רעננאחס/ מתי סין-קרונה

בעקבות הנאחס הגדול שהבאתי ביום שני על משומר, הבנתי שאם יש לי יכולות ניחוס ברמה של מקובל נתיבותי על קציני משטרה ואיילי הון, כדאי שאתחיל לסחוט מהלימון מגן ימני, אשתמש בתבונה ביכולותיי המיסטיות ובניגוד לבלעם בן בעור התנ"כי, ארעיף ברכות על אויבינו וצרינו הבאים עלינו לכלותינו כדי להפוך אותן בעזרת האל לקללות נוראיות.

החלטתי לפתוח חצר שתקבל מקוללים ותוציאם מבורכים. במרכז החצר מאכלת אש מלאה בנרות, כשכל המוציא נר מן המאכלת יזכה לקללה תמורת סכום סמלי של 1000 ש"ח בדולרים. לשם קדושת החצר, אעלה מרומניה את עצמותיו של אב סבי עליו השלום, המנחס הגדול בדורו הידוע בכינוי "האמה מטרנסילבניה", בעל ה-'פיזדה מתי', ספר הברכות שחזה בשנת 1929 את עליית היהודים לשלטון באירופה, את הדמוקרטיה המשגשגת בעולם הערבי, ואת ראשית הגאולה ביום שחמורו של המשיח משומר ידרוך לראשונה על הדשא בחיפה.

בדוכן המזכרות בחצר ניתן יהיה לקנות מים קדושים מהברך של בניון, טבעות נישואים לחיי זוגיות מאושרים עבור ערן זהבי, קלטות שמע עם כל גרסאות ה-"אוי דווידוביץ'" להצלחת סטויקוביץ', חמסה בלי שתי אצבעות עבור שלושער לאבוחצירא, פה של דג למניעת הדלפות מחדר הלבשה, שן שום לעלייה לליגת האלופות, והלהיט הגדול-קורי עכביש לחיזוק עם ישראל וזכיית הנבחרת לאליפות אירופה.

וכדי לחזק את האותות והמופתים ולרומם אותי ואת חצרי ואת האגדות שנרקמות סביבי אעלה על במות בעל ואשא כעת ברכה לשבת: "מה טובו פנטאוזייך חיים סילבס, וילותייך רעננה, כנחלים תתקפו, כגינות עליי דשא, בלמים כמו אוהלים נטע ה' בהגנת מכבי, כארז על מים יעבור עליהם נוואקמה, יזלו רגלינו על הדשא, וזרעו של ערן זהבי יופץ לכל עבר כמים רבים ותינשא מלכותו לעד ונאמר: טפו עליכם".

***

שלמה בר עושה לאה גולדברג. אין ברכה יותר גדולה מזו.

*

מתי סין-קרונה

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, שאלות ברומו של אדם, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על רעננאחס/ מתי סין-קרונה

  1. הופמן הגיב:

    פיזדה מתי, הצחקת אותי. מודה שלקח לי זמן עם השן שום, אבל בסוף הבנתי הכל.

    אהבתי

כתיבת תגובה