשורה אדירה בהתחשב בבלמים האחרים שלנו; טוואחה שהתחיל מצוין ואז הבקיע את העצמי האומלל הזה, הצליח למרות זאת לחזור לעצמו ולהרים את הראש ושוב הוכיח אופי שלא להרבה שחקנים שלנו יש; ומתן אוחיון שנזרק למערכה כצאן לטב"ח, הצליח לתפקד מולו לא רע במסגרת הנסיבות, ואולי-אולי הראה איזשהו פוטנציאל לאיום אפשרי על עמדת המגן הימני, ונזרוק עוד "אולי" אחד כי כידוע, משומר הטיל שם איזה כישוף שייתכן ורק נשיקה מנסיך יכולה להפוך.

סטויקוביץ' היה סטויקוביץ', והציל אותנו כמה פעמים, ובכלל, בואו נזכור שמכבי ת"א, האלופה המכהנת, עם כל ההו-הא סביבה והרעש שעשו ממנה, ניצחה עשרה שחקנים בעזרת שער אחד עצמי ושער אחד מכדור נייח. אז תרשו לי לא להתרגש מהם יותר מדי. זהבי הוא רמה מעל כולם, בן חיים הוא שחקן מוכשר אבל בחור די אידיוט, מיטרוביץ' אחלה, אבל חוץ מזה – בהרכב מלא ו-11 מול 11, אני לא חושב שאנחנו נופלים מהם.

*

אז נכון, הפסדנו במשחק די חשוב, וטרם הצלחנו להראות שאנחנו מועמדים רציניים לאליפות. אבל בהינתן כל מה שכתבתי כאן למעלה, בהתחשב בחיסורים שלנו (יותר אידריסו; עתידו של יוסי העונה הוא נעלם מוחלט כרגע), ואם ניזכר שזה רק המחזור הרביעי, ועוד יש לפנינו הרבה הרבה זמן ולפחות משחק אחד נגדם באבי רן, אני אופטימי.

מצד שני, אני תמיד אופטימי, אז זה לא אומר כלום.

*

אה, ומילה לסטנוייביץ': עזוב את השופט. זה סתם משדר היסטריה. תשאיר את זה לאוהדים ותתרכז בהגנה שלך.

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, משחקים במילים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

13 תגובות על מכבי תל אביב – אנחנו: הבשורות הטובות

  1. מתי הגיב:

    קודם כל אני שוב, מקבל עליי עול מלכות הנאחס מבחינתי אתם יכולים להפיל עליי הכל אם זה מנחם אתכם.
    לגבי האדום: הופמן, תחשוב שהוא לא היה יורד אליו לגליץ׳. איך היית מקבל את זה ששחקן לא ניסה לחלץ כדור? אלא עמד והסתכל.
    זה אינסטינקט והוא עשה את מה שצריך לעשות וזהו לדעתי.
    לגבי עשרים דקות ראשונות, אני בעיקר ראיתי חושך למרות ההחמצות. ראיתי קבוצה שבנויה על כדורים ארוכים בלי לנצל את הקישור שלה וזה מראה על נחיתות. הקבוצה יותר מדי בנויה על אידריסיו ומתאמנת על אידריסיו-משמע כדורים ארוכים וגבוהים לשטחים שבהם הוא צריך להיות ושיש לו יתרון. כשהוא לא נמצא זה קצת כמו יום פתוח בבסיס חיל האוויר. נותנים לילדים לעלות על המטוסים כדי שיהיו מבסוטים בלי שיוכלו לעוף. אין גיוון מספיק לדעתי בצורת המשחק.
    נקודת האור הגדולה- טוואטחה. הוא נתן משחק מצויין. גם עזרא (סליחה שאני אומר את זה) עשה את מה שהוא יכול בלי קישור. וכשאתה משחק בלי קישור אפשר לשחק חן עזראית.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      ראית את התקציר? העבירה לא היתה בגליץ'. הוא שם עליו יד, שזה גם מה שטב"ח חיפש וגם הדבר הכי מטומטם שאתה יכול לעשות אם אתה לא רוצה לעשות עבירה אלא רק לחלץ ת'כדור. אגב לדעתי גם גליץ' זה לא נכון לעשות במצב כזה, צריך להישאר הכי קרוב לשחקן למקרה שהכדור קצת יברח לו או שהוא יחליט לשנות צד.
      זה באמת היה אינסטינקט, הבעיה שאני כבר לא יודע אם אני מעדיף שמשומר יחשוב או שיסתמך על האינסטינקטים שלו.
      אתה צודק לגבי הכדורים הארוכים, וגם אני שונא כשמשחקים על כדורים ארוכים לאידריסו. אבל אני בכלל לא בטוח אם זו היתה תוכנית המשחק לכל המשחק או רק להתחלה שלו. מזה שעלינו עם חמישה קשרים דווקא הסקתי שהמטרה היא כן לשלוט בכדור. בכל אופן, מה שלא היתה התוכנית, זה עבד לא רע עד ההרחקה.

