פרשת השבוע בירוק: "כי תבוא"/ מתי סין-קרונה

פרשת "כי תבוא" (ספר דברים)

אמ;לק: אחרי פרשת "כי תצא" באה פרשת "כי תבוא", כדי להזכיר לנו שכל יציאה היא בעצם כניסה למקום אחר, ושכל דבר בחיינו מתחיל בבחירה האישית של כל אחד ואחת, באם לרצות להיות עם הפנים או עם הגב לדלת.

הקיצר, משה מסיים את נאום המצוות במצוות ביכורים ומעשרות (קטע שקוראים מאוד מהר בבתי כנסת תימנים, אז בואו ניקח איזה פאוזה לפני שנמשיך, סתם כדי לעצבן אותם). אחר כך הוא מתפנה לארגן טקס כריתת ברית חדשה בין העם לאלוהים לפני הכניסה לארץ. כמו כל כריתת ברית בין אוהדי בית"ר לבעל בית חדש, הטקס מתחיל בברכות, זיקוקים וכבש שחוט על המזבח, ונגמר בקללות ואיומים של לה פמיליה. צ"ח קללות ממטירה עלינו הפרשה, ואני לא יודע אם כדאי לקחת את הילדים השבת לבית כנסת, למה קוראים שם דברים שלא יביישו את המזרחי בטדי אחרי שנסראללה יוחתם כקיצוני שמאלי במנורה.

בסוף הפרשה (זהירות, ספוילר: זה מה שקורה כשמתחילים את מסע פרשות השבוע מהפרשות האחרונות ואז מתחילים מהתחלה), משה מזכיר לעם ישראל את הפרקים הקודמים (שמבחינתנו הם הבאים) וחוזר ליציאת מצרים וארבעים שנות מדבר. וזאת רק כדי להבהיר לכם ירוקים שלי, בונבונים, את שאמר רבנו מאיר אריאל זצ"ל ש"גם רע נגמר בסוף" (תזכירו לי להזכיר לכם את זה אחרי הזכייה באליפות בסוף השנה).

פרשת כי תבוא נקראת שתי שבתות לפני ראש השנה, כדי לא להעכיר את אווירת החג עם הקללות שבתוכה. השם יתברך כיוון גם הוא שלא לקיים משחקים בשבת שלפני ראש השנה כדי לא להעכיר לנו את אווירת החג, באם נפסיד חלילה לבני יהודה.

הדרשה השבועית לקראת המשחק נגד מ.ס אשדוד: ובכן ירוקיי ורבותיי, אני אחרוג ממנהגי ואפתח את הדרשה בבקשה אישית. המשחק נגד מ.ס אשדוד מכונה כידוע בפי העם גם "דרבי הנמלים" (ולא, אל תבלבלו: נמל תל אביב איננו נמל כל עוד לא הושבת ה-TLV לא ביום חול ולא בערב שבת רחמנא ליצלן, ולא נפרקו מרציפיו תכולות שאינן רק ממין בקבוקי אלכוהול ושקיות קוקאין). בשנים האחרונות, מאז התחילה היריבות העגומה בין הוועד של נמל חיפה לןועד של נמל אשדוד, פשתה במשחקי דרבי הנמלים הקריאה המבישה "למה אין מ.ס בחיפה?". וכאן, ירוקיי ורבותיי, אינני יכול לשתוק עוד ורואה בכך פגיעה אנושה בכבודי, כפי שנאמר בפרק כ"ח פסוק ס"ה: "אין מנוח לכף רגלי ולבי לב רגז וכיליון עיניים ודאבון נפש". שהרי עבדכם הנאמן כאן על הדוכן שמו בישראל "מתתיהו סין-קרונה", אז הנה, יש מ.ס בחיפה (למרות שאני, הקטן באדם, נמצא כעת בגלות חולון). ולפיכך, ירוקיי ורבותיי, קריאתכם "למה אין מ.ס בחיפה?" פוגעת בי אנושות וגורמת לי להרהר בפיוטו של רבנו קונילמל: "אם אני אינני אני אז מי אני בכלל". אז אנא מכם קהל יקר.

אבל בואו נסיים את הדרשה השבועית בטעם טוב, ירוקיי ורבותיי. ראש השנה בפתח ופרשת "כי תבוא", על כל קללותיה, גם מביאה לנו את ברכת ראש השנה בפרק כ"ח פסוק י"ג: "וּנְתָנְךָ יְהוָה לְרֹאשׁ, וְלֹא לְזָנָב, וְהָיִיתָ רַק לְמַעְלָה, וְלֹא תִהְיֶה למטה".

ירוקיי ורבותיי, השנה זו השנה נאום ה'. שימו את ההפסד למכבי תל אביב מאחוריכם, תרבו באמונה וביראת השם והנה ימים באים והוא יתנכם להיות לראש כל הקבוצות ולא נזדנב אחרי כל מיני מ.ס אשדוד, או, למצער, אותה נקודה קטנה על מפת דרום קרית חיים המערבית שנקראת הפועל חיפה, ונאמר אמן.

הציטוט השבועי: "יִשָּׂא יְהוָה עָלֶיךָ גּוֹי מֵרָחֹק מִקְצֵה הָאָרֶץ, כַּאֲשֶׁר יִדְאֶה הַנָּשֶׁר: גּוֹי, אֲשֶׁר לֹא-תִשְׁמַע לְשֹׁונוֹ״ (דברים כ"ח, מ"ט. מתוך קללת ראובן אשר עמד על הקללה בהר עיבל על פי פרק כ"ז פסוק י״ג)

תרגום השבעים להולנדית: כחלק מהשחור שעשה לנו ראובן עטר כשעזב, הוא קילל שכשנהיה כבר למאכל לאוכלי נבלות ("כאשר ידאה הנשר"), ישלח לנו אלוהים מאמן גוי מהקצה של אירופה עם דיקציה נוראה שאין מצב שנבין מה הוא רוצה להגיד.

פינת הקבלה על שם הופמן (תחזית לשבת): המשחק נגד אשדוד יסתיים במוצאי שבת, כ"ב באלול התשע"ח, שזה בגימטריה 872 – בדיוק הגימטריה של המשפט: "אין שום יאוש בעולם", כמאמר רבנו נחמן. שנאמר: נ (פעם ראשונה) נח (פעם שניה) נחמ (פעם שלישית) נחמן מאומן.

ולכן התחזית לשבת היא: 0-3 ירוק!

*

פיוט לשבת

יאללה עדי רן, תראה להם שגם אחרי ההפסד במחזור הראשון וגם אחרי שבאלף הקרבות האחרונים נחלנו כישלון חרוץ, אין שום יאוש בעולם כלל.

שבת שלום, כי תבואו בהמוניכם לאצטדיון. מכבי משחק!

*
מתי סין-קרונה

אודות הופמן

כותב, עד שייגמר
פוסט זה פורסם בקטגוריה בעיית הקבוצות האחרות, הכדור הוא הכל, ירוק עד, כללי, פרשת השבוע, שאלות ברומו של אדם, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על פרשת השבוע בירוק: "כי תבוא"/ מתי סין-קרונה

  1. PERLA הגיב:

    התחזית תואמת את ההימור שלי בנובחים בירוק. רק אמונה תביא שלישיה.
    והרמזים לכך בהפטרה, ישעיהו, פרק ס פסוק א – כב, ברורים וגלויים אף לסומא באפלה:
    קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ וּכְבוֹד יְהוָה עָלַיִךְ זָרָח.
    ….
    שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ בָּנַיִךְ מֵרָחוֹק יָבֹאוּ – רמז לבנים השבים (שלומי וסינטיהו ושון וייסמן וחבשי).
    אָז תִּרְאִי וְנָהַרְתְּ וּפָחַד וְרָחַב לְבָבֵךְ כִּי יֵהָפֵךְ עָלַיִךְ הֲמוֹן יָם חֵיל גּוֹיִם יָבֹאוּ לָךְ – רמז להולנדים
    … מִשְּׁבָא יָבֹאוּ זָהָב וּלְבוֹנָה יִשָּׂאוּ וּתְהִלֹּת יְהוָה יְבַשֵּׂרוּ – שבא= רמז לאפריקה (מנדז'ק ומאבוקה)

    תַּחַת הֱיוֹתֵךְ עֲזוּבָה וּשְׂנוּאָה וְאֵין עוֹבֵר וְשַׂמְתִּיךְ לִגְאוֹן עוֹלָם מְשׂוֹשׂ דּוֹר וָדוֹר.
    וְיָנַקְתְּ חֲלֵב גּוֹיִם וְשֹׁד מְלָכִים תִּינָקִי וְיָדַעַתְּ כִּי אֲנִי יְהוָה מוֹשִׁיעֵךְ וְגֹאֲלֵךְ אֲבִיר יַעֲקֹב. יעקב – אין צורך לפרש. הכל ברמת הפשט ממש

    לֹא יִשָּׁמַע עוֹד חָמָס בְּאַרְצֵךְ שֹׁד וָשֶׁבֶר בִּגְבוּלָיִךְ וְקָרָאת יְשׁוּעָה חוֹמֹתַיִךְ וּשְׁעָרַיִךְ תְּהִלָּה.

    עכשיו הכל ברור ושריר וקיים
    אמן

    Liked by 1 person

  2. מתי הגיב:

    ישששששש! פרלה יש לי מחליף. יפה יפה.

    אהבתי

כתיבת תגובה