      אהבתי

  2. תום א הגיב:

    חד משמעית האשמה העיקרית באדום היא של בוקולי. אסור לאבד ככה כדור באיזור כזה קריטי במגרש. ואם נוסיף גם את האיבוד הזהה של צ'וצ'ליץ' שהביא להרחקתו שלו, נקבל את הסיבה העיקרית להפסד היום: כדרורים מיותרים תחת לחץ באיזורים קריטיים במגרש.
    ראוי לציון גם המשחק הנוראי של ראיוס. אם הוא היה בפוקוס היינו מבקיעים כבר במחצית הראשונה.
    ומשהו אחרון: מסכים איתך באופן כללי שבדרך כלל לדבר על שופטים זה מיותר, אבל זה כאשר מדובר בעניינים של שיקול דעת. זה לא בושה לדבר על שופטים כאשר מדובר באי-ידיעת חוקה! מה שגרינפלד עשה עם הצהוב לבן-חיים זה חד משמעית בניגוד לחוקה – או שאתה מתעלם או שאתה שולף אדום. זו עבירה מאחור ללא כדור. מותר למאמן להגיד את זה, כי זה ביזיון. אני לא טוען שהגיע או לא הגיע לנו להפסיד – אני טוען ששופט שלא יודע את החוקה זה ביזיון. (ואני עוד עדין – יש כאלה שטוענים דברים אחרים לגמרי על גרינפלד במשחקים של מכבי תל אביב)

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      אני לא כל כך מבין את הגישה לגבי האדום. אם בוקולי היה האחרון, בסדר. אבל זה היה במרכז המגרש, היו כמה וכמה שחקנים מאחוריו. זה שהוא איבד את הכדור לא מסיר את האחריות מכל מי שהיה צריך לכסות עליו – זה תפקידם במקרה של איבוד כדור.
      ובכל מקרה, העובדה היא שמשומר ביצע עבירה של אדום. אם היה שער, הייתי אולי מטיל את האחריות לשער על בוקולי. אבל גוסטבו לא אחראי לבחירה של משומר לבצע עבירה…
      ראיוס החטיא המון, אבל הוא גם היחיד אצלנו שעשה משהו בהתקפה עד שעזרא התעורר. לא שותף לביקורת עליו.
      גרינפלד – בוא נגיד שההצגות והמשחקים של ראיוס לא עזרו לו אצל השופט. ואגב, אני בכלל לא בטוח לגבי הפנדל שקיבלנו.

      אהבתי

      • תום א הגיב:

        בוקולי ניסה לכדרר תחת לחץ בעמדה קריטית במגרש, איבד, והתוצאה – אדום למשומר.
        צ'וצ'ליץ' ניסה לכדרר תחת לחץ בעמדה קריטית במגרש, איבד, והתוצאה – עוד אדום.
        בין לבין, מיצ'ל גם הוא ניסה לכדרר תחת לחץ בעמדה קריטית במגרש, איבד, והתוצאה – זהבי מול השוער, בנס זה לא הסתיים בגול.
        אני רואה פה מגמה. לכן גם כתבתי שבוקולי הוא האשם העיקרי באדום של משומר. אתה רשאי להתעלם אבל אני מאוד מקווה שסטנוייביץ' לא מתעלם מהמגמה הזאת.
        לגבי גרינפלד – ראיוס לא קשור פה. מדובר בחוקה. אם ראית והחלטת לשלוף – זה בהגדרה לא יכול להיות כרטיס צהוב, כי זו היתה פגיעה מכוונת ללא כדור. או שאתה מתעלם – או שאתה שולף אדום. שופט צריך לדעת את החוקה, לא? לדעתי זה תנאי מינימלי להיות שופט.

        אהבתי

        • הופמן הגיב:

          אתה צודק לגמרי לגבי המגמה – זה עדיין לא אומר שבוקולי אחראי לאדום של משומר, כמו שעזרא לא אחראי לשער השני של ת"א למרות שזה היה הוא שהרחיק את הכדור ישר למיטרוביץ'.
          ולגבי גרינפלד – בטח ראית שאיגוד השופטים לא מסכים איתך, גם אם הם מנסים לגונן על השופט זה כנראה לא חד משמעי כמו שאתה טוען. אני מסכים איתם ועם גרינפלד אגב. אני לא יודע מאיפה השחור-לבן הזה, הרי יש אינספור פגיעות ללא כדור, דחיפות וכיו"ב שלא גוררות אדום ולפעמים גם לא צהוב אלא רק אזהרה. יש חשיבות גם לאופן הפגיעה.

          אהבתי

  3. פרלה הגיב:

    לא יודע מה היה במשחק המבאס הזה. מתי ישב לפני ונהניתי מכל רגע. אפילו יצאתי אופטימי כרוח הפוסט.

    אהבתי

  4. עידו הגיב:

    2 הסנט שלי:

    א. הייתי בטוח שכולנו מסכימים שמשומר לא עשה פאול על טב"ח. השופט סתם קנה את ההצגה שלו. מצד שני, גם הייתי בטוח שלא כולם אוהבים את תורג'י.
    ב. עד לאותה נקודה משומר אכן נתן משחק מעולה.
    ג. טוואטחה נתן גם משחק ענק.
    ד. בוקולי איבד כדורים וזה חבל אבל זה היה הימור ולפעמים צריך להמר כדי לנצח. נראה שזה היה הימור שקול יחסית.
    ה. אני דווקא אהבתי את הרעיון של כדורים ארוכים. במיוחד כשזה הביא אותנו ל3-4 מצבים מעולים ב20 דקות הראשונות. מזל ממש לא היה לצידנו.
    ו. אין לי ממש טענות לצוצאליץ באדום שלו. מי שעשה טעות זה מי שמסר לו (לדעתי בוקולי שהסתבך סתם עם הכדור). משם כבר לא היה לו מה לעשות וזה שוב לא נגמר טוב.

    ז. יש סיכוי שהשיר הדבילי "שכחו שהם קיבלו 10 פעמים 3" הוא שמביא אותנו להפסיד להם בשלישיות כל פעם?

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      לגבי הפאול – הוא משך לו קלות בכתף מאחורה תוך כדי ריצה וזה מספיק בשביל טב"ח ליפול ובשביל השופט לשרוק. אם כבר הצגה, אז דווקא בפנדל שלנו עזרא דפק השתטחות עליה מגיע לו פרס אופיר. אבל אין תלונות, שחקן חכם יודע מתי השופט מרגיש שהוא חייב לו.
      לגבי צ'וצ'ה – ברצינות? למה הוא היה צריך לנסות לעבור שני שחקנים? קיבלת כדור מחורבן, תעיף אותו.

      אהבתי

  5. עידו הגיב:

    בוא נראה ביחד: אחרי שחוטפים את הכדור, ראיוס מנסה פדאלדה ונכשל, 30 מטרים מהשער. אחריו דגני (אני מזהה נכון?) מתחכם, מסתבך ומוסר לצ'ו'צ'ה. כשהוא מקבל את הכדור 2 צהובים קופצים עליו. לדעתי הוא פחד באותו רגע שגם אם הוא בועט זה פוגע בהם (והוא אחרון לפני השער, כן?).
    בקיצור, אולי הוא כשל בלהרחיק כדור אבל הוא לא מי שהכניס אותנו לברוך.

    לגבי הפאול והאדום אני מסכים איתך.

    אהבתי

    • הופמן הגיב:

      זה מה שאני רואה פה: ראיוס מאבד כדור בצורה לא אחראית. דגני לא מתחכם אלא להיפך, עושה את הדבר הנכון ומוסר לצ'וצ'ה שהוא השחקן הכי פנוי שקרוב אליו. צ'וצ'ה במקום לבעוט קיבינימט כשהוא אחרון מול שני שחקנים, מנסה לעבור אותם.
      אני לא מחפש את מי שהכניס אותנו לברוך. אבל אם כבר אז מי שהכניס אותנו לברוך זה משומר באדום הלא אחראי שלו.

      אהבתי

  6. עידו הגיב:

    כשאמרתי "הכניס אותנו לברוך" התכוונתי למהלך הזה ספציפית ולא לאשם בהפסד כולו.

    ושוב, כשאני מסתכל על זה, לדגני היה יותר זמן להרחיק וכשהוא מסר לצוצאליץ זה השאיר אותו בעמדה מאוד לא נוחה.

    אהבתי

  7. מתי הגיב:

    אני מזהה אצל אוהדי מכבי היום (ולא רק כאן) כניסה לרזולוציות של גובה הנעל של ראיוס. אני חושב שזו בשורה טובה כי אם כך כל מה שראיתי אתמול היה פרי דמיוני הקודח.
    את התקציר אני לא רוצה לראות. אני הייתי בטוח שזה היה גלית של משומר אבל אם אתה אומר הופמן אז אתה בטוח צודק. תקצירים של הפסדים עושים לי דקירות חזקות בלב. יאללה שבת רעננה משחק החיים.

    אהבתי

כתיבת תגובה